Kas keegi on kursis, kas üldse on on võimalik algatada riiklik järelvalve, kui on alust arvata, et õpetaja ei ole oma aines pädev? Tegemist on erakooliga, seega “mine direktori juurde” või “mine linna(osa)valitsuse haridusosakonda” ei toimi. Kõnealune õpetaja omab kutsetunnistust ja on omandanud õpetatavas aines Vene ajal ülikoolihariduse, st paberi peal on kõik korras.
Teema: Riiklik järelvalve
Miks sa arvad, et õpetaja pole pädev? Miks sa arvad, et sa ei saa koolile tagasisidet anda? Kui sa tunned, et ei saa koolile tagasisidet anda, siis miks sa soovid oma last seal koolitada?
Vabandust, aga need sinu miks-küsimused ei vasta kuidagi minu küsimusele.
Minu laps käib erakoolis ja mina läheksin küll esimese asjana direktoriga rääkima. Miks kohe riikliku järelevalve poole vaja pöörduda?
See sõna, muide, on järelEvalve. Sinu eesti keele õpetaja vist ka väga pädev ei olnud?
tõenäosus, et HTM algatab ühe lapsevanema kaebuse peale järelevalve ühe õpetaja suhtes, on null.
erakooli puhul on see lihtne eelis, et võid lapse sealt päevapealt ära võtta ja KOV kooli panna, igale lapsele peab olema koht KOV koolis
Erakoolis ei ole kohustust õppida. Kui õpetaja on niivõrd ebapädev ja direktor samuti, et tema jutulegi pole mõtet minna, tuleks (tsiteerides L. Leesit) ’ilmtingimata kooli vahetada’. Sest andkem aru endale, järelEvalve ei lisaks ju kellelegi puuduolevat pädevust.
Oot erakool ei palkagi ega hoia palgal õpetajat, kes pole pädev. See pole absoluutselt oluline, mis aastal või ajastul inimene kõrghariduse omandas. Seega õpetaja siiski on pädev.
Tegemist on erakooliga, seega “mine direktori juurde” või “mine linna(osa)valitsuse haridusosakonda” ei toimi.
Aga oled proovinud?
Üsna loogiline, et “riikliku järelvalve” algatamisel küsitakse esmalt koolijuhtide kommentaare ja näeb üsna kentsakas välja, kui tuleb välja, et “järelvalve” taotleja pole õigest kohast isegi eelnevalt järelpärimist teinud.
Kui sa tahad hirmsasti seda “järelvalvet” algatada, siis on see ju taotluse plussiks, kui paned juurde nt kirja juhtkonnalt, et nemad probleemi ei näe.
Kas tohib küsida, mitmes klass ja mis õppeaine? Kas oled ise selle ala (tipp)spetsialist? Kui jah, siis mina esimese asjana võtaksin ühendust õpetaja endaga ja vestleks temaga võimalikult viisakalt ja lugupidavalt konkreetsest punktist või teemadest, mida ta valesti õpetab. Nt pakuks talle tutvumiseks uuemat erialakirjandust vmt. Muidugi on see õrn teema, aga kui minul peaks kunagi sama olukord tekkima, ma usun, et leiaksin võimaluse õpetajaga sõbralikult jutu peale saada. Kui ilmneks olukord, et õpetaja võtab kaitsepositsiooni, hakkab mind ründama ja ei võta head nõu kuulda, siis räägiksin direktoriga.
Ah jaa, ja kui tunneksin, et ma ei ole piisavalt hea suhtleja ja mul on raske ise õpetaja poole pöörduda, siis kasutaksin klassi vanematekogu või hoolekogu liikme abi.