Esileht Koolilaps õpetajate tase

Näitan 30 postitust - vahemik 91 kuni 120 (kokku 181 )

Teema: õpetajate tase

Postitas:
Kägu

Ja ma endiselt meenutan – sul on suvel kuu aega pikem puhkus kui teistel ametikohtadel. 28*8=224 töötundi.

Pastoi nüüd. Neist 28-st päevast 8 on nädalavahetuse päevad eksju. Need on enamasti kõigil vabad.
Hea küll. Need on mul tasustatud, aga..
Isegi kui mul oleks 6 kuud tööl ja 6 vaba, ja nende vabade kuude töötunnid jaotada siis toimekate kuude peale – see ei toimi ju. Ikka on ööpäevas 24 tundi ainult. See ei ole eriti reaalne, et näiteks 16 tundi töötan ja 8 tundi jääb söömiseks, magamiseks, poes käimiseks, oma lastega tegelemiseks. Ja niimoodi kuude kaupa. Kui mitte muud, siis mu oma lapsed on ikka rohkemat tähelepanu väärt.
Sa võid mõnda aega nii vastu pidada. Siis murdud või hakkad üle laskma. Hakkad leiutama, kuidas ellu jääda.

Peale selle. Ületundide tasustamine. Arvate, et kui õpetajal on rohkem tunde kui normkoormus, et siis on 1,5 kordne tasu või? Oo ei. Sind premeeritakse selle eest vaba ajaga näiteks suvel. Aga tegelikult ma ei vaja seda vaba aega suvel. Ma vajan väiksemat aastaringset koormust. Tehke puhkus lühemaks, aga tehke nii, et tööpäev mahuks 8 tunni sisse. Leidke õpetajad, et ma ei peaks ületunde andma üldse.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ületundide tasustamine. Arvate, et kui õpetajal on rohkem tunde kui normkoormus, et siis on 1,5 kordne tasu või? Oo ei.

Ma ei tea ühtegi kontoritööd, kus reaalselt ületunde tasustataks, olgu neid kuus 1 või 100. Graafikuga töötajatel küll.

Jaa, ma olen su jutuga nõus, et inimvõimetel on piirid, kuid see piir ei ole just täpselt selle 8 tunni peal, võin mürki võtta. Pigem on piir igaühel eri kohas. Ja, kallid õpetajad, kui räägite meile oma töö rasketest hetkedest, siis ärge vaikige maha ka kergeid hetki – neid, kus klass teeb kontrolltööd ja õpetaja loeb rahulikult ajalehte, pool tundi, tööajal. Või kui lastel (näiteks algklassides) on koolis teater külas ning kõik on saalis, siis pole ju väga pingeline tund, eks. Mõnda masuurikat on ehk vaja keelata, tõsi, aga tõenäoliselt mitte kogu aeg. Kui olete lastega kaasas kuskil ekskursioonil või võistlustel, siis ju ka te kogu aeg ei tegele laste kasvatamise ega valvamisega, ikka räägite omavahel, vaatate ringi, olete mõnusalt, keerate nina päikese poole. Selliseid hetki ju on ja mitte üksikuid, eks – vastukaaluks neile rasketele hetkedele, kus on pinget ja lärmi ja väsimust. Teie töö on Ameerika mäed, eluviis, mis kas sobib või mitte.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 24 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

neid, kus klass teeb kontrolltööd ja õpetaja loeb rahulikult ajalehte, pool tundi, tööajal.

hahahaha!

Kui olete lastega kaasas kuskil ekskursioonil või võistlustel, siis ju ka te kogu aeg ei tegele laste kasvatamise ega valvamisega, ikka räägite omavahel, vaatate ringi, olete mõnusalt, keerate nina päikese poole.

Oled sa kunagi ise olnud ekskursioonil kaasas? Niimoodi, et sust õpetajal kasu ka oli?

Tuletasid mulle mu viimast korda meelde – tilpnesin, aastane laps kotiga seljas, kõige sabas, valvasin, et nõrgemad tüdrukud ära ei kaoks, ja lõpuks võtsin nende viis seljakotti tassida, et nad ikka teistel kannul suudaksid püsida.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Taevake. Sa arvad ma lähen õpilastega ekskursioonile, sest siis saan nina päikese poole olla. Või, et nendega teatris saab nautida.
Varsti enam teatrid ei lasegi klasse sisse, sest suur osa lapsi ei saa aru, mida tähendab teatris normaalselt käitumine.
Ma ütlen nüüd, ma ei taha nendega ekskursioonile minna. Minu klassis on näiteks laps, kes suitsetab emaga kodus koos. Arvas, et tuleb ekskursioonile ilma suitsupakita? Arvad, et mõned teised ei tahaks ka proovida. Näiteks läheme muuseumi, nemad imbuvad wc-sse või maja taha.
Laste suur unistus on ööbimisega laevakruiis, ja nad ei saa aru, kui ütlen, et ei. Nende meelest pole kellegi asi, mida nad seal teeks.
Veekeskuses käik – äkitselt olid kaks tüdrukut avastanud roppude sõnade maailma. Üle veekeskuse käisid “p..” ja “t..”. Loomulikult kutsun korrale, aga neil on meri põlvini, sest vanemaid kohal pole.
“Palun kinnitage bussis turvavöö”, “misasjaa?” ja salaja nad jälle selle lahti teevad.
Palun ära togi eesistujat jalgafega, palun ära loobi prügi maha, palun ära topi prügi istmevahele, palun ära lõksuta käetoega järelejätmatult, palun pane muusika vaiksemaks (igaühel tuleb oma kõlaritest erinev värk onju, palun ära ropenda, palun ära mõnita nõrgemaid, palun ära lõhu teiste asju…
Tõesti puhkus see bussisõit

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ja mul on kõrini sellest dokumenteerimisest. Istume kõurikutega nõustamiskomisjonis, sõlmime kokkuleppeid, mitme tunnised koosolekud. Siis tuled kell 17 sealt koosolekult ja kogu muu töö on ju tegemata. Tegelikkuses võiks keegi uurida, mitu protsenti neist lastest suudetakse normaalseks ühiskonnaeluks päästa.

No see Pärnu juhtum – ilmselt oli sadu tunde koos istutud selle lapse pärast. Tegeletud ja suunatud siia-sinna, tehtud individuaalseid õppekavu ja küllap olid tema õpetajad väga soojades kohtades käinud. Kasutegur?

Selle osaga nõus. Aga kas neid probleemseid lapsi, kelle pärast koos istutakse, on siis nii palju?

Ja ma endiselt meenutan – sul on suvel kuu aega pikem puhkus kui teistel ametikohtadel. 28*8=224 töötundi. Seadused seadusteks, aga ametikohtade võrdlemisel on kohane need tunnid sinu päevakoormusele lisada. Ja ka muud koolivaheaegadel saadud vabad tunnid (te ei istu ju koolivaheaegadel ometi 8 tundi koolis ja ei korista muudkui sahtleid, eks).

Ärge saage valesti aru – ma hindan õpetajate tööd ja haridust, kuid ma ei arva, et teile kohutavalt liiga tehtaks palga ja/või koormusega. Riigi poolt rahastatavates ettevõtetes ei olegi palgad erasektoriga võrreldavad, mitte kuskil.

Kui palga ja töökoormuse suhe on nii hea, miks siis suur osa õpetajaharidusega inimesi hoopis mujal töötab?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Taevake. Sa arvad ma lähen õpilastega ekskursioonile, sest siis saan nina päikese poole olla. Või, et nendega teatris saab nautida.
Varsti enam teatrid ei lasegi klasse sisse, sest suur osa lapsi ei saa aru, mida tähendab teatris normaalselt käitumine.

Kuidas sina, seda ma ei tea, aga olen kindel, et teatris küll suurem osa kaasas olevatest õpetajatest ei tegele pidevalt kasvatustööga, vaid vaatavad etendust. Ja kui tohib, siis arvan veel ka seda, et sina ei sobigi õpetajaks, õpetajaks sobivadki need, kes suudavad lastest ka hästi arvata ning nendega koos olemist nautida, mitte ei tunne end kogu aeg ahistatuna, kui peavad laste seltskonnas olema.

Oled sa kunagi ise olnud ekskursioonil kaasas? Niimoodi, et sust õpetajal kasu ka oli?

Muidugi olen. Ma ei väitnud, et kogu aeg on lillepidu. Väitsin, et kogu aeg ei ole töö, on ka mõnusaid hetki – kus lapsed on omapäi, millegagi tegelevad. Saage aru, ma ei väida, et pole raskeid hetki. Ma väidan, et mitte kõik hetked pole rasked, on ka toredaid lapsi ja toredaid lastega koosolemisi.

Misasja te miinustate. Süvenege tiba.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 24 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kui palga ja töökoormuse suhe on nii hea, miks siis suur osa õpetajaharidusega inimesi hoopis mujal töötab?

Mis “nii hea”? Normaalne on. Tavaline, riigisektori tavaline. Miks mujal töötavad? Sest erasektori “tavaline” on kõrgem.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 24 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sul võib õigus olla. Äkki ma ei sobigi õpetajaks. Ma tõesti suure osa ajast näitlen sõbralikkust. Mulle väga meeldivad tavalised normaalsed lapsed. Aga ma tõesti ei talu labasust, ropendamist, kiusamist. Nende noorte mõistmisega on mul tõesti raskusi. Jään muidugi rahulikuks, räägin kannatlikult. Tegelikult tahaks vanemale öelda, et pagan… töö on tegemata. See turvavöö asi näiteks. Kujutage ette kui juhtubki avarii ja turvavööd on lahti. Keda te süüdistate? Õpetajat, eksju. Aga – pole võimalik bussis rohkem kui 20 lapse turvavööd kogu aeg kontrollida. Ja no prügi toppimine istme vahele kui prügikott on pandud iga istme külge?
Ma olen mitmel aastal laste poolt hääletatud sõbralikuks õpetajaks, ja siiski, ma näitlen väga palju.
Aga, põnevat ja toredat on koolielus muidugi ka. Igapäevaselt. Muidu polekski seal võimalik töötada.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina tahan vabandada, sest tõesti leian oma töös palju rõõmu ja pean oma õpilasi täiega lahedateks. Seetõttu pole ma ilmselgelt oma palka väljateeninud. Ning eriti tänan ma hea idee eest teha 30minutilisi kontrolltöid, et haigutades ajalehte lugeda, peale tunde jääb vaid pakid ära kontrollida ning mõnedeks ülejäänud päevadeks õueõppetunnid planeerida, et nina pruuniks saada või siis teatrisse minna etendust nautima. Miks ma, püha müristus, juba varem sellise tööviisi peale pole tulnud?:)

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Huvitav lugemine. Mind hämmastab see tüüp, kes siin pidevalt targutab ise koolielust midagigi teadmata. Ja veel täiesti eluvõõras inimene, kes elab mingis ideaalmaailmas ja ei oma üldse ettekujutust maailmast väljaspool seda.
Jah, väga paljudes koolides on endiselt papist õpilaspiletid. Ma arvan, et isegi enamikes veel. Meie tavalises, tõmbekeskustest kaugemal olemas vallas on 7 kooli ja ma tean, et kõigis neis on need papist õpilaspiletid. Vaese provintsirahva värk, eks ole.
Ja koolides on tõesti iga aastaga järjest rohkem probleemidega õpilasi. On ath ja autismi spektri häiretega lapsi, on 1.klassi lapsi, kelle jutt koosneb vaid roppustest. On lapsi, kes endast välja minnes muutuvad agressiivseks, ründavad kaasõpilasi ja õpetajaid rääkimata inventari lõhkumisest. On lapsi, kellel pea lihtsalt ei võta, kuid vanemad keelduvad seda tunnistamast ja ka LÕK õppest. On pubekaid, kes demonstratiivselt keelduvad tundides kaasa töötamast ja segavad ka teisi jne jne jne
Õpetaja peab olema tõeline multitalent, kes peab seda suutma hallata. Muidugi, kui nii võtta, siis siin provintsis on õpetaja palk teistega võrreldes suhteliselt korralik. Kuid töö, mida selle eest teha on ränkraske. Mina seda ei suudaks. See pidev “võimlemine” klassi eest võtab ikka emotsionaalselt täiesti läbi. Ja ma tean ka, kuidas iga aastaga on raskem kohalikesse koolidesse kvalifikatsioonile vastavaid õpetajaid leida, hea kui kellegi saab.
Tegelik elu on selline.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Õpetaja peab olema tõeline multitalent, kes peab seda suutma hallata. Muidugi, kui nii võtta, siis siin provintsis on õpetaja palk teistega võrreldes suhteliselt korralik. Kuid töö, mida selle eest teha on ränkraske. Mina seda ei suudaks. See pidev “võimlemine” klassi eest võtab ikka emotsionaalselt täiesti läbi. Ja ma tean ka, kuidas iga aastaga on raskem kohalikesse koolidesse kvalifikatsioonile vastavaid õpetajaid leida, hea kui kellegi saab.

Aga täpselt nii. Selles iva ongi – väikestes kohtades on õpetaja palk teistega võrreldes kõrge palk, seega ei peaks nagu olema midagi vinguda, kui kõrge palga eest palju tööd teha tuleb? Aga ikka vingud koos teistega, et tööd liiga palju?

Huvitav lugemine. Mind hämmastab see tüüp, kes siin pidevalt targutab ise koolielust midagigi teadmata. Ja veel täiesti eluvõõras inimene, kes elab mingis ideaalmaailmas ja ei oma üldse ettekujutust maailmast väljaspool seda.

Vastupidi. Mina elan reaalses maailmas (okei, papist piletite osas on sul õigus, ma tõesti ilmselt eluvõõras ja ei oleks arvanud, et neid veel kasutatakse) ja näen õpetajate töö ja palkade ümber toimuvat sõltumatust vaatenurgast, mitte ei upu emotsioonidesse nagu enamik. Saate aru, vastikuid kliente ja pingelisi päevi ja kõike seda on paljudes ametites. Minu arust elavad just õpetajad mingis omas mullis ja õhutavad selle mulli sees üksteist virisema.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 24 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ja mul on kõrini sellest dokumenteerimisest. Istume kõurikutega nõustamiskomisjonis, sõlmime kokkuleppeid, mitme tunnised koosolekud. Siis tuled kell 17 sealt koosolekult ja kogu muu töö on ju tegemata. Tegelikkuses võiks keegi uurida, mitu protsenti neist lastest suudetakse normaalseks ühiskonnaeluks päästa.

No see Pärnu juhtum – ilmselt oli sadu tunde koos istutud selle lapse pärast. Tegeletud ja suunatud siia-sinna, tehtud individuaalseid õppekavu ja küllap olid tema õpetajad väga soojades kohtades käinud. Kasutegur?

Selle osaga nõus. Aga kas neid probleemseid lapsi, kelle pärast koos istutakse, on siis nii palju?

Ja ma endiselt meenutan – sul on suvel kuu aega pikem puhkus kui teistel ametikohtadel. 28*8=224 töötundi. Seadused seadusteks, aga ametikohtade võrdlemisel on kohane need tunnid sinu päevakoormusele lisada. Ja ka muud koolivaheaegadel saadud vabad tunnid (te ei istu ju koolivaheaegadel ometi 8 tundi koolis ja ei korista muudkui sahtleid, eks).

Ärge saage valesti aru – ma hindan õpetajate tööd ja haridust, kuid ma ei arva, et teile kohutavalt liiga tehtaks palga ja/või koormusega. Riigi poolt rahastatavates ettevõtetes ei olegi palgad erasektoriga võrreldavad, mitte kuskil.

Huvitav, et keegi peab seda SUNNITUD suvepuhkust kuidagi boonuseks. See, et õpetaja peab ühel kindlal ajal alati puhkama on minu jaoks selle ameti üks suurimaid miinuseid, mitte boonus!

Please wait...
Postitas:
Kägu

On ka teistsuguseid koole – koole, kus õpetaja on nagu pereliige ning direktorit koridoris nähes lapsed kallistavad teda. Gaia kool. Hetkel teadaolevalt oleks üks tore õpetaja sealt puudu! Andke endast märku! Ülekoormust pole ja lapsed on toredad.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja. Siin pole ju mõtet vaielda, kas õpetajad on alamakstud või ei ole. Mina tegin teema sellest, et juhtida tähelepanu, et koolides on masendavalt palju kehva tasemega õpetajaid. Ja meie laste teadmised ja tulevik kannatavad selle pärast. Ka nende laste teadmised ja tulevik, kes siin teemas õpetajaid halvustavad ja väidavad, et nood on piisavalt hea elu peal. Ei ole ju, kui silmatorkav osa nende kolleege on juba sellised, et nende antud koolitunni kasutegur on nullilähedane. Kui õpetajatel oleks hea palk, siis oleks ju koolides õpetajaks soovijatest järjekord ukse taga. Aga tegelikkus on, et koolid otsivad õpetajaid tikutulega taga. Et saaks ke-da-gi-gi klassi ette. Kui õpetajatel oleks hea palk, kui koolidesse õpetajatööle oleks konkurents, siis ei seisaks minu abituriendist lapse klassi ees üht olulisemat ainet andmas õpetajana täiesti mõttetu tüüp, vähemalt kahest koolist eelnevalt juba lahti lastud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja. Siin pole ju mõtet vaielda, kas õpetajad on alamakstud või ei ole. Mina tegin teema sellest, et juhtida tähelepanu, et koolides on masendavalt palju kehva tasemega õpetajaid. Ja meie laste teadmised ja tulevik kannatavad selle pärast. Ka nende laste teadmised ja tulevik, kes siin teemas õpetajaid halvustavad ja väidavad, et nood on piisavalt hea elu peal. Ei ole ju, kui silmatorkav osa nende kolleege on juba sellised, et nende antud koolitunni kasutegur on nullilähedane. Kui õpetajatel oleks hea palk, siis oleks ju koolides õpetajaks soovijatest järjekord ukse taga. Aga tegelikkus on, et koolid otsivad õpetajaid tikutulega taga. Et saaks ke-da-gi-gi klassi ette. Kui õpetajatel oleks hea palk, kui koolidesse õpetajatööle oleks konkurents, siis ei seisaks minu abituriendist lapse klassi ees üht olulisemat ainet andmas õpetajana täiesti mõttetu tüüp, vähemalt kahest koolist eelnevalt juba lahti lastud.

Fekalist saab ka head palka, aga erilist tungi sellele ametile paraku pole. Kakahaisuse inimesega on vähesed nõus suhtlema. Sama on õpetajatööga: inimlikust mentaalsest fekaalihulgast ülekallatud pidevas depressiooniseisundis viibiv inimene ei ole atraktiivne enadale ega veelgi vähem teistele, isegi siis, kui palk on päris hea.

Eesti kooli suurim probleem on keskkond. Kõik panustavad sellesse, et see võimalikult depressiivne ja väljakannatamatu oleks: õpetajad ja/või juhtkond intriigitsevad, loovad sõbrannasuhteid mõnede vanemate ja õpetajatega, KOv loob omamehelikke suhteid oma kodanikega ja survestab kooli, ametnikud imevad pastakast ebarealistlikke nõudmisi, metoodikaid ja seadusi välja, lapsed kiusavad üksteist ja õpetajaid, lapsevanemad kiusavad ja kiruvad õpetajaid, lasevad neid kiusu pärast lahti ja kiruvad uues koolis selle pärast, et teises koolis lahti lasti.

Täielik hullumaja. Kes normaalne inimene oleks nõus sellise p..sa sees töötama ka keskmisest kõrgema palgaga?

Unustasin sellesse igast otsast kärisevasse koolisüsteemi märkida lastekaitsjad, sotsiaalpedagoogid ja koolide psühholoogid, kelle abi õpetajate tööle on olematu, pigem pilluvad nad õpetajatele kaikaid kodaratesse, õigustades kõige võimaliku ja võimatuga laste ja nende vanemate sigadusi ja tegemata tööd. Olgu laps hulgus ja koolikohustuse mittetäitja, narkomaan, noor prostituut, parasiitidest kubisev ja soliidses vanuses noor, kes ei oska ei kirjutada ega lugeda, kasvab üksi vanemliku hoolitsuseta -sotsiaaltöötajad ja lastekaitsjad ei tee midagi selleks, et selliseid lapsi internaatidesse elama suunata. Ainus lahendus on selles nõiaringis kõigi osapoolte jaoks õpetajate süüdistamine.

Tõesti, kallid inimesed, mis imet te küll koolist ootate, kui te kõik teete absoluutselt kõik selleks, et Eesti kool täiesti alla käiks?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 20 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kui õpetajatel oleks hea palk, kui koolidesse õpetajatööle oleks konkurents, siis ei seisaks minu abituriendist lapse klassi ees üht olulisemat ainet andmas õpetajana täiesti mõttetu tüüp, vähemalt kahest koolist eelnevalt juba lahti lastud.

Nagu siitki korduvalt läbi jooksnud on – näiteks maakoolides on õpetajal hea palk (palk pole kunagi ju absoluutnumber, vaid hinnang palgale on õige vaid elukalliduse kontekstis ja võrrelduna teiste sama piirkonna palkadega). Järjekorda ukse taga ei ole. Seega pole see palk mingi võluvits, mis õpetajatöö atraktiivseks muudab. Kui õpetajale õpetamistöö ei sobi, siis seda ei paranda ka palga tõstmine. Mida õpetajad tahaksid, on hoopis koormuse vähendamine. See tähendaks aga totaalset koolireformi, sest koormuse vähendamine tähendaks klasside väiksemaks tegemist ning probleemsetele lastele tuleks ka mingi teine koht leida. Ja no lastevanemad … need tuleks ka kuidagi vaigistada.
Mis on reaalsus – reaalsus on see, et miski ei muutu. Õpetajatöö jääb selliseks, nagu on praegu. Palka võib ju tõsta, aga see ei muuda tegelikult midagi. Järjekorda koolide uste taha ikka ei teki. Tekiks ehk alles siis, kui palk oleks müstilises suurusjärgus, aga seda ka ei juhtu.
Lahendus peab olema hoopis kuskil mujal. See on vale suund mõtetele.
Muide, mis puutub maa- ja linnakoolide palkadesse, siis kas on õpetajatel ettepanekuid, kuidas seda nii korraldada, et linnaõpetajad rohkem palka saaks kui maaõpetajad? Suur kisa tuleks ju, kui selline säte kirja pandaks.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 24 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olen 100% nõus, et osad õpetajad on ikka masendavalt halvad, kuritegelikult halvad.
Mu lapsele sattus õpetajaks inimene, kellel peaks olema keelatud lastele läheneda, aga ometigi…ta veetis koolis tervelt pool aastat.
Palun tuhandest vabandust, aga projektiga “Noored kooli” tuli meie kooli küll inimene, keda ei oleks juba sealt programmist läbi laskma. Kui inimesel puudub elementaare arusaamine elust, empaatiast, pedagoogikast ja erialast, siis ausõna, selliseid ei saa lubada kooli.
Kui inimene teeb ainetunnis vabastavat hingamist umbes 15 minutit, sunnib lapsi endale ainiti otsa vaatama, nõuab lastelt oma mõtete avalikustamist ning seejärel tituleerib lapse valetajaks, kuna tema arvates ei ole need mõtted tõesed, arvab ennast olema psühholoog ja hüpnoterapeut ning tunnis kuulab üle ainult lastele kodus jäetud ülimahukaid töid, siis….ausõna, see kahju, mida üks inimene suudab lastele teha, on korvamatult suur.

Päriselt! Koolides on liiga palju selliseid inimesi, kes seal olema ei peaks. Tagajärgedega peavad tegelema lapsevanemad (muidugi ma tegelen, sest tegemist on minu lapsega), aga palju on ka neid vanemaid, kes ei saa/taha/oska oma last peale sellise õpetaja õpetamist aidata. Vuihhh!

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olen 100% nõus, et osad õpetajad on ikka masendavalt halvad, kuritegelikult halvad.

Mu lapsele sattus õpetajaks inimene, kellel peaks olema keelatud lastele läheneda, aga ometigi…ta veetis koolis tervelt pool aastat.

Palun tuhandest vabandust, aga projektiga “Noored kooli” tuli meie kooli küll inimene, keda ei oleks juba sealt programmist läbi laskma. Kui inimesel puudub elementaare arusaamine elust, empaatiast, pedagoogikast ja erialast, siis ausõna, selliseid ei saa lubada kooli.

Kui inimene teeb ainetunnis vabastavat hingamist umbes 15 minutit, sunnib lapsi endale ainiti otsa vaatama, nõuab lastelt oma mõtete avalikustamist ning seejärel tituleerib lapse valetajaks, kuna tema arvates ei ole need mõtted tõesed, arvab ennast olema psühholoog ja hüpnoterapeut ning tunnis kuulab üle ainult lastele kodus jäetud ülimahukaid töid, siis….ausõna, see kahju, mida üks inimene suudab lastele teha, on korvamatult suur.

Päriselt! Koolides on liiga palju selliseid inimesi, kes seal olema ei peaks. Tagajärgedega peavad tegelema lapsevanemad (muidugi ma tegelen, sest tegemist on minu lapsega), aga palju on ka neid vanemaid, kes ei saa/taha/oska oma last peale sellise õpetaja õpetamist aidata. Vuihhh!

Kullakene, aga see ju ongi eeskätt lapsevanemate õelutsemise tagajärg, et sellised inimesed on kooli sattunud.
Enamik endast lugu pidavaid spetsialiste on koolist kas välja söödud või on nad sealt ise nelja tuule poole pagenud.
Selline saabki olema Eesti kooli tulevik. Sest et absoluutselt kõik osapooled teevad oma õelutsemisega kõik selleks, et Eesti koolist saaks koht, kust iga vähegi normaalne inimene ringiga mööda kõnnib.
Ise olete selle oksa, millel istute, pilbasteks saaginud, kallid lapsevanemad!

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 20 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Tahaks veel kommenteerida teemaalgataja üdini õelaid mõtteid (mis kahtlemata annavad oma osa sellesse, et Eesti kooli tulevadki tööle vaid ebaadekvaatsed usu- või muud hullud).
Kui õpetaja on sellel aastal koolis uus ja eelnevalt on tööl olnud väga hea õpetaja (üllatus-üllatus, miks küll need väga head koolist lahkuvad? Palk pole esmane probleem, sest saab teha ka 2 kohaga tööd ja elab ära küll, enamasti lahkutakse töölt ikka väljakannatamatute suhete pärast, mille poolest Eesti koolile siin riigis ühtki teist võrdväärset sektorit ei leidu), siis peaks ju lapsel õpitavas aines väga hea põhi juba all olema. Väike investeering eraõpetajasse (kulu maksimaalselt 100€ kuus ja ongi probleem lahendatud?!
Praegu on teil seal koolis veel inimene, kes annab liiga lihtsaid ülesandeid (ilmselt paanilisest hirmust, sest eelmistest kohtadest on ta lahkuma sunnitud selle eest, et tegi kõlupeade ja laiskvorstide elu liiga keeruliseks, nõudes neilt raskemate ülesannete lahendamist). Aga kui sedasorti sisisemine lapsevanemate poolt jätkub, siis maandub ka sellesse kooli mõni vabastavat hingamist, new age´i ja tantramassaaži harrastav inimene.

Sest et ükski endast lugu pidav ja endast hooliv inimene ei ole nõus tööd tegema sellises ussipesas, nagu seda on Eesti haridussüsteem!

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 20 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Jah, gümnaasiumi õpilased peavad saama oma eduelamuse, muidu on kurjad vanemad ukse taga. Olemasolevad kehvad õpetajad just selle hiigelpalgatõusu ootuses koolis tiksuvadki.
Maaõpetajatel peakski väiksem palk olema, ei tule nende viielapselisest klassist kvaliteetsemat toodangut kui linnakooli kahekümneneljasest.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Maaõpetajatel peakski väiksem palk olema, ei tule nende viielapselisest klassist kvaliteetsemat toodangut kui linnakooli kahekümneneljasest.

Seda ei saa päris nii võtta – töö on ikka tellija materjalist ja ka selle linnakooli õpetaja õpetatava 24 hulgas võib olla 5 põmmpead.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olen 100% nõus, et osad õpetajad on ikka masendavalt halvad, kuritegelikult halvad.

Mu lapsele sattus õpetajaks inimene, kellel peaks olema keelatud lastele läheneda, aga ometigi…ta veetis koolis tervelt pool aastat.

Palun tuhandest vabandust, aga projektiga “Noored kooli” tuli meie kooli küll inimene, keda ei oleks juba sealt programmist läbi laskma. Kui inimesel puudub elementaare arusaamine elust, empaatiast, pedagoogikast ja erialast, siis ausõna, selliseid ei saa lubada kooli.

Kui inimene teeb ainetunnis vabastavat hingamist umbes 15 minutit, sunnib lapsi endale ainiti otsa vaatama, nõuab lastelt oma mõtete avalikustamist ning seejärel tituleerib lapse valetajaks, kuna tema arvates ei ole need mõtted tõesed, arvab ennast olema psühholoog ja hüpnoterapeut ning tunnis kuulab üle ainult lastele kodus jäetud ülimahukaid töid, siis….ausõna, see kahju, mida üks inimene suudab lastele teha, on korvamatult suur.

Päriselt! Koolides on liiga palju selliseid inimesi, kes seal olema ei peaks. Tagajärgedega peavad tegelema lapsevanemad (muidugi ma tegelen, sest tegemist on minu lapsega), aga palju on ka neid vanemaid, kes ei saa/taha/oska oma last peale sellise õpetaja õpetamist aidata. Vuihhh!

Kullakene, aga see ju ongi eeskätt lapsevanemate õelutsemise tagajärg, et sellised inimesed on kooli sattunud.

Enamik endast lugu pidavaid spetsialiste on koolist kas välja söödud või on nad sealt ise nelja tuule poole pagenud.

Selline saabki olema Eesti kooli tulevik. Sest et absoluutselt kõik osapooled teevad oma õelutsemisega kõik selleks, et Eesti koolist saaks koht, kust iga vähegi normaalne inimene ringiga mööda kõnnib.

Ise olete selle oksa, millel istute, pilbasteks saaginud, kallid lapsevanemad!

Kallikene!
Õpetaja ei saa olla lumehelbeke ja pehmo. Küll aga peaks olema õpetajal inimestega töötamiseks elementaarsed isikuomadused ja tahtmine. Kkui neid ei ole, siis võivad vanemad kasvõi mootorsaega puu maha võtta või terve metsa istuda, sellest ei muutu midagi!

Tervitades
lapsevanemast õpetaja, kes vahest tõepoolest oma laste õpetajatele asju välja ütleb.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olen 100% nõus, et osad õpetajad on ikka masendavalt halvad, kuritegelikult halvad.

Mu lapsele sattus õpetajaks inimene, kellel peaks olema keelatud lastele läheneda, aga ometigi…ta veetis koolis tervelt pool aastat.

Palun tuhandest vabandust, aga projektiga “Noored kooli” tuli meie kooli küll inimene, keda ei oleks juba sealt programmist läbi laskma. Kui inimesel puudub elementaare arusaamine elust, empaatiast, pedagoogikast ja erialast, siis ausõna, selliseid ei saa lubada kooli.

Kui inimene teeb ainetunnis vabastavat hingamist umbes 15 minutit, sunnib lapsi endale ainiti otsa vaatama, nõuab lastelt oma mõtete avalikustamist ning seejärel tituleerib lapse valetajaks, kuna tema arvates ei ole need mõtted tõesed, arvab ennast olema psühholoog ja hüpnoterapeut ning tunnis kuulab üle ainult lastele kodus jäetud ülimahukaid töid, siis….ausõna, see kahju, mida üks inimene suudab lastele teha, on korvamatult suur.

Päriselt! Koolides on liiga palju selliseid inimesi, kes seal olema ei peaks. Tagajärgedega peavad tegelema lapsevanemad (muidugi ma tegelen, sest tegemist on minu lapsega), aga palju on ka neid vanemaid, kes ei saa/taha/oska oma last peale sellise õpetaja õpetamist aidata. Vuihhh!

Kullakene, aga see ju ongi eeskätt lapsevanemate õelutsemise tagajärg, et sellised inimesed on kooli sattunud.

Enamik endast lugu pidavaid spetsialiste on koolist kas välja söödud või on nad sealt ise nelja tuule poole pagenud.

Selline saabki olema Eesti kooli tulevik. Sest et absoluutselt kõik osapooled teevad oma õelutsemisega kõik selleks, et Eesti koolist saaks koht, kust iga vähegi normaalne inimene ringiga mööda kõnnib.

Ise olete selle oksa, millel istute, pilbasteks saaginud, kallid lapsevanemad!

Kallikene!

Õpetaja ei saa olla lumehelbeke ja pehmo. Küll aga peaks olema õpetajal inimestega töötamiseks elementaarsed isikuomadused ja tahtmine. Kkui neid ei ole, siis võivad vanemad kasvõi mootorsaega puu maha võtta või terve metsa istuda, sellest ei muutu midagi!

Tervitades

lapsevanemast õpetaja, kes vahest tõepoolest oma laste õpetajatele asju välja ütleb.

Pehmosusest on me koolides asi küll valgusaastate kaugusel.
Mitte ükski isiksuseomadus ei aita seaduste ees õiguste ja kaitseta isikut.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 20 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mind lapsevanemana häirib, kuidas praegu on kohutavad lapsed ja küll vanasti olid toredad.
Minu põhikooli lõpetamisest on möödas 28a ja sel ajal oli meil klassis palju probleemseid lapsi selle aja mõistes ja ka tänapäeva mõistes.
Aga mitte kedagi ei huvitanud see. Õpetajad veetsid oma tunnid klassi ees ära ja kedagi need probleemsed lapsed ei huvitanud. Jäeti ainult istuma, kui halvad hinded või ei käinud koolis.
Oli vaimse alaarenguga lapsi, füüsilise puudega lapsi, kokutaja, hüperaktiivseid lapsi.
Õnneks enamusel läheb elus hästi.
Tänapäeva lapsed ju üksi võttes ka toredad, ka kõige halvema käitumisega lapses on midagi head. Aga ma tunnen, kuidas õpetajad ei taha nendeni jõuda, ei siis ega ka nüüd. Kuigi on palju erinevaid tugispetsialiste koolides.

Ei saa mina ühest asjast aru, miks õpetajad lasevad endaga nii teha. Alati saab keelduda ületundidest, liigsetest kohustustest. On olemas selline sõna nagu ei. Kasutage seda.
Ei tee ületunde, kui ei taha. Ei lähe lastega ekskursioonile, ei istu tagumikutunde koolis.

Palun seiske enda eest.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ei saa mina ühest asjast aru, miks õpetajad lasevad endaga nii teha. Alati saab keelduda ületundidest, liigsetest kohustustest. On olemas selline sõna nagu ei. Kasutage seda. Ei tee ületunde, kui ei taha.

Kuidas sulle lapsevanemana meeldiks, kui õpetaja ütleb ületundidele “ei” ja annab su lapsele nelja matemaatika tunni asemel kaks. Järgmiseks nädalaks peab nende kahe tunni materjal selge olema.
Või jätab õpetaja e-kooli õppimised märkimata, sest see on e-kooli tekkega lisandunud kohustus, mille eest juurde ei maksta. Just selliseid lisakohustusi on palju, millest ei saa keelduda nagu teatriskäigust või ekskursioonist.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ei saa mina ühest asjast aru, miks õpetajad lasevad endaga nii teha. Alati saab keelduda ületundidest, liigsetest kohustustest. On olemas selline sõna nagu ei. Kasutage seda. Ei tee ületunde, kui ei taha.

Kuidas sulle lapsevanemana meeldiks, kui õpetaja ütleb ületundidele “ei” ja annab su lapsele nelja matemaatika tunni asemel kaks. Järgmiseks nädalaks peab nende kahe tunni materjal selge olema.

Või jätab õpetaja e-kooli õppimised märkimata, sest see on e-kooli tekkega lisandunud kohustus, mille eest juurde ei maksta. Just selliseid lisakohustusi on palju, millest ei saa keelduda nagu teatriskäigust või ekskursioonist.

Jah, aga siis pole mõtet vinguda,et ülekoormus ja madal palk jne. Ei saa elada lapsevanematele, koolile. Vaid ikka endale,kes sulle pärast aitäh ütleb, mitte keegi.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ei saa mina ühest asjast aru, miks õpetajad lasevad endaga nii teha. Alati saab keelduda ületundidest, liigsetest kohustustest. On olemas selline sõna nagu ei. Kasutage seda. Ei tee ületunde, kui ei taha.

Kuidas sulle lapsevanemana meeldiks, kui õpetaja ütleb ületundidele “ei” ja annab su lapsele nelja matemaatika tunni asemel kaks. Järgmiseks nädalaks peab nende kahe tunni materjal selge olema.

Või jätab õpetaja e-kooli õppimised märkimata, sest see on e-kooli tekkega lisandunud kohustus, mille eest juurde ei maksta. Just selliseid lisakohustusi on palju, millest ei saa keelduda nagu teatriskäigust või ekskursioonist.

Milleks sellised näited. Loomulikult ei peaks õpetaja e-kooli ega ainetundide arvu osas iseloomu näitama, küll aga võib ta õhtul lapsevanemate kõnesid mitte vastu võtta (üldse mitte telefoninumbritki anda lapsevanematele, nagu eespool ka juba soovitasin), mitte osaleda mingites tugigruppides, kontrolltöid parandada kasvõi nädalaid jms. Keegi ju lahti ei lase selle pärast.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 24 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Huvitav, miks see praeguseks 18 korda kommenteerinud isik üldse nii kaua koolis töötas, kui talle erakordselt kehv töökoht sattus. Mõistlik inimene läheks kohe ära, kui on näha, et ei ole sobiv koht. Eriti kuna õpetejatel üldiselt selliseid probleeme ei ole, asi tundus olevat ikkagi konkreetses kohas ja konkreetsetes inimestes, et selline läbipõlemine sai tekkida.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kuidas sulle lapsevanemana meeldiks, kui õpetaja ütleb ületundidele “ei” ja annab su lapsele nelja matemaatika tunni asemel kaks. Järgmiseks nädalaks peab nende kahe tunni materjal selge olema.

Ei, nii õpetaja teha ei saaks. Ta saaks ainult keelduda veel üht klassi lisaks võtmast, ehk et see klass jääks üldse õpetajata.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minu kogemused üldhariduskooliga on õnneks eilne päev (väga lähiminevik), aga kogemusi on küllaga saadud. Nende põhjal hindan endiselt väga nn nõukaaja kogemuse ja kooliga õpetajaid ning hakkasid neid hindama ka lapsed ajal, kui nad said aru, mis on õpetamises tase ja mis mitte. On siiski ka suurepäraseid erandeid. Aga värvikamad kogutud kogemused järgmised:

1. klassi õpetaja, kes ei suutnud füüsilist koolivägivalda klassis ohjeldada. Korraldas õhtusi kokkusaamisi vanematega, süütas lõhnaküünlaid ja tahtis, et me omavahel oma raskest elust ja kodustest probleemidest räägiksime. Lahkus õnneks peale 1. aastat ja läks sotsiaaltööd õppima.

Algklassi õpetaja, kes tahtis olla laste vastu nii hea, et kui ta jõulude ajal koolist lahkus, teatas õppealajuhataja, et me lapsed on sisuliselt kirjaoskamatud ja ta võtab ise klassi üle (polnud 1. klass)

Noor matemaatika õpetaja, kes ei suutnud end 6. klassi ees kehtestada. Krahh üleriiklikes tasemetöödes. Õnneks saime üsna pea jälile, et lapse teadmised pole tasemel ja võtsime koduõpetaja

See, kuidas ma kaks esimest aastat mõlema lapsega õhtuti kodus õppisin – õpetasin neid aineid mõtestama. Õnneks hiljem läks kõik suht-koht sujuvalt, v.a see matemaatika põhikooli keskel, mis ka minu jaoks üle pea kasvas.

Koolikiusajast algklasside õpetaja, kes valis klassist ohvreid ja neid mõnitas, sidudes oma avalikesse mõnitustesse ka kodu ja vanemad.

Inglise keele õpetaja, kellest mõned õpilased keelt paremini oskasid

Vene keele õpetaja, kes lapsi fašistideks kutsus.

Head kogemused:
Üks lastest valis gümnaasiumi ühe vana aineõpetaja järgi, kellega ta väljaspool oma kooli juhuslikult kokku puutus. Hoiatasin, et 65+ inimene ei pruugi temaga koos gümnaasiumi lõpuni välja minna. Läks, oli hea õpetaja ja mentor. Range, kardetud ja õiglane.

Noor matemaatika õpetaja, kes suutis autoriteeti tagada, aine selgeks teha. Lastevanematega õnneks suhelda väga ei tahtnud, üritas ise põhikooli lõpu ja keskkooli omadega toime tulla. Saigi. Lastel oli ta vastu meeletu respekt, laste lemmikõpetaja läbi aastate.

Noor kirjandusõpetaja, kes mõistes, et põhikooli keskmine iga ei taha lugeda, hakkas lapsi teatrisse ja kinno vedama ning tekitas sellega huvi kirjanduse vastu.

Lisan, et peale ülikooli olin paar aastat ka ise koolis õpetaja. Pedagoogilist haridust saanud polnud ja ei mõelnud üle, vaid keskendusin oma ainele. Tänapäeval saaks ma koolis lastevanemate kaebuste tõttu ilmselt kohe “kinga”, aga lapsed õppisid või vähemalt üritasid. Sain ka üsna keerulised klassid, aga huumorimeel (sageli irooniline, sh ka eneseiroonia) ja otsekohesus ning teatud olukordades inimlik mõistmine ja avalik toetus oma “pättidele” olid need, mis mind koolis õpilaste hulgas vee peal hoidsid. “Pätid” oli täiesti kasvatatavad, muide. Pedagoogikat ma õppinud polnud ning kuna õpetajatest oli tol hetkel suur puudus, võeti mind kahel käel vastu. Erialaselt olin ma õpetajana hea – ei ühtki eksamitel ega riiklikel tasemetöödel läbikukkunut. Kogemus oli ka muidugi lühiajaline.

Lugesin veidi siin seda teemat ka ja kurb hakkas. Äkki oleks võti see, et koolis – vähemalt gümnaasiumi ja põhikooli vanemas osas oleks õpetajad oma eriala ülikoolis õppinud spetsialistid, mitte pedagoogilise haridusega “natuke spetsialistid”? Tegelikult ma ei teagi, kuidas tänapäeval õpetajate ettevalmistus käib. Kui mina Tartus õppisin, oli 4 aastat eriala + 1 aasta soovijatele pedagoogilist. Kuidas praegu?

Please wait...
Näitan 30 postitust - vahemik 91 kuni 120 (kokku 181 )


Esileht Koolilaps õpetajate tase