Esileht Ajaviite- ja muud jutud Sõiduõpetaja leiab, et ma omandan sõiduoskust liiga aegaselt

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 84 )

Teema: Sõiduõpetaja leiab, et ma omandan sõiduoskust liiga aegaselt

Postitas:
Kägu

Eeeeeeeee miks sa pead meeles pidama, millal käiku vahetada? Mootori häälest saab ju aru, kui vale käik on 🤔

Mootori häälest saab aru, kui mootor undama hakkab ja käik kõrgemaks tuleb panna. Kuidas mootori häälest aru saad, et käik alla tuleb vahetada?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kes kauem õpib, saab paremini selgeks. Võta teine õpetaja jah.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kuidas see õpetajavahetus üldse käib? Kas võtan oma kooli kodukalt mõne teise õpetaja kontakti kaudu temaga ise ühendust või pean kooli teatama, et soovin õpetajat vahetada?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

mina vahetaks õpetajat või teeks automaadi load.
olen ka aeglane õppija. vahetasin kunagi autokoolis õpetajat peale seda kui olin eksamil läbi kukkunud. st sain 20 tundi ühe õpetajaga ja lisaks 10 tundi teisega. eksami tegin ilma ühegi veata 22 aastat tagasi.

peale seda olen sõitnud iga päev (päev peale eksamit istusin rooli)ja ainult automaatkastiga autodega.Ja Tallinnas.

saab hakkama küll kui just kuhugi autojuhiks või sendisaagija juurde müügimeheks ei lähe.
need ametid pole plaanis, isiklik auto on mulle pigem mugavuse suurendaja, hea iga päev tööle ja nädalavahetustel maamajja minna ja lapsi huviringide vahet sõidutada.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kuidas see õpetajavahetus üldse käib? Kas võtan oma kooli kodukalt mõne teise õpetaja kontakti kaudu temaga ise ühendust või pean kooli teatama, et soovin õpetajat vahetada?

Mõistlikum on kõigepealt oma koolist küsida teist õpetajat, pöördud kas kooli juhataja või, kui selline isik eksisteerib, sekretäri poole. Kui sealtkaudu ei õnnestu, siis kooli vahetada on juba keerulisem.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina sinu asemel ei teeks välja nendest kommentaaridest. Minu jaoks oli ka 20 autokoolis ette nähtud sõidutundi vähe, olin autokoolis esimest korda elus roolis ja kooliväliselt ei olnud ka alguses võimalust sõita. Hiljem sain sugulase endale juhendajaks ja sõitsin temaga ringi, sellega sai asi oluliselt kiiremini selgeks.

Minul läks autokooli minekust lubade kätte saamiseni aega kaks aastat. Kuigi jah, üks aasta sellest läks puhtalt selle alla, et tollase elutempo kõrvalt ei olnud mul aega (ja ausalt öeldes ka viitsimist) veel neid teste lahendada ning mõneks ajaks jätsin asja kõrvale. Sõitmas küll vahel käisin, aga teooriat ei õppinud. Lõpuks võtsin teooriaõpiku käsile ja tegin nii autokooli kui ARKi eksamid ühe korraga ära.

Mõnel inimesel lähebki kauem aega, aga see ei tähenda, et juhiluba ei oleks sinu jaoks nagu siin mingist kommentaarist kajastus. Mina olen praeguseks igapäevane sõitja ja arvan, et olen pigem hea juht. Ka teised inimesed on mulle öelnud, et sõidan hästi – ei rapsi, ei tekita ohtlikke olukordi ja arvestan liikluses teistega. Ise tunnen samuti, et autosõit tuleb loomulikult ja ma ei ole roolis pinges. Mõni tuttav on selline, et juba mitukümmend aastat igapäevane juht olnud, aga sellegipoolest on näha, et inimene ei tunne ennast roolis hästi, on krampis ja ebakindel.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Eeeeeeeee miks sa pead meeles pidama, millal käiku vahetada? Mootori häälest saab ju aru, kui vale käik on 🤔

Mootori häälest saab aru, kui mootor undama hakkab ja käik kõrgemaks tuleb panna. Kuidas mootori häälest aru saad, et käik alla tuleb vahetada?

Selleks on tahhomeeter, kui pöörded alla 2, siis tuleb käik madalamaks, kui üle 2 ja hakkab undama, siis käik üles. Vist oli nii, ise enam neid asju ei vaata.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Eeeeeeeee miks sa pead meeles pidama, millal käiku vahetada? Mootori häälest saab ju aru, kui vale käik on 🤔

Mootori häälest saab aru, kui mootor undama hakkab ja käik kõrgemaks tuleb panna. Kuidas mootori häälest aru saad, et käik alla tuleb vahetada?

Aga miks peaks üldse mootori hääle järgi käiku alla vahetama? Käiku vahetatakse alla ikka siis, kui sa tead ette, et hakkad kiirust vähe dama. Jaaa kui sa lased kiiruse alla ilma käiguvahetuseta..noo siis peaks ikka teadma mida sa nüüd kavatsed teha…kas kiirendada tagasi,nii et moto ja käik oleks sina peal või või käik alla vahetada.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Eeeeeeeee miks sa pead meeles pidama, millal käiku vahetada? Mootori häälest saab ju aru, kui vale käik on 🤔

Mootori häälest saab aru, kui mootor undama hakkab ja käik kõrgemaks tuleb panna. Kuidas mootori häälest aru saad, et käik alla tuleb vahetada?

Aga miks peaks üldse mootori hääle järgi käiku alla vahetama? Käiku vahetatakse alla ikka siis, kui sa tead ette, et hakkad kiirust vähe dama. Jaaa kui sa lased kiiruse alla ilma käiguvahetuseta..noo siis peaks ikka teadma mida sa nüüd kavatsed teha…kas kiirendada tagasi,nii et moto ja käik oleks sina peal või või käik alla vahetada.

Sest mootori hääle järgi saab aru kui mootoril pöördeid liiga palju. Kuna teemaalgataja vahtis kiirusemõõdikut ja selle järgi vahetas käiku. Käigu kõrgrmaks vahetamiseks tasub kõrvu kasutada ja tahhomeeter ka aitab aru saada kas käiku üles või alla vahetada. Kuni inimene saab nii osavaks, et teab automaatselt ära mis käiku ja kuhu poole vahetada.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kuna teemaalgataja vahtis kiirusemõõdikut ja selle järgi vahetas käiku. Käigu kõrgrmaks vahetamiseks tasub kõrvu kasutada ja tahhomeeter ka aitab aru saada kas käiku üles või alla vahetada.

See minu sõiduõpetaja õpetas nii. Et kui kohalt võtad, siis alati 1. käik. Kui kiirus 20 peal, siis 2. käik, kui kiirus 30 peal, siis 3. käik jne.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

minul läks lubade kättesaamiseni aega 2 aastat. mina tegin ka manuaali lube, mul oli täieasti savi, kui kiirelt ma need load saan. läksin sinna õppima, mitte ajaga võidu jooksma. sõitsin kõik kohustuslikud tunnid ära, võtsin veel tunde juurde. ei tundnud end kindlalt. õpetaja mingi hetk hakkas vihjama küll aga ma sõitsin ikka edasi. ja kui olin juba suht kindel endas, laisn õpetajal panna aja koolieksamiks jne.
vaheta õpetajat!!! see ei ole ok. sina ju maksad, mis vahet sel on, kaua sõidad. hiljem on sul omal lihtsam. tunned end kindlamalt nii eksamil kui liikluses.
mina muide sõitsin veel mehega jne. tal oli juhendaja kaart.
jõudu sulle ja see õpetaja saada kuu peale.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mina olen teist korda lube tegemas sest esimene kord jäi pooleli ja juba siis ma vahetasin õpetajaid nõutuma ja rahulikuma vastu. Ma lihtsalt ei õpi närvilise inimese kõrvalt midagi selgeks. Kahjuks jäi pooleli ja nüüd õppisin kolmanda õpetaja all kes on muidu tore naljanina aga vajalikke teadmisi omamdasin siiski juhendaja käe all.. nt külgboksi jms. Siiski siiski eksamineerija sai mulle närviline nähvits kes ähkis ja puhkis mu kõrval. Mul oli koheselt blokk peal ja püüdsin mis ma püüdsin, teades et mul tuleb istuda veel 40 minutit selle inimesega ühes autos, andis see mu närvikavale samuti tunda ja läbi ma kukkusin. Eks teeb uuesti ja visalt tuleb jätkata aga kuidas seda külma närvi küll säilitada, selline tunne et sõima vastu.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kuna teemaalgataja vahtis kiirusemõõdikut ja selle järgi vahetas käiku. Käigu kõrgrmaks vahetamiseks tasub kõrvu kasutada ja tahhomeeter ka aitab aru saada kas käiku üles või alla vahetada.

See minu sõiduõpetaja õpetas nii. Et kui kohalt võtad, siis alati 1. käik. Kui kiirus 20 peal, siis 2. käik, kui kiirus 30 peal, siis 3. käik jne.

Kui kogu aeg pead spidokat jälgima ja muid märke ega tunnetust ei tekita, siis oledki enne kraavis kui kolmanda käiguni jõuad. Teed tuleb jälgida mitte ekraane.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Vähegi uuematel autodel tekib tabloole ka märguanne, kas panna käik üles- või allapoole.

nt mu isa auto nōuab igal kiirusel 6. käiku, nii et sellele ma lootma ei jääks. Aga tunnetus tekib ikka praktikaga.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Teen juba aasta lube. Algus läks kiiresti, sain kohe kindluse kätte ja siis.. tuli auk. Järsku hakkasin vigu tegema, sest läksin liiga enesekindlaks ja siis, kui miski valesti läks, ülikriitiliseks. Lisaks segas see, et vahepeal olin sõitnud oma pere autoga, mis aga automaat.

Õpetaja on megarahulik ja hea. Ent ma ise oma ülimas kriitikas rikun palju ära, seletab ta. Roolis tuleb olla hetkes, tegutseda selle momendi ajel.

Teen käigukastilube, sest ma tahan osata sõita ka sellise autoga. Käiguvahetus sai enam-vähem korda, kui lõpetasin enda kirumise. Paregu olen saanud kolm vihjet eksamile minna, aga ma veel e taha – soovin olla ka enda jaoks valmis. Õpetaja ütles, et sõidu õppimisele kuluv aeg ja rahasumma on samad – mõni maksab seda koolis, teised hiljem tänavatel avariisid tehes. Mina eelistan kooli.

Olen pärit perekonnast, kus kõik sõidavad, ja väga hästi. Olulisim asi oligi pere nõuannete blokeerimine. Nemad on väljakujunenud juhid, nad ei oska autot näha algaja pilguga. Seda ütles ka mu isa, kes on absoluutne proff – ja keeldus mind juhendamast. Võta tunde juurde, oli tema ainus soovitus. Ma olen juba 40ndates, seni polnud autot vaja just seetõttu, et juhte igal pool olemas. Aga ma olen alati teadnud, et ma tahan osata sõita. Ma tahan teadmist, et kui MINUL väga on vaja ja kedagi pole võtta, siis ma saan võtta oma lapsed ja sõita kuhu vaja.

Võtan ka, kuigi kaugemad sugulased norivad. Norigu. See on minu raha, minu auto ja minu elu, millega ma opereerin. Lisaks oskaks nad siis sõita – jõhker sõelumine, suund ununeb, hea õnne peale reavahetused – ma juba paregu sõidan paremini kui nemad. Lisaks sujuvamalt – ma ei tee äkkpidurdusi ega kiirendusi, ma EI ületa kiirust ega pressi end igast rekast maanteel mööda (jah,ma oskan möödasõite teha) – kohale jõuan ikka nendega samal ajal (testitud).

Seega rahu, ainult rahu. Esimesega minema, sujuvalt teine, siis pehmelt kolmas.. ja siis vaatame, kas saab neljanda või tuleb juba foor. Aeglustan – teine, kuniks veereb. Kui peatus – sidur-pidur, käik välja (kui pikem foor) ja uuesti minema esimesega.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mida sa siis teha oskad selle 17h peale? Kui ma autokoolis käisin oli 20h mul põhitunnid. Selleks ajaks oskasin ikka sõita ja parkida.

Ma oskan ka. Aga käiguvahetus läheb aeg-ajalt üle kivide ja kändude, nt linnas ristmikel jmt kohtades, kus kiiresti peab kogu aeg neid vahetama. Mul läheb lihtsalt meelest ära ja jälle õpetaja karjub, et miks sul kolmas sees on, kui kiirus maas on vmt. Täna sõitsin esimest korda üle Rocca al Mare ristmiku ja õpetaja käskis Nõmme poole maha keerata, aga liiklusvool oli nii suur, et ma ei suutnud rida vahetada, et sinnapoole keerata. Siis jälle karjus, et miks ma peeglisse ei vaata. Ja krt, mitmes käik sul on.

Minu õpetaja käskis mul juba teisel tunnil Rocca al mare ringil sõita.
Tundub nagu su õpetaja ise uimane ega viitsi õpetada.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kuna teemaalgataja vahtis kiirusemõõdikut ja selle järgi vahetas käiku. Käigu kõrgrmaks vahetamiseks tasub kõrvu kasutada ja tahhomeeter ka aitab aru saada kas käiku üles või alla vahetada.

See minu sõiduõpetaja õpetas nii. Et kui kohalt võtad, siis alati 1. käik. Kui kiirus 20 peal, siis 2. käik, kui kiirus 30 peal, siis 3. käik jne.

Kui kogu aeg pead spidokat jälgima ja muid märke ega tunnetust ei tekita, siis oledki enne kraavis kui kolmanda käiguni jõuad. Teed tuleb jälgida mitte ekraane.

esialgu ongi nii ju, tunnetus tuleb hiljem, siis teed juba kuulmise järgi. Algajana olidki mul silmad nagu ämblikul, iga nurga all 🙂

Please wait...
Postitas:
Kägu

mind häirib, kui pean liiklusele keskendumise asemel kogu aeg mõtlema, et oi, 10 km/tunnis läks madalamaks/kiiremaks, kas ma mitte ei peaks käiku vahetama. Ja paar sekundit hiljem jälle. Ja jälle. Ja nii kogu aeg. Õpetaja ütleb, et ise olen naine, aga ei suuda samal ajal mitut asja teha. Mis teha, minu jaoks on see tõesti raske. Tahaks rahulikult sõita ja liiklust jälgida, sest see on minu jaoks uus asi, tahaks sellele keskenduda. Kui see selge, siis võib ka käikudega tegelemise peale mõelda. Mis te arvate, kas peaksin automaadile üle minema?

Ma täpselt samasugune. Eksami tegin ära neljandal katsel, sain load kätte. Peale seda pole kordagi manuaaliga enam sõitnud. Kümme aastat juba ainult automaadiga.
Oleks kohe pidanud autokoolis automaadiga tegema. Ainult raha ja närve kulutasin.
Sulle soovitan proovida automaadiga sõitu ja otsustada, kas see sobib rohkem või teeksid siiski manuaaliga ka ära. Proovi!

Please wait...
Postitas:
Kägu

Räägin enda kogemusest:
Käin autokoolis (tegelikult ongi ees ainult eksamite tegemised, sest kõik muu on ammu tehtud). Õppisin manuaaliga sõitmist. Polnud samuti kunagi elus varem autot lähedaltki näinud, rääkimata liiklusmärkide ja reeglite tundmisest. Kokku võtsin 40+ sõidutundi. Kohati oli täiesti masendus peal, sest ristmikel kippusin autot välja suretama. Senistest õpetajatest (kokku oli neid mul 4 erinevat) ei osanud mulle ükski selgeks teha, miks auto välja suri. See selleks. Kui abikaasa tegi juhendaja loa, sain hakata sõitma enda autoga. Piisas abikaasa ühest lausest, MIKS mu auto välja sureb ja MIDA selle vastu tegema peaksin ja uskuge või mitte, ma sõidan (raisk…). Mu mees ei ole mingi õpetaja tüüp, kes oskaks asju hästi seletada aga tol momendil olin ma talle väga tänulik, sest tema oli ainus, kes matsu jagas ja õpetas, mida teha. Ja mul on oma isikliku autoga ja oma isikliku juhendajaga palju-palju parem sõita, kui kooli autoga. Nüüd ma siis põristan mööda Tallinna linna siia-sinna, küll poodi, küll tööle, mees kõrval istumas ja juhendamas. Kuu aja jooksul peaksin minema kooli sõidueksamit tegema. Kummaline, aga mul pole mingit närvi. Kui kukun läbi, siis lihtsalt võtan arvesse ja praktiseerin edasi. Olen praegu 44-aastane, paljud on imestanud, et miks ma nii HILJA load teen. Mis mõttes hilja? Kus kohas on kirjas, et teatud vanusest üle enam lube teha ei tohi? Ka minul on lubade tegemine käsil täiesti pragmaatilistel kaalutlustel: tuleviku pärast (kui kunagi jään üksi või on vaja oma vanemaid vanana sõidutada vms).
Ka minul soovitas sõiduõpetaja mitmel korral vahetada manuaali automaadi vastu. Saatsin ta mõttes pikalt ja jumal tänatud. Krt, manuaaliga on LAHE sõita. Täielik rööprähklemine ja ajude gümnastika.
Teemaalgatajale soovin kannatlikkust ja rahu. Kõik tuleb omal ajal ja kui tuleb siis üleöö ja väga kähku, nagu juhtus mul.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kuidas on õige? Sõiduõpetaja õpetas ristmikult vasakule või paremale ära sõites esimese käigu pealt teisele üle minemist aga eksamineerija vihastas et nii teen ja käskis esimese käiguga need manöövrid teha.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kuidas on õige? Sõiduõpetaja õpetas ristmikult vasakule või paremale ära sõites esimese käigu pealt teisele üle minemist aga eksamineerija vihastas et nii teen ja käskis esimese käiguga need manöövrid teha.

Mina tean, et 1. käik on kohalt minemiseks ja muuks seda ei kasutata. Pööret teen siiski 2. või 3. käiguga.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kuidas on õige? Sõiduõpetaja õpetas ristmikult vasakule või paremale ära sõites esimese käigu pealt teisele üle minemist aga eksamineerija vihastas et nii teen ja käskis esimese käiguga need manöövrid teha.

Teemaalgataja olen, minu sõiduõpetaja ütleb, et pöörata tuleb alati 1. käiguga. Ja siis karjub, kui ma keset ristmikku olen mingi muu käiguga, et MITMES KÄIK!!! Ja siis imestab, kui mul auto keset seda ristmikku välja sureb. Ükskord ma pöörasin üle ristmiku 3. käiguga, sest ei jõudnud vahetada ja panin kõrvad mõttes kinni, kui ta jälle MITMES KÄIK! karjus. Siis pärast ütlesin, et kumb siis parem on, kas see, et ma keset autoderohket ristmikku välja ei sureks ja liiklust seisma ei paneks või see, et ma 1. käiku seal otsiks. Siis porises, et midagi ei tohi otsida, sul peaks käigud juba ammu selged olema.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kuidas on õige? Sõiduõpetaja õpetas ristmikult vasakule või paremale ära sõites esimese käigu pealt teisele üle minemist aga eksamineerija vihastas et nii teen ja käskis esimese käiguga need manöövrid teha.

Vau, kahe aastaga on palju muutnud. Minu autol peab 1. käigu sisse panemiseks auto sisuliselt seisma, enne ei lähe sissegi. Autokoolis ja eksamil kasutasin samuti 1. käiku ainult kohalt ära minemiseks ja keegi ei porisenud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ma tõsiselt tõsiselt soovitaks sul teemaalgataja vahetada õpetajat või kogunisti autokooli, sõiduõpetaja on lõppude-lõpuks siiski klienditeenindaja ja sina tood talle leiva lauale, selline käitumine ei ole klienditeenindajale kohane. Ma olen samasugune kes ei suuda õppida siis kui mu peale karjutakse. Kui oled tallinna inimene ja vahetus mõttes siis soovitan Viktoria autokoolist kogu hingega sõiduõpetajat Maksim, temaga tunnis olles kaob ära see rõve pinge. Õpetaja suudab nalja teha ja samas ka ülimalt hästi õpetada. Mitte kordagi ei ole ta tõstnud häält või ohkinud puhkinud kui teen kuskil vea vaid lähimas võimalikus kohas tagasipööre ja mis sitasti see uuesti 🙂 Kui autokooli võimalik vahetada ei ole siis ei suutnud varem ise ka varem käiguvahetusest aru saada ja meelest läks ära kus mis käik on, alati pidin enne seda käigukangile vaatama. Maksim õpetas mulle käigud selgeks nii, et pani oma käe mulle ette piisavale kõrgusele nii, et ma käike ei näinud käigukangil kuid ta käsi ei piiranud mu vaatevälja mujale ja käike sain ilusti vahetada nii, et meie käed omavahel ei puutunud ja midagi imeliku ei olnud. Raske on niiviisi seletada kuid kui otsustad mitte vahetada õpetajat siis ehk saad aru ja saad oma sõiduõpetajalt paluda sama teha kuna tegelikult tead küll kus mis käik on, lihtsalt närviga tekib vajadus üle kontrollida 😀 Sõidutundide arvu üle mina ei põeks, ka maanteeameti kodulehel on kirjas, et sõidueksami positiivseks läbimiseks on vaja sõita ca 100 tundi, kas siis juhendaja või õpetajaga. Mina ise olen sõitnud koos eelmise õpetajaga kokku äkki ca 40-50 tundi ja nüüd 15.01 lähen esmakordselt proovima maanteeameti sõidueksamit 🙂 Edu sulle ja ära lase oma õpetajal sulle pähe istuda ja mõtle niiviisi, et kui kõik teised said hakkama saad sina ka!

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mind õpetati ka tegema pöördeid ja ringteid 2. käiguga, ainult juhul kui tee on väga kitsas või piiratud nähtavusega siis 1.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kuidas on õige? Sõiduõpetaja õpetas ristmikult vasakule või paremale ära sõites esimese käigu pealt teisele üle minemist aga eksamineerija vihastas et nii teen ja käskis esimese käiguga need manöövrid teha.

Vau, kahe aastaga on palju muutnud. Minu autol peab 1. käigu sisse panemiseks auto sisuliselt seisma, enne ei lähe sissegi. Autokoolis ja eksamil kasutasin samuti 1. käiku ainult kohalt ära minemiseks ja keegi ei porisenud.

Ristmikult ju esimese käiguga sõidangi kohapealt ära aga siis lähen üsna ruttu teisele käigule üle. See on siis kui foori punase tule pealt on roheliseks läinud. Kui aga pääsen ristmikule manöövert tegema ilma vahepeal peatumata siis ma teen pöörde kolmandaga või võtan maha teise käigu peale.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mind õpetati ka tegema pöördeid ja ringteid 2. käiguga, ainult juhul kui tee on väga kitsas või piiratud nähtavusega siis 1.

Mul kõlab ka see 1 käigu jutt kahtlaselt, arvan, et lõhud autot. 1 käik on ainult paigalt liikumiseks. 2 käik ning vajadusel sidur.
Kui õpetajad selliseid nõuandeid jagavad, siis mul tekib suur mure turvalise liikluse osas. Vaheta õpetajat.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina selle esimese käigu murega ei ole teemaalgataja aga täitsa tusaseks teeb et saan sõimata eksamineerijalt kuigi sama kooli õpetaja just nii mind õpetas. Esimese käiguga on raske norm aeg ristmikult pööret teha sest lihtsalt ei suju. Aga vot tigetses mu kallal. Üldse see siduri teema ka jäi talle ette, sellest saan isegi aru et lasen selle liiga kiirelt lahti aga see pole mul kõik aeg nii ja liikluse jälgimine oli üsna raske see aeg kui sõim käis. Oi jah, uus kooli sõidueksam tuleb mul alles kokku leppida ja kui see mees taas on mulle eksamineerijaks siis samasuguse tigetsemise peale tahaks öelda et kas te saate palka sõimamise eest et ma selle jaoks küll teid kinni ei maksa. Hea et ma eelmine kord ristmikul autost välja ei astunud, ma ei talu kui võõras inimene ähib ja puhib mu peale aga vastu pidasin. Sain teada et eksamineerijaks oli autokooli direktor.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Hm, paistab, et ma pole ainus, kes autokooli sõidueksamil siduri liiga kiiresti lahti lasi ja keda eksamineerija just autokooli juhataja, kes selle siduriga jõnksutamise peale üsna pahuraks muutus. Mind siiski ei sõimatud ega nõutud ka esimese käiguga pööramist, mis ju olekski lollus.

Aga ütleksin, et võõras, harjumatu auto ja lühike sidur ja kui ma oleks eksamit teinud sama marki autoga, millega õppisin, siis poleks neid probleeme. Mis teeb mind ühtlasi maanteeameti eksami suhtes väga murelikuks. Seal on ju veel teistsugused autod.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mulle oli ka see suureks miinuseks et enda koolivälise juhendaja ja autokooli õpetaja autoga sõitmine tahtis ümber harjumist saada, autokooli autoga oli alati raskem ümber harjuda.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 84 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Sõiduõpetaja leiab, et ma omandan sõiduoskust liiga aegaselt