Kuidas lapsed veedavad aega? Millised võimalused koolil?
Teema: Õuevahetund linnakoolides
No ilmselt on ikka igal koolil õue peal mingigi mänguväljak. Palli saab ka alati taguda või kummikeksu mängida.
Meil on kool värskelt Renoveeritud ja ehitatud ka mänguväljak koos turnimisalaga. No ruumi on.
Ise olen õppinud Gagis ja seal oli tavaline, et sügisel ja kevadel roniti mööda linnamüüri või mängiti maade varastamist taskunugadega. Linnamüüril ronimine oli keelatud tegelikult aga võrreldes kaasaegse ronimisehitisega, siis traumad on samad.
Mingi pisike atraktsioonide ala on, ja algklassides, kui õnnestus löögile saada, siis isegi meeldis, aga juba 5.klassis üldse enam ei meeldi, tundus ebaõiglane, et selle tõttu läheb koolipäev pikemaks, midagi mõistlikku seal teha pole. Algklassides oli õuevahetundides ka mitmeid kakluseid jne. Eriti mõttetu nt keka tunni järel veel eraldi õues passida.
1-2klass on tore, aga edasi teeb lihtsalt päeva nii pikaks ja raiskab aega (meil kuni 7klassini kohustuslik)
Meil koolis väga ei kontrollita ka ja enamus istub ikka toas telefonis.
Meil on õuevahetund ajal, kui vanematel klassidel on söögivahetund, koolipäev sellest pikemaks ei veni. Õues ei käi, kui sellele vahetunnile eelneb või järgneb kehalise kasvatuse tund. Muidu käime iga ilmaga, sel aastal on olnud kaks korda, kui oli selline lausvihm, et ei saanud õue minna. Vastavalt aastaajale mängitakse igausguseid pallimänge, kulli, luurekat vms.
Alguses oli põnev, kuid hiljem hakkasid neljandikud ja viiendikud juba otsima nurgataguseid, et nutiseadmetes olla, kuigi see oli keelatud.
Minu lapsed ütlesid, et lihtsalt istuvad või seisavad ja võtavad päikese- ja õhuvanne. Vahel tundub see õuevahetund neile tüütu passimisena, sest on kohustuslik kõikidele. Vanus on selline, et enam turnimisatraktsioonidele ei lähe.
Meil spetsiaalset õuevahetundi pole, aga kui ilm vähegi kannatab toariiete ja jalanõudega õue minna, siis vähemalt poisid enamasti lähevad, mängivad kulli jms (4. klass praegu, aga sama on olnud 1. klassist peale). Praegu on koolil üsna korralik mänguväljak, aga enne oli seal lihtsalt mingi tühermaa, neil väga vahet pole vist. Aegajalt võtab keegi koolipersonalist jälle teema üles, et ei tohi ikka niimoodi sisejalanõudega õues käia, keegi aga garderoobi jalanõusid vahetama minna ei viitsi ja siis see õueskäimine natukeseks jälle vaibub, et mõne aja pärast uuesti alata. Meie lapse klassijuhataja on tegelikult salaja õueskäimise poolt ja pigistab ka jalanõude osas silma kinni.
Ei ole mingeid võimalusi algklassilastele, hoovis seisavad 2 korvpallilauda suurematele. See on ka kõik.
Eestis võiks ju ka algkoolides olla päevad nagu Soomes.
Osad tunnid on 90min ja pikk vahetund 30min + lühike vahetund 15min. Ja kõik on ika õues ning õpetajad ja koolitöötajad, ka direktor, vahetustega valvavad õues.
Osad tunnid on 90min
Meil on lapsi, kelle jaoks juba 45 minutit on palju. Mingitele uimastele soomlastele ilmselt sobib see rohkem ja suuremate laste puhul tuleks ka rohkem kõne alla, kuigi sageli on 45 minutit nii intensiivset tööd täis, et seda puhkepausi lähebki hädasti vaja.
Osad tunnid on 90min
Meil on lapsi, kelle jaoks juba 45 minutit on palju. Mingitele uimastele soomlastele ilmselt sobib see rohkem ja suuremate laste puhul tuleks ka rohkem kõne alla, kuigi sageli on 45 minutit nii intensiivset tööd täis, et seda puhkepausi lähebki hädasti vaja.
No tunni annab ju nii üles ehitada, et intensiivne töö vaheldub teistsuguste tegevustega. Algklassides on nagunii kogu töö pigem mänguline, mitte mingi intensiivne klassikaline õppimine. Kui ainult oma tooli peal istuda ja õpetajat kuulata või kontrolltööd kirjutada, siis on muidugi ka 45 minutit liiga kaua.
meilkoolis viiakse ka osasid tunde õues läbi. Näiteks loodusõpetus. Aga ka matat annab vahest õues teha
Kunagi ei ole olnud õuevahetundi, pigem kevadeti õuetunnid.
Nõus eelkõnelejaga, et 90 min tunnid sobiks eelkõige nt kunsti, muusika, keka, käsitöö jne ainetele, samas keeled ja mate oleks hea kui toimuks pigem sagedamini, isegi õpik on nii üles ehitatud. 90 min tundides tehakse sageli ikkagi 10 min pausi, sest väsivad ära. Samas on uuendusmeelsemad koolid just 90 min tundide poolt, kuigi ma ei mõista, miks küll.
Meie koolis õuevahetund ja iga ilmaga peavad kõik õue minema. Poisid mängivad jalkat ja kossu. Pole kursis, mida tüdrukud teevad, ju ronivad, jalutavad vms.
Õuevahetund on 1-3 klass. Sügisel ja kevadel juhtub kuidagi palju traumasid õues, õnneks kergeid. Talvel on lapsed rahulikumad.
Osad tunnid on 90min
Meil on lapsi, kelle jaoks juba 45 minutit on palju. Mingitele uimastele soomlastele ilmselt sobib see rohkem ja suuremate laste puhul tuleks ka rohkem kõne alla, kuigi sageli on 45 minutit nii intensiivset tööd täis, et seda puhkepausi lähebki hädasti vaja.
Miks sa pead sedasi halvustama – “mingitele uimastele soomlastele”? Kas sa viisakalt ei suuda oma seisukohti väljendada?
Tütar ütleb, et tema klassikaaslastele meeldib õuevahetund (5. kl) nüüd kevadel eriti, kui söögivahetundi (20 min) võib õues minipiknikuna pidada.
Eestis on ka mitmes koolis need 30 min vahetunnid ja 90 min tunnid. 90 min tunnid enamasti tähendavad, et vahepeal tõustakse püsti ja liigutakse. Meie koolis siin Eestis on õpilased nii harjunud, et kohe kui kell käib, joostakse õue või palliplatsile, et vahepeal on tunne, et õue oleks ka koolikella vaja.
Tüüpiline vaatepilt Tallinna kesklinnas asuva kooli õuevahetunnist – poisid taovad palli ja tüdrukud istuvad treppidel.
Meil mingit spetsiaalset õuevahetundi polnud, aga teise vahetuse söögivahetunni ajal sai hea ilmaga õues oldud küll. Oli jalkaväljak ja kossuplats, mida kasutati pigem kekas. Igasugu asju tehti: kulli, triffaad, kummikeksu, footbagi, niisama ringis passitud (MtG ja spinnerid, tasod olid ka teemas millalgi), põhikooli lõpuklassides ja gümnaasiumis käisid osad kõrvaltänavas suitsetamas jms.