Esileht Ajaviite- ja muud jutud Õppesõiduautodele signaalitamine

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 60 )

Teema: Õppesõiduautodele signaalitamine

Postitas:
Kägu

Ma ei tea, kust sina oma load ostsid, aga asulas ei tohi tegelikult signaali lasta muidu, kui ohu vältimiseks. Sinu kirjeldatud olukorrad seda ei ole.

Sa, debiil, üldse midagi loed ja süvened 1 sek ka, või lihtsalt lahmid?

See lugu oli ju sinusuguste mõnitamiseks kirjutatud, sa isegi ei saanud sellest aru…

Labasest lahmimisest, nagu sinu, jts, oma, ma tõesti aru ei saa. Kas peaksin?
Miks võime mõista mõnituste sisu on kuidagi olulisem, kui võime mõista liiklust?
Ja mis paneb sind arvama, et teise inimese valimatu sõimamine – mis on virtuaalkeskkonnas sama, mis tänaval valimatu signaalitamine – aitab kuidagi su “peene huumori” adressaadini viia?

Äkki sul tasuks natuke eneseväljenduskunsti õppida, enesevalitsust kuluks ka ära harjutada.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Äkki sul tasuks natuke eneseväljenduskunsti õppida

Sul pole seda vist isegi mingit lootust edukalt teha?
Aga proovi ehk kudumist?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olen verivärske vahtraleht ja pean kolm korda üle õla sülitama, igaksjuhuks, aga mul pole 3 kuu jooksul keegi tuututanud. Ainult üks tädi tegi käega seda liigutust, mis peaks tähendama a la “mida sa teeeeed!?!” Ja see tegi mulle pigem nalja, kui kehva närvikava tal ikka oli 🙂

Pigem ikka on inimesed jube sõbralikud ja alati on mind vahele lastud kui avastan, et olen vales reas. Lausa lust on oma ohukaid vilgutada tänu täheks.

Muidugi ma tunnen ennast liikluses hästi- õppe periood oli pikk ja sai hästi palju abikaasaga sõidetud juhendaja loaga. Enne eksameid oli mul kindlasti kilomeeterid üle tuhande. Isegi mnt ameti eksamineerija ütles, et mind on hästi õpetatud.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ei mäleta küll, et oleks kunagi õppesõiduautole signaali lasknud, üldse muidugi kasutan signaali haruharva. Samas olen ikka mitu korda mõelnud, et miks tuuakse täiesti algaja sõitja tipptunnil kesklinna tänavale või Järvevanale. Autokooli ülesanne on õpetada juht autot juhtima, mitte ekstreemtingimustes juhtima, seda viimast õppigu kas autokooli viimastel tundidel või siis juba load käes. Siin tahaks küll mõnikord signaali anda, aga siis poleks see mitte autojuhile, vaid õpetajale suunatud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olen verivärske vahtraleht ja pean kolm korda üle õla sülitama, igaksjuhuks, aga mul pole 3 kuu jooksul keegi tuututanud. Ainult üks tädi tegi käega seda liigutust, mis peaks tähendama a la “mida sa teeeeed!?!” Ja see tegi mulle pigem nalja, kui kehva närvikava tal ikka oli 🙂

Pigem ikka on inimesed jube sõbralikud ja alati on mind vahele lastud kui avastan, et olen vales reas. Lausa lust on oma ohukaid vilgutada tänu täheks.

Muidugi ma tunnen ennast liikluses hästi- õppe periood oli pikk ja sai hästi palju abikaasaga sõidetud juhendaja loaga. Enne eksameid oli mul kindlasti kilomeeterid üle tuhande. Isegi mnt ameti eksamineerija ütles, et mind on hästi õpetatud.

Sinu emakeeleõpetaja küll sind hästi õpetanud pole. Mis teema sul selle kokku-lahkukirjutamisega on? Suutsid oma pisikeses kommentaaris 3 ühelaadist viga teha?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Aga kus see õpilane siis sõitma õpb? Ikka päris liikluses.. Õppeautodel ongi vastav märgistus, Aga ka õpilane õpib sõitma, ega mingit kasu pole, kui uusi autojuhte õpetataks vaid kinnisel platsil. Õpilane tuleb tuua liiklusesse peale seda kui platsil on omandatud teatud oskused. Jah õpilane võib teada põhitõdesi liikluses, aga vähese kogemuse ja ebakindluse tõttu satub ta ootamatus olukorras paanikasse.

Minu ajal õpiti ikka tasapisi, õppeplats, siis rahulikuma liiklusega tänavad ( kas suudab korraga jälgida liiklust/märke, kas kasutab teadmisi liikluses ja suudab sõita tänaval) ning lõpuks ka tiheda liiklusega. Mõne võib kiiremini lasta tihedama liikusega kohtadesse sõitma,mõnel tuleb tohtutult lisatunde võtta, et oleks valmis tihedamas liikluses olema. Ma ei kujutaks ette, et lenduri piloodiks õppijal lastekse paar esimest tundi simulaatoriga proovida ja siis läheks katse eksituse meetodil kohe tihedalt õhtu tõusvate/maaduvate inimesi täis lennukite vahele lennuki juhtimist alles õppima. Ikka tahaks, et eelnevalt ei lubataks tihdassse liiklusesse, kui inimene ei julge/ei suuda üle 20 sõita. Aga eelkõige peaksid sõiduõpetajad suutma hinnata õpilase võimeid ja mitte suunama õpilast sellisesse olukorda. Õpilane ise tõesti on ilmselt ka kannataja, lisaks kaasliiklejatele. Tallinn on nii suur, et liikluses olemist ei pea harjutama ilmtingimatta ülitiheda liiklusega ja tipptunnil niigi raskendatud läbilasvusega tänavatel.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Aga eelkõige peaksid sõiduõpetajad suutma hinnata õpilase võimeid ja mitte suunama õpilast sellisesse olukorda.

Olukorrad võivad siiski aegajalt tekkida ka seal, kus tavaliselt on rahulik.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Tallinn on nii suur, et liikluses olemist ei pea harjutama ilmtingimatta ülitiheda liiklusega ja tipptunnil niigi raskendatud läbilasvusega tänavatel.

Ahah.
Aga kas mõni kägudest on oma Eesti numbritega ja valel pool rooliga autoga ehk ka Londoni kesklinna juhtunud ja näinud, mis siis toimuma hakkab?

Vist mitte. Aga reaalne elu on selline, et britid annavad teed, naeratavad, lehvitavad sõbralikult ja signaali ei anna keegi…
Kusjuures inglased, nagu meiegi, ei ole maailma sõbralikum rahvas. Aga kas nad võõraste turistide vastu ongi südamest sallivad või etendavad ainult mingit keepsmailingut, ei saanudki lõpuni aru.

Samas, proovi näiteks kuskil USA suuremas linnas lahtise hotelliaknaga magada – täiesti võimatu.
Pasundamine on nende elu üks osadest.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Aga eelkõige peaksid sõiduõpetajad suutma hinnata õpilase võimeid ja mitte suunama õpilast sellisesse olukorda.

Olukorrad võivad siiski aegajalt tekkida ka seal, kus tavaliselt on rahulik.

Erandeid võib muidugi juhtuda, kuid tipptunnil (või isegi selle lähistel) Järvevanale, Taksoparki, Gonsiori tänavale või Mere puiesteele ronimine ei ole erand – või ei tea see sõiduõpetaja Tallinna liiklusest midagi (mis kindlasti pole tõsi).

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Aga eelkõige peaksid sõiduõpetajad suutma hinnata õpilase võimeid ja mitte suunama õpilast sellisesse olukorda.

Olukorrad võivad siiski aegajalt tekkida ka seal, kus tavaliselt on rahulik.

Erandeid võib muidugi juhtuda, kuid tipptunnil (või isegi selle lähistel) Järvevanale, Taksoparki, Gonsiori tänavale või Mere puiesteele ronimine ei ole erand – või ei tea see sõiduõpetaja Tallinna liiklusest midagi (mis kindlasti pole tõsi).

Kui autokool asub mõne tuiksoone lähedal, pole pääsu. Tunni alustamine ja lõpetamine mujal kui ettenähtud koht maksab lisaraha, kui just õpetaja pole nõus vastu tulema. Vabade aegadega pole samuti priisata, õpilane võtab selle aja, mida pakutakse ning mis talle sobib.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kui autokool asub mõne tuiksoone lähedal, pole pääsu. Tunni alustamine ja lõpetamine mujal kui ettenähtud koht maksab lisaraha, kui just õpetaja pole nõus vastu tulema. Vabade aegadega pole samuti priisata, õpilane võtab selle aja, mida pakutakse ning mis talle sobib.

Minuteada kohtuvad õpilased ja õpetajad enamasti tanklates või kaupluste parklates, mitte autokooli juures. Võimalik on kokku leppida ka vaiksemas piirkonnas asuvaid tanklaid-kauplusi, ei pea tingimata olema Taksopargi bensukas või Järve Selveri parkla.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kui autokool asub mõne tuiksoone lähedal, pole pääsu. Tunni alustamine ja lõpetamine mujal kui ettenähtud koht maksab lisaraha, kui just õpetaja pole nõus vastu tulema. Vabade aegadega pole samuti priisata, õpilane võtab selle aja, mida pakutakse ning mis talle sobib.

sõidutunnid algavad paljudest erinevatest kohtadest üle linna, mitte kuskilt autokooli kõrvalt.

kellel on ikka alles esimesed linnasõidutunnid, siis kohe kindlasti ei saa valida tipptunni aegu, vähemalt mitte korralikes koolides. kui keset päeva vabu aegu ei ole, siis ootadki, kuni tekib, mitte ei roni kl 8:30 tänavale.

ma vaatan, et mul laps ikka norm koolis (autosõit oü), seal on selliste elementaarsete asjadega kord majas.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kui autokool asub mõne tuiksoone lähedal, pole pääsu. Tunni alustamine ja lõpetamine mujal kui ettenähtud koht maksab lisaraha, kui just õpetaja pole nõus vastu tulema. Vabade aegadega pole samuti priisata, õpilane võtab selle aja, mida pakutakse ning mis talle sobib.

Minuteada kohtuvad õpilased ja õpetajad enamasti tanklates või kaupluste parklates, mitte autokooli juures. Võimalik on kokku leppida ka vaiksemas piirkonnas asuvaid tanklaid-kauplusi, ei pea tingimata olema Taksopargi bensukas või Järve Selveri parkla.

Arvad, et õppesõidujuht sõidab iga kahe õpilase vahel ühest linna otsast teise, kus sel aga parkla kokku lepitud? Kui meie klass (kooliajal ja organiseeritult) õppesõitu tegi, siis oli üks parkla, kus eelmine lõpetas, uus alustas.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Minu laste autokoolides algasid ja lõppesid sõidutunnid samuti ühes ja samas autokoolile lähimas parklas, mingit muud kohta polnud võimalik kokku leppida. Öeldi kohe, et kord on niisugune. Eks õpetajatel olid ka kontoris oma puhkeruum, san.ruumid ja kohvinurk.
Üks neist koolidest asus tõesti linna suurima ristmiku kõrval.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Minu laste autokoolides algasid ja lõppesid sõidutunnid samuti ühes ja samas autokoolile lähimas parklas, mingit muud kohta polnud võimalik kokku leppida. Öeldi kohe, et kord on niisugune. Eks õpetajatel olid ka kontoris oma puhkeruum, san.ruumid ja kohvinurk.

Üks neist koolidest asus tõesti linna suurima ristmiku kõrval.

ainult üks koht? küllap siis mingi väike kool mõne õpetajaga?

autosõit oü kontor on ka vist kesklinnas, aga teooriatunnid olid minu lapsel nt tema enda koolis ja sõidutunde on ta alustanud järve keskuse parklast, mustamäe keskuse kõrvalt statoili parklast, linnu tee rimi parklast jm. ma pole isegi kindel, et autokooli kontori kõrvalt kuskilt üldse sõitu alustada saab. õpetajatel on tunnid järjest, mingit kohvinurka v puhkeruumi poleks kuidagi võimalik kahe tunni vahel kasutada.

laps on valinud alguspunkti sõltuvalt sellest, kas läheb sõidutundi otse koolist või läheb kodunt.

Arvad, et õppesõidujuht sõidab iga kahe õpilase vahel ühest linna otsast teise, kus sel aga parkla kokku lepitud? Kui meie klass (kooliajal ja organiseeritult) õppesõitu tegi, siis oli üks parkla, kus eelmine lõpetas, uus alustas.

loomulikult ei paku õpilane suvalisi kohti välja (võib muidugi pakkuda, aga siis kaotab oma sõidutunni aega), õpilane valib autokooli pakutud alguspunktide hulgast endale sobiva. ühel õpetajal on tavaliselt mingi kindel punkt, teisel teine, osaliselt kattuvad jne.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Arvad, et õppesõidujuht sõidab iga kahe õpilase vahel ühest linna otsast teise, kus sel aga parkla kokku lepitud? Kui meie klass (kooliajal ja organiseeritult) õppesõitu tegi, siis oli üks parkla, kus eelmine lõpetas, uus alustas.

Ei, ei arva, kuidas saab midagi nii lolli mu jutust järeldada? Lepitagugi üks koht kokku, aga see ei pea olema kesklinnas ega ka tippliikluse epitsentris. Saan aru küll, õpilaste mugavuse jaoks kohtutakse mingis linna sõlmpunktis, et ühistranspordiga saaks võimalikult erinevatest suundadest kohale – aga võiks ju mugavuse asemel lähtuda turvalisusest ning kaasliiklejatega arvestamisest ja kohtuda äärelinnas. Kui sõiduõpetaja peab õpilase oskusi piisavalt headeks, saab ka sealt suurema liiklusega tänavatele sõita.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

See on väga hea, et signaalitatakse. Kui inimene hakkab iseseisvalt sõitma, siis esimeste nädalate jooksul eksib ta liikluses ikka palju, ka auto väljasuremine ristmikul ei ole sugugi haruldane, kui ükssõitmise kogemust vähe. Ja on väga hea, et selle signaalimere saab ta koos sõiduõpetajaga kätte. See shokk, mis tuleb siis üksksõites, ei ole siis nii suur. Signaal on, et vale käitumine. Liiklus ei ole see koht, kus võiks jätta tagasiside andmata, et ahoi, sa käitud valesti. Paranda ennast.

Liiklus on eelkõige see koht, kus võiks eelnevalt tunda liiklusseadust ehk juht tohib linnas helisignaali anda ainult ohu tekkimisel, muul ajal mitte:

§ 39. Juhi märguanded

(3) Helisignaali võib juht anda vaid ohu tekkimisel ja väljaspool asulat ka liikleja tähelepanu äratamiseks.

Ehk põhimõtteliselt saaks ilma otsese ohuta signaalitajatele kõikidele trahvi teha.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sain ka täna õppesõidul kahe signaalitamise objektiks, kusjuures kummalgi korral ei teinud ma midagi valesti. Esimesel korral lasin aeglast jalakäijat üle tee, okei ma saan aru, et tagumised ei näinud seda pisikest memme ja arvasid, et ma oskamatusest foori taga mökutan. Aga siiski. Kelle jaoks see nüüd mida paremaks muutis? Kui ristmikul keegi teie meelest ülearu kaua seisab, siis sellel võib alati olla oma põhjus.

Ja teine kord lasti mulle signaali siis, kui olin pikas toppama jäänud rivis eelviimane ja polnud absoluutselt minu võimuses edasiliikumiseks midagi ära teha. Minu taga olev autojuht lasi pasunat kohe pikalt ja mõnuga, milleks? Mitte midagi mitte kellelegi selline asi selgeks teha ei saa, kui see üldse kuidagi mõjub, siis ainult segadusseajavalt.

Tõesti võiks politsei neid ilmaasjata signaalitajaid ka trahvida. Isehakanud närvihaigeid rahvavalgustajaid.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sain ka täna signaalitamise objektiks, kusjuures kummalgi korral ei teinud ma midagi valesti. Esimesel korral lasin aeglast jalakäijat üle tee, okei ma saan aru, et tagumised ei näinud seda pisikest memme ja arvasid, et ma oskamatusest mökutan. Aga siiski. Kelle jaoks see nüüd mida paremaks muutis? Kui ristmikul keegi teie meelest ülearu kaua seisab, siis sellel võib alati olla oma põhjus.

Ja teine kord lasti mulle signaali siis, kui olin pikas toppama jäänud rivis eelviimane ja polnud absoluutselt minu võimuses edasiliikumiseks midagi ära teha. Minu taga olev autojuht lasi pasunat kohe pikalt ja mõnuga, milleks? Mitte midagi mitte kellelegi selline asi selgeks teha ei saa, kui see üldse kuidagi mõjub, siis ainult segadusseajavalt. Tõesti võiks politsei neid ilmaasjata signaalitajaid ka trahvida. Isehakanud närvihaigeid rahvavalgustajaid.

Meie liiklus on närvihaigeid autojuhte täis. Seetõttu eelistan mina sõita pigem bussi ja rongiga, ka pikemaid otsi.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Meie liiklus on närvihaigeid autojuhte täis. Seetõttu eelistan mina sõita pigem bussi ja rongiga, ka pikemaid otsi.

Mul on omad kindlad põhjused, miks ma tahan siiski juhiloa kätte saada, aga tõsi on, et Tallinnas kavatsen ma pärast seda sõita nii vähe, kui võimalik, peamiselt hakkan sõitma “teise Eesti otsa” sugulaste juurde.

Eks värskelt sõiduoskuse omandanud inimesel ongi asjad selgemini meeles kui nn kogenud juhtudel aga paljude teiste käitumine tekitab küll küsimuse, kust nad oma loa ostsid… Taksojuht, kes üritab eesõitjast mööduda teepeenra kaudu, kohas, kus on ainult üks pärisuunaline sõidurada ja vastassuunarada on tihedalt autosid täis. Imelik autojuht, kes sõidab parklast välja sissesõiduteed pidi. Jne. Kui need on kogenud, oskajad ja turvalised autojuhid, siis mina olen Gandhi.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sain ka täna õppesõidul kahe signaalitamise objektiks, kusjuures kummalgi korral ei teinud ma midagi valesti. Esimesel korral lasin aeglast jalakäijat üle tee, okei ma saan aru, et tagumised ei näinud seda pisikest memme ja arvasid, et ma oskamatusest foori taga mökutan. Aga siiski. Kelle jaoks see nüüd mida paremaks muutis? Kui ristmikul keegi teie meelest ülearu kaua seisab, siis sellel võib alati olla oma põhjus.

Ja teine kord lasti mulle signaali siis, kui olin pikas toppama jäänud rivis eelviimane ja polnud absoluutselt minu võimuses edasiliikumiseks midagi ära teha. Minu taga olev autojuht lasi pasunat kohe pikalt ja mõnuga, milleks? Mitte midagi mitte kellelegi selline asi selgeks teha ei saa, kui see üldse kuidagi mõjub, siis ainult segadusseajavalt.

neis situatsioonides ei lastud ju otseselt sulle kui õppijale signaali, see oli pigem selline ahoi-hakkame-liikuma-signaal. nt on teatud kohad, kus mitte-kohalikud ei märka noolega lisasektsiooni ja ootavad rohelise süttides endiselt põhifoori punase taga – siis lastakse ikka törts tähelepanu äratamiseks. ilmaasjata võtsid isiklikult.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sain ka täna õppesõidul kahe signaalitamise objektiks, kusjuures kummalgi korral ei teinud ma midagi valesti. Esimesel korral lasin aeglast jalakäijat üle tee, okei ma saan aru, et tagumised ei näinud seda pisikest memme ja arvasid, et ma oskamatusest foori taga mökutan. Aga siiski. Kelle jaoks see nüüd mida paremaks muutis? Kui ristmikul keegi teie meelest ülearu kaua seisab, siis sellel võib alati olla oma põhjus.

Ja teine kord lasti mulle signaali siis, kui olin pikas toppama jäänud rivis eelviimane ja polnud absoluutselt minu võimuses edasiliikumiseks midagi ära teha. Minu taga olev autojuht lasi pasunat kohe pikalt ja mõnuga, milleks? Mitte midagi mitte kellelegi selline asi selgeks teha ei saa, kui see üldse kuidagi mõjub, siis ainult segadusseajavalt.

neis situatsioonides ei lastud ju otseselt sulle kui õppijale signaali, see oli pigem selline ahoi-hakkame-liikuma-signaal. nt on teatud kohad, kus mitte-kohalikud ei märka noolega lisasektsiooni ja ootavad rohelise süttides endiselt põhifoori punase taga – siis lastakse ikka törts tähelepanu äratamiseks. ilmaasjata võtsid isiklikult.

Vaata, siinsamas teemas on juba mitu korda välja toodud, et linnas sõites tohib signaali lasta ainult ohu vältimiseks. Ilma ohuta signaalitamine, seesama “hakkame nüüd liikuma” ongi liikluseeskirja rikkumine.

Ja ma teen vahet küll, mis on törts signaali ja mis on mitu korda järjest nõudlikult signaali vajutamine. Täna oli selle teisega tegemist. Siin ei ole jah tegelikult vahet, kas sõitjal on kollane kolmnurk auto tagumikul või ei, ebaviisakas ja õel on niisugune piibitamine igal juhul.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Vahtraleheke

Mitte iial ei tee sellist asja .Küll aga on minule signaalitatud .Kui õppisin alles sõitma siis mitte .Seda on tehtud peale lubade saamist ja mitu korda .Esimene kord kui tahtsin sooritada paremat pööret ja andsin teed jalakäijale .Kuna jalakäija oli vanem proua siis ohutuse mõttes ootasin kui ta on kindlalt astunud kõnniteele .Proua oli alles poolel teel kui minu taga olev Takso andis mulle signaali .Teinekord lasti mulle signaali kui õuealalt väljudes andsin teed jalakäijale kes kõndis kõnniteel .Sõidutee ristus kõnniteega enne peateed . LE ütleb: Õuealalt,puhkekohast,parklast ,teega külgnevalt alalt väljasõites peab andma teed igal teel liiklejale ! Mina olin rahulik ja lasin ilusti jalakäija läbi .Nüüd olen juba karastunud ,las signaalitavad kui tahavad ,olen täitsa vana rahu ise.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mitte iial ei tee sellist asja .Küll aga on minule signaalitatud .Kui õppisin alles sõitma siis mitte .Seda on tehtud peale lubade saamist ja mitu korda .Esimene kord kui tahtsin sooritada paremat pööret ja andsin teed jalakäijale .Kuna jalakäija oli vanem proua siis ohutuse mõttes ootasin kui ta on kindlalt astunud kõnniteele .Proua oli alles poolel teel kui minu taga olev Takso andis mulle signaali .Teinekord lasti mulle signaali kui õuealalt väljudes andsin teed jalakäijale kes kõndis kõnniteel .Sõidutee ristus kõnniteega enne peateed . LE ütleb: Õuealalt,puhkekohast,parklast ,teega külgnevalt alalt väljasõites peab andma teed igal teel liiklejale ! Mina olin rahulik ja lasin ilusti jalakäija läbi .Nüüd olen juba karastunud ,las signaalitavad kui tahavad ,olen täitsa vana rahu ise.

Kirjavahemärgid ei ole veidi vales kohas sul?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Taksojuht, kes üritab eesõitjast mööduda teepeenra kaudu, kohas, kus on ainult üks pärisuunaline sõidurada ja vastassuunarada on tihedalt autosid täis. Imelik autojuht, kes sõidab parklast välja sissesõiduteed pidi. Jne. Kui need on kogenud, oskajad ja turvalised autojuhid, siis mina olen Gandhi.

Sa oled Gandhi.

Sest see taksojuht valis 5 minutise algaja taga ootamise asemel edasiliikumise.
Ja imelik autojuht tõepoolest ei kasutanud parklat kopteriplatsina, sest tal oli auto ja sellega minema lennata ei õnnestunud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Sest see taksojuht valis 5 minutise algaja taga ootamise asemel edasiliikumise.

Väike täpsustus, taksojuht ei oodanud algaja taga vaid algaja ootas järjekordse ummiku taga ja ma tõesti ei tea, kuhu see taksojuht ennast pärast minust möödumist suruda kavatses, sest minu ees ei olnud kohta. Minu ees olija ees ka nagu ei paistnud ja kaugemale ma ei vaadanud, sest sõiduõpetaja suunas mu ristmikul parempööret tegema – mis selle imetabase taksojuhi tõttu kujunes üsna hirmuäratavaks manöövriks.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Saan aru küll, õpilaste mugavuse jaoks kohtutakse mingis linna sõlmpunktis, et ühistranspordiga saaks võimalikult erinevatest suundadest kohale – aga võiks ju mugavuse asemel lähtuda turvalisusest ning kaasliiklejatega arvestamisest ja kohtuda äärelinnas.

Selleks ei pea äärelinnas alustama, et sõit oleks algajale ohutu, piisab, kui Taksopargi tankla asemel alustada teisel pool Kristiine keskust parklast, kust saab kenasti juba vaikselt äärelinna poole sõita ja Taksopargi ringi ilusti vältida.
Aga autokool, mis õpilaste mugavusega absoluutselt ei arvesta, halvendab omaenda positsiooni turul märgatavalt ja turg määrab selles asjas üsna palju.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kuidas nüüd lumega sõiduõpe kulgeb ka (küsimus neile, kes autokoolis käivad praegu)?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Käin autokoolis, sõidan ka juhendajaga ilma igasuguste lisapedaalideta autoga. Nendest kes signaalitavad, on mul ise roolis olles sügavalt ükskõik. See kui ma ei saa foori alt nii kiiresti minema, kui mõnele närvitsejale meeldiks, pole minu probleem. See ei ole ohuolukord ja selles olukorras signaali laskmine näitab teise juhi rumalust.

Mis siis nüüd lumega teisiti peaks olema? Õppesõiduautol on ju nõuetele vastavad rehvid all. Ma ei ole veel tundnud, et libeduse tõttu oleks ohtlik olnud. Ohtlikud on ikka need kogenud juhid, kes suunda ei näita, ei tea, et vasakpöördel lastakse otsesõitja läbi jms. Mina tegin esimese maanteetunni sel päeval, kui lumi maha tuli, igati edukas tund oli. Aga ma pole ka päris esimesi tunde liikluses ja olen vanuse tõttu ilmselt veidi kindlam endas, kui nooremad õpilased.

Imelik, et sõiduõpilasi mõne meelest tihedasse liiklusesse viia ei tohi. Kus siis tihedas liikluses liiklemist õpitakse? Siis kui ollakse vahtralehtedega üksi roolis ja tihedas liikluses? Et ikka kogemust ei oleks või? Palju mõistlikum on, kui algaja kontrollitud olukorras tihedat liiklust õpib. Nina pilvedest välja, ise olete ka kunagi kõik õpilased olnud. Kui tore oli kui mõni “vanem ja targem” signaalitas või niisama kurjustas?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Esimese lumega muutub liiklus lihtsalt üleüldse närvilisemaks, inimesed perumaks ja nõudlikumaks. Õppesõiduautodel on muidugi talverehvid, selles pole vaja kahelda – aga piibitavatel kaasliiklejatel ei pruugi olla. See neid närviliseks teebki.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 9 korda. Täpsemalt
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 60 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Õppesõiduautodele signaalitamine