Esileht Ajaviite- ja muud jutud Tallinna ühistranspordiliinid – Mida võiks pikendada, lühendada, muuta?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 90 )

Teema: Tallinna ühistranspordiliinid – Mida võiks pikendada, lühendada, muuta?

Postitas:
Kägu

Praegune Tallinna bussi-trolli-trammi liinide võrk on valdavas osas nõukogude ajastu pärandina jäänud, tollaste suurtehaste ja elurajoonide vahelist liikumist peegeldav. On ka muidugi lisatud uusi liine ja juppe aga needki kipuvad kohati arusaamatud olema. Milliseid olulisemaid muudatusi võiks teha nüüd?

Mõned ideed seemneks:

1. Vastastikusel omavalitsuste kokkuleppel (ja valdade toel ning tasaarveldamisel) arendada Tallinna linnaliine otsapidi edasi linnaga külgnevate valdade asulatesse, mis on praktiliselt linna piirl või mõne kilomeetri kaugusel. Head näited sellisest toimivast süsteemist on juba Viimsisse sõitvad 1A, 38, 49 bussid. Aga lisaks võiks samamoodi toimida ka Muuga sadama, Maardu/Kallavere, Saha-Loo, Lagedi, Peetri/Järveküla, Jüri, Luige, Saku, Saue, Harku, Tabasalu bussitransport. Ühises süsteemis Tallinna liinivõrguga. Valdade elanike sõitude hulga saab teada validaatori abil ja selle alusel kompenseerivad vallad oma elanike sõidukulud Tallinna Linnatranspordile.

2. Trammiliini pikendamine Tondilt edasi Järve keskuseni (palju ja ammu juba räägitud, vaba koridor ka enamus maad olemas, aga asi ei võta vedu). Enamus asutusi-firmasid on just Tondi ja Järve vahel Pärnu mnt ääres, samas kuni Tondini on peamiselt elamud.

3. Bussiliin 18 pikendada 1 või 2 peatust edasi kuni Laagri Maksimarketini. Praegu jääb selle olulise punktini natuke puudu.

4. Bussiliin 73 lõpetada otsaga Vabaduse väljakul (sealt edasi Veerenni sõidab see buss peaaegu alati inimtühjalt), kuid samal ajal pikendada seda 73 liini teisest otsast vähemalt Sõle/Kopli ristmikuni (Maleva peatus) või veel parem, sealt veel edasi Pelguranna/Kopliranna nurgale Stroomi ranna algusotsa parklani. Seal nurgas on suur hulk paljude korteritega korrusmaju (hrustsovkasid), kuid lähim transport jääb mõlemas suunas suhteliselt kaugele.

5. Bussiliin 33 suunata edasi mööda Maleva tänavat ja renoveeritud Liinitänavate kõrvalt Kopli lõppringini.

6. Bussiliin 26 sõitma lõpuni Paljasaare põiku, nii nagu praegune mõne sõidu sinna tegev 26A (see number siis likvideerida).

7. Bussiliin 59 võiks alustada mitte Balti jaamast (Karjamaa asumisse saab Balti jaamast trammiga otsemalt), vaid kusagilt mujalt kesklinnast. Või hoopiski sadamaterminalist (Sadamaterminalide ja Balti jaama vahel praktiliselt puudub otseühendus praegu, tramm möödub sealt kaugelt)?

8. Kunagi sõitis buss 8 Balti jaamast Pirita/Mähe poole. Selle osa võiks taastada, Pirita piirkonnal võiks olla ikka ka otsebuss Balti jaama ka. Praegused liinid 114, 115 jms ei lähe arvesse, kuna pole Tallinna bussivõrgu piletisüsteemis.

9. Liini 1A võiks lihtsustatult nimetada liiniks 1, sest seda ilma A’ta varianti enam ei eksisteeri ammu. Milleks vedada siltidel ja sõiduplaanides edasi niisama infoliiasuse-müra? Sama lugu ka liininumbriga 34A.

10. Küll aga võiks just selle 34 või siis eraldi 34A pikendada edasi Muuga sadamasse.

11. Bussiliin 30 võiks olla ühe Lasnamäe taha lõppu sõitva liini jätk, mitte eraldi selline ainult linnataguses servas kulgev jupatsliin nagu ta seni on. Ning siis ka terve päeva töötada, mitte ainult mõni sõit hommikul ja mõni sõit õhtul. Tagumise liiniotsa võiks pikendada ka edasi veel, kas siis 1 peatuse võrra Maardu järveni või lausa Maardusse välja.

12. Lasnamäel tiirutavad ristisuunas sinka-vonka mitu bussiliini, kus sõitjaid jalgub vaid pisteliselt jupiti. Võiks nendega nagu midagi korrastada, ühildada, sirgestada, aga täpsemalt vajaks uurimist see teema.

13. Mitmed Lasnamäe ekspressliinid on vähese efektiivsusega, kuna vahelejäetavaid peatusi on vaid mõned ning linnapoolses otsas nad ei saa ka tavabussidest mööduda, seega ajavõit on vaid mõni minut kokku. Näiteks 53 ja 56 bussid võiks lihtsustamise mõttes lisada hoopis 67 ja 68 liinidele.

14. Kas buss 54 peab tegema Vesse parkla juures sellise kringli-teekonna nagu tal on, sealhulgas kaks järjestikku peatust 100 meetri vahega?

15. Bussiliin 2 oleks võimalik pikendada/muuta Peetri Selverini ja Peetri koolini (kui vaid Rae vald sooviks). Samas aga Lennujaama juures on selle liini loogika praegu halvasti korraldatud. Nimelt Lennujaama saabuv buss peatub trammiterminalis, kuid Lennujaamast lahkuv buss Tartu mnt ääres. Saabuvad turistid ei saa sellele kunagi pihta ja sõidavad muidugi terminali juurest bussi astudes hoopiski ringekskursioonile mööda auklikke Mõigu tänavaid, vaatega kõdunenud majakestele.

16. Bussiliin 32 peaks kindlasti sõitma kogu päeva ja ka puhkepäevadel. Mitte nagu praegu, ainult tööpäevade hommikul ja õhtul mõned tunnid. See töölisbussi stiil on rudimentaalne jäänus nõukogude aja tööstuse paigutusest. Nüüd on vajadus laienenud kõigile.

17. Bussiliinide 20, 20A ja 25 osas tuleks teha täielik uuesti planeerimine ja numbrite võimalik koondamine või loogilisemaks vimine (vt. siinsamas foorumis ka teine teema sellest). Praegu kujunenud nende liinide segane süsteem ei rahulda sõitjaid ega ole ka vedajale kuidagi ratsionaalne.

18. Bussiliinide 17, (17A), ja 23 sõidugraafikud tuleks lükata nihkesse. Need sõidavad kogu aeg paaris teineteise järel korraga, Estoniast Lillekülani ja vastupidi.

19. Bussiliinidele 24, (24A), 42 on vaja lisabusse või pikki busse. Peaaegu kogu päeva on need pisikesed bussid ülerahvastatud. Liinil 42 valdavad Hübriid-Volvod on veel eriti kitsad ja halva sisepaigutusega, need võiksid sõita hoopis mõnel vähemkoormatud liinil.

20. Tiskrest peaks olema ka otseliin Kesklinna. Praegune nr.4 on vist ainult mõeldud Õismäe koolidesse laste vedamiseks. Olgu siis eraldi 4A (lastebuss, nagu Kakumäelastel 21A) ja 4 läheks sel juhul kesklinna. Kui naabervald oleks huvitatud, võiks see nr.4 sõita otsapidi ka Tabasallu välja. Loomulikult siis juba tihedama graafikuga.

Kindlasti on neid probleemseid liine ja kohti veel ja veel…

+15
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 26 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

39 tihedamaks, uuslinna kanti on viimase 5 aastaga ehitatud 10-15 uut maja ja ehitatakse aina juurde, aga buss käib ikka ainult 1-2korda tunnis ja hommikul/õhtul ääreni täis, sest graafiks suht sama juba 10+aastat.

+6
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ülemistest Roccasse võiks otse sõita buss mööda Järvevana-Tammsaare-Ehitajate teed. Ma elan 4 km kaugusel Roccast (mööda Tammsaaret) ja pean kahe bussiga sinna seiklema.

+6
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mulle meeldiks, kui nr 10 buss käiks iga 10 minuti tagant. Vähemalt hommikuti 7 ja 9 vahel.

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

39 tihedamaks, uuslinna kanti on viimase 5 aastaga ehitatud 10-15 uut maja ja ehitatakse aina juurde, aga buss käib ikka ainult 1-2korda tunnis ja hommikul/õhtul ääreni täis, sest graafiks suht sama juba 10+aastat.

See liin 39 oleks ka hästisobiv lahendus Lauluväljakul toimuvate ürituste inimmasside vedamiseks Kesklinnast ja Kesklinna, ilma Narva mnt ummikutesse puutumata. Lihtsalt tuleks enne ja pärast Lauluväljaku üritusi sinna liinile ajutiselt rohkem busse sunnata. Laulupidude ajaks kohe väga palju rohkem (üritustele tüüpiliselt nädalavahetusel ja õhtusel ajal on selle jaoks tegelikult vabu busse võtta ka piisavalt). Miskipärast linna transpordikorraldajad pole selle idee peale seni veel tulnud, ainult laiutavad käsi, et otse Narva maanteelt Kesklinna ei ole võimalik rohkem läbi lasta ja midagi paremini teha ei saagi.

Nüüd lisandub muidugi ka uus Reidi tee, mis Lauluväljaku piirkonna Kesklinnaga ühendust oluliselt parandab. Huvitav kas Reidi teele ka mõni uus bussiliin planeeritud on? Pole seni kuulnud midagi sel teemal. Aga Reidi tee kaudu saaks teha just näiteks liini Viimsist läbi Pirita vahetult Reisisadamasse ja sealt kindlasti edasi lõpp-punktina Balti jaama välja.

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 26 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Pelguranna elanikuna tervitan kohe kindlasti muutusi ja uusi bussiliine, mis Madala-Randla-Pelguranna tänavaid mööda sõidaks. Hetkel on probleemiks nr 3 liini hõre graafik nädalavahetustel ja ebaühtlaselt ka nädala sees. Ning number 48, mis käib vaid tööpäevade tipptundidel. 32 on muidugi teine samasugune ajuvabadus- kui on vaja või soovi minna laupäeval või keskpäeval (tööpäeval siis just) Järve keskuse piirkonda, siis juba see minek võtab üle tunni aega. Rongiga ka normaalselt sinna ei saa.
Need hübriidbussid on kohe eriti kitsad ja ebamugavad. Üldse nende madalapõhjaliste bussidega on suuresti see probleem, et istekohti madalamas osas- liikumisraskustega inimestele siis- on liiga vähe. Ja nüüd on siis tekkinud veel paar sellist lõõtsaga bussi, kus istekohtadele saamiseks tuleb ronida ka madala põhjaga osas ja see aste on kõrgem kui teistes bussides.
Üldse peaks kaotama ära need “ekspressbussid” mis päevas ainult mõne tunni sõidavad ja nädalavahetustel üldse mitte. Inimesed liiguvad tänapäeval mitte ainult tipptundidel ja nädala keskel.

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Väga põhjalik postitus teemaalgatajalt.
Ise sooviks, et Zoo või Haabersti peatusest sõidaks mõni buss Tammsaare Ärikeskuse juurde. Selleks, et Rocca keskuse juurest sinna kanti saada, pead hetkel sõitma mitme bussiga või siis läbi kesklinna. Sellest vist ei tasu unistadagi, et Rocca keskuse juurest otse Ülemistesse või Peterburi teele saaks.
Hetkel liigub Õismäe ja Mustamäe vahel busse küll, aga samas asuv Paldiski mnt on Mustamäega väga kehvalt ühendatud.

+7
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

16. Bussiliin 32 peaks kindlasti sõitma kogu päeva ja ka puhkepäevadel. Mitte nagu praegu, ainult tööpäevade hommikul ja õhtul mõned tunnid. See töölisbussi stiil on rudimentaalne jäänus nõukogude aja tööstuse paigutusest. Nüüd on vajadus laienenud kõigile.

Nõustun. 32. bussi teeninduspiirkond on kohati täiesti lage, see on Tehnika tänava pikas ulatuses – kogu Tehnika-poolne Uue Maailma linnaosa – ainus ühendus Põhja-Tallinnaga ja käib ainult paar tundi tööpäeviti. WTF? Samas dubleerib suures ulatuses 33. bussi liini – kummassegi otsa saaks väga hästi ka millegi muuga. Nii Koplisse kui Männikule käib transporti küll ja küll, eriti Koplisse. Ja siis dubleeritakse selle “töölisbussiga” hommikusi ja õhtusi aegu. Võiks tõmmata seda liini kummastki otsast lühemaks ja panna pidevalt käima. Argipäeva päeval ja nädalalõppudel on Uus Maailm reaalselt ühistranspordita, kõmbi vähemalt kilomeeter maha lähima peatuseni. Absurd.

+3
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Väga tüütu on, et bussid Mustamäe-Kesklinna suunal sõidavad vaid nö pikkupidi, st mööda Sõprus pst, mööda Mustamäe teed, järgmine pikk sirge on Paldiski mnt, aga ristisuunas ei ole. Nt kui tahta kasvõi Siili kandist saada Rocca al Mare või Merimetsa poole, siis tuleb mitme transpordiga minna.

+11
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

veel – Kakumäe busside liikumised tuleks ka üle vaadata. Kuna see piirkond on kiireltarenev ning uusi maju kerkib nagu seeni pärast vihma, on ka bussisõitjad tunduvalt rohkem. Buss nr 21 sõidab Kakumäe-Balti jaama vahet iga poole tunni tagant ning on Kakumäe Selveri juurde jõudes nii paksult rahvast täis, et hingama ka ei mahu.
Lootus saada Kakumäelt nt ühendus Tammsaare teega on muidugi ulmeline, aga sellegi järgi on tungiv vajadus. Hetkel saab täistuubitud bussidega sõita mööda Paldiski mnt-d läbi Vabaduse väljaku balti jaama, aga mujale üldsegi mitte (ning ka “ümberkaudsed” bussid – need, mis Tabasalu poolelt tulevad, Kakumäele sisse ei sõida, aga siiski jalutuskäigu kaugusele jäävad – sõidavad täpselt sama teed: Paldiski mnt kaudu vabakale. Absurd).

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Teemaalgataja, saada see sama kirjutis transpordiametisse.

Elan Tiskres ja laps käib Inglise Kolledzis. Viime ja toome teda siiani autoga kuigi on ta juba 10-aastane. Õnneks omal töökoht kesklinnas, et pole probleemi. Kuid, nii kui laps ei viitsi meie tööpäeva lõpuni linnas olla või vastupidi tahaks teine kord mõne klassikaaslase juures kauem olla on koju saamine problemaatiline. Hetkel tuleb sõita 42ga Õismäele ja sealt 4 peale. Võiks mingi otseühendus olla kesklinna ja Tiskre vahel. Meie asumis on palju lapsi, kes käivad kesklinna koolides.

+2
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Asumite lapsed võiks käia asumis olevas koolis. See pole nii või teisiti normaalne, et kuhugi kaugele kooli peab käima elades Harjumaal, mitte Külametsa külas üksikus metsatalus.

Kui see oli minu pihta, kelle laps käib Tiskrest kesklinna koolis.

Siis ei Tiskres ega Kakumäel polegi kooli. On tasuline RAM erakool, aga nii rikkad me ka Pole. Lähimad koolid on Õismäel, aga nende tase pole kuigi hea.

+5
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

39 tihedamaks, uuslinna kanti on viimase 5 aastaga ehitatud 10-15 uut maja ja ehitatakse aina juurde, aga buss käib ikka ainult 1-2korda tunnis ja hommikul/õhtul ääreni täis, sest graafiks suht sama juba 10+aastat.

39 võiks ka normaalselt südalinna sõita, st mitte keerata Tartu maanteelt ära Liivalaia, et Veerenni sõita, vaid lõpp/algus peaks olema Viru bussiterminal või Estonia.

+2
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

veel – Kakumäe busside liikumised tuleks ka üle vaadata. Kuna see piirkond on kiireltarenev ning uusi maju kerkib nagu seeni pärast vihma, on ka bussisõitjad tunduvalt rohkem.

Hiljuti ehitati Kakumäe Sadamasse (uue põlvkonna keeles ametliku nimega Haven Kakumäe) hiiglasliku ellinguhoone ette parkla servale uus bussioote paviljon. Aga sinna sõitis vaid kahel juulikuu nädalavahetuse päeval Merepäevade eribuss nr.81 (mis mõnel sõidul oli isegi rahvast täitsa täis, mõnel sõidul aga täiesti tühi). Rohkem sinna seni midagi pole sõitnud. Pole ka mingit infot, kas pannakse regulaarselt sõitma miski uus liin või hakkavad 21 ja 41 sealt tupikust läbi põikama.

Liinide 21 ja 41 sõidugraafikud tuleks aga kindlasti üle vaadata ja korrigeerida. Ma tipptundidel ei sõida seal, siis võib-olla need ajagraafikud isegi sobivad, aga samas keset päeva, õhtuti ja puhkepäevadel on praegune ajagraafik liiga aeglane tehtud. Buss peab venima 30 km/h ja peatuma igas metsapeatuses, et graafikust mitte ette rutata. Reaalselt aga see takistaks näiteks vabaõhumuuseumi teel üldist liiklust siis ja neis paljudes metsapeatustes on harva kui keegi siseneda/väljuda soovib üldse. Seetõttu olen märganud, et bussijuhid omaalgatuslikult väljuvad nüüd Balti jaamast 6…8 minutit ettenähtud ajast hiljem, sedasi nad jõuavad Kakumäele graffikus etteantud ajaks ja normaalse kiirusega sõites ning metsapeatusi vahele jättes.

Üldiselt see Kakumäe liinide (21, 21A, 21B, 41, 41B) süsteem on väga segane, eriti võõra sinnasattunu jaoks (neid aga on palju, just turistid kes vabaõhumuuseumi sõidavad). Kõik liinid sõidavad samu teid, aga igaüks isepidi ja isekaugusele poolsaare otsas. Landi peatuses bussi ootamine on veel eriti keeruline tegu, sest raske on mitme omavahel kaugele viidud peatuseposti küljest aegasid arvutada, et kust harust nüüd lähima ajaga buss ette hüppab… No ja lisaks on ka nende liinide linnapoolne ots väga segane neile kes pole harjunud neid liine kasutama. Näiteks Toompuiesteelt sõidavad SAMAS suunas (Hambapolikliiniku eest) läbi 41 ja 41B liinil nii need bussid, mis suunduvad Kakumäele kui ka need mis suunduvad Balti jaama!

Buss nr 21 sõidab Kakumäe-Balti jaama vahet iga poole tunni tagant ning on Kakumäe Selveri juurde jõudes nii paksult rahvast täis, et hingama ka ei mahu.

See on ilmselt hommikusel tipptunnil sedamoodi? Ma ise sõidan sageli selle 21 bussiga kella 22.30-23.30 vahel (mõlemas suunas) ja sageli olen siis olnud ainus reisija bussis. Ka varasematel õhtustel aegadel (pärast tipptunde) on seal tavaliselt 5…6 sõitjat bussis.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 26 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

39 tihedamaks, uuslinna kanti on viimase 5 aastaga ehitatud 10-15 uut maja ja ehitatakse aina juurde, aga buss käib ikka ainult 1-2korda tunnis ja hommikul/õhtul ääreni täis, sest graafiks suht sama juba 10+aastat.

39 võiks ka normaalselt südalinna sõita, st mitte keerata Tartu maanteelt ära Liivalaia, et Veerenni sõita, vaid lõpp/algus peaks olema Viru bussiterminal või Estonia.

See Veerenni lõppjaam ongi suhteliselt õnnetu moodustis. Tegelikult lihtsalt nõukaajast jäänud juhuslik kunagi busside jaoks võetud parkimisplatsi osa, mida hetkel veel kinnisvarahaid pole jõudnud (või pole neil lastud) “välja arendada”. Paljud bussid sõidavad nüüd sinna viimased peatusevahed praktiliselt tühjalt (näiteks ka 73).

Samas Viru terminali ei saavat busse rohkem koondada, sest Hobujaama seisuplats Ahtri tn servas ei mahuta enam rohkem busse. Üleüldse on ka see Hobujaama bussiparkla väga ebaratsionaalses asukohas. Kui palju kütust ja aega raiskavad kokku kõik bussid, mis iga minut (isegi sagedamini) sõidavad tühjadena Hobujaama platsilt ümber Viru Keskuse ja Kaubamaja eest alla terminali ja sealt terve kringli läbi sõites alles siis koos sõitjatega üles. Sellise logistika planeerija pidi ikka väga oskamatu või osavõtmatu klemm olema.

PS! Hobujaama alguses Foorumi ees oleva saabuvate busside peatuse klompkividest uppivajunud teekatet ei suudeta ka juba mitu aastat siledaks korda teha. Iga päev lõhub ragisedes selle peal ennast sada bussi ligi tuhat korda!

Estonia juures lõpp-peatus on aga selline ainult kiireks läbisõiduks mõeldud, et seal ei saa bussijuht oma ettenähtud puhkepause pidada. Samas 39 liinil saaks ju bussijuht pidada ringidevahelisi ettenähtud 15-20 min pause liini teises otsas, seal ei takista seismist eriti miski. Ainult et teiste liinide bussijuhtidega pole võimalik seal koos siis juttu puhuda, kuna seal teistel liinidel pole lõppjaama. See aga pole tegelikult nagu probleem, sest näiteks 57 liini (Kalev – Raudalu) juht peab ka täielikus üksinduses oma 15 minuti pausi Raudalu bensiinijaama servas, kuhu on tema jaoks isegi üks välikemmerg kenasti toodud.

PS! Liin 57 sõidugraafik kehtib muutumatuna juba aastast 2007. See oli üllatus, nähes seal Raudalu peatuses posti küljes toda ajatabelit, mis trükitud vanas stiilis veel ja all oli printimise kuupäev aastaga 2007! Isegi vandaalid polnud seda tabelit 12 aastaga rikkunud. Aga ajad klappisid kõik.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 26 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Bussiliin 23 tulles Bussijaama poolt – Milleks on vajalik kohmakas ja läbi mitmete fooride tühi ilma peatusteta 360-kraadine auring ümber Kaubamaja? See on tore, et peatus on tehtud Kaubamaja taganurga juurde Kaubamaja tänava serva, aga mis takistab seda bussi oma otsa ümber pöörata kohe pärast peatust sealsamas Kaubamaja tänaval ja siis kohe edasi sõita nagu buss 42 või troll 3 sama tänava teisest servast lähevad? See Kaubamaja tänav on piisavalt lai ja minu ligikaudse arvestuse järgi peaks ka lõõtsaga buss seal suutma ümber keerata. Või siis äkki tõesti ei suuda? Kuigi 23.liinil on lõõtsaga bussieksemplare praegu ainult vist 1 või 2 sõitmas, ülejäänud kõik lühikesed. Samas ega see 1 või 2 suvalisel ajal liikuvat lõõtsalist ka midagi ei päästa, kui enamus on lühikesed, siis võiks ka need pikad lühikestega asendada ja vajadusel hoopis graafikut tihendada.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 26 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Väga tüütu on, et bussid Mustamäe-Kesklinna suunal sõidavad vaid nö pikkupidi, st mööda Sõprus pst, mööda Mustamäe teed, järgmine pikk sirge on Paldiski mnt, aga ristisuunas ei ole. Nt kui tahta kasvõi Siili kandist saada Rocca al Mare või Merimetsa poole, siis tuleb mitme transpordiga minna.

Buss nr 37 (Keskuse-Zoo) sõidab Mustamäelt Roccasse (ja loomaaia juurde). Siili peatusesse tõesti ei sõida, keerab Sõpruse pst-lt Tammsaare teele, aga Retke tee ja Sipelga peatusest saab peale. Tööpäevadel on liiklemises paaritunnine auk, aga õnneks nädalavahetustel sõidab.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

16. Bussiliin 32 peaks kindlasti sõitma kogu päeva ja ka puhkepäevadel. Mitte nagu praegu, ainult tööpäevade hommikul ja õhtul mõned tunnid. See töölisbussi stiil on rudimentaalne jäänus nõukogude aja tööstuse paigutusest. Nüüd on vajadus laienenud kõigile.

Nõustun. 32. bussi teeninduspiirkond on kohati täiesti lage, see on Tehnika tänava pikas ulatuses – kogu Tehnika-poolne Uue Maailma linnaosa – ainus ühendus Põhja-Tallinnaga ja käib ainult paar tundi tööpäeviti. WTF? Samas dubleerib suures ulatuses 33. bussi liini – kummassegi otsa saaks väga hästi ka millegi muuga. Nii Koplisse kui Männikule käib transporti küll ja küll, eriti Koplisse. Ja siis dubleeritakse selle “töölisbussiga” hommikusi ja õhtusi aegu. Võiks tõmmata seda liini kummastki otsast lühemaks ja panna pidevalt käima. Argipäeva päeval ja nädalalõppudel on Uus Maailm reaalselt ühistranspordita, kõmbi vähemalt kilomeeter maha lähima peatuseni. Absurd.

Hm, ma lihtsalt antropoloogilise huvi pärast küsin: miks sellel sooviavaldusel kaks miinust on? 🙂 Kas kedagi häiris, et Uue Maailma asumisse soovitakse ühistransporti?

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kunagi sõitis buss 8 Balti jaamast Pirita/Mähe poole. Selle osa võiks taastada, Pirita piirkonnal võiks olla ikka ka otsebuss Balti jaama ka. Praegused liinid 114, 115 jms ei lähe arvesse, kuna pole Tallinna bussivõrgu piletisüsteemis

Mina Mähe elanikuna (40 a siin elanud, seega mäletan hästi ka varasemaid aegu) küll sellest huvitatud pole.

Viru terminalis on oluliselt meeldivam bussi oodata kui halva ilmaga keset tänavat, samuti on väga mugav Viru keskuse toidupoest läbi hüpata.

Balti jaama pääseda vajadusel on niikuinii lihtne, kuna Hobujaama trammipeatus on bussipeatusega täiesti kõrvuti ja trammid käivad iga mõne minuti järel.

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Paljude liinide osas ei oska arvamust avaldadau,aga mitme osas küll.
Miks ei sõida ükski buss mööda Tehnika tänavat, hetkel on just Veerenni elamurajoonis väga suur ehitus ja ka uute töökohtade osas.
Samuti võiks nr.73 sõita kuni Synlabi majani?
Järve keskuse juurest võiks sõita buss Balti jääma.
Jah, sõidavad küll rongid, aga liiga harva.

Lasnamäel erinevate osade vahel väga halb liiklus, seda tuleks parandada.
Isiklikult tahaks Ülemistelt otse Tondile, järjekordselt rong sõidab liiga harva.

Rae valla elanikuna ma küll ei soovi linnaliini pikendust ja tasuta ühistransporti, need niigi täis vallasiseselt, aga sooviks paremaid ümberistumisvõimalusi või mitte ainult Tartu mnt.pidi linna sissesõitu.

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Väga tüütu on, et bussid Mustamäe-Kesklinna suunal sõidavad vaid nö pikkupidi, st mööda Sõprus pst, mööda Mustamäe teed, järgmine pikk sirge on Paldiski mnt, aga ristisuunas ei ole. Nt kui tahta kasvõi Siili kandist saada Rocca al Mare või Merimetsa poole, siis tuleb mitme transpordiga minna.

sa unustad nr 12 ja 13 ära, need ju lähevad “risti”

Samuti võiks nr.73 sõita kuni Synlabi majani?

kindlasti mitte – pole vaja tuua kopli narkareid siinseid hoove rappima. alles saime vanglast ja sealsete elanike sõpradest lahti. pigem võiks mööda tehnikat tõesti mõni buss käia terves ulatuses, nt 17 või 23 dubleerivad praegu nagunii poolt oma marsruutidest, üks võiks mööda tehnikat bussijaama minna.

Isiklikult tahaks Ülemistelt otse Tondile, järjekordselt rong sõidab liiga harva

mida sa tondi all mõtled?
ülemistelt tuleb nr 45 buss piki järvevana ja peatub tammsaare tee viadukti juures oleva bensuka ees. ronge tuleb ülemistelt kitsekülla ööpäevas 28tk mõlemas suunas (6-23ni). mõlemalt poolt saab jalgsi kenasti igasse tondi asumi nurka.

39 võiks ka normaalselt südalinna sõita, st mitte keerata Tartu maanteelt ära Liivalaia, et Veerenni sõita, vaid lõpp/algus peaks olema Viru bussiterminal või Estonia.

See Veerenni lõppjaam ongi suhteliselt õnnetu moodustis. Tegelikult lihtsalt nõukaajast jäänud juhuslik kunagi busside jaoks võetud parkimisplatsi osa, mida hetkel veel kinnisvarahaid pole jõudnud (või pole neil lastud) “välja arendada”. Paljud bussid sõidavad nüüd sinna viimased peatusevahed praktiliselt tühjalt (näiteks ka 73).

kas sa üldse tead, mis Veerennis praegu toimub?
Terve tühermaa baltikast kuni veerenni ringini ehitatakse paksult kortermaju täis. esimesed peaksid valmis saama selle aasta lõpul. lisaks tuleb mõne aasta pärast selle kvartali ja trammidepoo vahele veel ca 15korruseliste majade rida. et uued värsked kodanikud üle tee pääseks, tehti veerenni tänava pikale sirjgele 2 valgusfooridega ristmikku just juurde.
espaki ja vangla vahelises osas on ka suured ehitused: tulevad suured büroohooned + suur kaubanduskeskus. end vangla alale tuleb ka midagi. veerenni tervisekeskuse kõrvale tuleb veel üks suur meditsiinimaja. nende vastas: ovaal sai just valmis, kõrvale tuleb ellips (kõrged kontorihooned)

+1
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Bussiliin 40 (mis on üks Tallinna tihedamaid liine, kus eranditult lõõtsbussid sõidavad kuni 10 korda tunnis) – Probleemike on selles, et sellele liinile on läbisegi pandud vähemalt 3 eri tüüpi lõõtsbusse. Kõige nobedamad (uued MAN) ja kõige aeglasemad (vanad Volvo või Scania) nende hulgas. Nobe mudel suudab sõita liini Pelgurannast Viru Keskusse 18-19 minutiga, siis aeglane mudel sama tee ca 22-24 minutiga. Kuna tipptundidel on intervall vaid 6 minutit, siis järgnev nobe mudel sageli püüdis eessõitva aeglase mudeli lõpuks kinni. Lisaks on need aeglased mudelid ka häälekalt möirgavad, kuid kiirendust sellegipoolest arendada ei suuda. Ühel bussil oli ka suruõhusüsteem lekkiv, mistõttu tekkis probleeme peatustes uste sulgemisega (juht proovis ja proovis tükk aega iga kord, kaotades palju aega). Need aeglased on suvel ka väga palavad, sest mootor on vahetult esiosa põranda all ja põrand selle kohal otseselt tuline. Talvel muidugi temperatuuri osas vastupidi mõnusad.

Ma muidugi saan aru, miks erineva liikumisjõudlusega mudeleid samale liinile pannakse, sest need vanad on kõrge põrandaga ja lapsevankrite jaoks on vahele vaja ka madalaid mudeleid liinile saata. Aga jah, kes tahab mugavamalt, vaiksemalt, nobedamalt, sujuvamalt sõita, siis on targem ennast rihtida just nende uute peale. Eriti kui intervall ka nii väike on.

Muide, Scania ühe konkreetse mudeliga (lühike buss, täpsemalt ei oska ma siinkohal mudelinumbrit ära märkida) on veel ka väga häiriv kiirendamise-pidurdamise jõnksutamise probleem. Seal peab reisijana seistes torust täie jõuga kinni hoidma, kui ootamatult kukkuda ei soovi. Seejuures igal kiirendamisel ja pidurdamisel teeb ta mitu sellist jubedat jõnksu järjest (halb automaatsidur? automaatkäigukast?). Neid busse liigub päris palju ja mitmetel liinidel. Viimase kuu jooksul konkreetselt näiteks selline üks buss liinil 8, üks buss liinil 32 jne. Kahju, et ma ei pannud nende ohtlike busside reg.numbrit täpsemalt kirja. Sellega võrreldes uued lõõtsaga MAN bussimudelid liiguvad kiirendades/pidurdades ülimalt sujuvalt, kuigi nad ometi kiirendavad/pidurdavad vägagi efektiivselt ja põhimõtteliselt järsult. Aga väga mugav on nendes seistes sõita, isegi ilma kinnihoidmata. Gaasiga (balloonid katusel) sõitvad lõõtsbussid on ka väga hästi liikuvad. Need mõned gaasibussid (valge-tumesinise küljekujundusega) sai TLT hiljuti MRP liinidelt busse üle võttes.

Niipalju siinkohal ka siis busside mudelite eripäradest, sõitja poolelt kogedes.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 26 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Minu meelest peaks linn oma kodanikekogumise hulluses hoopis piire koomale tõmbama Peetri, Kakumäe, Laagri, Harku ja Tiskre piiridest välja jätma ja seal käivad ühistranspordi oma linnasiseseks liikumiseks suunama. Samuti peaks linna sissesõidu eest linna läbimistasu võtma,et lõpekas see tühja linna ja välja paarutamine oma tittedega lasteaeda/kooli ja ise tööle ja õhtul koju tagasi. Muudntulu sest pole, kui co2 heitmete kõrgw kontsentratsioon elukeskkonnas ja müra. Tehke endale töökohad oma elukoha agulis ja paarutage seal autodega edasi tagasi palju kulub.

+3
-7
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kopli-Tondi tramm võiks ka jälle käima hakata nagu üksvahe oli.

+4
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kopli-Tondi tramm võiks ka jälle käima hakata nagu üksvahe oli.

Kommentaar eemaldatud.
3.2. Vältida tuleb pahatahtliku ja halvustava arutelu algatamist ning jätkamist.

Perekooli Moderaator

0
-14
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Miks ei sõida ükski buss mööda Tehnika tänavat, hetkel on just Veerenni elamurajoonis väga suur ehitus ja ka uute töökohtade osas.

Põhimõtteliselt jah, Tehnika tänav (koos Filtri tee otsa ja edasi viaduktiga Peterburi teele) on nagu üks linna-sisene ringtee. Võiks jah olla bussiliin “Sadam – Balti jaam – Tehnika – Peterburi tee” näiteks (võib sealt edasi ka läbi ees-Lasnamäe ja Reidi tee uuesti sadamasse tagasi jõuda ehk siis täielik ringliin ja sel juhul kahes suunas muidugi). Aga seda Tehnika tänaval sõitmist vist peetakse liiga rongi dubleerivaks. Kuigi rongid sinna suunda eriti sageli ei liigu ja peatusi on neil ka väga vähe.

Samuti võiks nr.73 sõita kuni Synlabi majani?

See on hea mõte. Elavdaks praegu selle 73 liini tühjalt sõitvat Veerenni otsa. Aga siis ei saa enam kasutada bussijuhi puhkepausi pidamiseks Veerenni bussiparklat. Peaks tegema siis bussi ootekohaks tolle Synlabi esise aasa või hoopiski viima puhkeplatsi liini teise otsa, mille ka võiks eespoolsoovitatult viia Tööstuse tn. otsast veidi edasi veel, kas siis Stroomi ranna loodetipu juurde või Maleva tänava kaudu uude Kopli Liinide asumisse.

Järve keskuse juurest võiks sõita buss Balti jääma. Jah, sõidavad küll rongid, aga liiga harva.

Seda nüüd küll veidi oponeeriks – enamuse päevast sõidavad rongid seal 4 korda tunnis (kohati lausa 10 min intervalliga), mis on täiesti sarnane enamuse Tallinna bussiliinide intervalliga.

Lasnamäel erinevate osade vahel väga halb liiklus, seda tuleks parandada.

Oleneb kust ja kuhu. Labürintliin 65 ehk “Tunne Lasnamäed” sõidab Lennujaamast Mustakivi Rimi kõrvale tervelt ligi tund aega, läbides enamuse tagapoolsema Lasnamäe tänavaid. Lisaks 31 ja 51 ka tuuritavad vinka-vonka mööda paljusid vahetänavaid.

Isiklikult tahaks Ülemistelt otse Tondile, järjekordselt rong sõidab liiga harva.

Tondi on suhteliselt laia ala. Buss 13 sõidab ju Ülemiste ristmikult Tondi Sõjakooli peatusesse Tammsaare teel. Aga Tondi rongijaama piirkonda Ülemistelt otse tõesti ei saa praegu. Rongiga Ülemistelt ka otseselt mitte (kuigi Kitseküla peatuse võib küll teatud mööndusega lugeda Tondiks ehk).

Rae valla elanikuna ma küll ei soovi linnaliini pikendust ja tasuta ühistransporti, need niigi täis vallasiseselt, aga sooviks paremaid ümberistumisvõimalusi või mitte ainult Tartu mnt.pidi linna sissesõitu.

Täitumuse määrab intervall ehk busside arv liinil. Põhimõtteliselt Rae vallal mingit rahapuudust pole (Eesti üks rikkamaid valdasid täna), kõik oleks neil tahtmise korral võimalik tellida, nii et sõitjate jaoks mugav ja piisavalt lahe liikuda, ka täiesti tasuta. Aga mis oleks alternatiiv Tartu mnt sissesõidule? Viljandi mnt? Ega see tipptunnil ka eriti lahedam pole. Võib-olla siis kusagilt lagedi kaudu minna. Aga muid teid ju pole! Lennujaama ja järv ees ju. Kiirlaevaga üle Ülemiste järve?

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 26 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kopli-Tondi tramm võiks ka jälle käima hakata nagu üksvahe oli.

Kommentaar eemaldatud.

Mis number tramm sõidab Kopli-Tondi liinil?

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kopli-Tondi tramm võiks ka jälle käima hakata nagu üksvahe oli.

Kommentaar eemaldatud.

Mis number tramm sõidab Kopli-Tondi liinil?

Ma sõidan tihti Kopli trammidega kesklinna, ei ole seal mingit lisaliini tekkinud. Aga väga heameelega kasutaks, tülikas on sealt minna kui soovid sõita Linnahall- Vabaduse väljak. Lühike maa, aga juba tuleb ümberistuda. Jah, 73 käib, aga harva.

+8
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Bussid 24 ja 24A. Mõlemad tulevad linnast mööda Sõpruse pst-d ning kuni Kaja peatuseni on sama marsruut. Ükski buss ei keera Sõpruse puiesteelt Tammsaare teele. Üks neist bussidest võiks ju alternatiivina seda teha (peatuste Lepistiku ja Lehola asemel peatused Sipelga, Mustamäe tee, Tammsaare tee) ning Zolnokist taas ühinemispunkt. Töötan Siili peatuse lähedal ning sealt Prismasse sõitmiseks pean mega ringiga sõitma või siis jala minema. Need, kes Sõpruse pst-lt tahaksid Mustamäe kinno minna, samuti.

Teiseks puudub ühendus Mustamäelt Zolnoki või Magistrali kandi ja Nõmme Vabaduse pst vahel. Praegu on ainus viis sõita nr 10 bussiga Nõmmele või Hiiu jaama, sealt nr 33 bussiga Hiiule ja siis sealt siis bussiga 18 kas ühele või teisele poole. Kokku kolm bussi. Lapsed, kes Mustamäelt näiteks Nõmme ujulasse või Muusikakeskkooli peavad käima, või Mustamäe haigla töötajad, kes seal kandis elavad, peavad tegema seda kolme bussiga.

Number 9 buss võiks käia päeval ka ja õhtul kauem, et turvaliselt ja kiiresti ka peale kella 20 linnast Mustamäele saaks. Taaskord lapsed, kes linnas trennis käivad või isegi, kui teatrist tulla, mis lõpeb peale 21, peab praegu trolliga õhtupimeduses loksuma. Tihti võtan turvalisuse huvides takso. Buss number 9 võiks olla tipptundidel pikk, rahvast on nii palju ja olen mitmeid kordi näinud, kuidas inimesed (eriti noored) on umbsusest, palavusest täistopitud bussis minestanud. Samas täismehed istuvad ning naistele ja raskete koolikottidega lastele istet ei pakuta.

Buss number 37 väljumisajad võiksid olla ka päeval ning ka õhtul natuke kauem. Peale 19 enam Roccast Mustamäele otse ei saa.

Lõpetuseks- puudub igasugune alternatiiv päeval või nädalavahetusel Mustamäelt linna saada, kui näiteks ootad Tammsaare teel või Sääses trolli kui selgub, et trolliliin on maas (torm või avarii). Tammsaare teelt on veel näha, kui trollid mööda Vilde teed otse Leholasse sõidavad, st et peab jala sinna kõndima ja saab nii kesklinna. Sääsest enam silm nii kaugele ei seleta. Aga kui mul on vaja minna mitte linna, vaid näiteks Hipodroomi kanti? Sõpruse puiesteel on busse palju, aga Mustamäe teel ainult troll. Sama ka vastupidi– olen näiteks Lille peatuses ja troll edasi ei sõida, sest kusagil on kas liin maha sõidetud või avarii, aga mul on vaja Mustamäele saada. Olen olnud mõlemas olukorras mitmeid kordi, aja peale minek. Ainus variant on taaskord olnud takso või kondiaur.

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Miks ei sõida ükski buss mööda Tehnika tänavat, hetkel on just Veerenni elamurajoonis väga suur ehitus ja ka uute töökohtade osas.

Põhimõtteliselt jah, Tehnika tänav (koos Filtri tee otsa ja edasi viaduktiga Peterburi teele) on nagu üks linna-sisene ringtee. Võiks jah olla bussiliin “Sadam – Balti jaam – Tehnika – Peterburi tee” näiteks (võib sealt edasi ka läbi ees-Lasnamäe ja Reidi tee uuesti sadamasse tagasi jõuda ehk siis täielik ringliin ja sel juhul kahes suunas muidugi). Aga seda Tehnika tänaval sõitmist vist peetakse liiga rongi dubleerivaks. Kuigi rongid sinna suunda eriti sageli ei liigu ja peatusi on neil ka väga vähe.

Jah,rong sõidab harva. Sealkandis on kesklinnaga ühendus hea,kõigis muudes suundades aga ühendus harv ning enamus inimesi liigub ikkagi ümberistumistega.

Samuti võiks nr.73 sõita kuni Synlabi majani?

See on hea mõte. Elavdaks praegu selle 73 liini tühjalt sõitvat Veerenni otsa. Aga siis ei saa enam kasutada bussijuhi puhkepausi pidamiseks Veerenni bussiparklat. Peaks tegema siis bussi ootekohaks tolle Synlabi esise aasa või hoopiski viima puhkeplatsi liini teise otsa, mille ka võiks eespoolsoovitatult viia Tööstuse tn. otsast veidi edasi veel, kas siis Stroomi ranna loodetipu juurde või Maleva tänava kaudu uude Kopli Liinide asumisse.

Järve keskuse juurest võiks sõita buss Balti jääma. Jah, sõidavad küll rongid, aga liiga harva.

Seda nüüd küll veidi oponeeriks – enamuse päevast sõidavad rongid seal 4 korda tunnis (kohati lausa 10 min intervalliga), mis on täiesti sarnane enamuse Tallinna bussiliinide intervalliga.

Lasnamäel erinevate osade vahel väga halb liiklus, seda tuleks parandada.

Oleneb kust ja kuhu. Labürintliin 65 ehk “Tunne Lasnamäed” sõidab Lennujaamast Mustakivi Rimi kõrvale tervelt ligi tund aega, läbides enamuse tagapoolsema Lasnamäe tänavaid. Lisaks 31 ja 51 ka tuuritavad vinka-vonka mööda paljusid vahetänavaid.
no just enne jõuad Lasnamäel jala teise otsa,kui buss nr.65. Linnaga ühendus on Lasnamäel suurepärane, aga erinevad asumite ühendus halb ja arvestama peab ka seda,et lasnamäelased on linnaosast välja eriti ei liigu.

Isiklikult tahaks Ülemistelt otse Tondile, järjekordselt rong sõidab liiga harva.

Tondi on suhteliselt laia ala. Buss 13 sõidab ju Ülemiste ristmikult Tondi Sõjakooli peatusesse Tammsaare teel. Aga Tondi rongijaama piirkonda Ülemistelt otse tõesti ei saa praegu. Rongiga Ülemistelt ka otseselt mitte (kuigi Kitseküla peatuse võib küll teatud mööndusega lugeda Tondiks ehk).
Mõtlesin tõesti Kalevi piirkonda ja jalgpallistaadioni piirkonda.

Rae valla elanikuna ma küll ei soovi linnaliini pikendust ja tasuta ühistransporti, need niigi täis vallasiseselt, aga sooviks paremaid ümberistumisvõimalusi või mitte ainult Tartu mnt.pidi linna sissesõitu.

Täitumuse määrab intervall ehk busside arv liinil. Põhimõtteliselt Rae vallal mingit rahapuudust pole (Eesti üks rikkamaid valdasid täna), kõik oleks neil tahtmise korral võimalik tellida, nii et sõitjate jaoks mugav ja piisavalt lahe liikuda, ka täiesti tasuta. Aga mis oleks alternatiiv Tartu mnt sissesõidule? Viljandi mnt? Ega see tipptunnil ka eriti lahedam pole. Võib-olla siis kusagilt lagedi kaudu minna. Aga muid teid ju pole! Lennujaama ja järv ees ju. Kiirlaevaga üle Ülemiste järve?

Rae vald on tõesti rikas, aga elanike juurdevool suur, seetõttu ei soovikski linnaliini pikendust. Vaid et oleks ühendus üle Viljandi mnt, Lasnamäe ja Tartu mnt.

See vähendaks Tartu mnt.piirkonna koormust ka linnaelanikele.

Huvitaval kombel on jäänud arutelust välja Ülemiste linnak, kuhu liigub iga päev mitu tuhat inimest. Ühenduseks on bussid ja rong, kuid töötajate arv ületab ühistranspordi pakkumise. Ainuke uus liin sinna on 45.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 90 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Tallinna ühistranspordiliinid – Mida võiks pikendada, lühendada, muuta?