Esileht Koolilaps Põhikooli lõpueksami lävend ja gümnaasiumikoht

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 108 )

Teema: Põhikooli lõpueksami lävend ja gümnaasiumikoht

Postitas:
Kägu

Järeleksam on kergem ja laps saab üle 50%.

Mdil on siin viimased aastad olnud koroona tõttu asjad leebemad, seega kaasaja infot raske öelda.

Minu lapsel ei ole gümnaasiumi kohta. Lahendus oleks ntx laps istuma jätta ja testid uuesti teha.

Nalja teed vä? Siis läheb laps talle võimetekohasesse kooli. Mida te vanemad korraldate ja oma lapsi piinate? Kui ta ei suuda õppida nii, et sisse saaks, siis käiks ülejäänud 3 aastat tal ka üle jõu.

Ei ole päris nii. Varasematel aastatel on vähem lapsi korraga põhikooli lõpetamas olnud, aga kohti gümnaasiumisse sama palju, kui sel aastal. Praegu jäävad gümnaasiumist välja lapsed, kellega samal tasemel olnud õppurid eelmistel aastatel gümnaasiumites kohad on leidnud. Enamik neist ka 3 aasta jooksul gümnaasiumi lõpetab. Tõenäoliselt pole nad just klassi priimused ja mõnes aines võivad vajada õppimisel lisatuge, aga gümnaasiumi neist enamus lõpetab. Sel aastal ei anta nendele lastele võimalustki ennast tõestada.

Oled eksiteel. Gūmnaasiumikohti on nii palju juurde tehtud, et sel aastal ikka palju lihtsam sisse saada.

millises linnas? tartus on 1700 p’õhikooli lõpetajat  ja 900 gümnaasiumi kohta.

+9
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui lapsel on vaimse tervise probleem, siis ikka ei saada teise Eesti otsa. Muide gymnaasiumis enamusel pole peas kõik korras aga nad abi ka ei otsi ja teevad pigem enekaid. Ma kahjuks olen süsteemis sees ja kuulen, näen seda iga päev.

Gümnaasiumi materjal on ikka vaimselt tugev, sinu laps sinna ilmselgelt ei küündi. Jäta inimeste hirmutamine, mul kolm last Tallinna eliitkoolis, nõrkadel polegi gümnaasiumisse asja.

Tallinna gymnade  õpilased teevad aineid, joovad, Kasutavad ATH diagnoosiga sõbra ravimeid, sest need aitavad paremaid tulemusi saavutada.  Ma olen seda kõike ise näinud! Ja nii on igas gymnaasiumis, et noorte vaimsed probleemid on väga suured.

+3
-8
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Piisab kui külastada Tallinna kesklinna õhtusel ajal, mis see on täis probleemseid noori ja nende võimsaid e-sigareti aurupilvi.

+1
-6
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Järeleksam on kergem ja laps saab üle 50%.

Mdil on siin viimased aastad olnud koroona tõttu asjad leebemad, seega kaasaja infot raske öelda.

Minu lapsel ei ole gümnaasiumi kohta. Lahendus oleks ntx laps istuma jätta ja testid uuesti teha.

Nalja teed vä? Siis läheb laps talle võimetekohasesse kooli. Mida te vanemad korraldate ja oma lapsi piinate? Kui ta ei suuda õppida nii, et sisse saaks, siis käiks ülejäänud 3 aastat tal ka üle jõu.

Tänapäeval õnneks ei jäeta last sellepärast istuma. Kui eeldatavad RÕK-i õpitulemused on saavutatud rahuldavale tulemusele (seda näitab praegune kutse gümnaasiumisse), siis vanema nõudmise peale ei jäta kool teda üheksandasse klassi istuma- selleks lihtsalt ei ole alust. Koolid näevad väga hästi seda, kuidas lapsevanemate survestamised ja viite nõudmised lapsi juba I kooliastmes läbi põletavad. Keskmesse tuleb ikka seada laps, tema võimekus ning vaimne tervis, mitte ema häbi sõbrannadele tunnistada, et tema lapsest ei saagi neurokirurgi.

Just. Põhikooli lõpetab, aga ühelgi gümnaasiumil pole kohustust seda nõrka õpilast vastu võtta.

Mis siis edasi saab? Muneb kodus?

 

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui lapsel on vaimse tervise probleem, siis ikka ei saada teise Eesti otsa. Muide gymnaasiumis enamusel pole peas kõik korras aga nad abi ka ei otsi ja teevad pigem enekaid. Ma kahjuks olen süsteemis sees ja kuulen, näen seda iga päev.

Kas need, kel pole peas kõik korras, on pigem need, kes säravad suhtlusel või just vastpidi?

Mina oma last ka ei saada teise Eesti otsa, kui ta ei peaks siinkandis kuhugi sisse saama. Minu laps pole eriliselt saamatu, aga ta on siiski teismeline ja ei ole varaküps. Ta saaks hakkama, aga mis hinnaga? Pole tänapäeva noored ka sugugi nirumad kui vanasti. Mu vanaisa pidi 15-aastaselt linna kooli tulema, üksinda kuskil ühikas (pansionaadis koos teiste õpilastega) elama hakkama. No ei olnud lihtne ja vanemad olijad vedasid teda kohe pahandustesse. Vaevu pääses väljaviskamisest. Pärast suutis halvast seltskonnast eemale hoida, aga raske oli tal ikkagi. See oli juba peaaegu sajand tagasi. Kirjandusest leiab taolisi näiteid veelgi varasemast ajast. Tundub väga ebamõistlik ajada teismelisi üle Eesti laiali, et saaks gümnaasiumis käia. Pigem peaks kiirkorras lisaklasse avama. Kui pärast jääb õpilasi jälle vähemaks, eks siis saab jälle koondada.

Saad sa aru, gümnaasium pole inimõigus. Kui su laps ei kvalifitseeru ausas konkurentsis, siis tulebki minna tööle või kutsekasse. Juba vanaisa oli teil hädine, laps lumehelbeke kuubis.

Tugevad ja võimekad löövad igal pool läbi.

+3
-9
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Gümnaasiumihariduse mõte on tõesti edasi ülikooli minna, Gümnaasium ei anna ametit. Kui ei ole võimeid või soovi ülikooli minna, on kutseharidus tunduvalt parem valik.

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina olen nüüd see, kes esimene julges vastuvoolu ujuda ja öelda, et noor peaks õppima võimetekohases koolis.

Aga miks on nii paljudel lastel vaimse tervisega probleemid? Töötan igapäevaselt noortega ja näen kõike seda tralli väga lähedalt. Võin täiesti kindlalt väita, et väga suures osas probleemidest on vanemad survestamisega ise põhjustanud. Nägin väga lähedalt, kuidas 7.-8. klassi poiss oli sügavas depressioonis ja suitsiidne, sest kolmega koju ei julgenud minna. Miks te teete oma lastele nii? Hästi mõnus ja lihtne on süüdistada haridussüsteemi ja kõrgeid nõudmisi, selmet peeglisse vaadata. Emade egod ei suuda toimetada sellega, et nende laps ei ole tippude tipp. Kuidas haridussüsteemis see sõel siis käima peaks? Riik peaks kõikidele tagaaeda gümnaasiumikohad looma? Meie ühiskonnas on suur probleem sellega, et kõik tahavad direktorid olla ja väga vajalikest lihttöölistest on suur puudus. Postsovietlik teema. Emmed-issid suruvad oma lapsi tegema kõike seda, mis neile omalajal kättesaamatu oli.

“Mina oma last mujale kutsekasse ei saada!” .. Kas keegi lastelt ka midagi küsib? Jällegi näen oma töös palju noori, kes esimesel võimalusel kodust hüsteeriliste emade juurest jalga laseks. Õhtu lõpuks võiks olla noor oma valikutes vaba ja võtta oma elutee kujundamise eest ka mingisugust vastutust. Eestis on võimalused loodud justtäpselt nii, et ka hiljem on võimalik teha oma haridustees korrektuure ja lõpetada kraadi või mitmega.

Hea teemaalgataja! Ma siiralt loodan, et sa oma muret lapsele ei peegelda ega kanna. See veel puuduks, et sina talle ka nö sisse käiks. Las ta õpib, käib konsultatsioonides, kogub end ja läheb teeb selle eksami puhanu, söönuna ja pingevabalt. Usu mind, see kajastub ka tulemuses.

Ütleks et see on peegeldus kogu Eesti ühiskonnast. Ning viimase paarikümne aasta jooksul ei ole ses suhtes midagi paremaks läinud, pigem on trend vastupidine. Et vaid juht olla on austust vääriv ja kõik ülejäänud on sama hästi kui mitte keegi. Siia lisada veel kõrghariduse nõue paljudel töökohtadel, kus seda tegelikult vaja ei oleks. Ning kõige tipuks, peres ongi vaid see üks laps; mistõttu tulebki iga hinna eest seda ühte ja ainukest pushida, sest teist võimalust enam ei tule.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

millises linnas? tartus on 1700 p’õhikooli lõpetajat  ja 900 gümnaasiumi kohta.

Tegelikult päris nii hull asi pole, lugesin Arnost ükskord kokku ja sain u 1000 lõpetajat Tartu linnas (HEV ja vene koole ei arvestanud). Aga keegi võiks üle kontrollida, kui viitsib. Ja gümnaasiumikohti sain ka natuke rohkem, 950 ringis vist, sest on veel mõned pisikesed ka (Waldorf, Katoliku).

Tartu gümnaasiumitesse kandideerivad muidugi ka maakonnakoolide lõpetajad ja tullakse ka üle Eesti igalt poolt. Samas on maakonnas ka mitmeid gümnaasiume, nii et kõik sealsed lõpetajad ei pea Tartusse tulema ega mahtuma.  Ja kaugemate nurkade lapsed kandideerivad tihti paralleelselt ka Tallinna eliitkoolidesse ja lähevadki sinna. Võimalik, et Tartusse kandideerijate hulgas on ka Tallinna lapsi, kes tegelikult siiski kodulinna sobiva koha saavad. Aga siiski tundub  Tartu olevat üks suurema konkursiga linnu ja minu meelest ei ole logistikat silmas pidades eriti mõistlik, et natuke vähem edukad Tartu lapsed peavad hakkama näit. Lähtel koolis käima.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Gümnaasiumihariduse mõte on tõesti edasi ülikooli minna, Gümnaasium ei anna ametit. Kui ei ole võimeid või soovi ülikooli minna, on kutseharidus tunduvalt parem valik.

Paljud siiski lähevad kutsekast gümnaasiumi. Hetkel ei mahu gümnaasiumisse neljalised lõpetajad. Nad ei ole nõrgad aga riik sulges gümnaasiume jõuliselt. Ja ka kutsekatesse kõik ei mahu, sest vastu võetakse vähem õppureid, kui ripakil olijaid on.

+4
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kutsekast ülikooli ikka.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lihtne näide. Maaülikooli kandideerib veterinaania erilalale kutsekooli lõpetanud loomaarsti abiline või loomakasvatuse eriala lõpetanu ning gümnaasiumi lõpetanu. Kui neil kolmel on sisseastumisel kõik saavutatud punktid ja lävendid samad, siis millise õpilase Maaülikool sinu arvates valiks. Kas selle, kellel juba on loomade ja loomakasvatusega kogemus või selle, kes tuleb gümnaasiumist ja arvab, et ehk see on talle sobiv eriala.

mul konkreetne analoogne näide maaülikoolis õppimisest. meie kursusel oli kolmandik neid, kes olid sama eriala kutsekas lõpetanud ja neil oli ikka kordades lihtsam õppida kui gümnaasiumist tulnutel, sest neil oli praktiline õpe juba selja taga. ülikool paraku on suures osas teoreetilne õpe, praktikast jääb pigem puudu, kui suvised paar praktikakuud välja arvata. need, kes olid eelnevalt tulnud kutsekast, leidsid peale lõpetamist väga kiiresti väga head töökohad.

väita, et kutsekasse minnes jääb ülikooli uks suletuks, on väga vale. kes tahab õppida, see saab ka peale kutsekat ülikooli

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui lapsel on vaimse tervise probleem, siis ikka ei saada teise Eesti otsa. Muide gymnaasiumis enamusel pole peas kõik korras aga nad abi ka ei otsi ja teevad pigem enekaid. Ma kahjuks olen süsteemis sees ja kuulen, näen seda iga päev.

Gümnaasiumi materjal on ikka vaimselt tugev, sinu laps sinna ilmselgelt ei küündi. Jäta inimeste hirmutamine, mul kolm last Tallinna eliitkoolis, nõrkadel polegi gümnaasiumisse asja.

Tallinna gymnade õpilased teevad aineid, joovad, Kasutavad ATH diagnoosiga sõbra ravimeid, sest need aitavad paremaid tulemusi saavutada. Ma olen seda kõike ise näinud! Ja nii on igas gymnaasiumis, et noorte vaimsed probleemid on väga suured.

aga äkki nad teevadki seda seepärast, et gümnas õppimine käib neil üle jõu, kuid vanemad sundisid ja survestasid jõukohase kooli asemel gümnat valima? laps, kes õpib jõukohases koolis, teeb seda tavaliselt rõõmuga ning ei vaja mingeid aineid

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui lapsel on vaimse tervise probleem, siis ikka ei saada teise Eesti otsa. Muide gymnaasiumis enamusel pole peas kõik korras aga nad abi ka ei otsi ja teevad pigem enekaid. Ma kahjuks olen süsteemis sees ja kuulen, näen seda iga päev.

Kas need, kel pole peas kõik korras, on pigem need, kes säravad suhtlusel või just vastpidi?

Mina oma last ka ei saada teise Eesti otsa, kui ta ei peaks siinkandis kuhugi sisse saama. Minu laps pole eriliselt saamatu, aga ta on siiski teismeline ja ei ole varaküps. Ta saaks hakkama, aga mis hinnaga? Pole tänapäeva noored ka sugugi nirumad kui vanasti. Mu vanaisa pidi 15-aastaselt linna kooli tulema, üksinda kuskil ühikas (pansionaadis koos teiste õpilastega) elama hakkama. No ei olnud lihtne ja vanemad olijad vedasid teda kohe pahandustesse. Vaevu pääses väljaviskamisest. Pärast suutis halvast seltskonnast eemale hoida, aga raske oli tal ikkagi. See oli juba peaaegu sajand tagasi. Kirjandusest leiab taolisi näiteid veelgi varasemast ajast. Tundub väga ebamõistlik ajada teismelisi üle Eesti laiali, et saaks gümnaasiumis käia. Pigem peaks kiirkorras lisaklasse avama. Kui pärast jääb õpilasi jälle vähemaks, eks siis saab jälle koondada.

Saad sa aru, gümnaasium pole inimõigus. Kui su laps ei kvalifitseeru ausas konkurentsis, siis tulebki minna tööle või kutsekasse. Juba vanaisa oli teil hädine, laps lumehelbeke kuubis.

Tugevad ja võimekad löövad igal pool läbi.

Vanaisa sai lõpuks täiskasvanuks ja oli nii andekas kui võimekas. Ja kuigi kunagi komparteisse ei astunud ja põhimõtete pärast teda võimude poolt isegi aega-ajalt kiusati, suutis ikkagi end isegi majanduslikult üles töötada. Ellu astudes polnud tal sisuliselt mitte midagi, elu lõpus oli ümber armastav pere, endaga hästi hakkamasaavad lapsed ja lapselapsed ja oli varagi, mida jagada.
Minu laps läheb kindlalt gümnaasiumisse, aga millisesse, veel ei tea (mitte, et kutsekal midagi häda oleks, aga tal on ülikoolis juba erialagi välja valitud ja täitnud ühe kriteeriumi sellele erialale lihtsustatud korras sisse saamiseks). Kui soovitud kooli sisse ei saa, eks siis peab mõne teise valima. Aga ikka kodukohas. Erinevalt nii mõneski teisest suudab tema hästi õppida igal pool. Küsimus on vaid selles, kas koolis käia on mugav ja kui palju pakutakse talle huvitavaid kursuseid.

Minu lapsel on toetav pere ja majanduslikud võimalused. Mul on siiralt kahju neist, kel oleks küll võimeid ja tahtmist gümnaasiumis õppida, kuid pere ei suuda toetada, kui kohalikku kooli sisse ei saa. Eestlasi on niigi vähe, me peaks üksteist toetama, mitte kiusama.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Järeleksam on kergem ja laps saab üle 50%.

Mdil on siin viimased aastad olnud koroona tõttu asjad leebemad, seega kaasaja infot raske öelda.

Minu lapsel ei ole gümnaasiumi kohta. Lahendus oleks ntx laps istuma jätta ja testid uuesti teha.

Nalja teed vä? Siis läheb laps talle võimetekohasesse kooli. Mida te vanemad korraldate ja oma lapsi piinate? Kui ta ei suuda õppida nii, et sisse saaks, siis käiks ülejäänud 3 aastat tal ka üle jõu.

Ega ikka ei käi küll, igasugu tobudelgi keskharidus.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Gümnaasiumihariduse mõte on tõesti edasi ülikooli minna, Gümnaasium ei anna ametit. Kui ei ole võimeid või soovi ülikooli minna, on kutseharidus tunduvalt parem valik.

Paljud siiski lähevad kutsekast gümnaasiumi. Hetkel ei mahu gümnaasiumisse neljalised lõpetajad. Nad ei ole nõrgad aga riik sulges gümnaasiume jõuliselt. Ja ka kutsekatesse kõik ei mahu, sest vastu võetakse vähem õppureid, kui ripakil olijaid on.

Ja siis on suured iibe tõstad, kui olemasolevatelegi ei võimaldata haridust. Need põhiharidusega (mitte omal soovil) inimesed siis hakkavadki meid pensieas ülal pidama?

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Gümnaasiumihariduse mõte on tõesti edasi ülikooli minna, Gümnaasium ei anna ametit. Kui ei ole võimeid või soovi ülikooli minna, on kutseharidus tunduvalt parem valik.

Ei ole gümnaasiumihariduse ainus mõte ülikooli minna. See on üldhariv, lapse aju saab stimulatsiooni, areneb, küpseb, abstraktne mõtlemine, analüüsivõime. Oleks hea ikka areneva aju võimalused ära kasutada, mitte suunata ebaküpset last kohe ametit õppima.

+9
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Gümnaasiumihariduse mõte on tõesti edasi ülikooli minna, Gümnaasium ei anna ametit. Kui ei ole võimeid või soovi ülikooli minna, on kutseharidus tunduvalt parem valik.

Ei ole gümnaasiumihariduse ainus mõte ülikooli minna. See on üldhariv, lapse aju saab stimulatsiooni, areneb, küpseb, abstraktne mõtlemine, analüüsivõime. Oleks hea ikka areneva aju võimalused ära kasutada, mitte suunata ebaküpset last kohe ametit õppima.

kutsekas saab ju lisaks ametile ka gümnaasiumihariduse. aju areneb ikka, lisaks muud oskused

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Gümnaasiumihariduse mõte on tõesti edasi ülikooli minna, Gümnaasium ei anna ametit. Kui ei ole võimeid või soovi ülikooli minna, on kutseharidus tunduvalt parem valik.

Ei ole gümnaasiumihariduse ainus mõte ülikooli minna. See on üldhariv, lapse aju saab stimulatsiooni, areneb, küpseb, abstraktne mõtlemine, analüüsivõime. Oleks hea ikka areneva aju võimalused ära kasutada, mitte suunata ebaküpset last kohe ametit õppima.

kutsekas saab ju lisaks ametile ka gümnaasiumihariduse. aju areneb ikka, lisaks muud oskused

Ikkagi ei ole see asi nii lihtne. Mitte igal erialal ei saa keskharidust ja gümnaasiumiharidus on natuke erinev kutsekoolide antavast sama taseme haridusest. Üldaineid õpetatakse kutsekeskhariduse raames ikkagi omajagu väiksemas mahus kui gümnaasiumis, sest muidu ei jääks piisavalt aega kutse omandamiseks või veniksid õpingud liialt pikaks.
Kui noorel on soov kindlalt ülikooli minna, siis gümnaasium on siiski parem valik. Lisaks on kutsekoolides hulk erialasid, mis juba eeldavad keskhariduse olemasolu. Muidugi saab peale kutsekeskhariduse omandamist neile erialadele õppima asuda, kuid läbitud üldkeskhariduse maht on ju ikkagi väiksem.

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ikkagi ei ole see asi nii lihtne. Mitte igal erialal ei saa keskharidust ja gümnaasiumiharidus on natuke erinev kutsekoolide antavast sama taseme haridusest. Üldaineid õpetatakse kutsekeskhariduse raames ikkagi omajagu väiksemas mahus kui gümnaasiumis, sest muidu ei jääks piisavalt aega kutse omandamiseks või veniksid õpingud liialt pikaks. Kui noorel on soov kindlalt ülikooli minna, siis gümnaasium on siiski parem valik. Lisaks on kutsekoolides hulk erialasid, mis juba eeldavad keskhariduse olemasolu. Muidugi saab peale kutsekeskhariduse omandamist neile erialadele õppima asuda, kuid läbitud üldkeskhariduse maht on ju ikkagi väiksem.

too palun näide, millise kutseka lõpetamine ei anna keskharidust (tean, vähemalt vanasti oli võimalik kutsekas lõpetada ka nii, et said kutse, aga ei saanud keskharidust, kuid siis oli põhjuseks mitterahuldavad üldained või eksamite mitteläbimine, aga selline ei saaks ka gümnaasiumist keskharidust ja kukuks märksa varem sealt välja).

paljudesse ülikoolidesse on võimalik saada ka akadeemilise testiga. osadel erialadel on erialakatsed. matemaatikat ja eesti keelt on soovi korral kutsekas võimalik juurde õppida, et eksamil kõrgemad punktid saada. kui noor soovib minna õppima majandust või juurat või kasvõi mingit inseneeriat, siis pole väga suur probleem, et kutsekas õpiti väiksemal määral geograafiat või ajalugu.

tanel padar õppis kutseka asemel suisa nn õhtukoolis, läks peale seda ülikooli ning lõpetas selle väga heade tulemustega. ta pole sugugi ainus, neid on väga palju, kes lähevad peale kutsekat või  õhtukooli ülikooli ja lõpetavad selle väga heade tulemustega. mitte midagi ei juhtu, kui laps saab lisaks keskharidusele ka mingid reaalsed oskused kutsekast

+5
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ikkagi ei ole see asi nii lihtne. Mitte igal erialal ei saa keskharidust ja gümnaasiumiharidus on natuke erinev kutsekoolide antavast sama taseme haridusest. Üldaineid õpetatakse kutsekeskhariduse raames ikkagi omajagu väiksemas mahus kui gümnaasiumis, sest muidu ei jääks piisavalt aega kutse omandamiseks või veniksid õpingud liialt pikaks. Kui noorel on soov kindlalt ülikooli minna, siis gümnaasium on siiski parem valik. Lisaks on kutsekoolides hulk erialasid, mis juba eeldavad keskhariduse olemasolu. Muidugi saab peale kutsekeskhariduse omandamist neile erialadele õppima asuda, kuid läbitud üldkeskhariduse maht on ju ikkagi väiksem.

too palun näide, millise kutseka lõpetamine ei anna keskharidust (tean, vähemalt vanasti oli võimalik kutsekas lõpetada ka nii, et said kutse, aga ei saanud keskharidust, kuid siis oli põhjuseks mitterahuldavad üldained või eksamite mitteläbimine, aga selline ei saaks ka gümnaasiumist keskharidust ja kukuks märksa varem sealt välja).

paljudesse ülikoolidesse on võimalik saada ka akadeemilise testiga. osadel erialadel on erialakatsed. matemaatikat ja eesti keelt on soovi korral kutsekas võimalik juurde õppida, et eksamil kõrgemad punktid saada. kui noor soovib minna õppima majandust või juurat või kasvõi mingit inseneeriat, siis pole väga suur probleem, et kutsekas õpiti väiksemal määral geograafiat või ajalugu.

tanel padar õppis kutseka asemel suisa nn õhtukoolis, läks peale seda ülikooli ning lõpetas selle väga heade tulemustega. ta pole sugugi ainus, neid on väga palju, kes lähevad peale kutsekat või õhtukooli ülikooli ja lõpetavad selle väga heade tulemustega. mitte midagi ei juhtu, kui laps saab lisaks keskharidusele ka mingid reaalsed oskused kutsekast

Kõik ei ole padari moodi andekad. pigem saab õhtukast ülikooli kui kutsekast, sest seal läheb ikka suur aur kutse omandamisele ja üldainetele jääb vähem aega. Selleks peab üsna andekas olema, et väiksema õppemahuga matemaatikas või eesti keeles suuta konkureerida nendega kes on neid aineid põhjalikumalt keskkoolis õppinud.

+6
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ikkagi ei ole see asi nii lihtne. Mitte igal erialal ei saa keskharidust ja gümnaasiumiharidus on natuke erinev kutsekoolide antavast sama taseme haridusest. Üldaineid õpetatakse kutsekeskhariduse raames ikkagi omajagu väiksemas mahus kui gümnaasiumis, sest muidu ei jääks piisavalt aega kutse omandamiseks või veniksid õpingud liialt pikaks. Kui noorel on soov kindlalt ülikooli minna, siis gümnaasium on siiski parem valik. Lisaks on kutsekoolides hulk erialasid, mis juba eeldavad keskhariduse olemasolu. Muidugi saab peale kutsekeskhariduse omandamist neile erialadele õppima asuda, kuid läbitud üldkeskhariduse maht on ju ikkagi väiksem.

too palun näide, millise kutseka lõpetamine ei anna keskharidust (tean, vähemalt vanasti oli võimalik kutsekas lõpetada ka nii, et said kutse, aga ei saanud keskharidust, kuid siis oli põhjuseks mitterahuldavad üldained või eksamite mitteläbimine, aga selline ei saaks ka gümnaasiumist keskharidust ja kukuks märksa varem sealt välja).

paljudesse ülikoolidesse on võimalik saada ka akadeemilise testiga. osadel erialadel on erialakatsed. matemaatikat ja eesti keelt on soovi korral kutsekas võimalik juurde õppida, et eksamil kõrgemad punktid saada. kui noor soovib minna õppima majandust või juurat või kasvõi mingit inseneeriat, siis pole väga suur probleem, et kutsekas õpiti väiksemal määral geograafiat või ajalugu.

tanel padar õppis kutseka asemel suisa nn õhtukoolis, läks peale seda ülikooli ning lõpetas selle väga heade tulemustega. ta pole sugugi ainus, neid on väga palju, kes lähevad peale kutsekat või õhtukooli ülikooli ja lõpetavad selle väga heade tulemustega. mitte midagi ei juhtu, kui laps saab lisaks keskharidusele ka mingid reaalsed oskused kutsekast

Kõik ei ole padari moodi andekad. pigem saab õhtukast ülikooli kui kutsekast, sest seal läheb ikka suur aur kutse omandamisele ja üldainetele jääb vähem aega. Selleks peab üsna andekas olema, et väiksema õppemahuga matemaatikas või eesti keeles suuta konkureerida nendega kes on neid aineid põhjalikumalt keskkoolis õppinud.

ei ole keelatud peale kutseka lõppu minna õhtukasse mingeid aineid juurde õppima ea riigieksameid uuesti teha.

padarisugused ei ole mitte andekad, vaid mingil hetkel tekib inimesel soov minna edasi õppima ning ta teebki seda. mu oma tuttav lõpetas vaevu-vaevu kutseka, tegi paar aastat lihttööd ja siis otsustas, et ei soovi terve elu leti taga seista. praegu on 35 ja lõpetab sel kevadel teise baka, kusjuures on selle aja jooksul käinud kogu aeg täiskohaga tööl ning saanud ka lapse. ei ole tal ka rikast meest, kes kõik kinni maksaks, oma töö ja vaevaga kõik saanud. kõik on võimalik, kui vaid tahta

+6
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

too palun näide, millise kutseka lõpetamine ei anna keskharidust (tean, vähemalt vanasti oli võimalik kutsekas lõpetada ka nii, et said kutse, aga ei saanud keskharidust, kuid siis oli põhjuseks mitterahuldavad üldained või eksamite mitteläbimine, aga selline ei saaks ka gümnaasiumist keskharidust ja kukuks märksa varem sealt välja).

Kuna ma ise pole kunagi kutsekoolis õppinud ja pole mu lähedastest ükski kutsekooli põhikooli baasilt läinud, siis ega ma nüüd tõesti 100% kindel pole, et sisse astudes näiteks metsatehniku erialale ei saaks soovi korral ka kutsekeskharidust, kuigi kodulehel on kirjas, et tegu on kutseõppega. Sealsamas on veel mitmed erialad, mille lõpetades saab kirjelduse järgi ainult kutse (ja on põhihariduse baasil). VOCO pakutavaid erialasid olen samuti huvi pärast vaadanud. Seal tundub olevat mitmetest erialadest varianti: üks ainult kutseõpe ja teine koos keskharidusega. Aga on ka erialasid (lihatöötleja, puhastusteenindaja-juhendaja näiteks), kus ongi vaid kutseõpe. Ja ma pole päris kindel, kas need, kes on sisse astunud näiteks koka eriala sellele variandile, mis pakub vaid kutseõpet, saaksid soovi korral eriala vahetada ja kutsekeskhariduse omandada.

+1
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

VOCO pakutavaid erialasid olen samuti huvi pärast vaadanud. Seal tundub olevat mitmetest erialadest varianti: üks ainult kutseõpe ja teine koos keskharidusega. Aga on ka erialasid (lihatöötleja, puhastusteenindaja-juhendaja näiteks), kus ongi vaid kutseõpe.

Kui teemasse süveneksid, siis saaksid aru, et osad erialad on põhikooli ja teised keskhariduse baasil. Lõpetades kutsekooli, saad siis vastavalt kutsekeskhariduse, mis annab nii kutse- kui ka keskhariduse või lisaks varasemalt omandatud keskaridusele  kutsehariduse. Üldjuhul omandatakse kutseõppes 4. tase.

Muidugi on kutsekoolides olemas ka erialad põhihariduseta lastele, mis annavad neile 2. või 3. taseme kutse, aga see on hoopis teine teema. ..

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja siis see lapsuke saab gümnaasiumi. Septembris käib koolis – kõik on uus ja huvitav, enamasti kordamine. Edasi jõuab kooli üha harvem, sest küll valutab pea,siis kõht, jäi magama. Ema on vihane, miks tema lapsega õpetajad ekstra ei tegele kui ta kooli jõuab – ta ju nii tahab koolis käia, õpetajad nõuavad liiga palju, kõike seda jama ju elus vaja ei ole.

Nii on lapsel kevadeks 8 puudulikku ja koolist välja avamine. Süüdi on jälle kool – pole piisavalt arvestatud lapse individuaalsust ja tema eripära. Klassijuhataja on üldse muidusööja, kes palka ei vääri. (klassijuahata kogu energia lähebki 4 “erilise” õpilase peale).

Järjest süveneb ka tendents, kus 12. klassi alguses teatatakse eksamiaine õpetajale, et õppida pole vaja, 1 punkti saan ma nagunii.

+5
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

VOCO pakutavaid erialasid olen samuti huvi pärast vaadanud. Seal tundub olevat mitmetest erialadest varianti: üks ainult kutseõpe ja teine koos keskharidusega. Aga on ka erialasid (lihatöötleja, puhastusteenindaja-juhendaja näiteks), kus ongi vaid kutseõpe.

Kui teemasse süveneksid, siis saaksid aru, et osad erialad on põhikooli ja teised keskhariduse baasil. Lõpetades kutsekooli, saad siis vastavalt kutsekeskhariduse, mis annab nii kutse- kui ka keskhariduse või lisaks varasemalt omandatud keskaridusele kutsehariduse. Üldjuhul omandatakse kutseõppes 4. tase.

Muidugi on kutsekoolides olemas ka erialad põhihariduseta lastele, mis annavad neile 2. või 3. taseme kutse, aga see on hoopis teine teema. ..

Nii, aga ma ju kirjutasin erialadest põhihariduse baasil. Ma tean väga hästi, et on olemas ka põhihariduse nõudeta erialasid ja erialasid, mis eeldavadki keskhariduse olemasolu. Tõin välja põhihariduse baasil õpitavad erialad, kus kirjelduse järgi keskharidust ei saa ja tõin välja, et hulgast erialadest on 2 varianti. Nende puhul siis saab kas ainult kutse või kutse koos keskharidusega.

Võibolla oled ise kutsekoolidega seotud? Äkki siis oskad kinnitada, et mistahes erialale sisse astudes põhikooli baasilt saab kindlasti iga soovija omandada kutsele lisaks keskhariduse? Mina seda pole kuskilt välja lugenud. Ma arvan, et see oleks oluline info kõigile noortele ja lapsevanematele.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja siis see lapsuke saab gümnaasiumi. Septembris käib koolis – kõik on uus ja huvitav, enamasti kordamine. Edasi jõuab kooli üha harvem, sest küll valutab pea,siis kõht, jäi magama. Ema on vihane, miks tema lapsega õpetajad ekstra ei tegele kui ta kooli jõuab – ta ju nii tahab koolis käia, õpetajad nõuavad liiga palju, kõike seda jama ju elus vaja ei ole.

Nii on lapsel kevadeks 8 puudulikku ja koolist välja avamine. Süüdi on jälle kool – pole piisavalt arvestatud lapse individuaalsust ja tema eripära. Klassijuhataja on üldse muidusööja, kes palka ei vääri. (klassijuahata kogu energia lähebki 4 “erilise” õpilase peale).

Järjest süveneb ka tendents, kus 12. klassi alguses teatatakse eksamiaine õpetajale, et õppida pole vaja, 1 punkti saan ma nagunii.

Ega kutsekoolis pole teisiti. Kutsekoolid pole samuti kohustuslikud ning seal on motiveeritud õppijaid küllalt. Ka vanemaid inimesi. Kutsekoolides on samuti nõuded ning tarvis õppida ja kui ikkagi ei viitsi, siis kooli ei lõpeta. Hariduslike erivajadustega õpilastele on eraldi kutsehariduskeskus Astangul, aga tavalistes kutsekoolides peab ikkagi valitud erialal vajaliku suutma omandada ja kui ei suuda, siis ei saa kooli läbida.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Võibolla oled ise kutsekoolidega seotud? Äkki siis oskad kinnitada, et mistahes erialale sisse astudes põhikooli baasilt saab kindlasti iga soovija omandada kutsele lisaks keskhariduse? Mina seda pole kuskilt välja lugenud. Ma arvan, et see oleks oluline info kõigile noortele ja lapsevanematele.

Jeerum… aga kas sa sellest saad aru, et kui kutsekooli lõpetades omandatakse kutsekeskharidus, siis see tähendabki seda, et saadakse lisaks kutseharidusele keskharidus.  Ei tohiks ju väga keeruline olla?

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

too palun näide, millise kutseka lõpetamine ei anna keskharidust (tean, vähemalt vanasti oli võimalik kutsekas lõpetada ka nii, et said kutse, aga ei saanud keskharidust, kuid siis oli põhjuseks mitterahuldavad üldained või eksamite mitteläbimine, aga selline ei saaks ka gümnaasiumist keskharidust ja kukuks märksa varem sealt välja).

Kuna ma ise pole kunagi kutsekoolis õppinud ja pole mu lähedastest ükski kutsekooli põhikooli baasilt läinud, siis ega ma nüüd tõesti 100% kindel pole, et sisse astudes näiteks metsatehniku erialale ei saaks soovi korral ka kutsekeskharidust, kuigi kodulehel on kirjas, et tegu on kutseõppega. Sealsamas on veel mitmed erialad, mille lõpetades saab kirjelduse järgi ainult kutse (ja on põhihariduse baasil). VOCO pakutavaid erialasid olen samuti huvi pärast vaadanud. Seal tundub olevat mitmetest erialadest varianti: üks ainult kutseõpe ja teine koos keskharidusega. Aga on ka erialasid (lihatöötleja, puhastusteenindaja-juhendaja näiteks), kus ongi vaid kutseõpe. Ja ma pole päris kindel, kas need, kes on sisse astunud näiteks koka eriala sellele variandile, mis pakub vaid kutseõpet, saaksid soovi korral eriala vahetada ja kutsekeskhariduse omandada.

no näed sa nüüd, ka gümnaasium on võimalik täiesti lambana ära lõpetada 😀

terve teema on ju peale põhikooli gümnaasiumi asemel kutsekasse keskharidust omandama minemisest 😀 loomulik, et põhikoolilõpetaja, kes tahab saada keskharidust, valib sellise eriala, mis annab peale kutse ka keskhariduse.

kutsekates on loomulikult palju selliseid erialasid, kus inimene saabki ainult kutse. need enamasti eeldavad keskhariduse olemasolu, sest kui inimene soovib elu jooksul mitut kutset saada, siis ega ta ei pea ju iga kord uuesti keskharidust lisaks saama 😀 või kui akadeemilist pead üldse pole, siis valibki laps peale põhikooli metsatehniku eriala, saab sealt kutse ja temasse ei puutu üldse gümnaasiumi ajalugu või matemaatika. samas kooli lõpetades on tal oskused olemas ja saab tööle asuda ning end ülal pidada. muide, kutsekad teevad ka mõnekümnetunniseid koolitusi, ka nendega koos ei pea gümnaasiumi ajalookursust omandama

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Soovitan soojalt tutvuda kutsekate-tehnikumide riigieksamite tulemustega https://www.postimees.ee/7653660/edetabelid-postimehe-koolide-edetabel-2022 … peab olema ikka VÄGA motiveeritud ja püüdlik laps, kes suudab neis koolides korraliku tulemuse teha. Mu enda lapse klassivend maandus eelmisel sügisel ühes Tln kutsekas ja ikka päris raske seltskond on rühmas koos, sh 2 eksvangi 🙁

+6
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Põhikoolis tuli korralik pube peale ja kuna kodus ka lihtne ei olnud, siis keeras katus üsna põhja. Läksin kutsekasse. Kui 18 sain, läksin tööle ja kukkusin kutsekast välja. Töötasin mõned aastad ja hiljem läksin õhtukasse ja sealt ülikooli. Täna on üks magister taskus ja olen ülikoolis teisel ringil.
Saab küll, kui hästi tahta, aga ega see lihtne ei ole. Terve aja olen töötanud vähemalt täiskoormusega ning rõvedalt vaeva näinud. Pigem on sellised erandlikud, sest selline katkendlik haridustee eeldab, et tegelikult nupp nokib.

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 108 )


Esileht Koolilaps Põhikooli lõpueksami lävend ja gümnaasiumikoht