Hankook i Pike naastrehvid on väga head talverehvid, hinna ja kvaliteedi suhe paigas. Olen neid ostnud juba kolmele autole.
Mäletamist mööda on need rehvid lihtsalt paksult naelasid täis löödud – sellega saavutatakse hea pidamine jää peal; aga kummisega neil tipptasemel pole ning teistes oludes nad enam nii head pole.
Hankook i Pike naastrehvid on väga head talverehvid, hinna ja kvaliteedi suhe paigas. Olen neid ostnud juba kolmele autole.
Mäletamist mööda on need rehvid lihtsalt paksult naelasid täis löödud – sellega saavutatakse hea pidamine jää peal; aga kummisega neil tipptasemel pole ning teistes oludes nad enam nii head pole.
Need ei olegi üleüldises vaates tipptasemel rehvid. Need on lihtsalt oma hinna ja kvaliteedi suhtelt parim valik. Kui raha pärast muretsema ei pea, siis võib osta loomulikult alati testivõitja. Kes siiski hinda jälgib, on rahul ka kolmanda koha saavutanud rehviga. Tippkvaliteeti soodsa hinnaga ei saa. Aga väga head kvaliteeti on siiski võimalik saada.
Kui nad jää peal on head, siis millistes teistes oludes peaks naastrehvid veel head olema ?
Talverehvidega sõidetakse ju sügisest kevadeni ja selle ajaga tuleb ette igasuguseid teeolusid – kuiva ja märga asfalti, lahtist lund ja kinnitallatud lund, ning päris jäisel pinnal sõidad tegelikult vaid väikese osa ajast. Hea, kui rehv on oma omadustelt tasakaalus ning käitub kõigis nendes oludes hästi.
Nii, võiks nüüd siiski teemaalgatajale nõu anda lähtuvalt algandmetest, mida meil kahjuks ei ole.
Hei, teemaalgataja, kus elad (linn v maa), kus sõidad ja kui palju sõidad? Pole ju mõtet rääkida siin mingitest kallitest naastrehvidest (ega üldse naastrehvidest), kui TA viib näiteks 5 päeva nädalas lapsi linnas paari km kaugusele lasteaeda ja satub 4-5 korda talve jooksul Tallinn-Tartu maanteele sõitma.
Talverehvidega sõidetakse ju sügisest kevadeni ja selle ajaga tuleb ette igasuguseid teeolusid – kuiva ja märga asfalti, lahtist lund ja kinnitallatud lund, ning päris jäisel pinnal sõidad tegelikult vaid väikese osa ajast. Hea, kui rehv on oma omadustelt tasakaalus ning käitub kõigis nendes oludes hästi.
Ei ole olemas sellist rehvi, mis erinevates oludes võrdselt hästi käitub. Selleks tulebki enne rehve ostma minekut läbi mõelda, kui palju sa sõidad ja kus sa sõidad ja millised tingimused on valdavad. Kui Sul ei ole vaja iga nädal liigelda jäistel metsateedel, vaid tõenäoliselt satud linnaoludest ja suurtest trassidest, kus on suhteliselt intensiivne teehooldus, kõrvale vaid üksikud korrad talve jooksul, ei ole mõtet naaste osta. Ostad korralikud lamellid ja halvemates teeoludes oled lihtsalt ettevaatlikum ja sõidad aeglasemalt. Kui sõidad valdavalt näiteks Kuressaares Saaremaal, kus igal talvel püsivalt lundki ei saja, siis ei ole ka naastud hädavajalikud. Aga kui Sa näiteks pead oma töö tõttu terve talve alustama sõitu hommikul varavalges ja sõitma kellaaja peale vabariigi teise otsa, liiklema metsa- ja karjääriteedel, mis on esiteks kitsad, teiseks seal enamasti lund ei lükatagi, vaid see sõidetakse suurte masinate poolt lihtsalt kinni ja need muutuvad täiesti liuväljadeks, siis on naastud hädavajalikud. Aga siis lepid ka sellega, et müra on rohkem ja sõit siledal asfaldil mõnevõrra ebamugavam.
Kui siin juba absoluutselt kõiki võimalusi arvestatakse, siis ma mõtleks ka sellele, kas tahan talvel Eestist välja liikuda. Nt juba Poolas on naelad keelatud. Võibolla kuskil mujal veel.