Esileht Koolilaps rahvatants

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 87 )

Teema: rahvatants

Postitas:
Kägu

Vt nt äsjast Tartu talvist tantsupäeva – ei saadetud kedagi tänapäevase jope tõttu tagasi. Tõsi, stiilipuhtamaid on kenam vaadata.

Rahvaüritustel muidugi kohtab kõike, mina rääkisin siiski esinemistest, st. päris laval toimuvast. Ei ole hea toon, kui tantsupeol on kinga või pastla asemel toss jalas, tõsiste rahvatantsupuntide liikmed seda ka endale ei luba, aga nagu mujalgi elus, eks kohtab igasugust.

+4
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mida nad praeguse ilmaga siis kannavad- lambanahast kasukaid ikka?

Lambanahkseid kasukaid, pikk-kuubesid, vatte, suurrätte, sõbasid, kampsuneid.

Täpselt nii, nagu kanti ka vanasti rahvarõiva juurde.

Eesti rahvarõivas ei ole ainult tikitud käised ja triibuseelik.

+2
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Siin teemas leiab vaid kinnitust, et rahvatantsijad on pisut veidrikud.
Maika riiete all, paha-paha. Sukkpüksid- lugupidamatus kultuuripärandi vastu.
Aga stringid ja pitsrinnahoidja- väga normaalne ja traditsiooniline rahvarõiva osa.
Kandke mida tahate, aga ärge käige teiste seelikute alla vahtimas. Veel hullem- lastega pahandamas, kes külma ilmaga julgevad kanda midagi muud kui lambanahast kasukat.

+6
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kihnus, kus rahvarõivaste kandmise traditsioon on täiesti elus, st rahvarõivaid kantakse ka igapäevaselt, mitte ainult esinemise ajal, on kaasaegse riietuse sobitamine rahvarõivastega täiesti OK ja ükski etnograaf ei ütle, et nii ei tohi.  Käivad lapsed koolis rahvarõivaseeliku ja pusaga, jopest, sukkükstest rääkimata.

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kihnus, kus rahvarõivaste kandmise traditsioon on täiesti elus, st rahvarõivaid kantakse ka igapäevaselt, mitte ainult esinemise ajal, on kaasaegse riietuse sobitamine rahvarõivastega täiesti OK ja ükski etnograaf ei ütle, et nii ei tohi. Käivad lapsed koolis rahvarõivaseeliku ja pusaga, jopest, sukkükstest rääkimata.

Aga me räägimegi rahvatantsust, mitte folkloorist ega etnograafiast. Mis sobib koolimajja, tänavale, kauplusesse, ei sobi lavale. Pole väga keeruline mõista, või on?

+3
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Siin teemas leiab vaid kinnitust, et rahvatantsijad on pisut veidrikud. Maika riiete all, paha-paha. Sukkpüksid- lugupidamatus kultuuripärandi vastu. Aga stringid ja pitsrinnahoidja- väga normaalne ja traditsiooniline rahvarõiva osa. Kandke mida tahate, aga ärge käige teiste seelikute alla vahtimas.

Veidrik oled sa ise. Kõigel on lihtne ja loogiline selgitus – tantsijad peavad olema ühesugused, seega ei ole ok, kui ühel on siidalusseelik, teisel linane, ühel kingad, teisel tennised jne. Need detailid paistavad ju välja. Sinu nutetud stringid ja rinnahoidja aga ei paista.

+2
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

tantsijad peavad olema ühesugused,

Sa räägid nö “lavarahvatantsust” Jah, on siis küll kena, kui kõik on ühesugused. Aga on ka folkloorirühmad või pärimusrühmad või pererühmad, kus on igaüks just selliste riietega, nagu tal on või nagu ta tahab kanda ja kus ei ole oluline, et kõik oleks ühtemoodi ja jalg ei pea ka samale kõrgusele käima. Tantsitakse oma lõbuks ja riietutakse nii, et ennast hästi tuntakse.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Sa räägid nö “lavarahvatantsust” Jah, on siis küll kena, kui kõik on ühesugused. Aga on ka folkloorirühmad või pärimusrühmad või pererühmad, kus on igaüks just selliste riietega, nagu tal on või nagu ta tahab kanda ja kus ei ole oluline, et kõik oleks ühtemoodi ja jalg ei pea ka samale kõrgusele käima. Tantsitakse oma lõbuks ja riietutakse nii, et ennast hästi tuntakse.

Ma olen kogu aeg rõhutanud, et lavalisest tantsust  räägin. Ja teine asi, et pärimusrühmad jne ei nimeta end ka rahvatantsijateks.

+1
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Rahvatantsijad ja koorilauljad ongi üks eriline tõug  inimesi ja jumal tänatud, et neid inimesed on! Igaühele oma ja peaasi, et hing heliseks oma hobiga tegeledes. Mul lapsed rahvatantsijad, üks koorilaulja lisaks ja ise ma koorilaulja. Tädi ja onu lapsed niisamuti kõik rahvatantsijad. Kultuuri edasikandjad on iga riigi rikkus. On lihtsalt inetu nimetada oma riigi kultuuri tobedaks tammumiseks; kui sa ei oska hinnata pärandit, siis võiks ometi taibata, kus hoida suu kinni.

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui talvine riietus on ainukriteerium, siis 90%+ koolilaste rahvatantsurühmi ei tohiks ennast rahvatantsurühmadeks nimetada, aga näe, nimetavad…

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Siin teemas leiab vaid kinnitust, et rahvatantsijad on pisut veidrikud. Maika riiete all, paha-paha. Sukkpüksid- lugupidamatus kultuuripärandi vastu. Aga stringid ja pitsrinnahoidja- väga normaalne ja traditsiooniline rahvarõiva osa. Kandke mida tahate, aga ärge käige teiste seelikute alla vahtimas.

Veidrik oled sa ise. Kõigel on lihtne ja loogiline selgitus – tantsijad peavad olema ühesugused, seega ei ole ok, kui ühel on siidalusseelik, teisel linane, ühel kingad, teisel tennised jne. Need detailid paistavad ju välja. Sinu nutetud stringid ja rinnahoidja aga ei paista.

Kuidas alusseelik välja paistab? Olen kasutanud ise mõlemat – nii pikka särki kui tavalist kunstmaterjalist alusseelikut, kui ülemine ots on olnud lühike, nt sitsjakk. Kumbki ei paista välja, seelik on ju ometi pikk. Olen nõus, et rahvarõivaid tuleb kanda õigesti, aga leian siiski, et kõik, mis jääb varju, võib olla kandja enda valik. Kui meestel sukkpüksid mugavamad, siis jumala eest – kandku, sest keegi ei näe, kas nad lõppevad pükste all üle põlve ära või mitte. Samas kingad, mis välja paistavad, peaksid olema õiged.

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuidas alusseelik välja paistab? Olen kasutanud ise mõlemat – nii pikka särki kui tavalist kunstmaterjalist alusseelikut, kui ülemine ots on olnud lühike, nt sitsjakk. Kumbki ei paista välja, seelik on ju ometi pikk.

Kasuta ometi natuke kujutlusvõimet ja mõtle ise välja, millal alusseelikud väga hästi paista on – keerutused, hüpped, jalatõsted. Esimene ettejuhtuv tantsupilt sulle: https://maaleht.delfi.ee/artikkel/23958055/pentsik-nimi-tekitab-kusimarke?

0
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Sa räägid nö “lavarahvatantsust” Jah, on siis küll kena, kui kõik on ühesugused. Aga on ka folkloorirühmad või pärimusrühmad või pererühmad, kus on igaüks just selliste riietega, nagu tal on või nagu ta tahab kanda ja kus ei ole oluline, et kõik oleks ühtemoodi ja jalg ei pea ka samale kõrgusele käima. Tantsitakse oma lõbuks ja riietutakse nii, et ennast hästi tuntakse.

Sa mine suvel korraks Vabaõhumuuseumisse, seal tantsivad igal nädalavahetusel folkloorirühma “Leigarid” liikmed pärimustantsu – mehed, naised, lapsed, pered.

Sa palu seal mõnel rõivis neiul või naisel natuke oma seelikuserva kergitada ja sa näed, et vaatamata sellele, et kõik kannavad oma piirkonna rõivaid st. ei näe välja, nagu kannaks nad ühtset esinemisrõivast, on absoluutselt kõigil sukad, sukapaelad ja korrektsed pikad alussärgid.
Ja kui julged, palu ka mõnel mehel põlvpükste serva kergitada ja näed, et mitte ükski neist ei kanna sukkpükse – eranditult on neil sukad ja sukapaelad.

See on rahvarõiva kandjal uhkuse asi, et komplekt on täielik … ja täiuslik. Paistavad need detailid siis välja või mitte.

+3
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga sina ära mine muuseumisse, kus palgalised esinejad (jah, just Leigarid esinevad Vabaõhumuuseumis raha eest, mitte et selles midagi halba oleks) mine sinna, kus folkloor on elus ja kus inimesed tulevad kokku mitte selleks, et teistele raha eest esineda, vaid sellepärast et see on nende enese sisemine sund. Jah, loomulikult on täiuslik komplekt uhkuse asi, aga rahvariided on  nendes kohtades, kus nad veel kasutusel on, pidevas arenemises, ja uute esemete, materjalide ja detailide kasutuseltulemine  on täiesti normaalne ja seda ei taunita kuidagi. Jutt ei käi siin muidugi algses postituses küsimuseks olnud sukkpükstest. Kui on tegemist lapse rahvatantsurühmaga, nagu teemaalgatajal, siis lihtsalt tuleb juhendajalt küsida, kas esinemistel sukkpükse tohib kasutada ja kui vastus on, et meie komplektis on sukad ja sukapaelad ja palun kasutage neid, siis ei või. Aga kui ei ole “täiuslik” komplekt, ja on iga lapsevanema enda muretseda, mis jalas on, küll siis juhendaja ütleb, mida on ok kasutada. Lisaks – üks asi on esinemised, teine asi on treeningud. Tavaliselt tohivad tantsijad treeningutes kasutada riietust, mis neile endale mugav on ja keegi meestel ja poistel sukkpükse jalast rebimas ei käi.

+3
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

ja uute esemete, materjalide ja detailide kasutuseltulemine  on täiesti normaalne ja seda ei taunita kuidagi.

Eestis alustab erinevates piirkondades igal aastal uus rahvarõivaste valmistamise kursus, kus kõik soovijad (just need, kes tahavad omale rõivaid selle pärast, et nad tahavad oma juuri ja pärimust elus hoida, mitte aga esinemisrõivaks) saavad omale juhendajate käe all ise päris isikliku rahvarõivakomplekti valmistada n.ö. “särgist sõbani”.
Mine ja kuula – seal ei tule kõne allagi uute esemete või detailide lisamine valmistatavatele rahvarõivakomplektidele. Kõik tehakse muuseuminäidiste alusel ja võimalikult palju vanu töövõtteid kasutades.
Rahvarõivaid kandvad ja hindavad ja neid valmistavad inimesed ikka vägagi taunivad igasuguse sünteetika ja omaloomingu lisamist rahvarõivastele.

S

+1
-6
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga sina ära mine muuseumisse, kus palgalised esinejad (jah, just Leigarid esinevad Vabaõhumuuseumis raha eest, mitte et selles midagi halba oleks) mine sinna, kus folkloor on elus ja kus inimesed tulevad kokku mitte selleks, et teistele raha eest esineda, vaid sellepärast et see on nende enese sisemine sund.

Neist rühmadest ei ole siin teemas juttu. Muide, ka Leigaritel on seda sisemist sundi ikka vägagi piisavalt, muidu nad seal ei esineks. Raha (või muud hüve, kuidas kokkulepe on) saab ansambel, mitte iga esineja.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Uskumatu, kui õelad need “päris” rahvatantsijad on. Vaidlus käib selle üle kes on õigem ja parem ning lapsed vôi Kihnu naised ei tohi end üldse rahvatantsijateks nimetada. Mida nad tantsivad siis- moderntantse?
Kõik peale Leigarite on mingid maltsad, kes ei tea pärimuskultuurist midagi.
Lõpetage teiste inimeste seelikusabade alla või pükstesse vahtimine, et teha kindlaks, kes on õigem eestlane. Tõesti veidrikud olete.

+10
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

ja uute esemete, materjalide ja detailide kasutuseltulemine on täiesti normaalne ja seda ei taunita kuidagi.

Eestis alustab erinevates piirkondades igal aastal uus rahvarõivaste valmistamise kursus, kus kõik soovijad (just need, kes tahavad omale rõivaid selle pärast, et nad tahavad oma juuri ja pärimust elus hoida, mitte aga esinemisrõivaks) saavad omale juhendajate käe all ise päris isikliku rahvarõivakomplekti valmistada n.ö. “särgist sõbani”.

Mine ja kuula – seal ei tule kõne allagi uute esemete või detailide lisamine valmistatavatele rahvarõivakomplektidele. Kõik tehakse muuseuminäidiste alusel ja võimalikult palju vanu töövõtteid kasutades.

Rahvarõivaid kandvad ja hindavad ja neid valmistavad inimesed ikka vägagi taunivad igasuguse sünteetika ja omaloomingu lisamist rahvarõivastele.

S

Kui riietele uute detailide lisamine ei tule kõne allagi, siis miks tantsud on ümber disainitud? Siingi toodi välja Põhjamaa, kui iidne rahvatants. Kui tahetakse olla autentne, siis ikka lõpuni välja.

+5
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuidas alusseelik välja paistab? Olen kasutanud ise mõlemat – nii pikka särki kui tavalist kunstmaterjalist alusseelikut, kui ülemine ots on olnud lühike, nt sitsjakk. Kumbki ei paista välja, seelik on ju ometi pikk.

Ai ai ai ja tsuku tsuku, särk on pikk, ei paista ….:)

 

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eestis alustab erinevates piirkondades igal aastal uus rahvarõivaste valmistamise kursus, kus kõik soovijad (just need, kes tahavad omale rõivaid selle pärast, et nad tahavad oma juuri ja pärimust elus hoida, mitte aga esinemisrõivaks) saavad omale juhendajate käe all ise päris isikliku rahvarõivakomplekti valmistada n.ö. “särgist sõbani”. Mine ja kuula – seal ei tule kõne allagi uute esemete või detailide lisamine valmistatavatele rahvarõivakomplektidele. Kõik tehakse muuseuminäidiste alusel ja võimalikult palju vanu töövõtteid kasutades. Rahvarõivaid kandvad ja hindavad ja neid valmistavad inimesed ikka vägagi taunivad igasuguse sünteetika ja omaloomingu lisamist rahvarõivastele.

Sa ei saa ikka aru. Eestis on kohti, kus rahvavõivas on igapäevarõivas ja keegi ei pea minema kursustele, selleks et endale rahvarõivaid teha, vaid seda pärimust antakse põlvest-põlve edasi ja noored tüdrukud koovad ise endale seelikukangad ja tikivad särgikaelused.  Rahvarõivas ongi omalooming ja on elus asi. Arenev. Kui mitte mingisuguseid uusi materjale ega esemeid kasutusele ei tohiks võtta, siis peaks ka tantsurühmad siiamaani kasutama villaseid ühevärvilisi vaipseelikud ja sukkade asemel lihtsalt riideribad ümber säärte mähkima, nagu  11-12 sajandil kanti.  Kursused ja autentsus ja vanad töövõtted on muidugi väga tore. Aga kahjuks ei kasvata need kursuslased põllul lina, ei kitku ja ei ropsi seda, ei leota linaleoaugus, ketra lõngaks ega pleegita kevadtalvisel lumel päikese käes ja ei korja rahvatantsijad ise terve talve kust, (uriini e pissi, et sa ikka õigesti aru saaksid) et jakilõngad siniseks värvida, ega korja kilode kaupa tedremaranajuuri, et seelikutriibud õige punase värviga saaksid. Ja need SUVA toodetud põlvikud või sukad ei ole käsitsi kedratud täisvillasest lõngast ega viie vardaga kootud.  Ühseõnaga – autentsus on tore asi, aga kusagil on piir. Seal, kus rahvarõivaste kandjad selle “kokku lepivad”.

 

+8
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Uskumatu, kui õelad need “päris” rahvatantsijad on. Vaidlus käib selle üle kes on õigem ja parem ning lapsed vôi Kihnu naised ei tohi end üldse rahvatantsijateks nimetada. Mida nad tantsivad siis- moderntantse?

Appi!! Ei, Kihnu naised ei peaks end rahvatantsijaks nimetama (ega nimetagi, loomulikult, miks nad peaks), kui nad tantsivad omavahel seltskonnatantse ja elavad omal muistsel moel? Mis selles õelat ja veidrat on? Kingsepad ei peaks end ka rätseppadeks nimetama ega maadlejad judokateks.

Ühseõnaga – autentsus on tore asi, aga kusagil on piir. Seal, kus rahvarõivaste kandjad selle “kokku lepivad”.

Loe uuesti teema pealkirja. Selleks ei ole “Kas rahvarõivas areneb”, selleks ei ole ka “Rahvarõivakandjad”. Teemaks on rahvatants.

Siingi toodi välja Põhjamaa, kui iidne rahvatants.

Ei toodud välja “Põhjamaad” kui “iidset rahvatantsu”. Iidset rahvatantsu pole üldse olemas, proovi nüüd natuke see maailmapilt kokku saada. On pärimustants ja on rahvatants. Rahvatantsul on alati autor, see on seatud ja loodud, ka folkloorsed tantsud on reeglina kellegi seatud. “Põhjamaa” on rahvatants, lavatants.

+2
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

See on rahvarõiva kandjal uhkuse asi, et komplekt on täielik … ja täiuslik. Paistavad need detailid siis välja või mitte.

Aga see täiuseihalus käib ainult riietuse kohta? Kas rahvatantsija tohib olla värvitud juustega ja varbaküüntega, kanda meiki ja aluspesu, olla tätoveeritud või nabarõngaga?

Tehakse teil enne esinemist ülevaatus, kas mitte väljapaistvad detailid on täielikud ja täiuslikud?

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga see täiuseihalus käib ainult riietuse kohta? Kas rahvatantsija tohib olla värvitud juustega ja varbaküüntega, kanda meiki ja aluspesu, olla tätoveeritud või nabarõngaga?

Aga kuidas sulle tundub, kas näitleja või baleriin tohivad/on kõike seda, mida küsisid? Eks sealt järelda ka vastust rahvatantsija kohta, kes on samasugune lavaesineja kui eelnimetatud. Loomulikult tuleb tätoveering peita ning siniste juustega pole lavale Tuljakut ega surevat luike tantsima või Kõrboja Annat mängima asja. Sinu fetiš aluspesu osas on miski, mida ma ei kommenteeri, soovitan spetsialisti poole pöörduda.

+1
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga see täiuseihalus käib ainult riietuse kohta? Kas rahvatantsija tohib olla värvitud juustega ja varbaküüntega, kanda meiki ja aluspesu, olla tätoveeritud või nabarõngaga?

Aga kuidas sulle tundub, kas näitleja või baleriin tohivad/on kõike seda, mida küsisid? Eks sealt järelda ka vastust rahvatantsija kohta, kes on samasugune lavaesineja kui eelnimetatud. Loomulikult tuleb tätoveering peita ning siniste juustega pole lavale Tuljakut ega surevat luike tantsima või Kõrboja Annat mängima asja. Sinu fetiš aluspesu osas on miski, mida ma ei kommenteeri, soovitan spetsialisti poole pöörduda.

Aluspesufetish on ikka siinsetel rahvatantsijatel. Lausa soovitatakse minna seeliku alla või püksi vaatama.

Ma tsiteerisin Kägu (sind?) kes väitis, et kôik detailid peavad olema täielikud ja täiuslikud, paistavad need välja või mitte. Miskipärast ei taha ükski rahvatantsufänn öelda, miks kaasaegne alussärk on halvem kui kaasaegne rinnahoidja. Kumbki ju välja ei paista.

Aga lõppude lõpuks kandke mida tahate ja valvake üksteise täiuslikkust, kui juba olete endile sellise hobi valinud.

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma tsiteerisin Kägu (sind?) kes väitis, et kôik detailid peavad olema täielikud ja täiuslikud, paistavad need välja või mitte.

Mina see ei olnud, keda tsiteerisid, küll aga tsiteerisin mina sind – ja sind paistab ikka väga huvitavat, kas aluspesu tohib rahvarõiva all kanda. Seda nimetangi fetišiks. Igas teemas tuleks ikka mõistlikkuse piiridesse jääda – on arusaadav, et tänapäeval kannavad kõik aluspesu, see on osa ärkveloleva inimese identiteedist. Rahvarõivas algab väljastpoolt aluspesu, loomulikult. Veider ja kahtlane, et kellelegi seda selgitada tuleb. Taas küsin, kas sinu arust sureval Odette’l või Boriss Godunovil on aluspesu?

+1
-6
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma tsiteerisin Kägu (sind?) kes väitis, et kôik detailid peavad olema täielikud ja täiuslikud, paistavad need välja või mitte.

Mina see ei olnud, keda tsiteerisid, küll aga tsiteerisin mina sind – ja sind paistab ikka väga huvitavat, kas aluspesu tohib rahvarõiva all kanda. Seda nimetangi fetišiks. Igas teemas tuleks ikka mõistlikkuse piiridesse jääda – on arusaadav, et tänapäeval kannavad kõik aluspesu, see on osa ärkveloleva inimese identiteedist. Rahvarõivas algab väljastpoolt aluspesu, loomulikult. Veider ja kahtlane, et kellelegi seda selgitada tuleb. Taas küsin, kas sinu arust sureval Odette’l või Boriss Godunovil on aluspesu?

Jumal küll, saa üle juba.
Ja loe eelnevatelt lehekülgedelt, kuidas su kaastantsijad keelavad “tõelistel rahvatantsijatel” kanda maikat või sukkpükse.
Kakelge omavahel pesu üle ja võistelge, kes on täiuslikum. Kui see 10:14 memm su postitust näeb, saad kohe võtta, et “väljapaistmatud detailid” ei ole paigas.

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Jumal küll, saa üle juba.

Miski, mida sa ise pead tegema. Mul pole millestki üle saada. Selgitan rahvatantsijate nn. eetikakoodeksit.

+2
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Jumal küll, saa üle juba.

Miski, mida sa ise pead tegema. Mul pole millestki üle saada. Selgitan rahvatantsijate nn. eetikakoodeksit.

????

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Loomulikult ei kanna tõeline rahvatantsija mingit aluspesu, sest vanal ajal seda ju ei kantud. Tuleb olla võimalikult autentne.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Puhtalt silmaringi mõttes: millal ja mis asjaoludel rahvatants nii elitaarseks muutus?

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 87 )


Esileht Koolilaps rahvatants