Esileht Koolilaps Rühmatööde hindamine

Näitan 2 postitust - vahemik 31 kuni 32 (kokku 32 )

Teema: Rühmatööde hindamine

Postitas:

Rühmatöödega harjub ära. Mul on laps 8ndas praegu, rühmatööde kogemusi vähemalt 2 aastat, kui mitte rohkem. Esimesel aastal oli ka vingu palju, pea kõik samad teemad jooksid läbi, mis siin eespool kirjeldatud. Praegu vaatan aga e-koolist vaid häid hindeid ja ei mingit hädaldamist enam, asjad on paika loksunud, pole juttugi olnud, et aega on vähe või mõni töö võtab hirmkaua aega. Rühmatöö annab lastele võimaluse saada aimu oma võimetest ja oskustest, õppida tundma oma klassikaaslasi, tekib juba ülesannete jaotus ja vilumus teatud tüüpi ülesandeid lahendada. Keegi kujuneb liidriks, keegi oskab hästi delegeerida, keegi jälle kõige paremini lahendusi pakkuda – see teadmine on ainult kasulik neile, ja küll nad lõpuks ka vaikivatele lastele ja loodritele rakenduse leiavad.

Mul ka laps kaheksandas ja rühmatöid tehtud vist peaaegu esimesest klassist alates. Neil oli kuni seitsmendani kujundav hindamine, seega hindeid ei pandud, sel aastal vaid üks rühmatöö olnud ja see ka arvestatuga hinnatud. Kogu aasta ja kõigis ainetes küll samad rühmad pole, samas tundub et enamasti nad saavad valida, kellega koos rühmas olla. Selliseid kogu kambaga kodus tehtavaid rühmatöid on olnud üsna vähe, üks suuremaid oli kolmanda klassi lõpus tehtud loodusõpetuse töö, mõned korrad on nad veel kellegi juures koos käinud tegemas, aga pigem tehakse seda üle inerneti.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu meelest on õpetajal suur vastutus, kui otsustab teha rühmatöö – see ei tee tundi lihtsamaks, kus õpetaja ise ei peaks enam midagi tegema, vaid just raskemaks. Kui õpetaja otsustab rühmatööd teha, siis peaks ta suutma IGA grupi tööd jälgima ka suhtlusdünaamika kohapealt – mitte hindama ainult tulemust, vaid koostöö sujuvust ja korraldust. Sel juhul ei ole hinne tingimata mitu pügalat madalam, kui tulemust ei saadud või see vale oli (või on siis madalam muul põhjusel). Kui õpetaja sellega hakkama ei saa, siis võiks tõesti rühmatööd tegemata jätta või edasi lükata, kuni end kindlamana tunneb.

Naiivitar!

Kui midagi märkan, mis ei toimi, aga võiks olla väga kasulik veidi teisiti tehes, ütlen seda ja teen oma ettepanekud.
Sinu valik elus on hädaldada mitte-toimiva asja üle ja kurta, miks seda mõttetust vaja on. Naiivsusega pole kummalgi eriti pistmist, kui sa selleks ei pea just usku, et sinu tegutsemise ja väljaütlemise tõttu midagi muutuda võiks.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 12.10 08:23; 12.10 13:35; 15.10 12:49;
To report this post you need to login first.
Näitan 2 postitust - vahemik 31 kuni 32 (kokku 32 )


Esileht Koolilaps Rühmatööde hindamine

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.