Tere lugupeetud arutlejad.
Esindan ParfumeeriaCom e-poodi ja tahaks ka siia arutelusse lisada mõned asjad.
Esiteks ei ole pood kahtlane. Meie e-pood on eesti üks vanemaid parfümeeria ja kosmeetika e-poode, kes tegelikult alustas juba 2007 (mitte 2011, kui tegime uuema lehe ja loema nn uue poe sünniks), meist vanem on ainult Quum.eu (vist nad hakkasid uuesti mingi aeg müüma, kuigi vahepeal olid nad müügis).
Teiseks: Originaalsus. Kas tõesti arvate ,et lubatakse tegeleda 11+ aastat võltsingu müügiga? Mõelge palun uuesti. Kas tõesti arvate,et on võimalik inimese petta 11+ aastat? Mõelge palun uuesti. Maksuameti võlgnevused on täiesti tavaline asi tänapäeva ärimaailmas, kui sa pikendad selle makse maksmist ja kasutan raha mõneks päevaks lisa kauba sisse investeerimiseks näiteks. Maksudega on selline asi,et neid ei saa maksmata jätta ja edasi tegeleda. Seega siit veel mõtlemise koht, kui maksu ametile ei maksa, kuidas me siiani avatud oleme ? Vahel tuleb natukene mõelda kulla inimsed kui mingeid järeldusi teha.
Meie oma kauba originaalsuses ei kahtle. Pigem me arvame,et me oleme üks võib olla 5st poest kes üldse originaalset kaupa müüb. Eks neid isehakanud nuusutamise eksperte meil on ette tulnud ikka korra kaks aastas. Üks lahenes sellega, et tuli välja inimene oli nuusutanud ise teist versiooni tootest varem. Üks lahend oli nii,et saatsime toote ekpertiisi ja inimene pidi kahjuks või õnneks tunnistama kaotust. Meie teame kus me oma tooteid toome ja kui meil peaks olema võlts toode, siis üks-kaks Eesti hetkel kuulsamat poodi peaks koos meiega poe uksed sulgema, sest toome vähemalt kõige suuremaid brande samast kohast. Võtke arvesse , et poes vitriinil aasta seisnud lõhn (kuigi nad peavad seda vahetama,aga ei ole kindel,et raha kokkuhoiu suhtes kõik poed seda teevad) ei ole kindlasti enam sama lõhnaga, kui uus avatud toode. Sama on ka kui pihustate lõhna enda peale, siis esimesed minutid ei ole kohe see lõhn mis mõtlesite. Lõhn tahab reageerimist õhuga, ja natukene nii öelda maha rahunemist,siis alles on teie kehal see õige lõhn. Ja palun olge täehelepanelikud, mis toodet te olete kuskil nuusutanud. Väga paljudel lõhnadel on EDT, EDP , EDC, Parfum, Cologne, Intense versioonid. Ja nad kõik on natukene erinevad. Samuti on mitmel tootel 5-6 uunedatud alaversiooni. Mis kokkuvõttes tahame öelda, meie tooted ei ole mitte 100% originaalid. Vaid 1000%. Meie 11+ aasta jooksul ei ole veel meile ette tulnud, et pealaost oleks mingil põhjusel saadetud välja meile praak toode. Ilmselt
kuskil maailmas juhtub ka seda, aga usun,et siis kutsutakse see kiiresti tagasi brändi poolt.
Kolmandaks: Jah olid kuldsed ajad kui Tallinnas pakkumise ukselt uksele toomist. Ja see täitsa toimis. Kahjuks jäi meie Tallinna aadressil olev ladu meile väikeseks ja pidime ära kolima suuremasse kohta.
Neljandaks: Oleme täitnud 24600 tellimust antud hetkeks, millest enamus on tulnud peale 2018 aasta , kui oli taas meie lehe uuendus. Uskuge ,meid , me ei saaks toimida, kui me kedagi petaks, ükskõik mis asjas, kas toote originaalsuses ,või rahades.
Jah loomulikult , me ei üritagi väita,et 24600 tellimuse juures on meil kõik hästi läinud. Ütleme, et 600 tellimuse täitmisega on ikka probleeme olnud. Kas on kaup pealaost veninud, või klient kes täna tellib toote ja homme seda kätte ei saa küsib raha tagasi, korra vist on isegi pakk kaduma läinud transpordi käigus. Aga selle kõige juures on tähtsi see, et mitte üks, mitte kui üks klient ei ole toodet mitte saades rahast ilma jäänud. Siin jõuame tagasi punkti 2 juurde, kus küsime, kas me saaks nii kaua tegutseda? EI saaks, eeldame ju et Eesti on õiglusriik. Ja pättidel pikka pidu ei ole. Me siiralt loodame.
Viiendaks: Mis räägime kommentaaridest või reviewdest. Me loobusime neid tõsiselt võtmas. Nagu eelpool mainisime, siis jah eks on olnud tarne raskusi ja venimisi (uskuge mind absoluutselt kõigil on, isegi pankadel). Aga klient on tänapäeval ära hellitatud. Kui täna ostetud kaupa eile kätte ei saa, siis on kindlasti tegu petistega. Hakkame kohe kommenteerima ja maha tegema,siis saame südame rahu. Teeme mõne näite ka.
* 24600 tellimuse juures , teeme endale haiget ütleme 600 tellimust on mingil põhjusel lubatust tarne ajast pikemaks läinud, või lõpuks polegi toodet saanud ja oleme pidanud tegema tagasimakse, või ükskõik mis veel põhjus. Sellest kirjutab tõenäoliselt negatiivse kommentaari 60 inimest või hindab 1-ga. Ehk 10%
24 000 täidetud tellimusest kirjutab “aitäh, või kiidab firmat” heal juhul 24 inimest. Mis on 0,001% tellijaist. Aga sellised me oleme, kui ei ole rahul,siis tahame kogu maailmale kurta. Ja siin kohal uuesti rõhutades, mitte keegi pole selle aja jooksul jäänud tagastusest ilma. Seadusega on tagastamiseks aega 15 päeva. JA mõne halva kliendi puhul me kasutamegi seda. Mõne sellise, kes teisel päeval peale tellimust ähvardab kogu poe õhku lasta jne, kui tootel on kõrval tarneaeg 7 tööpäeva. Aga jätkame veel näiteid. Just paar peäva tagasi pani keegii meile reviewse hindeks 1 teksitga umbes “Kirjad tulevad tagasi kui neile e-mail saata”. Mis lõpuks selgus. Inimene oli parfümeeria Ü tähega kirjutanud ja muidugi ei ole see meie aadress ja ilmselt siis sellist aadressi ei ole olemas ja server saatis kirjad tagasi. Arvate ,et peale veale sõrmega näitamist,et klient on ise eksinud, viitsis inimene minna Googlesse ja selle hinde kustutada? Muidugi mitte. No neid ühtesi on ka veel palju ,kus “täna tellitud toode pole homme kohal, kuigi tarne on lubatud 7 tööpäeva toote kõrval kirjas.
Veel üks hea näide. Kevadel 2022 pidime 6le inimesele andma 50ml toote asemel 75ml toote, kuna tellitud 50ml hakkas hiljaks jääma pealaost. No, kahju ei olnud meile väga suur , ja mõltesime,teeme inimestele head meelt ja anname 50ml hinna eest suurema. Ja ilmselt arvate ära mitu inimest ütles aitäh, või pani hea hinde?….jah NULL. Vaiksu. Ilmselt kardeti ,et äkki saadame lisa arve. Et hindama on kõik valmis kui midagi on viltu. Kiitma , vähemalt meil Eestimaal ei ole kombeks. Jah kindlasti on mõni kommentaar ja halb hinne ka vägagi tõene, et inimene ootas ja siis tagasimakse tuli nii hilja (aga seaduse piires). Aga isegi negatiivsetest kommentaaridest võib 50% kohe ära kustutada,sest viga on inimese enda poolne olnud või on asjadele üle reageeritud ja ise pole tarneaega märgatud. Ja muidugi on ka neid kus olemegi tarne aja kaks korda ületanud. Kõigil juhtub. Me ei suuda 2300 erinevt toodet koguaeg laos kuhjas hoida kahjuks, aga me püüdleme selle poole. See on meie eesmärk. Ja pealadu suudab meile pakkuda kõvasti üle 100 000 erineva kosmeetika ja parfumeeria toote. Aga see oleks hullumeelsus.
VIIENDAKS: MAilidele vastamine. On kliente, kohe teatud tüüp inimesi on olemas. Kes 3ndal päeval ummistavad instagrammi, viberi, hangoutsi, kaks e-maili aadressi ja lugematu kõnesid arv kõnesid päevas . Just seda tüüpi inimeste pärast jääb meil vastamine hiljaks mõnele viisakale inimesele, kes küsib viisakalt ,et millal võik toode jõuda. Mitte ei ummista kõik kanalid iga 20 minuti tagant. Aga kuna meie programm on nii ehitatud, siis me peame absoluutselt kõikidele kirjadele vastama, sisegi kui inimene kirjutab ühte ja sama küsimust 14 korda päevas mailile. Me peame kõigile neile vastama. Ja nii tekib vahel viivitus vastamistele, sest mõni klient suudab kaks inimest niimoodi rakkesse panna pooleks päevaks, et isegi pakkimine peab pooleli jääma. Rahunege, kui tarne on pikk, küsige tühistamist ja raha kantakse tagasi. Punkt 2 jälle, me ei saa olla petised või võltskauba müüjad. See ei ole lihtsalt loogiliselt võimalik.
Ja lõpetuseks:
Palun mõelge ennem kui kedagi maha teete. Palun mõelge ennem kui kellgi või millegi kohta eelarvamusi omate, seda ükskõik mis eluvaldkonnas. Kogu maailm ei ole nii paha ja julm.
Loodan,et selle pika seletamisega suutsime vähemalt paar sellist klienti kutsuda korrale,kes oleks muidu 25 e-kirja saatnud. Loodame,et suutsime tuua välja loogilise mõtlemise ja avardasime natukene vaadet.
Ilusat suve lõppu kõigile!
parfumeeria.com meeskond