Tere,
kuidas teie 1 – klassi lastel lood on pika ja lühikese häälikuga?
Muidu nutikas, nupukas, aga pikal ja lühikesel vahet ei tee. Kohe mitte üldse…mõned sõnad on jäänud lihtsalt meelde (nt kass), aga kui ise peab mõtlema/hindama, ei tule välja. Kõik on lühike või siis väidab hoopis teise hääliku pika olevat (nt palusin kirjutada sõna nukk, kirjutas nuuk jne\” Kui palusin, et kuula rahulikult ja hääldasin, ei miskit..ütleb, et ei saa ikka aru ja et ta ei kuule vahet. Proovisin nii, et palusin üle lugeda, et loe mis sa kirjutasid (\”nuuk\”), siis tema loeb ikka ette \”nukk\”.
Võibolla on liiga vara ja muretsen üle, sest ka õpetaja sellele murele viidanud pole, samas näen kõrvalt kuidas tal klassikaaslased ja sõbrad (külas olles ja sms kirjutades) juba kirjutavad, ilusti pikad ja lühikesed selged ja vigu vähe.
Küsingi, kuidas teil läheb see pika/lühikese kirjutamine?