Esileht Koolilaps Põhikooli matemaatika eksam

Näitan 14 postitust - vahemik 1 kuni 14 (kokku 14 )

Teema: Põhikooli matemaatika eksam

Postitas:

Kuidas tundus? Kas lihtne või raske?
Viite on vist päris raske seekord saada.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

kui eelnevad korrad oled läbi kukkunud, siis on loomulikult raske seekordki viit saada. enamus inimestel peale matemaatikaõpetajate see võrdlusvõimalus vist puudub.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sel aastal oli kõige raskem põhikooli mata eksam läbi aegade! Esimene ülesanne oli lihtsustamine ja leida tuli väärtus, kui a= (3/10)astmes -1, ok see oli kerge, aga b= – ruutjuur,9+16/9. Väga keeruline.
Võrrand selles eksamis eraldi puudus nagu igal aastal olnud on. Oli pöördvõrdelise seosega graafiku ülesandes üks võrrandi moodi asi. Pöördvõrdelist seost pole samuti ühelgi aastal eksamil olnud. Siis oli 2 statistilist ülesannet tabelitega, mis olid lihtsad. Viimane valikülesanne oli kahest vaasist, millest üks oli silindrikujuline ja teine koonusekujuline. Kunagi pole varem olnud kahte ruumilist kujundit koos ühes ülesandes + arvutada tuli selles ülesandes ka protsenti. Oli väga raske. Ka klassi kõige targemad olid ehmunud nägudega ja ütlesid, et oli äärmiselt raske eksam. Soovin jõudu järgmise aasta lõpetajatele, sest see eksam neil tuleb veel raskem kui meil täna oli. Hetkel olen hinde ootel.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Eksam oli raske, aga mitte üle mõistuse raske. Meie koolis (tavaline Tallinna kool) oli kahe klassi peale 17 viite ja umbes 10 nelja. Ehkki mind isiklikult ehmatas ka eksamit avades ära, et oi, kui rasked ülesanded. Aga õnneks lapsed olid nutikad ja oskasid teisel kujul avaldatud ülesanded niimoodi teisendada, et oskasid lahendada! 🙂

Raskeks tegi asja see, et eksamiülesanded olid tavapärasest harjumatul kujul. Näiteks sirge võrrand oli y=(x+2)/2. (Murrujoone kujul).
Lisaks nõudsid ülesanded väga hoolikat lugemist, sest sõnastus luges väga palju.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Sel aastal oli kõige raskem põhikooli mata eksam läbi aegade! Esimene ülesanne oli lihtsustamine ja leida tuli väärtus, kui a= (3/10)astmes -1, ok see oli kerge, aga b= – ruutjuur,9+16/9. Väga keeruline.
Võrrand selles eksamis eraldi puudus nagu igal aastal olnud on. Oli pöördvõrdelise seosega graafiku ülesandes üks võrrandi moodi asi. Pöördvõrdelist seost pole samuti ühelgi aastal eksamil olnud. Siis oli 2 statistilist ülesannet tabelitega, mis olid lihtsad. Viimane valikülesanne oli kahest vaasist, millest üks oli silindrikujuline ja teine koonusekujuline. Kunagi pole varem olnud kahte ruumilist kujundit koos ühes ülesandes + arvutada tuli selles ülesandes ka protsenti. Oli väga raske. Ka klassi kõige targemad olid ehmunud nägudega ja ütlesid, et oli äärmiselt raske eksam. Soovin jõudu järgmise aasta lõpetajatele, sest see eksam neil tuleb veel raskem kui meil täna oli. Hetkel olen hinde ootel.[/tsitaat]

Eks seda esimest lauset karjatavad tegijad igal aastal. Täiesti normaalne eksam, aga jah, loogilist mõtlemist oli veidi enam vaja, et saada ülesandele tuttavam vorm. Meil küll erilist paanikat ei olnud, keskmine tase.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Sel aastal oli kõige raskem põhikooli mata eksam läbi aegade! Esimene ülesanne oli lihtsustamine ja leida tuli väärtus, kui a= (3/10)astmes -1, ok see oli kerge, aga b= – ruutjuur,9+16/9. Väga keeruline.
Võrrand selles eksamis eraldi puudus nagu igal aastal olnud on. Oli pöördvõrdelise seosega graafiku ülesandes üks võrrandi moodi asi. Pöördvõrdelist seost pole samuti ühelgi aastal eksamil olnud. Siis oli 2 statistilist ülesannet tabelitega, mis olid lihtsad. Viimane valikülesanne oli kahest vaasist, millest üks oli silindrikujuline ja teine koonusekujuline. Kunagi pole varem olnud kahte ruumilist kujundit koos ühes ülesandes + arvutada tuli selles ülesandes ka protsenti. Oli väga raske. Ka klassi kõige targemad olid ehmunud nägudega ja ütlesid, et oli äärmiselt raske eksam. Soovin jõudu järgmise aasta lõpetajatele, sest see eksam neil tuleb veel raskem kui meil täna oli. Hetkel olen hinde ootel.[/tsitaat]

ma ei teadnud, et ka 9ndikud Perekooli-lugejad on…

Nüüd siis arvamus parandaja vaatevinklist (ise sel aastal 9ndas ei õpeta, aga töid parandasin)
1. lihtsustamine. tuli leida ühine nimetaja, panna laiendajad, koondada ja taandada. siis arvutada a ja b väärtused ja panna need asemele ning arvutada avaldise väärtus.
kui 9+16 st ruutjuure leidmine raske on, siis mida siis üldse põhikooli lõpetajalt küsida tohib…
2. tekstülesanne tabeli andmete põhjal. oli vaja erinevate lahtrite väärtusi korrutada. oli vaja liita-lahutada. isegi 2-lised tegid selle ära.
3. graafikult kahe punkti teise koordinaadi leidmine kui üks on teada. sirge võrrandi põhjal sirge joonistamine samasse teljestikku. jooniselt sirge ja antud graafiku lõikepunktide koordinaatide leidmine. VÕRRANDI lahendamine (seega ei saa öelda, et võrrandit polnud, lausa ruutvõrrand tuli lahendada siin)
4. suur tabel, millest tuli välja otsida erinevaid väärtusi ja täita tekstis lünki selle tabeli andmete põhjal. tuli arvutada 2 protsenti ja üks keskmine.
5. (kõige raskem ülesanne tööde kontrollimise põhjal, sest… osa ei osanud rombi joonistada, mõni joonistas rööpküliku, mõni lausa trapetsi, ringe ei olnud näha) rombi joonestamine. selle külje pikkuse ja pindala leidmine. ühe lõigu pikkuse leidmine. (pindala valem, pythagorose teoreem, kas euleri teoreem, sarnased kolmnurgad või pindala omadused)

valikülesanded.
5. tekstülesanne, mille põhjal tuli koostada murdvõrrand või kahe muutujaga võrrandisüsteem.
6. tekstülesanne silindri ja koonuse ruumalade arvutamise ja võrdlemise kohta.

eksam oli… üle aegade üks lihtsamaid – matemaatilises mõttes, paraku oli näha, et tänapäeva lastel puudub enamikul funktsionaalse lugemise oskus, ei saada aru tekstist, ei osata tabelist arve üles leida jne.
ei tunta ka mõisteid (romb trapets)

hindamisjuhend ja vastused närvitsejatele ka:
http://www.ekk.edu.ee/vvfiles/0/pk_matemaatika_hindamisjuhend.pdf

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

laps sai 4. ütles ka et raske oli ja et aega jäi väheks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Pole ise küll matemaatikaõpetaja, aga töötan koolis. Õpetajate sõnul oli eksam palju kergem, kui eelmisel aastal ja hinded lastel tõotavad tulla päris head. töötan tavalises piirkonnakoolis.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Läbi kukkus üks; viisi oli kümme, kolmesid kaks; ülejäänud olid tugevad neljad.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Poiss tegi tund ja viisteist minutit eksamit, kiitis, et kerge oli, hetkel juba viis käes 🙂

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ja meie kahe klassi peale kukkus läbi 8 last.
Tüdruk muidu väga 4+/5- ja sai 3… nuttes tuli eksamilt.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu poja klassis oli 11 läbikukkujat 🙁

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

9-ndikud perekoolis 😀

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu tuttav poiss sai maksimumpunktid, aga ütles et oli raske. Ta oli pool aastat koduõppel st õppis praktiliselt ise, eks see ka kindlasti tegi keerulisemaks.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 14 postitust - vahemik 1 kuni 14 (kokku 14 )


Esileht Koolilaps Põhikooli matemaatika eksam

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.