Õpetaja märkis 2. variandi valeks, sest tunnis ta õpetab vaid 1. varianti.
Tehe: 0.6 20-st on võimalik arvutada 2 viisil (6. klassi matemaatika õpiku järgi):
1) teha 0.6 harilikuks murruks: 0.6=6/10.
ja seejärel 6/10 * 20=12
2) 0.6*20=12.
Lisas kontrolltöösse juurde ka küsimuse, miks nii võib korrutada?
Õpetaja sõnul peab õpilane aru saama osa leidmisest tervikust sisuliselt, aga mitte pähe õpitud reegli järgi (millest tavaliselt õpilased aru ei saa).
Mida sellest arvata? kuidas teistel on selliseid asju parandatud/õpetatud?
Mida arvata sellest üldisemalt – kui on 2 lahenduskäiku (või enam, ära toodud ka õpikus) ja kontrolltöös märgitakse 2. lahenduskäik valeks ja seetõttu hinne langeb? Õpetajaga suhtlemisel jääb õpetaja jäigalt oma arvamuse juurde. Kõik peab olema täht-tähelt vormistatud nii nagu tema on tunnis ette andnud. Osadel juhtudel on see hea, kuid mõned asjad on küll pisut jaburad.