Esileht Koolilaps Solvav õpetaja

Näitan 16 postitust - vahemik 31 kuni 46 (kokku 46 )

Teema: Solvav õpetaja

Postitas:
Kägu

Ahjaa, ka olen ka õpetaja. Ja ausalt, süda läheb pahaks neid kärakaid koolis vaadates. Nagu morsad aelevad koridoripõrandal limpsipudel peos.

Aga mul läheb süda pahaks, kui ma mõtlen sellele, et sellised inimesed töötavad õpetajatena.

Ma olen ise õpetaja ja mul läheb ka. Tegelikult on mul raske uskudagi, et sihuke õpetajaks sattunud on. Väga kurb.

Arvan, et tegelikult ta polegi õpetaja, trollib niisama.

Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt


Postitas:
Kägu

Väga raske olukord. Saan täielikult teemaalgatajast aru, et ühest küljest tahaks õpetajat korrale kutsuda, aga teisest küljest on ikkagi hirm, kuidas siis õpetaja ja lapse suhted edaspidi hakkavad kulgema. Oleme oma perega midagi taolist läbi elanud ja mina siis kirjutasin rahuliku argumenteeriva kirja õpetajale, kus seletasin lahti kõik meie küsimused ja murekohad ja küsisin selgitusi. Vastuseks sain hüsteeritseva ja lahmiva meili, täpselt nagu siin eelpool kirjutatud – asjasse mittepuutuvate märkustega, ja lõppu veel ka paar solvangut mulle kui lapsevanemale. Laps käis järgmised nädalad koolis nii, et teda küsitlesid ja mõnitasid isegi talle aineid mitte andvad õpetajad, kuna ta oli ühtäkki õpetajate toa “turuplatsil” nii kuulsaks saanud, minu saadetud meili oli edasi saadetud minu jaoks võõrastele inimestele lugemiseks ja imestamiseks, et kuidas üks ema julgeb sõna võtta. Lõpetuseks tegi õpetaja veel ka väikestviisi uurimistööd ühe meie ühise tuttava kaudu. Täpsemalt siis minu isiku ja eraeluliste asjade kohta. See oli minu jaoks viimane piisk karikasse, võtsin ühendust klassijuhataja ja direktoriga, õpetaja kutsuti eraldi nö vaibale ja pärast meid kõiki koos veel vestlusele. Ma ei tea, millise karistuse õpetaja sai, aga tõmbas kõvasti tagasi. Lahenduse said ka algsed probleemid, mille tõttu üldse temaga suhtlema asusin. Tegemist siis ühe nn eliitkooliga, mille põhiline uhkus ongi nende kõrgtasemel õpetajad 🙂

Hakka või kahtlustama, et meie lapsed käivad samas nn eliitkoolis! Ega “tabelikoht” ei tähendagi seda, et seal koolis töötavate õpetajate isikuomaduste hulka diskreetsus või empaatiavõime kuuluma peaksid… Lapsi saab õppima motiveerida ja PISA testide kõrgeid kohti saavutada ikka neid mõnitades ja piitsutades, kohati tundub mulle, et mingi osa meie haridussüsteemist on jäädavalt ja väljapääsmatult aastas 1977 (näiteks).

Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt


Postitas:
Kägu

Mul on üks kahemeetrine kolleeg, sportlik, heas vormis. Vahel on meil tööl mingid arutelud ja mõni kolleeg (näiteks see kahemeetrine) tõuseb püsti ja joonistab mingeid skeeme või märksõnu tahvlile. Ma kujutan ette, et ta vaataks mind kui tulnukat, kui ma ütleksin talle: astu pisut kõrvale, su suur kogu varjab tahvlit. Miks ma peaksin seda nii kummaliselt sõnastama? Ütleksin lihtsalt, astu pisut kõrvale, et me näeksime, mis sa tahvlile kirjutasid. Lihtne ju.

Nii, ja see, et õpetaja ütleb, et “su suur kõht varjab midagi” tundub sulle loogilisem ja seda sa usud? Aga minu jutt ei tundu loogiline. Imelik. Omateada ma just täpselt seda ütlesingi, et kogu see jutt ei tundu üldse loogiline ja kas on ikka kindel, et laps õigesti kuulis. Aga teie muidugi miinustage edasi. Pole ju võimalik üleüldse, et laps valesti kuuleb või emale valetab õpetaja kohta, onju.

Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt


Postitas:
Kägu

Nii, ja see, et õpetaja ütleb, et “su suur kõht varjab midagi” tundub sulle loogilisem ja seda sa usud? Aga minu jutt ei tundu loogiline. Imelik. Omateada ma just täpselt seda ütlesingi, et kogu see jutt ei tundu üldse loogiline ja kas on ikka kindel, et laps õigesti kuulis. Aga teie muidugi miinustage edasi. Pole ju võimalik üleüldse, et laps valesti kuuleb või emale valetab õpetaja kohta, onju.

Kumbki pole loogiline ega halvem või parem. Mõlemad ütlused on ebameeldivad ja ebavajalikud. Jah, loomulikult võib ka laps valetada. Aga kuna olen näinud ka päriselus väga halvasti ütlevaid ja kiuslikke õpetajaid, siis pean ka täiesti võimalikuks, et see laps ei valetanud ja õpetaja ongi selline halvustav.

Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt


Postitas:
Kägu

Kumbki pole loogiline ega halvem või parem. Mõlemad ütlused on ebameeldivad ja ebavajalikud. Jah, loomulikult võib ka laps valetada. Aga kuna olen näinud ka päriselus väga halvasti ütlevaid ja kiuslikke õpetajaid, siis pean ka täiesti võimalikuks, et see laps ei valetanud ja õpetaja ongi selline halvustav.

Halvustav õpetaja halvustaks loogiliselt. Miks ta peaks moodustama ebaloogilisi halvustavaid lauseid, kui on võimalik moodustada loogilisi? Kui ta öelnuks, et “sa oled nii pabinas, et su pekid võdisevad”, siis see oleks loogiline lause (puhtkeeleliselt). Kui ta öelnuks, et “sul pole mõtet tahvlile kirjutada, su suure kogu (kõhu, keha, mida iganes) tagant nagunii ei paista”, siis olnuks loogiline. Aga öelda, et “kirjuta natuke kõrvale, teised ei näe su suure kõhu tagant” … selles pole mingit mõtet ega loogikat.
Ja ma usun küll, et on olemas idiootsed õpetajad, mu tüdruklapse kekaõps kostitas vähe kopsakamaid tüdrukuid pidevalt halvustamistega näiteks “tee kaasa, ise oled nagu kohuke”. Küsimus on usutavuses ja loogikas.

Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt


Postitas:
Kägu

Väga raske olukord. Saan täielikult teemaalgatajast aru, et ühest küljest tahaks õpetajat korrale kutsuda, aga teisest küljest on ikkagi hirm, kuidas siis õpetaja ja lapse suhted edaspidi hakkavad kulgema. Oleme oma perega midagi taolist läbi elanud ja mina siis kirjutasin rahuliku argumenteeriva kirja õpetajale, kus seletasin lahti kõik meie küsimused ja murekohad ja küsisin selgitusi. Vastuseks sain hüsteeritseva ja lahmiva meili, täpselt nagu siin eelpool kirjutatud – asjasse mittepuutuvate märkustega, ja lõppu veel ka paar solvangut mulle kui lapsevanemale. Laps käis järgmised nädalad koolis nii, et teda küsitlesid ja mõnitasid isegi talle aineid mitte andvad õpetajad, kuna ta oli ühtäkki õpetajate toa “turuplatsil” nii kuulsaks saanud, minu saadetud meili oli edasi saadetud minu jaoks võõrastele inimestele lugemiseks ja imestamiseks, et kuidas üks ema julgeb sõna võtta. Lõpetuseks tegi õpetaja veel ka väikestviisi uurimistööd ühe meie ühise tuttava kaudu. Täpsemalt siis minu isiku ja eraeluliste asjade kohta. See oli minu jaoks viimane piisk karikasse, võtsin ühendust klassijuhataja ja direktoriga, õpetaja kutsuti eraldi nö vaibale ja pärast meid kõiki koos veel vestlusele. Ma ei tea, millise karistuse õpetaja sai, aga tõmbas kõvasti tagasi. Lahenduse said ka algsed probleemid, mille tõttu üldse temaga suhtlema asusin. Tegemist siis ühe nn eliitkooliga, mille põhiline uhkus ongi nende kõrgtasemel õpetajad 🙂

See ongi põhjus, miks soovitasin konkreetse juhtumi korral otse juhtkonna poole pöörduda ning jätta õpetajaga suhtlemise etapp vahele. Sest küll sellise suuvärgiga õpetaja end juba kaitsta oskaks ning kolleege enda poole ässitaks.

Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt


Postitas:
Kägu

Mina pöörduks kindlasti, absoluutselt kindlasti direktori poole. Vahetult enne direktori juurde minemist informeeriksin ka õpetajat, et lähen direktor juurde. Kui õpetaja kasutab selliseid solvanguid, siis mina läheksin oma last kaitstes kasvõi ministeeriumini välja. Kellele sellist õpetajat vaja on? Toodab ainult katkiseid hingi ja komplekse täis inimesi.

Ma tahaks küsida veel, et kes teie lapsi kaitsma peaks? Kes üldse teie meelest last kaitsma peaks kui oma ema/isa seda ei tee? Mis õppetunni te lapsele annate kui jätate sellisele solvangule reageerimata? Tegemist ei ole klassikaaslase poolt öeldud solvanguga, tegemist on ÕPETAJApoolse mõnitusega.

PS – ma olen (päriselt ka) ise samuti õpetaja. Kui saaksin teada mõne oma kolleegi taolisest avaldusest lapse suhtes, siis ma seisaksin kindlalt lapsevanema selja taga ja kaitseksin last. Olen täiesti veendunud, et enamus mu kolleegidest teeks sama. Seega kartus, et last hakatakse õpetajaTE poolt kiusama kui kooli probleemi lahendama lähete, on alusetu. Antud juhul ei ole probleemiks “miks minu laps sai kolme” vaid see, et õpetaja mõnitab õpilast. Klassi ees. Midagi jubedamat annab välja mõelda.



Postitas:
Kägu

Mina mäletan, kuidas üks minu kehalise õpetaja kunagi kui kogemata vale kinnitusega suusasaapad võtsin karjus mulle, et “Mine perse, lollakas, sa ei oska ikka mitte midagi” Ma ei käinud peale seda kuni suveni kehalise tunnis, kirjutasin omale ise vabastuse või ei läinud lihtsalt kohale ja lõpuks vahetasin kooli. Kodus mul rääkida kellelegi ei olnud, ema ei olnud just liiga huvitatud minu elust. Sama õpetaja ütles veel ühele teisele klassiõele, kes oli tunnist vabastatud ja sõi vahetunnis enne kehalist saiakest (koolipuhvetis väga muud ei olnud, saiake ja külmutatud pizza…) kõigi ees midagi sellist, et kehalises sa ei käi, ise oled nii paks ja nüüd pugid siin saiakest ka veel. See õpetaja töötab ka nüüd, ca 10 aastat hiljem veel seal samas koolis.



Postitas:
Kägu

See viimane kõlab nagu üks Lääne-Eesti kool….



Postitas:
Kägu

Kooli minna küsima? Õpetajaid tundes teen sellega karuteene edasistele õpingutele. Ilus loosung “Kiusamisest vaba kool!” on sõnakõlks. Õpetajad ees, õpilased järel.

Kas teie lapse kool on liitunud KIVA programmiga (kiusamisvaba kool)? Sel juhul loomulikult mine otseteed kooli. Eh, isegi kui poleks KIVA-kool, ikka loomulikult läheks. Harilikult tuleks esimese asjana ikka konkreetse õpetajaga rääkida, kuid arvata on, et ta ajaks kõik tagasi, seega seaksin sammud kohe direktori poole.

KIVA on eriti tulemuslik algklassilaste hulgas. Alates 8-ndast klassist on mõju väike või peaaegu olematu. Mäletan, et lugesin sellist infot Eesti Haridusteaduste Ajakirjast.

Teemaalgatajal soovitan kindlasti probleemist rääkida, aga läheneda lahenduskeskselt ja sõbralikult, mitte ründavalt.



Postitas:
Kägu

Ahjaa, ka olen ka õpetaja. Ja ausalt, süda läheb pahaks neid kärakaid koolis vaadates. Nagu morsad aelevad koridoripõrandal limpsipudel peos.

Ole pai, pane oma pilt siia. Võtame siis su üksipulgi läbi. Midagi ikka leiame: halb maitse, odav riietus, koledad, ma ei tea, jalad nt jne oled nii julge, paned pildi?

Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt


Postitas:
Kägu

Mina pöörduks kindlasti, absoluutselt kindlasti direktori poole. Vahetult enne direktori juurde minemist informeeriksin ka õpetajat, et lähen direktor juurde. Kui õpetaja kasutab selliseid solvanguid, siis mina läheksin oma last kaitstes kasvõi ministeeriumini välja. Kellele sellist õpetajat vaja on? Toodab ainult katkiseid hingi ja komplekse täis inimesi.

Ma tahaks küsida veel, et kes teie lapsi kaitsma peaks? Kes üldse teie meelest last kaitsma peaks kui oma ema/isa seda ei tee? Mis õppetunni te lapsele annate kui jätate sellisele solvangule reageerimata? Tegemist ei ole klassikaaslase poolt öeldud solvanguga, tegemist on ÕPETAJApoolse mõnitusega.

Minu meelest võis tegu olla pigem mõtlematuse kui tahtliku mõnitamisena. Kas näiteks lühikest kasvu lapsele võib klassi ees öelda, et võta palun pink, sa ei ulatu ju muidu sinna kirjutama vms või on see kohe solvamine ja mõnitamine? Lühike laps võib ka väga oma kasvu pärast kompleksides olla.
Ma ükspäev käisin koolimajas ja tüdrukud olid troppis koridoris kitsas kohas ees, nii et mööda ei mahtunud. Kuna nad mind ei märganud, siis küsisin kõva häälega, et kas ma ka mööda mahun. Pärast märkasin, et üks tüdrukutest oli selline, kes ka suurt kasvu ja väga suurtes kompleksides selle pärast ja võis tegelikult mu küsimuse sõnastusest end isiklikult puudutatuna tunda, aga minu eesmärgiks ei olnud tõesti teda kuidagi solvata ega mõnitada.
Arvan, et võiks rääkida enne ikka õpetajaga, sest kas on ikka kindel, et õpetaja teab, kui suurtes kompleksides laps oma kaalu pärast on? Kõik tüsedamad inimesed ei ole nii tundlikud, siin ei ole ju võrreldav olukord “aelevaks morsaks, keda on vastik vaadata” kutsumisega, mis ilmselt oleks solvang ka täiesti normaalse kehakaaluga inimesele.
Lapsega on vaja ka kindlasti tegeleda. Tundub, et ta on tõesti juba nii tundlik sel teemal, et leiab mõnitamist ka sealt, kus seda tegelikult ei ole, ja see on talle endale halb. See, et treenime kõik ta ümber valvel olema ja hoolega sõnu valima, et neis vähimatki võimalikku tõlgendust tema kaalule ei oleks, ei anna tegelikult enesekindlat, terve hingega inimest.



Postitas:
Kägu

Halvustav õpetaja halvustaks loogiliselt. Miks ta peaks moodustama ebaloogilisi halvustavaid lauseid, kui on võimalik moodustada loogilisi?

Mis imelik usk, nagu käituks ja väljenduks just õpetajad alati loogiliselt.
Õpetaja, kes kiusab ja halvustab, ei käitu niikuinii loogiliselt, kuna ei kiusamine ega halvustamine pole pedagoogiliselt pädevad meetodid. Järelikult võib ta oma halvustamisi ka ebaloogiliselt sõnastada.
Loogiline.



Postitas:
Kägu

Sellest õppetund – eelista suulist selgitust kirjalikule pöördumisele, kui tegu on haridusasutusega, kus kehtib ringkaitse ka siis, kui keegi ringkaitsest tegelikult pole rääkinudki kolleegidele.

Sellest õppetund – eelista suulist selgitust kirjalikule pöördumisele, kui tegu on haridusasutusega, kus kehtib ringkaitse ka siis, kui keegi ringkaitsest tegelikult pole rääkinudki kolleegidele.

Vastupidi, just kirjalikult. Kui on karta, et teie muret hakatakse ignoreerima, siis peab kõigest jääma jälg.
Mõned mõtted:
1. Alustage kõige lähemast astmest ja käige läbi kõik astmed (aineõpetaja-klassijuhataja-õpjuh- direktor-hoolekogu-muud instantsid
2. Ärge lööge põnnama kohe esimese tagasilöögi peale. Kirjeldage rahulikult ja kIRJELDAVALT, mitte sildistavalt ja süüdistavalt; olukord. Vältige sõnu nagu “alati”, “iga kord”, jms, mis ei räägi konkreetsest juhtumist, vaid pigem sildistavad isikuid.
3. Pange ka kindlasti kirja, et ootate vastust ja tegevuskava selleks ja tolleks ajaks. Ja kindlasti kirjutage, mis on teie järgmine samm, kui te reaktsiooni ei saavuta oma pöördumisele.

Mitte ükski kool ei taha endale külge avalikku pleki. Ehk nad oma kooli piires teevad ringkaitset, aga kui on näha, et vanem on valmis minema lõpuni ja pöörduma ka väljapoole kooli, siis lõputult nad ikka ei ringkaitse.

Sellised pöördumised vajavad natuke oskust mõnikord. Ennast väljendada, mitte närvi minna, mitte solvata kedagi ise ja mitte alla anda. Kui tunnete, et ise ei oska, pöörduge kuhugi haridusametisse abi järgi

Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt


Postitas:
Kägu

Nii, ja see, et õpetaja ütleb, et “su suur kõht varjab midagi” tundub sulle loogilisem ja seda sa usud? Aga minu jutt ei tundu loogiline. Imelik. Omateada ma just täpselt seda ütlesingi, et kogu see jutt ei tundu üldse loogiline ja kas on ikka kindel, et laps õigesti kuulis. Aga teie muidugi miinustage edasi. Pole ju võimalik üleüldse, et laps valesti kuuleb või emale valetab õpetaja kohta, onju.

Kumbki pole loogiline ega halvem või parem. Mõlemad ütlused on ebameeldivad ja ebavajalikud. Jah, loomulikult võib ka laps valetada. Aga kuna olen näinud ka päriselus väga halvasti ütlevaid ja kiuslikke õpetajaid, siis pean ka täiesti võimalikuks, et see laps ei valetanud ja õpetaja ongi selline halvustav.

Seetõttu peabki kogu tegevus olema alguest peale suunatud lahenduse leidmisele, mitte kellegi süüdistamisele. Olge valmis, et see võib mõnikord aega võtta. Aga te ei kahetse kunagi, et oma lapse eest seisite.

Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt


Postitas:
Kägu

Mina pöörduks kindlasti, absoluutselt kindlasti direktori poole. Vahetult enne direktori juurde minemist informeeriksin ka õpetajat, et lähen direktor juurde. Kui õpetaja kasutab selliseid solvanguid, siis mina läheksin oma last kaitstes kasvõi ministeeriumini välja. Kellele sellist õpetajat vaja on? Toodab ainult katkiseid hingi ja komplekse täis inimesi.

Ma tahaks küsida veel, et kes teie lapsi kaitsma peaks? Kes üldse teie meelest last kaitsma peaks kui oma ema/isa seda ei tee? Mis õppetunni te lapsele annate kui jätate sellisele solvangule reageerimata? Tegemist ei ole klassikaaslase poolt öeldud solvanguga, tegemist on ÕPETAJApoolse mõnitusega.

Minu meelest võis tegu olla pigem mõtlematuse kui tahtliku mõnitamisena.

Vahet ei ole. Õpetaja PEAB mõtlema, mis ta suust välja ajab. Probleemile tuleb kindlasti tähelepanu pöörata.

Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt


Näitan 16 postitust - vahemik 31 kuni 46 (kokku 46 )


Esileht Koolilaps Solvav õpetaja