Esileht Tööelu, raha ja seadused. Õpetajate streik

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 235 )

Teema: Õpetajate streik

Postitas:
Kägu

Kas toetate õpetajate võimalikku streiki? 1,7% palgatõusu tundub mõnitamisena. Lisaks on kogu aeg õpetajaid puudu. See 120% keskmisest palgast tuleks kiiresti ära teha, et tagada õpetajate järelkasv.

+23
-11
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Jah, toetan.

Aga ühtlasi arvan, et on viimane aeg asuda õpetajate palka diferentseerima. Ei ole normaalne, et suvaline keskharidusega inimene võib kooli sisse jalutada, õpetajana tööle asuda ja saab esimesest päevast sama palka, mis magistrikraadiga ja õpetajakutsega õpetaja. Ka staaž, kõrgem kutsetase ja õpilaste-lapsevanemate-kolleegide tagasiside võiks mõnevõrra palka mõjutada.

+30
-9
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Kägu

Jah, toetan.

Aga ühtlasi arvan, et on viimane aeg asuda õpetajate palka diferentseerima. Ei ole normaalne, et suvaline keskharidusega inimene võib kooli sisse jalutada, õpetajana tööle asuda ja saab esimesest päevast sama palka, mis magistrikraadiga ja õpetajakutsega õpetaja. Ka staaž, kõrgem kutsetase ja õpilaste-lapsevanemate-kolleegide tagasiside võiks mõnevõrra palka mõjutada.

olen selle mõttega täiesti nõus.

+13
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

ei toeta.
pidevalt streikides või streigiga ähvardades ei jäta pedagoogid head muljet. praegu on majanduses keerulised ajad, paljudes firmades on raskusi ja inimesi koondatakse. õpetajatel on kindel töö, pikk tasustatud puhkus, korralik palk juba praegu, nii et võiks vahelduseks rahul olla

+12
-28
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kahjuks see üha suurenev palk ei too uusi õpetajaid, vaid sunnib neid tänavanurgalt üles korjatud “õpetajaid” kümne küünega oma kohast kinni hoidma.

+12
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Toetan muidugi. Eestis üldse vähesed seisavad oma õiguste eest, neid väheseid, kes seda julgevad teha, materdatakse, nagu siingi. Ei ole  küll kuulnud mingist metsikust majanduskriisist ja suurtest koondamistest, millele siin viidatakse. Järgime võiks olla kassapidajate streik, tahaks näha, mida tehakse, kui kedagi ühel päeval kassasse panna ei ole.

Mis palga diferentseerimisse puutub, siis see saab olla ainult objektiivne, kas siis praegu ei ole nii, et magistrikraadiga saab rohkem palka, kui bakalaureusekraadi või lihtsalt keskharidusega? Kui ei, siis peaks olema. Aga laste ja vanemate hinnangust nüüd küll ei peaks õpetaja palk sõltuma. Et kes siis rohkem p…se poeb ja paremaid hindeid paneb, peaks siis rohkem palka saama? Siis hakkavad niigi ebaviisakad tatikad veel õpetajat ähvardama, et võtame koos emmega sul palka maha. Naljatilgad, tahate vist viimastest õpetajatest ilma jääda.

 

+20
-6
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Toetan muidugi. Eestis üldse vähesed seisavad oma õiguste eest, neid väheseid, kes seda julgevad teha, materdatakse, nagu siingi. Ei ole küll kuulnud mingist metsikust majanduskriisist ja suurtest koondamistest, millele siin viidatakse. Järgime võiks olla kassapidajate streik, tahaks näha, mida tehakse, kui kedagi ühel päeval kassasse panna ei ole.

Mis palga diferentseerimisse puutub, siis see saab olla ainult objektiivne, kas siis praegu ei ole nii, et magistrikraadiga saab rohkem palka, kui bakalaureusekraadi või lihtsalt keskharidusega? Kui ei, siis peaks olema. Aga laste ja vanemate hinnangust nüüd küll ei peaks õpetaja palk sõltuma. Et kes siis rohkem p…se poeb ja paremaid hindeid paneb, peaks siis rohkem palka saama? Siis hakkavad niigi ebaviisakad tatikad veel õpetajat ähvardama, et võtame koos emmega sul palka maha. Naljatilgad, tahate vist viimastest õpetajatest ilma jääda.

Täiesti nõus. diferentseerimine tekitab vaid ebaõiglust juurde. juba praegu on pikima staažiga koolis vaid need õpetajad, kes lapsi vaid nunnutavad ja kelle peale keegi ei kaeba, kuid kelle töö tegelik tulemus on nullilähedane. Samas on kõige ebapopulaarsemad põhiainete õpetajad, kes on sunnitud oma aines eksamite tõttu teatud standardit hoidma ja kes seetõttu “solvavad lapsi”, “ei lase neil oma arvamust avaldada” ja mis need standardsed kaebused õpetajate suunas olidki.

Palka tuleks juurde panna põhiainete õpetajatele (eesti keel ja matemaatika), võõrkeele õpetajatel on rühmas poole vähem õpilasi ja seega on ka tööd poole vähem. Põhiainete õpetajad on koolis küll väga ebaõiglases seisus töö mahu tõttu.

Streik võiks muidugi toimuda, 29€ on mõnitamine, mitte palgatõus.

+11
-11
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Õpetajatele juurde – muidugi. A kustkohast siis raha vähemaks võtta?

+6
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kahjuks see üha suurenev palk ei too uusi õpetajaid, vaid sunnib neid tänavanurgalt üles korjatud “õpetajaid” kümne küünega oma kohast kinni hoidma.

Kord kohtasin doktoranti Saksamaalt, kellega vesteldes tuli välja, et ta plaanib pärast lõpetamist kooli (jah, just kooli, mitte ülikooli) õpetajaks asuda. Rääkis seda õhinaga ja tundus, et õpetajaamet on seal midagi, mida noored haritud inimesed peavad väärtuslikuks töökohaks.

Muidugi on Eestis õpetajaametil muidki hädasid kui palk, aga umbes 1400-1500 eurot kätte ei ole just päris see, mis magistrikraadiga spetsialist sooviks sellise küllat keeruka töö eest saada. Mujal saab parema palga kergema vaevaga, kuigi, tõsi küll, puhkus on mujal lühem. Aga selles muus ametis puhkab 4-5 nädalaga ära.

Umbes veerand Eesti õpetajatest ei vasta praegu nõuetele. See tähendab, et iga neljas õpetaja saab õpetajapalka, kuigi tal pole vastavat haridust ja/või kutset. Kui ühiskonna meelest on õige, et õpetaja teenib juba isegi hästi ja sellest pole lugu, kui klassi ees on praegustele nõuetele mittevastavad inimesed, siis tuleb lihtsalt nõuded ühiskonna ootustega kooskõlla viia ja tõepoolest pole siis vaja palka tõsta.
Kas see on suund, mida soovite?

+12
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Õpetajatele juurde – muidugi. A kustkohast siis raha vähemaks võtta?

Poliitikutelt näiteks. Pole vaja ministrile isiklikku piltnikku ega nõunikke, kelle pädevuses kõrvaltvaataja paratamatult kahtlema peab. Erakondade ülalpidamiseks kulub riigikassast igal aastal mitu miljonit. Miks nad ei võiks liikmemaksudest end üla pidada?

Riigikogu liikmetele poleks vaja sellisel määral kuluhüvitisi. Tallinlased käigu kondiauru ja ühistranspordiga tööle, kaugemalt tulijatele võiks olla kasutada ökonoomne auto – kõigile ühesugune ja ainult kasutada. Tankimise ja hoolduse peaks tegema kantselei. Valijatega kohtuma peaks minema ühistranspordiga. Kui kuhugi Häädemeestesse või Kiviorasse sõidab ühistranspordiga mitu päeva, siis ongi võimalus hästi paljude valijatega kohtuda. Ööbimisel võiks olla samuti Eesti siseselt hinna ülempiir palju ühe öö eest hüvitatakse. Kuluhüvitised võiks olla riigikogulastel ikka seotud nende tööga, näiteks konsultatsioonid juristide ja õigusteadlastega, kes aitaksid neil lahti mõtestada seaduseelnõusid ja analüüsida juba vastuvõetud seadusi, akte jne.

Ka igasugu kummalistele organisatsioonidele ei peaks riigikassast kergekäeliselt raha antama. Meil olla ju vaene riik. Pajupaitajate ühing võiks olla õhinapõhine ja sel alusel end ära majandada.

Ja kulukatesse suurprojektidesse, mis end kunagi tasa ei teeni ja mida meil tegelikult tingimata vaja pole, ei pea maksumaksja raha matma.

+19
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Paraku on suurusjärgud sellised, et selleks, et õpetajad saaks, mida nad tahavad, tuleks loobuda nt sellest kolmelapseliste rahakülvist või pensionite indekseerimisest.

Nt seda toetaks küll, et kolmelapseliste toetus vajaduspõhiseks ja vaheraha õpetajatele.

+15
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui õpetajad streigivad õiglasema töökoormuse nimel, siis toetan igati. Lihtsalt palgatõusu nõudmist ei poolda.

Mina tegelikult ei saa sellest õpetajate ajakasutusest aru. Öeldakse, et koormus on nii meeletult suur ja normajaga tööd ära ei tee. Leian, et riik peaks tegema korraliku uuringu, kuhu see aeg õpetajatel läheb ja millised ajakasutuse erisused on erinevatel õpetajatel. Ajakasutuse all võiks olla selge arusaamine, mitu tundi (kuus/aastas) kulub: klassi ees seismine, tundide ette valmistamine, tööde parandamine, lastevanematega suhtlemine, bürokraatia, enese täiendamine, koosolekud ja muu, mida mina ei tea. Mulle kui kõrvalvaatajale tundub, et kehalise õpetaja ei paranda ju kodus laste töid, kuidas tal saab siis sama normtundide arvuga olla sama palk kui eesti keele või matemaatika õpetajal? Siia on ju ebavõrdsus koheselt sisse kirjutatud.

Kui oleksid ajakasutusest korralikud andmed, saab teha muutusi. Mind selline jutt, et tööd nii palju, niisama ei veena.

Ja olen kindel, et kui töö tekitab stressi ja läbi põlemist, siis ei aita ka kõrgem töötasu.

+14
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui õpetajad streigivad õiglasema töökoormuse nimel, siis toetan igati. Lihtsalt palgatõusu nõudmist ei poolda.

Mina tegelikult ei saa sellest õpetajate ajakasutusest aru. Öeldakse, et koormus on nii meeletult suur ja normajaga tööd ära ei tee. Leian, et riik peaks tegema korraliku uuringu, kuhu see aeg õpetajatel läheb ja millised ajakasutuse erisused on erinevatel õpetajatel. Ajakasutuse all võiks olla selge arusaamine, mitu tundi (kuus/aastas) kulub: klassi ees seismine, tundide ette valmistamine, tööde parandamine, lastevanematega suhtlemine, bürokraatia, enese täiendamine, koosolekud ja muu, mida mina ei tea. Mulle kui kõrvalvaatajale tundub, et kehalise õpetaja ei paranda ju kodus laste töid, kuidas tal saab siis sama normtundide arvuga olla sama palk kui eesti keele või matemaatika õpetajal? Siia on ju ebavõrdsus koheselt sisse kirjutatud.

Kui oleksid ajakasutusest korralikud andmed, saab teha muutusi. Mind selline jutt, et tööd nii palju, niisama ei veena.

Ja olen kindel, et kui töö tekitab stressi ja läbi põlemist, siis ei aita ka kõrgem töötasu.

Neid uuringuid on tehtud mitmeid. olen nõus, et kehalise õpetaja koormus on väiksem.

Töö tekitab läbipõlemist, kuna paljud õpetajad töötavad ülekoormusega kahel põhjusel:

1. Et saada korralikku palka (näiteks selleks, et eluasemelaenu võtta)

2. Õpetajajaid ei jätku ja olemasolevad peavad suurema koormusega töötama.

+10
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Paraku on suurusjärgud sellised, et selleks, et õpetajad saaks, mida nad tahavad, tuleks loobuda nt sellest kolmelapseliste rahakülvist või pensionite indekseerimisest.

Nt seda toetaks küll, et kolmelapseliste toetus vajaduspõhiseks ja vaheraha õpetajatele.

Kolmelapselustele peredele haridus tasuliseks ja antud raha läheb ôpetaja palga tôstmiseks. Toetan.

+4
-12
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Jah toetan.Õpetajad teevad väga tänuväärset tööd

+10
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Paraku on suurusjärgud sellised, et selleks, et õpetajad saaks, mida nad tahavad, tuleks loobuda nt sellest kolmelapseliste rahakülvist või pensionite indekseerimisest.

Nt seda toetaks küll, et kolmelapseliste toetus vajaduspõhiseks ja vaheraha õpetajatele.

Suurusjärgud on sellised: meil on kooliõpetajaid umbes 17000. Kui neile maksta iga kuu senisest 200 eurot rohkem, siis kuluks selleks täiendavalt umbes 41 miljonit eurot. Sotsiaalkindlustusameti andmetel maksti lasterikka pere toetust 2023. aasta 31. märtsi seisuga 24 846 perele. Valdav enamus neist on alla 7 lapsega pered. Järgmisel aastal on lasterikka pere toetus 3-6lapselistele 450 eurot kuus. Sellele kulub järgmise aasta riigieelarvest pisut üle 134 miljoni.
Kui kõik see raha lasteaiaõpetajatele+kooliõpetajatele anda, siis igaüks saaks juurde ligi 500 eurot kuus. Kusjuures, Statistikaameti lehel olev õpetajate arv on ilmselt õpetajana töötavate inimeste arv, võibolla ka töölepingute arv, aga pigem mitte õpetaja täistöökohtade arv. Kui õpetajate arv täistöökohtadele taandada, siis saaks palgatõusu veelgi suuremaks.
Eks see ole poliitilise valiku koht, kuhu maksuraha panna.

Paljulapseliste vajaduspõhisel toetusel näen palju probleeme: toimetulekutoetused ja muud toetused neile, kes tööd ei suuda teha, on juba olemas. Kui paljulapseline pere neile kvalifitseerub, siis mis alustel või kellele peaks veel lisaks vajaduspõhist toetust maksma? Kui palgata ametnikearmee, kes hakkab otsustama, kas see või see pere ikka vajab vajaduspõhist toetust, siis kulub ametnikearmeele palju raha, peredele jõuab pisku ja ei tundu mõistlik.

+9
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No kiire googeldamine annab: Haridus- ja teadusminister Tõnis Lukas ütles “Esimeses stuudios”, et õpetajate keskmise palga tõstmine 2000 euro lähedale läheb maksma ligikaudu 100 miljonit eurot. 

Ja peretoetuste tõusu puhul on räägitud kuni 200-300 miljonist. Täitsa kenasti annaks 100 miljonit sealt õpetajatele ringi tõsta. Ja ma arvan, et see on pigem miinimum, mida õpetajad näha tahaks. Kui ühe- ja kahelapselistele peab sobima tõestamine ja ametnikearmee, siis sobiks vabalt kolmelapselistele ka. Väga lihtne oleks lihtsalt tõsta toimetulekutoetust. No ei ole meil kolmelapselised massiliselt rahahädas. Neljast ja viiest lapsest edasi – võib-olla.

+12
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu meelest on see veider, et nad tahavad mingit protsenti “keskmisest palgast”. Kui kõikide õpetajate palk siis ühel hetkel selle numbrini kerkib, siis selle lükkega on keskmine palk ju jälle eest ära jooksnud, jälle vaja streikima hakata.

Ei toeta niisugust streiki.

+8
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Miks peaks kelleltki midagi ära võtma? Selle asemel võiks pankasid ja suuri firmasid maksustada nii, nagu seda tehakse enamikus Euroopa riiikides. Need riigid, kes seda praegu ei tee, said enne rikkaks, kui makse vähemaks võeti. Aga jube ketserlik mõte, kas pole?

See vajaduspõhine toetus on samasugune kontrollivajadus, nagu soov lapsevanemana õpetaja palgas n.ö. kaasa rääkida. Ühiskonna seisukohalt kahjulik, ühiskond ei peaks olema selleks, et teatud inimesed saaksid teiste arvel egotrippida.

+8
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

See vajaduspõhine toetus on samasugune kontrollivajadus, nagu soov lapsevanemana õpetaja palgas n.ö. kaasa rääkida. Ühiskonna seisukohalt kahjulik, ühiskond ei peaks olema selleks, et teatud inimesed saaksid teiste arvel egotrippida.

Põhimõtteliselt olen nõus, aga kuidas siis saaks päriselt häid ja mitte nii häid õpetajaid eristada? Ma olen ise õpetaja ja olen õpilastelt aastaid tagasisidet küsinud. Annan anonüümse küsimustiku, mida nad saavad täita (valikvastused toimivad eriti hästi). Juba 6-7. klassi õpilased annavad üllatavalt mõistlikku tagasisidet. Kui arukalt küsida, siis saab tegelikult päris hea tagasiside õpetaja õpetamisest. Kui selgub, et kellelgi on probleem õpetajaga, siis saab seda lahendada. Ka minul on olnud mõned huvitavad juhtumid, aga need tekivad igal juhul.
Mina oleksin nõus, et näiteks paari % ulatuses sõltub palk sellest, kuidas õpetaja on õpetanud: tagasiside, õpilaste saavutused, koostöö sujumine eri osapooltega.

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

See vajaduspõhine toetus on samasugune kontrollivajadus, nagu soov lapsevanemana õpetaja palgas n.ö. kaasa rääkida. Ühiskonna seisukohalt kahjulik, ühiskond ei peaks olema selleks, et teatud inimesed saaksid teiste arvel egotrippida.

Põhimõtteliselt olen nõus, aga kuidas siis saaks päriselt häid ja mitte nii häid õpetajaid eristada? Ma olen ise õpetaja ja olen õpilastelt aastaid tagasisidet küsinud. Annan anonüümse küsimustiku, mida nad saavad täita (valikvastused toimivad eriti hästi). Juba 6-7. klassi õpilased annavad üllatavalt mõistlikku tagasisidet. Kui arukalt küsida, siis saab tegelikult päris hea tagasiside õpetaja õpetamisest. Kui selgub, et kellelgi on probleem õpetajaga, siis saab seda lahendada. Ka minul on olnud mõned huvitavad juhtumid, aga need tekivad igal juhul.

Mina oleksin nõus, et näiteks paari % ulatuses sõltub palk sellest, kuidas õpetaja on õpetanud: tagasiside, õpilaste saavutused, koostöö sujumine eri osapooltega.

Tagasisidet võib küsida, ja peabki küsima, sest see on väga oluline, aga seda mitte palgaga siduma. Ka mitte 2 protsendi ulatuses, sest see avab ukse. Siis võiks ju sama rakendada arstidele, õdedele, tuletõrjujatele, jne. Miks just õpetajad? Mina pole õpetaja, aga olen siiski kaua õppinud ja tean, kuidas oma tööd teha. Kui nüüd mingi n.ö. inimene kõrvalt hakkaks mind miinustama selle eest, et ma mingitest reeglitest või tähtaegadest kinni pean või mingeid asju soovitan või ei soovita,  ja minu palka sellepärast vähendatakse, siis ma lahkuksin kiirelt sinna, kus sellist absurdi ei toimu.

See ongi ilmselt see uhhuude ühiskond, et uhhuud, ise midagi õppimata ja kogemust omamata, tahavad kangesti tähtsamad olla kui kaua õppinud spetsialistid. Kui sellistele võim kätte anda, ei taha mõelda, mis siis saab. Õnneks arvan, et seda ei juhtu.

Muidugi ei ole kõik õpetajad ühtviisi head, aga ei ole ka kõik arstid, kõik poliitikud, kõik bussijuhid. Inimene on inimene. Repressiivmeetodite ja ähvardamisega normaalsed, targad õpetajad ei tule teie lapsi õpetama. Saategi need, kes vaatavad, et ohoo, 1400 bruto, muidugi olen nõus. Muidugi hoiab selline siis ka oma kohast 10 küünega kinni ja on valmis viied kõigile välja laduma. Ülikooli astuda püüdes ja riigieksamil siis selgub tõde. Hea õpetaja on kuskil mujal, kus teda õiglaselt koheldakse ja pähe istuda ei üritata.

+14
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Riigikogu liikmetele poleks vaja sellisel määral kuluhüvitisi. Tallinlased käigu kondiauru ja ühistranspordiga tööle, kaugemalt tulijatele võiks olla kasutada ökonoomne auto – kõigile ühesugune ja ainult kasutada. Tankimise ja hoolduse peaks tegema kantselei. Valijatega kohtuma peaks minema ühistranspordiga. Kui kuhugi Häädemeestesse või Kiviorasse sõidab ühistranspordiga mitu päeva, siis ongi võimalus hästi paljude valijatega kohtuda. Ööbimisel võiks olla samuti Eesti siseselt hinna ülempiir palju ühe öö eest hüvitatakse. Kuluhüvitised võiks olla riigikogulastel ikka seotud nende tööga, näiteks konsultatsioonid juristide ja õigusteadlastega, kes aitaksid neil lahti mõtestada seaduseelnõusid ja analüüsida juba vastuvõetud seadusi, akte jne.

Riigikogu lihtliikme palk on jämedalt 5400€. Kuluhüvitised kuni 30% palgast ehk siis ca 1620€. 101 riigikogu liiget: 101×1620=163 620€. Kui kooliõpetajaid on 17 000 – nagu eelpool kirjas – siis see raha nendele ära jagades oleks ligi 10€ igale õpetajale kuus lisaks. Abiks vb küll, aga siiski mitte see mis vaja. Ning mitte kõik ei kasuta oma kuluhüvitisi ära sajaprotsendiliselt…arvestame seda ka.
Muidugi saan aru vihast poliitikute ja selle vastu, mis meie poliitmaastikul toimub (ehk liikumine ühe juhtiva partei süsteemi ja autokraatiasse) ja kuni järgmiste valimisteni pole riigikogu järgi ka mingit vajadust, opositsioon peab ära oma sütitavad ja enamasti ka argumenteeritud kõned (n-ö takistab riigikogu tööd), aga ükskõik kui tugevaid vastuargumente ka ei esitata võetakse seadused ikka parteidistsipliini järgides koalitsiooni häältega muutmata kujul vastu.

+5
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu meelest on see veider, et nad tahavad mingit protsenti “keskmisest palgast”. Kui kõikide õpetajate palk siis ühel hetkel selle numbrini kerkib, siis selle lükkega on keskmine palk ju jälle eest ära jooksnud, jälle vaja streikima hakata.

Ei toeta niisugust streiki.

Loomulikult peabki palk jääma keskmisega seotuks ehk siis palgatõus peab olema pidev. Kõik inimesed peaksid olema huvitatud, et lapsi õpetaksid parimad, mitte need, keda õnnestun kuidagi kohale meelitada.

+6
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Strigi osas mul seisukohta pole, aga siinseid õpetajate teemasid hakkas huvitama kui palju koosolekuid on ühel õpetajal nädalas/kuus?

Siin mitmes teemas on kirjas, et klassi ees seismine ja õpetamine on köki-möki ja tühine osa, suur koormus tuleb mujalt. Järgmise lause esimene on ALATI koosolekud ja alles siis tuleb tööde parandamine ja tundideks ette valmistamine. Mina hakkas kohe huvitama kui palju neid koosolekuid siis on, see nii hirmsasti töökoormust tõstab. Kas tavaliselt keskmisel kontorirotil on siis niipalju vähem koosolekuid?

 

+4
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Paraku tähendab praegu raha kuhugi lisamine just kusagilt äravõtmist. Maksustataks pankasid, siis saaks tuhanded kliendid hiljemalt kuu-kahe pärast teate, et teenustasud tõusevad jms. See kolmelapseliste toetus on üks põhjustest, miks me praegu räägime maksutõusudest. Sest riigil seda raha tegelikult pole. Ja selle tõusu eel oli küll ja veel juttu, kuidas õpetajatele ei jätku, meditsiinis on rahapuudus, aga Isamaad ja tema sõpru ei huvitanud. Nii et kokku on õpetajate palgatõus ikkagi küsimus, et millest me nõus loobuma oleme või milliseid makse veel lisaks maksma. Õpetajate palgatõus tahab vastu midagi suurt ja kulukat. Kuluhüvitised vms ei päästaks.

+5
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Õpetajad võiksid koos oma ametiühinguga korraldada streigi teemal: “Me ei tee ületunde!”, sest see on üks põhiprobleemidest, mis tuuakse välja õpetajate raskes töös.

Kuu alguses logib iga oma õpetaja täpselt, kuhu tema aeg kulub. Klassi ees olemise ajaline norm on teada. Sealt üle olev aeg läheb jagamisele teiste ülesannete vahel. Ja õpetaja logibki, esmaspäev: koosolek 45 minutit, tundide ette valmistamine: 4 tundi, tööde parandamine 2 tundi, lapsevanemaga suhtlemine: 30 minutit, Stuudiumi täitmine 1 tund. Ja nii iga päeva kohta. Tööaeg saab täis – rohkem ei tööta. See oleks ka paras sisekaemus õpetajatele, et kuhu läheb tema aeg ja kas on võimalik teha korrektiive. Samuti saaks teha kokkuvõte kooli juhtkond, et kas tööülesannete ajaline kulu on proportsioonis sellega, mida eeldatakse.

Kui selgub, et mõned õpetajad kulutavad nt tundide ette valmistamisele liiga palju aega, et äkki oleks neid võimalik aidata ja korraldada siis asjalik koolitus ajajuhtimisest.

Ma tean, et selline streigiviis ei oleks reaalselt läbi viidav ja enam kui kindel, et õpetajatele oma tööaja logimine ka ei meeldiks. Samas eraettevõtluses peab nt IT firma tihti logima väga täpselt, et mis ülesandeid mis aja jooksul tehti ja seejärel saab selle põhjal kliendile arve esitada.

+7
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui õpetajad streigivad õiglasema töökoormuse nimel, siis toetan igati. Lihtsalt palgatõusu nõudmist ei poolda.

Mina tegelikult ei saa sellest õpetajate ajakasutusest aru. Öeldakse, et koormus on nii meeletult suur ja normajaga tööd ära ei tee. Leian, et riik peaks tegema korraliku uuringu, kuhu see aeg õpetajatel läheb ja millised ajakasutuse erisused on erinevatel õpetajatel. Ajakasutuse all võiks olla selge arusaamine, mitu tundi (kuus/aastas) kulub: klassi ees seismine, tundide ette valmistamine, tööde parandamine, lastevanematega suhtlemine, bürokraatia, enese täiendamine, koosolekud ja muu, mida mina ei tea. Mulle kui kõrvalvaatajale tundub, et kehalise õpetaja ei paranda ju kodus laste töid, kuidas tal saab siis sama normtundide arvuga olla sama palk kui eesti keele või matemaatika õpetajal? Siia on ju ebavõrdsus koheselt sisse kirjutatud.

Kui oleksid ajakasutusest korralikud andmed, saab teha muutusi. Mind selline jutt, et tööd nii palju, niisama ei veena.

Ja olen kindel, et kui töö tekitab stressi ja läbi põlemist, siis ei aita ka kõrgem töötasu.

olen samuti mõelnud sellele, et kehalise kasvatuse õpetaja ei valmista ja otseselt tundi ette ega paranda töid. siin peaks olema palgavahe teiste aineõpetajatega. või siis normkoormus peaks olema erinev (nt keh kav õpetajal 22 tundi, teistel 20 tundi).  samuti on osades koolides teatud klassides kujundav hindamine. on ikka väga suur ajavahe, kas kirjutada eKooli(Stuudiumisse tervele klassile hinded või iga lapse kohta, mida ta oskab ja mida peab veel harjutama. nendes klassides, kui õpetajad tegelevad kujundava hindamisega, peaks samamoodi olema palgavahe või normkoormus erinev.

+8
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Õpetajad võiksid koos oma ametiühinguga korraldada streigi teemal: “Me ei tee ületunde!”, sest see on üks põhiprobleemidest, mis tuuakse välja õpetajate raskes töös.

Kuu alguses logib iga oma õpetaja täpselt, kuhu tema aeg kulub. Klassi ees olemise ajaline norm on teada. Sealt üle olev aeg läheb jagamisele teiste ülesannete vahel. Ja õpetaja logibki, esmaspäev: koosolek 45 minutit, tundide ette valmistamine: 4 tundi, tööde parandamine 2 tundi, lapsevanemaga suhtlemine: 30 minutit, Stuudiumi täitmine 1 tund. Ja nii iga päeva kohta. Tööaeg saab täis – rohkem ei tööta. See oleks ka paras sisekaemus õpetajatele, et kuhu läheb tema aeg ja kas on võimalik teha korrektiive. Samuti saaks teha kokkuvõte kooli juhtkond, et kas tööülesannete ajaline kulu on proportsioonis sellega, mida eeldatakse.

Kui selgub, et mõned õpetajad kulutavad nt tundide ette valmistamisele liiga palju aega, et äkki oleks neid võimalik aidata ja korraldada siis asjalik koolitus ajajuhtimisest.

Ma tean, et selline streigiviis ei oleks reaalselt läbi viidav ja enam kui kindel, et õpetajatele oma tööaja logimine ka ei meeldiks. Samas eraettevõtluses peab nt IT firma tihti logima väga täpselt, et mis ülesandeid mis aja jooksul tehti ja seejärel saab selle põhjal kliendile arve esitada.

Neid uuringuid on korduvalt tehtud, et õpetajad märgivad minutitega iga päev üles, mida tehti.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Õpetajad võiksid koos oma ametiühinguga korraldada streigi teemal: “Me ei tee ületunde!”, sest see on üks põhiprobleemidest, mis tuuakse välja õpetajate raskes töös.

Kuu alguses logib iga oma õpetaja täpselt, kuhu tema aeg kulub. Klassi ees olemise ajaline norm on teada. Sealt üle olev aeg läheb jagamisele teiste ülesannete vahel. Ja õpetaja logibki, esmaspäev: koosolek 45 minutit, tundide ette valmistamine: 4 tundi, tööde parandamine 2 tundi, lapsevanemaga suhtlemine: 30 minutit, Stuudiumi täitmine 1 tund. Ja nii iga päeva kohta. Tööaeg saab täis – rohkem ei tööta. See oleks ka paras sisekaemus õpetajatele, et kuhu läheb tema aeg ja kas on võimalik teha korrektiive. Samuti saaks teha kokkuvõte kooli juhtkond, et kas tööülesannete ajaline kulu on proportsioonis sellega, mida eeldatakse.

Kui selgub, et mõned õpetajad kulutavad nt tundide ette valmistamisele liiga palju aega, et äkki oleks neid võimalik aidata ja korraldada siis asjalik koolitus ajajuhtimisest.

Ma tean, et selline streigiviis ei oleks reaalselt läbi viidav ja enam kui kindel, et õpetajatele oma tööaja logimine ka ei meeldiks. Samas eraettevõtluses peab nt IT firma tihti logima väga täpselt, et mis ülesandeid mis aja jooksul tehti ja seejärel saab selle põhjal kliendile arve esitada.

Päriselt arvad, et need märgitakse ausalt?

+4
-11
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Õpetajad võiksid koos oma ametiühinguga korraldada streigi teemal: “Me ei tee ületunde!”, sest see on üks põhiprobleemidest, mis tuuakse välja õpetajate raskes töös.

Kuu alguses logib iga oma õpetaja täpselt, kuhu tema aeg kulub. Klassi ees olemise ajaline norm on teada. Sealt üle olev aeg läheb jagamisele teiste ülesannete vahel. Ja õpetaja logibki, esmaspäev: koosolek 45 minutit, tundide ette valmistamine: 4 tundi, tööde parandamine 2 tundi, lapsevanemaga suhtlemine: 30 minutit, Stuudiumi täitmine 1 tund. Ja nii iga päeva kohta. Tööaeg saab täis – rohkem ei tööta. See oleks ka paras sisekaemus õpetajatele, et kuhu läheb tema aeg ja kas on võimalik teha korrektiive. Samuti saaks teha kokkuvõte kooli juhtkond, et kas tööülesannete ajaline kulu on proportsioonis sellega, mida eeldatakse.

Kui selgub, et mõned õpetajad kulutavad nt tundide ette valmistamisele liiga palju aega, et äkki oleks neid võimalik aidata ja korraldada siis asjalik koolitus ajajuhtimisest.

Ma tean, et selline streigiviis ei oleks reaalselt läbi viidav ja enam kui kindel, et õpetajatele oma tööaja logimine ka ei meeldiks. Samas eraettevõtluses peab nt IT firma tihti logima väga täpselt, et mis ülesandeid mis aja jooksul tehti ja seejärel saab selle põhjal kliendile arve esitada.

Päriselt arvad, et need märgitakse ausalt?

Ma olen aineõpetaja põhikoolis, kogemust on parasjagu ja olen töötanud kooli kõrvalt pidevalt muudes ametites, nii et töökoormusest ja töö tegemisest peaks olema küllalt objektiivne arusaam. Olen rääkinud ka teiste aineõpetajatega ja meie kogemused klapivad väga hästi: keskmiselt kulub kogemustega õpetajal ühe õppetunni ettevalmistamiseks üks astronoomiline tund. Meil on varasematest aastatest ja kolleegide käest, kirjastustelt ning muudestki allikatest saadud materjale, mida saame kasutada. Kui ei oleks, kuluks rohkem aega.
Lisaks kulub aega tööde hindamiseks ja tagasisidestamiseks. Ühe klassi ühe aine peale kulub seda aega trimestri keskmiselt minimaalselt tund nädalas (vähemaga ei saa õpilased piisaval hulgal hindeid). Tavaliselt on koolides üks koosolek nädalas, kestusega ligikaudu tund. Nendel osalemine on täiskoormusega õpetajatele üldiselt kohustuslik, osakoormusega õpetajad, kui nad teiste tööde tõttu tõesti ei saa, siis saavad kokkuleppel mitte osaleda (kõigile sobivat aega tavaliselt ei õnnestu leida).
Kui täiskoormusega õpetajal on nädalas 20 kontakttundi (mida on vähe, enamasti on kas 22 või 24), siis tuleb siit välja, et kogenud õpetaja töötab nädalas umbes 45 tundi (täiskoormuse puhul on õpetatavaid klasse ja/või aineid ikkagi vähemalt 4). Polegi nii hull ju? Aga see on tegelikult seaduse järgi juba ligikaudu 10 tundi tasustamata ületunnitööd. Kui kool on kokku leppinud täiskoormuseks 22 või 24 tundi klassi ees, siis tuleb tasustamata ületunnitööd kohe 2-5 tundi juurde.

Kehalise kasvatuse õpetajad kontrolltöid tavaliselt tõesti ei paranda (üksikutel juhtudel siiski esineb ka seda). Aga tunde peavad ette valmistama nemadki. Kui palju neil selleks aega kulub, ma ei tea. Eesti keele ja kirjanduse õpetajad aga kulutavad tööde hindamiseks ja tagasisidestamiseks kindlasti iga nädal 5+ tundi klassi kohta.

Kui klassis õpib lapsi mitme õppekava alusel (tavalise riikliku õppekava alusel õppijad + lihtsustatud õppekava alusel õppijad) ja/või on klassis individuaalse õppekava alusel õppivaid lapsi, siis kulub ühe tunni ettevalmistamiseks keskmiselt 1,5-2 tundi. Normkoormuse mõttes on aga tegu ikkagi ühe kontakttunniga. Rohkem aega kulub erivajadustega õpilastega klassi tunni ettevalmistamiseks seetõttu, et nn tavaõpilased ja erivajadustega õpilased õpivad teistsuguse programmi alusel. Neile on vaja teisi ülesandeid, teistsuguseid selgitusi ja tund peab olema kordades paremini planeeritud, õpetaja peab sellises tunnis kasutama aega ülimalt efektiivelt. Iga sekund on arvel. Näiteks: samal ajal, kui ühed õpivad ringi pindala arvutamist, siis teised õpivad, mis on ring. (see on veel lihtne näide, vahel ei klapi teemad üldse, kuigi enamasti püüame panna klappima) Ja erivajadusi võib olla ühes klassis erinevaid.

Lisaks tahetakse tihti, et õpetajad (koos õpilastega) osaleksid aktiivselt igasugustes projektides, korraldaksid õppekäike jne. Ka see võtab aega. On õpetajaid, kes põhimõtteliselt keelduvad sellistest tegevustest, sest pole lihtsalt aega. Siis on veel igasugused ainevõistlused, kuhu õpilasi peaks saatma. See tähendab tavaliselt vähem või rohkem õpilase ettevalmistamist ja mõningaid administratiivseid tegevusi.

Kõik ülalkirjeldatud tegevused käivad õpetaja tööaja sisse ja nende eest ei ole ette nähtud mitte mingisugust lisatasu, kui need üldtööaja sisse ei mahu. Õppenõukogusid ja koolitusi, õppematerjalide olemasoleku ja tellimisega seotud tegevusi ma ei maininud, sest neid tehakse osaliselt vaheaegadel või katab vaheaegade väiksem koormus need tegevused ära.

Lisatasu eest lisandub näiteks klassijuhatamine või ringide juhendamine või ka muud ülesanded koolis.

+13
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 235 )


Esileht Tööelu, raha ja seadused. Õpetajate streik