Mind huvitab palju vestluse punktid mõjutavad Perg puhul sissesaajaid? Kehva testi tulemusega kuid hea vestluse punktisummaga laps saab sisse? Kas Perg tase hakkab ka siis suht madal olema? Suhtlemine ju ei ole sama mis õppetöö.
Ega MURG ju sama süsteem, et testi punktid 30% ja vestlus samuti 30% – endal näiteks noorel testi tulemus üle 80% oli, kuid vestlemine ei ole nüüd leivanumber ja seal ainult 13/20-st sai… Muidugi kuna oli ka esimeste seas, siis ta ei teadnud küsimusi ette – kuna sarnased küsimused olid olnud, siis hilisematel vestlejatel jälle lihtsam veidi…
Samas talle väga vestlus meeldis ja tuli ära väga positiivse tundega, lihtsalt tal mõned neist teemadest vajavad veidi arendamist, mida hinnati..
Aga jah – see pole ainult RG vaid ka G4 koolides, et akadeemiliselt tugev test kahjuks pole piisav, vaid vestlus määrab väga palju. See meil ka veidi ehmatav kogemus olnud, sest lapsel G4 mate ja füüsika väga kõrged punktid olid ja ka muud üle keskmise, kuid hetkel ootenimekirjas ka seal, sest vestlus hästi ei läinud ei GAGis ega Reaalis :/ Nõrgemate punktidega klassivend sai kutse vestlusel kätte….
Ja ega uuringud ka näitavad, et olulised on lisaks akadeemilisele võimekusele ka kognitiivsed osksued ja suhtlemispädevused… Ehk siis koolidest mõistlik püüda kõike arvesse võtta… Lihtsalt tahaks, et kogu see süsteem oleks veidi läbipaistvam ja selgem.
Aga ma tõesti ei aimanud jõulude ajal, et see gümnaasiumisse saamine noortel tänapäeval selline raketiteadus on. Vaatan ja imestan….