[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
See, kui laps aastaid midagi koolis ei õpi, peaks ju selguma ka tunnistustelt või siis vähemalt vestlustest õpetajatega.
Ma pole iialgi oma poegade õppimist kontrollinud ja ometi on nad mõlemad ülikoolis. Algusest peale oli nii, et kui neil mõne aine või ülesandega probleeme olid, siis tulid ja küsisid, ja sai aidatud (mäletan, vene keelega oli alguses päris palju pusimist,ja matemaatikaga aeg-ajalt ka). Hinded olid kord nii, kord naa(puudulikke tunnistusel ei olnud). Keskkoolis õppeedukus paranes märgatavalt ja motivatsioon õppida suurenes ka. Praegui väga arukad ja arenenud noormehed (even if I say so myself)
Samas on mul näide tuua ühe oma klassivenna kohta, kellel oli ülirange ema ja kes õppis umbes kuni 5. klassini igal õhtul ema range järelvalve all. Poisil olid viied tunnistusel. Hiljem ema võim nõrgenes, poisi õppeedukus langes kolinal ja kõrgkooli ta ei läinud (mitte et see mingi näitaja oleks, aga tegelikult ta oli hea peaga ja oleks võinud minna küll).
Ma ei tea, ma olen vist sedasorti inimene, et sellised ranged kasvatusmeetodid ei sobi mulle, ma ei suudaks oma lapsi niimoodi kasvatada. Ameerika filmides näeb tihtipeale vanemaid karjatamas \”you’re grounded for two weeks\” ka väiksemate eksimute puhul, see tundub nii ebaõiglane ja mõttetu. Jah, lapsele tuleb selgeks teha, millised on õiged põhimõtted, käitumisviisid ja väärtused, aga kas puhtalt oma eeskuju ja mõistliku jutuga ei saa?
Kui meenutada, siis ei mäleta poegade puberteediajast ka tujutsemist ja uste paugutamist, mida sageli teismelistega seostatakse. Trots tekib alati ju millegi vastu, mida tajutakse arusaamatu ja ebaõiglasena.
/naiivik kägu, \”pehmete\” kasvatusmeetodite austaja/[/tsitaat]
Täpselt sama siin. Pole kunagi neid tuntud karistamiskeelde jne kasutanud. Kui kuskil läheb midagi kehvasti, siis arutame, mida saaks teha, et läheks paremini. Hinded korras, käitumishinded head, lollused ei paku pinget. Üks poeg on pesast ka juba väljas- peale keskkooli kohe läks tüdrukuga omaette elama, õpib edasi ja teenib ülkooli kõrvalt ise oma raha elamiseks. Saab väga hästi kõigega hakkama.
Mind ennast kasvatati samamoodi, keegi ei käskinud-keelanud, ainult kojutulemise aeg oli paigas ja kui oli mõni töö kokku lepitud, siis sellega pidi muidugi arvestama. Varakult teadsin, et õpin ainult endale ja vaatasin ise, kuidas ma jõuan.