Kõik õpetajad, kes vanematele või lastele ei meeldi, kelle kohta on vähimatki ütlemist hariduse, vanuse, õpetamismeetodite või iseloomu suhtes – lahkuge koolist! Saab näha, kui palju järgi jääb ja mis siis edasi saab.
Huvitav, kuhu neil minna on? Vähesed on nii ettevõtlikud, et leiaks ise rakendust kuskil mujal või looks endale ise töökoha. Avalik sektor on niigi ülerahvastatud, pole vaja kõiki neid ametikohti niigi juba, töötus vaikselt kasvab. Tööturul otsitakse hoopis oskustöölisi, muidugi võiks ka ümber õppida, aga käsi püsti, kes sellise üleskutse peale seda tegema tormaks? Kui õpetaja on spetsialiseerunud õpiabile vm alale, milles saaks erasektoris teenust pakkuda, siis oleks ilmselt tööpõld lai, aga palju neid ikka on. Õpetaja on inimene nagu iga teinegi, st väga paljud neist samamoodi oma mugavustsoonis.
Nagu eespool mainisin, on mul palju õpetajatest sõpru, ja õnneks kahe jalaga maa peal ja eluterve mõtlemisega, kes suudavad adekvaatselt oma ameti plusse ja miinuseid näha ning seetõttu ei virise. Jah, on totakaid lapsevanemaid, on imelikke olukord, aga samas neile meeldib õpetada, neile meeldib ka see, et suurem osa suvest ikka vaba, sest enne augusti lõppu seal, kus nad töötavad, nad kohale ei pea ilmuma, tagumikutunde ei nõuta, nii et sisuliselt on juuni keskpaigast, kui paberitöö tehtud peaaegu augusti lõpuni vaba + koolivaheajad (ärksamad sebivad endale kooli kulul mõned toredad koolitused ka veel). Ütlevad, et juba selle pärast, et pikk puhkus on, oleks patt viriseda. Nii et ma ei saa aru neist, kes üritavad õpetajakutsest mingit üleheroiseeritud ametit teha, nagu oleks see ainuke stressirohke amet. Võib-olla läheks liimile ja usuks, aga kuna enda sõbrad on natuke teisest vaatevinklist ka seda kirjeldanud (kuidas selle ameti hüvesid nautida), siis sorry, ei ärata kaastunnet.
Igas ametis võib läbi põleda, ka minu erialal juhtub seda, kui see juhtub, leitakse teine ala või vahetatakse töökohta, minnakse teise firmasse sarnast tööd tegema. Sama võimalus on ka õpetajatel, ei ole keegi kuhugi laulatatud, kui ühes koolis on kas oskamatu direktsiooni või muul põhjusel pinged, on võimalik kooli vahetada, eriti kuna head õpetajad on hinnas ja liikumist palju. Ja kui õpetajaamet ikka püsivalt virisema ajab, siis võib ka ametit vahetada, mitte jääda selle hala juurde, kui raske see kõik ikka on ja keegi ei hinda vääriliselt.
Sellise üleskutse peale, et nii kui keegi teie professionaalsuses vmt kahtleb, lahkuge ametist, võiks arvata, et õpetaja nagu ei peakski enda oma ametis tõestama, usaldust välja teenima, oma oskusi näitama, töötama, et kogemusi omandada (õpetajaharidusest üksi ju ei piisa, kogemus tuleb töö käigus). Ma arvan, et pigem peab õpetajaametis, nagu ka teistes ametites, näitama, et arenetakse, et ollakse õppimisvõimeline, et osatakse oma kogemusi kasutada. See tähendab ka stressisituatsioonis hakkama saamist, oskust suhelda, oskust end maksma panna, oskust oma teadmisi õpilastele edasi anda. Kui teile ei meeldi, siis ma lahkun – selline ähvardus on mage manipulatsioon, mitte professionaalne käitumine (suudate üldse mõelda, kus elualal selline asi toimida võiks või mis ametis? selle peale ütleks suurem osa tööandjaid, et aga palun, kui siin hakkama ei saa, otsi endale töökoht, mis paremini sobib). Ei usu, et sellise õpetaja lahkumine nii suur kaotus oleks, tuleb asemele keegi, kel on rohkem huvi sügavuti minna ja oma oskusi kasutada.
Nagu miinustest näha, tahavad osad inimesed ikka seda kannatajaoreooli õpetajaameti ümber näha, selle asemel et näha selles ametit, mis nõuab teatavaid isiksuseomadusi, haridust, kogemust. Kõik inimesed selleks lihtsalt ei sobi või põlevad aja jooksul läbi, mõlemal juhul vajavad need inimesed oma elus muutust, mitte kümne küünega õpetajaameti küljes rippumist. Kannatajaoreoolist üksi ei piisa, tuleb kriitilise pilguga oma elu üle vaadata, plusse-miinuseid kaaluda, kui sisetunne ütleb, et see ei ole minu ala, et see stress ja kõik kaasnev on liig, siis ei peaks kangelast mängima.
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 21.10 14:52; 21.10 18:04; 21.10 19:50; 22.10 10:32; 22.10 16:41;