Esileht Ilu ja tervis põlved valutavad

Näitan 26 postitust - vahemik 1 kuni 26 (kokku 26 )

Teema: põlved valutavad

Postitas:
Kägu

Tere,

Viimasetel kuudel olen hädal põlve valguga. Valutavad mõlemad põlved. Olen 41. Tegin ka palju trenni, käisin jooksmas, jõusaalis jne. Nüüd iga päev põlved valusad. Trenni teha küll saan, aga pärast valutavad jälle rohkem.

 

Kas olen nüüd trenniga põlved täitsa ära lõhkunud? Kas ei tohiks üldse enam trenni teha. Ma ei teagi, mis mu kehakaalust niiviisi saab. Mul on pidevalt probleem ülekaaluga ja kui trenni ka enam teha ei saa, siis vist tuleb küll 100 kg ette.

Otsin poest FIT kreemi (selline spordi kreem, mis teeb soojaks). Hetkeks aitab, aga hiljem tuleb valu tagasi. Aga kas ja kuidas oleks võimalik nüüd sellest probleemist üldse veel üle saada? Või jääbki nüüd siis nii – kriiniliseks. Äkki on Teil mingei nippe. Äkki veel mingeid liigeseid toetavaid toidulisandeid võtta? Kas trennist peaks täitsa loobuma? Tean, et palju tuttvad käinud põlve opil. Kas mul nüüd sama saatus?

0
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mul on vanaema kes on 77a. Mõlemad puusaliigesed vahetatud. Tal ka põlved ja alaselg tegid valu. Ma ei tee mingit reklaami aga mu õde oli viinud talle prooviks mingit sporti tegevatele inimestele mõeldud jooki. Seal on sees suur kogus kollageeni-msm jms. Ja ta nüüd hiljuti ütles, et valud on kadunud.
Trennist loobuma ei pea aga ehk vahetada treeningut, midagi liigesesõbralikumat, näiteks ujumine on hea.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mul on vanaema kes on 77a. Mõlemad puusaliigesed vahetatud. Tal ka põlved ja alaselg tegid valu. Ma ei tee mingit reklaami aga mu õde oli viinud talle prooviks mingit sporti tegevatele inimestele mõeldud jooki. Seal on sees suur kogus kollageeni-msm jms. Ja ta nüüd hiljuti ütles, et valud on kadunud.

Trennist loobuma ei pea aga ehk vahetada treeningut, midagi liigesesõbralikumat, näiteks ujumine on hea.

Aitäh vastuse eest! Mis jook see on? Kas saad palun küsida õelt 🙂

Kas rattarenn on ka ok? Jalutamine?

 

ma ei teagi, kas peaksin praegu paar -kolm nädalat täitsa pausi tegema ja siis uue ala valima või kuidas? On siin üldse lootust et need valud ära lähevad või jälle vanusega üks krooniline häda juures?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ilmselgelt pead pausi tegema. Uuringud peaks näitama, mis täpselt viga on, aga praegusel ajal perearsti näha pole vist võimalik.

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mul on vanaema kes on 77a. Mõlemad puusaliigesed vahetatud. Tal ka põlved ja alaselg tegid valu. Ma ei tee mingit reklaami aga mu õde oli viinud talle prooviks mingit sporti tegevatele inimestele mõeldud jooki. Seal on sees suur kogus kollageeni-msm jms. Ja ta nüüd hiljuti ütles, et valud on kadunud.

Trennist loobuma ei pea aga ehk vahetada treeningut, midagi liigesesõbralikumat, näiteks ujumine on hea.

Aitäh vastuse eest! Mis jook see on? Kas saad palun küsida õelt 🙂

Kas rattarenn on ka ok? Jalutamine?

ma ei teagi, kas peaksin praegu paar -kolm nädalat täitsa pausi tegema ja siis uue ala valima või kuidas? On siin üldse lootust et need valud ära lähevad või jälle vanusega üks krooniline häda juures?

Biotech Usa Arthro Guard. Neid on kapslitena ja pulbrina ja jook ilmselt ka. Aga sellega on see probleem, et kuskilt Eestist seda osta ja tellida vist ei saa, mul mees väitis, et Soomest saab ( ta ise kasutas kui trenni tegi ). Ja mul tegi ka põlv mingi aeg valu, eriti trepist kõndides ja tegin nüüd kollageeni kuuri läbi ja enam pole valus. Ilmselt midagi ikka aitas. Võibolla kättesaadavam on Puhdistamo kollageen ja msm pulber. Tean, et Eestis tradehouse mingi aeg selle firma tooteid müüs. Väga kvaliteetsed ja puhtad tooted. Ise olen ka mitmeid toidulisandeid sealt kasutanud ja toiminud väga hästi.

Ma ise ka ülekaaluga kimpus ja ma käin niisama jalutamas. Tasub kindlasti rahulikumakt võtta kui põlved ikka väga valu teevad. Mina väga hoidsin oma põlve kui see valu tegi ja kui tundsin, et parem juba siis vaikselt sain jälle rohkem rapsida, aga ettevaatlikult.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ilmselgelt pead pausi tegema. Uuringud peaks näitama, mis täpselt viga on, aga praegusel ajal perearsti näha pole vist võimalik.

Jajah, probleem on ülekaalu ja liigse trenniga, aga raudselt peaks uuringutele minema. Et need kinnitaksid tõsiasja, et ülekaal mõjub liigestele ja põlvi koormavat trenni teha ei tohi.

Peale jooksmise on ujumine, kepikõnd ja 100 muud võimalust ennast vormis hoida. Eelkõige aga tuleb kaal normi saada. Isegi 5 kg alla võtmine on juba suur kergendus liigestele.

+2
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kõigepealt rahu. Tee sellist trenni, mis põlvi ei koorma. Uju. Kui pärast trenni põlved valutavad, siis ilmselgelt tegid liiga. Perearstile saada meil (helista). Küsi, mida võid sisse võtta, mida peale määrida. Palu Fastum geeli retsept.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Äkki olen ära külmetanud. Kuna olen kaalus üle 10 kg alla võtnud, siis hakkasin ka palju seelikuga käima, aga sügisel ju sukkadega külm ikkagi. On küll pikad saapad ja mantel, aga põlvede osa paljas. Kas võib ka külmast olla?

0
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Millisest külmast?

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kas võib ka külmast olla?

Närvipõletik? Miks mitte, aga lase ikka arstil diagnoosida.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Toitumine võib ka aidata.
Tean et varsseller on väga kasulik liigestele.

Ujumine ei koorma nii palju põlvi.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kollageene on erinevate tootjate omasid, ei pea just mingi konkreetne olema. iconfiti oma on vast kõige soodsam. Ma jooksen päris palju, igapäevaselt ja viimasel ajal on ka liigesed (pigem pahkluu kandis ja kannad) tunda hakanud andma. Peaks ka mõne päeva vahele jätma.
Ma tarbin igapäevaselt kollageeni, aga ika annavad jalad tunda, niiet imeravim minu puhul vähemalt see pole.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mine ortopeedi juurde. Saad teada, kas põlved on kulunud, ajutiselt (kergelt) põletikus või on midagi muud häda.

Kui oled ülekaalus ja põlvedega on niigi häda, siis ei soovita üldse joosta. Jooksmine võib kergesti põlved ära kulutada, kui tallavõlv on pisut vale kujuga ja kogu keha raskus jaotub seega jalgadele mitte optimaalseimal viisil. Mu isa kulutas niimoodi oma põlved ära (ortopeed kinnitas seda), kuigi ta täiesti normaalkaalus ja isegi saledapoolne. Minule soovitas ortopeed ka jooksutrenni mitte teha või kui, siis ainult pehmel pinnasel ja harva. Olen normaalkaalus ja põlved enam ei valuta (olen sinust noorem ka). Minul valutasid põlved keskkooli ajal, ortopeedil selgus, et tallavõlv on vale kujuga ja kooli kehaline (=palju jooksmist) + intensiivne trenn lihtsalt tähendas minu põlvedele liiga suurt koormust. Hakkasin ortopeedi soovitatud tallatugesid kandma, sain jooksust vabastuse ja ka ise trenni mõttes ei jooksnud ning aastaid enam põlved ei valuta.

Kehakaalu pead toitumisega korrigeerima. See on võimalik ja kuna kirjutad, et 100 kg veel pole, siis ilmselt pole sul nii ekstreemselt eripärane ainevahetus, et 10-20 kg toitumisega alla saada liigne pingutus oleks. Kaalulangetuse põhimõte on lihtne: söö vähem, kui ära kulutad. Kaloridefitsiit võiks olla umbes 500 kcal ringis, mitte oluliselt rohkem ja oluliselt vähema korral ei jõua tulemusteni talutava ajaga… Mingit eridieeti pole vaja, otseselt millestki loobuma ei pea. Küll aga oleks mõistlik süüa kalorivaesemaid, toitainerikkamaid ja kiudainerikkamaid toite rohkem, sest siis on kõht rohkem täis ja saad ka kaalu langetades vajalikud toitained kätte. Kui paar nädalat vastu oled pidanud, läheb edasi lihtsamalt.

Trennist muidugi ei pea loobuma, aga jooksmise soovitan küll põlvi vähem koormava trenniga asendada. Üldse, kui teed trenni selle eesmärgiga, et ainevahetus oleks kiirem, siis jooksmise asemel oleks targem teha lihastrenni, HIIT jms. Küllalt on harjutusi, mis kulutavad palju kaloreid, tõstavad keha üldist toonust ja seejuures ei koorma liigselt põlvi. Vajadusel palu nõu ja juhiseid mõnelt pädevalt treenerilt. Korralik intensiivne ujumine on ka väga tõhus kaloripõletaja. Ja treenib hästi ülakeha ning selga. Aga trenni mõttes ujumine peab ikka intensiivne olema, mitte nagu laiskloomal (nende ujumisest on vahvaid videosid).

+5
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ortopeediga tasub ka kontrollida kas tallavõlv ei vaja mingeid  ekstra sinu  jalale valmistatud tugitaldasid jalatsitesse. Neist on paljudel juhtumitel abi.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma käisin ka jooksmas ja sain põlvevalu. Isegi käia ei saanud. Kuna ma käisin ka samal ajal rühmatrennides klubis siis ei saanud ka enam seal kaasa teha.
Jooksuga tegin lõpu. Sõin igasugu kollageeni, bioglükosamiidi tabmette,väävlipulbrit, sülti. Kiiresti see ei mõjunud aga tasakesi jäi valu vähemaks ja sai korda. Kui trepist liigun, siis põlved ragisevad küll. Aga valu pole. Saan käia rühmatrennides ja käin kõndimas. 51 olen.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

ma ei teagi, kas peaksin praegu paar -kolm nädalat täitsa pausi tegema ja siis uue ala valima või kuidas?

Pigem paar-kolm kuud ikka. Valu võib kiiremini ära kaduda, kudi kui uuesti sama asja käes kannatada ei taha, lase liigestel puhata. Kodus-trennis käi pigem võimlemas, tee liigeseid toetavaid harjutusi. Füsioterapeut oskab sulle taastava kava teha, kui sa ise netist leia.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Perearstil pole su põlvedega midagi peale hakata. Ortopeedi juurde. Kas on põletik(saab rohuga valu maha) või saadab MRT-sse ja pärast seda võib-olla opile, kui miskit pahasti. Mina lõhkusin jooksu ja jõusaaliga põlved ära, tegin 44-aastaselt opi. Nüüd korra aastas 300.- maksev süst.

0
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kollageene on erinevate tootjate omasid, ei pea just mingi konkreetne olema. iconfiti oma on vast kõige soodsam. Ma jooksen päris palju, igapäevaselt ja viimasel ajal on ka liigesed (pigem pahkluu kandis ja kannad) tunda hakanud andma. Peaks ka mõne päeva vahele jätma.

Ma tarbin igapäevaselt kollageeni, aga ika annavad jalad tunda, niiet imeravim minu puhul vähemalt see pole.

Mitte kunagi ärge ostke lisandit odavuse järgi! Ikka sisu.

Kõige toimivam kollageen, mida mina olen tarvitanud on boost yoursefi oma. Aga mina soovitan ecoshi liigestele mõeldud kompleksi, mu ema kasutab seda põlvede pärast ja toimib.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina olin 35 a kui sain ootamatult põlve artroosi diagnoosi (see olla pigem tegelikult vanainimeste haigus).

ülekaalus pole mitte iial olnud, sporti hobikorras ikka teinud.

yks põlv lihtsalt nii valutas aastaid ja lõpuks siis lasin röntgeni teha. Ravi kahjuks sellele haigusele pole. 🙁

mine kindlasti uuringutele

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tegin ka palju trenni, käisin jooksmas, jõusaalis jne. Nüüd iga päev põlved valusad. Trenni teha küll saan, aga pärast valutavad jälle rohkem.

 

Kas olen nüüd trenniga põlved täitsa ära lõhkunud? Kas ei tohiks üldse enam trenni teha.

Alustame sellest, mis trenni sa seal jõusaalis tegid, mis põlvedele sai mõjuda? Sinu nimetatutest ma pigem arvan, et jooksmine on põlvedele liiga teinud mitte jõusaal. Jõutrenn lihaseid arendades pigem toetab liigeseid. See muidugi ei tähenda, et sa praegu valutavate põlvedega seda täiskoormusel tegema peaksid. Enne ikka taastu ära ja tee endale selgeks, mis on valu põhjustanud.

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minul diagnoositi artroos 43 aastaselt, jubedalt põlved valutasid.  Las perearst laseb röntgeni teha, ei ole mõtet  omal käel ravida.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina sain oma pôlvevaludest lahti, kui mandlid ära opereeriti. Uskumatu, aga tõsi. Mõtlesin juba, et olen invaliid. Ca 3 ndl pärast oppi hakkas valu kaduma ja enam ei olegi. Mädanevad mandlid, angiinid võivad ka mõjuda liigestele.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Võta koormus maha.

mine füsioterapeudi juurde.

pöördu perearstile.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minul diagnoositi osteoartroos miski 8 aastat tagasi, tehti röntgen. Ortopeed ütles, et mingitest toidulisanditest pole tolku peale glükoosamiini (peab võtma päevas vähemalt 1400 ühikut). Aga mina olen selle aja sees teinud palju erinevaid kuure-MSM, hüaluroonhape, kollageen, Boswelia, kondiotrotiin, nanohap. Praegu just ostsin B-Luron. Eks ta ära ei ole ravinud, aga arvan, et areneb edasi aeglasemalt ja mul pole valusid.

N.70

 

 

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Osta apteegist glükoosamiini. Kuu või kaks järjest võtta, magneesiumi võid ka võtta ja muidugi D-vitamiini.
Joosta tasub nii, et põlvi ei koorma, ehk siis rohkem selline kõnni moodi, mitte hüplemine ja põrutamine, eriti kui on ülekaal.
Muide, rasv talletab jääkaineid, paljud, kes järsult kaalu langetavad, saavad tõsised tervisehädad kaela pikaks ajaks. Kaalu langetus peaks olema aeglane.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ortopeed ütles, et mingitest toidulisanditest pole tolku peale glükoosamiini

Ja kahjuks aitab seegi vähe. Isal on pikaajalised kogemused nii selle kui teiste toidulisanditega. Ta sai artroosidiagnoosi umbes 20 aastat tagasi (keskealisena). Liikuma peab, aga mitte põlvi koormavalt. Glükoosamiini kuure võib paar korda aastas teha, natuke toetab ikka. Aga ravi pole. Lohutuseks, et mu isa endiselt liigub oma jalgadel, saab ka jalgrattaga poes käia, saab treppidest käia, paarikilomeetriseid jalutuskäike teha ja keegi veel isegi ei kaalu liigesevahetusi. Süste ei saa, põletikku otseselt pole, valuvaigisteid tarbib suurema koormuse korral ja pigem teiste liigeste artroosi tõttu (hilisem häda), aga mitte igapäevaselt.

Teemaalgatajale: tõsiselt, mine ortopeedi juurde. Niisama omaette arutleda pole mõtet. Ortopeed teeb probleemi põhjuse kindlaks ja saad edasised juhised mida ja kuidas käituda, mida vältida ja mida just teha. Nii trenni osas (ta küll harjutusi ette ei näita) kui toidulisandite ja ravimite osas.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Näitan 26 postitust - vahemik 1 kuni 26 (kokku 26 )


Esileht Ilu ja tervis põlved valutavad