Kui vana laps on?
Mu meelest oleneb ka, mille üle laps vaidleb või millistes olukordades koostööd ei tee. Sest keelde ja käske iseenesest võikski ju põhendada, mitte lihtsalt ülbelt lapsi käsutada. Samas ei pea igapäevaseid, rutiinseid kokkuleppeid päevast-päeva üle seletama ja üha uuesti ja uuesti põhjendama. (Kehtib nii kodus, kus isegi oleks aega pidevalt kõike üle seletada, kui lasteaias, kus sellest ressurssi pole.) Selleks on vaja need kokkulepped esmalt lastega koos välja mõelda, sõnastada, lastele visuaalselt arusaadavalt nähtavasse kohta paigutada ja lastes kinnistada: nt toas räägime vaikse häälega (=ei karju), paneme kasutatud asjad ise õigesse kohta tagasi (=aitame koristada) jne. See kinnistumine võtab aega, vaja on usaldust, kontakti, kordusi, kui laps on uues rühmas olnud alles mõne päeva või nädala, siis toimub alles kohanemine.
Õpetaja märkuse tõttu ei pea kindlasti hakkama oma kodusesse ellu sinna mittevajalikke reegleid lisama, vaid pigem võib-olla lapsele selgitama, MIKS lasteaias tehakse asju sealset päevakava arvestades ja karjakesi, mitte igal hetkel iga lapse individuaalseid soove arvestades. Laps, kes on harjunud küsimusi esitama ja soovib enne käsutäitmist põhjuseid teada, võiks küll sellest alates 3.-4. eluaastast aru saada.