See ei tähenda, et nendest ei või rääkida mitte iialgi mitte ühelgi juhul mitte kellelegi. Diabeet on üks äärmuslikumaid, mille puhul tõesti kõik peaksid teadlikud olema, millega tegu ja kuidas reageerida. Teine sarnane on epilepsia, mis on küll ravimitega kontrollitav, aga mitte alati. Ent on ka teisi tervisehädasid. Nt lapse õpetajad vähemalt peavad teadma, kui lapsel on mõni tugi-liikumisaparaadi häire, et kehalise õpetaja ei paneks last teda kahjustavaid harjutusi tegema, et lapse liikumisraskusi ei peetaks laiskuseks, et trepikäsipuust kinnihoidmist ei keelataks, jne. Ka autismispektri häirest võiks õpetaja enamikel juhtudel teadlik olla, sest lapse “imelik” käitumine või veider kõnemaneer võib muidu ärritada. Düsgraafia diagnoos on miski, mille kohta hea lapsevanem viibki kooli kantseleisse paberi. Ja nii edasi.
Teemaalgatuses ei olnud jutt sellest, kas õpetajat peaks informeerima, vaid sõbrannadega pläkutamisest. Ka alaealisena on õigus privaatsusele ja terviseandmete kaitsele. Kas lapse HI-viiruse olemasolust peaks ka teadma terve küla või piisab ainult õpetajast. Mõttekoht, suur ja lai.