Lapsed ootavad kooli minekut? Ajast-aega on see ikka teistmoodi olnud, ei oota suurem osa lapsi-noori kooli selle igapäevatähenduses küll mitte.
Peale kevadist distantsõpet ootavad nii mõnedki varasemad koolipõlgurid kooliskäimist, sest nemadki saavad aru, et koolis läheb õppimine libedamalt.
On lapsi, kellel füüsika või keemia omandamine on raske ka õpetaja otsesel juhendamisel. Eeldada, et selline laps kodus iseseisvalt õpitud saab, on pisut optimistlik. Põhiharidus on teatavasti kohustuslik. Gümnaasiumiõpilaselt võib eeldada, et ta on gümnaasiumis vabatahtlikult ning tal on piisav sisemine motivatsioon uute teadmiste omandamiseks.
Mina lihtsalt nägin, et on aineid, näiteks keeleõpe, mida on distantsilt väga raske omandada. Kevadel oli 2. klassi lapse inglise keeles põhiline tunni ülesanne “harjuta dialoogi leheküljelt x”. Vähem kui aasta keelt õppinud laps ei oska alati uusi sõnu õigesti hääldada. Igatahes korraldasin nii, et laps siis klassikaaslasega Skype’s harjutas oma dialooge ja filmis üles nii, et üks oli ekraanil ja teine kohapeal. Heliga oli probleeme (kajas), sest filmimise ajal ei saanud kohalolev laps kõrvaklappe kasutada, sest muidu poleks teine laps kuulda olnud. Õpetaja ei olnud rahul, sest heli oli halb ja lastel hääldus vale. Ma küsisin, et kust see õige hääldus tulema peaks, kui seda keegi lastele ei õpeta. Õpetaja vastas, et ikka lapsevanemaga peaks neid dialooge harjutama. Jah, tõepoolest, aga nii mõnigi lapsevanem käis ka eriolukorra ajal tööl.
Sel aastal alustas vanem laps vene keele õppimist. Õpiku leheküljed on täis dialooge, mille sisu pole tõlgitud ja samuti puudub kõrval hääldus. See õpik pole kindlasti mõeldud keele iseseisvaks omandamiseks. Ma kujutan juba elavalt ette neid “harjuta dialooge” ülesandeid. Ja siinkohal on veel see probleem, et mina ega lapse isa pole elus tundigi vene keelt õppinud.
Kui algklassilaps saab hetkel igal nädalal koolis käia, siis vene keelt alustav laps käib üle nädala. Naabripoiss käib samas koolis ka üle nädala, aga mitte samadel nädalatel kui minu poeg. Külas käivad üksteisel ja ka muudel sõpradel igapäevaselt. Samuti käivad nad koos 3 korda nädalas igal nädalal sama kooli spordisaalis trennis.
Ma tõesti ei mõista, kuidas selline poolik lahendus: lapsed kohtuvad ju edasi ka vahetusteüleselt, kuidagi oluliselt haiguse levikut piirata aitab. Kui ühes vahetuses avastatakse viiruse levik, on see nagunii ka teises, sest erinevate vahetuste lapsed lävivad omavahel tihedalt ja peiteperiood on piisavalt pikk ning sümptomid võivad lastel olla nii vähesed, et mõlemad vahetused jõuavad koolis käia enne, kui keegi diagnoosi saab.
Minu meelest oleks mõistlikum saata kaheks nädalaks koduõppele klass/kool, kus viiruse levik avastatakse ja keelata nendel õpilastel nendel nädalatel ka huviringides ja trennides käimine. Muul ajal võiks ikka rahumeeli koolis käia ka põhikooliõpilased.
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 11.09 09:38; 11.09 11:42; 12.09 10:07;