Esileht Koolilaps Õpetamise/õpetaja viga?

Näitan 6 postitust - vahemik 31 kuni 36 (kokku 36 )

Teema: Õpetamise/õpetaja viga?

Postitas:
Kägu

Õpetan kolme paralleeli. Enamus sama teema tunnid on paralleelidel identsed. Alati ühes klassis silmnähtavalt kehvemad tulemused, sest puudub õppimise tahe ja motivatsioon ning tunnirahu. Üks kord on selles klassis ka olnud 1/3 õpilastest negatiivne hinne kontrolltöös. Aga enda süüd ma selles üldse ei näe, sest õpetan kõiki klasse samade põhimõtete järgi ning teised saavad hästi hakkama.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Seda on nii kurb lugeda, et paljud lapsevanemad arvavad, et nende asi pole lapse edasijõudmine. Õpetajal on kasutada konkreetne aeg iga klassi õpetamiseks. On hea, kui õpetaja poolt väljapakutav järeleaitamise tund on lapsele sobival ajal. Kui ei ole, või sellest ei piisa, siis tuleb ikka lapsevanematel jalad kõhu alt välja ajada. Kellega ja milleks te vägikaigast veate? Mis selle hind on? Oma lapse sitt haridus? Kool saab õpetada ainet. Laste kasvatamine, et nad oleksid õpetatavad, on suuresti kodu ülesanne.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Õpetan koolis matemaatikat.
Läbi aegade üks keerulisemaid aineid koolilaste seas.
Kui ikka enamusel klassis läheb halvasti, siis jätkame sama teemaga. Kas siis oli aega vähe, et asi selgeks saaks või vajavad just need lapsed teiatmoodi selgitamist jne.

Ja mõnikord on häda ka lastes. Sest mõni klass on mul lõpetanud keskmise hindega 4,6 ja järgmine aasta klassi keskmine hinne 2,6.
Eks püüan asja selgeks teha kõikidele, aga vot keeruline on seda koolitarkust kulbiga jagada.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Jah, on täiesti võimalik, et asi on klassi suhtumises ja meelsuses. Mul on samuti üks klass, kelle hoiak ongi mitte õppida. Siis võib õpetaja mida iganes teha, kulbiga teadmisi pähe ei vala. Olen lastega sellest ka rääkinud ja tundub ka, et oma roll on osade laste vanematel, kes väljendavad oma seisukohta, et lapse halbades hinnetes ja märkustes on süüdi õpetaja.
Teised klassid on sealjuures vägagi motiveeritud õppima, õppemeetodid on samad.

Tegelikult näitab õpetaja tegeliku taseme see ära, kuidas üldises pildis lastel läheb. Kui teiste klassidega probleeme pole ja lapsed on vägagi motiveeritud õppima, ei ole asi õpetajas.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ei saa ühe töö põhjal teha mingeid suuri järeldusi.
Lapse klassis on üldjuhul kõik tublid lapsed,aga üks kohustusliku kirjanduse sisukontroll tootis küll huvitavaid tulemusi – 55% olid “2” ja 45% “3”.
Kui ma päris aus olen, ega ma midagi muud sealt ka ei oodanud. See raamat lihtsalt ei olnud eakohane ja nad ei saanud sellest aru.

Muud teemad on korras ja hinded jagunevad teistmoodi🤣

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu üdini viieline laps sai ka hiljuti Eesti keeles kolme. Pool klassi sai. See oli väga hea šokiteraapia (laps on elus u kaks 3-e saanud ja talle see suur asi). Õpetaja oli korduvalt püüdnud lastele selgeks teha, et need õpitavad reeglid on nüüd veidi keerulisemad ja peab tavapärasest tähelepanelikum tunnis olema. Lapsed ei reageerinud, tulemus oli 3, lapsed said vihjest aru, pingutasid veidi rohkem. Kõik, kes soovisid said asja selgeks õppida ja hinde ära parandada. Tulemus oli, et reeglid õpiti ikkagi korralikult selgeks, mitte ei jäänud poolpidused teadmised. Vahel šokiteraapia annab hea tõuke keerulisemate asjade selgeks tegemiseks, liiga sageli kasutades see ei toimi, aga harva kasutades väga efektiivne. Jah, oleks saanud ka jätta hinded panemata, kui näha, et pool klassi pole aru saanud. Tulemusena oleks veel tükk aega samasuguse vähese keskendumusega nämmutatud sama teemat, hulgaliselt aega kaotatud. Nüüd aga tänu väikesele halvast hindest põhjustatud adrenaliinitulvale säästeti aega ja sunniti lapsed aktiivsemalt kaasa töötama. Olen väga rahul õpetaja teguviisiga.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Näitan 6 postitust - vahemik 31 kuni 36 (kokku 36 )


Esileht Koolilaps Õpetamise/õpetaja viga?