eesti keele riigieksami tulemus ei pruugi midagi näidata, kuna kirjandite hindamine on väga subjektiivne. kooli õpetaja või panustada hoopis teiste väärtuste õpetamisele ja hindamisele kui kirjandit parandanud eksamiõpetaja. tean juhtumit, kus tulemuse vaidlustanud õpilase töö hinnati hiljem mitu punkti kõrgemaks seetõttu, et seda esialgu hinnanud (tõenäoliselt eakas) õpetaja polnud kursis uute keelenormidega ning luges õpilase poolt teadlikult kasutatud keeleuuendused vigadeks.
samas kui eesti keele keskmine on 62 punkti, on ka 84 punkti üsna ok tulemus
kui kuldmedalist saaks nt matemaatikas 80 punkti, siis see oleks küsitav, et kuhu nii palju punkte kadus
Päris nii ka väita ei saa. Parandajad lähtuvad kirjakeele normist ja arvestavad kindlasti näiteks vabariikliku õigekeelsuskomisjoni otsustega. Esmane õigekeelsusallikas on muidugi ÕS (ja seda tohib ka õpilane eksamil kasutada). Pole õige väita, et hindaja ((tõenäoliselt eakas) õpetaja) ei olnud kursis uute keelenormidega, sest hindajatele toimub igal aastal koolitus, kus alati arutatakse ka õigekeelsusküsimusi, eriti siis, kui midagi on viimase aasta jooksul muutunud.
kahjuks ei ole ka parandajad eksimatud ning nende hulka satub igasuguseid inimesi, seetõttu on loodud ka võimalus tulemus vaidlustada ning paljudel juhtudel tuleb apelleerimise tulemus hoopis teise tulemusega kui esimene hindamine.
Kas sul on kindlad andmed või pakud niisama? Mitu protsenti töödest apelleeritakse? Ja kui paljudel juhtudel tulemust muudetakse? Muide, võimalik on ka see variant, et punktisumma hoopis väheneb.
See variant, et punktisumma pärast apellatsiooni väheneb, on lausa reeglipärane.
Minu laps sai laia matemaatika 85 punkti. Saab suurepäraselt aru, mille eest. Järgmine aasta teeb riigieksamid uuesti, sest tema erialal on vaja paremaid tulemusi riigieksamitel.