Esileht Koolilaps Pikem blogipostitus kogu protsessist (Tallinna koolikatsete näitel)

Näitan 30 postitust - vahemik 61 kuni 90 (kokku 134 )

Teema: Pikem blogipostitus kogu protsessist (Tallinna koolikatsete näitel)

Postitas:
Kägu

Laias laastus postitus kirja pandud nii nagu protsess on. Enda lapsel läks küll lihtsalt, sai kohe vestlustele ja esimese valiku kooli kohe ka kutse, aga ta sõprade pealt näen, et protsess võib päris kurnav olla. Küll aga leian, et pelgalt katsete tulemuste põhjal oleks ennatlik liigitada laps humanitaariks-reaaliks – see tunnetus peaks tekkima ikkagi varasemate aastate jooksul. Minu selgelt reaali poole kaldu laps sai ka ingl ja eesti keeles parema tulemuse kui matemaatikas g4 katsetel, aga see ei tee temast veel humanitaari. Talle lihtsalt meeldivad reaalained rohkem. Ka on just aastate jooksul saanud reaalainetes tunnustusi, humanitaarainetes mitte ehkki ka need hinded korras igati. Teine laps, hetkel noorem, on aga pigem selline keskmik – ei selgelt reaal ega humanitaar. Tema puhul ongi ehk riigigümnaasium parim valik, kus ei pea kohe kindlat suunda otsustama. Minu katsete kogemus ütleb, et hea õpilane riigigümnaasiumi saab lihtsalt sisse, g4 ( eeskätt gag ja reaal) on suurem väljakutse, kindlasti eeldab väga teadlikku ja võimetekohast suunavalikut. Üldiselt arvan, et lähiaastatel tung g4 koolidesse väheneb ja riigigümnaasiumid muutuvad tugevaks. Murgi puhul on seda juba sel aastal näha. Mida rohkem tarku lapsi kooli astub, seda tugevsmaks kool muutub. Kui nüüd veel ka õpetajaid leiduks lisaks kõvale turundusele 🙂

+7
-1
Please wait...

Postitas:
dianaid

Vastan kiirelt nüüd osadele märkustele ja mõtetele, mis siin lõimes siis esile on tulnud.

Märkusele, et tekst on pikk ja struktureerimata tahaks vastata kommentaariks, et võrreldes protsessi kaosega on tekst veel üsna kokkuvõtlik ja ülevaatlik. Aga esmajoones on see postitus kirjutatud teistele lapsevanematele ja kui mõni haridusvaldkonna ametnik, siis vajalikku sisendit saab, siis see lihtsalt lisaboonus. Ausalt öeldes ei arvanud ma, et juba kevadel nii palju inimesi selle teksti lõpuni loeb, pigem eeldasin, et järgmine jaanuar kasvab mingil hulgal vanematel motivatsioon pikemaid blogipostitusi ette võtta sellel teemal 😉

Tartu noortest on praegu eriti kahju. Ma väga loodan, et seal mingi veidrus numbrites sees (äkki Tallinna noored paanikas ka Tartu kandideerisid kõik, sest ühiskatsete süsteemiga oli seda lihtne teha) ja ikkagi ei ole nii, et pooled noored nüüd kooli lõpuaktusel peavad muretsema oma edasise õpingutee pärast 🙁

Päris mitmes kohas on siin ka kriitikat, et kuidas siis üks lapsevanem ei tea, mis ta lapse tugevused ja nõrkused on. Ja kui mul oleks olnud ainult poeg olnud vaja saata gümnaasiumisse, siis võibolla oleksin ise ka nende mõistmatute hulgas. Tema puhul juba lasteaiast saati näha olnud, et tugev reaal ja nõrk humanitaar. Kõik karikad ja medalid, mis saadud, on kas male, robootika või programeerimine. Ehk siis tema ei pidanud suundade osas pikalt mõtlema.

Aga noored on väga erinevad ja teine laps lihtsalt ei mahu sellesse humanitaar/reaal raami ja kuna teda hetkel väga erinevad teemad huvitavad (näiteks MURGis valis kolmeks huvipakkuvaks mooduliks meditsiini, arhitektuuri ja ettevõtluse praegu). Seetõttu tunduski veebruaris tark mõte teha tugevamate ainete järgi valik G4-s ja kolmes koolis. Mul endal on ka õpetaja kutse, kuid minu valdkond on digi- ja meediapädevused ja ma tõesti ei tea, mis tase peab täpselt olema noorel matemaatikas ja inglise keeles saavutatud põhikooli lõpuks. Jään nii lapsevanemana kui õpetajana selle juurde, et hinded peaksid peegeldama noore taset. Nägin hiljem Haridussilm lehel, et Laagri koolis ongi komme matemaatikat pigem veidi alahinnata. Kahjuks puudub seal sarnane info inglise keele kohta.

Oleks väga huvitav teada tegelikult kui suur on korrelatsioon G4 testi ja ainete hinnete vahel laiemalt. Kahtlustan, et oli ka neid, kellel vastupidine olukord – koolis matemaatika viis, kuid G4 matemaatika tulemus keskmine või alla selle :/

Siin lõpus on läinud teema päris lappama. Tegelikult on ju riiklike olümpiaadidega vabastusi saavaid noori väga väike hulk ja see info enamike lapsevanemate jaoks ei ole abiks. Aga olen seda meelt, et olümpiaadilastel väga mõistlik käia eri koolides vestlemas, sest mille järgi ta muidu peaks teadma, milline koolidest talle kõige paremini sobib? Äärelinna ja Harjumaa koolide noored tegelikult ei tea G4 koolidest väga palju. Koolivestlus on nagu töövestlus – mõlemad osapooled saavad sealt sisendit, et otsust teha. Ja ega olümpiaadilapsel ei ole koolikoht ju garanteeritud ja seetõttu väga mõistlik ka plaan B ja C vähemalt varuks hoida. Ääretult nõme on siin kritiseerida noort, kes vestlusel aus on (kuigi kaval ja hea ühiskondliku närviga noor saab muidugi aru, et vähemalt üheksanda klassi kevadel ausus ei pruugi olla hea omadus – ja see on tegelikult väga kurb, et selline õppetund siit saadakse).

Keeleliste vigade puhul kommenteeriks, et kui mul ainult “n-ö” lühend seal tekstis vigane, siis olen ikka väga suure arenguhüppe teinud 🙂 Tegelikult olen kindel, et vigu rohkem, sest ka mul eesti keele grammatika alati elus väljakutse olnud (nagu mu pojalgi). Keel on huvitav asi… Kui lased mitmel keeletoimetajal teksti üle vaadata, siis 50% samad vead välja tuuakse, aga 50% igalühel täiesti erinev teistest arusaam, et kus vead on. Kusjuures see trend kehtib nii eesti kui inglise keeles. Selles osas on matemaatika palju lihtsam.

Nüüd meenus, et keegi veel kommenteeris, et sain Perekooliga “vastu pükse”. Kui rääkida adekvaatse info saamisest, siis olen selle väitega täiesti nõus. Kuid mu doktoritöö teema on infovastupidavus ja see oli väga huvitav ja maailmapilti laiendav kogemus, et kuidas üldse orienteeruda infokeskkonnas, kus anonüümsus on nii täielik, et sa mitte ainult tegelikud identiteedid on peidetud, vaid sa isegi ei tea, kas üks inimene on teemas korra, kümme korda või sada korda sõna võtnud. Ausalt öeldes on selline inforuum väsitav ja info moonutus tundub veelgi suurem olevat kui mujal, kuigi filtrimulli siin ei ole. Ehk siis ei kahetse oma Perekoolis veedetud aega ja sain siin testida paari huvitavat hüpoteesi siin teemasid algatades ja võttes sõna eri kohtades, kuid pikalt siin viibimine ei tundu hea mõte oma vaimse tervise huvides. Soovitan otsuste tegemisel olla väga ettevaatlik Perekoolist saadud infoga, sest me ei tea, kes infot postitavad ja puudub igasugune võimalus allikat kontrollida.

Loodetavasti said kõik teemad vastatud. Alguses ei plaaninud siia rohkem postitada, kuid siin teemas ka väga palju mõistlikku ja sisulist arutelu ja tundus viisakas ikkagi vastata – eriti arvestades, et ligi 1000 inimest siit lehelt tulnud postitus blogisse lugema.

+12
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tegelikult on ju riiklike olümpiaadidega vabastusi saavaid noori väga väike hulk ja see info enamike lapsevanemate jaoks ei ole abiks.

Tegelikult on neid rohkem kui käputäis. Minu hinnangul vähemalt üks klassitäis. Lõppvooru kutsutute nimekirjad on avalikud ja nt. füüsikas-matemaatikas on Tallinnast sel aastal kokku kutsutud 24 eestikeelse kooli üheksanda klassi last. Ma ei hakanud vaatama kui paljud nimed neid nimekirjades kattuvad, sest neile lisanduvad nagunii väljaspoolt Tallinna kandideerijad.

Ja näiteks GAG’i puhul on minu arvates oluline, mis suund on olümpiaadilaste puhul eelistatud. Kuna kohti on suundades vähe, siis võib mõni suund juba esimesel päeval täis saada ning nn. tavalistel lastel polegi võimalust.

 

Jään nii lapsevanemana kui õpetajana selle juurde, et hinded peaksid peegeldama noore taset.

Peaksid, aga me ei ela ideaalmaailmas ning õpetajad, kes kergekäeliselt lastele häid hindeid panevad, teevad neile kokkuvõttes karuteene.

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Vastan kiirelt nüüd osadele märkustele ja mõtetele, mis siin lõimes siis esile on tulnud.

Tegelikult on ju riiklike olümpiaadidega vabastusi saavaid noori väga väike hulk ja see info enamike lapsevanemate jaoks ei ole abiks. Aga olen seda meelt, et olümpiaadilastel väga mõistlik käia eri koolides vestlemas, sest mille järgi ta muidu peaks teadma, milline koolidest talle kõige paremini sobib? Äärelinna ja Harjumaa koolide noored tegelikult ei tea G4 koolidest väga palju. Koolivestlus on nagu töövestlus – mõlemad osapooled saavad sealt sisendit, et otsust teha. Ja ega olümpiaadilapsel ei ole koolikoht ju garanteeritud ja seetõttu väga mõistlik ka plaan B ja C vähemalt varuks hoida. Ääretult nõme on siin kritiseerida noort, kes vestlusel aus on (kuigi kaval ja hea ühiskondliku närviga noor saab muidugi aru, et vähemalt üheksanda klassi kevadel ausus ei pruugi olla hea omadus – ja see on tegelikult väga kurb, et selline õppetund siit saadakse).

Olümpiaadide lapsi on vahemikus 200 – 250 last, kõik nad G4 koolidesse ei kandideeri, aga olümpiaadide lapsi on Tallinnas 100 – 150 lapse ringi. Ei ole väike hulk nagu siin üritatakse selgeks teha.

Mind häirib, et kirjutatakse suure üleolevusega teemast kuhu ei ole süvenetud, jääb mulje nagu rumal esitaks fakte tõe pähe. Koolidel on lahtiste uste päevad, koolid kutsuvad koolilapsi kooliga tutvuma, koolides saab käia võistlemas, koolidesse saab helistada, koolide kodulehed on kõigile avatud. Kas on veel vaja ette nämmutada ühele lapsevanemale, kuidas ta oma lapsel peaks aitama valikut teha? Mida veel peab üks kool tegema, et kandideerija selle kooli kohta rohkem teaks? Minu arust mitte midagi.

Miks peaks käima iga olümpiaadilaps igale poole kandideerimas kui ta on endale täpselt selgeks teinud millisesse kooli ta tahab minna?

Minu arust on siin teema läinud lappama, et üks inimene peab end kahe lapse kandideerimise tõttu kõiketeadjaks ja jagab infot emotsioonide põhjal, kas kibestumisest või endale tõestamisest, et tal on õigus.

Ma soovitaks enne selliste kirjatükkide avaldamist koolide kodulehtedel tutvumas käia, õpetajatega rääkida ja süveneda sellesse kui suure töö koolid ja õpetajad teevad, tihti väljaspool oma tööaega ja siis mõelda kas tasub iga soovitust kõiketeadja omaks pidada. Hetkel jääb mulje polkovniku lese moodi, et “mis need koolid ja õpetajad teavad, mina tean kõike paremini”.

Ma kirjutan lapsevanemana, et sellist draamat ja hüsteeriat sisseastumistel ei tohiks olla, lapsevanemad pingutavad üle ja noored on tegelikult üsna mõistlikud. Paljud noored ei tahagi rohkem kui ühte või kahte kooli kandideerida aga lapsed sunnitakse kehvade keskmiste hinnetega G4 ja G3 kandideerima, tegelikult on neil kodu lähedale oma kool või riigigümnaasium olemas. Säästke oma noorte närve ja soovitage kandideerida sinna kooli kuhu on suurem tõenäosus sisse saada. G4 peaks juba keskmise hinde alla 4,6 välja jääma ja kui käitumisega on probleeme, nagu teemaalgataja oma lapse kohta kirjutas, siis miks sinna kandideerida?

+8
-8
Please wait...

Postitas:
Kägu

Viimasel lisaks veel, et see et koolid korraldavad katseid ühiselt, ei tähenda veel, et kõikidesse neisse ka kandideerima peab. Vabalt võib avaldusele ka ainult ühe kooli panna ning säästa teiste koolide vastuvõtukomisjone.

+5
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu G4 gümnasist luges seda lugu ja ei suutnud ära imestada, et kuidas saab üks lapsevanem nii mööda mõelda, et laseb lapsel kandideerida erialale millest laps eriti midagi ei tea. Mõtles ta Gustav Adolfi arvutiklassi, seal on gümnasistid kel oma oma firma, teevad palgatöid, paljud neist on nooremate juhendajad ja muudest kogemustest rääkimata. Kooli komisjon peab otsuse tegema ja kui neil on hulk noori ees kel on märgatav kogemus ja kirg antud eriala vastu, siis on loogiline, et need noored võetakse vastu ja nendegi hulgas toimub valimine, sest hinded võetakse arvesse ja reaalikad on suurem osa maksimaalse keskmise hindega.

Ütlen vastukaaluks ja järgmise aasta kandideerijatele infoks, et Reaalkooli progesuund (ja ka teised suunad) ei eelda mitte mingit eelnevat programmeerimiskogemust, oma firmasid ega palgatöö tegemist. Kooli minnaksegi õppima.

Isiklikult arvan, et kui noor on juba tegelenud väga süvendatult mingi alaga ja saab selle eest suisa tasu, siis tuleks talle kasuks valida gümnaasiumis mõni selle alaga mitte seotud suund. Et avardada silmaringi ning õppida enda jaoks midagi uut.

+5
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu G4 gümnasist luges seda lugu ja ei suutnud ära imestada, et kuidas saab üks lapsevanem nii mööda mõelda, et laseb lapsel kandideerida erialale millest laps eriti midagi ei tea. Mõtles ta Gustav Adolfi arvutiklassi, seal on gümnasistid kel oma oma firma, teevad palgatöid, paljud neist on nooremate juhendajad ja muudest kogemustest rääkimata. Kooli komisjon peab otsuse tegema ja kui neil on hulk noori ees kel on märgatav kogemus ja kirg antud eriala vastu, siis on loogiline, et need noored võetakse vastu ja nendegi hulgas toimub valimine, sest hinded võetakse arvesse ja reaalikad on suurem osa maksimaalse keskmise hindega.

Ütlen vastukaaluks ja järgmise aasta kandideerijatele infoks, et Reaalkooli progesuund (ja ka teised suunad) ei eelda mitte mingit eelnevat programmeerimiskogemust, oma firmasid ega palgatöö tegemist. Kooli minnaksegi õppima.

Isiklikult arvan, et kui noor on juba tegelenud väga süvendatult mingi alaga ja saab selle eest suisa tasu, siis tuleks talle kasuks valida gümnaasiumis mõni selle alaga mitte seotud suund. Et avardada silmaringi ning õppida enda jaoks midagi uut.

Miks siis Reaalkool vestlustel kogemuste ja kursuste kohta küsib? Selle järgi antakse vestluste punkte.

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Miks siis Reaalkool vestlustel kogemuste ja kursuste kohta küsib? Selle järgi antakse vestluste punkte.

Äkki sellepärast, et lapsega tutvuda? Või sa tõesti arvad, et meditsiinisuunda saamiseks on vaja osata kanüüli panna ning inseneeria suuna kandidaat võiks mõne silla projekti ette näidata?

+5
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Miks siis Reaalkool vestlustel kogemuste ja kursuste kohta küsib? Selle järgi antakse vestluste punkte.

Äkki sellepärast, et lapsega tutvuda? Või sa tõesti arvad, et meditsiinisuunda saamiseks on vaja osata kanüüli panna ning inseneeria suuna kandidaat võiks mõne silla projekti ette näidata?

kanüüli panemise ja silla projekteerimisega on põhikoolilapsel väga keeruline kokku puutuda, kui vanem just arst pole ja ei lase lapsel harjutada, kuid IT suuna noorte huvi saab sageli alguse juba lasteaias või algklassides ja põhikooli lõpuks ollakse ses vallas juba päris suure kogemuste pagasiga. kindlasti eelistab kool sinna neid, kes on asjast õhinas ja miskit juba oskavad nendele, kellele tundub valdkond küll huvitav, aga kogemusi pole ja pole ka teada, kas asjaga hakkama saavadki

+4
-2
Please wait...

Postitas:
dianaid

Pigem olen ka seda meelt, et valdkonna kogemus ei määra. Näiteks see sõber, kes sai IT klassi kutse kuigi punkte koefitsientide järgi vähem, ei tegele väga progemisega. Poeg on progemisega tegelenud 2. klassist alates. Saanud karikaid nii First Lego robootikavõistlusel kui Robomiku üritusel ja see aasta siis Kobras progemisolümpiaadil punktiga finaalist välja jäi. Praegu teeb mulle juba vajadusel siis väikesi tellimustöid, mida enne kuskilt netist freelance.com või oDesk lehelt tellisin. Samuti läbis TÜ teaduskooli progemise kursuse. Ehk kui progemisoskus oleks määrav, siis oleks tal kutse käes (ja olles 8 aastat noorte digipädevuste arendamisega tegelenud, siis selles teemas ma tean, mis on noorte tase keskmiselt Eestis ja mis tasemel tublimad on).

Samas sõber on kindlasti kohusetundlikum ja keskmine hinne kõrgem. Ehk siis need faktorid loevad rohkem.

Ja see G4 firmajuhtide jutt on Perekooli legend. Võibolla on osadele mulje jäänud seetõttu, et tänapäeval saab gümnaasiumis valida uurimistöö või õpilasfirma vahel, kuid see ei ole G4 koolide eripära, vaid paljudes koolides noored JA programmi raames ettevõtet loovad. Näiteks sellel aastal Võru Gümnaasiumi noorte firma asja kinni pani oma kaitsemaskeeringu pihustiga. Kusjuures nende puhul ma isegi usun, et sellest ideest võib välja kasvada päris ettevõte, kuid valdava osa noorte jaoks on õpilasfirma ühe aastane õppeprojekt.

https://pof.ja.ee/finalistid

+5
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Vaata tunniplaani. See on avalikult veebis saadaval. Suunaainete osakaal on väga väike võrreldes ülejäänud ainetega. Ja minu laps muideks õpib seal koolis ja justnimelt progesuunas ja justnimelt ilma eelneva kogemuseta. Ja ta pole oma klassis sugugi ainus.selline. Loomulikult on seal ka neid, kes on programmeerimisega juba aastaid tegelenud. Aga gümnaasiumi eesmärk on siiski anda keskharidus ja mitte teha lastest mingi ühe ala spetsialiste. Gümnaasium on just paras koht erinevate suundadega tutvumiseks. Ja minnaksegi erinevaid erialasid edasi õppima. Lähevad ka progesuuna lõpetajad arstiks õppima.

+7
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Pigem olen ka seda meelt, et valdkonna kogemus ei määra. Näiteks see sõber, kes sai IT klassi kutse kuigi punkte koefitsientide järgi vähem, ei tegele väga progemisega. Samas poeg on progemisega tegelenud 2. klassist alates. Saanud karikaid nii First Lego robootikavõistlusel kui Robomiku üritusel ja see aasta siis Kobras progemisolümpiaadil punktiga finaalist välja jäi. Praegu teeb mulle juba vajadusel siis väikesi tellimustöid, mida enne kuskilt netist freelance.com või oDesk lehelt tellisin. Samuti läbis TÜ teaduskooli progemise kursuse. Ehk kui progemisoskus oleks määrav, siis oleks tal kutse käes (ja olles 8 aastat noorte digipädevuste arendamisega tegelenud, siis selles teemas ma päriselt tean, mis on noorte tase keskmiselt Eestis ja mis tasemel tublimad on).

viinamarjad on ikka jube hapud…

+4
-12
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Kägu

viinamarjad on ikka jube hapud…

Mis mõttes?
Väga selgelt ju joonistub TA kirjeldusest välja, et tema poeg on progemises keskmisest kogenum ja huvitunum, aga samas pole muis aineis ülikohusetundlik ja keskmine hinne madalam kui mõnel teisel – ja seega on loogiline järeldus, et kogemus pole progemissuunda saamisel määrav. Miks peaks siis viinamarjad hapud olema, et liiga tragi poiss või?

+13
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

viinamarjad on ikka jube hapud…

Mis mõttes?

Väga selgelt ju joonistub TA kirjeldusest välja, et tema poeg on progemises keskmisest kogenum ja huvitunum, aga samas pole muis aineis ülikohusetundlik ja keskmine hinne madalam kui mõnel teisel – ja seega on loogiline järeldus, et kogemus pole progemissuunda saamisel määrav. Miks peaks siis viinamarjad hapud olema, et liiga tragi poiss või?

Kui sisse ei saada soovitud kooli, kooli kirutakse ja oma last kiidetakse taevani, siis on muidugi hapud viinamarjad.

+3
-12
Please wait...

Postitas:
Kägu

Vaata tunniplaani. See on avalikult veebis saadaval. Suunaainete osakaal on väga väike võrreldes ülejäänud ainetega. Ja minu laps muideks õpib seal koolis ja justnimelt progesuunas ja justnimelt ilma eelneva kogemuseta. Ja ta pole oma klassis sugugi ainus.selline. Loomulikult on seal ka neid, kes on programmeerimisega juba aastaid tegelenud. Aga gümnaasiumi eesmärk on siiski anda keskharidus ja mitte teha lastest mingi ühe ala spetsialiste. Gümnaasium on just paras koht erinevate suundadega tutvumiseks. Ja minnaksegi erinevaid erialasid edasi õppima. Lähevad ka progesuuna lõpetajad arstiks õppima.

Eliitgümnaasiumis ei tegeleta  proovimisega vaid õppimisega ja kuidas koolid saavad õppeprogrammiga edasi minna kui osad ei oska arvutit kasutada?

+3
-6
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Kägu

TA oli vist eelmises elus sakslane 🙂 @verb lause lõpus

Loomulikult jookseb kuskilt lävi, kus üldsooritus (tahtsin kirjutada “võimekus”, aga seal on rohkem tahke) on tähtsam kui huvi, kusjuures seda läve võib küll aimata, aga täpselt ju ei tea. Õpetama peab siiski ka kõike muud peale suunaainete ja siis on mugavam, kui lähtetase ja -motivatsioon on ühtlasem.

+7
-1
Please wait...

Postitas:
dianaid

Selle “eelmises elus sakslane” tsitaadi võtan küll kasutusse, kui tohib 😂 Kui keeletoimetaja mu raamatut toimetas, siis tema kasutas fraasi, et mul on “luuleline keelekasutus”. Ja inglise keele aktsent pidi mul hoopis hispaanlase oma olema… Ehk siis nagu näha, pole lapsed ainsad, kellel meie majapidamises keeltega probleeme on 😀

Aga kui huumor kõrvale jätta, siis minu huvi teema vastu on praegusel hetkel pigem akadeemiline. Enda noortel kutse sinna viinamarja istandusse olemas, kuhu minna tahtsid ja eks see maitse asi – kellele meeldib hapu ja kellele magus.

Selle imeliku huvi põhjus on see, et 8 aastat olen tegelenud digipädevuste õpetamisega. Olen külalistunde teinud tuhandetele noortele turvalise interneti teemadel, hinnanud erinevaid tiime robootikas ja loonud mingi hulga õppematerjale. Minu unistus on see, et kõik eesti noored põhikooli lõpetades oleksid vähemalt veidigi visuaalset programmeerimist proovinud, oskaksid elementaarset algoritmi välja mõelda, teaksid, et kuidas internet nende seadmesse jõuab ning mõistaksid, kuidas sotsiaalmeedias filtrimullid moonutavad tegelikkust jne. Kahjuks tean ka seda kui erinev on koolide tase ning paljude noorte jaoks valmistab isegi gümnaasiumis raskusi .pdf faili salvestamine või viisaka e-kirja loomine 🙁

Paratamatult on selle kõige käigus tekkinud suurem huvi haridussüsteemi vastu. Arvasin, et tean põhilisi kitsaskohti ja süsteemi veidrusi, kuid ma polnud kunagi väga süvitsi mõelnud selle sisseastumisprotsessi peale. Eks me oskamegi tähele panna asju, millega me elus mingil viisil kokku puutume.

Me räägime kvalifitseeritud õpetajate puudusest ja samal ajal meeletult töötunde panna vastuvõtumaratoni alla… Ning mitte ainult korra, vaid aastast aastasse. Selline lisakoormus võib põletada õpetajaid läbi ning lisaks kannatavad kõik õpilased, sest paratamatult see testide parandamise ja intervjuude tegemise aeg tuleb millegi muu arvelt. Ma ei suuda ette kujutada, kui palju aega võib kuluda testi parandamise peale, kui õpilane seda 3,5h kirjutab (ja neid teste on tuhandeid, mida parandada tuleb)… Ja siis siia vestlused + igasugune muu suhtlus ja logistika sinna juurde veel.

Kui rääkida noorte vaimsest heaolust, siis siin ka paljud tuttavad eksperdid on väga mures noorte vaimse tervise ja õpimotivatsiooni pärast. See üleminek põhikoolist gümnaasiumisse võib olla üks koht, kus oleks võimalik protsessi veidi muutes saavutada tulemus, et rohkem noori lähevad edasi õppima vastavalt oma huvidele ja tasemele ning teevad läbimõeldud valikud. See peaks suurendama õpimotivatsiooni, vähendama stressi ja samuti jõuab rohkem noori keskhariduse omandamiseni. Siin keegi täpsustas, et 250 olümpiaadilast ja seega neid tuleb arvesse võtta. Aga meil on siin lennus ka 2500 noort, kelle kohta statistika ütleb, et nemad 3-4 aasta pärast keskhariduse diplomit saanud ei ole. Ja ma tõesti usun, et nende noorte pärast muretsemine aitaks ühiskonda tervikuna. Kindlasti on põhjuseid erinevaid, kuid vaadates, kuidas toimub põhikooli lõpus edasise kooli valik, siis julgeks esitada hüpoteesi, et selle kaose mõju on suurem kui aimame (kahjuks puudub ligipääs andmetele, millega seda hüpoteesi kontrollida).

Siin peaksid ka põhikoolid mõtlema selle peale, et kuidas üheksandikke õpetada infot otsima ja selle põhjal otsuseid tegema – seda teemat saaks lõimida väga erinevatesse ainetesse (tõin näiteid ka postituses).

Olen nõus, et see on peamiselt kahe noore lugu ja selles mõttes subjektiivne, kuid taustal oli ju veel teisigi noori, kelle tegemisi ja punkte ma protsessi käigus jälgida sain. Aga põhjalikku analüüsi saab siin teha HTM või Haridusamet. Tundub, et ka seal arvamused kahes lehes nagu siin PK-s – osadele tundub, et kõik toimib ja osad tahaks süsteemi muuta, kuid puudub võibolla piisav motivatsioon või siis lihtsalt puudub idee, et milline süsteem olla võiks.

Alguses mind üllatas, et nii vähe infot on protsessi kohta avalikus veebis, kuid nüüd tagantjärgi saan aru, miks sellel teemal väga avalikult sõna ei võeta… Need noored, kes väga sujuvalt kohe oma esimesse eelistusse kutse saavad ja nende vanemad, ei saagi aru süsteemi kitsaskohtadest. Samas kui protsessi üle kurdab lapsevanem, kelle lapsel see kutse saamine ei lähe nii libedalt, siis tuleb kohe sisse see “hapude viinamarjade” narratiiv. Isegi kui postituse alguses ja lõpus on sulaselgelt öeldud, et mis on eelistatud kool ning et sinna kooli on nüüdseks ka kutse olemas 😉

Aga eks igaüks mõtleb oma rikutuse tasemelt. Tahtsin nüüd lihtsalt selle sakslase kommentaarile vastata, sest see korralikult naerma ajas siin, aga tuli järjekordne lühinovell…

+11
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Selle “eelmises elus sakslane” tsitaadi võtan küll kasutusse, kui tohib 😂 Kui keeletoimetaja mu raamatut toimetas, siis tema kasutas fraasi, et mul on “luuleline keelekasutus”. Ja inglise keele aktsent pidi mul hoopis hispaanlase oma olema… Ehk siis nagu näha, pole lapsed ainsad, kellel meie majapidamises keeltega probleeme on 😀

Aga kui huumor kõrvale jätta, siis minu huvi teema vastu on praegusel hetkel pigem akadeemiline. Enda noortel kutse sinna viinamarja istandusse olemas, kuhu minna tahtsid ja eks see maitse asi – kellele meeldib hapu ja kellele magus.

Selle imeliku huvi põhjus on see, et 8 aastat olen tegelenud digipädevuste õpetamisega. Olen külalistunde teinud tuhandetele noortele turvalise interneti teemadel, hinnanud erinevaid tiime robootikas ja loonud mingi hulga õppematerjale. Minu unistus on see, et kõik eesti noored põhikooli lõpetades oleksid vähemalt veidigi visuaalset programmeerimist proovinud, oskaksid elementaarset algoritmi välja mõelda, teaksid, et kuidas internet nende seadmesse jõuab ning mõistaksid, kuidas sotsiaalmeedias filtrimullid moonutavad tegelikkust jne. Kahjuks tean ka seda kui erinev on koolide tase ning paljude noorte jaoks valmistab isegi gümnaasiumis raskusi .pdf faili salvestamine või viisaka e-kirja loomine 🙁

Paratamatult on selle kõige käigus tekkinud suurem huvi haridussüsteemi vastu. Arvasin, et tean põhilisi kitsaskohti ja süsteemi veidrusi, kuid ma polnud kunagi väga süvitsi mõelnud selle sisseastumisprotsessi peale. Eks me oskamegi tähele panna asju, millega me elus mingil viisil kokku puutume.

Me räägime kvalifitseeritud õpetajate puudusest ja samal ajal meeletult töötunde panna vastuvõtumaratoni alla… Ning mitte ainult korra, vaid aastast aastasse. Selline lisakoormus võib põletada õpetajaid läbi ning lisaks kannatavad kõik õpilased, sest paratamatult see testide parandamise ja intervjuude tegemise aeg tuleb millegi muu arvelt. Ma ei suuda ette kujutada, kui palju aega võib kuluda testi parandamise peale, kui õpilane seda 3,5h kirjutab (ja neid teste on tuhandeid, mida parandada tuleb)… Ja siis siia vestlused + igasugune muu suhtlus ja logistika sinna juurde veel.

Kui rääkida noorte vaimsest heaolust, siis siin ka paljud tuttavad eksperdid on väga mures noorte vaimse tervise ja õpimotivatsiooni pärast. See üleminek põhikoolist gümnaasiumisse võib olla üks koht, kus oleks võimalik protsessi veidi muutes saavutada tulemus, et rohkem noori lähevad edasi õppima vastavalt oma huvidele ja tasemele ning teevad läbimõeldud valikud. See peaks suurendama õpimotivatsiooni, vähendama stressi ja samuti jõuab rohkem noori keskhariduse omandamiseni. Siin keegi täpsustas, et 250 olümpiaadilast ja seega neid tuleb arvesse võtta. Aga meil on siin lennus ka 2500 noort, kelle kohta statistika ütleb, et nemad 3-4 aasta pärast keskhariduse diplomit saanud ei ole. Ja ma tõesti usun, et nende noorte pärast muretsemine aitaks ühiskonda tervikuna. Kindlasti on põhjuseid erinevaid, kuid vaadates, kuidas toimub põhikooli lõpus edasise kooli valik, siis julgeks esitada hüpoteesi, et selle kaose mõju on suurem kui aimame (kahjuks puudub ligipääs andmetele, millega seda hüpoteesi kontrollida).

Siin peaksid ka põhikoolid mõtlema selle peale, et kuidas üheksandikke õpetada infot otsima ja selle põhjal otsuseid tegema – seda teemat saaks lõimida väga erinevatesse ainetesse (tõin näiteid ka postituses).

Olen nõus, et see on peamiselt kahe noore lugu ja selles mõttes subjektiivne, kuid taustal oli ju veel teisigi noori, kelle tegemisi ja punkte ma protsessi käigus jälgida sain. Aga põhjalikku analüüsi saab siin teha HTM või Haridusamet. Tundub, et ka seal arvamused kahes lehes nagu siin PK-s – osadele tundub, et kõik toimib ja osad tahaks süsteemi muuta, kuid puudub võibolla piisav motivatsioon või siis lihtsalt puudub idee, et milline süsteem olla võiks.

Alguses mind üllatas, et nii vähe infot on protsessi kohta avalikus veebis, kuid nüüd tagantjärgi saan aru, miks sellel teemal väga avalikult sõna ei võeta… Need noored, kes väga sujuvalt kohe oma esimesse eelistusse kutse saavad ja nende vanemad, ei saagi aru süsteemi kitsaskohtadest. Samas kui protsessi üle kurdab lapsevanem, kelle lapsel see kutse saamine ei lähe nii libedalt, siis tuleb kohe sisse see “hapude viinamarjade” narratiiv. Isegi kui postituse alguses ja lõpus on sulaselgelt öeldud, et mis on eelistatud kool ning et sinna kooli on nüüdseks ka kutse olemas 😉

Aga eks igaüks mõtleb oma rikutuse tasemelt. Tahtsin nüüd lihtsalt selle sakslase kommentaarile vastata, sest see korralikult naerma ajas siin, aga tuli järjekordne lühinovell…

Täpselt! Ma olen vägagi aldis tunnustama neid ülitublisid noori, kes teevad mängeldes ära eliitoolikatsed ja -vestlused, tõeliselt lahe, et on selliseid andekaid ja hea suhtlusoskusega särasilmasid ja mul on hea meel nii nende endi kui nende perede üle. Aga mu meelest on täiesti jabur väita, et need lapsed, kes igal alal nii hüpereduka loomusega pole (on näiteks introvertsemad, tagasihoidlikumad, häbelikumad, tundlikuma närvisüsteemiga, kelle kodud pole nii toetavad, kelle vanemad pole nii teadlikud, mingi traumaga lapsed jne jne jne jne) on justkui ise süüdi, et nii tippandekad ja -edukad pole. Üllatus-üllatus, kõik ei saagi olla kitsas tipus, veelgi enam – kõik tipud ei avaldugi veel 15-aastaselt, ei peagi! Nõme on neid lapsi juba nii noorelt välja praakida, poolkohutuslikku katsete kadalippu suruda ja sellega nende niigi väiksemat enesekindlust õõnestada. Iga laps, kes tahab keskkooli minna, kellel on positiivsed hinded ja normaalne käitumine, peaks ka keskkooli saama, ilma et peaks enne olema katsetekatlasse podisema lükatud, et näha, kes siis pinnale hulbib ja kes põhja vajub.

+12
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Üks asi on siin teemas vägagi selge, postitajad kelle lapsed G4-s õpivad ja püüavad siin teisi lapsevanemaid reaalsusele ja õigele infole lähemale tuua, miinustatakse maha ning lapsevanemad kelle lapsed sisse ei saanud, kirjutavad infot mis ei ole tõele isegi lähedal.

Soovitan neile kes tahavad õiget infot, siis jälgida mis juttu siin kirjutatakse ja tasub uskuda siiski neid lapsevanemaid kelle lapsed päriselt eliitkoolides õpivad.

+3
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Poeg on progemisega tegelenud 2. klassist alates. Saanud karikaid nii First Lego robootikavõistlusel kui Robomiku üritusel ja see aasta siis Kobras progemisolümpiaadil punktiga finaalist välja jäi. Praegu teeb mulle juba vajadusel siis väikesi tellimustöid, mida enne kuskilt netist freelance.com või oDesk lehelt tellisin. Samuti läbis TÜ teaduskooli progemise kursuse. Ehk kui progemisoskus oleks määrav, siis oleks tal kutse käes (ja olles 8 aastat noorte digipädevuste arendamisega tegelenud, siis selles teemas ma tean, mis on noorte tase keskmiselt Eestis ja mis tasemel tublimad on).

“Progemisel” ja progemisel on suur vahe. FLL ja Robomiku eeldab robotite programmeerimist värviliste plokkide abil, (seda suudavad ära õppida ka algklassilapsed).
Kobras EI OLE programmeerimisvõistlus, vaid VALIKVASTUSTEGA test, milles kontrollitakse õpilaste loogilist mõtlemist ning mõningaid üksikuid teadmisi arvuti riistvara ja küberturbe kohta.
Kui su laps oleks osanud tõepoolest hästi programmeerida, oleks ta osalenud juba põhikoolis informaatika lahtistel võistlustel, informaatikaolümpiaadidel JA kutsutud nendel võistlusel eduka esinemise eest ka rahvusvahelise informaatikaolümpiaadi eesti treeninglaagrisse. (kohustus osata programmeerida Pythonis ja/või Javas). Vot sellised on need progejad, kes ilma vestluseta Reaali või GAG progemissuunda sisse saavad. Kui üldse progeda ei oska varem (päris programmeerimiskeeltes), on gümnaasiumis raske. Nt Reaali progesuuna õpilastel on kohustus igal aastal kõigil osaleda informaatika lahtisel võistlusel. Ilma varasemate teadmistega on seda raske teha.

+5
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui üldse progeda ei oska varem (päris programmeerimiskeeltes), on gümnaasiumis raske. Nt Reaali progesuuna õpilastel on kohustus igal aastal kõigil osaleda informaatika lahtisel võistlusel. Ilma varasemate teadmistega on seda raske teha.

Ei ole kohustus osaleda igal aastal. Esimesel aastal kohe kindlasti mitte. Keegi loomulikult ei keela. Ja huvitaval kombel leiab lõppvooru osalejate nimekirjast ainult mõne üksiku GAG’i õpilase. Kas neil on oma firmadega liiga palju tegemist või miks nad ei osale?

Soovitan neile kes tahavad õiget infot, siis jälgida mis juttu siin kirjutatakse ja tasub uskuda siiski neid lapsevanemaid kelle lapsed päriselt eliitkoolides õpivad.

Kuidas sa vahet teed? Mina tean, et minu laps seal õpib, aga seda ma nüüd küll ei tea, kas sina ka seda usud.

+6
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Pigem olen ka seda meelt, et valdkonna kogemus ei määra. Näiteks see sõber, kes sai IT klassi kutse kuigi punkte koefitsientide järgi vähem, ei tegele väga progemisega. Samas poeg on progemisega tegelenud 2. klassist alates. Saanud karikaid nii First Lego robootikavõistlusel kui Robomiku üritusel ja see aasta siis Kobras progemisolümpiaadil punktiga finaalist välja jäi. Praegu teeb mulle juba vajadusel siis väikesi tellimustöid, mida enne kuskilt netist freelance.com või oDesk lehelt tellisin. Samuti läbis TÜ teaduskooli progemise kursuse. Ehk kui progemisoskus oleks määrav, siis oleks tal kutse käes (ja olles 8 aastat noorte digipädevuste arendamisega tegelenud, siis selles teemas ma päriselt tean, mis on noorte tase keskmiselt Eestis ja mis tasemel tublimad on).

viinamarjad on ikka jube hapud…

Sa ei saa üldse tekstist aru???? Kuidas on võimalik, et täiskasvanud inimene ei taba mõtet.

+3
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

viinamarjad on ikka jube hapud…

Mis mõttes?

Väga selgelt ju joonistub TA kirjeldusest välja, et tema poeg on progemises keskmisest kogenum ja huvitunum, aga samas pole muis aineis ülikohusetundlik ja keskmine hinne madalam kui mõnel teisel – ja seega on loogiline järeldus, et kogemus pole progemissuunda saamisel määrav. Miks peaks siis viinamarjad hapud olema, et liiga tragi poiss või?

Kui sisse ei saada soovitud kooli, kooli kirutakse ja oma last kiidetakse taevani, siis on muidugi hapud viinamarjad.

Kuidas sa sellist asja tekstist välja loed, unes nägid poolt juttu või?

+6
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui üldse progeda ei oska varem (päris programmeerimiskeeltes), on gümnaasiumis raske. Nt Reaali progesuuna õpilastel on kohustus igal aastal kõigil osaleda informaatika lahtisel võistlusel. Ilma varasemate teadmistega on seda raske teha.

Ei ole kohustus osaleda igal aastal. Esimesel aastal kohe kindlasti mitte. Keegi loomulikult ei keela. Ja huvitaval kombel leiab lõppvooru osalejate nimekirjast ainult mõne üksiku GAG’i õpilase. Kas neil on oma firmadega liiga palju tegemist või miks nad ei osale?

GAGis ei ole ju kunagi mingit progesuunda olnudki, miks neid lõppvoorus reaalikatega võrreldaval hulgal peaks olema? Arvutiteaduste suund on alates sellest õppeaastast alles.

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

viinamarjad on ikka jube hapud…

Mis mõttes?

Väga selgelt ju joonistub TA kirjeldusest välja, et tema poeg on progemises keskmisest kogenum ja huvitunum, aga samas pole muis aineis ülikohusetundlik ja keskmine hinne madalam kui mõnel teisel – ja seega on loogiline järeldus, et kogemus pole progemissuunda saamisel määrav. Miks peaks siis viinamarjad hapud olema, et liiga tragi poiss või?

Kui sisse ei saada soovitud kooli, kooli kirutakse ja oma last kiidetakse taevani, siis on muidugi hapud viinamarjad.

Kuidas sa sellist asja tekstist välja loed, unes nägid poolt juttu või?

TA lapsed ei saanud G4 koolidesse sisse ja tema kirjutatud tekst on suunatud kiidulaulule ühele riigigümnaasiumile ja kibedate etteheidetega eliitkoolide suunas. Mis siin ikka arvata, eks on raske adekvaatseks jääda kui oma lapsed sisse ei saanud, aga miks näpuga headele koolidele näidata ja neid süüdistada? Kas on tõesti nii raske lapsevanemana tunnistada, et tegi lapsevanemana mitmed vead ja selles ei ole süüdi teised?

+3
-10
Please wait...

Postitas:
Kägu

Pigem olen ka seda meelt, et valdkonna kogemus ei määra. Näiteks see sõber, kes sai IT klassi kutse kuigi punkte koefitsientide järgi vähem, ei tegele väga progemisega. Poeg on progemisega tegelenud 2. klassist alates. Saanud karikaid nii First Lego robootikavõistlusel kui Robomiku üritusel ja see aasta siis Kobras progemisolümpiaadil punktiga finaalist välja jäi.

Olgem ikka faktitäpsed ja hinnakem oma lapse saavutusi adekvaatselt. Kobras on progremisolümpiaad? Kobras on informaatikaviktoriin, ei muud. Enda lapse klass paar aastat tagasi osales ja laps sai 2.vooru edais, ehkki pole programeerimisega üldse tegelenud, seal oli pigem loogika oluline. Olümpiaad on ikka hoopis teisest klassist võistlus, ja sealsed tulemused ka sisseastumisel katsetest vabastavad. Samuti on  olemas informaatika lahtine võistlus, kus saab iga soovija osaleda ja ka sealt saab samuti lõppvooru kutseid.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Täpselt! Ma olen vägagi aldis tunnustama neid ülitublisid noori, kes teevad mängeldes ära eliitoolikatsed ja -vestlused, tõeliselt lahe, et on selliseid andekaid ja hea suhtlusoskusega särasilmasid ja mul on hea meel nii nende endi kui nende perede üle. Aga mu meelest on täiesti jabur väita, et need lapsed, kes igal alal nii hüpereduka loomusega pole (on näiteks introvertsemad, tagasihoidlikumad, häbelikumad, tundlikuma närvisüsteemiga, kelle kodud pole nii toetavad, kelle vanemad pole nii teadlikud, mingi traumaga lapsed jne jne jne jne) on justkui ise süüdi, et nii tippandekad ja -edukad pole. Üllatus-üllatus, kõik ei saagi olla kitsas tipus, veelgi enam – kõik tipud ei avaldugi veel 15-aastaselt, ei peagi! Nõme on neid lapsi juba nii noorelt välja praakida, poolkohutuslikku katsete kadalippu suruda ja sellega nende niigi väiksemat enesekindlust õõnestada. Iga laps, kes tahab keskkooli minna, kellel on positiivsed hinded ja normaalne käitumine, peaks ka keskkooli saama, ilma et peaks enne olema katsetekatlasse podisema lükatud, et näha, kes siis pinnale hulbib ja kes põhja vajub.

süsteemi kritiseerida on lihtne, aga mis oleks siis parem lahendus, mis jätaks lapsed stressita?

teha jälle 1-12 kl koolid, kus saab vabalt oma kooli gümnaasiumisse? see toob kaasa meeletu tungi 1. klassi, kuna hiljem kooli vahetamine on suhteliselt võimatu ja see, millise kooli lõpetad, määratakse ära juba 6-7aastase lapse puhul ning ainsaks kriteeriumiks on elukoht. heade koolide kõrvalmajja kirjutatakse sisse sadu lapsi, kes sinna õppima tahavad saada, isikuomadused  ja võimed ei loe, ainult vanemate rahakott, kas suudad kesklinna kinnisvara osta.

teeks headesse koolidesse nii palju gümnaasiumiklasse, et kõik soovijad sinna ilma katseteta ära mahuks. sellisel juhul oleks ehk nt reaalis 20 paralleelklassi – kuhu sa need mahutad ja kust võtad õpetajad? teed reaali filiaalkoolid teistesse praegustesse koolidesse?

iga kool teeb ise oma katsed? seda süsteemi kasutati aastaid ja oli veel hullem kui praegused ühiskatsed, st ühiskatsed tehtigi vältimaks laste meeletult paljudel katsetel osalemist ja suurt stressi.

valime loosiga, kes kuhu kooli saab? mujal linnades ehk isegi toimiks, aga tallinna puhul võid sattuda teise linna ääre ja koolitee iga päev paar tundi pikk. lisaks on klassid sellisel juhul väga erineva tasemega õpilastest ja lõpptulemusena on kõikide koolide lõputulemused ühtlaselt halvad, sest osad õpilased soovivad gümnaasiumis õppida ülikooli minekuks, osad pikendavad seal oma lapsepõlve. kõikide kesised tulemused on iseenesest võrdsus küll, aga kas see peaks olema hariduse eesmärk?

teeme piisavalt gümnaasiumikohti, et kõik mahuks ära – kuidas see katsete stressi vähendaks, sest ikka tahetakse parimatesse koolidesse  ja selleks tuleb teste teha. mingi suvalise kooli koha saab ka praegu, kui sobib suvaline kodust kaugel asuv kool.

andekus on samamoodi erivajadus nagu vaimne mahajäämus, ka need lapsed vajavad võimetele vastavat keskkonda. las olla ka andekamatele lastele oma koolid, kus programm on mahukam ja kust tulevadki  tugevama põhjaga noored. surudes need noored tavaprogrammi, siis jääb nende eripära arvestamata ja nad ei õpi võimetekohaselt, mis pikemas plaanis toob kahju kogu ühiskonnale, kuna võimekas noor on muudetud laisaks ja tema õpihuvi kadunud, kuna kõik tuleb imelihtsalt kätte.

Poeg on progemisega tegelenud 2. klassist alates. Saanud karikaid nii First Lego robootikavõistlusel kui Robomiku üritusel ja see aasta siis Kobras progemisolümpiaadil punktiga finaalist välja jäi. Praegu teeb mulle juba vajadusel siis väikesi tellimustöid, mida enne kuskilt netist freelance.com või oDesk lehelt tellisin. Samuti läbis TÜ teaduskooli progemise kursuse. Ehk kui progemisoskus oleks määrav, siis oleks tal kutse käes (ja olles 8 aastat noorte digipädevuste arendamisega tegelenud, siis selles teemas ma tean, mis on noorte tase keskmiselt Eestis ja mis tasemel tublimad on).

inimene, kes väidetavalt 8 a tegeleb digipädevustega, võiks teada, et kobras ei ole progemisolümpiaad: “Kobras” on üldhariduskoolide õpilastele mõeldud informaatikaviktoriin, mille teemaderingi mahuvad küsimused arvutite riist- ja tarkvarast, arvutiturvalisusest ja -eetikast, arvutus- ja sidetehnika ajaloost, arvutitega seotud matemaatikast, loogikast ning informatsiooni mõistmisest ja tõlgendamisest üldisemalt. Viktoriin ei eelda programmeerimisalaseid eelteadmisi. Ülesannete lahendamiseks on aega üks koolitund (45 minutit). https://teaduskool.ut.ee/et/ainevoistlused/kobras

päris progejad käivad alates põhikoolist informaatikaolümpiaadil, mitte ei tee kopra viktoriini või FLLi.  FLLil käivad nii mõnedki üheksandikud hoopis nooremate juhendajana, mitte enam ise osalemas

+4
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

“Progemisel” ja progemisel on suur vahe. // Kui üldse progeda ei oska varem (päris programmeerimiskeeltes), on gümnaasiumis raske.

See “progemine” on ka igati kasulik ja ülekantav paljudele teistele aladele: katsetad, teed järeldused, muudad, katsetad uuesti… Teisalt võib olla märgiline, kui põhikooli jooksul pole tekkinud tahtmist koodi poolega rohkem süvitsi minna. St äkki ikka ei huvita see osa nii palju. Mis on fine, aga võib-olla mitte päris see.

Mul kirjutab algklassilaps Pythonis koodi, sest see on maker communitys põhiline ja ta ehitab suurema osa vabast ajast mingeid kaadervärke. Nii jääb süntaks ka külge. 

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Selle progemise teema võiks rahumeeli lõpetada, minu laps käib gümnaasiumi arvuti suunas ja nende klassis oskasid absoluutselt KÕIK õpilased enne programmeerida ja vestlusel küsiti selleteemalisi küsimusi lausa mitu. Kes siin unistab, et tema programme mitte tundvat õpilast avasüli G4 arvutisuundades oodatakse, võib oma naiivsuses ootama jäädagi. Te võite siin vaielda palju soovite, aga õpetajad liiguvad ainega kiiresti edasi ja kui keegi lapsevanem tahab oma progemises nõrka õpilast sinna kooli suruda, siis ta teeb oma lapse elu ette raskeks.

Miks peab kaamelit läbi nõelasilma ajama kui selleks vajadus puudub? On olemas teisi koole kus vähem kogenumad võivad rahumeeli oma silmaringi laiendada ja katsetada, aga eliitkooli suunaklassis ei ole aega sellega tegeleda, sealsed õpilased on teravad pliiatsid kel paljud teemad saavad kergelt selgeks, kel on sadu küsimusi oma õpetajatele, et järgmist osa õppida. Milleks nende noorte elu ära rikkuda? Selleks, et hoida 1-2 õpilasel klassis kätt ja õpetada algteadmisi?

Enne mõelge kuhu te oma lapsed surute ja ärge esitage koolile nõudmisi, et teie lapsele kõik ette nämmutatakse, selleks on teised koolid. On edasijõudnud lapsed kes tahavad oma taset teistega hoida ja arendada, ei ole vaja lapsi klassidesse panna kuhu nad ei sobi. Te peate aru saama, et paljudel sealsetel õpilastel on lennukad ja suured plaanid, enamus lastest on suur õpiõhin ja üüratu teadmistejanu, kirg õppimise ja arenemise vastu, aga noortel silm ei sära kui nad peavad veetma oma koolipäevad noortega kelle edasijõudmine on aeglane ja kel ei ole kirge ja huvi end iga päev arendada.

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Selle progemise teema võiks rahumeeli lõpetada, minu laps käib gümnaasiumi arvuti suunas ja nende klassis oskasid absoluutselt KÕIK õpilased enne programmeerida ja vestlusel küsiti selleteemalisi küsimusi lausa mitu. Kes siin unistab, et tema programme mitte tundvat õpilast avasüli G4 arvutisuundades oodatakse, võib oma naiivsuses ootama jäädagi. Te võite siin vaielda palju soovite, aga õpetajad liiguvad ainega kiiresti edasi ja kui keegi lapsevanem tahab oma progemises nõrka õpilast sinna kooli suruda, siis ta teeb oma lapse elu ette raskeks.

Nojah, minu laps sai oma kooli õpilasena G4 gümnaasiumisse ja nende vestlus oli suure grupina ning keegi õpilastele selliseid küsimusi ei esitanud. Ja sügisel tehti alustuseks test, et kes mida oskab ja teab. Nii et võiks tõesti ära lõpetada selle valeinfo jagamise, et progesuunda saamiseks peab juba valmis progeja olema.

+2
0
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 61 kuni 90 (kokku 134 )


Esileht Koolilaps Pikem blogipostitus kogu protsessist (Tallinna koolikatsete näitel)