Esileht Koolilaps Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

Näitan 15 postitust - vahemik 1 kuni 15 (kokku 15 )

Teema: Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

Postitas:
Kägu

Ütlen kohe, et tegu ei ole Eesti kooliga, sest ega Eestis pole kunagi sellist jaburdust kuulnud. Poiss siis mul I klassis. Praeguseks lapsed suures osas loevad ja saavad aru kirjutatust. Õigemini, seda siis kontrollitakse. Mul laps loeb ja küsimusi pole, kuid ups, tunnistusel üldaine 100st 80. Keel (nagu meil eesti keel) 100st 98. No oskabki lugeda ja no saabki kõigest aru. Nüüd siis nägin teste, mis nad teinud…Testis 10 lauset, iga lause taha pidid lapsed lauses kirjutatu joonistama. Ja meil poisil tulemus 10st 5. Miks? Sest koht kus oli nt öeldud – Anne segab maitseaineid suures kausis. Poiss ei joonistanud Anne’t, vaid joonistas vaid tema käe. \”Isa lõikab suure noaga kooki\” – poeg joonistas vaid käe noaga ja koogi. \”Apelsinitort\” – poeg joonistas oran¸i joone (ehk siis kook kõrvalt vaadatuna…). Täitsa jabur. Ja selliseid teste oli tal 3, mis kõik olid siis tema moodi lihtsustatud… Ma olen täitsa segaduses. Ok, pojale ütlesin, et joonista ikka kõik välja, mis öeldud on, mitte ärgu lihtsustagu. Kuid teisest küljest, kuidas saab üldse eeldada, et lapsed oskavad seda kõike kirjutatut joonistada. Ja hinnata seda kõike. Ei teagi, kas peaks õpetaja tähelepanu pöörama antud teemale? Hinne hindeks, 1. klass ja põhiline on, etr laps tegelikult oskab, kuid üldiselt, kas viga osaliselt õpetajas või meie lapses, kes interpreteerib ülesandeid? Ja kuidas sellisel puhul ennetada järgmiseid \”ummamuudu\” tegemisi?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

minu arusaamise järgi ei hinnatud ju vaid joonistamisoskust vaid ikka seda, kuidas laps ül täitis- kui on Anne või isa, siis peakski olema aru saada, et on tüdruk/mees jne. see aeg peaks kooliajaks juba möödas olema, kus tehakse paberile mingi suvaline sodi-podi ja öeldakse juurde, et see on auto vmi- järjest olulisemad on detailid, eriti taoliste ül puhul, st oluline pole mitte joonistuse ilu vaid just nimelt see, et oleks kõik nõutud detailid olemas- p-m võib Anneks joonistada ka kleidi ja/või patsidega kriipsujuku.
ühesõnaga, mina küll ei näe põhjust õpetaja \”tähelepanu pööramiseks\”

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

Seleta lapsele, et kõik, mida tekstis nimetatakse, peab ka õpetajal pildilt olema võimalik leida. Kui pildil on vaid käsi, siis ei saa õpetaja ju aru, kas see on isa või Anne:). Aga muidu – minu arvates jube lahe laps:), originaalse lähenemisviisiga.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

Inimest on keeruline joonistada, eks ta püüdis sellest mööda hiilida :). Aga tegelikult, ilmselt on nad sarnaseid asju ka varem klassis teinud, teadmaks, kuidas peab neid ülesandeid lahendama/joonistama…?

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

Kujundav hindamine. Üldjoontes Eesti koolis, \”must-valge\” hindamise järgi oleks su poeg ilmselt saanud hindeks \”5\”, ülesanded olid tehtud. Sealses koolis pööratakse tähelepanu detailidele – kui ülesanne viitab millelegi täpsemalt, siis peaks ka laps sellest aru saama. Arvan, et õpetajal jäigi tähelepanu alla sinu lapse üldistus tegijast, lõikajast, kuigi viidatud oli täpselt Annele või isale. Ma arvan, et hullu pole midagi, sa seletasid lapsele, milles asi oli ja edaspidi joonsitab ta täpsemalt.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

Lohutuseks, Eestis hinnatakse veel 4. klassiski ainet joonistusoskuse järgi (emakeeles, lugemispäeviku täitmisel :() ja meil 2. klassi lapsel hetkel just näiteks rebimise-kleepimise oskust (ka emakeeles, mitte käsitöös). Jube väsitav, kui laps vihkab mingite etteantud raamatutegelaste joonistamist (kunstnik ju illustreeris raamatu tema meelest täiesti adekvaatselt!), aga õpetaja hindab selle järgi ‘lugemust ja keeleoskust’, kui põhjalik on pilt.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
elenna

RE: Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

Lugemispäeviku täitmise järgi võiks ka hoolsust hinnata. Põhjalik pilt näitab ju, kui palju viitsis laps lugemispäeviku täitmisega vaeva näha.
Kunstniku pildi kopeerimine tõesti lugemust ei näita, aga joonistada võib ju kõike, millest raamat rääkis: inimesi, loomi, asju, loodust.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

[small]elenna kirjutas:[/small]
[tsitaat]Lugemispäeviku täitmise järgi võiks ka hoolsust hinnata. Põhjalik pilt näitab ju, kui palju viitsis laps lugemispäeviku täitmisega vaeva näha.
Kunstniku pildi kopeerimine tõesti lugemust ei näita, aga joonistada võib ju kõike, millest raamat rääkis: inimesi, loomi, asju, loodust. [/tsitaat]

Hoolsust saab paljude asjade järgi hinnata, meil on ikkagi teemaks emakeele oskuse hindamine selle järgi, nii et ei saa kuidagi nõustuda. Meie koolis kasutusel olevates lugemispäevikutes on ka päris täpselt määratletud, mida joonistama peab, ei ole mingeid lilli ja liblikaid lubatud suvalises kohas.
Mis paneb mind kõige rohkem imestama, on aga see, et lugemispäevik ise on faktilisi vigu täis, jääb mulje, et lugemispäeviku koostaja pole neid raamatuid läbi lugenudki! Õpetaja aga hindab seda vigast päevikut olulisemaks, kui lapse võimet loetud raamatute teemadel arutleda.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
mirrr

RE: Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

Kui mina algkoolis käisin (ja see oli päris ammu), oli tavaline, et enamikes ainetes kuulus joonistamine/kunstiline kujundamine ülesannete juurde – matemaatika vihikus võis joonistada geomeetrilisi mustreid; kirjanduse vihikusse loetud lugemispalale vastava pildi. Hiljem ka – VI klassi geograafia meeldis mulle hullupööra seetõttu, et sinna võis ajakirjadest lõigatud pilte kleepida. Selline tegevus arendab ja kaugeltki mitte üksnes ilumeelt. Kahjuks tänapäeval on loovtegevus tõrjutud üksnes sellele 1-2 tunnile nädalas ja lapsel ei jää muud kui töövihikus formaalselt lünkasid täita.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

[small]mirrr kirjutas:[/small]
[tsitaat]Kui mina algkoolis käisin (ja see oli päris ammu), oli tavaline, et enamikes ainetes kuulus joonistamine/kunstiline kujundamine ülesannete juurde – matemaatika vihikus võis joonistada geomeetrilisi mustreid; kirjanduse vihikusse loetud lugemispalale vastava pildi. Hiljem ka – VI klassi geograafia meeldis mulle hullupööra seetõttu, et sinna võis ajakirjadest lõigatud pilte kleepida. Selline tegevus arendab ja kaugeltki mitte üksnes ilumeelt. Kahjuks tänapäeval on loovtegevus tõrjutud üksnes sellele 1-2 tunnile nädalas ja lapsel ei jää muud kui töövihikus formaalselt lünkasid täita.[/tsitaat]Kui mina käisin koolis (1980ndate lõpul ja 1990ndate esimesel poolel), siis küll vihikuid pilte täis ei joonistatud. Samuti pole ma niisugust asja näinud oma ema ega isa koolivihikutes.

Kui ainult mõtlen, et ma oleksin KÕIGIS ainetes pidanud pilte joonistama, tuleb mul klimp kurku – võib-olla ei kujuta Sa ette, et on päris palju lapsi, kes joonistamist ei naudi? Minu vihatuim tegevus kooliajal oli just sellesse idiootsesse lugemispäevikusse piltide maalimine ning joonistamis- ega tööõpetuse tunnid kohe kindlasti mu lemmikute hulka ei kuulunud. Loovust seejuures sain ma täiesti küllaldaselt arendada kõikvõimalikel matemaatikavõistlustel käies ning matemaatilisi keerdülesandeid ja muid ebatraditsioonilisi \”pähkleid\” puredes, samuti käisin muusikakoolis ja laulsin ühes Eesti esinduslastekooris.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

Antud teema puhul, kui oleks hinnatud loovust, oli ju poiss üpris loov – selle asemel, et igas lauses inimest joonistada, joonistas käe ja tegevuse:)

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

RE: Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

Minu lapsel on ka tihti hinded madalamad, kuna laps saab ülesannetest teistmoodi aru kui vaja, ntx

a) 6-4=2
b) 2=6-…. Minu laps kirjutas siia 8, st tema paremalt vasakule lugema, mis on ju üsna loogiline.

Tegemist oli suure üle-riigilise testiga (ei ela Eestis) ning umbes 6 ülesannet oli antud variandis b. (varianti a ei olnud kõrval) Laps oli kõik täpselt sama valemi järgi lahendanud. Ja kõik olid valeks pandud ning õpetaja veel imestas ka, et nii rumal laps.

Siis veel oli ülesanne, et oli joonistatud joonlaud 0st kuni 15ni ja laps pidi märkima, kus asub joonlaual 1/2. Minu laps tegi joone 7,5 peale. Oleks pidanud 0,5 peale tegema.

Selliseid asju juhtub meil üsna palju.

Please wait...
Postitas:
mirrr

RE: Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] Kui mina käisin koolis (1980ndate lõpul ja 1990ndate esimesel poolel), siis küll vihikuid pilte täis ei joonistatud. Samuti pole ma niisugust asja näinud oma ema ega isa koolivihikutes.[/tsitaat]
Minu juhtum pärineb 1970. aastate I poolest. Kõige naljakam ol see, et mu mehel olid algkooli vihikud alles ja neid vaadates oleks me nagu pinginaabrid olnud – pildid olid täpselt ühesugused (tegelikult käisime erinevates koolides 🙂

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Minu lapsel on ka tihti hinded madalamad, kuna laps saab ülesannetest teistmoodi aru kui vaja, ntx

a) 6-4=2
b) 2=6-…. Minu laps kirjutas siia 8, st tema paremalt vasakule lugema, mis on ju üsna loogiline.

Tegemist oli suure üle-riigilise testiga (ei ela Eestis) ning umbes 6 ülesannet oli antud variandis b. (varianti a ei olnud kõrval) Laps oli kõik täpselt sama valemi järgi lahendanud. Ja kõik olid valeks pandud ning õpetaja veel imestas ka, et nii rumal laps.
[/tsitaat] No aga oligi ju vale. Mille poolest paremalt vasakule lugemine loogiline on?

Please wait...
Postitas:
elenna

RE: Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] No aga oligi ju vale. Mille poolest paremalt vasakule lugemine loogiline on?[/tsitaat]Viga tuli ilmselt sellest, et laps ei seostanud kahte võrdust, vaid lahendas teise nagu iseseisva ülesande.

Please wait...
Näitan 15 postitust - vahemik 1 kuni 15 (kokku 15 )


Esileht Koolilaps Täitsa jabur, I klassis hinnatakse joonistusoskust ainest arusaamisel…

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.