Igal õpetajal on ette nähtud konsultatsioonitund.
Enamasti nad ei tee ju seda konsultatsioonitundi.
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Peaministri sõnad solvavad õpetajaid
Igal õpetajal on ette nähtud konsultatsioonitund.
Enamasti nad ei tee ju seda konsultatsioonitundi.
Igal õpetajal on ette nähtud konsultatsioonitund.
Enamasti nad ei tee ju seda konsultatsioonitundi.
Enamasti õpilased ei küsi seda.
Igal õpetajal on ette nähtud konsultatsioonitund.
Enamasti nad ei tee ju seda konsultatsioonitundi.
Kuidas ei tee? Sinu lapse koolis ei tee? Siis pead kooli poole pöörduma selle murega. Vahel on küll väga raske leida ühte kindlat aega, mida kuhugi kalendrisse panna, et õpetaja on kindlalt sel päeval ja tunnil konsultatsiooniks olemas (just osakoormusega õpetajatel), aga siis ongi konsultatsiooniaeg kokkuleppel. Mul on eri rollides seos 5 üldhariduskooliga ja kõikides on igas aines võimalik konsultatsioonitundi saada. Mu laps on näiteks kehalises kasvatuses konsultatsioonitunnis käinud.
Enamasti õpilased ei küsi seda.
Lapsed ise muidugi midagi ei küsi, aga kui klassis on pooltel kõik kontrolltööd kahed, siis peaks õpetaja ise seda pakkuma.
Enamasti õpilased ei küsi seda.
Lapsed ise muidugi midagi ei küsi, aga kui klassis on pooltel kõik kontrolltööd kahed, siis peaks õpetaja ise seda pakkuma.
Mul pole seda kunagi olnud, et poolel klassil oleks kontrolltööd kahed. Aga on olnud õpilasi, kes lihtsalt ei huvitu õppimisest. Mõni käib koolis seepärast, et saab süüa, on soe ruum kus olla ja kaasõpilastest seltskond on ka. Olen selliseid isegi käekõrval konsultatsioonitundi vedanud, et ometi õpilane natukenegi edeneks ja saaks kuidagi oma kolmekese kätte. Oi, nad punnivad vastu! Aga neil on kohustus koolis käia kuni vanus täis tiksub. On olnud juhtumeid, kus KOV lastekaitsetöötaja on käinud õpilast kodust kooli meelitamas. Üks ei tahtnud voodist väljagi tulla. Keelitas ema, keelitas lastekaitsetöötaja, aga laps (teismeline juba) jäigi voodisse. Kõik. See konkreetne õpilane, kui ta kooli ilmus ja parasjagu ei lollitanud, siis keelitamise peale sai ta mingeid töid tegema pandud (kasvõi suuliselt) ja minu aines sai ta piisavad hinded kätte. Tema polnud iseenesest vähevõimekas, tema probleemid olid mujal.
Aga kui on selline kombinatsioon, et pole õppimisest huvitatud ja võimed on piiripealsed psühhiaatrilt mingi diagnoosi saamiseks, siis seisa või pea peal, kui ta suures klassis “õpib” (istub, heal juhul), siis ei edene ta kuidagi. Psühhiaatrid on teinekord ka väga ettevaatlikud ja piiripealsel juhtumil pigem ei pane diagnoosi. Rajaleidja omakorda siis leiab, et ei ole ikkagi nii suur erivajadus, et vajaks lihtsustatud õppeprogrammi või väiksemas grupis õppimist. Ja siis polegi õpetajal midagi teha, õpilane ei edene ega hakkagi edenema.
Mul pole seda kunagi olnud, et poolel klassil oleks kontrolltööd kahed.
Sinu jutt pole absoluutselt asjakohane. Meie koolis on õpetajaid, kelle tundides midagi selgeks ei saa ja poolel klassil on kahed. Kuna mul on perepakett, siis näen kõigi hindeid. Ja just neid õpetajaid ei huvita karvavõrdki, kas inimesed saavad midagi selgeks või ei saa. Lapsed ei ole mingid erivajadusega pätid, vaid täiesti keskmise võimekusega või üle selle. Kuna õpetaja on ka kuri ja tige, ei julge ükski õpilane minna mingit konsultatsiooni küsima ja õpetaja neid ka ei paku. Sama õpetaja viimane pärl oli näiteks see, et ilma ette teatamata ütles lastele, et noh, nüüd on järeltöö ja parandas need kahed kõik uuteks kahtedeks, seega neid enam parandada ei saa. Ma ei näe selle õpetaja tegevuses küll ühtki aspekti, mis näitaks, et ta sooviks et õpilased midagi selgeks saaks, ainult mingi ärapanemine paistab talle lõbu pakkuvat. Halbu õpetajaid on koolides väga palju.
Mul pole seda kunagi olnud, et poolel klassil oleks kontrolltööd kahed.
Sinu jutt pole absoluutselt asjakohane. Meie koolis on õpetajaid, kelle tundides midagi selgeks ei saa ja poolel klassil on kahed. Kuna mul on perepakett, siis näen kõigi hindeid. Ja just neid õpetajaid ei huvita karvavõrdki, kas inimesed saavad midagi selgeks või ei saa. Lapsed ei ole mingid erivajadusega pätid, vaid täiesti keskmise võimekusega või üle selle. Kuna õpetaja on ka kuri ja tige, ei julge ükski õpilane minna mingit konsultatsiooni küsima ja õpetaja neid ka ei paku. Sama õpetaja viimane pärl oli näiteks see, et ilma ette teatamata ütles lastele, et noh, nüüd on järeltöö ja parandas need kahed kõik uuteks kahtedeks, seega neid enam parandada ei saa. Ma ei näe selle õpetaja tegevuses küll ühtki aspekti, mis näitaks, et ta sooviks et õpilased midagi selgeks saaks, ainult mingi ärapanemine paistab talle lõbu pakkuvat. Halbu õpetajaid on koolides väga palju.
ühe kooli üks õpetaja. oletatavalt on selliseid ehk siin-seal veel, aga laiendada selle konkreetse inimesega seotud kogemust õpetajaskonna kohta üldiselt, on pehmelt öeldes lühinägelik.
Mul pole seda kunagi olnud, et poolel klassil oleks kontrolltööd kahed.
Sinu jutt pole absoluutselt asjakohane. Meie koolis on õpetajaid, kelle tundides midagi selgeks ei saa ja poolel klassil on kahed. Kuna mul on perepakett, siis näen kõigi hindeid. Ja just neid õpetajaid ei huvita karvavõrdki, kas inimesed saavad midagi selgeks või ei saa. Lapsed ei ole mingid erivajadusega pätid, vaid täiesti keskmise võimekusega või üle selle. Kuna õpetaja on ka kuri ja tige, ei julge ükski õpilane minna mingit konsultatsiooni küsima ja õpetaja neid ka ei paku. Sama õpetaja viimane pärl oli näiteks see, et ilma ette teatamata ütles lastele, et noh, nüüd on järeltöö ja parandas need kahed kõik uuteks kahtedeks, seega neid enam parandada ei saa. Ma ei näe selle õpetaja tegevuses küll ühtki aspekti, mis näitaks, et ta sooviks et õpilased midagi selgeks saaks, ainult mingi ärapanemine paistab talle lõbu pakkuvat. Halbu õpetajaid on koolides väga palju.
ühe kooli üks õpetaja. oletatavalt on selliseid ehk siin-seal veel, aga laiendada selle konkreetse inimesega seotud kogemust õpetajaskonna kohta üldiselt, on pehmelt öeldes lühinägelik.
Tavapäraselt on selliste vankumatute “õpetajad on nõmedad” seisukohtade taga pasundajate enda kurvad koolikogemused.
ühe kooli üks õpetaja. oletatavalt on selliseid ehk siin-seal veel, aga laiendada selle konkreetse inimesega seotud kogemust õpetajaskonna kohta üldiselt, on pehmelt öeldes lühinägelik.
Ma ei laienda kogemust kogu õpetajaskonnale, aga kuna mul on mitu last, siis on ka kogemus, et selliseid õpetajaid on igal pool mõni, kes paljude laste kogu koolikogemuse ära rikuvad. Ja mitte kedagi see ka ei huvita. Minu jutt oli vastuseks inimesele, kes ütles, et alati on töö tellija materjalist ja pole olemas halbu või häid õpetajaid. On ikka küll.
ühe kooli üks õpetaja. oletatavalt on selliseid ehk siin-seal veel, aga laiendada selle konkreetse inimesega seotud kogemust õpetajaskonna kohta üldiselt, on pehmelt öeldes lühinägelik.
Ma ei laienda kogemust kogu õpetajaskonnale, aga kuna mul on mitu last, siis on ka kogemus, et selliseid õpetajaid on igal pool mõni, kes paljude laste kogu koolikogemuse ära rikuvad. Ja mitte kedagi see ka ei huvita. Minu jutt oli vastuseks inimesele, kes ütles, et alati on töö tellija materjalist ja pole olemas halbu või häid õpetajaid. On ikka küll.
tõsi selline õpetaja võib rikkuda lapse koolikogemuse. aga see ei ole ju ometi ainus õpetaja koolis. miks sa räägid vaid temast, mitte neist teistest, kes ei ole sellised?
ütlesin, et töö on tellija materjalist ja nii see paraku ongi. aga ma ei öelnud, et pole olemas halbu või häid õpetajaid, vaid, et skaala hea-halb on tunnetuslik ja et palka ei saa panna sõltuma kellegi tundest.
veelkord, sul on õigus neile tunnetele, mida tunned, aga sa ei saa neid üldistada kõikidele teistele. sinu näite põhjal, kui pool klassi saab puuduliku hinde, siis pool klassi teevad ju kontrolltööd positiivsele tulemusele ja tõenäoliselt mingi osa ka suurepäraselt.
kui pool klassi saab puuduliku hinde, siis pool klassi teevad ju kontrolltööd positiivsele tulemusele ja tõenäoliselt mingi osa ka suurepäraselt.
Jah, üks sai viie, kaks nelja, viis kolme ja ülejäänud kahed. Väga hästi tõesti. Ja need neljad ja viied saavad tüdrukud, kes poevad ja istuvad ilusti klassis, kirjutavad ilusa käekirjaga, mitte ei hinnata tegelikke teadmisi. Õppeprogramm on tehtud nii, et normintellektiga lapsele peaks see olema jõukohane, järelikult ei ole siin õpetamis- ja hindamismeetodid adekvaatsed. Ja loomuikult on see kooli ka teada, sellepärast seda õpetajat liigutaksegi igal aastal erinevaid aineid ja erinevaid klasse õpetama, et temaga mitte liiga kaua ühtesid ja samu õpilasi piinata. Loomulikult oleks ka õpetajate tööd võimalik hinnata ja igas koolis on teada, kes on head ja kes on halvad õpetajad, aga keegi ei julge siin midagi öelda, sest siis hakkaks väga suur hädakisa nende halbade õpetajate poolt, keda pole tegelikult ainult üks või kaks kooli peale, vaid ikka tunduvalt rohkem.
kui pool klassi saab puuduliku hinde, siis pool klassi teevad ju kontrolltööd positiivsele tulemusele ja tõenäoliselt mingi osa ka suurepäraselt.
Jah, üks sai viie, kaks nelja, viis kolme ja ülejäänud kahed. Väga hästi tõesti. Ja need neljad ja viied saavad tüdrukud, kes poevad ja istuvad ilusti klassis, kirjutavad ilusa käekirjaga, mitte ei hinnata tegelikke teadmisi. Õppeprogramm on tehtud nii, et normintellektiga lapsele peaks see olema jõukohane, järelikult ei ole siin õpetamis- ja hindamismeetodid adekvaatsed. Ja loomuikult on see kooli ka teada, sellepärast seda õpetajat liigutaksegi igal aastal erinevaid aineid ja erinevaid klasse õpetama, et temaga mitte liiga kaua ühtesid ja samu õpilasi piinata. Loomulikult oleks ka õpetajate tööd võimalik hinnata ja igas koolis on teada, kes on head ja kes on halvad õpetajad, aga keegi ei julge siin midagi öelda, sest siis hakkaks väga suur hädakisa nende halbade õpetajate poolt, keda pole tegelikult ainult üks või kaks kooli peale, vaid ikka tunduvalt rohkem.
kui samad õpetajad annavad erinevaid aineid, erinevates klassides, siis tundub, et sellel koolil on personaliga juba väga suur häda.
seega, kui need nn halvad õpetajad koolist ära saadetaks, kes siis tunde annaks? noori tuleb peale väga vähe, sest perspektiivi seni ei paista.
Ta on ikka padurumal, eelkõige on tal täielikult puudu emotsionaalne intelligentsus, mille puudumine rumalust võimendab, kuna puuduvad igasugused pidurid, et mõtleks enne mis sodi suust välja ajab.
Nüüd ongi peale kasvanud põlvkond, kelle vanemad on olnud rikkad ja võimukad, kes on alati kuskil hoitud ruumis kasvanud, arvavad, et nad ongi kõigist kõrgemal ja ei teagi enam päriselust mitte midagi. Mingit kriitikataluvust pole, pärismaailmast ollakse irdunud. Ja kui selline inimene saab kõrgele kohale, on täitsa jama majas. Minu asutuses on täpselt samasugune neljakümnendates kaunitar juhiks. Juhtida ei oska mitte midagi, sõnavõtud on sellised, et karju appi, mitte millegagi hakkama ei saa. Aga kui mingi jama on, siis ütleb, et teda kiustatakse, sest on naine. Tõsisasi meie asutuse puhul on see, et kui ta poleks naine, oleks juba ammu lahti lastud. Aga kuna ta on kena noor naine, siis plaksutab aga silmi, oma ülemust kohtleb nagu oma meest, et lahenda kõik mu jamad, anna raha juurde, sest sai otsa jne. jne.
Kiusamine ongi ju praegu moes ja kiusamist saab Kaja praegu täiega. Ta on kohati lapsesuu, sellega nôustun. Ôpetajad automaksu propageerima!!! Maksutôusud on ebapopulaarsed, aga ilmselgelt möödapääsmatud. Kui me praeguseid teenuseid ja toetuseid ikka soovime. Automaks on veel kôige ausam. Pole need ôpetajad ka kôige ônnetumas olukorras, paljud on ôhtul eraôpetajad suure raha eest. Ôpetajal vôiks ka koolis vastutus olla, kui ikka lapsel mure ei saanud matast vôi muust ainetunnis aru, siis ôpetaja seletab talle pärast tunde uuesti ja niikaua kui ôpilane aru ka saab, aga mitte ei ütle et maksa 30 eurot tund siis seletan. Kui eksamil kolmandik läbikukub, siis tuleks ka vastutus vôtta ka ôpetajal. Kuidas? Uuesti seletada jne
moes? et kui on tekkinud palju kiusamist, siis on see kohe automaatselt moes, ma sellega nõus ei ole
Mul pole seda kunagi olnud, et poolel klassil oleks kontrolltööd kahed.
Sinu jutt pole absoluutselt asjakohane. Meie koolis on õpetajaid, kelle tundides midagi selgeks ei saa ja poolel klassil on kahed. Kuna mul on perepakett, siis näen kõigi hindeid. Ja just neid õpetajaid ei huvita karvavõrdki, kas inimesed saavad midagi selgeks või ei saa. Lapsed ei ole mingid erivajadusega pätid, vaid täiesti keskmise võimekusega või üle selle. Kuna õpetaja on ka kuri ja tige, ei julge ükski õpilane minna mingit konsultatsiooni küsima ja õpetaja neid ka ei paku. Sama õpetaja viimane pärl oli näiteks see, et ilma ette teatamata ütles lastele, et noh, nüüd on järeltöö ja parandas need kahed kõik uuteks kahtedeks, seega neid enam parandada ei saa. Ma ei näe selle õpetaja tegevuses küll ühtki aspekti, mis näitaks, et ta sooviks et õpilased midagi selgeks saaks, ainult mingi ärapanemine paistab talle lõbu pakkuvat. Halbu õpetajaid on koolides väga palju.
Aga miks on siis need halvad õpetajad ametis? Kas antud õpetaja üldse kvalifikatsioonile vastab? (aastais tööl olemine ise ei tähenda veel midagi)
Kas pole ehk põhjuseks, et õpetajaid pole valida ja paiguti ollakse õnnelikud kui üldse keegi soovib õpetajaks tulla, peaasi et keskharidus oleks ette näidata?
Minu jaoks on õpetajatöö ikkagiv raske. Teen südamega ja ütlen ausalt, et ülekoormusega seda kvaliteetselt mina ei jaksa teha, isegi 1,0 koormus on palju. Ja 1,0 koormuse eest ei saa piisavat tasu, et peret ülal pidada. Kuna elan linnast väljas, siis tööle jõudmiseks on autot ka veel vaja. Ja kuigi mul on väga hea haridus ja kogemused, ka mõned eripedagoogilised oskused, siis pole mulle kuskil üle miinimumi pakutud. Nii ma siis töötangi minimaalse koormusega koolis ja ülejäänud aja mujal, kus on vähemkoormav töö ning parem palk. Kiusatus on õpetajatööst üldse loobuda, aga õpilased on seni kinni hoidnud.
kui pool klassi saab puuduliku hinde, siis pool klassi teevad ju kontrolltööd positiivsele tulemusele ja tõenäoliselt mingi osa ka suurepäraselt.
Jah, üks sai viie, kaks nelja, viis kolme ja ülejäänud kahed. Väga hästi tõesti. Ja need neljad ja viied saavad tüdrukud, kes poevad ja istuvad ilusti klassis, kirjutavad ilusa käekirjaga, mitte ei hinnata tegelikke teadmisi. Õppeprogramm on tehtud nii, et normintellektiga lapsele peaks see olema jõukohane, järelikult ei ole siin õpetamis- ja hindamismeetodid adekvaatsed. Ja loomuikult on see kooli ka teada, sellepärast seda õpetajat liigutaksegi igal aastal erinevaid aineid ja erinevaid klasse õpetama, et temaga mitte liiga kaua ühtesid ja samu õpilasi piinata. Loomulikult oleks ka õpetajate tööd võimalik hinnata ja igas koolis on teada, kes on head ja kes on halvad õpetajad, aga keegi ei julge siin midagi öelda, sest siis hakkaks väga suur hädakisa nende halbade õpetajate poolt, keda pole tegelikult ainult üks või kaks kooli peale, vaid ikka tunduvalt rohkem.
Vau, milline hunnik hinnanguid. Poevad ja kirjutavad ilusa käekirjaga? Istuvad pingis? Loetamatu käekirjaga ja klassis mitte istuvate õpilaste teadmisi ja võimeid ei olegi võimalik hinnata.
Siin kajastub igas lauses mingi totter distantsilt pandud hinnang ja justkui pettumus, et enda laps ei ole piisav. Tõmba latt madalamale ja pane laps ka kodus õppima ja kordama. See on ilmselt asi, mida need “pugejad” teevad.
Siin kajastub igas lauses mingi totter distantsilt pandud hinnang ja justkui pettumus, et enda laps ei ole piisav.
Kui asi oleks vaid minu lapses, siis võiks tõesti ehk öelda, et laps on loll ja laisk. Kuigi teistes ainetes pole see millegipärast kajastunud. Aga no okei, on jah. Aga kui klassist 30 õpilasest on üle 20 õpilasel kõik kontrolltööd kahed, siis ei ole see adekvaatne hinnang. Kõik on lollid ja laisad, keda pole võimalik õpetada? Ja teised õpetajad saavad õpetatud, aga ühte ainet keegi ei jaga. Eelmisel aastal andis sama õpetaja tööõpetust, siis olid ka pidevalt lastel kolmed ja kahed. Sinu arust on see normaalne, minu arust ei ole.
Siin kajastub igas lauses mingi totter distantsilt pandud hinnang ja justkui pettumus, et enda laps ei ole piisav.
Kui asi oleks vaid minu lapses, siis võiks tõesti ehk öelda, et laps on loll ja laisk. Kuigi teistes ainetes pole see millegipärast kajastunud. Aga no okei, on jah. Aga kui klassist 30 õpilasest on üle 20 õpilasel kõik kontrolltööd kahed, siis ei ole see adekvaatne hinnang. Kõik on lollid ja laisad, keda pole võimalik õpetada? Ja teised õpetajad saavad õpetatud, aga ühte ainet keegi ei jaga. Eelmisel aastal andis sama õpetaja tööõpetust, siis olid ka pidevalt lastel kolmed ja kahed. Sinu arust on see normaalne, minu arust ei ole.
algul kukkus kolmandik eksamil läbi, siis pooltel kontrolltöö puudulik, nüüd juba klassis 30 õpilasest üle 20 õpilasel kõik kontrolltööd kahed. järgmises postitusega loeme, et selle õpetajaga pole keegi muud hinnet saanudki kui vaid kahtesid.
tead, ma üldse ei välist, et on õpetajaid, kes tegelikult sellele tööle ei sobi. nagu igas ametis, juhtub selliseid ka õpetajate sekka. aga kurb tõsiasi on see, et koolidel puudub valik. peab leppima nendega, kes saadaval. koolidel sisuliselt puudub valikuvõimalus, hea, et üldse keegi klassi ette läheb.
algul kukkus kolmandik eksamil läbi, siis pooltel kontrolltöö puudulik, nüüd juba klassis 30 õpilasest üle 20 õpilasel kõik kontrolltööd kahed. järgmises postitusega loeme, et selle õpetajaga pole keegi muud hinnet saanudki kui vaid kahtesid.
Ei ole mina seda kirjutanud, et kolmandik kuskil eksamil läbi kukkus, tegemist on seitsmenda klassiga, seal polegi eksameid. Ajad siin midadgi sassi. Mina kirjutasin:
Jah, üks sai viie, kaks nelja, viis kolme ja ülejäänud kahed.
Enamasti õpilased ei küsi seda.
<!– ezoic_video_placeholder-under_second_paragraph-640×360-999997-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-under_second_paragraph-640×360-999997-nonexxxclearxxxblock –><!– ezoic_video_placeholder-under_second_paragraph-426×240-999997-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-under_second_paragraph-426×240-999997-nonexxxclearxxxblock –><!– ezoic_video_placeholder-under_second_paragraph-384×216-999997-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-under_second_paragraph-384×216-999997-nonexxxclearxxxblock –> Lapsed ise muidugi midagi ei küsi, aga kui klassis on pooltel kõik kontrolltööd kahed, siis peaks õpetaja ise seda pakkuma.
Miks sa arvad, et õpetaja ei paku? Ja kas arvad tõesti, et kui õpetaja ütleb, et nüüd tuleb konsultatsioonitundi tulla ja teeme asja selgeks siis õpilane sinna tulab? Isegi need ei tule saeli kes ise tunni kokku on leppinud.
Mul pole seda kunagi olnud, et poolel klassil oleks kontrolltööd kahed.
Sinu jutt pole absoluutselt asjakohane. Meie koolis on õpetajaid, kelle tundides midagi selgeks ei saa ja poolel klassil on kahed. Kuna mul on perepakett, siis näen kõigi hindeid. Ja just neid õpetajaid ei huvita karvavõrdki, kas inimesed saavad midagi selgeks või ei saa. Lapsed ei ole mingid erivajadusega pätid, vaid täiesti keskmise võimekusega või üle selle. Kuna õpetaja on ka kuri ja tige, ei julge ükski õpilane minna mingit konsultatsiooni küsima ja õpetaja neid ka ei paku. Sama õpetaja viimane pärl oli näiteks see, et ilma ette teatamata ütles lastele, et noh, nüüd on järeltöö ja parandas need kahed kõik uuteks kahtedeks, seega neid enam parandada ei saa. Ma ei näe selle õpetaja tegevuses küll ühtki aspekti, mis näitaks, et ta sooviks et õpilased midagi selgeks saaks, ainult mingi ärapanemine paistab talle lõbu pakkuvat. Halbu õpetajaid on koolides väga palju.
<!– ezoic_video_placeholder-long_content-640×360-999995-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-640×360-999995-nonexxxclearxxxblock –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-426×240-999995-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-426×240-999995-nonexxxclearxxxblock –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-384×216-999995-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-384×216-999995-nonexxxclearxxxblock –>
Räägid iseendale vastu. Kui lapsed on võimekad ja neil on sisemine õpimotivatsioon, saab ka kõige kehvemas koolis õppida.
Kui laps on saanud kahe siis on ju tema asi õppimata asjad ära õppida. Mismoodi ja miks õpetaja seda veel eraldi ette teavitama peaks? Kui teema on olnud juba ammu, palju varasemaks õppida, on sellest juba piisavalt teavitatud. Tee oma võsukesele selgeks, et kõige kergem on õppida kõik asjad õigeks ajaks ära. Muidu tulevad uued teemad peale ja korraga on õppida topelt mitu asja (see ka mis teistel juba ammu tehtud). Elementaarne vastutusvõime on põhikooliealisele juba kohane. Kuigi tundub, et sul lapsevanemana jääb sellest samuti vajaka, ikka kõik teised on süüdi, mitte sina oma last kasvatades ja mitte sinu laps asju tegemata jättes.
Ma arvan, et solvavaks peeti peaministri soovitust streikivatel õpetajatel hoopis automaksu reklaamida.
Kallas oleks võinud oma väljaütlemise muidugi pisut teisiti sõnastada, aga tegelikult ma siiski ei saa aru, miks see ütlemine õpetajaid solvas. Kui tahetakse raha juurde saada, siis ilmselgelt peab see raha ju millegi arvelt tulema. Antud juhul on just automaks see, millest oleks võimalik õpetajatele lisaraha juurde tekitada.
Muide, viimasel ajal on õpetajate palgast (ja ka nende normtöötundidest) suhteliselt palju räägitud ja tuleb välja, et pole nende palk sugugi see kõige väiksem. Ma usun, et kellelgi pole midagi õpetajate jm elualade palkade tõstmise vastu, aga praegusel hetkel tuleb aru saada, et nõutavas summas raha lihtsalt ei ole ja ühe võit võib olla kellegi teise kaotus. Praegu jääb aga mulje, et pedagoogid ei taha läbi rääkida ja teistega arvestada, vaid vinguvad ja nõuavad.
Muide, viimasel ajal on õpetajate palgast (ja ka nende normtöötundidest) suhteliselt palju räägitud ja tuleb välja, et pole nende palk sugugi see kõige väiksem. Ma usun, et kellelgi pole midagi õpetajate jm elualade palkade tõstmise vastu, aga praegusel hetkel tuleb aru saada, et nõutavas summas raha lihtsalt ei ole ja ühe võit võib olla kellegi teise kaotus. Praegu jääb aga mulje, et pedagoogid ei taha läbi rääkida ja teistega arvestada, vaid vinguvad ja nõuavad.
pooled õpetajatest on 50 või vanemad. kui kohe nüüd ja praegu midagi radikaalselt ei muudeta, siis ei jää meie seni veel heast haridusest varsti enam midagi järgi. isiklikult kaldun arvama, et olemegi juba hiljaks jäänud.
võiks ju õppida meditsiinitöötajate näitest. räägiti ja räägiti, meedikute palgast, töökoormusest, vanusest ja süsteemist välja voolamisest. vastuseks ikka sama juttu nagu praegu, et raha ei ole ja ega need palgad ju kõige viletsamad ka ei ole. midagi ei muutunud enne kui streikima hakati. paraku oli selleks ajaks juba korvamatu kahju tekkinud. pealinnas hakkab probleemide ignoreerimisest tekkinud auk alles nüüd tunda andma, kui isegi seal enam perearste ei jätku, maapiirkondades on see ammu käes.
miks peab ometi mitu korda sama reha peale astuma?
Muide, viimasel ajal on õpetajate palgast (ja ka nende normtöötundidest) suhteliselt palju räägitud ja tuleb välja, et pole nende palk sugugi see kõige väiksem. Ma usun, et kellelgi pole midagi õpetajate jm elualade palkade tõstmise vastu, aga praegusel hetkel tuleb aru saada, et nõutavas summas raha lihtsalt ei ole ja ühe võit võib olla kellegi teise kaotus. Praegu jääb aga mulje, et pedagoogid ei taha läbi rääkida ja teistega arvestada, vaid vinguvad ja nõuavad.
Aga teeme siis ühiskondliku kokkuleppe, et polegi raha rohkem õpetajatele juurde vaja. Kokkuleppe teine pool on leppimine, et õpetajad on puuduliku haridusega ja/või pedagoogiliste oskusteta ja/või sellised, keda erinevatel põhjustel muudesse enamtasustatud ametitesse ei taheta. Alati jääb neid südamega tegijaid, kes õpetavad pool-vabatahtlikult, kuid nende hulk ei ole kunagi väga suur. Võib ju loota, et üks selline siiski igasse kooli jagub.
Mismoodi ja miks õpetaja seda veel eraldi ette teavitama peaks?
Selliseid jõledaid õelaid tädisid ongi kõik koolid täis. Mis mõttes ei pea teavitama, et täna saab järele vastata? Normaalne oleks küll teavitada, mitte suvalisel ajal öelda, et noh, teeme nüüd järeltöö. Igal suvalisel ajahetkel ei ole tõesti lapsed kõike pähe tagunud, on meelest juba ära läinud, kui see asi oli mitu nädalat tagasi jne, jne.Ma usun, et kui sulle öeldakse täna, et teeme sulle mingi teadmise kontrolli, mida sa kunagi oled õppinud ja teadnud, siis sa ka kohe lambist ei suudaks seda ära teha, kuigi kunagi oledki ehk seda asja teadnud. Täiesti rumal jutt.
Kui laps on saanud kahe siis on ju tema asi õppimata asjad ära õppida. Mismoodi ja miks õpetaja seda veel eraldi ette teavitama peaks? Kui teema on olnud juba ammu, palju varasemaks õppida, on sellest juba piisavalt teavitatud.
Kas õpetaja eesmärk on see, et lapsed õpiks või et saaks kahe väänata, millest ei õpita midagi ja tekib vaid trots ja vastumeelsus selle aine ja õpetaja suhtes. Tundub, et sina oled küll õpetamisest sama kaugel kui maa kuust. Olen ise kunagi õpetaja olnud, loomulikult lasen ma lastel ette valmistada, mitte ei ütle neile suvalisel ajal, et noh, hakake nüüd kahtesid parandama ja ei hõõru käsi, et näe, lollikari, saan jälle paar kahte kaela väänata. Minu arust on inimesel üsna kahjulik juba talle endale koolis töötada, kui lapsi ja üldse inimesi nii kohutavalt vihkad.
Mis mõttes ei pea teavitama, et täna saab järele vastata? Normaalne oleks küll teavitada, mitte suvalisel ajal öelda, et noh, teeme nüüd järeltöö.
Ei pea teavitama seetõttu, et enamasti tegeletakse halvasti läinud töö järel tund-paar samade ülesannetega ja tehakse sellise värske kordamise järel uus töö. See ei ole millalgi suvalisel ajal hiljem.
Samas võis olla, et õpetaja teatas juba esimeste tööde kätte andmise ajal, millal on järeltöö – ka sel juhul ei pea rohkem mingit teadet kuhugi panema.
Samas võis olla, et õpetaja teatas juba esimeste tööde kätte andmise ajal, millal on järeltöö – ka sel juhul ei pea rohkem mingit teadet kuhugi panema.
Võis olla ja võis ka mitte olla. Milleks selline loll eeldamine?
Lapsevanema arvamus, et töö tehti ilma ette teatamata, on täpselt samasugune eeldamine.
Lapsevanema arvamus, et töö tehti ilma ette teatamata, on täpselt samasugune eeldamine.
Kui ikka mitmed õpilased seda väidavad, siis see pole eeldamine, vaid fakt.
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Peaministri sõnad solvavad õpetajaid