Kuidas tundus? Kas lihtne või raske?
Viite on vist päris raske seekord saada.
Teema: Põhikooli matemaatika eksam
kui eelnevad korrad oled läbi kukkunud, siis on loomulikult raske seekordki viit saada. enamus inimestel peale matemaatikaõpetajate see võrdlusvõimalus vist puudub.
Sel aastal oli kõige raskem põhikooli mata eksam läbi aegade! Esimene ülesanne oli lihtsustamine ja leida tuli väärtus, kui a= (3/10)astmes -1, ok see oli kerge, aga b= – ruutjuur,9+16/9. Väga keeruline.
Võrrand selles eksamis eraldi puudus nagu igal aastal olnud on. Oli pöördvõrdelise seosega graafiku ülesandes üks võrrandi moodi asi. Pöördvõrdelist seost pole samuti ühelgi aastal eksamil olnud. Siis oli 2 statistilist ülesannet tabelitega, mis olid lihtsad. Viimane valikülesanne oli kahest vaasist, millest üks oli silindrikujuline ja teine koonusekujuline. Kunagi pole varem olnud kahte ruumilist kujundit koos ühes ülesandes + arvutada tuli selles ülesandes ka protsenti. Oli väga raske. Ka klassi kõige targemad olid ehmunud nägudega ja ütlesid, et oli äärmiselt raske eksam. Soovin jõudu järgmise aasta lõpetajatele, sest see eksam neil tuleb veel raskem kui meil täna oli. Hetkel olen hinde ootel.
Eksam oli raske, aga mitte üle mõistuse raske. Meie koolis (tavaline Tallinna kool) oli kahe klassi peale 17 viite ja umbes 10 nelja. Ehkki mind isiklikult ehmatas ka eksamit avades ära, et oi, kui rasked ülesanded. Aga õnneks lapsed olid nutikad ja oskasid teisel kujul avaldatud ülesanded niimoodi teisendada, et oskasid lahendada! 🙂
Raskeks tegi asja see, et eksamiülesanded olid tavapärasest harjumatul kujul. Näiteks sirge võrrand oli y=(x+2)/2. (Murrujoone kujul).
Lisaks nõudsid ülesanded väga hoolikat lugemist, sest sõnastus luges väga palju.
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Sel aastal oli kõige raskem põhikooli mata eksam läbi aegade! Esimene ülesanne oli lihtsustamine ja leida tuli väärtus, kui a= (3/10)astmes -1, ok see oli kerge, aga b= – ruutjuur,9+16/9. Väga keeruline.
Võrrand selles eksamis eraldi puudus nagu igal aastal olnud on. Oli pöördvõrdelise seosega graafiku ülesandes üks võrrandi moodi asi. Pöördvõrdelist seost pole samuti ühelgi aastal eksamil olnud. Siis oli 2 statistilist ülesannet tabelitega, mis olid lihtsad. Viimane valikülesanne oli kahest vaasist, millest üks oli silindrikujuline ja teine koonusekujuline. Kunagi pole varem olnud kahte ruumilist kujundit koos ühes ülesandes + arvutada tuli selles ülesandes ka protsenti. Oli väga raske. Ka klassi kõige targemad olid ehmunud nägudega ja ütlesid, et oli äärmiselt raske eksam. Soovin jõudu järgmise aasta lõpetajatele, sest see eksam neil tuleb veel raskem kui meil täna oli. Hetkel olen hinde ootel.[/tsitaat]
Eks seda esimest lauset karjatavad tegijad igal aastal. Täiesti normaalne eksam, aga jah, loogilist mõtlemist oli veidi enam vaja, et saada ülesandele tuttavam vorm. Meil küll erilist paanikat ei olnud, keskmine tase.
[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Sel aastal oli kõige raskem põhikooli mata eksam läbi aegade! Esimene ülesanne oli lihtsustamine ja leida tuli väärtus, kui a= (3/10)astmes -1, ok see oli kerge, aga b= – ruutjuur,9+16/9. Väga keeruline.
Võrrand selles eksamis eraldi puudus nagu igal aastal olnud on. Oli pöördvõrdelise seosega graafiku ülesandes üks võrrandi moodi asi. Pöördvõrdelist seost pole samuti ühelgi aastal eksamil olnud. Siis oli 2 statistilist ülesannet tabelitega, mis olid lihtsad. Viimane valikülesanne oli kahest vaasist, millest üks oli silindrikujuline ja teine koonusekujuline. Kunagi pole varem olnud kahte ruumilist kujundit koos ühes ülesandes + arvutada tuli selles ülesandes ka protsenti. Oli väga raske. Ka klassi kõige targemad olid ehmunud nägudega ja ütlesid, et oli äärmiselt raske eksam. Soovin jõudu järgmise aasta lõpetajatele, sest see eksam neil tuleb veel raskem kui meil täna oli. Hetkel olen hinde ootel.[/tsitaat]
ma ei teadnud, et ka 9ndikud Perekooli-lugejad on…
Nüüd siis arvamus parandaja vaatevinklist (ise sel aastal 9ndas ei õpeta, aga töid parandasin)
1. lihtsustamine. tuli leida ühine nimetaja, panna laiendajad, koondada ja taandada. siis arvutada a ja b väärtused ja panna need asemele ning arvutada avaldise väärtus.
kui 9+16 st ruutjuure leidmine raske on, siis mida siis üldse põhikooli lõpetajalt küsida tohib…
2. tekstülesanne tabeli andmete põhjal. oli vaja erinevate lahtrite väärtusi korrutada. oli vaja liita-lahutada. isegi 2-lised tegid selle ära.
3. graafikult kahe punkti teise koordinaadi leidmine kui üks on teada. sirge võrrandi põhjal sirge joonistamine samasse teljestikku. jooniselt sirge ja antud graafiku lõikepunktide koordinaatide leidmine. VÕRRANDI lahendamine (seega ei saa öelda, et võrrandit polnud, lausa ruutvõrrand tuli lahendada siin)
4. suur tabel, millest tuli välja otsida erinevaid väärtusi ja täita tekstis lünki selle tabeli andmete põhjal. tuli arvutada 2 protsenti ja üks keskmine.
5. (kõige raskem ülesanne tööde kontrollimise põhjal, sest… osa ei osanud rombi joonistada, mõni joonistas rööpküliku, mõni lausa trapetsi, ringe ei olnud näha) rombi joonestamine. selle külje pikkuse ja pindala leidmine. ühe lõigu pikkuse leidmine. (pindala valem, pythagorose teoreem, kas euleri teoreem, sarnased kolmnurgad või pindala omadused)
valikülesanded.
5. tekstülesanne, mille põhjal tuli koostada murdvõrrand või kahe muutujaga võrrandisüsteem.
6. tekstülesanne silindri ja koonuse ruumalade arvutamise ja võrdlemise kohta.
eksam oli… üle aegade üks lihtsamaid – matemaatilises mõttes, paraku oli näha, et tänapäeva lastel puudub enamikul funktsionaalse lugemise oskus, ei saada aru tekstist, ei osata tabelist arve üles leida jne.
ei tunta ka mõisteid (romb trapets)
hindamisjuhend ja vastused närvitsejatele ka:
http://www.ekk.edu.ee/vvfiles/0/pk_matemaatika_hindamisjuhend.pdf
laps sai 4. ütles ka et raske oli ja et aega jäi väheks.
Pole ise küll matemaatikaõpetaja, aga töötan koolis. Õpetajate sõnul oli eksam palju kergem, kui eelmisel aastal ja hinded lastel tõotavad tulla päris head. töötan tavalises piirkonnakoolis.
Läbi kukkus üks; viisi oli kümme, kolmesid kaks; ülejäänud olid tugevad neljad.
Poiss tegi tund ja viisteist minutit eksamit, kiitis, et kerge oli, hetkel juba viis käes 🙂
Ja meie kahe klassi peale kukkus läbi 8 last.
Tüdruk muidu väga 4+/5- ja sai 3… nuttes tuli eksamilt.
Minu poja klassis oli 11 läbikukkujat 🙁
9-ndikud perekoolis 😀
Minu tuttav poiss sai maksimumpunktid, aga ütles et oli raske. Ta oli pool aastat koduõppel st õppis praktiliselt ise, eks see ka kindlasti tegi keerulisemaks.
See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.