Esileht Koolilaps Palun abi matemaatikas Eestis mitte elavale lapsele

Näitan 11 postitust - vahemik 1 kuni 11 (kokku 11 )

Teema: Palun abi matemaatikas Eestis mitte elavale lapsele

Postitas:

Poiss-laps l6petab USAs 5.klassi (vanus 11.5 ja see vist Eestis 4. klass). Hetkel ei ole matemaatikaga probleeme, aga arvan, et just nyyd hakkavad Usa lapsed Eesti lastest maha j@@ma. Eesti tundub olema systeem, et mida 6ppida, millal ja mis j@rjekorras. Siin paistab, et hypatakse yhest teemast teise ja k6ik on l6puks segamini nagu pudru ja kapsad.
Kus kohast ma leiaksin t@pse matemaatika 6ppeplaani, mis n@itab mulle, mida 6pitakse n@dalast n@dalasse? Kas kuskil on netilehekylg, kus see kirjas v6i on see materjal igal 6petajal ise tehtud? Kas oleks oigem v6tta kontakti m6ne 6petajaga?
Kunagi e-mailisin haridusministeeriumile. Sealt 6eldi, et e-mailige m6nele kooli raamatukogu t66tajale. Nii tegingi, aga sealt sain Avita 6pikud. Ostsin 4. ja 5. klassi 6pikud ja vihikud. Raamatud on head, aga sooviksin osta 6ppeplaani koos selle juurde kuuluvaga. Ehk oskab keegi aidata. Hetkel huvitatud 3, 4, 5 ja 6 klass. Suured t@nud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 01.06 21:07; 14.06 07:54;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lasegi täpselt ôpikute järgi, nii meil lapsed koolis ôpivadki.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie tulime Inglismaalt Eestisse, kui laps läks siin 6.klassi – st oli 12-aastane. Oligi nii, et alguses ei olnud rohkem probleeme mitte eesti keele, vaid matemaatikaga. Põhiline, mida soovitaks lapsega harjutada, on kirjalik korrutamine ja jagamine (2-3-kohalised arvud). See on asi, mida Inglismaal üldse ei tehtud ja tõenäoliselt ka USAs mitte, aga mida miskipärast Eestis kõvasti treenitakse. Kui laps sellega hakkama ei saa või selles aeglane on, siis on ta Eestis väga hädas.
Muidugi – oleneb vast ka sellest, kas ja millal te Eestisse tagasi plaanite tulla. Kui teil sellist plaani lähitulevikus pole, siis võta rahulikult. Mulle tundub, et kui seal laps hilisemates kooliastmetes reaalsuuna valib, on tase isegi tugevam kui meil Eestis – tehakse see töö ka ära, mis noortes klassides Eestiga võrreldes tegemata jäi. Algkoolis oligi selline idee, et õpetada siit ja sealt midagi, et lastel tekiks erinevatest ainetest mingi silmaring ja samas et oleks huvitav ja tore õppida, kuid põhikoolis (meie mõistes 5.klassist alates) läks asi palju süstemaatilisemaks.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 02.06 11:03; 04.06 10:03; 10.06 11:42;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui ostsid Avita õpikud, siis vaata Avita näidistööplaane: https://www.avita.ee/17205

Paljud õpetajad kasutavad neid, mõned teevad ise. Sellel lehel on poolaasta kavad, aga kui konkreetse klassi õpiku ja autori googeldad, siis leiab ka terve aasta tööplaane, erinevaid.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 02.06 11:45; 14.06 09:16;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie tulime Inglismaalt Eestisse, kui laps läks siin 6.klassi – st oli 12-aastane. Oligi nii, et alguses ei olnud rohkem probleeme mitte eesti keele, vaid matemaatikaga. Põhiline, mida soovitaks lapsega harjutada, on kirjalik korrutamine ja jagamine (2-3-kohalised arvud). See on asi, mida Inglismaal üldse ei tehtud ja tõenäoliselt ka USAs mitte, aga mida miskipärast Eestis kõvasti treenitakse. Kui laps sellega hakkama ei saa või selles aeglane on, siis on ta Eestis väga hädas.

Muidugi – oleneb vast ka sellest, kas ja millal te Eestisse tagasi plaanite tulla. Kui teil sellist plaani lähitulevikus pole, siis võta rahulikult. Mulle tundub, et kui seal laps hilisemates kooliastmetes reaalsuuna valib, on tase isegi tugevam kui meil Eestis – tehakse see töö ka ära, mis noortes klassides Eestiga võrreldes tegemata jäi. Algkoolis oligi selline idee, et õpetada siit ja sealt midagi, et lastel tekiks erinevatest ainetest mingi silmaring ja samas et oleks huvitav ja tore õppida, kuid põhikoolis (meie mõistes 5.klassist alates) läks asi palju süstemaatilisemaks.

Inglismaal ōpetatakse mitmekohaliste arvude kirjaliku jagamist ja korrutamist juba algkoolis (Eesti mōistes 2 ja 3.klassis).Arvutamise käik vōib teine olla kui Eesti koolides kombeks, aga ōppeprogrammides on see kohe kindlasti olemas. Samas kui laps korrutada ja jagada oskab, siis ei ole ju midagi keerulist ka mitmekohaliste arvude jagamises ja korrutamises. Näitad meetodi korra ette ja ongi selge 🙂

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie tulime Inglismaalt Eestisse, kui laps läks siin 6.klassi – st oli 12-aastane. Oligi nii, et alguses ei olnud rohkem probleeme mitte eesti keele, vaid matemaatikaga. Põhiline, mida soovitaks lapsega harjutada, on kirjalik korrutamine ja jagamine (2-3-kohalised arvud). See on asi, mida Inglismaal üldse ei tehtud ja tõenäoliselt ka USAs mitte, aga mida miskipärast Eestis kõvasti treenitakse. Kui laps sellega hakkama ei saa või selles aeglane on, siis on ta Eestis väga hädas.

Muidugi – oleneb vast ka sellest, kas ja millal te Eestisse tagasi plaanite tulla. Kui teil sellist plaani lähitulevikus pole, siis võta rahulikult. Mulle tundub, et kui seal laps hilisemates kooliastmetes reaalsuuna valib, on tase isegi tugevam kui meil Eestis – tehakse see töö ka ära, mis noortes klassides Eestiga võrreldes tegemata jäi. Algkoolis oligi selline idee, et õpetada siit ja sealt midagi, et lastel tekiks erinevatest ainetest mingi silmaring ja samas et oleks huvitav ja tore õppida, kuid põhikoolis (meie mõistes 5.klassist alates) läks asi palju süstemaatilisemaks.

Inglismaal ōpetatakse mitmekohaliste arvude kirjaliku jagamist ja korrutamist juba algkoolis (Eesti mōistes 2 ja 3.klassis).Arvutamise käik vōib teine olla kui Eesti koolides kombeks, aga ōppeprogrammides on see kohe kindlasti olemas. Samas kui laps korrutada ja jagada oskab, siis ei ole ju midagi keerulist ka mitmekohaliste arvude jagamises ja korrutamises. Näitad meetodi korra ette ja ongi selge ????

See võis tõepoolest õppeprogrammist läbi käia, aga suurt rõhku sellele ei pandud. Olulisemal kohal oli ligikaudne arvutamine, protsendid ja murrud, jms. Põhikoolis (meie 5.klass) tuli juba algebra – teisendused-lihtsustused, ning arvutusteks kasutati kalkulaatorit. Aga rääkisin oma kogemusest – muidugi ei olnud ületamatu selle selgeks õpetamine, aga siin sattus väga range matemaatikaõpetaja ja laps ei olnud sellist arvutamise-drilli saanud nagu teised – ja see oligi põhiline probleem tal alguses. Hiljem oli kõik ok matemaatikaga (kuid eesti keeles võtsime mitmel aastal järelaitamisetunde).

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 02.06 11:03; 04.06 10:03; 10.06 11:42;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kah Inglismaalt:
Imelik, et sinu lapse koolis jagamisele rohku ei pandud. Minu laps kain siin koolis ka kuuesena oskab 2, 10, 3- ga korrutada. Ise saan toovihikuid tuttavate kaest. Kustutan vastused ara ja laheb uuesti kasutusse.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kah Inglismaalt:

Imelik, et sinu lapse koolis jagamisele rohku ei pandud. Minu laps kain siin koolis ka kuuesena oskab 2, 10, 3- ga korrutada. Ise saan toovihikuid tuttavate kaest. Kustutan vastused ara ja laheb uuesti kasutusse.

Korratabeliga tegeldi muidugi väga pikalt ja põhjalikult. Räägin konkreetselt suurte, 2-3-4-kohaliste arvude kirjalikust korrutamisest ja jagamisest, mille treenimise peale Eesti 5.-6.klassis kulutatakse väga suur osa ajast – Inglismaal proportsionaalselt palju vähem. See lihtsalt üks näide. Programmid on erinevad just rõhuasetuste poolest. Samamoodi kujutan ette, et Eesti lapsel põhikooli keskel Inglismaale minnes võiks raske olla, sest seal tegeldakse asjadega, milleni meie programmis selleks hetkeks veel jõutud pole.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 02.06 11:03; 04.06 10:03; 10.06 11:42;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kah Inglismaalt:

Imelik, et sinu lapse koolis jagamisele rohku ei pandud. Minu laps kain siin koolis ka kuuesena oskab 2, 10, 3- ga korrutada. Ise saan toovihikuid tuttavate kaest. Kustutan vastused ara ja laheb uuesti kasutusse.

Korratabeliga tegeldi muidugi väga pikalt ja põhjalikult. Räägin konkreetselt suurte, 2-3-4-kohaliste arvude kirjalikust korrutamisest ja jagamisest, mille treenimise peale Eesti 5.-6.klassis kulutatakse väga suur osa ajast – Inglismaal proportsionaalselt palju vähem. See lihtsalt üks näide. Programmid on erinevad just rõhuasetuste poolest. Samamoodi kujutan ette, et Eesti lapsel põhikooli keskel Inglismaale minnes võiks raske olla, sest seal tegeldakse asjadega, milleni meie programmis selleks hetkeks veel jõutud pole.

Inglismaal on lihtsalt koolide tase ülimalt erinev. Meie lapsed on Inglise koolis küll mitmekohaliste arvude korrutamist-jagamist päris palju teinud. Ainult selleks kasutatav kirjalik meetod on erinev sellest, mida mulle Eesti koolis õpetati. Nii et võib olla tekitas meetod su lapsele raskusi? Lisaks on meie laste koolis matemaatikat õpetamas ühele klassile kolm õpetajat ja lapsed on jagatud võimekuse järgi gruppidesse. Tugevama grupi matemaatika on ikka peajagu üle sellest, mida samavanad lapsed Eestis õpivad (sirvisin Eestis perekonnatuttavate laste õpikuid ja töövihikuid).

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Just t@na avastasin ka need Avita n2idist66 plaane ja printisin v@lja. Vist saaks isegi 6pikute ja goodeldamisega oma plaani kokku panna algklassi 6pilasele.Keskkooli l@ksin kahjuks humanitaari ja matemaatkat oli ainult 3 tundi n@dalas.
See mure veel, et kui palju on matemaatika 6petamine muutunud sellest ajast kui mina algkooli olin (1985-1993)? Kas ei tehtud 6ppekava ymber 1996? Kolisin Eestist @ra peale keskkooli ja ei tea uuest kavast midagi.Vana kava on mulle ikka palju abiks olnud.Eesti 1-12 haridus on ikka vaga hea. Usa ylikool on lihtne Eesti keskkooliga v6rreldes. Tahan sellist tugevat algharidust ka oma lastele, aga selleks pean ise vaeva n@gema.
Need Avita raamatud on ysna lahedad, aga arvasin, et sinn juurde oleks vaja veel midagi lisada. Meie ajal tuli enamuses asju 6petaja kospektist ja peast, sest meil polnud raamatuidki alati.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 01.06 21:07; 14.06 07:54;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Just t@na avastasin ka need Avita n2idist66 plaane ja printisin v@lja. Vist saaks isegi 6pikute ja goodeldamisega oma plaani kokku panna algklassi 6pilasele.Keskkooli l@ksin kahjuks humanitaari ja matemaatkat oli ainult 3 tundi n@dalas.

See mure veel, et kui palju on matemaatika 6petamine muutunud sellest ajast kui mina algkooli olin (1985-1993)? Kas ei tehtud 6ppekava ymber 1996? Kolisin Eestist @ra peale keskkooli ja ei tea uuest kavast midagi.Vana kava on mulle ikka palju abiks olnud.Eesti 1-12 haridus on ikka vaga hea. Usa ylikool on lihtne Eesti keskkooliga v6rreldes. Tahan sellist tugevat algharidust ka oma lastele, aga selleks pean ise vaeva n@gema.

Need Avita raamatud on ysna lahedad, aga arvasin, et sinn juurde oleks vaja veel midagi lisada. Meie ajal tuli enamuses asju 6petaja kospektist ja peast, sest meil polnud raamatuidki alati.

Kui midagi juurde tahad, siis telli endale raamatute kõrvale ka töövihikud, Avita ja Koolibri vastava klassi kontrolltööde või iseseisvate tööde raamatud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 02.06 11:45; 14.06 09:16;
To report this post you need to login first.
Näitan 11 postitust - vahemik 1 kuni 11 (kokku 11 )


Esileht Koolilaps Palun abi matemaatikas Eestis mitte elavale lapsele

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.