Kelle laps on olnud suunatud sotsiaalpedagoogi juurde lasteaias, kas sellest on olnud mingit kasu ka? Mis juhtudel üldse võib lasteaed teha ettepaneku kutsuda sotsiaalpedagoogi last rühma vaatama? Või on lasteaia eesmärk lihtsalt peedistada selle kaudu last ja tema vanemaid? Lasteaed arvab, et laps valetab meelega ja teeb seal lollusi, ei saa teistega läbi ja mis iganes veel, mitte ühtegi asja põhimõtteliselt enam õigesti seal ei tee. Kui ka õigesti teeb, kiita ei saa, aga laita saab pidevalt. Kuidas teab vanem, kas lasteaed räägib lapse kohta tõtt või moonutab asju hullemaks, kui need tegelikult on?
Teema: Sotsiaal

Kelle laps on olnud suunatud sotsiaalpedagoogi juurde lasteaias, kas sellest on olnud mingit kasu ka? Mis juhtudel üldse võib lasteaed teha ettepaneku kutsuda sotsiaalpedagoogi last rühma vaatama? Või on lasteaia eesmärk lihtsalt peedistada selle kaudu last ja tema vanemaid? Lasteaed arvab, et laps valetab meelega ja teeb seal lollusi, ei saa teistega läbi ja mis iganes veel, mitte ühtegi asja põhimõtteliselt enam õigesti seal ei tee. Kui ka õigesti teeb, kiita ei saa, aga laita saab pidevalt. Kuidas teab vanem, kas lasteaed räägib lapse kohta tõtt või moonutab asju hullemaks, kui need tegelikult on?
Sotsiaalpedagoog aitab lapse käitumist hinnata ja vajadusel annab vanematele juhised kuhu lapsega edasi pöörduda. Ei tasu kohe seda rünnakuna võtta. Kui lapsel on käitumisprobleemid lasteaias, siis koolis see vaid süveneb. Aga äkki lapsel on tõesti mingi häire, mida vanemad ega perearst ei ole osanud näha.
Kindlasti ära keeldu minemast Rajaleidjasse, kui selline soovitus tuleb.

Probleem on pigem selles, et õpetajad on väga ülbed, keelduvad vanemaga suhtlemast absoluutselt, jälgivad lapse iga sammu ja sõna kullipilgul, teevad väikestest asjadest suured, näiteks riivas laps kedagi käega, kohe süüdistavad, et laps lööja jne ja õigustavad end igal sammul, nimetavad last valetajaks. Reaalsuses ei vasta õpetajad isegi hommikul lapse terele, üks teeb pidevalt nägu, et laps ei räägi temaga ja siis pöörab ümber ja süüdistab, et laps ei räägi temaga hoopis ja on endale loonud arvamuse lapsest ja seeläbi vanematest ka. Räägivad täiesti ebaloogilist juttu, ala vanem peab kodus olema nii, et laps teenindaks vanemat, vanem peab lapsest lahti laskma ja laps vanemast, ja jätku vanem laps üksi koju mingiks ajaks, see pidavat tekitama lapses enesekindluse, mis praegu olevat puudu jne jne. Täiesti haige ja seosetu lalin neilt.
Mida saab selles olukorras teha sotsiaalpedagoog?

Probleem on pigem selles, et õpetajad on väga ülbed, keelduvad vanemaga suhtlemast absoluutselt, jälgivad lapse iga sammu ja sõna kullipilgul, teevad väikestest asjadest suured, näiteks riivas laps kedagi käega, kohe süüdistavad, et laps lööja jne ja õigustavad end igal sammul, nimetavad last valetajaks. Reaalsuses ei vasta õpetajad isegi hommikul lapse terele, üks teeb pidevalt nägu, et laps ei räägi temaga ja siis pöörab ümber ja süüdistab, et laps ei räägi temaga hoopis ja on endale loonud arvamuse lapsest ja seeläbi vanematest ka. Räägivad täiesti ebaloogilist juttu, ala vanem peab kodus olema nii, et laps teenindaks vanemat, vanem peab lapsest lahti laskma ja laps vanemast, ja jätku vanem laps üksi koju mingiks ajaks, see pidavat tekitama lapses enesekindluse, mis praegu olevat puudu jne jne. Täiesti haige ja seosetu lalin neilt.
Mida saab selles olukorras teha sotsiaalpedagoog?
vaatab, kas on ka päriselt kiusaja või õpetajad näevad valesti.

Ja kui laps ei ole kiusaja ja kõik muud asjad, ja kodus ei ole probleeme, kas siis see õpetaja ja lasteaed võtab vastutuse olukorra valesti hindamise eest?

Ainuüksi TA ühe postituse põhjal saab öelda, et probleeme on küllaga.

Probleem on pigem selles, et õpetajad on väga ülbed, keelduvad vanemaga suhtlemast absoluutselt, jälgivad lapse iga sammu ja sõna kullipilgul, teevad väikestest asjadest suured, näiteks riivas laps kedagi käega, kohe süüdistavad, et laps lööja jne ja õigustavad end igal sammul, nimetavad last valetajaks. Reaalsuses ei vasta õpetajad isegi hommikul lapse terele, üks teeb pidevalt nägu, et laps ei räägi temaga ja siis pöörab ümber ja süüdistab, et laps ei räägi temaga hoopis ja on endale loonud arvamuse lapsest ja seeläbi vanematest ka. Räägivad täiesti ebaloogilist juttu, ala vanem peab kodus olema nii, et laps teenindaks vanemat, vanem peab lapsest lahti laskma ja laps vanemast, ja jätku vanem laps üksi koju mingiks ajaks, see pidavat tekitama lapses enesekindluse, mis praegu olevat puudu jne jne. Täiesti haige ja seosetu lalin neilt.
Mida saab selles olukorras teha sotsiaalpedagoog?
Kui sul on rühma ja õoetajate osas pretensioone, siis võta ühendust lasteaia juhtkonnaga. Ebakõlad tuleb omavahel selgeks rääkida, sest kannatajaks on laps.

Probleem on pigem selles, et õpetajad on väga ülbed, keelduvad vanemaga suhtlemast absoluutselt, jälgivad lapse iga sammu ja sõna kullipilgul, teevad väikestest asjadest suured, näiteks riivas laps kedagi käega, kohe süüdistavad, et laps lööja jne ja õigustavad end igal sammul, nimetavad last valetajaks. Reaalsuses ei vasta õpetajad isegi hommikul lapse terele, üks teeb pidevalt nägu, et laps ei räägi temaga ja siis pöörab ümber ja süüdistab, et laps ei räägi temaga hoopis ja on endale loonud arvamuse lapsest ja seeläbi vanematest ka. Räägivad täiesti ebaloogilist juttu, ala vanem peab kodus olema nii, et laps teenindaks vanemat, vanem peab lapsest lahti laskma ja laps vanemast, ja jätku vanem laps üksi koju mingiks ajaks, see pidavat tekitama lapses enesekindluse, mis praegu olevat puudu jne jne. Täiesti haige ja seosetu lalin neilt.
Mida saab selles olukorras teha sotsiaalpedagoog?
Kui sul on rühma ja õoetajate osas pretensioone, siis võta ühendust lasteaia juhtkonnaga. Ebakõlad tuleb omavahel selgeks rääkida, sest kannatajaks on laps.
Juhtkond selle sotsiaalpedagoogi korraldaski ja olles juba suhelnud juhtkonnaga otse, ei vastatud minu pretensioonidele muud, kui et viga on lapses. Õpetaja juhtkonna ees nimetaski last valetajaks.

Kas munitsipaallasteaias käib laps? Siis kaebus KOV-i. Kui eralasteaed, siis Haridus-ja teadusministeerium.

Kas munitsipaallasteaias käib laps? Siis kaebus KOV-i. Kui eralasteaed, siis Haridus-ja teadusministeerium.
Munitsipaalis käib laps. Kas lastekaitsesse peab pöörduma?

Kas munitsipaallasteaias käib laps? Siis kaebus KOV-i. Kui eralasteaed, siis Haridus-ja teadusministeerium.
Munitsipaalis käib laps. Kas lastekaitsesse peab pöörduma?
Võid alustada ka sealt. Küll vajadusel edasi suunatakse.

Mis näiteks on lasteaia praeguse tegevuse eesmärk?

Kas munitsipaallasteaias käib laps? Siis kaebus KOV-i. Kui eralasteaed, siis Haridus-ja teadusministeerium.
Munitsipaalis käib laps. Kas lastekaitsesse peab pöörduma?
Võid alustada ka sealt. Küll vajadusel edasi suunatakse.
Suunatakse kuhu siis?

Ainuüksi TA ühe postituse põhjal saab öelda, et probleeme on küllaga.
Nagu näiteks millised probleemid?

Suurim probleem näib olevat veidrikust õpetaja, keda ajendab ego.

Kas munitsipaallasteaias käib laps? Siis kaebus KOV-i. Kui eralasteaed, siis Haridus-ja teadusministeerium.
Munitsipaalis käib laps. Kas lastekaitsesse peab pöörduma?
Võid alustada ka sealt. Küll vajadusel edasi suunatakse.
Suunatakse kuhu siis?
Pöördu lastekaitse poole.

õpetajad on väga ülbed, keelduvad vanemaga suhtlemast absoluutselt, jälgivad lapse iga sammu ja sõna kullipilgul, teevad väikestest asjadest suured, näiteks riivas laps kedagi käega, kohe süüdistavad, et laps lööja jne ja õigustavad end igal sammul, nimetavad last valetajaks.
Kui asi on nii, mis saab sul selle vastu olla, et üks võõra kõrvalseisja silmapaar näeb ära, kas asi on sinu lapses või kasvatajad paisutavad asja hullemaks.
Palju levinum on ülikaitsev halikoptervanem, kelle meelest laps ei tee kunagi midagi valesti ja õpetajad valetavad pidevalt (kõik kolm?) ja mõtlevad lapsele mingeid häireid külge jne… tänapäeval on vist igas rühmas vähemalt üks selline vanem. Meie loeme ka siin ainult sinu väga ühekülgset versiooni, samas, ei ole võimatu, et õpetajad ajavad mingi kindla lapsega kiusu. Sotsiaalpedagoog võib isegi soovitada nt rühma vahetada, kui tõesti laps ja õpetajad omavahel ei klapi ja õpetajad on alati võimupositsioonil.

Mis näiteks on lasteaia praeguse tegevuse eesmärk?
Probleemi põhjuste selgitamine. Loogiline tegevus lasteaia poolt. Kuidas sina probleemi lahendaksid, vallandaksid kasvatajad?

No aga siis on ju hea, kui sotsiaalpedagoog kui neutraalne kõrvalseisja tuleb ja vaatab kõrvalt neid olukordi ning annab oma hinnangu? Ja eesmärk ongi saada selgust, mis toimub ja vastavalt sellele teha edasine plaan, kuidas olukorda parandada (sh anda õpetajatele nõu ja käitumisjuhiseid, kui vaja)? Sest täiesti võimalik on ka see, et õpetajad ongi ebaadekvaatsed.
Kui lapsel on käitumisprobleemid lasteaias, siis koolis see vaid süveneb.
Minu lapse olid probleemid lasteaias, kahjuks sain alles viimases rühmas aru, et need tulenesid suuresti grupiviisilisest kiusamisest ühe lastegrupi poolt, millele õpetaja absoluutselt ei reageerinud, vaid süüdistas alati pigem minu last, kui see kiusamisele reageeris. Mis omakorda suurendas kiusamist veel – neil kiusajatel oli lahe näha, kuidas minu laps pahandada sai ja tema selgitusi absoluutselt ei kuulatud (nimetati ka valetajaks, sest kiusajad rääkisid teist juttu ja neid oli rohkem, õpetaja ei viitsinud lapsi ise jälgida). Koolis läks kõik kohe palju paremaks, sest seal kiusajaid polnud, õpetaja oli osavõtlik ning kuulas konfliktolukordades ka minu lapse ära. Aga selleks, et kaitseseisundist välja tulla ja teisi lapsi usaldama hakata, kulus ikka mitu aastat.

Pole need sotsiaalpedagoogid kõik ka mingid inglid, ühes maakoolis kiusab lapsi hoopiski sotsiaalpedagoog.

Pole need sotsiaalpedagoogid kõik ka mingid inglid, ühes maakoolis kiusab lapsi hoopiski sotsiaalpedagoog.
Täpselt, miks peaks vanem järsku usaldama kusagilt välja ilmunud sotsiaalpedagoogi? Kes tagab selle, et see lasteaiaga sama ei arva ja oskab olla täiesti erapooletu lapse suhtes?

õpetajad on väga ülbed, keelduvad vanemaga suhtlemast absoluutselt, jälgivad lapse iga sammu ja sõna kullipilgul, teevad väikestest asjadest suured, näiteks riivas laps kedagi käega, kohe süüdistavad, et laps lööja jne ja õigustavad end igal sammul, nimetavad last valetajaks.
Kui asi on nii, mis saab sul selle vastu olla, et üks võõra kõrvalseisja silmapaar näeb ära, kas asi on sinu lapses või kasvatajad paisutavad asja hullemaks.
Palju levinum on ülikaitsev halikoptervanem, kelle meelest laps ei tee kunagi midagi valesti ja õpetajad valetavad pidevalt (kõik kolm?) ja mõtlevad lapsele mingeid häireid külge jne… tänapäeval on vist igas rühmas vähemalt üks selline vanem. Meie loeme ka siin ainult sinu väga ühekülgset versiooni, samas, ei ole võimatu, et õpetajad ajavad mingi kindla lapsega kiusu. Sotsiaalpedagoog võib isegi soovitada nt rühma vahetada, kui tõesti laps ja õpetajad omavahel ei klapi ja õpetajad on alati võimupositsioonil.
Sellise jutu peale, et laps riivas, tähendab õpetaja jutu kohaselt võrdub et lõi kedagi rühmas, hakkaks iga vähegi normaalmõistusega vanem kaitsma ju oma last. Selleks ei peagi olema helikoptervanem.

Mis näiteks on lasteaia praeguse tegevuse eesmärk?
Probleemi põhjuste selgitamine. Loogiline tegevus lasteaia poolt. Kuidas sina probleemi lahendaksid, vallandaksid kasvatajad?
Ja kui lapsest probleemi ei leita, kas siis järgmisena võetakse ette vanemad?

õpetajad on väga ülbed, keelduvad vanemaga suhtlemast absoluutselt, jälgivad lapse iga sammu ja sõna kullipilgul, teevad väikestest asjadest suured, näiteks riivas laps kedagi käega, kohe süüdistavad, et laps lööja jne ja õigustavad end igal sammul, nimetavad last valetajaks.
Kui asi on nii, mis saab sul selle vastu olla, et üks võõra kõrvalseisja silmapaar näeb ära, kas asi on sinu lapses või kasvatajad paisutavad asja hullemaks.
Palju levinum on ülikaitsev halikoptervanem, kelle meelest laps ei tee kunagi midagi valesti ja õpetajad valetavad pidevalt (kõik kolm?) ja mõtlevad lapsele mingeid häireid külge jne… tänapäeval on vist igas rühmas vähemalt üks selline vanem. Meie loeme ka siin ainult sinu väga ühekülgset versiooni, samas, ei ole võimatu, et õpetajad ajavad mingi kindla lapsega kiusu. Sotsiaalpedagoog võib isegi soovitada nt rühma vahetada, kui tõesti laps ja õpetajad omavahel ei klapi ja õpetajad on alati võimupositsioonil.
Veel hullem on ju helikopter-õpetaja.

miks peaks vanem järsku usaldama kusagilt välja ilmunud sotsiaalpedagoogi?
Erapooletu ja pädeva vaatleja võib otsida ka lapsevanem (pöördudes alustuseks Rajaleidjasse või õppenõustamiskeskusesse).
Mis näiteks on lasteaia praeguse tegevuse eesmärk?
Aga lapsevanema oma? Lapsele parema lasteaiakogemuse tagamine vist mitte…? Loomulikult ei saa välistada, et õpetajad oskamatusest või pahatahtlikkusest last kiusavad, aga see olukord nõuabki siis lahendamist ju.

Sellise jutu peale, et laps riivas, tähendab õpetaja jutu kohaselt võrdub et lõi kedagi rühmas, hakkaks iga vähegi normaalmõistusega vanem kaitsma ju oma last.
Kas vanem ise nägi seda situatsiooni lausa ise või lähtub kirjeldustest, siis kuidas hinnata riivamise ja löömise vahet?

miks peaks vanem järsku usaldama kusagilt välja ilmunud sotsiaalpedagoogi?
Erapooletu ja pädeva vaatleja võib otsida ka lapsevanem (pöördudes alustuseks Rajaleidjasse või õppenõustamiskeskusesse).
Mis näiteks on lasteaia praeguse tegevuse eesmärk?
Aga lapsevanema oma? Lapsele parema lasteaiakogemuse tagamine vist mitte…? Loomulikult ei saa välistada, et õpetajad oskamatusest või pahatahtlikkusest last kiusavad, aga see olukord nõuabki siis lahendamist ju.
Lasteaiakogemust tagab lapsele ikka lasteaed, mitte vanemad.

Sellise jutu peale, et laps riivas, tähendab õpetaja jutu kohaselt võrdub et lõi kedagi rühmas, hakkaks iga vähegi normaalmõistusega vanem kaitsma ju oma last.
Kas vanem ise nägi seda situatsiooni lausa ise või lähtub kirjeldustest, siis kuidas hinnata riivamise ja löömise vahet?
Õpetaja kirjeldus see, mis ei pruugi õige olla.

Sotsiaalpedagoog ju ongi lastekaitse iseenesest. Ilmselgelt pole see hea, kui selliseid samme tehakse, midagi head sellest vaevalt lapsele ja perele tuleb. Mida see kov lastekaitse selle juures veel teha saab, ei kujuta ette. Suur jama tuleb lihtsalt.

