Esileht Ajaviite- ja muud jutud Reklaamspämm emailis

Näitan 9 postitust - vahemik 1 kuni 9 (kokku 9 )

Teema: Reklaamspämm emailis

Postitas:
enter

Tellin aeg-ajalt erinevatest netipoodidest ja iga kord võtan linnukese ära sealt lahtrist, mis annaks nõusoleku mu emaili spämmimiseks reklaamiga.

Vähemalt kaheksal juhul kümnest hakkab paari kuu jooksul mu emailile reklaami tulema. Mul on sellest nii villand. Miks ma pean iga kord nende spämmist eraldi loobumas käima, kui ma pole mitte kunagi selle saamiseks nõusolekutki andnud. Osad tropid panevad reklaamilisti ka siis kui on lihtsalt olnud kirjavahetus ettevõttega (hinnapäringud vmt).

Kirjutan neile vahest vastu ja küsin, et miks ma neid emaile saan või kus on mu nõusolek spämmi saamiseks, siis juhendatakse lihtsalt, kuidas ma “unsubscribe” teha saan.

Kas Andmekaitseinspektsioon saaks siin midagi teha? Ma võin neile terve nimekirja kokku panna ettevõtetest, kes GDPRi absoluutselt ei järgi.

+18
0
Please wait...

Postitas:
karmauhh

Heheh, see pole veel midagi. Mina elan ühes bürokraatlikus välisriigis ja siin mõnedel spämmijatel ei olegi unsubscribe nuppu ega linki. Pärast pikka tuhnimist leiad kuskilt kirbukirjas juhendi, et uudiskirjast loobumiseks palun, saatke avaldus aadressil see ja see. Jah, te lugesite õigesti, päris kiri paberil tuleb saata ümbriku ja postmargiga.

Ma olen viimastel aastatel massiliselt veebilehtedelt asju tellinud, pandeemia tõttu ja vahepeal me ka kolisime ja pidime uut mööblit ostma. Ja see on uskumatu, millise lolli järjekindlusega mõeldakse välja nippe seadustest mööda sahkerdada.

Mitmed poed on teinud nii, et ilma kontot loomata ei saagi tellida ehk siis sinu aadress ja meil/telefon jäetakse vägisi andmebaasi, kuigi see on mingi suvakas pood, kust ma tahan üldse ainult ühe asja osta. Siis mõned teevad nii, et teatud kaupadele pannakse märge, et seda saavad tellida ainult meie kliendid (mis tähendab konto omamist). Üks vist Hiina leht nimega Light in the Box tegi nii, et rabas mu andmed, kuigi ma üldse kontot ei loonudki. Saatmiskulusid ei kuvata muidu kui pead aadressi sisestama, samal vormil on muidugi ka meiliaadress jm. Sain teada, et saatmine maksab sama palju kui asi ise, jätsin kõik ilma salvestamata pooleli, kustutasin asja korvist ära, panin brauseri kinni. Ja krdi 5 min pärast tuli meil, umbes et heijou, sul jäid asjad pooleli, telli aga kähku, hinnad juba tõusevad! Täielik WTF.

Ma panen neile lihtsalt gmailis spämmi sildi ja bloki, ei viitsi neid kirbukirjas loobumise linke otsidagi. Seal tavaliselt tuleb veel mitu korda klõpsida, et kas oled ikka kindel? Aga sa jääd ju niimoodi kõigest heast ilma? Oo, ära mine, meil on nii kurb meel nüüd! Ah ikka ei taha? Aga vott siis põhjenda miks, vali menüüst, mis sulle ei meeldinud! Varianti “liiga palju lolli spämmi” millegipärast ei ole tavaliselt valikus…

+15
-1
Please wait...

Postitas:
Loki

Ja krdi 5 min pärast tuli meil, umbes et heijou, sul jäid asjad pooleli, telli aga kähku, hinnad juba tõusevad! Täielik WTF.

Kusjuures seda ei loeta GDPR andmetel spämmiks ega uudiskirjaks, seda võibki saata – st seaduslikult on õigus saata meilile infot, mis on seotud sinu tellimusega. Ja neid pooleli olevaid ostukorve selleks loetaksegi – ei pea eraldi nõusoleku linnukest kuskile panema.

+3
0
Please wait...

Postitas:
karmauhh

Ja krdi 5 min pärast tuli meil, umbes et heijou, sul jäid asjad pooleli, telli aga kähku, hinnad juba tõusevad! Täielik WTF.

Kusjuures seda ei loeta GDPR andmetel spämmiks ega uudiskirjaks, seda võibki saata – st seaduslikult on õigus saata meilile infot, mis on seotud sinu tellimusega. Ja neid pooleli olevaid ostukorve selleks loetaksegi – ei pea eraldi nõusoleku linnukest kuskile panema.

No aga ma EI TEINUD TELLIMUST ju. Protsess jäi pooleli, ma ei maksnud kauba eest ja kustutasin selle ostukorvist ära. Samuti ma ei loonud kontot ega salvestanud oma andmeid. Ma poleks soovinud üldse oma aadressi  väljale sisestadagi, aga muul moel polnud võimalik saatmiskulusid teada saada. Kuidas saab mingi pooleli olev ostukorv olla tellimus? Kui ma lähen Prismasse ja panen korvi leiva, aga pärast mõtlen ümber ja panen leiva riiulisse tagasi ning lähen poest välja, kas ma siis ostsin leiva? Päris kaval plaan kontaktandmete välja pressimiseks.

Samasugused on veel need, kes saadavad meile, kus nurutakse luba spämmi saata. Tekst on umbes selline, et andmekaitse on meile väga oluline, anna meile luba oma andmeid töödelda, et saaksime sulle ka edaspidi häid pakkumisi saata, kliki allolevat linki. Jeerait, unistage edasi.

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Loki

Ja krdi 5 min pärast tuli meil, umbes et heijou, sul jäid asjad pooleli, telli aga kähku, hinnad juba tõusevad! Täielik WTF.

Kusjuures seda ei loeta GDPR andmetel spämmiks ega uudiskirjaks, seda võibki saata – st seaduslikult on õigus saata meilile infot, mis on seotud sinu tellimusega. Ja neid pooleli olevaid ostukorve selleks loetaksegi – ei pea eraldi nõusoleku linnukest kuskile panema.

No aga ma EI TEINUD TELLIMUST ju. Protsess jäi pooleli, ma ei maksnud kauba eest ja kustutasin selle ostukorvist ära. Samuti ma ei loonud kontot ega salvestanud oma andmeid. Ma poleks soovinud üldse oma aadressi väljale sisestadagi, aga muul moel polnud võimalik saatmiskulusid teada saada. Kuidas saab mingi pooleli olev ostukorv olla tellimus? Kui ma lähen Prismasse ja panen korvi leiva, aga pärast mõtlen ümber ja panen leiva riiulisse tagasi ning lähen poest välja, kas ma siis ostsin leiva? Päris kaval plaan kontaktandmete välja pressimiseks.

Samasugused on veel need, kes saadavad meile, kus nurutakse luba spämmi saata. Tekst on umbes selline, et andmekaitse on meile väga oluline, anna meile luba oma andmeid töödelda, et saaksime sulle ka edaspidi häid pakkumisi saata, kliki allolevat linki. Jeerait, unistage edasi.

Jah, sa ei teinud, aga alustasid ostuprotsessi ja see on GDPR nö erand, mida ei loeta uudiskirjaks ega spämmiks, kuna oled sisestanud siiski tellimuse väljale oma info, olenemata sellest, et pooleli jätsid on see tellimusega seotud (seda on ka pooleli jäänud tellimus) ja infot lubatakse saata ning selleks ilma nö nõusolekuta neid andmeid kasutada. Aga nad ei tohi selle peale hakata uudiskirju saatma – vaid ainult just selle pooleli oleva tellimuse infot. Osad küll on kavalad ja lisavad juurde mingi aja pärast ka sooduskoodi ja tihti see toimibki. Ostukorv on alles ja soodustus ka ja paljud viivadki ostu lõpuni.

Ma ei õigustagi seda, endale käib ka närvidele, lihtsalt mainisin, et seda ongi neil õigus saata (õigus selles suhtes, et pole seadusega vastuolus) ja ei saagi miskit teha. Kuna tegu pole uudiskirjaga jne siis ei saagi kuskil ka määrata, et selliseid kirju ei soovi.

+4
0
Please wait...

Postitas:
enter

Ma panen neile lihtsalt gmailis spämmi sildi ja bloki, ei viitsi neid kirbukirjas loobumise linke otsidagi.

Samas kui on tegemist poega, kust ma võib-olla mingi hetk uuesti telliks, siis ma ei taha neid spämmi suunata. Osadel poodidel on sama meiliaadress nii tellimuste info kui spämmi jaoks.

0
0
Please wait...

Postitas:
billa

Minul on suvaline meiliaadress, umbes nagu maasikas@gmail.com, mida kasutan igasugu asjade tellimisel. Ei anna neile oma päris aadressi, vaid tegutsen selle teise konto alt. Sellele tuleb uskumatu hulk spämmi ja mu “päris” meilikast on puhas.

+3
0
Please wait...

Postitas:
k2oliis

Ma teen ka tellimusi neiupõlvenimelise meiliga. Ja see on tõesti kohutav, mis seal toimub. Praegune meililast ainult asjalike meilide jaoks.

0
0
Please wait...

Postitas:
Tondinahk

Mulle ka tundub, et see uhke andmekaitseseadus ei täida üldse oma eesmärki ja töötab pigem tavainimese vastu.

Kui inimene eemaldab linnukese lahtrist “Saada mulle uudiskirju”, siis ei peaks ta tõesti uudiskirju saama. Paraku tegelikkuses tihti saab ikkagi.

Kui inimene soovib selle ettevõtte reklaamisaajate listist lahkuda, siis peaks olema selleks ka võimalus. Normaalne võimalus. No näiteks, et lähed järjekordse sajanda reklaamimeili allossa, kus on nupp “Klõpsa listist lahkumiseks” ja klõpsad, ja ongi tehtud. Praegu see nii kahjuks enamasti ei ole, vaid reklaamilistist lahkumine on inimesele tehtud uskumatult keeruliseks, aeganõudvaks ja vaevarikkaks – küsitakse kümneid imelikke küsimusi, pead põhjendama ja selgitama ja siis lõpus ilmub äkki kiri, et ups! kahjuks ilmnesid tehnilised probleemid, alustage mõne aja pärast uuesti otsast peale! 🙂

Kas ettevõtted siis aru ei saa, et reklaam peab seostuma positiivsuse ja hea tujuga? Tekitades inimestes meelehärmi ja pahandades neid, tõukavad nad ise inimesi endast eemale. Inimene peab saama tajuda, et ta ei ole mingi asutuse või ettevõtte lükata-tõmmata, vaid tal on endale kuuluva asja (antud juhul postkasti) üle kontroll. Kui mingi ettevõte kisub tal selle kontrolli käest, siis tekitab see inimeses tüdimust, meelehärmi jt negatiivseid tundeid selle ettevõtte suhtes. Ja niisugused emotsioonid on edasise koostöö suurimad vaenlased.

+5
0
Please wait...

Näitan 9 postitust - vahemik 1 kuni 9 (kokku 9 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Reklaamspämm emailis