Esileht Koolilaps Rühmatööde hindamine

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 32 )

Teema: Rühmatööde hindamine

Postitas:

Raamatuteema all tuli sisse rühmatöödega seonduv. Ma tahaksin selle üle veidi arutleda.

Kuidas teie laste koolides on, kas rühmatöid hinnatakse ja kuidas? Millised on need rühmatööd? Kas igal õpilasel on konkreetne ülesanne? Kuidas hinnatakse erinevate rühmaliikmete panust?

Mu oma lapsel (seitsmendik) on kaks mitte nii head kogemust tunnis tehtavate rühmatööde hindamisega. Üks töö oli matemaatikas mingi geomeetria ülesanne, teine oli tavaline arvutamine. Mis eesmärgil selliseid hindelisi ülesandeid rühmatööna tehakse, ma ei tea, aga tulemus oli selline, et laps, kes oskas rühmas ainsana õigesti ülesannet teha, sai siiski nelja, sest tal ei olnud piisavalt enesekindlust, et teistega vaielda. Need, kes lahendasid valesti, olid see-eest väga enesekindlad ja tugeva veenmisjõuga (või vähese koostöövalmidusega). Ma saan aru, et rühmatöö üks eesmärke ongi koostöö ja muude sotsiaalsete oskuste õpetamine, aga hinne läheb ju konkreetsesse ainesse. Ma ei ole rühmatööde vastu, sest minu laps ongi ju see, kes peaks enesekindlust arendama, kuid ma ei ole nõus, et laps saab hinde kellegi teise teadmiste eest.

Kuidas teil kogemused?

+7
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 11:50; 11.10 20:54;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ettevalmistus eluks, mis muud. Enamus ongi ju lollid ja saamatud, keda ärksamad juhivad.
Juht, kel juhiomadused puuduvad, ei kõlbagi juhiks.

+3
-12
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 14:31; 11.10 17:20;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Rühmatöö on “5”, kui ülesanded on jaotatud võrdselt kõigi rühmaliikmete vahel, arvestati kõikide rühmaliikmete arvamusega, jõutakse õige lahenduseni jne jne. Kui rühm kuulab ainult osade arvamusi, ül ei jagata võrdselt, ei jõuta õigele lahendusele, siis ei saa rühmatöö hinne kuidagi olla “5”. Sest hinne pannakse selle eest, kuidas rühm töötas, lisaks lahenduse õigsusele.

Praegu ju räägitakse, kuidas lapsed oskavad iseseisvalt lahendada ül aga rühmas töötamisega hakkama ei saa. See ongi suurepärane näide. Su lapsel olid teadmised kuidas ül lahendada aga rühmatööga ta hakkama ei saanud: ei suutnud teistele rühmakaaslastele enda lahenduskäiku piisavalt hästi argumenteerida. Nad ei kuulanud tema arvamust. Rühmatöö ei toiminud.

+5
-7
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lugemisteemaga on sama. Tööülesandeid jagatakse, esitlus teistele rühmadele jagatakse. Õpetaja jälgib ja teeb märkmeid, kuidas rühm toimib. Ei ole nii, et õpetaja läheb omi asju ajama ja üks kolmeliikmelisest seltskonnast toob teistele kastanid tulest välja.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui rühm kuulab ainult osade arvamusi, ül ei jagata võrdselt, ei jõuta õigele lahendusele, siis ei saa rühmatöö hinne kuidagi olla “5”. Sest hinne pannakse selle eest, kuidas rühm töötas, lisaks lahenduse õigsusele.

Nii. Aga kui rühmas on keegi, kes ei ole üldse motiveeritud seda tööd tegema ja keda karvavõrdki ei huvita, mis hinde rühm saab? Kas siis on õige ülejäänud rühmaliikmeid, kes tegelikult pidid sedavõrd rohkem tööd tegema, hinnata madalama hindega, kuna ülesanded ei olnud võrdselt jaotatud?
See on väga tavaline olukord, eriti põhikoolis. Seetõttu mina ei poolda üldse rühmatööde hindamist.

+15
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Midagi muud mul pole asjasse kosta, kuiet nn. rühmatööd on kõigi mu laste ebameeldivaimad ülesanded. Sealjuures on nad sunnitud taluma rumalate pealetungi. Aga kõige karistus on muidugi nigel hinne. Hea, kui nelja saab, see on lausa kingitus siis. Tihtilugu aitab rühmatöö kaasa lapse täiesti halvale enesetundele, ei minda enam rõõmuga päeva teise poole tegemistelegi vastu, trennidesse ja huviringi. On kohe teatud pedagoogid, kes mõtlevad, et nad annavad jube lahedaid tegevusi. Teema on rohkem kui silmaaauku. Mõelge ka, kirjanduslik-loomeline rühmatöö homseks! No nüüd saab nalja. Las aga kraaklevad, kelle juurde koju minnakse ja mis seal siis kokku keeratakse. Kuna minu lapsed ei talu ise kellegi juurde vägisi sisse ronimist, siis nad on nii leplikud ja kogu kamp kükitab alatasa meil. Nii vahva ju. Mul polegi midagi teiste laste vastu, aga selline tagaselja, õpetaja saadetud lõbus kambake alatasa meie kodus teatud kindla eesmärgiga valmistada mingi näidend järgmiseks päevaks, õmmelda kostüüme või teha maske, koostada esitlus või mingi muu sooritus – teate, see on nii väsitav. Lastetu õpetaja võiks need rühmatöölised oma koju kutsuda.
Kahjuks on see tegelik koolielu. Stress ja negatiivsed tagamaad jäävad muidugi kodu ja lapsevanemate helpida.
Ma ei ole mingi viripott. Mul on tegusad lapsed, nad teevad heade hinnete nimel tööd, aga rühmatööd vähemalt minu lastel on kaasa toonud tundidevälise aja kasutamise. See on suur probleem. Vähemalt minu jaoks.

+10
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.

Mu laps vihkab rühmatöid! Ta on – julgen siin anonüümselt teda kiita – lahtise peaga, andekas õpilane ning alailma pannakse või tükivad talle grupitöö kaaslaseks logardid või tagasihoidlike akadeemiliste võimetega klassikaaslased, kes siis tema najal liugu lasevad või kaasa lohisevad. Laps on ka õpetajale öelnud, et tema meelest pole õiglane, et tema peab teiste töö ära tegema – peab ju kas või seetõttu, et tema enda tulemus ei kannataks. Samuti ei peaks olema tema ülesanne kaaslasi töötama motiveerida. Aga paljudel paraku puudubki igasugune töövõime ja motivatsioon ülesandeid hästi teha, sageli napib neil mõistagi sellise suhtumise tõttu ka teadmisi.

+8
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mis te hädaldate? Iga laps pidavat ju andekas olema.

0
-7
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 14:31; 11.10 17:20;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Eks ikka ettevalmistus eluks. Töötajal võib olla suurepärane idee ja väga õigus, aga kui ta ei suunda teisi venda, pole sellest kasu.
Hinne ei ole preemia ega karistus!

+4
-8
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 18:18; 12.10 07:26;
To report this post you need to login first.
Postitas:

No vot siis. Kooli tuleks võtta ja ka lapsele sisendada kui kohta, kus elad läbi kõik ebameeldiva, mis tulevikus ees võib oodata, ainult et veidi pehmemal moel. Karastus iseseisvaks eluks või nii. Mõtle, kui su laps alles tööle minnes avastab, et kõik inimesed ei olegi motiveeritud, iga grupi liige ei teegi võrdselt tööd, kuigi saab sama palju palka. Koolis saadud hindeid ei tohiks võtta nii traagiliselt ja sina lapsevanemana peaksid ju seda teadma. Kool on tore koht, kus saab läbi proovida palju erinevaid raskemaid ja kergemaid situatsioone, millest võib tulevikus isegi kasu olla, kui neist õiged järeldused teha. Kas nii ei võiks mõelda?

+7
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 18:35; 12.10 16:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Praegu ju räägitakse, kuidas lapsed oskavad iseseisvalt lahendada ül aga rühmas töötamisega hakkama ei saa. See ongi suurepärane näide. Su lapsel olid teadmised kuidas ül lahendada aga rühmatööga ta hakkama ei saanud: ei suutnud teistele rühmakaaslastele enda lahenduskäiku piisavalt hästi argumenteerida. Nad ei kuulanud tema arvamust. Rühmatöö ei toiminud.

Jumalukene, just nagu vähe oleks näha elus, kuidas lollid tarkadest üle karjuvad? Ja mitte sellepärast, et targad “ei suuda piisavalt hästi argumenteerida”, vaid sellepärast, et lollid ei tunne argumente ära.
Hinnata tarka halvemini, sest lollid teda ei kuula … ega midagi, väga kaasaegne lähenemine, seda peab küll ütlema.

Mind isiklikult ajab see konkreetselt oksele. Kõik see lollide ruulimine ja tarkade käest selle eest aru nõudmine.

+9
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

See rühmatöö on midagi uut. minu kooliajal seda polnudki üldse.

Rühmatöös vist on oluline siiski rühmatöö oskus ja see kuidas rühm kokku hakkaks töötama. Väärt kogemus kindlasti. Ühe korraga ei tulegi tulemust aga kui selliseid rühmatöid sageli teha õpib su laps et ta võib end usaldada – tal on õigus. Õpib ka see laps kes nii tugev ei ole et tasuks kuulata. See aga kes nii kui nii midagi kaasa teha ei taha see ei tee ja ehk saab kinnitust et ta ei sobi grupitöösse ja teeb tulevikus valiku sellise ala kasuks kus saab individuaalselt tegutseda. Sellised ülesanded positsioneerivad lapse ära ka tulevases ühiskonnas ja on seetõttu olulised vist. Laps õpib enda isikuomadusi ja oskusi paremini tundma.

Hinnete kohta aga võiks vabamalt võtta. Need ei näita pikas perspektiivis nii kui nii mitte midagi.
Esiteks pole olemas mingit objektiivset viisi hindamiseks – iga õpetaja paneb hindeid nii nagu tahab. Mõnel on ühene süsteem kõigile ja mingi skeem, teisel pole mingit skeemi ja paneb tunde järgi nii nagu tundub et tahab panna. Ühe õpetaja 5 on teisel 2 ja vastupidi. Jah on küll justkui mingid normid aga nendest ei peeta eriti midagi. Niiet jäta see hinnetele õppimine ja parem selgita lapsele et sai väärt õppetunni eluks, tühja need hinded.

+3
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 19:04; 12.10 11:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:

See rühmatöö on midagi uut. minu kooliajal seda polnudki üldse.

Ma käisin koolis 90ndatel ja rühmatööd olid siis täiesti olemas.

Ja mina mäletan, et lollid küll ei viitsinud vaielda, nende jaoks oli lihtsam mitte midagi teha ja lasta targematel ülesanne kiiresti ära lahendada. Väga lihtsal viisil saadud hea hinne ju. Kaks tarka rühmas teevad asja ära, kõik 4..5 grupiliiget saavad hea hinde. Kui õpetaja meie grupi juurde tuli, tegid kõik asjalikku nägu ja näiliselt arutlesid, kui õpetaja eemaldus, lahendasid oivikud edasi ja ülejäänud vahtisid lakke.

+10
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Need kes hõiskavad siin, et hinne pole oluline- no kuidas ta siis pole, kui tunnistuse tublidusest sõltub kuhu gümnaasiumisse või kas ülikooli pääsed…

+8
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma saan aru, et rühmatöö üks eesmärke ongi koostöö ja muude sotsiaalsete oskuste õpetamine, aga hinne läheb ju konkreetsesse ainesse.

Hinded on ju erineva kaaluga. Kehvem rühmatöö hinne ei tohiks mõjutada individuaalselt saadud paremaid hindeid.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 20:37; 14.10 20:16;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma saan aru, et rühmatöö üks eesmärke ongi koostöö ja muude sotsiaalsete oskuste õpetamine, aga hinne läheb ju konkreetsesse ainesse.

Hinded on ju erineva kaaluga. Kehvem rühmatöö hinne ei tohiks mõjutada individuaalselt saadud paremaid hindeid.

üks neist rühmatöödest oli lausa kontrolltöö…

väga huvitav oli lugeda teie seisukohti üldiselt. olen nõus, et rühmatööd on väga väärtuslikud edasises elus hädavajalike oskuste tekkimiseks. seda, et kool on eluks ettevalmistav treening, räägin kogu aeg oma lastele. aga kurb on ikka, kui kaks rühmatöö hinnet teemas, mida laps tõesti jagas, kallutasid perioodihinde allapoole. mina kindlasti ei hindaks kõiki rühmatöid. seda, kes täpselt mida teeb ja teab, ei jõua õpetaja tunnis parimagi tahtmise juures jälgida. ja seda, et matemaatika hinde saab sotsiaalsete oskuste, mitte aineteadmiste eest, ei pea ma küll õigeks.

+9
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 11:50; 11.10 20:54;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Oh!
Meie lapse klassis on õpetajad sel aastal avastanud rühmatöö. Kõige absurdsem rühmatöö oli see, kus õpetaja nägi lapsi teist korda ja pani lapsed kohe grupitööd tegema.
Ma saaksin grupitööde vajalikkusest aru kui seal arendataks koos töötamise oskusi, õpetaja suunaks ja jälgiks ning annaks omapoolseid soovitusi.
Aga ei…hinne on vajalik õpetaja jaoks! Meie laps sattus ka kokku akadeemiliselt oluliselt nõrgema ja täiesti vaikiva lapsega. Nooh, niimoodi siis tuligi uue aine teises tunnis hindeks 3.
Mul on ausõna ükstaspuha, aga laps oli õnnetu. Isegi kui ta tahaks saada väga head hinnet trimestriks, puudub tal igasugune eksimisvõimalus.
Jah! Mul on neist halvasti korraldatud grupitöödest kõrini.

+8
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 23:11; 12.10 16:28;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Need kes hõiskavad siin, et hinne pole oluline- no kuidas ta siis pole, kui tunnistuse tublidusest sõltub kuhu gümnaasiumisse või kas ülikooli pääsed…

7. klassi tunnistusest?

0
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 18:18; 12.10 07:26;
To report this post you need to login first.
Postitas:

ja seda, et matemaatika hinde saab sotsiaalsete oskuste, mitte aineteadmiste eest, ei pea ma küll õigeks.

Kas see on tõsi, mida üks eelnev Kägu ütles – et rühmatöö hindel on keskmise arvestuses vähem kaalu/ei lähe üldse arvesse?
Mõnes mõttes tundub tänasel päeval loogiline, et sotsiaalne pool oleks väikseks osaks juba igas ainetunnis ja ehk ei peaks nii must-valgelt võtma.
Minu meelest on õpetajal suur vastutus, kui otsustab teha rühmatöö – see ei tee tundi lihtsamaks, kus õpetaja ise ei peaks enam midagi tegema, vaid just raskemaks. Kui õpetaja otsustab rühmatööd teha, siis peaks ta suutma IGA grupi tööd jälgima ka suhtlusdünaamika kohapealt – mitte hindama ainult tulemust, vaid koostöö sujuvust ja korraldust. Sel juhul ei ole hinne tingimata mitu pügalat madalam, kui tulemust ei saadud või see vale oli (või on siis madalam muul põhjusel). Kui õpetaja sellega hakkama ei saa, siis võiks tõesti rühmatööd tegemata jätta või edasi lükata, kuni end kindlamana tunneb.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 12.10 08:23; 12.10 13:35; 15.10 12:49;
To report this post you need to login first.
Postitas:

ja seda, et matemaatika hinde saab sotsiaalsete oskuste, mitte aineteadmiste eest, ei pea ma küll õigeks.

Kas see on tõsi, mida üks eelnev Kägu ütles – et rühmatöö hindel on keskmise arvestuses vähem kaalu/ei lähe üldse arvesse?

Ma küll nii ei julgeks väita. Meil just rühmatöö esitlus, kust laps tuli koju väitega, et mõnede (võõrkeel) kirjavigade tõttu ähvardas õpetaja koguni tal (vist kogu rühmatöö tegijatel) aastahinde palli võrra alla tõmmata. Ma küll rahustasin last, et kõigepealt saab õpetaja rääkida ikkagi esimese trimestri kokkuvõtvast hindest ning tal on suur hulk väga häid hindeid ees, et rühmatöö ühel hindel ei tohiks olla sugugi niisugust kaalu. Eks näis.

Ma saan aru tunnis tehtud töödest, kus õpetaja tõesti saab rühmana tööd rohkem ka hinnata ja on õpetajad, kes pigem hindavad rühmatööd arvestatuna/mittearvestatuna ja aine tundmise hindeid on piisavalt, et see ei mõjuta nii aine kokkuvõtvat hinnet.

Samas rühmatööd hakkavad meid (perena, last) juba ka negatiivselt häirima. Meil on need rühmatööd üldiselt kodused tööd ning tihti tuleb neid palju ja korraga ja loetud (töö)päevade jooksul ära teha. Niigi on 7. klassis koolipäevad pikemad, lastel välja kujunenud erinevad huvialad ja trennid ning proovi siis loetud tööpäevade õhtute jooksul saada kokku kogu rühm ja teha nö ülikorralik töö. Sel nädalal oli lapsel ühe rühmatöö estlus, ühe rühmatöö kokkupanek ja esitamine ja nagu eile selgus siis järgmiseks kolmapäevaks suurema lastepundiga järgmine töö. Ühine vabam hetk leiti teisipäevaks (oma lapsel jälle trennijõudmine küsimärgi all, sel nädalal jätsime juba kooli rühmatöö tõttu ära). Paljud lapsed peredega juba nädalavaheutse plaanid teinud (neljapäevaks) ehk siis ühe pereliikme koolitöö tõttu peaksid kõik pereliikmed loobuma juba oma plaanidest, et nädalavahetusel kõik kokku saaksid.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Rühmatöö on jah tänapäeval superpopulaarne aktiivõppe meetod. Tore ka, niisama arutlemiseks. Kahjuks vihkan ka mina isiklikult hindelisi rühmatöid ja eelkõige seepärast, et sain ise ka laksu kirja. Olen sellest aastast magistriõppes ja esimese asjana arvestuslik rühmatöö. Jajah, ma ei tunne kaaslasigi ja muidugi sattusid minu rühma lohed. Jah, meil läks töö hästi, aga tänu sellele, et mina tegin enamuse ja teised lihtsalt kiitsid. Päris ebameeldiv ärakasutamise tunne, aga mis see alternatiiv on, kui minu jaoks on tulemus oluline?

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina õpetajana hindasin rühmatöödes töötegemist:)
Tööd koosnesid alati kolmest osast – töö, esitlus, analüüs (sisu, grupidünaamika, töö planeerimine-korraldus-jms — et järgmine kord paremini saaks). Samad grupid töötasid terve õppeaasta (kokku kuus tööd) ja olin hämmingus, kui palju nad selle ajaga arenesid (mitte alati probleemideta muidugi – alguses oli ikka neid, kes oleks tahtnud üksi teha või üldse mitte teha). Ajaga paranes eriti palju just tööde sisu. Teine hea asi: korralikult läbi arutatud grupitöid hakkasid hea meelega esitlema ka muidu väga tagasihoidlikud. Tööks oli aega ainetundide lõpus ja soovi korral oli võimalus arvutiklassi edasi jääda.

Hindeline grupitöö ei ole minu meelest mõistlik, kui 1) tuleb lihtsalt leida õige vastus, 2) töö lõpeb töö üleandmisega õpetajale, mille eest saadakse hinne, st puudub konstruktiivne tagasiside, 3) õpetaja tahab/tunneb survet hindeid panna normaaljaotuse alusel. Koolivälisel ajal tegemiseks võib äärmisel juhul jätta individuaalse osa, materjaliotsimise vms, nii et enne on tunnis aega tööde jagamiseks ja pärast kokkupanekuks.

+6
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Need kes hõiskavad siin, et hinne pole oluline- no kuidas ta siis pole, kui tunnistuse tublidusest sõltub kuhu gümnaasiumisse või kas ülikooli pääsed…

Vaata pisut suuremat pilti
Esiteks on gümnaasiumi ja ülikooli saamiseks olulised hinded vaid 9 lõpus ja 12 lõpus
Teiseks. Hästi, saad häid hindeid saad hea gümnaasiumi, läbid väga hea ülikooli ja edasi? Kas see on mingi garantii elus hakkamasaamiseks või edukas olemiseks? Või kas see üldse näitab sinu haritust? Koolisüsteem on üles ehitatud hinnetele kuid paraku saavad häid hindeid vaid need kelle mõtteviis sobib kooli ülesehitusega. Piisavalt on neid kahelisi kes on elus väga edukad, sest nad pole lollid vaid lihtsalt nende mõttelaad ei soobi kooli formaadiga, et häid hindeid saada.
Ja teisalt, kooli formaat võimaldab hilisemas elus sobituda hästi vaid kooli formaadiga sobituvasse keskkonda. On ju palju neid ülikoolilõpetajaid kes tööd ei leia ja käivad tööl miinimumpalgal.

Seega need hinded suures plaanis – elu, edu ja õnne plaanis ei tähenda eriti midagi.
Head hinded näitavad ainult üht – head akadeemilist oskust materjali omandada ja taasesitada.

Lisaks veel see, et üks ja sama laps, ühes ja samas aines ühe õpetajaga saab kahtesi ja teisega on viieline – nii juhtus minuga omal ajal matemaatikas. Piisas vaid õpetaja vahetumisest ja minust sai klassi matemaatikageenius.
Ka oma lapsega on sarnane olukord pärast emakeele õpetaja vahetumisest. Ühega oli klassis pidev lärm, hala, sõim ja halvad hinded. Teisega on vaikne töökas nohin ja korras hinded.

Mida siis need hinded näitavad lõpuks? Mitte midagi.

Jah, tänu sellele et koolisüsteem selline on nagu ta on kaotab tublisti ühiskond, sest andekad lapsed, kes muidu panustaksid ühiskonda jäävad sageli tänu sellele, et nad ei sobitu kooli formaadiga kõrvale ja ei saa tänu sellele teha tööd sellel erialal millel nad andekad oleksid. Nii on ehk geniaalne psühholoog ja filosoof hoopis kärulükkaja ja andekas kärulükkaja teeb seaduseid ja on poliitik. Sest analüütilist mõistus meie koolisüsteem väga palju ei soosi, enamuse määrab siiski vaid materjali suures mahus meeldejätmise võime. Need mehhaaniliselt meeldejätjad aga paraku ei suuda väga hästi analüütiliselt mõelda – kipub nii olema, mitte alati küll. Ja nii juhtubki et riigisüsteemis töötavad analüüsivõimetud inimesed, sest nad lihtsalt sobivad kooliformaadiga paremini ja on selles skeemis edukad, sest neil on head hinded ja tänu sellele saavad paberi mille alusel riik neid tööle määrab.
Erasektoris on olukord hoopis teine. Neid tööandjaid kes peavad määravaks paberi olemasolu on, kuid enamasti on see paber selle kohta kas inimesel on praktilised oskused teatud valdkonnas. Näiteks raamatupidaja, tehnoloog, keemik jne. Ja ka siis sageli piisab inimesest kellel on praktiline oskus teatud tulemus saavutada, mitte teoreetiline haridus. Paljusi selliseid oskusi ja teadmisi saab omandada ülikooliväliselt ka. Peab vaid oma südant kuulama ja mõistma, mis on üldse sinu ala, mis on sinu oskus ja anne.

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 19:04; 12.10 11:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Jah, meil läks töö hästi, aga tänu sellele, et mina tegin enamuse ja teised lihtsalt kiitsid. Päris ebameeldiv ärakasutamise tunne, aga mis see alternatiiv on, kui minu jaoks on tulemus oluline?

Elus ei saa sul kunagi olema grupis, kollektiivis, peres võrdsete võimetega inimesi. Kindlasti on teistel antud grupi osalistel tugevusi valdkondades, milles sina nõrgem võid olla. Delegeerimine on väga vajalik oskus (mitte enda ülesannete ära sokutamiseks, vaid et rohkem ja paremini asju teha), pead seda veel harjutama. Ühe-mehe-ansamblitega, kellel mõtteviisiks “Ainus variant midagi tehtud saada, on see ise ära teha”, on väga raske koostööd teha. Grupitöö aitab sisendada ka initsiatiivi võtmise julgust, see ei tähenda sealjuures kõike ise ära teha, vaid selgitada välja grupi liikmete tugevused ja need parima tulemuse nimel töösse rakendada. Väheusutav, et magistri tasemel õppes ainult üks grupist omas oskusi ülesande sooritamiseks – puudu jäi teil grupitöö juhtimisest.
Ja miks mitte kiitust rõõmuga vastu võtta? Tundub, et ka seda pead harjutama.

+2
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 12.10 08:23; 12.10 13:35; 15.10 12:49;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Oh!

Meie lapse klassis on õpetajad sel aastal avastanud rühmatöö. Kõige absurdsem rühmatöö oli see, kus õpetaja nägi lapsi teist korda ja pani lapsed kohe grupitööd tegema.

Ma saaksin grupitööde vajalikkusest aru kui seal arendataks koos töötamise oskusi, õpetaja suunaks ja jälgiks ning annaks omapoolseid soovitusi.

Aga ei…hinne on vajalik õpetaja jaoks! Meie laps sattus ka kokku akadeemiliselt oluliselt nõrgema ja täiesti vaikiva lapsega. Nooh, niimoodi siis tuligi uue aine teises tunnis hindeks 3.

Mul on ausõna ükstaspuha, aga laps oli õnnetu. Isegi kui ta tahaks saada väga head hinnet trimestriks, puudub tal igasugune eksimisvõimalus.

Jah! Mul on neist halvasti korraldatud grupitöödest kõrini.

Kuidas täiesti vaikiv laps sinu lapse hinnet sai mõjutada? Siis oleks ju su tark laps üksi lahendades ikkagi hea tulemuse saanud? Järelikult ta siiski ise ka ei osanud asja ja sai täiesti õigustatult kolme.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 12.10 15:24; 12.10 15:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

arvestuslik rühmatöö

Arvestuslikus aines ei ole hindelist tulemust on vaid A (arvestatud) või MA (mittearvestatud). Seega, kui nõutav miinimum on täidetud, siis on arvestatud ja asi korras. Võid maksimaalselt pingutada ja lihvida, aga ei pea. Arvestatud saavad nii need, kes hindeliselt oleksid saanud E kui need, kes oleksid saanud A.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 12.10 15:24; 12.10 15:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Oh!

Meie lapse klassis on õpetajad sel aastal avastanud rühmatöö. Kõige absurdsem rühmatöö oli see, kus õpetaja nägi lapsi teist korda ja pani lapsed kohe grupitööd tegema.

Ma saaksin grupitööde vajalikkusest aru kui seal arendataks koos töötamise oskusi, õpetaja suunaks ja jälgiks ning annaks omapoolseid soovitusi.

Aga ei…hinne on vajalik õpetaja jaoks! Meie laps sattus ka kokku akadeemiliselt oluliselt nõrgema ja täiesti vaikiva lapsega. Nooh, niimoodi siis tuligi uue aine teises tunnis hindeks 3.

Mul on ausõna ükstaspuha, aga laps oli õnnetu. Isegi kui ta tahaks saada väga head hinnet trimestriks, puudub tal igasugune eksimisvõimalus.

Jah! Mul on neist halvasti korraldatud grupitöödest kõrini.

Kuidas täiesti vaikiv laps sinu lapse hinnet sai mõjutada? Siis oleks ju su tark laps üksi lahendades ikkagi hea tulemuse saanud? Järelikult ta siiski ise ka ei osanud asja ja sai täiesti õigustatult kolme.

Kuna töö maht oli väga suur, siis 1 laps lihtsalt üksinda ei jõudnud kõike teha. Oleks tarvis olnud korraga erinevas kohas olla ehk tööd oleks tulnud grupi siseselt jagada ja minna ka klassiruumist välja muid ülesandeid lahendama, samas ka asju kirja panna. Kui aga mõni laps ei tee/ ei lähe, siis ajaline ressurss jäi lihtsalt liiga lühikeseks. …AGA olgu sul see vabadus mõelda, et minu laps rumal on.

+4
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 23:11; 12.10 16:28;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Rühmatöödega harjub ära. Mul on laps 8ndas praegu, rühmatööde kogemusi vähemalt 2 aastat, kui mitte rohkem. Esimesel aastal oli ka vingu palju, pea kõik samad teemad jooksid läbi, mis siin eespool kirjeldatud. Praegu vaatan aga e-koolist vaid häid hindeid ja ei mingit hädaldamist enam, asjad on paika loksunud, pole juttugi olnud, et aega on vähe või mõni töö võtab hirmkaua aega. Rühmatöö annab lastele võimaluse saada aimu oma võimetest ja oskustest, õppida tundma oma klassikaaslasi, tekib juba ülesannete jaotus ja vilumus teatud tüüpi ülesandeid lahendada. Keegi kujuneb liidriks, keegi oskab hästi delegeerida, keegi jälle kõige paremini lahendusi pakkuda – see teadmine on ainult kasulik neile, ja küll nad lõpuks ka vaikivatele lastele ja loodritele rakenduse leiavad.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 18:35; 12.10 16:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

ja seda, et matemaatika hinde saab sotsiaalsete oskuste, mitte aineteadmiste eest, ei pea ma küll õigeks.

Kas see on tõsi, mida üks eelnev Kägu ütles – et rühmatöö hindel on keskmise arvestuses vähem kaalu/ei lähe üldse arvesse?

Mõnes mõttes tundub tänasel päeval loogiline, et sotsiaalne pool oleks väikseks osaks juba igas ainetunnis ja ehk ei peaks nii must-valgelt võtma.

Minu meelest on õpetajal suur vastutus, kui otsustab teha rühmatöö – see ei tee tundi lihtsamaks, kus õpetaja ise ei peaks enam midagi tegema, vaid just raskemaks. Kui õpetaja otsustab rühmatööd teha, siis peaks ta suutma IGA grupi tööd jälgima ka suhtlusdünaamika kohapealt – mitte hindama ainult tulemust, vaid koostöö sujuvust ja korraldust. Sel juhul ei ole hinne tingimata mitu pügalat madalam, kui tulemust ei saadud või see vale oli (või on siis madalam muul põhjusel). Kui õpetaja sellega hakkama ei saa, siis võiks tõesti rühmatööd tegemata jätta või edasi lükata, kuni end kindlamana tunneb.

Naiivitar!

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma küll nii ei julgeks väita. Meil just rühmatöö esitlus, kust laps tuli koju väitega, et mõnede (võõrkeel) kirjavigade tõttu ähvardas õpetaja koguni tal (vist kogu rühmatöö tegijatel) aastahinde palli võrra alla tõmmata.

Olen üsna kindel, et laps oli esitlusest pabinas ja võttis õpetaja märkust liiga tõsiselt.
Arvatavasti oli esitlusse sattunud rumalaid vigu, mida selles klassis enam teha ei tohiks. Õpetaja naljatas, et selliste vigade eest tuleks madalam aastahinne panna.

0
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 20:37; 14.10 20:16;
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 32 )


Esileht Koolilaps Rühmatööde hindamine

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.