Esileht Koolilaps Puue ja kehalises kasvatuses osalemine

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 69 )

Teema: Puue ja kehalises kasvatuses osalemine

Postitas:
Kägu

See, et laps saab kehalises kahe või kolme, ei vabasta lapsevanemat kohustusest panna laps liikuma. See POLE kooli ülesanne.

Mis see koolikehalise ülesanne siis füüsilise puudega lapse puhul on?

Mitteeristava hindega IÕK oleks normaalne, sest õpetaja ei ole nii pädev, et isegi hinnata, kas puudega lapse sooritus “vastab võimetele” või mitte.

Liikuma õhutada, seda muidugi. Aga kui tunni teema on näiteks uisutamine ja minu laps seda teha ei saa ning näiteks selle asemel kükke või kätekõverdusi tegemast keeldub, siis on kaks täiesti kohane hinne. Kas on õpetaja desinformeeritud või lapsevanema poolt täiesti informeerimata, mida see laps teha võiks. Lapsevanema tegemata töö. Minu jaoks arusaamatu, sest alates teisest klassist pidin ise ütlema asendusõpetajale, et ma arsti käsul ei hüppa, roni ega jookse ja kui see on probleem, helistagu mu emale. Tegelikult oli mul keelatud vaid hüpped. Mõnuga sai ikka viilitud ja valetatud. Kooli lõpuks arvasid kõik kehalise õpetajad, et ma ei tohi joosta, hüpata, ronida, kükitada, kummarduda, uisutada, suusatada, topispalli visata, kätekõverdusi teha, kuuli tõugata, ujuda, meeskonnamänge mängida jne. Neljad -viied tunnistusel kehalises. Mõni, kes ausalt pingutas, sai kolme. Oma kaheksa aastat ma lihtsalt tundi ei ilmunudki või aelesin saali nurgas maadlusmattidel, sest kõik arvasid, et puudega laps, ta ei tohi.

+2
-7
Please wait...

Postitas:
Kägu

Hinded on üldjuhul lapse töö palk. Korras hinded võimaldavad lapsel minna õppima täpselt seda, mis teda ennast huvitab.

Lapse töö palk on hinded vaid juhul, kui lähedased seda talle nii kommunikeerivad. Pikem jutt, iga lapsevanem saab aru. Kui ikka iga viie puhul kõvasti kiidetakse ja nelja puhul kodus öeldakse, et proovi paremini, siis kaks niidab lapse jalust tõesti. Kui lapse tunnistus igal perekonnaüritusel on suureks teemaks ja iga kolme peale muusikatunnis ema sügavalt ohkab, mida siis lapsest tahta. Vanemad peaksid julgustama last olema enda suhtes objektiivne. Klassiõde korrutab paremini, temal 5, sul 4. Sina aga huvitud kirjandusest, kirjutad paremini – sina 5, tema 3. Tunne oma tugevaid külgi, arenda neid, ära takerdu pisiasjadesse, laps.

Haridusest edaspidi. Ära tule mulle ütlema, et kellelgi kunagi on jäänud sisse saamata arstiteaduskonda või arenemata tipp-astrofüüsikuks seetõttu, et tal oli kuuendas ja seitsmendas kehaline kolm.

Tead, su jutt on nii eluvõõras ja rumal, et ära tüütab juba. Võib-olla pisikesed esimese klassi juntsud veel kuulavad vanemaid ja võtavad nende juttu kui jumalate juttu, kuid teismelised teevad nagunii vastupidi ja tahavad kõiges olla oma vanematest teistmoodi. Neid enam niisama lihtsalt ei mõjuta!

Küll aga mõjutab ühiskond oma ootustega, massimeedia oma koolide eksamite pingeridade ja suurte konkursside jätkuva tutvustamisega, lisaks räägib iga aineõpetaja lastele pea igas tunnis, kui tähtis on saada just tema aines häid hindeid ja mida kõike koledat vastasel juhul saama hakkab.

Ja neid õpetajaid ja massimeediaid sinu laps usub, aga sinu juttu mitte? Miks küll sedapidi…

+1
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Aga muude mõtteavalduste taustal pean seda ka ütlema, et minu arvates see ei ole õige, kui kehaline on selline tund, kus hindeid ei panda. Miks ei või kasinate matemaatiliste võimetega, kuid füüsiliselt andekas laps saada ka eduelamust ehk viite?

Totter võrdlus. Ühel juhul on tegemist ainega, kus normikohase tulemuse saamine on mõne lapse jaoks võimatu ka suurima pingutuse korral. Pealegi teeks selline pingutamine neile rohkem halba kui head. Kui 5 saamiseks on vaja näiteks 3m kaugust hüpata, siis mõne jaoks pole see mitte mingil moel võimalik ja teda ei peaks halva hindega karistama. Kui me aga räägime põhikoolimatemaatikast, siis näiteks võrrandi lahendamine on jõukohane viimasele kui ühele normintellektiga lapsele. Mõne puhul võtab tulemuseni jõudmine lihtsalt palju rohkem aega kui teisel. Aga kui ta teeb selle pingutuse, siis ta on sellega oluliselt arendanud oma loogilise mõtlemise võimet – seeega on see talle ka endale kasulik.

+8
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Haridusest edaspidi. Ära tule mulle ütlema, et kellelgi kunagi on jäänud sisse saamata arstiteaduskonda või arenemata tipp-astrofüüsikuks seetõttu, et tal oli kuuendas ja seitsmendas kehaline kolm.

kiitusega põhikooli v medaliga gümnaasiumi lõpetamine võib otsustada küll selle, kas saad gümnaasiumi v kõrgkooli sisse. mõni kool vaatab lausa 7.-9. klassi tunnistusi… loodetavasti siiski põhiaineid, mitte kehalist. aga kes teab.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Hinded on üldjuhul lapse töö palk. Korras hinded võimaldavad lapsel minna õppima täpselt seda, mis teda ennast huvitab.

Lapse töö palk on hinded vaid juhul, kui lähedased seda talle nii kommunikeerivad. Pikem jutt, iga lapsevanem saab aru. Kui ikka iga viie puhul kõvasti kiidetakse ja nelja puhul kodus öeldakse, et proovi paremini, siis kaks niidab lapse jalust tõesti. Kui lapse tunnistus igal perekonnaüritusel on suureks teemaks ja iga kolme peale muusikatunnis ema sügavalt ohkab, mida siis lapsest tahta. Vanemad peaksid julgustama last olema enda suhtes objektiivne. Klassiõde korrutab paremini, temal 5, sul 4. Sina aga huvitud kirjandusest, kirjutad paremini – sina 5, tema 3. Tunne oma tugevaid külgi, arenda neid, ära takerdu pisiasjadesse, laps.

Haridusest edaspidi. Ära tule mulle ütlema, et kellelgi kunagi on jäänud sisse saamata arstiteaduskonda või arenemata tipp-astrofüüsikuks seetõttu, et tal oli kuuendas ja seitsmendas kehaline kolm.

Tead, su jutt on nii eluvõõras ja rumal, et ära tüütab juba. Võib-olla pisikesed esimese klassi juntsud veel kuulavad vanemaid ja võtavad nende juttu kui jumalate juttu, kuid teismelised teevad nagunii vastupidi ja tahavad kõiges olla oma vanematest teistmoodi. Neid enam niisama lihtsalt ei mõjuta!

Küll aga mõjutab ühiskond oma ootustega, massimeedia oma koolide eksamite pingeridade ja suurte konkursside jätkuva tutvustamisega, lisaks räägib iga aineõpetaja lastele pea igas tunnis, kui tähtis on saada just tema aines häid hindeid ja mida kõike koledat vastasel juhul saama hakkab.

Ja neid õpetajaid ja massimeediaid sinu laps usub, aga sinu juttu mitte? Miks küll sedapidi…

Sa oled ikka kohe päris kuu pealt kukkunud.

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Klassides, kus meil oli laulmine õppeaineks, oli mul loomulikult tunnistusel kolm. Objektiivne hinne. Kui oli juba muusikaõpetus, oli viis. Miks oleksin mina pidanud saama samasuguse viie, kui klassiõde, kes lõõritas ühegi noodiga eksimata?

Loomulikult pole see objektiivne hinne. Kas sa peaksid õiglaseks kui matemaatikatunnis õpetaja teemat seletamata ülesanded kätte jagab ning neid siis hindab? Ei usu. Kuigi on selliseid lapsi, kes matemaatikas teistest peajagu üle on. Miks peaks siis olema õiglane hinnata laste viisipidamist ilma seda eelnevalt õpetamata? Kool on õppimise koht, mitte juba olemasolevate oskuste hindamise koht.

+8
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Jah, mäletan kekat vastikustundega. Kolmed pidevalt.  Minust sai spordipõlgur kuni 37a vanuseni. Loomulikult las õpetajad rikuvad igasuguse spordirõõmu ära, hinnates tegevusi, mida ei saa teistega samaväärselt kunagi teha.

  1. Te, terved, kes te siin ütlete, mis see kolm loeb… vat loeb,  vägagi loeb, pisarsteni loeb ja need armid jäävad! Ärge võtke sõna asjas, milles samastuda ei suuda.

 

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui pole puuet või vabastust, kuidas peab õpetaja hindama, kui ta peab kõiki võrdselt hindama. Jaapanis olla süsteem, et hinde aluseks on areng. Et kui teed see aasta mõne kätekõverduse rohkem, saadki hea hinde arengu eest. Näib hea. Aga see on teinud olukorra, kust lapsed mängivad et algul ei suuda midagi. Et oleks nö arenguruumi.

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kindlasti tuleks teemaalgatajal rääkida kehalise õpetajaga!

Meie laps oli ka füüsilise puudega. Algklassides polnud kehalisega probleemi, sest olime klassijuhatajale juba 1.klassi algul täpselt ära seletanud, et mis tal viga on, mida tuleks tema juures jälgida (millised tunnused, kui tekib hapnikupuudus, nt vahetussis mütetes) jne

Aga kui 4.klassis tulid aineõpetajad, siis tekkisid probleemid.
Lahenduse sain nii, et kirjutasin kehalise õpetajale pika e-kirja (koopia läks uuele klassijuhatajale). Kirjutasin sinna üksikasjaliselt, mis diagnoos lapsel on kaasasündides, milline operatsioon talle ja millal tehtud (mida opereeriti, millised tema lihased said opi tõttu läbi lõigatud), millised füüsilised tegevused absoluutselt keelatud, milliste puhul tuleb järgida piiranguid, lisasin juurde ka last jälgiva arsti kontakti.
Asi sai korda.
Edaspidi oli nii, et kui teised jooksid nt 3km hindele, siis tema jooksis seda omas tempos. hinne vaid maa läbimise eest. Kätekõverdusi ja rippasendist lõuatõmbamist nt tegi vaid niipalju, kui suutis (eriti emitte), mõned muud alad veel, kus teised tegid, tema abitas lihtsalt õpetajat. Hindeks pandi talle tunnistusele lihtsalt arvestatud.
Kui hiljem uuesti kehalise õpetaja vahetus (7.kl, 10kl), võtsin uuesti uue õpetajaga ühendust ja kordasin sama teavitusprotseduuri
Puue ei tähendanud meie lapse jaoks seda, et oleks pidanud üldse spordist loobuma: taastusraviks oli nagunii ujumine 3x nädalas, lisaks käis algklassides tennist  toksimas, põhikoolis ja gümnaasiumis purjetamas – alati saab leida sellise ala, mis lapse puudega sobib. Hoolimata sellest, et lapsel oli kooliajal vaheldumisi raske puue /keskmine puue, siis kehalisest vabastust polniud tal kunagi (välja arvatud siis kui pikalt kipsis oli)
Soovitan teemaalgatajal kindlasti kehalise õpetajaga ühendust võtta. Kehalise õpetajad on saanud ülikoolis üsna põhjaliku ettevalmistuse meditsiinivaldkonnas, tuleb olla lihtsalt avatud ja täpselt ära seletada, millised tervislikud probleemid lapsel on, millised kehalised tegvused on sobilikud, mis mitte.
See info, et lapsel on puue (õigemini OLI 1.kl astudes, see info EI uuene!), on kirjas vaid kooliarsti kabinetis oleval arsti kaardil, kui vanem ise suud lahti ei tee, ei saa kehalise õpetaja seda infot kättegi ega tea puudega arvestada!!!!

+8
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mind väga üllatab, et teemaalgataja sellise probleemi ees üldse seisab. Kui lapsel on dokumenteeritud füüsiline puue, siis peaks olema sellesse protsessi ammu kaasatud juba Rajaleidja või vähemalt kooli HEVKO, kes tegelebki juba eos erivajadustega laste IÕK-de ja erisustega.

 

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Sa haugud praegu vale puu all. Kehalise puudega lapsele n-ö karistusena ta puude eest kahe või kolme tunnistusele lajatamine on hoopis midagi muud ju.

Ma ei leia. Mina näiteks ei pea viisi. Klassides, kus meil oli laulmine õppeaineks, oli mul loomulikult tunnistusel kolm. Objektiivne hinne. Kui oli juba muusikaõpetus, oli viis. Miks oleksin mina pidanud saama samasuguse viie, kui klassiõde, kes lõõritas ühegi noodiga eksimata? Meie laps, kes on mite eriti rakse, aga hüppamist takistava füüsilise puudega, sai loomulikult kahe, kui teemaks oli üle kitse hüpped. Oleks pidanud viie saama? Mis tunde see oleks sportlikele lastele jätnud? Teine istub nurgas, nokib nina ja viis kukub ning mina kargan siin, keel vestil? Mina nii ei leia.

Nii rumal arutlus. Füüsiline puue on ometigi midagi muud kui nurgas ninanokkimine. Kui lapsel on üks jalg puudu, siis loomulikult ei saa ta üle kitse hüpata või 50 m joosta! Äärmiselt ebaõiglane on lapsest mitte olenevatel põhjustel talle kaks lajatada.

+10
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ära mõtle asju välja. Keegi pole ju teemaalgataja lapsele kahte lajatanud. Minu arust on ka täiesti arusaamatu, et lapsevanem pole siiamaani õpetajaga ühendust võtnud ja asju selgeks rääkinud. Aga hinne ei ole karistus, hinne peegeldab sooritust mingil kindlal ajahetkel. Kas see sooritus peaks olema konkreetse lapse puhul üldse hinnatav ja milliste kriteeriumite järgi on muidugi iseküsimus ja just selle lapsevanem ja kool omavahel selgeks peaksidki tegema. Nii et loe kooli hidamisjuhend kõigepealt läbi ja mine võta õpetajaga ühendust. Kui vaja, kaasa klassijuhataja, õppealajuhataja või HEV spetsialist.

+5
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Aga hinne ei ole karistus, hinne peegeldab sooritust mingil kindlal ajahetkel.

Kehalise kasvatuse hinne on siiski olnud läbi aegade paljudele pigem justnimelt karistus. Seal on nii palju selliseid erinevaid spordialasid, et need ei sobigi lihtsalt kõikidele kehatüüpidele ja inimestele ühtmoodi selliselt, et seda sooritada suudaks heale hindele. Ei arvestata üldse lapse individuaalset arengut, aga lapsed teadupoolest kasvavad erinevas tempos.

Mõni oskab hästi kuuli tõugata aga üle kitse hüpata ei suuda. Teisel vastupidi. Aga nõue on kõikidele sama.

Kehaline kasvatus, kus pannakse hindeid ja järgitakse mingisse juhendisse kirja pandud norme, on lihtsalt ilge. See ei soodusta liikumistahet ega -rõõmu. Lähed sinna vastumeelselt, see on nüri kohustus.

Mina lapsena näiteks uisutasin väga hästi, ujusin hästi, sõitsin jalgrattaga, rulluisutasin – aga kehaline kasvatus hädapärast kolm sai välja venitatud. Sest ma ei jooksnud, ei mänginud palli, ei hüpanud kõrgele ega kaugele, ei osanud palli ega kuuli visata. Need asjad ka ei huvitanud mind üldse ja õpetaja ei püüdnud ka selle vastu kuidagi mingit huvi tekitada või õpetust jagada, et kuidas siis saaks seda palli või kuuli kaugemale. Ükskord läks füüsikaõpetaja mööda, tema siis tuli ligi ja seletas, et näe, te saate selle kaugemale siis kui vaatate, missuguse nurga all visata… Kehalise õpetaja oli mingi suvaline katkiste dressidega pensionär, kes oskas vaid vilega vilistada. Siin on sulle staadion, jookse neli ringi aja peale. Siin on sulle kaugushüppe kast, nüüd hüppa vat nii kaugele, siis saad kolme kätte. Kogu õpetus, juhendus ja innustus.

+7
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui pole puuet või vabastust, kuidas peab õpetaja hindama, kui ta peab kõiki võrdselt hindama. Jaapanis olla süsteem, et hinde aluseks on areng. Et kui teed see aasta mõne kätekõverduse rohkem, saadki hea hinde arengu eest. Näib hea. Aga see on teinud olukorra, kust lapsed mängivad et algul ei suuda midagi. Et oleks nö arenguruumi.

Pärnu koolides on sama, et võrreldakse eelmise aasta sooritusega.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Klassides, kus meil oli laulmine õppeaineks, oli mul loomulikult tunnistusel kolm. Objektiivne hinne. Kui oli juba muusikaõpetus, oli viis. Miks oleksin mina pidanud saama samasuguse viie, kui klassiõde, kes lõõritas ühegi noodiga eksimata?

Loomulikult pole see objektiivne hinne. Kas sa peaksid õiglaseks kui matemaatikatunnis õpetaja teemat seletamata ülesanded kätte jagab ning neid siis hindab? Ei usu. Kuigi on selliseid lapsi, kes matemaatikas teistest peajagu üle on. Miks peaks siis olema õiglane hinnata laste viisipidamist ilma seda eelnevalt õpetamata? Kool on õppimise koht, mitte juba olemasolevate oskuste hindamise koht.

Just. Mul omal ajal hinnati näiteks seda, et laulusõnad on peas, või et oskad rääkida sellest või teisest muusikažanrist, või tead seda, kus on noodijoonestikus mi, kus do.

Mu enda lastel on olnud kehalises kasvatuses kontrolltööd pallimängude reeglite või terminite peale näiteks (seda on loomulikult enne tunnis õpitud).

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Samamoodi võiks ju keegi saada vabastuse füüsikas, et “pea lihtsalt ei võta”. Ja et kui ikkagi kaasa teeb ja ilgelt pingutab ja pusib, siis õpetaja ütleb, et “saad oma kolmekese kätte”.

Konkreetselt füüsika kohta ei tea, aga matemaatikas ja eesti keeles saab kindlasti rakendada IÕKi ja on täiesti võimalik, et laps saab vähendatud programmi või teistsuguse hindamise vms.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina suutsin kekatunnis kõike mängleva kergusega välja arvatud pallivise. No pingutasin mis ma pingutasin, aga pall, pläts, 15 meetrit. Ja sain kahtesid palliviske tulemuste eest. See tundus mulle nii ebaõiglane, sest ma andsin endast parima. Kord, kooli spordipäeva ajal, astus ligi poiste kekaõps, võttis mu käest kinni ja korrigeeris asendit ja ma viskasin opaa – uskumatult kaugele. Ühesõnaga, mitte kunagi mitte kordagi minu kehalise kasvatuse õpetaja ei üritanud minu tehnikat kuidagi parandad ega kommenteerida, vaid lihtsalt ladus kahtesid – liiga vähe viskasid. Minu arvates siiamaani õpetajad jagavad kehalise tunnis lihtsalt käske, aga ei õpeta tehnikat ega selgita miks milline liigutus, harjutus milleks üldse kasulik on. Milliseid lihaseid sa mingi harjutusega treenid ja kuidas omale isiklikke treeningu eesmärke seada. Eelkõige võiks igaüks iseendaga võistelda. Tee ja jõua täna paremini kui jõudsid eelmisel nädalal. Kui hasarti lähevad näiteks inimesed, kes omale sammulugeja ostavad. Nad tahavad iseendale ära teha – yess täna tegin rohkem samme kui eile. Lapsed peaks ka igaüks saama  iseenda tulemuse endale mustvalgelt nina alla ja eesmärgiks oma tulemuse parandamine.

+10
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kord, kooli spordipäeva ajal, astus ligi poiste kekaõps, võttis mu käest kinni ja korrigeeris asendit ja ma viskasin opaa – uskumatult kaugele. Ühesõnaga, mitte kunagi mitte kordagi minu kehalise kasvatuse õpetaja ei üritanud minu tehnikat kuidagi parandad ega kommenteerida, vaid lihtsalt ladus kahtesid – liiga vähe viskasid. Minu arvates siiamaani õpetajad jagavad kehalise tunnis lihtsalt käske, aga ei õpeta tehnikat ega selgita miks milline liigutus, harjutus milleks üldse kasulik on. Milliseid lihaseid sa mingi harjutusega treenid ja kuidas omale isiklikke treeningu eesmärke seada. Eelkõige võiks igaüks iseendaga võistelda. Tee ja jõua täna paremini kui jõudsid eelmisel nädalal.

Mulle väga meeldivad su mõtted sel teemal. Just nimelt, minul endal oli ka probleem kooli  ajal sellega, et õpetaja mitte kunagi ei õpetanud tehnikat ega õigeid liigutusi. Suusad alla ja lihtsalt uhasime rajal sõita, igaüks koperdas nii, nagu isiklik peakuju võttis. Sama ka kõikide teiste aladega. Täiskasvanuks saades sattusin kord kambakesi suusatama nendega, kes olid saanud koolitust ja nemad siis hakkasid mulle õpetama suusatamise tehnikat. Imestasin, miks siis koolis (eriti just minu koolis olid talvel alati suusatunnid) mitte mingit tehnikat kunagi ei õpetatud.

Ja samuti on tõesti oluline võrrelda ennast mitte nt olümpiavõitjate tulemustega, vaid iseenda arenguga.

+8
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu laps õpib katsetega koolis, akadeemiliselt on väga tugev, tervislikel põhjusel on kehalises kasvatuses individuaalõppes. See tähendab, et tunnis on ainult tema ja tehakse talle jõukohaseid ülesandeid. Hindeid pannakse poolaasta kaupa, hinnatakse tööpanust ja hinne on 5.

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Õpetajal ei ole võimalik oma suva järgi otsustada, et ta ei pane hinnet vaid arvestuse. See vajab ilmselt individuaalse õppekava koostamist ja õppenõukogu otsust. Mis on kõik muidugi tehtav. Kui õpilane teise kooli läheb, siis peab mingil imeväel arvestusliku hinde siiski numbriliseks ümber muutma. Edaspidi õnneks muutubki liikumisõpetus arvestulikuks, siis enam seda vajadust hinnet genereerida ei ole.

Praegu on õpetajad segaduses, sest nendelt nõutakse kahte üksteist välistavat asja: hoia lapse vaimset tervist, hinda progressi, mitte lõpptulemust. Teisalt nõutakse, et hinded kajastaksid seda, kus on laps oma oskuste poolest Eesti keskmise lapsega võrreldes. Seniks, kuni nõutakse üksteist välistavaid asju, ongi iga õpetaja enese otsustada, mida ta hinnetega teeb.

+1
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Õpetajal ei ole võimalik oma suva järgi otsustada, et ta ei pane hinnet vaid arvestuse. See vajab ilmselt individuaalse õppekava koostamist ja õppenõukogu otsust. Mis on kõik muidugi tehtav. Kui õpilane teise kooli läheb, siis peab mingil imeväel arvestusliku hinde siiski numbriliseks ümber muutma. Edaspidi õnneks muutubki liikumisõpetus arvestulikuks, siis enam seda vajadust hinnet genereerida ei ole. Praegu on õpetajad segaduses, sest nendelt nõutakse kahte üksteist välistavat asja: hoia lapse vaimset tervist, hinda progressi, mitte lõpptulemust. Teisalt nõutakse, et hinded kajastaksid seda, kus on laps oma oskuste poolest Eesti keskmise lapsega võrreldes. Seniks, kuni nõutakse üksteist välistavaid asju, ongi iga õpetaja enese otsustada, mida ta hinnetega teeb

Õpetajal on alati võimalus olla inimlik ja esitada õpilastele nõudmisi vastavalt nende võimetele. Ei pea selleks isegi olema puudega. Kehalise tunnist nagunii tippsportlasi ei tule, need lapsed käivad trennides. Ja õpetaja saab olla hindamisel paindlik ning hinnata tunnis kaasa tegemist ning pingutamist. Isegi kui tulemus normile ei vasta. Keda see keskmise lapsega võrdlemine õigupoolest huvitab ja kuidas numbrilise hinde abil seda teha saab?

Lõppkokkuvõttes on kõik kinni õpetajas endas.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

soovitan suhelda ise õpetajaga ja kui sellest ei ole tulemust, siis õppealajuhataja-direktor jne, kes selle teemaga saab tegeleda.
minu laps oli algklassides kehalisest tervise tõttu väga tihti vabastatud, aga ta osales tundides. õpetajatega (kehaline ja klassijuhataja) oli kokkulepe, nad teadsid, kuhu piirini midagi teha tohib. nt jooksu- ja pallimängud olid keelatud. kui klass jooksis, siis tema kõndis. kui teised mängisid rahvastepalli või tegid võistlusi, siis tema pani neid torbikuid paika. tal pole puuet, aga olid kindlad piirid tervise tõttu, millest üle astuda ei tohtinud.
osaleski siis nii palju kui tohtis. hindeid sai hoopis kirjaliku töö eest. kuidagi iga veerand pidi midagi kirjutama – õpetaja andis teema. nt talvel oli midagi suusatajatest jne.
meie pidasime õigeks, et laps osaleks kindlasti tundides. käis tegelikult väljaspool kooli ujumises, kuna see oli just talle hea. õnneks kool toetas.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Koolil on kohustus teha puudega lapsele talle sobiv individuaalne oppekava.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ka puudeta laste seas on füüsiliselt nõrku lapsi. Neile hinnaalandust ei tehta.

See on elupõline probleem – kas panna kehalises, muusikas ja kunstis hindeid? Aga matemaatika ja inglise keel ka nõuavad soont, annet. Mõni laps ei õpigi veerimata lugema jne. Ja alati ei ole puuet, sest muu kõin on normis. Aga tunnistus ikka “rikutud”.

+2
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ka puudeta laste seas on füüsiliselt nõrku lapsi. Neile hinnaalandust ei tehta.

See on elupõline probleem – kas panna kehalises, muusikas ja kunstis hindeid? Aga matemaatika ja inglise keel ka nõuavad soont, annet. Mõni laps ei õpigi veerimata lugema jne. Ja alati ei ole puuet, sest muu kõin on normis. Aga tunnistus ikka “rikutud”.

nõus. nii mõnigi akadeemiliselt vähevõimekas laps on hea muusikalise kuulmisega või sportlik – miks peaks neilt nendes vähestes ainetes, milles nad head on, ära võtma eduelamuse saada kusagilgi häid hindeid? ainuüksi seetõttu, et akadeemiliselt võimeka pontsaka lapse tunnistust mitte ära rikkuda?

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ka puudeta laste seas on füüsiliselt nõrku lapsi. Neile hinnaalandust ei tehta.

See on elupõline probleem – kas panna kehalises, muusikas ja kunstis hindeid? Aga matemaatika ja inglise keel ka nõuavad soont, annet. Mõni laps ei õpigi veerimata lugema jne. Ja alati ei ole puuet, sest muu kõin on normis. Aga tunnistus ikka “rikutud”.

nõus. nii mõnigi akadeemiliselt vähevõimekas laps on hea muusikalise kuulmisega või sportlik – miks peaks neilt nendes vähestes ainetes, milles nad head on, ära võtma eduelamuse saada kusagilgi häid hindeid? ainuüksi seetõttu, et akadeemiliselt võimeka pontsaka lapse tunnistust mitte ära rikkuda?

Kas ta ainult hinnete järgi saab aru, et on kehalised või muusikas tugev? Seda saab  ikka ise ka aru, et oled teistest parem jooksja, hüppaja või laulja. Õpetaja individuaalne kiitus peaks olema kõige parim eduelamus – sa oled spordis andekas ja sul on klassis kõige paremad tulemused. Edukamaid saadetakse ju juba erinevatele võistlustele kooli esindama. Hindeid, mida õpetaja oma märkmikusse lastele paneb, nad tegelikult ise ju alati ei näegi. Tead oma hinnet, aga teiste omasid mitte.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu arvates ei peaks kehalises hindeid panna, küll aga jätaks õpetajale lahtiseks võimaluse ikkagi panna välja hinne, kui see hinne on viis. See oleks preemia eriti tublidele spordilastele ja annaks soovi korral ka vähem võimekatele võimaluse pingutada, kui ta mingil põhjusel väga tahaks seda viit tunnistusele.

+2
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

See, et laps saab kehalises kahe või kolme, ei vabasta lapsevanemat kohustusest panna laps liikuma. See POLE kooli ülesanne.

Mis see koolikehalise ülesanne siis füüsilise puudega lapse puhul on?

Mitteeristava hindega IÕK oleks normaalne, sest õpetaja ei ole nii pädev, et isegi hinnata, kas puudega lapse sooritus “vastab võimetele” või mitte.

Liikuma õhutada, seda muidugi. Aga kui tunni teema on näiteks uisutamine ja minu laps seda teha ei saa ning näiteks selle asemel kükke või kätekõverdusi tegemast keeldub, siis on kaks täiesti kohane hinne. Kas on õpetaja desinformeeritud või lapsevanema poolt täiesti informeerimata, mida see laps teha võiks. Lapsevanema tegemata töö. Minu jaoks arusaamatu, sest alates teisest klassist pidin ise ütlema asendusõpetajale, et ma arsti käsul ei hüppa, roni ega jookse ja kui see on probleem, helistagu mu emale. Tegelikult oli mul keelatud vaid hüpped. Mõnuga sai ikka viilitud ja valetatud. Kooli lõpuks arvasid kõik kehalise õpetajad, et ma ei tohi joosta, hüpata, ronida, kükitada, kummarduda, uisutada, suusatada, topispalli visata, kätekõverdusi teha, kuuli tõugata, ujuda, meeskonnamänge mängida jne. Neljad -viied tunnistusel kehalises. Mõni, kes ausalt pingutas, sai kolme. Oma kaheksa aastat ma lihtsalt tundi ei ilmunudki või aelesin saali nurgas maadlusmattidel, sest kõik arvasid, et puudega laps, ta ei tohi.

Ebavõrdne vahetuskaup, ma oleks ka väga nördinud ja keelduks. Uisutamine on laste jaoks väga fun, Ja siis sellele ühele, kes mingil põhjusel uisutada ei saa, pakutakse vahetuskaubaks kätekõverdusi ja kükke, mis on äärmiselt tüütud ja vastikud harjutused. Teised kilkavad ja õhetavad rõõmust uisuplatsil, aga sina punnitad kätekõverdustega silmi välja.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Pooldan võimalust, et teatud ainetes on õpetajal võimalus, mitte kohustus, panna hinne, kui õpilane on silmapaistavalt tubli. Muudel juhtudel on lihtsalt a la kursus läbitud. See annaks ka näiteks põhikoolilõpetajale võimaluse oma keskmist hinnet tõsta, kui see talle tähtis peaks olema ja abiks sisseastumisel gümnaasiumisse. Samas jääks olemata need eluaegsed traumad, mida kehalise, kunsti ja muusika tundides sageli saadakse, kellel pole annet ja viit ei saa isegi siis kui pingutatakse end ribadeks.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minul ei ole puuet, aga mul on skolioos ja tallavõlvi kuju on vale ning selle tõttu ei kannata palju jooksmist ega hüppamist. Gümnaasiumis põlved valutasid pidevalt ja ortopeed kirjutas tõendi, et ma ei tohiks joosta ega hüpata. Viisin selle õpetajale ja mingisugust rohkemat seletamist polnud vaja. See oli tema asi, kuidas ta hindas. Vastavalt enesetundele vahel tegin mõne jooksmis- või hüppamisharjutuse. Aga pidin aru andma, et see hästi ei mõju ja ei maksa üle pingutada. Õpetaja ei survestanud ka õnneks. Mõnikord ta sai hinde panna, mõnikord ei saanud, kui ma harjutust üldse ei teinud. Aga ega ma kehalises niisama pingil istunud, ma tegin neid ülesandeid, mida sain ja nahk oli minul tunni lõpuks enamasti vähemalt soe. Mingi perioodi käisin õpetajaga kokkuleppel kehalise asemel ujumas. Siis sain kokkuvõtvaks hindeks arvestatud. Kui mingeid hindeid oli, siis sain selle, mis neist kokku tuli, kui hindeid polnud, sain arvestatud.

Mina olin siis muidugi juba suur inimene ja suutsin enda eest seista ka. Aga teemaalgataja lapsele peaks koostama tegelikult individuaalse õppekava, kui ta tundides osaleb. Ja tegelikult peaks sellega tegelema üldsegi kool, aga algatus võib tulla ka lapsevanemalt. Kui soovid, et laps kehalises osaleks, vastavalt oma tervislikule seisundile, siis kirjuta nii kehalise õpetajale, klassijuhatajale kui ka näiteks õppealajuhatajale. Diagnoose ei pea kooliga jagama (aga võib), kasulik oleks täpselt kirjeldada, mida laps võib ja saab ja mida ei saa ega tohi teha. Vastupidiselt paljude arvamusele ei ole harilik kehaline kasvatus veel kõikjal liikuma innustava liikumisõpetusega asendunud. Pigem on enamuses koolides veel harilik kehaline kasvatus ja tihti veel koos õpetaja äranägemise järgi seatud normidega (ametlikult mingeid norme pole enam ammu).
Õpetaja päris omaalgatuslikult tõesti ei tohi hindamises ega õpetamises suuri erisusi teha. Selleks, et ka lapsevanem teaks ning saaks kaasa rääkida, peab erisused vormistama individuaalse õppekavana. Ja loomulikult saab (ning antud juhul ongi mõistlik) kokku leppida arvestatud/mittearvestatud hindamine. IÕK-st lähtuvalt võib muidugi ka eristavat hindamist rakendada, aga see ei ole siis hindamine samadel alustel kui ülejäänud õpilastel. Ülejäänud õpilased saavad isegi väikestes klassides aru, kui selgitada, et temal on teistsugune õppeprogramm ja seetõttu teistsugune hindamine. Kuigi enamasti vähemalt kehalises kellegi hinded teisi lapsi ei huvita.

+3
0
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 69 )


Esileht Koolilaps Puue ja kehalises kasvatuses osalemine