Need kes hõiskavad siin, et hinne pole oluline- no kuidas ta siis pole, kui tunnistuse tublidusest sõltub kuhu gümnaasiumisse või kas ülikooli pääsed…
Vaata pisut suuremat pilti
Esiteks on gümnaasiumi ja ülikooli saamiseks olulised hinded vaid 9 lõpus ja 12 lõpus
Teiseks. Hästi, saad häid hindeid saad hea gümnaasiumi, läbid väga hea ülikooli ja edasi? Kas see on mingi garantii elus hakkamasaamiseks või edukas olemiseks? Või kas see üldse näitab sinu haritust? Koolisüsteem on üles ehitatud hinnetele kuid paraku saavad häid hindeid vaid need kelle mõtteviis sobib kooli ülesehitusega. Piisavalt on neid kahelisi kes on elus väga edukad, sest nad pole lollid vaid lihtsalt nende mõttelaad ei soobi kooli formaadiga, et häid hindeid saada.
Ja teisalt, kooli formaat võimaldab hilisemas elus sobituda hästi vaid kooli formaadiga sobituvasse keskkonda. On ju palju neid ülikoolilõpetajaid kes tööd ei leia ja käivad tööl miinimumpalgal.
Seega need hinded suures plaanis – elu, edu ja õnne plaanis ei tähenda eriti midagi.
Head hinded näitavad ainult üht – head akadeemilist oskust materjali omandada ja taasesitada.
Lisaks veel see, et üks ja sama laps, ühes ja samas aines ühe õpetajaga saab kahtesi ja teisega on viieline – nii juhtus minuga omal ajal matemaatikas. Piisas vaid õpetaja vahetumisest ja minust sai klassi matemaatikageenius.
Ka oma lapsega on sarnane olukord pärast emakeele õpetaja vahetumisest. Ühega oli klassis pidev lärm, hala, sõim ja halvad hinded. Teisega on vaikne töökas nohin ja korras hinded.
Mida siis need hinded näitavad lõpuks? Mitte midagi.
Jah, tänu sellele et koolisüsteem selline on nagu ta on kaotab tublisti ühiskond, sest andekad lapsed, kes muidu panustaksid ühiskonda jäävad sageli tänu sellele, et nad ei sobitu kooli formaadiga kõrvale ja ei saa tänu sellele teha tööd sellel erialal millel nad andekad oleksid. Nii on ehk geniaalne psühholoog ja filosoof hoopis kärulükkaja ja andekas kärulükkaja teeb seaduseid ja on poliitik. Sest analüütilist mõistus meie koolisüsteem väga palju ei soosi, enamuse määrab siiski vaid materjali suures mahus meeldejätmise võime. Need mehhaaniliselt meeldejätjad aga paraku ei suuda väga hästi analüütiliselt mõelda – kipub nii olema, mitte alati küll. Ja nii juhtubki et riigisüsteemis töötavad analüüsivõimetud inimesed, sest nad lihtsalt sobivad kooliformaadiga paremini ja on selles skeemis edukad, sest neil on head hinded ja tänu sellele saavad paberi mille alusel riik neid tööle määrab.
Erasektoris on olukord hoopis teine. Neid tööandjaid kes peavad määravaks paberi olemasolu on, kuid enamasti on see paber selle kohta kas inimesel on praktilised oskused teatud valdkonnas. Näiteks raamatupidaja, tehnoloog, keemik jne. Ja ka siis sageli piisab inimesest kellel on praktiline oskus teatud tulemus saavutada, mitte teoreetiline haridus. Paljusi selliseid oskusi ja teadmisi saab omandada ülikooliväliselt ka. Peab vaid oma südant kuulama ja mõistma, mis on üldse sinu ala, mis on sinu oskus ja anne.
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 11.10 19:04; 12.10 11:25;