Esileht Koolilaps Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

Näitan 20 postitust - vahemik 1 kuni 20 (kokku 20 )

Teema: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

Postitas:
Kägu

Tüdruk 2. klassis. ja nüüd jaanuaris siis võistlused tulemas. Meil range õpetaja, kes nõuab pidevat kodus harjutamist ja juhindub ainult n,ö tublimatest. Toob neid esile iga kell ja igal võimalusel.Esimese ja viimaste vahe on rohke kui kümmne kordne.
No me kodus tõesti harjutame. 5 korda nädals kindlasti. Aga tulemused ikka keskpärased ja erilist edenemist märgata ei ole. Lapsel on sisse harjunud näppude peal arvutamine ja sinna tal see aeg raisku lähebki. Tal see näppude kasutamine nii veres, et teeb ka pea kõik lihtsamad tehted nii. Kuidas saaks teda õpetada, et tulemused paraneksid. Kas pranglimist võib võrrelda spordiga, kus eelis andekamatel? Kas õpetajal on üldse õigus niimoodi pushhida. Olen väga õnnetu kui ekoolis on jäerjekordne hinnang: Pead rohkem harjutama!

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

ma väga vabandan, et teemast välja aga mis asi on pranglimine?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
zy

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

Sama siin.
Seda enam, et mul on võrdlus vanema lapsega, kes omal ajal sai rahulikult areneda, huvi kooli vastu säilis ja tulemused olid lõpuks palju paremad.
Nüüd nooremat drillitakse koolis nii, et ma üldse imestan, et ta sealt salaja teistpidi veel jalga pole lasknud pärast minu minemasõitmist. Etteütlused juba esimese klassi teisel poolaastal (ise polnud veel kirjatehnikagagi ühelepoole jõudnud), raamistamine (\”ei tohi teha rohkem, osata rohkem ega vastata asju, mida ei ole õpetaja rääkinud\”) ja üldse arusaamatud meetodid.
Mul ei ole lõpuks muud üle jäänud kui õpihuvi ja meeleolu säilimiseks last lohutada stiilis \”sul on veel kaks aastat jäänud selle õpetajaga\”. Kohutav!

Ühesõnaga – paremad tulemused tulevad huvist asja vastu, rahulikult seedimisest, mitte kuivast sundimisest ja harjutamisest.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

Pranglimine on arvutamine ühes spetsiaalses programmis..

Please wait...
Postitas:
zy

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]ma väga vabandan, et teemast välja aga mis asi on pranglimine?[/tsitaat]
pranglimine on aja peale peastarvutamine

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

Minu meelest peaks arvutamine kiiruse peale ikka vabatahtlik olema. Pranglimist võite ju ka kodus arvutis harjutada, aga kuidas näppude pealt peastarvutamisele üle minna ei oska öelda, võibolla keegi asjaga rohkem kursis oskab juhendada. Minu lapse koolis ka pranglimine kohustuslik, aga 1x aastas, samas see üsna ebaõiglane, mõni sai näiteks võrdlemise, mõni korrutamise või teine jagamise. Edasi klassi esindama pääsesid need, kes rohkem punkte said ja lihtsamate tehetega sai rohkem punkte.
Teine asi mis mul meelde tuleb, mängige lauamänge, kus numbreid liita tuleb, esimesena tuleb meelde monopol, kus alati 2 täringu summa, see pani minu lapse koolieelikuna arvutama.
Kas teil raamat on \”aruta arvu\” seal on ka mõningaid häid nippe, minu neljandikule igatahes meeldib (sai teises klassis peastarvutamise võistlusel auhinnaks).

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

Ma ei tea kas sest abi on, aga kui tuleb panna suurem-väiksem märk liitmistehete vahele, siis minu laps liidab vaid esimesed numbrid ja võrdleb selle põhjal. Niisama liitmises sest nipist abi küll pole. Laps ka 2. klass ja talle meeldib pranglimine ja oma klassis esirinnas. Näppudega arvutasmisest peaks nii või teisiti varsti loobuma…

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

Selleks, et laps pranglimises või mujal mõistusevõistlustes paremaid tulemusi saaks, tuleb enne lapse sigitamist väga hoolikalt valida väga heade geenidega sigitaja.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

Miks seda pranglimist vaja on?Liitmine-lahutamine-korrutamine- jagamine, kohustuslik – loomulikult! Aga miks peab last sundima pranglima???? See on mingi Lasnamäe huullus, jah?

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

Mateõpetaja jaoks on ilmselt tema töö nii tähtis, et peab seda oskust ülivajalikuks. Iga laps on mõnes asjas tubli ja see ei pea ilmtingimata pranglimine olema. Peamine, et annate endast parima ja sellest täiesti piisab. Nõustun eelpool kõnelejatega, et laps areneb kõige paremini just siis kui tal on endal õpihuvi. Liigne pushimine teeb vaid kahju. Lapsed ei ole mingi liinitoode, kes kõikides valdkondades ühtmoodi tugevad on.

Lohutuseks võin öelda, et ma ise näiteks olen medaliga kooli lõpetanud, aga arvutan siiamaani näppudel. Hoopis vajalikumaks on osutunud loogiline mõtlemine ja oskus kasutada materjale.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

Tundub, et õpetaja tahab võistlustel häid tulemusi. Lohuta last ja selgita, et arvutamisoskus tuleb ainult kasuks, et ta ei pea parimatega võrdne olema vaid ise tasapisi kiiremaks saama.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

Koolis peab aja peale peast arvutama? Meil mingis 5. klassis küsiti korrutustabelit, see pidi peas olema aga liitmine lahutamine on olnud lubatud nii kiiresti, kui keegi saab… Karm, lapsest kahju.

Miks teda sinna võistlustele vaja siis saata on? Kas sa ei saa õpetajale öelda, et sa ei soovi, et su laps osaleks võistlustel alal, mida ta ei valda?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

asjal on ka teine pool- lapsed lihtsalt peavad peastarvutamise selgeks saama ja seda ei saa mitte mingi muu valemiga kui ainult harjutades, harjutades ja harjutades. see, et 2.kl laps ikkaveel näppudel arvutab, näitab ainult üht, senine töö pole piisavalt tõhus olnud. varsti, lihtsamad vist isegi juba 2.kl lõpus, tuleb mängu juba korrutamine ja kui isegi liitmine raskusi valmistab, siis on ju laps korrutamisega püsti hädas. kui teile ei sobi pranglimine, siis harjutage niisama- autosõidul, süüa tehes jne, aga valikut pole, see tuleb pähe saada.
ma olen millalgi õpetanud üht 9kl piigat, kes otsis kalkulaatori välja isegi siis, kui oli vaja liita 2+3- see on ju jube, tegemist polnud mingi vaimupuudega, täiesti normaalne noor neiu oli, aga tase matas oli puhas 0,ma tõesti ei tea,mis valemiga ta põhikooli lõpuni läbi veeti

Please wait...
Postitas:
Kiki

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

Laps ei peagi sinna võistlusele minema, kõik nagunii ei saa. Kõik õpetajad seda ka vist ei tee. Miksikeses tehakse neid asju muidu.

Please wait...
Postitas:
celine2006

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

Laps 1 klassis ja nõutakse ka Miksikese keskkonnas arvutamist ja kohe algusest peale. Tegin siis lapsele tabeli- kleepisin mustale (kontrastsuse efekt) lehele ridu erinevat värvi ruutusid, nt esimene kümnend -valge, teine -roosa jne. Tabel aitas väga hästi loobuda näpudest ja laps nägi visuaalselt tulemust. Kasutasime selle nö abivahendi umb 1,5 kuud, ja kui liitmine/lahutamine oli tabeli järgi selge – loobus juba sellest. Ja veel,lapsele tuleb selgeks teha KUIDAS on õige arvutada, nt 16+5 tähendab 16+4=20 ja +1=21

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

minu meelest on pranglimine väga tänuväärne tegevus. paraku on arvutamine asi, milleta ei saa ühelgi elualal edukas olla. minul lapsevanemana on hea ja lihtne – laps arvuti taha ja las arvutab seal. arvuti annab ette tehted ning kontrollib pärast. meie ajal pidi seda kõike tegema lapsevanem. arvutamisoskus aga ei arene ilma harjutamata. eelis on loomulikult andekamatel, nagu spordis ja mujalgi. samas visa tööga on võimalik saavutada parimaid tulemusi nii matas kui ka spordis.
pane lapsele labakindad kätte, siis ei saa näppudel arvutada 🙂

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

väga hea tegevus ja laps meelsasti pranglib – ga mingit hullust sellest ei tehtud ja kodus küll harjutama ei pea – kord nädalas oli 1 tund ja seal siis harjutavad. Ma arvan et õpetajab on auahne ja tahab tulemusi. Meie koolis on see rohkem hobi, igastahes kodus seda harjutama ei pea.
Lasnamäega see seotud ei ole, tulnud nimelt Prangli saarelt.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

Lapsel oli päevikusse kirjutatud, et iga päev tuleb 15min. pranglida. Sellele on eelnenud mitmed meilid vanematele, et harjutage ja aidake vajadusel- võistlused tulekul. Täna pidid lapsed koolis käe tõstma, kas harjutatud ja kes kui mitu korda teinud. Meie õpetajale on jah tulemus tohutult tähtis ja eriti oluline on olla paralleelidest parem. Kas on ikka õige niimoodi pushida, pärast saadetakse siis nimekiri tulemustega laiali. Kiidetakse tublimaid ja moraalitsetakse kehvemate kallal. Mul oma lapsest nii kahju, tal see tunnustamise vajadus nii suur. Tulemustelt on ta tubli keskmine aga samas väga tubli sportlane. Tema võitusid ja saavutusi spordis ei kajastata kusagil. Harjutame nüüd tõesti igal õhtul. Õppime vastuseid mehhaaniliselt pähe jne. Aga om tulemustega jääb ta siiski oma klassis esikümne lõppu. Ja sealt kõrgemale punnitada kuidagi ei õnnestu. Olen juba ette löödud kui need tulemused teatavaks tehakse.See on ju jälle andekamate võimalus.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

Palju teil siis lapsi klassis on, et sõrmedel arvutav teise klassi laps, kes esikümne lõppu jääb (8-10. koht?), nii kehv on? Kas laps peab absoluutselt kõiges parim olema, loen et spordis tal saavutused ja võidud (s.t. esikohad või vähemalt esikolmikus olemised?).
Ja kas tunnustamine on ainult oluline, st pranglimises andekamaid tunnustatakse ja spordis andekamaid mitte? Et see laps, kes spordis tavaliselt viimane on, aga arvutamises esimeste sekka tuli, sai teenimatult tunnustada, sest tema on ju \”andekas\”?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

pranglimise edetabelit saab muide isa ka vaadata, seega pole emaili saata vajagi. Minu 1 klassi lapsed ka harjutavad nüüd kodus pranglimist, sest võistlused tulekul. Aga neil on pigem hiirega õigele numbrile pihta saamine mureks. Igale lapsele ei olegi antud kiiret arvutamist aga need lapsed on teistes ajsades tublimad. Ka ei oska kõik lapsed kirjandit kirjutada või viisi pidada.

Please wait...
Näitan 20 postitust - vahemik 1 kuni 20 (kokku 20 )


Esileht Koolilaps Pranglimine, kuidas aidata laps parematele tulemustele!

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.