Millised on teie noorte muljed e-testidest? Meie põhikooli lõpetaja ütles, et eesti keel oli lihtne, matemaatika testi puhul aga jäi aega puudu ning ühe ülesande tegi kindlalt valesti.
Teema: Tartu gümnaasiumite ühiskatsed 2020
Seal oli hunnik Tallinna koole ka. Minu laps oli samuti peale eesti keelt rõõmus, aga peale matemaatikat kurb. Ütles, et alguse poole oli raskem ja kohati ei osanud ja lõpus nägi et oskab, aga aeg sai otsa.
Matemaatika test oli jah napikas, mu laps teadis juba proovitesti lahendamisest, et ajast võib puudu tulla. Ütles, et ta pole elu sees nii kiiresti ruutvõrrandeid lahendanud kui nüüd. Aga jõudis kõik ära lahendada viimase minuti kukkudes. Eesti keeles jäi jälle pool aega üle, selle aja oleks ju võinud matemaatika jaoks kasutada. Samas olid kõigil võrdsed tingimused, ajanappus kajastub tõenäoliselt ka tulemustes.
Matemaatika test oli jah napikas, mu laps teadis juba proovitesti lahendamisest, et ajast võib puudu tulla. Ütles, et ta pole elu sees nii kiiresti ruutvõrrandeid lahendanud kui nüüd. Aga jõudis kõik ära lahendada viimase minuti kukkudes. Eesti keeles jäi jälle pool aega üle, selle aja oleks ju võinud matemaatika jaoks kasutada. Samas olid kõigil võrdsed tingimused, ajanappus kajastub tõenäoliselt ka tulemustes.
Meil oli sama, et eesti keele test oli poole tunniga tehtud. Laps ütles, et kui oleks mata testiks 10 min lisaks olnud, oleks kõik ära jõudnud.
Katsed peavadki olema sellised, et kõik ei soorita. Võimalus õpilasi selekteerid ongi paraku matemaatikaga.
Ei tea, kas järgmine aasta on ka sisseastimuskatsed e-testidena?
Katsed peavadki olema sellised, et kõik ei soorita. Võimalus õpilasi selekteerid ongi paraku matemaatikaga.
Praegu selekteeris ülesannete järjekord. Ülesandeid tuli teha kindlas järjekorras. Kui esimesed võtsid rohkem aega, siis jäi järgmiste jaoks, mida oleks vbl paremini osanud, vähe aega.
Katsed peavadki olema sellised, et kõik ei soorita. Võimalus õpilasi selekteerid ongi paraku matemaatikaga.
Praegu selekteeris ülesannete järjekord. Ülesandeid tuli teha kindlas järjekorras. Kui esimesed võtsid rohkem aega, siis jäi järgmiste jaoks, mida oleks vbl paremini osanud, vähe aega.
Nõus, meil just nii oligi, et ühe eespool oleva ülesandega läks palju aega ja seetõttu jäi ajahätta (kuigi tagapool olevaid ülesandeid oskas kôiki).
Katsed peavadki olema sellised, et kõik ei soorita. Võimalus õpilasi selekteerid ongi paraku matemaatikaga.
Praegu selekteeris ülesannete järjekord. Ülesandeid tuli teha kindlas järjekorras. Kui esimesed võtsid rohkem aega, siis jäi järgmiste jaoks, mida oleks vbl paremini osanud, vähe aega.
Jah, kerimisvõimalus oleks vist olla ikka võinud.
Katsed peavadki olema sellised, et kõik ei soorita. Võimalus õpilasi selekteerid ongi paraku matemaatikaga.
Praegu selekteeris ülesannete järjekord. Ülesandeid tuli teha kindlas järjekorras. Kui esimesed võtsid rohkem aega, siis jäi järgmiste jaoks, mida oleks vbl paremini osanud, vähe aega.
Nõus, meil just nii oligi, et ühe eespool oleva ülesandega läks palju aega ja seetõttu jäi ajahätta (kuigi tagapool olevaid ülesandeid oskas kôiki).
Katsed peavadki olema sellised, et kõik ei soorita. Võimalus õpilasi selekteerid ongi paraku matemaatikaga.
Praegu selekteeris ülesannete järjekord. Ülesandeid tuli teha kindlas järjekorras. Kui esimesed võtsid rohkem aega, siis jäi järgmiste jaoks, mida oleks vbl paremini osanud, vähe aega.
Nõus, meil just nii oligi, et ühe eespool oleva ülesandega läks palju aega ja seetõttu jäi ajahätta (kuigi tagapool olevaid ülesandeid oskas kôiki).
Meil oli täpselt sama. Lõpp jäi tegemata ja lapsel korraks lausa vihapisarad silmas.
Meil oli täpselt sama. Lõpp jäi tegemata ja lapsel korraks lausa vihapisarad silmas.
Täpselt sama siin… Eesti keeles jäi rohkem kui pool aega üle ja laps lausa kahtles, et äkki ta ei pannud kõiki ülesandeid tähele. Matemaatikas ütles, et jäi ühe ülesande juurde kauemaks pidama ja seetõttu ei jõudnud lõpust mingit asja ära teha (kuigi oleks seda enda sõnul kindlasti osanud). Oli ka väga kurb. Matemaatika on tal tunnistusel “väga hea”, oskab kõike, aga on muidu veidi aeglasema loomuga ja vajab aega süvenemiseks, kontrollimiseks.
Minu jaoks on arusaamatu, miks ei võinud nad kõiki ülesandeid korraga näha ja neid siis suvalises järjekorras teha. See oleks aidanud palju paremini oma aega planeerida, lahendada kõigepealt kiiresti ära need, mida kohe oskasid ja siis oleks saanud nende keerulisemate ja mahukamate juures rahulikult süveneda. Praegused tulemused ei pruugi ju üldse anda objektiivset pilti lapse tegelikest teadmisest.
Matemaatika test oli jah napikas, mu laps teadis juba proovitesti lahendamisest, et ajast võib puudu tulla. Ütles, et ta pole elu sees nii kiiresti ruutvõrrandeid lahendanud kui nüüd. Aga jõudis kõik ära lahendada viimase minuti kukkudes. Eesti keeles jäi jälle pool aega üle, selle aja oleks ju võinud matemaatika jaoks kasutada. Samas olid kõigil võrdsed tingimused, ajanappus kajastub tõenäoliselt ka tulemustes.
Minu oma ütles, et proovitestides ei läinud nii kiireks????
Meil oli täpselt sama. Lõpp jäi tegemata ja lapsel korraks lausa vihapisarad silmas.
Täpselt sama siin… Eesti keeles jäi rohkem kui pool aega üle ja laps lausa kahtles, et äkki ta ei pannud kõiki ülesandeid tähele. Matemaatikas ütles, et jäi ühe ülesande juurde kauemaks pidama ja seetõttu ei jõudnud lõpust mingit asja ära teha (kuigi oleks seda enda sõnul kindlasti osanud). Oli ka väga kurb. Matemaatika on tal tunnistusel “väga hea”, oskab kõike, aga on muidu veidi aeglasema loomuga ja vajab aega süvenemiseks, kontrollimiseks.
Minu jaoks on arusaamatu, miks ei võinud nad kõiki ülesandeid korraga näha ja neid siis suvalises järjekorras teha. See oleks aidanud palju paremini oma aega planeerida, lahendada kõigepealt kiiresti ära need, mida kohe oskasid ja siis oleks saanud nende keerulisemate ja mahukamate juures rahulikult süveneda. Praegused tulemused ei pruugi ju üldse anda objektiivset pilti lapse tegelikest teadmisest.
Loodame, et ikka test piisavalt sooritatud, hoian pöialt!????
Täpselt samad tunded ka minu lapsel. Matemaatikas jäi aega puudu
K
Juhendis oli kirjas, et testi variante on mitu ja satub juhuslik. Tundub, et raskemast kergem matemaatika osa oli taotluslik????
Juhendis oli kirjas, et testi variante on mitu ja satub juhuslik. Tundub, et raskemast kergem matemaatika osa oli taotluslik????
Arvan ka, sest andekas ja tublim jõudis siis kõik tehtud. Kui kohti on vähem kui soovijaid, siis kuidagi peab ju saama klassid komplekteeritud. Nüüd sai katsetaja ise kohe aru, kas tal läks hästi või jäi midagi vajaka. Muidugi, kui olid väga keerulised ja mahukad ülesanded, siis võivad mõned ka neist sisse saada, kes arvavad, et neil ei läinud just kõige paremini. Kõik sõltub taustsüsteemist.
Juhendis oli kirjas, et testi variante on mitu ja satub juhuslik. Tundub, et raskemast kergem matemaatika osa oli taotluslik????
Arvan ka, sest andekas ja tublim jõudis siis kõik tehtud. Kui kohti on vähem kui soovijaid, siis kuidagi peab ju saama klassid komplekteeritud. Nüüd sai katsetaja ise kohe aru, kas tal läks hästi või jäi midagi vajaka. Muidugi, kui olid väga keerulised ja mahukad ülesanded, siis võivad mõned ka neist sisse saada, kes arvavad, et neil ei läinud just kõige paremini. Kõik sõltub taustsüsteemist.
Nii ma ei arva. Pigem jõudis tehtud see, kes väga tugev matemaatikas.
Andekus ja tublidus ei puutu liiga palju asjasse. Eriti, kui see ajahätta jäämine oli nüüd valdav.
Minu lapsel tekkisid probleemid serveriga. Tema jaoks oli mata lihtne aga probleemid süsteemis segasid. Ja ta ei olnud oma klassis ainuke, kes nägi serverite ülekoormust.
Tema jaoks on nüüd lahendus Tallinna katsed või Tartus paberkandjal mata uuesti teha.
Minu lapsel tekkisid probleemid serveriga. Tema jaoks oli mata lihtne aga probleemid süsteemis segasid. Ja ta ei olnud oma klassis ainuke, kes nägi serverite ülekoormust.
Tema jaoks on nüüd lahendus Tallinna katsed või Tartus paberkandjal mata uuesti teha.
Vaesed selle aasta katsejänesed????
Minu lapsel tekkisid probleemid serveriga. Tema jaoks oli mata lihtne aga probleemid süsteemis segasid. Ja ta ei olnud oma klassis ainuke, kes nägi serverite ülekoormust.
Tema jaoks on nüüd lahendus Tallinna katsed või Tartus paberkandjal mata uuesti teha.
Vaesed selle aasta katsejänesed????
Aga ongi ju katsejänesed 🙂 Nüüd on veel 10 päeva praadimist ka, et näha palju sellest õnnetust matemaatika testist punkte tuli ja kas esimene eelistus kutsub vestlusele. Meil paraku on esimese eelistuse kooli puhul oluline just matemaatika testi tulemus. Meie oma valis sellise taktika, et kui nägi, et aega jääb puudu, lahendas ülesanded osaliselt. St, et kui ühe ülesande puhul oli vaja leida 5 vastust, siis tegi ära 4 jm ja läks ära järgmise ülesande juurde. Kui ülesanded oleks korraga näha olnud, või oleks olnud vähemasti tagasikerimise võimalus, siis oleks tulemus kindlasti parem.
Minu lapsel tekkisid probleemid serveriga. Tema jaoks oli mata lihtne aga probleemid süsteemis segasid. Ja ta ei olnud oma klassis ainuke, kes nägi serverite ülekoormust.
Tema jaoks on nüüd lahendus Tallinna katsed või Tartus paberkandjal mata uuesti teha.
Vaesed selle aasta katsejänesed????
Aga ongi ju katsejänesed ???? Nüüd on veel 10 päeva praadimist ka, et näha palju sellest õnnetust matemaatika testist punkte tuli ja kas esimene eelistus kutsub vestlusele. Meil paraku on esimese eelistuse kooli puhul oluline just matemaatika testi tulemus. Meie oma valis sellise taktika, et kui nägi, et aega jääb puudu, lahendas ülesanded osaliselt. St, et kui ühe ülesande puhul oli vaja leida 5 vastust, siis tegi ära 4 jm ja läks ära järgmise ülesande juurde. Kui ülesanded oleks korraga näha olnud, või oleks olnud vähemasti tagasikerimise võimalus, siis oleks tulemus kindlasti parem.
Kui oma laps osaleb, siis läheneme emotsionaalsemalt, aga pigem tundub see süsteem nagu kaelast ära saaamise moodi. Et jääks võimalikult vähe sõelale juba ilma vestluseta.
Loodame parimat. Meie laps õhtul üritas rahulikult analüüsida seda matat ja arvas et umbes kolm ülesannet jäi tegemata ja et midagi jõudis viimasel sekundil imekombel veel lisada.