Esileht Ajaviite- ja muud jutud Õppesõiduautodele signaalitamine

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 60 )

Teema: Õppesõiduautodele signaalitamine

Postitas:
Kägu

Sattusin täna teed ületades situatsioonile, kus õppeauto hakkas ristmikult parempööret sooritama kus kohe ees jalakäija roheline foor, ma polnud veel teele astunud ja õppeauto jäi seisma, et mulle teed anda ja tagumine vajutab signaali närvitsedes ja korduvalt. Mulle jäi see signaalitamine täiesti arusaamatuks muidugi, kuna õppeauto käitus täiesti õigesti.. selle signaalitamise peale läks roolis olev õpilane muidugi paanikasse ja suretas veel kordi mootorit välja ja tagaolija signaalitab aina vihasemalt.. Olen kindel, et poleks signaalitatud siis oleks peale jalakäijate üle lubamist see õppeauto ka kiiremini ära saanud..

Kas teie annate õppesõiduautodele signaali kui nad foori tagant kasvõi nii kiirelt ei stardi kui kogenud juhid?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ei. Kui ise autokoolis käisin, vandusin, et mina ei ole iial selline tropp, kes signaalitab ja eluohtlikke möödasõite teeb, sest õppesõidu auto ees. Möödas 15 aastat ja olen oma lubadusele kindlaks jäänud. Kõik autojuhid on algajad olnud ja õppinud. Ei ole keegi rooli sündinud

Please wait...
Postitas:
Kägu

Möödasõite olen vahel teinud, kui õppesõiduauto ikka 30-40ga ees venib. Valin ridu ka, kui märkan, et ees on õppesõiduk 🙂 Signaali ei anna kunagi.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kui sõitma õppisin, siis oli neid foori taga signaalitajaid ikka rohkelt, vilgutati tagant tuledega jne. Noored bemmivennad, isegi bussijuhid jne.

Sain aru, et probleem ei ole minus vaid neis endis. Küll nad leiaks ka midagi muud, mille peale end välja elada.

Sest liikuma ma sain. Ehk tõesti mitte murdosa sekundi jooksul pärast rohelise tule süttimist, kuid üle sekundi selleks küll ei kulunud. Autot välja ka ei suretanud.

Õppesõidumärk on sellistele inimestele nagu punane rätik. Mõni tõesti tahabki lollitada ja näha, kui närvi selle õppija suudab ajada.

Mina olen täitsa rahulik inimene ja üldse kuskil niimoodi ei närvitse.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu meelest on need signaalitajad pea igas olukorras nõmedad. Olen näinud muuhulgas ka, kuidas üks autojuht lasi jalakäija üle tee (vöötrajal), mis tagasõitja jaoks oli ilmselgelt liig, signaalitas närviliselt ja möödus eesseisjast kõnnitee kaudu, hea, et inimesest üle ei sõitnud. Tartu kesklinnas. Ja ei paistnud selle kannatamatu juhi autos ühtki kohe sünnitama hakkavat naist vm erakorralist, ainult püha viha peegeldus näos. Mõnikord võib ju tõesti erijuhus olla (nt keegi helistab, et kodus tulekahju) ja inimene võib käituda ebaadekvaatselt, kuid 95% juhtudest on tegu ikkagi konkreetse autojuhi ülbuse, matslikkuse, nõrga närvikava (liigne ärrituvus) vms-ga. Õppeauto peale signaalitaja on muidugi veel omaette fenomen.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Sellises olukorras nagu kirjeldatud ei signaalita, kuna jalakäija,paremat pööret tehes, tavalise fooriga, tuleb üle lasta.
Aga ükskord sain küll kurjaks, kui noolega vasakpöördel õppesõidu auto lasi 5 fooritsüklit mööda ja selja taha tekkis juba teisele sõiduraja ummik ette.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mina korra olen signaalitanud, tagantjärgi on väga piinlik. Tol hetkel oli aga kohutavalt kiire, sõna otseses mõttes elu ja surma küsimus (lähedane leidis, et eelistab vabasurma minna). Püüdsin vähekasutatavaid tänavaid kasutades “lõigata”, aga õppesõiduk ukerdas ees sõna otseses mõttes 20-ga ja jäi veel foori taha toppama… siis ütles kannatus üles ja lasin signaali. Lisaks ei saanud ma ähmiga aru, misasja see õpetaja tahavaatepeeglisse oma sõrme keerutab. Et olen idioot? No olen jah. Pärast selgus, et mul lisaks kõigele tuled ka ei põlenud.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Õppesõiduautodele ei signaalita, saan aru, et kõik on kunagi algajad olnud ja olen mõistev. Isegi siis, kui käib mõte läbi pea, et nii algajat või koba poleks õpetaja veel tohtinud tipptunni ajal tihedasse liiklusse tuua. Küll aga olen andnud signaali, kui keegi mulle süüdimatult kõrvalteelt peateele ette keerab ja seda on juhtunud rohkem kui normaalne oleks, sest see on ikka väga ohtlik rikkumine.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Signaali ei ole kordagi andnud, aga kui ikka õpilane linnaliikluses vaevu 20-ga (pigem suvistes heades teeoludes) julgeb sõita ja ringteele üldse välja sõita ei julgegi (Tln ei saa loota, et ootan aega, kus vähemalt 5 min keegi ringile ei lähene), siis mõtlesin küll, et kas sõiduõpetaja tegi ikka õige liigutuse, kui sellise õpilasega tuli 17-17.30 vahel Tallinna suure liiklustihedusega tänavatele. Loomulikult oli seal rahulikuma närviga ja vähem rahulikuma närviga liiklejaid, kes kõik lõpuks üritasid kõrvalrea kaudu (tekitades lisaks ka teisele reale suurt koormust ja närvesöövaid vahelesurumisi) mööduda või teisele teele keerata.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kas teie annate õppesõiduautodele signaali kui nad foori tagant kasvõi nii kiirelt ei stardi kui kogenud juhid?

Komponeerisin siia ka Perekooli Laulukägude jaoks ühe teose:

Mina annan signaali igal võimalikul juhul, kus vähegi saab.
Eile sõitsin mööda noormehest, kes sültas maha > signaal põhja. Täna sõitsin trammiga, keegi viskas vastusolevast peatusest koni trammi alla > täiega kellad peale.
Õhtul ei leidnud eesoleva auto juht rohelise süttides esimest käiku üles (kuna mõlema käega tegeles telefonis trükkimisega) > jube signaalikisa kostus üle tänava. Jne.

………

Selge see, et ühe idioodi pärast ei ole mõtet teemat teha ja selge on ka see, et peale mõne vaidlejakäo ei hakka siin keegi tunnistama, et ta signaalitab.
Ometigi neid mõned on, aga siiski vähemuses.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

See on väga hea, et signaalitatakse. Kui inimene hakkab iseseisvalt sõitma, siis esimeste nädalate jooksul eksib ta liikluses ikka palju, ka auto väljasuremine ristmikul ei ole sugugi haruldane, kui ükssõitmise kogemust vähe. Ja on väga hea, et selle signaalimere saab ta koos sõiduõpetajaga kätte. See shokk, mis tuleb siis üksksõites, ei ole siis nii suur. Signaal on, et vale käitumine. Liiklus ei ole see koht, kus võiks jätta tagasiside andmata, et ahoi, sa käitud valesti. Paranda ennast.

Please wait...
Postitas:
Kägu

See on väga hea, et signaalitatakse. Kui inimene hakkab iseseisvalt sõitma, siis esimeste nädalate jooksul eksib ta liikluses ikka palju, ka auto väljasuremine ristmikul ei ole sugugi haruldane, kui ükssõitmise kogemust vähe. Ja on väga hea, et selle signaalimere saab ta koos sõiduõpetajaga kätte. See shokk, mis tuleb siis üksksõites, ei ole siis nii suur. Signaal on, et vale käitumine. Liiklus ei ole see koht, kus võiks jätta tagasiside andmata, et ahoi, sa käitud valesti. Paranda ennast.

Väikest last, kes on just kõndima õppinud, nügid ka tagant, et ta end kiiremini juba liigutaks?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Sõiduõpetaja

Aga kus see õpilane siis sõitma õpb? Ikka päris liikluses.. Õppeautodel ongi vastav märgistus, Aga ka õpilane õpib sõitma, ega mingit kasu pole, kui uusi autojuhte õpetataks vaid kinnisel platsil. Õpilane tuleb tuua liiklusesse peale seda kui platsil on omandatud teatud oskused. Jah õpilane võib teada põhitõdesi liikluses, aga vähese kogemuse ja ebakindluse tõttu satub ta ootamatus olukorras paanikasse.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Õppeautodel ongi vastav märgistus,

See ongi see point. Osa idioote seda ei märka ja siis kui mingi error tekib, hakkavadki oma pasunaga lärmama.
Selge see, et inimene õpib ja selge ka see, et kui ta teistele ohtlik ei ole, las õpib nö. lahingus.

Idioodid, aga, pisiasju (õppeauto märgisus) tähele ei pane, sest istuvad sõidu ajal oma telefonis.
Normaalne oleks naeratada ja õpeka tagant võimalusel kohe rida vahetada, eksole.

S.tt lugu on see, et nad ei märka ka muid olulisi pisiasju liikluses.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina annan signaali igal võimalikul juhul, kus vähegi saab.
Eile sõitsin mööda noormehest, kes sültas maha > signaal põhja. Täna sõitsin trammiga, keegi viskas vastusolevast peatusest koni trammi alla > täiega kellad peale.
Õhtul ei leidnud eesoleva auto juht rohelise süttides esimest käiku üles (kuna mõlema käega tegeles telefonis trükkimisega) > jube signaalikisa kostus üle tänava. Jne.

Ma ei tea, kust sina oma load ostsid, aga asulas ei tohi tegelikult signaali lasta muidu, kui ohu vältimiseks. Sinu kirjeldatud olukorrad seda ei ole.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ei signaalita kindlasti õppesõidukitele ja ausalt öeldes ka vahtralehtedele mitte. Nad on ennast vastavalt märgistanud – tegemist on õppivate/algajate juhtidega ja nendel on teistest autojuhtidest ikka oluliselt rohkem nö “krediiti” igast lollusi teha.

Aga eks need, kes õppesõidukeid signaalitavad on ilmselt sama seltskond, kes hakkaks võimalusel oma võimu kuritarvitama või näiteks pole neil probleemi nt maaslamajat lüüa jne. Ühesõnaga, jube mõnus ja hea on enda üleolekut ju endast nõrgemate peal näidata. Tegelikult ilmselt ise mingid neurootilised ja katkised probleemidega inimesed.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ei signaalita aga kurjaks olen küll saanud.
Leian, et ei pea tundide kaupa kinnisel platsil harjutama aga esimestel tundidel ei peaks kesklinna ka minema (eriti tipptunnil). Saab harjutada vaiksematel tänavatel.
Ma mäletan, kui ise läksin tipptunnil õppesõitu tegema. Ja sel päeval oli just talve esimene nö lumetorm. Ja kohe pidin sõitma Tartus Riia mäest üles. No ilmselgelt olin seal kõikidel jalus 🙁 Oleks eelistanud sel päeval sõita küll kuskil vaiksemas kohas.

Samamoodi saan kurjaks nende liiklejate peale, kes jäävad lambist keset teed seisma või sõidavad teisel rajal kiirusega 30-40 (eriti kehv, kui nii esimesel kui teisel real sõidavad autod kõrvuti).

Aga ei signaalita 🙂

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mina vihastasin kord siis, kui Tartus ühesuunalisel 50-piirkiirusega tänaval uimas minu ees mitte õppeauto, vaid ARK-i sõidueksami auto. Uimas umbes 30-ga kogu selle pika tänava, mis oli ühesuunaline ja kus ei olnud ka oluliselt teisi autosid pargitud ega midagi muud häirivat, polnud ka mitte parema käe ristmikke- mitte midagi, mis uimamist põhjendanuks. Loodan nii väga, et seda loeti eksimuseks ja ta kukkus sellel eksamil läbi, selline sõitmine ei ole eksamil normaalne.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Lasen alati, ei salli 25 kmh uimerdisi. Välja suretamise puhul signaal ditsiplineerib

Please wait...
Postitas:
Kägu

Lasen alati, ei salli 25 kmh uimerdisi. Välja suretamise puhul signaal ditsiplineerib

Väljasuretamise puhul läheb niigi närvis inimene signaalitsemist kuuldes veel rohkem närvi ja sa saad tema taga veelgi kauem oodata. 🙂

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Leian, et ei pea tundide kaupa kinnisel platsil harjutama aga esimestel tundidel ei peaks kesklinna ka minema (eriti tipptunnil). Saab harjutada vaiksematel tänavatel.

no ma ei tea, kas kõigil autokoolidel ei ole siis selget plaani, et esimesed tunnid platsil, esimesed tänavaliikluse tunnid madala liikluskoormusega ajal kõrvaltänvaatel ja alles seejärel, eeldusel, et eelmised tunnid on hästi sooritatud, tiheda liiklusega tänavatel ja siis tipptunnil. ma mäletan, et mul lapsel tuli tipptunnil sõit umbes siis, kui 10 tundi oli tehtud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
yxikmees

Välja suretamise puhul signaal ditsiplineerib

Ei distsiplineeri midagi, ajab vaid ärevusse ja võivad tekkida ka muud vead. Ma teen ka oma lastele õppesõitu, praegu juba neljandale. Kui mul kõrvalistuja aken käiks lahti, siis näitaksin sellistele signaalitajatele keskmist sõrme.
Õppesõidul on ohutus ennekõike ja näiteks peateele keerates tuleb olla kindel, et kellegile ette ei sõidata.

Please wait...
Postitas:
Kägu

oleks tobe lasta signaali õppesõiduautole. mis seal signaalida kui on teada, et ta õpib sõitma. autol märgid peal.
isegi kui load värskelt käes ei ole ta veel mingi juht sest neid sõidutunde on tal u 40-50 vaid olnud. kuigi ise peab ta end juba tegijaks juhiks, sai ju load(minu laps)

Please wait...
Postitas:
Kägu

Niisama ees koperdamise pärast ei signaalita, võimaluse korral mööda sõidan küll. Signaali saavad need, kes ette sõidavad vms ohtliku olukorra tekitavad või foori taga magama jäävad ja siis vahet pole, kas on õppesõit, vahtraleht või kes iganes (ok, pollaritele vist ei laseks ikka..). p.s. foori taga auto välja suretamise eest ka signaali ei lase.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Eelmine nädal oli olukord, kus sain vihaseks küll. Pigem isegi õpetaja peale. Suunafoor…parempööre…jalakäijaid pole ja jalakäijatele fooris ka punane tuli aga õppesõiduauto jääb poole ristmiku peal seisma…krt pole kedagi ju, mida sa seisad. Sellised tekitavad liiklusohtlikke olukordi. Samamoodi kui mõni hakkab ringteel sõites äkki teed andma. No pole õige koht kus viisakas olla. Meil tekkis saba autodest kes kõik juba ristmikul ja kusagile liikuda ei saa ning tagumine saba osa ei saanud kohe aru ka mis toimub. Signaali ei lasnud aga väga ärritas, sest mingid elementaarsed liikluseeskirjad tuleks enne õppesõidu algust endale selgeks teha.
Ma katsungi sellises olukorras endale meelde tuletada, et olen ka ise kunagi algaja olnud.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mina vihastasin kord siis, kui Tartus ühesuunalisel 50-piirkiirusega tänaval uimas minu ees mitte õppeauto, vaid ARK-i sõidueksami auto. Uimas umbes 30-ga kogu selle pika tänava, mis oli ühesuunaline ja kus ei olnud ka oluliselt teisi autosid pargitud ega midagi muud häirivat, polnud ka mitte parema käe ristmikke- mitte midagi, mis uimamist põhjendanuks. Loodan nii väga, et seda loeti eksimuseks ja ta kukkus sellel eksamil läbi, selline sõitmine ei ole eksamil normaalne.

Mis tänav see oli ja miks sa oled nii veendunud, et see tänav oli 50-se kiirusega? Võibolla sa ise magasid kiirusepiirangu märgi maha.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Lasen alati, ei salli 25 kmh uimerdisi. Välja suretamise puhul signaal ditsiplineerib

Ei distsiplineeri, sa oinas. Sinusugune närvihaige võibolla on harjunud piitsa peale reageerima, normaalsele inimesele mõjub see vastupidi.
Lisaks rikud sa nii käitudes liiklusseadust. Oma meeleolude väljaelamiseks signaali laskmine pole lubatud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Suunafoor…parempööre…jalakäijaid pole ja jalakäijatele fooris ka punane tuli aga õppesõiduauto jääb poole ristmiku peal seisma…krt pole kedagi ju, mida sa seisad.

Ja miks sa nii kindel oled, et seal kedagi polnud? Võibolla oli näiteks kass. Kas kassi tahtlikult allaajamine selleks, et tagasõitja jumalaeest närvi ei läheks, on kuidagi parem variant, kui paar sekundit oodata?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

no ma ei tea, kas kõigil autokoolidel ei ole siis selget plaani, et esimesed tunnid platsil, esimesed tänavaliikluse tunnid madala liikluskoormusega ajal kõrvaltänvaatel ja alles seejärel, eeldusel, et eelmised tunnid on hästi sooritatud, tiheda liiklusega tänavatel ja siis tipptunnil. ma mäletan, et mul lapsel tuli tipptunnil sõit umbes siis, kui 10 tundi oli tehtud.

Eks igal sõiduõpetajal on asjast oma nägemus, sinu kirjeldatud plaan on jah normaalne ja nõutav, aga olen kuulnud ka muudest variantidest.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kommentaar eemaldatud.
2.1. Kasutajal on kohustus käituda teiste suhtes viisakalt, lugupidavalt ning sõbralikult.

Perekooli Moderaator

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 60 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Õppesõiduautodele signaalitamine