Head Perekooli külastajad!

Perekool on Eesti esimene pereportaal. Ehkki viimastel aastatel on loodud uusi kaasaegseid suhtlus- ja infokanaleid, on Perekoolil jätkunud pikaajalisi ja aktiivseid külastajaid - oleme selle üle rõõmsad ja tänulikud.
1. juunil 2024. aastal lõpetab Perekooli foorum oma tegevuse. Hoolimata me püüdlustest hoida Perekooli heatahtliku ja toetava keskkonnana, võivad ka üksikud sobimatud postitused teha palju kurja, kahjustades asjaosaliste enesetunnet ja suhteid.
Jätkame Perekooli lehel igakuiselt uute artiklite ja taskuhäälingu osade avaldamist. Olete südamest oodatud ammutama kaasaegseid tõenduspõhiseid teadmisi naise ja lapse tervise, pere ja suhete teemadel.

Foorumihuvilistel on üks võimalus edaspidiseks suhtluseks näiteks äsja loodud Elufoorumis: elufoorum.com

Sisukate kohtumisteni Perekooli lehel.
Eesti Ämmaemandate Ühing

Esileht Koolilaps Suht uskumatud lapsevanemad

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 38 )

Teema: Suht uskumatud lapsevanemad

Postitas:

Olen õpetaja ja mind on asunud emailitsi ründama ühe õpilase ema. Saan temalt pea iga päev hüsteerilisi ja agressiivseid emaile stiilis \”minu laps pole midagi teinud, ta sai shoki\”. Mind paneb ausalt öeldes imestama selliste inimeste mõttekäik-kas tõesti pole lapsevanemal muud teha kui õpetajale alusetuid süüdistusi esitada, selle asemel, et oma lapse tegudes selgusele jõuda ja selle probleemiga kodus tegeleda?

Andke andeks, aga need emailid on minu jaoks suhteliselt koomilised. Saan sada protsenti aru, et antud prouake üritab mind igati provotseerida.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui Sa soovid veidigi adekvaatset tagasisidet või kõrvaltvaataja pilku, siis oleks siin just see koht, kus situtatsiooni kirjeldada. Selles teemaalgatuses on Sinu probleemipüstitus umbes sama täpne kui tolle lapsevanema süvenemine probleemi.

Jõudu ja rahulikku meelt!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul on lapsevanemana jäänud aga tunne, et õpetajad ei suudagi tihtipeale asuda lapsevanemaga konstruktiivsesse vestlusesse, sest nad vaatavad igat lapsevanema sõnavõttu positsioonilt \”pedagoogil on alati õigus\” ja \”lapsevanemad hüsteeritsevad\”.

Näen ise, et kui üritan nii viisakas ja ettevaatlikus toonis kui vähegi võimalik kas küsida mingi otsuse/hinde kohta või teha mingit ettepanekut (üritades teha kõik selleks, et minu sõnavõtt ei tunduks ei kriitika, endese/lapse õigustusena ega rünnakuna), siis üritab pedagoog kohe mind ja minu last \”paika panna\” ja süüdistada. Õpetaja on nagu pidevalt kaitsepositsioonil, hoolimata sellest et mitte kellelgi pole olnud vähimatki kavatsust teda rünnata.

Saage ometi aru, kulla pedagoogid, suurem osa lapsevanemaid tahab teiega tegelikult \”ühes paadis\” olla. Laste õpetamine ja kasvatamine parimal võimalikul moel on ju meie kõigi ühine eesmärk.

Kui lapsevanem on lapse ja tema juttude põhjal millestki nii häiritud, et ta peab vajalikuks õpetajale kirjutada, siis äkki on sellel siiski põhjus? Kui kirja teel ei õnnestu ennast üksteisele arusaadavaks teha, pakkuge lapsevanemale võimalust kohtumiseks ja aruteluks, võimalik et koos lapsega.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 03.03 18:55; 03.03 22:27; 04.03 13:44;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei oska ka hetkel teema algatanud õpetajale kaasa rääkida, sest lugu segane. Ilmselgelt ei ole mõistlik inimestevaheline e-kirja teel ründamine, see ei vii mingi lahenduseni.
Kahjuks olen ka kogenud oma laste õpetajate kohati põhjendamatult ründava stiiliga vastuseid oma ettevaatlikele küsimustele. Ettevaatlik olen oma kirjades juba seetõttu, et kõik vähesed koosolekud, mis meil koolis toimuvad on üles ehitatud kurtmisele \”te röövite mu motivatsiooni\”. Millegipärast arvab too õpetaja, et iga küsimus, mis esitatakse tähendab, et tema töös kaheldakse ja arvatakse, et ta on ebakompetentne. Tobe.
Tihtipeale on ka nii, et vastust pean kirjale ootama nädalaid (küsimuse aktuaalsus on ammu mandunud) kui üldse saangi vastuse. Kirjutan vbl paar, kolm korda õppeaasta jooksul. Selline suhtumine ei tekita tõesti õpetaja vastu erilist lugupidamist või usaldust.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teemaalgataja, minul samasugune probleem ühe vanemaga. Konkreetne ema püüab oma vaba aega sisustada süüdistamiste ja probleemide tekitamisega.
Ta kirjutab peale igat hinnet (mis ei ole 5) ja märkust kirja, milles süüdistab mind selles, et olen tema lapsele halvasti öelnud või solvanud. Tema elu põhimõte tundubki olevat konfliktide otsimine.
Isegi meeldetuletused ÕPILASELE mõjuvad lapse EMALE tunnete riivamise või solvamisena.
Hästi ebameeldiv inimene.
Õnneks on juhtkond temast teadlik ja olen ennast piisavalt arusaadavalt väljendanud, et ei tegele väljamõeldud provokatsioonidega.

Kas õpetajatele eraldi foorumit ei ole? Hea meelega jagaks kogemusi või aruteks suuremas õpetajate foorumis mingeid teatud teemasid. 😀

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Saage ometi aru, kulla pedagoogid, suurem osa lapsevanemaid tahab teiega tegelikult \”ühes paadis\” olla. Laste õpetamine ja kasvatamine parimal võimalikul moel on ju meie kõigi ühine eesmärk.
[/tsitaat]Õpetajad on lapsevanemaid näinud küll ja küll, usu mind – \”suurem osa\” lapsevanemaid nüüd kindlasti ei taha õpetajaga ühes paadis olla, need on vaid üksikud erandid …

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Pada s6imab katelt ….

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Suht uskumatud õpetajad tänapäeval, ma ei imesta, et lapsevanem on õpetaja poolt hüsteeriliseks aetud.
Kui laps õpib korralikult iga päev ära, hinded 4 aastat olnud juba puhtad viied ja siis hakkab üks õpetaja 3-sid huupi laduma. Näiteks õpetaja lasi pilgu vihikust üle ilma süvenemata ja pani ilma südametunnistusepiinadeta hindeks 3-, õpetaja peaks lapsi motiveerima, mitte motivatsiooni lapselt ära kangutama.
Mina kirjutasin näiteks mõni kuu tagasi ühele aineõpetajale, et miks ta kunagi e-kooli õppimist ei pane, samuti ei ütle tunni lõpus, mis õppida jääb. NIng iga tund teeb töö, kusjuures ladus ainult kahtesid ja kolmesid. Peale kirjutamist, on õppimine alati e-koolis ja hinded lapsel korras, ma ei tahagi, et lapsel viied oleksid, kuid usun ja tean oma last, et kahe-kolmeline ta ei ole.
Veel ühest õpetajast, nimelt meesõpetajaid on ka selliseid…õpetaja toonitab, et töö tuleb selle peale, mis vihikus kirjas, et õppige vihikust ja mis tegelikult tuleb..tuleb töö sellise asja peale, millest lapsed pole kuulnudki – see õpetaja oli koolis käies ise teiste lükata (loe: mõnitada) ja tõugata ning tema enda sõnad õpilastele olid-teen kõik tagasi! Lapsevanem ei ole ka kivist, mõne korra pigistab silma kinni, kuid edaspidi juba kaitseb oma last.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

kui lapsel on koolis probleem -tuleb minna kooli ja asjad selgeks rääkida – väga ebaviisakas on sedasi e-posti teel hakata asju klaarima. olen seda ka ise teinud ja asjad laabuvad palju kiiremini – kui räägid otse õpetajaga.
Samas on tuttav, kellel tõesti on probleemne laps (seda räägib minu laps, kes õpib samas klassis) – ülbitseb õpetajatega, ei allu korraldustele jne – ja kui seda ema kuulata – siis on kool kõiges süüdi. Samas minu lapsel selliseid probleeme ei ole, mis tema lapsel pea iga õpetajaga.
Kui laps oli algklassides – siis iga märkus puudutas ka mind – nüüd enam mitte, laps ise vastutab oma tegude eest, mitte mina.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Teemaalgataja, minul samasugune probleem ühe vanemaga. Konkreetne ema püüab oma vaba aega sisustada süüdistamiste ja probleemide tekitamisega.
Ta kirjutab peale igat hinnet (mis ei ole 5) ja märkust kirja, milles süüdistab mind selles, et olen tema lapsele halvasti öelnud või solvanud. Tema elu põhimõte tundubki olevat konfliktide otsimine.
Isegi meeldetuletused ÕPILASELE mõjuvad lapse EMALE tunnete riivamise või solvamisena.
Hästi ebameeldiv inimene.
Õnneks on juhtkond temast teadlik ja olen ennast piisavalt arusaadavalt väljendanud, et ei tegele väljamõeldud provokatsioonidega.

Kas õpetajatele eraldi foorumit ei ole? Hea meelega jagaks kogemusi või aruteks suuremas õpetajate foorumis mingeid teatud teemasid. :D[/tsitaat]
mina olen lapsevanem ja sarnane probleem on ühe õpetajaga, nagu siin kirjeldatud lapsevanemaga. mina ei ole kooli juhtkonnale veel midagi teada andnud, aga nõutu olen küll. laps õpib 5.klassis. eranditult peale igat tundi on e-koolis märkus – teie laps on agressiivne, teie laps on rahutu. õpetaja paneb ühe tunni jooksul lapsele kolm kahte ja seda korduvalt. hinded on selle eest, et \”laps ei esitanud tunnitööd\”. tunni lõpus on pandud viis tunnitöö eest, sest \”laps esitas töö\” mul käivad kolm last koolis ja sellist probleemi pole ühegi teise õpetajaga.
lapsel on segamini viied, ühed ja kahed. viied on vastamised, kodused tööd ja kontrolltööd, ühed ja kahed on õpetaja ja lapse konfliktid. õpetaja eemaldab sageli lapse ja veel kolmandiku klassist oma tunnist.ma arvan tegelikult, et õpetaja on häiritud psüühikaga, aga ma ei soovi mingil juhul sellise avaldusega välja tulla. pealegi, kui õpetajal ka on psüühikaga probleemid, ma olen seisukohal, et ka erivajadusega inimesel on õigus tööd teha, kui ta seda suudab. lihtsalt ma ise ei tea, kuidas olukorda lahendada.
ja mingil juhul ei julge ma sellisele õpetajale kirjutada ega ka muul viisil kontakti võtta, et mitte olla \”last õigustav\” vanem. pealegi mind on kasvatatud ja ma ise olen oma lapsi kasvatanud veendumuses,et õpetajal on alati õigus. seekord mulle esimest korda tundub,et õpetajal ei ole õigus.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Suht uskumatud õpetajad tänapäeval, ma ei imesta, et lapsevanem on õpetaja poolt hüsteeriliseks aetud.
Kui laps õpib korralikult iga päev ära, hinded 4 aastat olnud juba puhtad viied ja siis hakkab üks õpetaja 3-sid huupi laduma. Näiteks õpetaja lasi pilgu vihikust üle ilma süvenemata ja pani ilma südametunnistusepiinadeta hindeks 3-, õpetaja peaks lapsi motiveerima, mitte motivatsiooni lapselt ära kangutama.
Mina kirjutasin näiteks mõni kuu tagasi ühele aineõpetajale, et miks ta kunagi e-kooli õppimist ei pane, samuti ei ütle tunni lõpus, mis õppida jääb. NIng iga tund teeb töö, kusjuures ladus ainult kahtesid ja kolmesid. Peale kirjutamist, on õppimine alati e-koolis ja hinded lapsel korras, ma ei tahagi, et lapsel viied oleksid, kuid usun ja tean oma last, et kahe-kolmeline ta ei ole.
Veel ühest õpetajast, nimelt meesõpetajaid on ka selliseid…õpetaja toonitab, et töö tuleb selle peale, mis vihikus kirjas, et õppige vihikust ja mis tegelikult tuleb..tuleb töö sellise asja peale, millest lapsed pole kuulnudki – see õpetaja oli koolis käies ise teiste lükata (loe: mõnitada) ja tõugata ning tema enda sõnad õpilastele olid-teen kõik tagasi! Lapsevanem ei ole ka kivist, mõne korra pigistab silma kinni, kuid edaspidi juba kaitseb oma last.
[/tsitaat]
Jeerum! Mõnikord võibki nii juhtuda, et viielisel lapsel ei ole järsku enam viied. Õigemini juhtub seda keskastmes üsna sageli. Temaatika muutub keerulisemaks ja iga lapse peake ei suudagi kogu seda pahna läbi jahvatada. Minu arust on lapsevanemal loomulikult õigus oma arvamusele, kuid seni, kuni tal ei ole ette näidata pedagoogidiplomit, peaks ta oma arvamusi endale hoidma. Me ei lähe ka hambaarstile seletama, millist tooni plomm me hambaauku kõige paremini passib.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tekkis kohe huvi, mis ainet teemaalgataja õpetab ja kas tänapäeval pedagoogidel ongi selline haridus. Kirjastiili järgi tundub pigem vaevu põhikooli läbinud olevat.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]
Minu arust on lapsevanemal loomulikult õigus oma arvamusele, kuid seni, kuni tal ei ole ette näidata pedagoogidiplomit, peaks ta oma arvamusi endale hoidma. Me ei lähe ka hambaarstile seletama, millist tooni plomm me hambaauku kõige paremini passib. [/tsitaat]
Klassika!
(Muide, tänapäeva edumeelsemad hambaarstid on alati lahkelt nõus küsimuste korral põhjalikult lahti seletama, mida ja miks nad teevad. Ei ole veel kohanud sellist hambaarsti, kes küsimust rünnakuna võtaks.)

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 03.03 18:55; 03.03 22:27; 04.03 13:44;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Jeerum! Mõnikord võibki nii juhtuda, et viielisel lapsel ei ole järsku enam viied. Õigemini juhtub seda keskastmes üsna sageli. Temaatika muutub keerulisemaks ja iga lapse peake ei suudagi kogu seda pahna läbi jahvatada. Minu arust on lapsevanemal loomulikult õigus oma arvamusele, kuid seni, kuni tal ei ole ette näidata pedagoogidiplomit, peaks ta oma arvamusi endale hoidma. Me ei lähe ka hambaarstile seletama, millist tooni plomm me hambaauku kõige paremini passib. [/tsitaat]

Tõesti arvadki nii või?
1. Lapsed õpivad koolis pahna.
2. Õpetaja on jumal, mitte inimene. Õpetajas kahtlemine on pühaduseteotus?

Nii palju kui mul erinevate spetsialistidega (sh õpetajatega) kokkupuuteid on olnud, siis need, kes tõesti oma ala tunnevad, ei karda diskusiooni. Ainult need, kes end ebakindlalt tunnevad, võtavad iga küsimust rünnakuna.

Hambaarstidest ja plommidest rääkides. Kui minu jaoks on tähtis, et mu hambas oleks mingi väga konkreetset värvi plomm, siis muidugi ma ütlen seda hambaarstile. Aga tegelikult see pole minu jaoks oluline, isegi kui plomm peaks asuma sellises kohas, et olmekontaktis võib näha olla. Samas mu lapse haridus on minu jaoks oluline. Seega õpetajale ütlen oma arvamus kindlasti vajadusel välja. Seda vajadust pole seni veel tekkinud, aga kuna kõik lapsed pole veel kooli lõpetanud, ei välista vajadust. Minu lapse hea ja igakülgne haridus on siiski minu vastutusala. Õpetajad on mulle laste hariduse andmise juures abiks. Kui õpetaja käitub nii, et see lapse hariduse saamise protsessi ei toeta, siis on minu kohus midagi ette võtta.

Teemaalgatajal soovitaks endast üle saada, see lapsevanem kooli vestlusele paluda ja ta esmalt ära kuulata. Proovida jõuda probleemi põhjusteni. Võimalik, et neis kirjades sisalduv naaksumine on põhjustatud mingist vanemast arusaamatusest ja iga õpetaja liigutus täna toob selle jälle pinnale. Kui tõelises probleemis selgusele saad, on kust edasi minna.

Minu jaoks uskumatu, et pean seda siin kirjutama. Õpetajal võiks ju endal veidigi suhtlemisoskust olla. Selle asemel, et hakata avalikus foorumis bitchima.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie pere kolmas laps õpib algkoolis, vanem juba ülikoolis ja ma ei ole MITTE KORDAGI tulnud selle peale, et minna õpetajalt selgitust nõudma, miks on lapse hinne selline nagu see on. Ma olen oma lapsi toetanud ja suunanud leidma lahendusi kui mõne õpetajaga on justkui mingid arusaamatused ja püüan neile seeläbi õpetada enda eest seismist ja mõistmist, et inimesed on erinevad ja mõnikord tuleb osata nö oma õigusest tükike ära anda, et kompromissinu jõuda. Ma olen ka kuulnud ühte imetoredat ja meeldivat õpetajat üsna häirituna ja õnnetuna peale seda kui tal oli olnud vestlus \”normaalse tänapäevase lapsevanemaga\”, kes käis õpetajalt selgitust nõudmas, mille alusel oli tema last kunstiõpetuses hinnatud hindega \”4\”…

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Millest sõltub lapse hinne – tema teadmistest ja vastavast hindest või lapsevanema soovunelmast, et laps peaks ilma õppimata viisi saama? :O

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas te tõesti arvate, et õpetajad panevad meelega halbu hindeid?

Nad teevad ju sellega endale tööd juurde – konsultatsioonid, järeleaitamine, tugikaardid kuni IÕK-ni välja (individuaalne õppekava).

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sa oled pedagoog, sa pead hakkama saama ka kõige \”raskemate\” vanematega ja nende lastega, sa pead suutma lahendada tülisid ja oskama nende asjadega toime tulla.
Sa pead suutma oma õpilastega ja nende vanematega kontakti leida ehk ühise keele.
See, mis sa siia praegu kirjutasid oleks justkui mingisugune puberteedi ealise koolinoore heietus.
Pealegi ei ole sa juba siin suutnud kenasti ära kirjeldada tegelikku probleemi, kust see alguse sai jne-sinu teemaalgatus on selline mitte midagi ütlev.
Minu arvates peaks pedagoog oskama ka erinevaid olukordi kirjeldada ja lahti seletada. Palun ole nüüd kena ja tee seda, kui tahad, et sinust kenasti aru saadakse.
Praegu, kui ma olen lugenud siin õpetajate postitusi- ma olen kahtlema hakanud nende pädevuses üldse kedagi õpetada.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Olen õpetaja ja mind on asunud emailitsi ründama ühe õpilase ema. Saan temalt pea iga päev hüsteerilisi ja agressiivseid emaile stiilis \”minu laps pole midagi teinud, ta sai shoki\”. Mind paneb ausalt öeldes imestama selliste inimeste mõttekäik-kas tõesti pole lapsevanemal muud teha kui õpetajale alusetuid süüdistusi esitada, selle asemel, et oma lapse tegudes selgusele jõuda ja selle probleemiga kodus tegeleda?

Andke andeks, aga need emailid on minu jaoks suhteliselt koomilised. Saan sada protsenti aru, et antud prouake üritab mind igati provotseerida. [/tsitaat]

Sellise kõnepruugiga õpetaja ei tundu mulle sümpaatsena ega isikuna, keda sooviksin oma lapsele õpetajaks.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 04.03 12:48; 06.03 10:23;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Kas te tõesti arvate, et õpetajad panevad meelega halbu hindeid?
[/tsitaat]
Ei saa nüüd aru, kas siis tegelikult ei panegi meelega? Panevad kogemata halbu hindeid?

Ma olen ise ka tegelenud õpetamisega ja hindeid pannud – ma ei saa absoluutselt aru sellest, miks ei tohi õpetajalt ühe või teise hinde kohta selgitust küsida? Kui õpetaja ise teab, miks ta hindas last nii nagu hindas, miks ta siis lapsevanemale seletada ei saa, kui too küsib?
Minult ka vahel tuldi küsima – seletasin, saadi aru. Kas ma oleks pidanud häiritud olema?
Kui minult minu praeguse töö kohta on küsitud, et miks ma midagi teen, samuti seletan hea meelega – ma ju tunnen oma tööd ja tean mida teen. Mille poolest need kooliõpetajad siis teistsugused on, et neilt küsida ei tohi? Mis \”vuuduu\” see pedagoogika siis niiväga on, et kui lapsevanem neid konkreetseid ametisaladusi õppinud ei ole, siis ärgu küsigu ega avaldagu oma arvamust?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 03.03 18:55; 03.03 22:27; 04.03 13:44;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina suhtun asjasse nii, et koolis on õpetaja lapsele ülemuse analoog. Kool on lapsele ideaalne ettevalmistus eluks. See tähendab, et koolis on nii empaatilisi õpetajaid, ükskõikseid õpetajaid, närvihaigeid õpetajaid. Nii nagu ka ülejäänud elu viib meid kõiki kokku erinevat tüüpi ülemuste, alluvate ja klientidega. Kool on see koht kus õppida, mil moel erineva inimtüübiga kõige paremini hakkama saada, nii, et õpitulemused säiliksid heana. Näiteks mõnele õpetajale peabki vastama täpselt õpiku lausetega ja igasugune innovaatilisus on väistatud. Teine õpetaja hindab just loovaid ideid. Kolmas õpetaja läheb närvi, kui su juuksed pole patsis (pane siis selleks tunniks patsi, pole ju rsake). Neljas õpetaja hindab rohkem käekirja kui sisu (pööra siis tähelepanu käekirjale). Ehk siis õpi ära tabama, kuidas konflikte vältida ja samal ajal ka oma mina arendada. Näiteks kui koolis ei saa piisavalt oma isiklikku arvamust ja loovust väljendada, mine väitlusklubisse, robootikaringi või asu tegelema kunstiga.

Hinnetega on nii, et paraku ongi hindamine subjektiivne ja kui parasjagu on teada, et kunstitunnis hetkel ei arendata mitte niivõrd loovust vaid õpetatakse korralikku värvimist, objektide ühtlast paigutamist paberilehele, ette antud juhistest aru saamist või lihtsalt püsivust, siis ei ole mõtet minna õpetaja juurde kurtma, et lapse töö oli väga loov ja ilus (mis siis et teemale ei vastanud ja oli hooletult värvitud).

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 04.03 14:19; 05.03 09:08;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Teemaalgataja, minul samasugune probleem ühe vanemaga. Konkreetne ema püüab oma vaba aega sisustada süüdistamiste ja probleemide tekitamisega.
Ta kirjutab peale igat hinnet (mis ei ole 5) ja märkust kirja, milles süüdistab mind selles, et olen tema lapsele halvasti öelnud või solvanud. Tema elu põhimõte tundubki olevat konfliktide otsimine.
Isegi meeldetuletused ÕPILASELE mõjuvad lapse EMALE tunnete riivamise või solvamisena.
Hästi ebameeldiv inimene.
Õnneks on juhtkond temast teadlik ja olen ennast piisavalt arusaadavalt väljendanud, et ei tegele väljamõeldud provokatsioonidega.

Kas õpetajatele eraldi foorumit ei ole? Hea meelega jagaks kogemusi või aruteks suuremas õpetajate foorumis mingeid teatud teemasid. :D[/tsitaat]

Kuidas suhtuda sellisesse juhtumisse?
Eelmine aasta oli laps selline üle keskmise õpilane, kõik oli kontrolli all. Ma pole ka see ema, kelle lapsel peavad, nui neljaks kõik viied olema.
See aasta tuli uus õpetaja. Kahjuks on meil nii õnnetult läinud, et klassijuhataja on vahetunud igal aastal. Erinevatel põhjustel.
See aasta on õppeedukus oluliselt kukkunud. Arutasime õpetajaga, kuidas last motiveerida. Algul tundus nagu toimivat.
Igaks juhuks otsisin abi ka pereterapeudi juurest. Palusin õpeetajalt iseloomustust.
Sealt lugesin, kui ilus, armas, tark, seltsiv ja tubli mu laps on. Tekkis tunne et olen tekitanud põhjusetu probleemi. Teen ekooli lahti ja ülla ülla, tulemused on veelgi langenud. Varsti tulemused null.
Tundub, et reaalselt tegeleb see õpetaja ainult edasijõudnutega, teistega olgu kidas on.
Olen varemgi kuulnud, et selliseid õpetajaid on aga nüüd hakkan vist juba uskuma ka.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Mina suhtun asjasse nii, et koolis on õpetaja lapsele ülemuse analoog. Kool on lapsele ideaalne ettevalmistus eluks. See tähendab, et koolis on nii empaatilisi õpetajaid, ükskõikseid õpetajaid, närvihaigeid õpetajaid. Nii nagu ka ülejäänud elu viib meid kõiki kokku erinevat tüüpi ülemuste, alluvate ja klientidega. Kool on see koht kus õppida, mil moel erineva inimtüübiga kõige paremini hakkama saada, nii, et õpitulemused säiliksid heana. Näiteks mõnele õpetajale peabki vastama täpselt õpiku lausetega ja igasugune innovaatilisus on väistatud. Teine õpetaja hindab just loovaid ideid. Kolmas õpetaja läheb närvi, kui su juuksed pole patsis (pane siis selleks tunniks patsi, pole ju rsake). Neljas õpetaja hindab rohkem käekirja kui sisu (pööra siis tähelepanu käekirjale). Ehk siis õpi ära tabama, kuidas konflikte vältida ja samal ajal ka oma mina arendada. Näiteks kui koolis ei saa piisavalt oma isiklikku arvamust ja loovust väljendada, mine väitlusklubisse, robootikaringi või asu tegelema kunstiga.

[/tsitaat]

Tõesti arvad nii ?

Gümnaasiumi astme puhul ma ehk ei imestaks, aga oodata 7- 12 aastastelt teadliku analüüsivõimet, põhjus-tagajärgede täielikku mõistmist on küll üle võlli.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Kuidas suhtuda sellisesse juhtumisse?
Eelmine aasta oli laps selline üle keskmise õpilane, kõik oli kontrolli all. Ma pole ka see ema, kelle lapsel peavad, nui neljaks kõik viied olema.
See aasta tuli uus õpetaja. Kahjuks on meil nii õnnetult läinud, et klassijuhataja on vahetunud igal aastal. Erinevatel põhjustel.
See aasta on õppeedukus oluliselt kukkunud. Arutasime õpetajaga, kuidas last motiveerida. Algul tundus nagu toimivat.
Igaks juhuks otsisin abi ka pereterapeudi juurest. Palusin õpeetajalt iseloomustust.
Sealt lugesin, kui ilus, armas, tark, seltsiv ja tubli mu laps on. Tekkis tunne et olen tekitanud põhjusetu probleemi. Teen ekooli lahti ja ülla ülla, tulemused on veelgi langenud. Varsti tulemused null.
Tundub, et reaalselt tegeleb see õpetaja ainult edasijõudnutega, teistega olgu kidas on.
Olen varemgi kuulnud, et selliseid õpetajaid on aga nüüd hakkan vist juba uskuma ka.

[/tsitaat]
Väline motiveerimine annab vähe tulemust, olulisem on õppija sisemine motivatsioon. Sina ja õpetaja võite püüda ja tahta, kuid kui laps ennast ei liiguta, ei tule ka tulemust. (Ilus, armas, seltsiv jne võib Su laps ju sellegi poolest olla). Sinu vestlused lapsega ja väärtushinnangute analüüs on olulisem kui klassijuhataja oma.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Eks neid õpetajaid oled igasuguseid. Enamus on ikka sellised,kes oskavad ja tahavad vanematega suhelda, mitte ei pea seda kõike rünnakuks. Samamoodi esineb hulle vanemaid,kes tõepoolest arvavad,et nende lapsed on kukununnud ja õpetaja kiusab.

Endal on kogemus kiusava õpetajaga. Nimelt mu venna matemaatika õpetaja konkreetselt kiusas ja ladus kahtesid,ühtesid. Küll ta võttis töö ajal lihtsalt vennalt arvuti ära(sest oli laenanud selle ennem klassikaaslaselt,kes seda ei kasutanud),küll ei sobinud joonlaud jne. Sihilikult alandas ja kiusas. Ema saatis kirju ja küsis,et mis juhtunud on,et hinded on nii halvad ja laps kodus kurdab,et ei taha tundi minna,sest õpetaja ei salli teda. Kisa tõusis taevani,et minu vend valetab. Siis läks ema õppealajuhataja juurde. Samal ajal tuli välja,et minu vend ei olnud ainuke,kes tema ohver oli. Vanemad kogusid kõik ennast kokku ja moodustasid ühise rinde. Samauti küsitles õppealajuhataja ilma ette teatamata klassikaaslasi,et nendelt infot saada õpetaja tegevuse kohta. Seal tuli igasuguseid lugusid,mida see õpetaja veel teinud oli. Ise pidas end väga võimukaks ja arvas,et tema peale ei hakka mitte miski. Süüdistas 4 klassi valetamises ja tema laimamises. Õnneks õppealajuhataja oli konkreetse sõnaga ja lahendas asja. See õpetaja vahetati välja neil klassidel ja kõigil hinded paranesid. Kuulda on olnud,et see sama õpetaja on üritanud uuesti kisu ajama hakata vennast klass all poole olevatega. Lapsed läksid ise kähku õppealajuhataja juurde ja õpetaja sai viimase hoiatuse. Vend,kes ei saanud ennem üle kahe on nüüd puha neljaline :). Kevadel eksamid tulemas ja põhikooli lõpetamine. Sai pikk küll pikk tekst, aga loodan,et kellelgi huvitav ja kasulik lugeda.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

Tõesti arvad nii ?

Gümnaasiumi astme puhul ma ehk ei imestaks, aga oodata 7- 12 aastastelt teadliku analüüsivõimet, põhjus-tagajärgede täielikku mõistmist on küll üle võlli.[/tsitaat]

Ei arva, et ta peab sellega kohe hakkama saama, aga arvan, et selles vanuses on just õppimise aeg ja lapsevanema kohus aidata analüüsida neid põhjuseid-tagajärgi ja sobivaid käitumismustreid, et edaspidises elus oskaks ta sellega juba ise hakkama saada.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 04.03 14:19; 05.03 09:08;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Mina suhtun asjasse nii, et koolis on õpetaja lapsele ülemuse analoog. Kool on lapsele ideaalne ettevalmistus eluks. See tähendab, et koolis on nii empaatilisi õpetajaid, ükskõikseid õpetajaid, närvihaigeid õpetajaid. Nii nagu ka ülejäänud elu viib meid kõiki kokku erinevat tüüpi ülemuste, alluvate ja klientidega. Kool on see koht kus õppida, mil moel erineva inimtüübiga kõige paremini hakkama saada, nii, et õpitulemused säiliksid heana. Näiteks mõnele õpetajale peabki vastama täpselt õpiku lausetega ja igasugune innovaatilisus on väistatud. Teine õpetaja hindab just loovaid ideid. Kolmas õpetaja läheb närvi, kui su juuksed pole patsis (pane siis selleks tunniks patsi, pole ju rsake). Neljas õpetaja hindab rohkem käekirja kui sisu (pööra siis tähelepanu käekirjale). Ehk siis õpi ära tabama, kuidas konflikte vältida ja samal ajal ka oma mina arendada. Näiteks kui koolis ei saa piisavalt oma isiklikku arvamust ja loovust väljendada, mine väitlusklubisse, robootikaringi või asu tegelema kunstiga.

[/tsitaat]

See on tõesti mõistlik, aga vaid mingi piirini. Õppimise eesmärk pole ju saada viisi, vaid omandada aine. Kui õpetaja nõuab vaid ilusat käekirja ja päheõpitud lauseid, võib aine sisuline mõistmine tagaplaanile jääda ja see on juba suur probleem. Samuti leian, et \”närvihaige\” õpetaja koht ei ole koolis – no juukseid pole jah raske patsi panna, aga sellel õpetajal, keda selline tühiasi närvi ajab, on tõenäoliselt rohkemgi probleeme – võib-olla ei meeldi talle ka mõne lapse riietus, hääl vms?
Üks põhjus, miks mõne lapse hinded õpetaja vahetumise korral oluliselt tõusevad või langevad, võibki äkki olla selles, et käekirja eest viisi panev õpetaja asendub sisu hindava õpetajaga või vastupidi? Sellist olukorda ei tohiks tegelikult olla ja see vajab kindlasti uurimist, milles asi – tulebki suhelda klassikaaslastega, rääkida õpetajaga ja vajadusel õppejuhiga. Ja samuti võiks aegajalt isegi viisi saava lapsega igaks juhuks aine teemadel vestelda – kas ikka on kõik korras, kas ta ikka saab aru ja oskab?
Et ei jääks muljet, et ma õpetajatest üldiselt kuidagi halvasti arvan: minu lastele on kõik väga toredad ja mõistlikud õpetajad sattunud, kes teevad oma tööd väga hästi. Aitäh õpetajatele, teie töö on tõesti raske!
Teemaalgatajale soovitan lapsevanemaga rääkida, see loodetavasti rahustab mõlemad osapooled maha.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Eestis on 9 klassi haridust kõigile kohustuslik. See tähendab seda, et kooli lähevad igasuguste laste vanemad. Ka need lapsed, kelle vanemad on ise madala IQ-ga, vähese haridusega, kehva suhtlemisoskusega, psüühikaprobleemidega jne..

Ma väga loodan, et õpetajaid õpetatakse koolis ka vanemaega suhtlema, konfliktsituatsioone lahendama, ennast selgelt väljendama. Neist oskustest võiks abi olla sedalaadi olukorra lahendamisel.

Kui ikka on pidevalt lapsega või tema vanemaga probleemid ja ebameeldivad meilid liiguvad, võiks selle vanemaga ju näost näkku kohtuda, kuulata ja koos lahendust otsida? Koos lahenduse otsimise all mõteln siis tõesti koostöö tegemist mitte lihtsalt seletamist, mis kõik halvasti on ..

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Olen õpetaja ja mind on asunud emailitsi ründama ühe õpilase ema. Saan temalt pea iga päev hüsteerilisi ja agressiivseid emaile stiilis \”minu laps pole midagi teinud, ta sai shoki\”. Mind paneb ausalt öeldes imestama selliste inimeste mõttekäik-kas tõesti pole lapsevanemal muud teha kui õpetajale alusetuid süüdistusi esitada, selle asemel, et oma lapse tegudes selgusele jõuda ja selle probleemiga kodus tegeleda?

Andke andeks, aga need emailid on minu jaoks suhteliselt koomilised. Saan sada protsenti aru, et antud prouake üritab mind igati provotseerida. [/tsitaat]

Loodan, et oled ikka kenasti seletanud lapsevanemale, mis siis tegelikult juhtus, kuigi sinu üleoleva ja vanemat naeruvääristavaning alandava tooni põhjal julgen selles kahelda.

Kahjuks eksib ikka õpetajate keskele ära ka inimesi, kes on leidnud seltskonna, kellest neil jõud üle käib ja kelle suhtes nad on jõupositsioonil(lapsed ja nende vanemad)j ning nende alandamise arvel oma ego upitavad.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kuidagi hüsteeriline ja agressiivne teemaalgatus…
Mis õigus on õpetajal oma õpilase vanemat prouakeseks nimetada? Väga inetu ja ebapedagoogiline käitumine.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 38 )


Esileht Koolilaps Suht uskumatud lapsevanemad

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.