Esileht Koolilaps Tartu Miina Härma Gümnaasium

Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )

Teema: Tartu Miina Härma Gümnaasium

Postitas:

Täna tulid tulemused, kuidas lastel läks?

Kuidas lapsed hindasid katseid? Kas lihtsad või rasked?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei saanud kahjuks sisse, 2 punkti alla lävendi. Ise hindas katseid lihtsaks, sest oli sarnaseid ülesandeid mingis vihikus teinud, aga sel päeval vedas õigekiri alt.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 21.02 14:06; 27.02 10:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tartus ei ole küll väga suurt mõtet sinna MHG-sse pürgida … või siiski, on mõtet neil, kes väga täpselt teavad mis seal ees ootab ja on täiesti kindlad, et seda oma lapsele tahavad.

+3
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 21.02 17:38; 26.02 17:10; 28.02 09:50; 29.02 15:33; 29.02 16:13; 29.02 19:48;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ikka mõtet Miinasse proovida. Sealne keskkond innustab õppima, seal toetatakse andekaid lapsi ja arendatakse. Kui laps andekas pole, läheb seal tõesti raskeks, sest kool on tõesti suuresti orienteeritud headele tulemustele õppetöös ja olümpiaadidel.

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ikka mõtet Miinasse proovida. Sealne keskkond innustab õppima, seal toetatakse andekaid lapsi ja arendatakse. Kui laps andekas pole, läheb seal tõesti raskeks, sest kool on tõesti suuresti orienteeritud headele tulemustele õppetöös ja olümpiaadidel.

Tegelikult on reaalsus selline, et praktiliselt kõik kes sinna sisse saavad, on andekad. Nende hulgas on lisaks lihtsalt andekatele aga ka neid, keda võib nimetada kas lapsgeeniusteks või siis erakordselt andekateks. Igas lennus vast 1-2 sellist last umbes. Aga olümpiaadidele saadetakse sealt koolist ju samapalju lapsi kui mujalt. See tähendab seda, et lapsed kes mujal koolis käies kas mõnes aines või kõigis ainetes olümpiaadidel käiks, ei kuulu MHG-s kunagi sellesse valikusse, sest neist on ikka paar veel andekamat. Jah, tulemused on siis sellised, et piirkonnaolümpiaadide esikolmikus on ikka ka mõni MHG laps. Aga paljud tublid, töökad ja andekad lapsed ei saa seal koolis kunagi isegi mitte hea sõnaga kiita, rääkimata veel esiletõstmisest või kooli esindama saatmisest. Selle kooli lõpetajate hulgas on palju põhjendamatult madala enesehinnanguga inimesi…

Võib-olla meie lapsel lihtsalt ka ei vedanud klassijuhataja ja klassiga, aga pärast seda, kui otsustasime lapse MHG-st ära võtta ja teise kooli panna, sai stressis lapsest (kes vahel ennast haigeks valetas, et mitte kooli minna) õnnelik koolilaps. Ja tegu pole lapsega kes “pole andekas”, sest ta on piirkonnaolümpiaadidel päris mitmes erinevas aines esikümne seas olnud ja ka koolis pea igas aines tubli.

Aga lõpuks siiski – osadele lastele ja nende vanematele sobib MHG ikkagi hästi, nii et ma võib-olla võtaks tagasi oma varasema kommentaari, et pole mõtet sinna pürgida – ehk mõne jaoks ikka on. Aga – uskuge mind, tublisid ja andekaid lapsi toetatakse ja arendatakse teistes Tartu koolides ka, samuti innustatakse õppima ja teadmiste poole pürgima.

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 21.02 17:38; 26.02 17:10; 28.02 09:50; 29.02 15:33; 29.02 16:13; 29.02 19:48;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nojah, lapsed on erinevad. Minu MHGs põhikoolis käiv laps on näiteks nii laisk, et vabatahtlikult kuskile olümpiaadile või mujale kooli esindama minna ei viitsiks, samuti ei ole ta vähemalt hetkel motiveeritud üheski aines kriipsugi rohkem õppima kui koolis nõutakse. Aga samas on tal hea mälu, kiire ja loogiline mõtlemine ja ta saab kõigi kooliasjadega kiiresti ja edukalt hakkama (lapsgeenius ei ole). Kui ta mõnes muus koolis käiks, siis peaks ta veel vähem pingutama ja läheks lihtsalt liiga laisaks.
Jah, mõnede laste enesehinnangule mõjub halvasti, kui nad parimate seas pole, neile võibolla tõesti MHG ei sobi.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ikka mõtet Miinasse proovida. Sealne keskkond innustab õppima, seal toetatakse andekaid lapsi ja arendatakse. Kui laps andekas pole, läheb seal tõesti raskeks, sest kool on tõesti suuresti orienteeritud headele tulemustele õppetöös ja olümpiaadidel.

Tegelikult on reaalsus selline, et praktiliselt kõik kes sinna sisse saavad, on andekad. Nende hulgas on lisaks lihtsalt andekatele aga ka neid, keda võib nimetada kas lapsgeeniusteks või siis erakordselt andekateks. Igas lennus vast 1-2 sellist last umbes. Aga olümpiaadidele saadetakse sealt koolist ju samapalju lapsi kui mujalt. See tähendab seda, et lapsed kes mujal koolis käies kas mõnes aines või kõigis ainetes olümpiaadidel käiks, ei kuulu MHG-s kunagi sellesse valikusse, sest neist on ikka paar veel andekamat. Jah, tulemused on siis sellised, et piirkonnaolümpiaadide esikolmikus on ikka ka mõni MHG laps. Aga paljud tublid, töökad ja andekad lapsed ei saa seal koolis kunagi isegi mitte hea sõnaga kiita, rääkimata veel esiletõstmisest või kooli esindama saatmisest. Selle kooli lõpetajate hulgas on palju põhjendamatult madala enesehinnanguga inimesi…

Võib-olla meie lapsel lihtsalt ka ei vedanud klassijuhataja ja klassiga, aga pärast seda, kui otsustasime lapse MHG-st ära võtta ja teise kooli panna, sai stressis lapsest (kes vahel ennast haigeks valetas, et mitte kooli minna) õnnelik koolilaps. Ja tegu pole lapsega kes “pole andekas”, sest ta on piirkonnaolümpiaadidel päris mitmes erinevas aines esikümne seas olnud ja ka koolis pea igas aines tubli.

Aga lõpuks siiski – osadele lastele ja nende vanematele sobib MHG ikkagi hästi, nii et ma võib-olla võtaks tagasi oma varasema kommentaari, et pole mõtet sinna pürgida – ehk mõne jaoks ikka on. Aga – uskuge mind, tublisid ja andekaid lapsi toetatakse ja arendatakse teistes Tartu koolides ka, samuti innustatakse õppima ja teadmiste poole pürgima.

Kui vanalt kooli vahetasite ja kas strss oli juba algusest peale?

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 21.02 14:06; 27.02 10:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui vanalt kooli vahetasite ja kas strss oli juba algusest peale?

Kooli vahetasime enne algkooli lõppu. Ütleks, et asju millega rahul ei olnud, oli algusest peale (näiteks see, et algklasside klassijuhataja juhatas korraga kahte klassi – ühte tavalist ja teist väikest rahvusvahelist, loomulikult jõudis ta oma klassi jaoks vaid minimaalselt olemas olla), aga alguses ikka lootsime, et laps harjub ja kohaneb ja koolielu läheb tema jaoks toredamaks. Siiski jõudsime lõpuks koolivahetuse otsuseni, mida meie pole hetkegi kahetsenud.

Aga eks sellega ole nagu kõigi koolidega – algklassides oleneb väga palju klassijuhatajast ja seal koolis on tegelikult väga toredaid algklassiõpetajaid.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 21.02 17:38; 26.02 17:10; 28.02 09:50; 29.02 15:33; 29.02 16:13; 29.02 19:48;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ikka mõtet Miinasse proovida. Sealne keskkond innustab õppima, seal toetatakse andekaid lapsi ja arendatakse. Kui laps andekas pole, läheb seal tõesti raskeks, sest kool on tõesti suuresti orienteeritud headele tulemustele õppetöös ja olümpiaadidel.

Tegelikult on reaalsus selline, et praktiliselt kõik kes sinna sisse saavad, on andekad. Nende hulgas on lisaks lihtsalt andekatele aga ka neid, keda võib nimetada kas lapsgeeniusteks või siis erakordselt andekateks. Igas lennus vast 1-2 sellist last umbes. Aga olümpiaadidele saadetakse sealt koolist ju samapalju lapsi kui mujalt. See tähendab seda, et lapsed kes mujal koolis käies kas mõnes aines või kõigis ainetes olümpiaadidel käiks, ei kuulu MHG-s kunagi sellesse valikusse, sest neist on ikka paar veel andekamat. Jah, tulemused on siis sellised, et piirkonnaolümpiaadide esikolmikus on ikka ka mõni MHG laps. Aga paljud tublid, töökad ja andekad lapsed ei saa seal koolis kunagi isegi mitte hea sõnaga kiita, rääkimata veel esiletõstmisest või kooli esindama saatmisest. Selle kooli lõpetajate hulgas on palju põhjendamatult madala enesehinnanguga inimesi…

Võib-olla meie lapsel lihtsalt ka ei vedanud klassijuhataja ja klassiga, aga pärast seda, kui otsustasime lapse MHG-st ära võtta ja teise kooli panna, sai stressis lapsest (kes vahel ennast haigeks valetas, et mitte kooli minna) õnnelik koolilaps. Ja tegu pole lapsega kes “pole andekas”, sest ta on piirkonnaolümpiaadidel päris mitmes erinevas aines esikümne seas olnud ja ka koolis pea igas aines tubli.

Aga lõpuks siiski – osadele lastele ja nende vanematele sobib MHG ikkagi hästi, nii et ma võib-olla võtaks tagasi oma varasema kommentaari, et pole mõtet sinna pürgida – ehk mõne jaoks ikka on. Aga – uskuge mind, tublisid ja andekaid lapsi toetatakse ja arendatakse teistes Tartu koolides ka, samuti innustatakse õppima ja teadmiste poole pürgima.

kiita saavad küll. aga kõik ikka ka seal koolis andekad ei ole. Eriti reaalainetes.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui vanalt kooli vahetasite ja kas strss oli juba algusest peale?

Kooli vahetasime enne algkooli lõppu. Ütleks, et asju millega rahul ei olnud, oli algusest peale (näiteks see, et algklasside klassijuhataja juhatas korraga kahte klassi – ühte tavalist ja teist väikest rahvusvahelist, loomulikult jõudis ta oma klassi jaoks vaid minimaalselt olemas olla), aga alguses ikka lootsime, et laps harjub ja kohaneb ja koolielu läheb tema jaoks toredamaks. Siiski jõudsime lõpuks koolivahetuse otsuseni, mida meie pole hetkegi kahetsenud.

Aga eks sellega ole nagu kõigi koolidega – algklassides oleneb väga palju klassijuhatajast ja seal koolis on tegelikult väga toredaid algklassiõpetajaid.

ma arvan, et tean, kellest juttu, vähemalt kirjeldus klapib ühe mu lapse klassiõe omaga
kas teie puhul polnud asi mitte selles, et kuigi laps oli tubli ja tark, ei olnud ta lihtsalt sotsiaalselt kooliküps ja su laps ei leidnud endale sõpru? see laps, keda mina mõtlen, oli väga vaikne ja tagasihoidlik, tuli tihti esimeses klassis nuttes kooli ja hoidis ise teistest eemale, sest ei suutnud uue olukorraga kohaneda. väikesed lapsed ei hakka sellist väga kampa kutsuma ja nii ta üksi jääbki. hiljem kooli vahetades on ju ka klassikaaslased juba küpsemad. klassjuhataja oli neil küll väga 5+ ning sai hakkama mõlema klassiga ning lapsed väga hindasid teda.
uus kool, kuhu see tüdruk läks, on ju hoopis teise suunitlusega kui mhg ja sealne keskkond sobis talle kindlasti paremini.
mhg on ju teada ja tuntud selle poolest, et õpilasi utsitatakse õppima ja et õppekava on pigelisem kui tavakoolis. kui sinna kooli panna laps, kes ei ole tegelikult veel sotsiaalselt kooliküps, on karuteene lapsele, mitte ei ole kooli süü. sotsiaalne kooliküpsus on hakkamasaamisel märksa olulisem kui lugemisoskus ning sellisel puhul tasub mõelda koolipikenduse taotlemisele

0
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 29.02 07:21; 29.02 15:47; 29.02 18:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui vanalt kooli vahetasite ja kas strss oli juba algusest peale?

Kooli vahetasime enne algkooli lõppu. Ütleks, et asju millega rahul ei olnud, oli algusest peale (näiteks see, et algklasside klassijuhataja juhatas korraga kahte klassi – ühte tavalist ja teist väikest rahvusvahelist, loomulikult jõudis ta oma klassi jaoks vaid minimaalselt olemas olla), aga alguses ikka lootsime, et laps harjub ja kohaneb ja koolielu läheb tema jaoks toredamaks. Siiski jõudsime lõpuks koolivahetuse otsuseni, mida meie pole hetkegi kahetsenud.

Aga eks sellega ole nagu kõigi koolidega – algklassides oleneb väga palju klassijuhatajast ja seal koolis on tegelikult väga toredaid algklassiõpetajaid.

ma arvan, et tean, kellest juttu, vähemalt kirjeldus klapib ühe mu lapse klassiõe omaga

kas teie puhul polnud asi mitte selles, et kuigi laps oli tubli ja tark, ei olnud ta lihtsalt sotsiaalselt kooliküps ja su laps ei leidnud endale sõpru? see laps, keda mina mõtlen, oli väga vaikne ja tagasihoidlik, tuli tihti esimeses klassis nuttes kooli ja hoidis ise teistest eemale, sest ei suutnud uue olukorraga kohaneda. väikesed lapsed ei hakka sellist väga kampa kutsuma ja nii ta üksi jääbki. hiljem kooli vahetades on ju ka klassikaaslased juba küpsemad. klassjuhataja oli neil küll väga 5+ ning sai hakkama mõlema klassiga ning lapsed väga hindasid teda.

uus kool, kuhu see tüdruk läks, on ju hoopis teise suunitlusega kui mhg ja sealne keskkond sobis talle kindlasti paremini.

mhg on ju teada ja tuntud selle poolest, et õpilasi utsitatakse õppima ja et õppekava on pigelisem kui tavakoolis. kui sinna kooli panna laps, kes ei ole tegelikult veel sotsiaalselt kooliküps, on karuteene lapsele, mitte ei ole kooli süü. sotsiaalne kooliküpsus on hakkamasaamisel märksa olulisem kui lugemisoskus ning sellisel puhul tasub mõelda koolipikenduse taotlemisele

Selles vastuses kumab vastu teatav kõrkus. Kas osad lapsed ei või olla vaiksed ja tagasihoidlikud ja need tulebki välja tõrjuda? Vaikus ja tagasihoidlikkus ning kohanemisraskused on kohe märk sellest, et laps pole kooliküps? Ma südamest loodan, et sa ise oma lapsesse sellist mõtteviisi ei süstinud. Ma näen siin kiusamise algeid, millega õpetaja ja kool ehk ei osanud toime tulla. Loomulikult on lihtsam õpetada väljavalituid, kes on ka sotisaalselt lahtised. Üks asi on tõesti õpetada ja õpetada ja õpetada, teine asi on teha seda nii, et ka koolikeskkond soe ja sõbralik oleks. Tarkuse kõrval on oluline ju ka laste emotsionaalne areng ja tundub, et neisse ei suudetud selles olukorras süstida piisavalt empaatilisust. Eraldi teema selles postitused on muidugi see, et olete täiesti isiklikus läinud väites, et teate seda last ja pere. Kui see peaks nii olema, siis tundeid võib teie postitus selles emas/isas tekitada? Empaatia?

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui vanalt kooli vahetasite ja kas strss oli juba algusest peale?

Kooli vahetasime enne algkooli lõppu. Ütleks, et asju millega rahul ei olnud, oli algusest peale (näiteks see, et algklasside klassijuhataja juhatas korraga kahte klassi – ühte tavalist ja teist väikest rahvusvahelist, loomulikult jõudis ta oma klassi jaoks vaid minimaalselt olemas olla), aga alguses ikka lootsime, et laps harjub ja kohaneb ja koolielu läheb tema jaoks toredamaks. Siiski jõudsime lõpuks koolivahetuse otsuseni, mida meie pole hetkegi kahetsenud.

Aga eks sellega ole nagu kõigi koolidega – algklassides oleneb väga palju klassijuhatajast ja seal koolis on tegelikult väga toredaid algklassiõpetajaid.

ma arvan, et tean, kellest juttu, vähemalt kirjeldus klapib ühe mu lapse klassiõe omaga

kas teie puhul polnud asi mitte selles, et kuigi laps oli tubli ja tark, ei olnud ta lihtsalt sotsiaalselt kooliküps ja su laps ei leidnud endale sõpru? see laps, keda mina mõtlen, oli väga vaikne ja tagasihoidlik, tuli tihti esimeses klassis nuttes kooli ja hoidis ise teistest eemale, sest ei suutnud uue olukorraga kohaneda. väikesed lapsed ei hakka sellist väga kampa kutsuma ja nii ta üksi jääbki. hiljem kooli vahetades on ju ka klassikaaslased juba küpsemad. klassjuhataja oli neil küll väga 5+ ning sai hakkama mõlema klassiga ning lapsed väga hindasid teda.

uus kool, kuhu see tüdruk läks, on ju hoopis teise suunitlusega kui mhg ja sealne keskkond sobis talle kindlasti paremini.

mhg on ju teada ja tuntud selle poolest, et õpilasi utsitatakse õppima ja et õppekava on pigelisem kui tavakoolis. kui sinna kooli panna laps, kes ei ole tegelikult veel sotsiaalselt kooliküps, on karuteene lapsele, mitte ei ole kooli süü. sotsiaalne kooliküpsus on hakkamasaamisel märksa olulisem kui lugemisoskus ning sellisel puhul tasub mõelda koolipikenduse taotlemisele

Ei, kindlasti ei olnud meie laps selline. Tal oli juba lasteaias palju sõpru ja koolis ka, üksildasena ta seal ennast ei tundnud. Ka sellest MHG klassist on tal jäänud sõpru, kes on sõbrad siiani. Laps oli kooliküps kindlasti ka juba aasta enne kooli.
Aga – lõppkokkuvõttes pole tähtsust miks, kuid meile see kool ei sobinud. Minu kommentaari mõte ei olnud mitte selles, et koolile midagi otseselt ette heita, vaid et juhtida tähelepanu, et eliitkoolil on plusside kõrval ka omad miinused ja kõigile see kool ei sobi.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 21.02 17:38; 26.02 17:10; 28.02 09:50; 29.02 15:33; 29.02 16:13; 29.02 19:48;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Selles vastuses kumab vastu teatav kõrkus. Kas osad lapsed ei või olla vaiksed ja tagasihoidlikud ja need tulebki välja tõrjuda? Vaikus ja tagasihoidlikkus ning kohanemisraskused on kohe märk sellest, et laps pole kooliküps? Ma südamest loodan, et sa ise oma lapsesse sellist mõtteviisi ei süstinud. Ma näen siin kiusamise algeid, millega õpetaja ja kool ehk ei osanud toime tulla. Loomulikult on lihtsam õpetada väljavalituid, kes on ka sotisaalselt lahtised. Üks asi on tõesti õpetada ja õpetada ja õpetada, teine asi on teha seda nii, et ka koolikeskkond soe ja sõbralik oleks. Tarkuse kõrval on oluline ju ka laste emotsionaalne areng ja tundub, et neisse ei suudetud selles olukorras süstida piisavalt empaatilisust. Eraldi teema selles postitused on muidugi see, et olete täiesti isiklikus läinud väites, et teate seda last ja pere. Kui see peaks nii olema, siis tundeid võib teie postitus selles emas/isas tekitada? Empaatia?

äkki hoopis selle tunde, et asjal võib ka teine vaatanurk olla ja iga laps ei pruugigi sobida igasse kooli? selles pole süüd ei lapsel ega koolil, mõnikord lihtsalt ei sobi asjad omavahel.
miks on vaja kooli ja klassijuhatajat süüdistada, kui tavakoolist raskemasse õppimiskallakuga kooli pandi laps, kes ei olnud sotsiaalselt selleks valmis? laps, kes tuli kohe esimestel päevadel kooli nuttes ja kelle puhul oli aru saada, et juba see suure kooli kisa ja kära ei sobi tema õrna natuuriga. lugeda oskavad paljud juba 5-6aastaselt, aga enamik neist pole veel valmis kooli minema ja seal hakkama saama, seega nupukal lapsel pole keeruline katsetel häid punbkte saada. sotsiaalse valmisoleku hindamiseks koolikatsetel kahjuks aega ei jagu. eriti laps, kes on õrnake ja keda kodus nö vati sees hoitud ja nunnutatud. iga kool on paraku olelusvõitlus ja laps peab selleks valmis olema, klassijuhataja ei saa kogu aeg kõrval olla nagu lasteaiaõpetaja.
ma ei tea, kas jutt on samast lapsest, tõenäoliselt on selliseid lapsi seal olnud teisigi. minu lapse klass oli küll väga ühtehoidev ja alklassiõpetaja tegi selleks palju ka ära, aga üks tüdruk miskipärast ei sobitunud teistega. keegi ei kiusanud teda, teda kaasati tegevustesse, aga kui üks laps tagasihoidlikult kõrvale tõmbub, siis vägisi ei saa teda ju ometi teistega suhtlema sundida.
uude kooli minnes sattus ta ehk väiksemasse klassi või kus oli temasuguseid introverte rohkemgi ning nendega leidis ta ehk kergemini ühise keele. see ema ju ka ise tunnistab, et igale lapsele ei pruugi mhg sobida, aga ega sellepärast siis laps või mhg halvad pole.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 29.02 07:21; 29.02 15:47; 29.02 18:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Selles vastuses kumab vastu teatav kõrkus. Kas osad lapsed ei või olla vaiksed ja tagasihoidlikud ja need tulebki välja tõrjuda? Vaikus ja tagasihoidlikkus ning kohanemisraskused on kohe märk sellest, et laps pole kooliküps? Ma südamest loodan, et sa ise oma lapsesse sellist mõtteviisi ei süstinud. Ma näen siin kiusamise algeid, millega õpetaja ja kool ehk ei osanud toime tulla. Loomulikult on lihtsam õpetada väljavalituid, kes on ka sotisaalselt lahtised. Üks asi on tõesti õpetada ja õpetada ja õpetada, teine asi on teha seda nii, et ka koolikeskkond soe ja sõbralik oleks. Tarkuse kõrval on oluline ju ka laste emotsionaalne areng ja tundub, et neisse ei suudetud selles olukorras süstida piisavalt empaatilisust. Eraldi teema selles postitused on muidugi see, et olete täiesti isiklikus läinud väites, et teate seda last ja pere. Kui see peaks nii olema, siis tundeid võib teie postitus selles emas/isas tekitada? Empaatia?

äkki hoopis selle tunde, et asjal võib ka teine vaatanurk olla ja iga laps ei pruugigi sobida igasse kooli? selles pole süüd ei lapsel ega koolil, mõnikord lihtsalt ei sobi asjad omavahel.

miks on vaja kooli ja klassijuhatajat süüdistada, kui tavakoolist raskemasse õppimiskallakuga kooli pandi laps, kes ei olnud sotsiaalselt selleks valmis? laps, kes tuli kohe esimestel päevadel kooli nuttes ja kelle puhul oli aru saada, et juba see suure kooli kisa ja kära ei sobi tema õrna natuuriga. lugeda oskavad paljud juba 5-6aastaselt, aga enamik neist pole veel valmis kooli minema ja seal hakkama saama, seega nupukal lapsel pole keeruline katsetel häid punbkte saada. sotsiaalse valmisoleku hindamiseks koolikatsetel kahjuks aega ei jagu. eriti laps, kes on õrnake ja keda kodus nö vati sees hoitud ja nunnutatud. iga kool on paraku olelusvõitlus ja laps peab selleks valmis olema, klassijuhataja ei saa kogu aeg kõrval olla nagu lasteaiaõpetaja.

ma ei tea, kas jutt on samast lapsest, tõenäoliselt on selliseid lapsi seal olnud teisigi. minu lapse klass oli küll väga ühtehoidev ja alklassiõpetaja tegi selleks palju ka ära, aga üks tüdruk miskipärast ei sobitunud teistega. keegi ei kiusanud teda, teda kaasati tegevustesse, aga kui üks laps tagasihoidlikult kõrvale tõmbub, siis vägisi ei saa teda ju ometi teistega suhtlema sundida.

uude kooli minnes sattus ta ehk väiksemasse klassi või kus oli temasuguseid introverte rohkemgi ning nendega leidis ta ehk kergemini ühise keele. see ema ju ka ise tunnistab, et igale lapsele ei pruugi mhg sobida, aga ega sellepärast siis laps või mhg halvad pole.

Palun ära laima – võib-olla on sinu jutt kellestki teisest, võib-olla tõesti pead silmas just meid. Paraku on su teadmised pealiskaudsed (osad väited ka otseselt valed) ja sa ehk ajad mitut last omavahel sassi.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 21.02 17:38; 26.02 17:10; 28.02 09:50; 29.02 15:33; 29.02 16:13; 29.02 19:48;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Palun ära laima – võib-olla on sinu jutt kellestki teisest, võib-olla tõesti pead silmas just meid. Paraku on su teadmised pealiskaudsed (osad väited ka otseselt valed) ja sa ehk ajad mitut last omavahel sassi.

miks teise lapse vanema arvamus laim on? ma pole ühtki nime kirjutanud ja lapsi lahkub sealt erinevatel põhjustel igal aastal, kindlasti on sel põhjusel lahkunud mitmeid. sina ju arvad, et klassijuhataja ja klassikaaslased olid halvad ja sinu laps see, kellel nendega ei vedanud.
kui osad minu väited on otseselt valed, siis järelikult ei ole see, keda mina mõtlen, sinu laps, lihtsalt sarnased lood. kirjutasingi, et ega ma ei tea, kas jutt on samast lapsest, lihtsalt kirjeldus tundus sarnane. tore, kui su laps leidis teises koolis sõbrad ja oli edukas, ju talle oligi vaja teistsugust keskkonda, aga see ei tee kooli, klassikaaslasi ja klassijuhatajat halvaks, kui nad sinu lapsele ei sobinud. samas kirjutad, et lapsel oli ja on sealt veel praegugi sõpru – järelikult nad ei olnud siis ju halvad?
igal asjal on mitu külge ja sõltub, kust vaadata. see, kellest mina kirjutasin, ei olnud sinu laps, aga ka tema lugu võis teistele hoopis teistsugune paista kui sulle. ema jaoks on ikka oma laps hea ja viga teistes.

Aga paljud tublid, töökad ja andekad lapsed ei saa seal koolis kunagi isegi mitte hea sõnaga kiita, rääkimata veel esiletõstmisest või kooli esindama saatmisest. Selle kooli lõpetajate hulgas on palju põhjendamatult madala enesehinnanguga inimesi…

see sinu väide on küll laim – mhg pakub kõigile huvilistele võimalust õppekavast rohkem õppida, olümpiaadidel ja võistlustel käia, pidevalt kiidetakse ja tunnustatakse ja motiveeritakse õppima. kui kellelgi on mõne ainega probleeme, siis õpetajad ja kaaslased aitavad järjele jne. kõik mu lapsed on käinud mhg-s, neil on seal palju sõpru, kuid ma ei tea kedagi neist, kes oleks madala enesehinnanguga, pigem kõik nad armastavad oma kooli ja saavad elus väga hästi hakkama. nii põhikooli kui gümnaasiumi lõpus saadakse edasi õppima sinna, kuhu tahetakse, pole kellelgi kuulnud, et oleks probleeme olnud sissesaamisega. umbes 2/3 põhikooli lõpetajatest jääb igal aastal oma kooli, sh paljud ülitargad, kes saaks vabalt igale poole, ka see peaks näitama laste rahulolu oma kooliga.

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 29.02 07:21; 29.02 15:47; 29.02 18:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

sina ju arvad, et klassijuhataja ja klassikaaslased olid halvad ja sinu laps see, kellel nendega ei vedanud.

Mõtlesin mitte enam siin sõna võtta, aga paistab, et ikka korra vaja, sest minu väljendusviisist võis vist aru saada, nagu oleks ma öelnud midagi pahasti lapse klassikaaslaste kohta? Vabandust – tõepoolest neile pole midagi ette heita, toredad lapsed nagu ka igal pool mujal. Ka klassijuhatajale ei heida otseselt midagi ette – ta oli olukorras, kuhu juhtkond ta pani. (Jah, selle “klassi ja klassijuhatajaga” all ei mõelnud tegelikult üldse klassikaaslasi)
Tore, et teile sobib ja olete rahul – ütlesin ju juba ka eespool, et tean paljusid, kes selle kooliga rahul on. Ja tean ka paljusid kes ei ole. Kuidas kellelegi. Mina rääkisin oma kogemusest ja avaldasin oma arvamuse. Kahju, et see sind niivõrd ärritas. Aga edu teile!
Veelkord vabandan kõigi MHG patriootide ees, et üldse siin sõna võtsin.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 21.02 17:38; 26.02 17:10; 28.02 09:50; 29.02 15:33; 29.02 16:13; 29.02 19:48;
To report this post you need to login first.
Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )


Esileht Koolilaps Tartu Miina Härma Gümnaasium