Esileht Koolilaps Puue ja kehalises kasvatuses osalemine

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 69 )

Teema: Puue ja kehalises kasvatuses osalemine

Postitas:
Kägu

Minu laps on füüsilise puudega, st talle on vormistatud raske puue. Käib tavakoolis. Eelmistel aastatel oli ta kehalisest kasvatusest vabastatud, nüüd aga on uus õpetaja, kes väga soovib, et ta osaleks tundides.

Ka meie vanematena oleme õpetajaga ses osas sama meelt, et ka puudega noor võiks siiski jõudumööda natuke proovida sporti teha. Kusagil trennis ta ei käi. Osa harjutusi ta saab tundides kaasa teha, osa ei saa. Samuti väsib ta füüsilise pingutuse tagajärjel palju rutem.  Seega temalt samas mahus sooritust kui teistelt nõuda ei saa.

Kodus rääkis laps, et õpetaja olevat talle öelnud: “Tee nii palju kui jõuad, et saaksid siis oma kolme kätte.”

Kui lapse jutt tõele vastab, tunnen et see olukord pole aus. Esiteks on laps lahtise peaga ja muidu viieline õpilane. Oleks väga kurb, kui kehalise kolm (milles tema pole süüdi) rikuks ära ta lõputunnistuse.

Ma saan ka õpetajast aru – kui ta paneks ühele õpilasele pooliku soorituse eest viie, siis võivad tunda end puudutatuna teised lapsed. 

Seega mina lapsevanemana näen lahendust selles, kui õpetaja paneks tunnistusele kehalise kasvatuse lahtrisse lihtsalt “arvestatud”. Ülejäänud klassil oleks hinded, aga minu lapsel “arvestatud”. See näitab, et laps on siiski püüdnud osaleda tundides ja teinud jõudumööda kaasa, nii palju kui ta puue lubab. Kuidas sellises olukorras praktika on, kas on üldse mõtet õpetajale selline ettepanek teha? Teine  variant on taotleda arstilt taas vabastus.

+27
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Miks on tunnistus, kus kehaline on kolm, rohkem rikutud, kui tunnistus, kus kehaline on kriips ?  Kas laps on siis sinu jaoks kuidagi vähem väärtuslik, kui tal see kolm on ?

+2
-27
Please wait...

Postitas:
Kägu

Miks on tunnistus, kus kehaline on kolm, rohkem rikutud, kui tunnistus, kus kehaline on kriips ? Kas laps on siis sinu jaoks kuidagi vähem väärtuslik, kui tal see kolm on ?

Ah, ära hakka, palun.

Ei ole minu jaoks laps vähem väärtuslik, aga lapsel on puude tõttu niigi enesehinnanguga suured probleemid ja ma ei pea õigeks “karistada” last selle tõttu. Halb hinne peaks ju siiski väljendama lapse laiskust/viitsimatust/oskamatust – aga antud juhul ei ole ühegagi neist tegemist.

+27
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Uur liikumispetuse õppekava järgi enam numbriliselt ei hinnata. Õpetaja paneb hinnangu.

Kindlasti peaks laps jõudumööda tunnis osalema. Liikumise kasu on sadu kordi suurem lapse tervisele,  isegi kui õpetaja hindab “kolmega” ja “rikub tunnistuse”.

+4
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Äkki siis õpetaja lepib, et laps on ametlikult vabastatud, aga teeb kaasa?

+13
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

On kogemus sarnase olukorraga.

Samasugune “lahke” õpetaja, kes pakkus kolme sarnase taustaga lapsele.

Lisaks veel ühe vaatenurga. Miks ei tohi sellist last nö ähvardada kolmega? Sest see survestab ületama piire, mida antud laps ületada ei võiks. Meil nii läkski. Laps ei tahtnud seda kolme ja siis tegi asju, mida poleks tohtinud. Sellel olid omad tagajärjed.

On seal tunnistusel, mis on, aga sellist last ei tohi kuidagi survestada oma piire ületama, vaid julgustama püsima oma võimete piires. Sest sõltub nüüd puudest, aga piiri ületamine võib mõnel juhul tähendada ka pikemat taastumisaega, mille jooksul vbl üldse ei saa siis midagi teha.

+19
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu lapsel on geenihäire ning kaasasündinud lihaste alatoonus. Samuti raske puue. Käib tavakoolis tavaklassis. Kehalises kasvatuses on tal individuaalne õppekava. Teeb kaasa vastavalt oma võimetele. Kui püüab ja pingutab vastavalt oma võimetele, saab tunnihindeks viie. Kui kaasa ei tee, lorutab jne, siis saab nelja. Mitte ükski klassikaaslane ei ole tundud sellest ennast puudutatuna, et laps neist kehvema soorituse eest viie saab. Nad on ju normintellektiga empaatilised inimesed. Tõenäoliselt oleneb klassi suhtumine ka õpetaja suhtumisest. Laps lõpetab sellel aastal põhikooli ning individuaalne õppekava on tal esimesest klassist peale.

+25
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul on ka selline kogemus, et klassikaaslastele ei läinud üldse minu lapse hinne korda – kolm oli puhtalt õpetaja teema.

+12
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina olin aastaid enamuse ajast kehalisest vabastatud astma tõttu. Mäletan, et istusin pidevalt kehalise tunnis selle madalal pingil või kui osalesin, siis hinnati mind teisiti (see oli nõuka ajal ja siis olid veel paar last, kelle osas kehtis teistmoodi hindamine). 4klassis tuli uus õpetaja ja kas pidigi nii olema või ta ei teadnud – kõik privileegid kadusid. Kui aus olla, siis oli ikka raske, eriti joosta (astmahaiged teavad seda, siis ei olnud ka neid inhalaatoreid), kuna olin väga hea õpilane, siis oligi kehaline kolm, tasapisi tulid paremad tulemused ning lõpuks oli 4. Võibolla, kui oleksin jäänud sinna pingile istuma, oleksin praegu palju kehvema tervisega.

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu laps on füüsilise puudega, st talle on vormistatud raske puue. Käib tavakoolis. Eelmistel aastatel oli ta kehalisest kasvatusest vabastatud, nüüd aga on uus õpetaja, kes väga soovib, et ta osaleks tundides.

Ka meie vanematena oleme õpetajaga ses osas sama meelt, et ka puudega noor võiks siiski jõudumööda natuke proovida sporti teha. Kusagil trennis ta ei käi. Osa harjutusi ta saab tundides kaasa teha, osa ei saa. Samuti väsib ta füüsilise pingutuse tagajärjel palju rutem. Seega temalt samas mahus sooritust kui teistelt nõuda ei saa.

Kodus rääkis laps, et õpetaja olevat talle öelnud: “Tee nii palju kui jõuad, et saaksid siis oma kolme kätte.”

Kui lapse jutt tõele vastab, tunnen et see olukord pole aus. Esiteks on laps lahtise peaga ja muidu viieline õpilane. Oleks väga kurb, kui kehalise kolm (milles tema pole süüdi) rikuks ära ta lõputunnistuse.

Ma saan ka õpetajast aru – kui ta paneks ühele õpilasele pooliku soorituse eest viie, siis võivad tunda end puudutatuna teised lapsed.

Seega mina lapsevanemana näen lahendust selles, kui õpetaja paneks tunnistusele kehalise kasvatuse lahtrisse lihtsalt “arvestatud”. Ülejäänud klassil oleks hinded, aga minu lapsel “arvestatud”. See näitab, et laps on siiski püüdnud osaleda tundides ja teinud jõudumööda kaasa, nii palju kui ta puue lubab. Kuidas sellises olukorras praktika on, kas on üldse mõtet õpetajale selline ettepanek teha? Teine variant on taotleda arstilt taas vabastus.

Hinded käivad tunnistusele hindamisjuhendi järgi. Kui keahaline on eristav hindamine, siis sinna tuleb panna hinna, mitte arvestatud. Nii lihtsalt on. Küll on ebaõiglane, et temalt nõutaks samu asju. Õpetajana leian, et oleks mõistlik, kui füüsilisi asju teeb jõudumööda, ülejäänu saab  kompenseerida teooriaga.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas kuskil koolis pannakse veel kehalise kasvatuse eest hindeid?

See on igal juhul täiesti ebaõiglane. Olen ise see, kellel oli koolis kehalise kasvatuse hinne kolm ja ma jäin seetõttu ilma ka medalist lõpetamisel. Olin teistest palju lühem ja väiksem ja ei täitnud normi, pinguta palju tahad, ega seal üle oma varju ei hüppa. Keegi ei arvestanud neid norme minu pikkuse ja kaalu järgi, vaid mingi keskmise juhendi järgi.

Kehalise kasvatuse tunnis tuleb arvestada lapse individuaalset olukorda. Kui tal on puue, siis ei saa talle öelda, et tee kaasa, saad kolme. See on lihtsalt nii ebaõiglane ja valus, eriti kui laps pingutab ja muudes ainetes on hinded head. Siis tal ei ole ükskõik, mis number tal seal kehalise hindeks on, see on tema jaoks ülekohtune.

Peaks ikka olema nii, et kui laps teeb tunnis kaasa ja on näha, et püüab, siis saab kiita ja aine arvestatud. Kehaline saabki olla vaid arvestatud või mittearvestatud, mitte mingi tavapärase hindega hinnatud. Mul kooliajal olid ka poomiharjutused alati hindega viis. Aga me ei teinud poomiharjutusi aastaringselt.

+8
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja.

Mul on kahju lugeda, et meie kooliharidus on niivõrd uskumatult jäik. Lugedes ajakirjandusest ja mujaltki pea igapäevaselt kogu seda ilusat juttu “kaasavast haridusest” ja kõigi õpilastega arvestamisest ja muust sihukesest, võib jääda valemulje, et see on päriselt olemas.

Kusjuures me ei oota ju mitte midagi erilist. Ei oota me, et õpetaja mu last individuaalselt õpetaks või talle mingit eraldi õppekava koostaks vms vaevarikast. Soovime ainult seda, et raske puudega laps saaks kehalises mitte hinde, vaid “arvestatud” – ei midagi muud. Ja sedagi olevat ilmvõimatu täita. Väga kahju.

Tundes oma last tean, et tema puhul saabki kõige suuremaks ohukohaks tema kohusetundlikkus. Tean, et hirmus kolme või kahte saada hakkaks ta pingutama üle oma võimete. Tulemuseks võib olla eluohtlik terviserike. Sel juhul me ei saa enam rääkida “tervislikust” liikumisest.

Seega ei jää meil üle muud kui lapsele jälle kogu aastaks lihtsalt vabastus taotleda.

+16
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu liikumispuudega laps ei saa suuremat osa füüsilistest tegevustest teha. Jalutada saab, joosta mitte jne. Pallimängud kindlasti mitte. Uisutamine välistatud, aga näiteks jalgrattasüit pikalt aga aeglaselt on okei. Sai kehalise kõik aastad kolme. Kõik ülejäänud ained on viied. Mingit probleemi ei näe selles mitte-kuldmedalis ei mina ega laps. Ega ülikool. Ega ülejäänud elu.

+2
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Seega ei jää meil üle muud kui lapsele jälle kogu aastaks lihtsalt vabastus taotleda.

Oota, ära nüüd perekooli põhjal küll nii otusta. Mine ja räägi ise õpetajaga. Paku välja, et tehtaks individualane õppekava ja laps saaks lihtsalt arvestatud, mitte hinnet. See on kindlasti võimalik. See on kindlasti lapsele parem, kui teistega koos iga hnna eest pinggutad. Siis laps ise ka teab, et temal on selline õppekava ja peab seda ja toda tegema ning ei pea teistega samu asju samadel tingiustel tegema. Kui õpetaja sellest keeldub, eks siis jõuad selel vabastus evõtta. Aga juba ette alla anda ei ole küll mõtet, räägi ise õpetajaga.

+7
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja.

Mul on kahju lugeda, et meie kooliharidus on niivõrd uskumatult jäik. Lugedes ajakirjandusest ja mujaltki pea igapäevaselt kogu seda ilusat juttu “kaasavast haridusest” ja kõigi õpilastega arvestamisest ja muust sihukesest, võib jääda valemulje, et see on päriselt olemas.

Kusjuures me ei oota ju mitte midagi erilist. Ei oota me, et õpetaja mu last individuaalselt õpetaks või talle mingit eraldi õppekava koostaks vms vaevarikast. Soovime ainult seda, et raske puudega laps saaks kehalises mitte hinde, vaid “arvestatud” – ei midagi muud. Ja sedagi olevat ilmvõimatu täita. Väga kahju.

Tundes oma last tean, et tema puhul saabki kõige suuremaks ohukohaks tema kohusetundlikkus. Tean, et hirmus kolme või kahte saada hakkaks ta pingutama üle oma võimete. Tulemuseks võib olla eluohtlik terviserike. Sel juhul me ei saa enam rääkida “tervislikust” liikumisest.

Seega ei jää meil üle muud kui lapsele jälle kogu aastaks lihtsalt vabastus taotleda.

Kuula nüüd korra veel. Hindamisjuhend kehtib tervele koolile ja õpetaja ei saa seal ise erisusi teha. Võimalus on kompenseerida IÕK-ga (muud ülesanded ja erisused hindamisel). Selleks soovitan pöörduda õppealajuhataja või HEV- koordinaatori poole.

+2
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mine ja räägi ise õpetajaga. Paku välja, et tehtaks individualane õppekava ja laps saaks lihtsalt arvestatud, mitte hinnet.

Minu kogemus näitab, et sellise õpetajaga ei ole mõtet rääkida. Kui tema peab panema hinde, siis tema selle hinde sinna ka paneb. Kui on mingi eriprogramm, siis selline käsk peab talle tulema kuskilt ülevaltpoolt, mingit lapsevanema jutuga arvestamist ei toimu, sest see ei ole ametlik asi. Kõik peab olema spetsialistide poolt dokumenteeritud ja fikseeritud, siis tema saab näiteks mitte panna hinnet. AGA see veel ei tähenda seda, et ta oma frustratsiooni siis tunnis lapse peal ikkagi välja ei elaks.

Kui on soov, et laps jõukohaselt liiguks, siis kõige kindlam on panna ta jõukohasesse liikumisrühma. Kehalise kasvatuse tund paraku ei ole see koht, kus õpetaja jõuaks kõigiga individuaalselt tegeleda. Kui tegemist just mingi väikese kooli väikese klassiga ei ole.

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Lapsi võiks kasvatada nii, et nad ei tunne kodust survet olla kogu aeg parim või isegi väga hea. Laps võiks tunda, et on täiesti okei, kui ta on mingis pingereas kõige viimane. Keegi on alati, ja miks see ei võiks oma laps olla. Eriti nii tühises asjas kui kehaline kasvatud või rebi-kleebi jt joonistamine. Piisab sellest, kui ta muidu liigutab ja näiteks vanematega kunstinäitustel käib. Kodus vähem ohkimist kolmede üle ja lapsel õnnelikum elu pluss ta saab varakult omal nahal aru, et milleski kõige viimane olev inimene võib mõnes teises asjas olla esimene. Õpetab austust teistsuguste ja nõrgemate vastu.

+4
-10
Please wait...

Postitas:
Kägu

Lapsi võiks kasvatada nii, et nad ei tunne kodust survet olla kogu aeg parim või isegi väga hea. Laps võiks tunda, et on täiesti okei, kui ta on mingis pingereas kõige viimane. Keegi on alati, ja miks see ei võiks oma laps olla. Eriti nii tühises asjas kui kehaline kasvatud või rebi-kleebi jt joonistamine. Piisab sellest, kui ta muidu liigutab ja näiteks vanematega kunstinäitustel käib. Kodus vähem ohkimist kolmede üle ja lapsel õnnelikum elu pluss ta saab varakult omal nahal aru, et milleski kõige viimane olev inimene võib mõnes teises asjas olla esimene. Õpetab austust teistsuguste ja nõrgemate vastu.

Sa haugud praegu  vale puu all. Kehalise puudega lapsele n-ö karistusena ta puude eest kahe või kolme tunnistusele lajatamine on hoopis midagi muud ju.

Lisaks, miks sa süüdistad lapsevanemaid? Kui noor soovib edasi õppima minna, siis vaadatakse tema hindeid, sh keskmist hinnet, ja vaataja ei ole mitte sinu paha lapsevanem, vaid hoopiski uus kool. Juba gümnaasiumi astumise nimel käib tihe rebimine ja mitte keegi ei leelota seal: “Oh, ei need hinded pole üldse olulised!”

Hinded on üldjuhul lapse töö palk. Korras hinded võimaldavad lapsel minna õppima täpselt seda, mis teda ennast huvitab. Ehk siis, neil on suur roll selles, kas tulevikus on meie ühiskonnas täiskasvanu, kellel on talle enesearengut pakkuv huvialadega haakuv töö või mitte niiväga.

+13
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Lapsi võiks kasvatada nii, et nad ei tunne kodust survet olla kogu aeg parim või isegi väga hea. Laps võiks tunda, et on täiesti okei, kui ta on mingis pingereas kõige viimane. Keegi on alati, ja miks see ei võiks oma laps olla. Eriti nii tühises asjas kui kehaline kasvatud või rebi-kleebi jt joonistamine. Piisab sellest, kui ta muidu liigutab ja näiteks vanematega kunstinäitustel käib. Kodus vähem ohkimist kolmede üle ja lapsel õnnelikum elu pluss ta saab varakult omal nahal aru, et milleski kõige viimane olev inimene võib mõnes teises asjas olla esimene. Õpetab austust teistsuguste ja nõrgemate vastu.

Sa haugud praegu vale puu all. Kehalise puudega lapsele n-ö karistusena ta puude eest kahe või kolme tunnistusele lajatamine on hoopis midagi muud ju.

Lisaks, miks sa süüdistad lapsevanemaid? Kui noor soovib edasi õppima minna, siis vaadatakse tema hindeid, sh keskmist hinnet, ja vaataja ei ole mitte sinu paha lapsevanem, vaid hoopiski uus kool. Juba gümnaasiumi astumise nimel käib tihe rebimine ja mitte keegi ei leelota seal: “Oh, ei need hinded pole üldse olulised!”

Hinded on üldjuhul lapse töö palk. Korras hinded võimaldavad lapsel minna õppima täpselt seda, mis teda ennast huvitab. Ehk siis, neil on suur roll selles, kas tulevikus on meie ühiskonnas täiskasvanu, kellel on talle enesearengut pakkuv huvialadega haakuv töö või mitte niiväga.

Sul on õigus. Aga selleks, et asi leiaks ka lahenduse, on vaja asja õigest otsast ajada. Õpetaja on selles süsteemis kõige väiksem nupp, kellel puudub võim otsustada, kas ta kasutab eristavat hindamist (hinded) või mitteeristavat (M/MA). Selleks, et see laps saaks tunnist osa võtta, kuid jõukohaseid ülesandeid teha, peab see pall natsa kõrgemalt veerema (Rajaleidja, IÕK, jms).

Pole mõtet kiruda õpse ja norme ning end kannatajaks teha. Tuleb leida lahendusi ning õigesti asju ajada.

+2
-7
Please wait...

Postitas:
Kägu

Sa haugud praegu  vale puu all. Kehalise puudega lapsele n-ö karistusena ta puude eest kahe või kolme tunnistusele lajatamine on hoopis midagi muud ju.

Ma ei leia. Mina näiteks ei pea viisi. Klassides, kus meil oli laulmine õppeaineks, oli mul loomulikult tunnistusel kolm. Objektiivne hinne. Kui oli juba muusikaõpetus, oli viis. Miks oleksin mina pidanud saama samasuguse viie, kui klassiõde, kes lõõritas ühegi noodiga eksimata? Meie laps, kes on mite eriti rakse, aga hüppamist takistava füüsilise puudega, sai loomulikult kahe, kui teemaks oli üle kitse hüpped. Oleks pidanud viie saama? Mis tunde see oleks sportlikele lastele jätnud? Teine istub nurgas, nokib nina ja viis kukub ning mina kargan siin, keel vestil? Mina nii ei leia.

+4
-16
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu kogemus ütleb, et on kehalise õpetajaid, kes saavad suurema palumisetagi kõike – arvestatud, referaadid jms asenduslahendused. Aga õpetajalt, kes juttu alustab hindest kolm – sealt ma erilist mõistmist ei loodaks. Proovida muidugi tasub, et kuidas õpetaja temaga asja arutamise peale reageerib.

Siin ei saa isegi astmaga võrrelda. Sõltub väga täpselt puudest. Neid on väga palju erinevaid. Ja ka sellest ei sõltu, mis vanem arvab. Laps on koolis ilma vanemata ja vanemal puudub vähimgi võimalus minna kõrvale last paluma, et kuule, ära tee. Muidu viieline põhikooliealine laps ikka pigem läheb ja teeb. Sest tõesti – tõenäoliselt on ta enesehinnang selles osas nagunii varem juba pihta saanud ja seda enam üritab ta seda kolme mitte saada.

Soovitaks pigem üle reageerida ja vabastus hankida, kui katsetama hakata. Meil oli muidugi taolist tüüpi õpetaja puhul ka selline kogemus, et ega vabastus ka väga ei huvitanud.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Sportlike lastega ei juhtu mitte midagi, kui teine kahte ei saa sama asja eest. Mu lapsel pole kolme klassikomplekti peale olnud ühtegi klassikaaslast olnud, keda raasugi huvitaks tema kehalise hinne. Ja teda vastupidi ka – ei tea tema kunagi, mille eest keegi vabastatud on või mis kellegi hinne on. Õpetaja otsustab hinde ja kõik.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

TA lapsele tunnen kaasa ja ma TA asemel taotleks vabastuse. Räägiks ka kooli juhtkonnaga, et äkki laps võiks lihtsalt tundi jõukohaselt kaasa teha.

Aga muude mõtteavalduste taustal pean seda ka ütlema, et minu arvates see ei ole õige, kui kehaline on selline tund, kus hindeid ei panda. Miks ei või kasinate matemaatiliste võimetega, kuid füüsiliselt andekas laps saada ka eduelamust ehk viite? Taustaks – ise olin koolis tark, aga paks ja laisk. Kehaline oli õudne, aga see oli minu probleem. Samamoodi on ka käsitöö ja laulmisega. Las saavad osad viisi ja osad kolmesid. Selline ongi elu. Samamoodi võiks ju keegi saada vabastuse füüsikas, et “pea lihtsalt ei võta”. Ja et kui ikkagi kaasa teeb ja ilgelt pingutab ja pusib, siis õpetaja ütleb, et “saad oma kolmekese kätte”. Enamasti nii ju mitmete laste ja ainetega ongi.

Ja see eelnev toob mind selle juurde, et see, et sul tunnistusel peavad olema KÕIK viied, on ilgelt nõme. Pigem võiks lapsi kiita ainepõhiselt. Näiteks lõpetab aasta kiituskirjaga matemaatikas (kusjuures eesti keel võib vabalt kolm olla) või kiituskirjaga kehalises. Või saab mõlemad kiituskirjad. Välismaa inimestega rääkides on eri riikides just sellised süsteemid. Kust üldse on tulnud see “kõik viied” või “kõik neljad-viied”? Leninist?

+5
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Hinded on üldjuhul lapse töö palk. Korras hinded võimaldavad lapsel minna õppima täpselt seda, mis teda ennast huvitab.

Lapse töö palk on hinded vaid juhul, kui lähedased seda talle nii kommunikeerivad. Pikem jutt, iga lapsevanem saab aru. Kui ikka iga viie puhul kõvasti kiidetakse ja nelja puhul kodus öeldakse, et proovi paremini, siis kaks niidab lapse jalust tõesti. Kui lapse tunnistus igal perekonnaüritusel on suureks teemaks ja iga kolme peale muusikatunnis ema sügavalt ohkab, mida siis lapsest tahta. Vanemad peaksid julgustama last olema enda suhtes objektiivne. Klassiõde korrutab paremini, temal 5, sul 4. Sina aga huvitud kirjandusest, kirjutad paremini – sina 5, tema 3. Tunne oma tugevaid külgi, arenda neid, ära takerdu pisiasjadesse, laps.

Haridusest edaspidi. Ära tule mulle ütlema, et kellelgi kunagi on jäänud sisse saamata arstiteaduskonda või arenemata tipp-astrofüüsikuks seetõttu, et tal oli kuuendas ja seitsmendas kehaline kolm.

+5
-7
Please wait...

Postitas:
Kägu

Miks ei või kasinate matemaatiliste võimetega, kuid füüsiliselt andekas laps saada ka eduelamust ehk viite? Taustaks – ise olin koolis tark, aga paks ja laisk. Kehaline oli õudne, aga see oli minu probleem. Samamoodi on ka käsitöö ja laulmisega. Las saavad osad viisi ja osad kolmesid. Selline ongi elu. Samamoodi võiks ju keegi saada vabastuse füüsikas, et “pea lihtsalt ei võta”. Ja et kui ikkagi kaasa teeb ja ilgelt pingutab ja pusib, siis õpetaja ütleb, et “saad oma kolmekese kätte”. Enamasti nii ju mitmete laste ja ainetega ongi.

Nõus. Väga.

+4
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Jutt käib puudega lapsest, mitte nö paksust ja laisast. Sõltuvalt puudest võibki olla, et see laps ei saa endale liiga tehes hiljem mõnda aega nt üldse kooli. See ei peaks olema kehalise kasvatuse eesmärk? Või on? Puudega lapse elu on arvatavasti niigi keerulisem, kui teistel – pole mingit põhjust muretseda, et äkki tal on siis kuidagi kergem, kui teistel.

Mul muide on kogemus, kus lapse matemaatikaõpetaja pani ühele ta klassiõele matemaatikas viie, sest too tegi enda kohta väga tubli tulemuse ja ühelgi klassikaaslasel ei olnud ka sellega probleemi.

Kui vaadata, millise tempoga tuleb meil ülekaalulisuse uudiseid, siis selle taustal on kuidagi veider lugeda, kuidas lapsevanemad lausa soovivad, et puudega lapse hinne olgu kaks või kolm. Riiklik soov on siiski see, et liigutataks pigem natukenegi, kui et koolis võetaks aastateks isu spordist üldse midagi kuulda.

+12
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui vaadata, millise tempoga tuleb meil ülekaalulisuse uudiseid, siis selle taustal on kuidagi veider lugeda, kuidas lapsevanemad lausa soovivad, et puudega lapse hinne olgu kaks või kolm. Riiklik soov on siiski see, et liigutataks pigem natukenegi, kui et koolis võetaks aastateks isu spordist üldse midagi kuulda.

See, et laps saab kehalises kahe või kolme, ei vabasta lapsevanemat kohustusest panna laps liikuma. See POLE kooli ülesanne. Varsti hakkate rääkima, et paha kool, ei õpeta mu lapsele lauakombeid. Sport lisaks ei võrdu liikumine. Paljud jälestavad tõsisporti, armastavad pikki jalutuskäike, ujumist, koeratrenne, seenelkäike.

+2
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

See, et laps saab kehalises kahe või kolme, ei vabasta lapsevanemat kohustusest panna laps liikuma. See POLE kooli ülesanne.

Mis see koolikehalise ülesanne siis füüsilise puudega lapse puhul on?
Mitteeristava hindega IÕK oleks normaalne, sest õpetaja ei ole nii pädev, et isegi hinnata, kas puudega lapse sooritus “vastab võimetele” või mitte.

+7
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas sa õpetajaga oled üldse asjast rääkinud? Jääb mulje, et kogu kaasategemise ja kolme saamise teema on lapse vahendatud? Mina suhtleks kõigepealt ikka õpetaja endaga. Selge see, et ma ei tea… näiteks spastilise dipleegiaga laps üle kitse ei hüppa või sprinti ei jookse. Aga vabalt võiks omas tempos kõndida jooksmise asemel, lihaseid tugevdavaid harjutusi kaasa teha, kaugushüppe hüppamise asemel kasti riisuda ja üldse kuidagi kaasatud olla pingil istumise asemel.

Ma arvasin, et kehalise, kunsti ja muusika puhul on riiklikul tasandil ette nähtud A/MA süsteem. Aga see kooliti erinev?

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Hinded on üldjuhul lapse töö palk. Korras hinded võimaldavad lapsel minna õppima täpselt seda, mis teda ennast huvitab.

Lapse töö palk on hinded vaid juhul, kui lähedased seda talle nii kommunikeerivad. Pikem jutt, iga lapsevanem saab aru. Kui ikka iga viie puhul kõvasti kiidetakse ja nelja puhul kodus öeldakse, et proovi paremini, siis kaks niidab lapse jalust tõesti. Kui lapse tunnistus igal perekonnaüritusel on suureks teemaks ja iga kolme peale muusikatunnis ema sügavalt ohkab, mida siis lapsest tahta. Vanemad peaksid julgustama last olema enda suhtes objektiivne. Klassiõde korrutab paremini, temal 5, sul 4. Sina aga huvitud kirjandusest, kirjutad paremini – sina 5, tema 3. Tunne oma tugevaid külgi, arenda neid, ära takerdu pisiasjadesse, laps.

Haridusest edaspidi. Ära tule mulle ütlema, et kellelgi kunagi on jäänud sisse saamata arstiteaduskonda või arenemata tipp-astrofüüsikuks seetõttu, et tal oli kuuendas ja seitsmendas kehaline kolm.

Tead, su jutt on nii eluvõõras ja rumal, et ära tüütab juba. Võib-olla pisikesed esimese klassi juntsud veel kuulavad vanemaid ja võtavad nende juttu kui jumalate juttu, kuid teismelised teevad nagunii vastupidi ja tahavad kõiges olla oma vanematest teistmoodi. Neid enam niisama lihtsalt ei mõjuta!

Küll aga mõjutab ühiskond oma ootustega, massimeedia oma koolide eksamite pingeridade ja suurte konkursside jätkuva tutvustamisega, lisaks räägib iga aineõpetaja lastele pea igas tunnis, kui tähtis on saada just tema aines häid hindeid ja mida kõike koledat vastasel juhul saama hakkab.

+5
0
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 69 )


Esileht Koolilaps Puue ja kehalises kasvatuses osalemine