Esileht Koolilaps osaline kodu/-distantsõpe algkoolis

Näitan 12 postitust - vahemik 1 kuni 12 (kokku 12 )

Teema: osaline kodu/-distantsõpe algkoolis

Postitas:
Kägu

Tere. Kas kellelgi on kogemusi osalise nö kodu-/distantsõppega, st et laps käib koolis näiteks 4  korda nädalas ja 1  päeva nädalas on kodus? Samas teeks laps ikka kõik kooliasjad ära, lihtsalt on 1 päeva kodus. Miks? Sest usume, et siis jõuaks rohkem teha ja õppida ja samas saaks laps veidi rohkem puhata (ei peaks nii vara ärkama ega tundides nii pikalt istuma + kodus rahulikum).

Laps on nutikas, laia silmaringiga ja koolis on tal kahjuks igav, ta on ise öelnud, et tahaks keerulisemaid ja rohkem uusi asju õppida, ning kuna kool neid paraku (veel?) väga ei paku (vast nii mõnigi tunneb seda eriti algkoolis), siis teeks seda hea meelega ise kodus (klassijuhatajaga on räägitud, aga kahjuks ilma erilise tulemuseta, sest eks vast ongi raske igale lapsele erinevalt läheneda).

On keegi proovinud või arutanud seda võimalust kooliga, kuidas suhtuti?

+5
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ma ei usu, et pälviksid positiivset suhtumist, aga eks küsida võib kõike. Põhjendus peaks ka olema parem, mingi tohutult oluline kohustus, nt mingi tohutult treeniv tulevane tippsportlane vms, mitte et ei viitsi vara tõusta ja tunnid on igavad. Aga muidugi võib-olla on just sinu koolis tohutult innovaatiline ja vastutulelik juhtkond ja õpetajaskond, nii et eks sa võid küsimuse ju tõstatada. Või kui elad piirkonnas, kus on võimalik ka mujale kooli minna, äkki peaksid lihtsalt parema ja tugevama kooli oma lapsele leidma, kui ta praeguses koolis käimisel suurt mõtet ei näe? Või kui seal on paralleelklassil tugevam klassijuhataja, võiks ehk ka klassi vahetus kõne alla tulla, kuigi see sõltub ka juhtkonna vastutulelikkusest mu teada.

+3
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Keegi ei keela sul last ühel päeval nädalas koju jätmast. Puudub vanema loaga. Ja õpeta teda siis sel päeval ise või lase tal lihtsalt puhata. See ei ole distantsõpe. Distantsõpe tähendab, et kool (õpetaja) korraldab seda õpet.

Kui lapsel on hetkel koolis liiga lihtne ja igav ja tegu on algklassilapsega, siis peaks tal ju ka koolipäevadel aega olema tegeleda asjadega, mis teda huvitavad.

+11
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meil on sama, lastel algklassides koolis nii igav, et suur tülpimus hakkab masendusse viima. Kool mingeid lahendusi ei paku ja teist kooli siin pole. Teemegi palju puhkepäevi, õppetulemused ikka väga head. E-kooli kirjutan lihtsalt, et puudub kodustel põhjustel. Valime sellise päeva, kus pole kunsti-, käsitöö- või kehalise tunde, neis nagu ikkagi midagi tehakse, aga põhiained on üks lõputu kordamine.

+3
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul laps 2.klassis. Kui näen, et laps on koolist väsinud, olen ka lasknud kodus olla ja paar päeva lisaks puhata. Põhjuseks olen pannud kodused põhjused.

Kuus korra või 2 tuleb ikka ette.

Ei ole selle pealegi tulnud, et õpetajalt selleks luba peaks küsima.

 

 

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma soovitan küll õpetajaga rääkida. Praegu ei julge õpetajad väga lisamaterjali koduseks uurimiseks-lahendamiseks anda, sest hirm on laps ja nende vanemaid üle koormata. Isegi Haridus- ja Teadusministeerium on soovitanud, mitte anda koduseid ülesandeid.  Usun, et kui küsid arendavaid lisamaterjale, on see õpetajale küll pigem positiivne märk ja ta leib neid meeleldi.  Edukate ja andekate laste puhul ollakse koolis päris paindlikud, st , kui on näidatud ära, millega laps sellel kontaktõppevabal päeval kodus tegeleb, on   täiesti võimalik ja teostatav, et laps õpib ühe päeva kodus olles.

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meie lapse klassis sügisel oligi selline õpe. Reedeti olid kodus. Hetkel ei ole, aga vahel rakendan seda ise, Stuudiumis puudumiste põhjendamise all saab valida soovi korral distantsõppe.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Aitäh kommenteerijatele! Võiks ju jah arvata, et on positiivne ja tervitatav, kui laps tahab õppida (seda enam, et tegu on nö eliitkooliga), kuid raamid tunduvad olevat väga paigas seal koolis ja paindlikkust/innovaatilisust selles osas ei paista. Oleme õpetajaga rääkinud, kuid kahjuks suht tulutult. Ning paraku see igavus võib last lõpuks tõsiselt demoraliseerida ja käitumist järjest mõjutada (ka suured inimesed ei suudaks väga pikalt igavledes vaikselt istuda), mis ka põhjus, et midagi tuleks ette võtta, mitte niisama edasi lasta minna.

Klassi vahetust lahendusena ei näe ja kooli vahetus tundub veelgi keerulisem/pea võimatu ja ega ju ei tea ka, kas mujal parem oleks, igal pool sõltub väga palju konkreetsest õpetajast.

Samas mul on hea lugeda kommentaare, et teisedki rakendavad vabu päevi ja piisab lihtsalt kodusest põhjusest. Me korra ehk proovime veel rääkida, ideaalis tahaks siiski koostööd teha, aga eks näis siis.

+2
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kui sa sunnid lapse puuduma, siis pikemas perspektiivis võib see mõjutada lapse sotsiaalset suhtlemist. Et vaadatakse, et näe, jälle puudub, miks ta on parem kui teised jne…

+1
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Et vaadatakse, et näe, jälle puudub, miks ta on parem kui teised jne…

Tänapäeval pidevalt keegi puudub ja mingit vaatamist ei ole. Ega ta põhjuseta ei puudu.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Minu lastel on ka koolis suur osa ajast igav, sest nõrgemate tõttu nämmutatakse sama teemat jube kaua. Olümpiaadide aegu on huvitavam, siis annab õpetaja olümpiaadiülesandeid lahendada. Ise olen vahel vaadanud, mis teemasid õpitakse ja trükkinud lastele nuputamisülesandeid samal teemal kaasa. Aga üldiselt ega nad neid väga ei kipu kasutama. Üks laps teeb tundides kodused tööd kõik ära, õpetajaga rääkisin läbi, sest algul ta väga rahul sellega ei olnud, kuna raske on lapsi kontrollida, kui ühtäkki üks laps hoopis teise teemaga tegeleb. Teised kaks on laisad ja eelistavad nuputusülesannetele ja koduste tööde tegemisele joonistamist. Neil on spetsiaalsdd joonistusmärkmikud kaasas ja siis enamuse tundide ajast lihtsalt joonistavad, jube hunnik märkmikuid kulub. Vend mul näiteks luges tunnis raamatuid, siis kui kõik ülesanded lahendatud olid. Ülejäänud klassiga oli läbi räägitud, miks talle see lubatud on, et kohustused on täidetud ja teisi ei sega.

Õudne ajaraiskamine, aga keskmine andekas laps on piisavalt laisk, et kui õpetaja ise ei käse keerukamaid ülesandeid lahendada, siis nad seda ka ei tee.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui õpetajaga rääkimine tulu ei too, siis tee ise koduseid päevi, kui suudad need sisustada. Olen ise laps, kellel oli koolis igav ( õde 6 ja pool aastat vanem). Olen ka õpetaja, väga püüan, et tugevamatega ka tegeleda, aga tean, et mu püüdlustest ei piisa. Täna on igas klassis mõni IÕK laps, kes pole, seda oma tavalisest suurekate võimete poolest ja õpetajate aeg kaob sinna.

+2
0
Please wait...

Näitan 12 postitust - vahemik 1 kuni 12 (kokku 12 )


Esileht Koolilaps osaline kodu/-distantsõpe algkoolis