Esileht Koolilaps Tasuta digiõpikud koolides

Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )

Teema: Tasuta digiõpikud koolides

Postitas:

http://epl.delfi.ee/news/eesti/vaikekirjastused-kardavad-monopoolse-digiopikute-turu-parast-hukku?id=84038774
Vabandust, et tasuline artikkel, aga algul on piisavalt infot.
Kas teie lapse koolis on digiõpikud kättesaadavad ja kasutusel? Nägin oma lapse kooliga (Tln, piirkonnakool) mitu päeva vaeva, et lapsele see tasuta konto hankida ja põrkasin üsna veidrale vastuseisule (wifi ei levivat igas ruumis, praegu see veel ei olevatki tasuta jne). Lõpuks sain konto Opiq.ee meeskonnalt. Praegu tundub kohati, et riik ulatas koolidele liual kalli prae, aga koolidel pole nuga-kahvlitki, et seda sööma asuda.
Kuidas teil?

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 19.10 07:00; 20.10 19:29; 20.10 19:32; 20.10 20:30; 23.11 19:32; 23.11 20:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

meil teatati kohe kooliaasta alguses, et kõigil on õpikutele ligipääs aastaks. sain aru, et see on üldine, st riigi (või kov?) otsus. ses suhtes on küll kummaline, et selle õiguse realiseerimise eest ise võitlema peab. (artiklit ei ole veel lugenud)

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie koolis (Tallinna kesklinna kool) oli sel teemal vestlus lastevanemate koosolekul, võeti vastu ühine otsus seda keskkonda proovida – lastel koolikott kergem. Nüüd umbes kuu hiljem ongi opiq.ee kasutusele võetud. Iga laps tegi oma kasutaja ja 3 aine õpikud tohtis kooli jätta. Esimene kogemus on väga positiivne. Igatahes, nüüd tekib e-kooli link ülesandele, mida brauserisse kopeerides ja opiq.ee logides siis saab avada. Kuid ka meil oli nii, et mitu lapsevanemat sõltumatult kirjutasid enne klassi listi, et mis sellest asjast sai, enne kui asi kasutusele võeti. Näis, et õpetajatel oli kohustus uuendust koosolekutel tutvustada (riik on ju ikkagi raha maksnud), aga ega nad muidugi vaimustuses ise olnud.
Initsiatiiv peab tulema ikkagi koolilt, õpetajalt. Talle on see kahtlemata tüütu, hakata koduülesandeid märkima teisiti (kuna e-õpiku tähistused on teised, ehkki sisu sama) ja ilmselt mõlemat moodi, sest kõik ei pruugi e-keskkonda ju tahta kasutada.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Seal on tõesti mitu segast asja. Miks on vaja keerulist litsentsi ja registreerimist? Õpetajatele tüütu
lisa kohustus. Kui riik kinni maksis
siis võiks ju tasuta internetis alla laetab olla.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 20.10 09:46; 20.10 19:59;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks ei saa kõik opiqut kasutada:
1. Kõikide klasside kõiki õpikuid seal pole. Nt meie koolis on teise kirjastuse keele ja kirjanduse õpikud.
2. Koolil ei ole nii palju arvuteid või tahvleid, et kõikides klassides korraga kasutada.
3. Kõikidel ei ole (ei peagi olema) isiklikku mobiili koolis õppetööks kasutamiseks.
4. Kõikidel ei ole kodus arvutit ja/või piiramatut internetiaega mobiilis. Tegelikult väga paljudel põhikoolilastel pole kodus enam arvutit, sest on nutitelefon.
5. Koolide wifi-võrgud ei pea sellisele koormusele vastu.
6. Opiq muutub tasuliseks. Kodulehe andmetel pole see praegu ka päris tasuta. Seega peavad koolid arvestama, kas neil on majanduslikult võimalik. Ja arvestama lastevanemate reaktsiooniga, kui sel aastal kasutada ja siis loobuda.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Seal on tõesti mitu segast asja. Miks on vaja keerulist litsentsi ja registreerimist? Õpetajatele tüütu

lisa kohustus. Kui riik kinni maksis

siis võiks ju tasuta internetis alla laetab olla.

Praegu ei olegi mingit eraldi õpilase litsentsi vaja. Piisab, kui kool on Opiq.ee kasutaja ja teeb õpilastele eraldi kontod, sinna tekib tasuta litsents automaatselt. Meie kool ei olnud isegi sellest huvitatud. Mulle öeldi vaid, et õpetajatel on valmisolek anda kodutöid ka vastavalt digiõpikute ülesannete numeratsioonile. Üldiselt on aga selle koha pealt suur vaikus koolis.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 19.10 07:00; 20.10 19:29; 20.10 19:32; 20.10 20:30; 23.11 19:32; 23.11 20:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks ei saa kõik opiqut kasutada:

1. Kõikide klasside kõiki õpikuid seal pole. Nt meie koolis on teise kirjastuse keele ja kirjanduse õpikud.

2. Koolil ei ole nii palju arvuteid või tahvleid, et kõikides klassides korraga kasutada.

3. Kõikidel ei ole (ei peagi olema) isiklikku mobiili koolis õppetööks kasutamiseks.

4. Kõikidel ei ole kodus arvutit ja/või piiramatut internetiaega mobiilis. Tegelikult väga paljudel põhikoolilastel pole kodus enam arvutit, sest on nutitelefon.

5. Koolide wifi-võrgud ei pea sellisele koormusele vastu.

6. Opiq muutub tasuliseks. Kodulehe andmetel pole see praegu ka päris tasuta. Seega peavad koolid arvestama, kas neil on majanduslikult võimalik. Ja arvestama lastevanemate reaktsiooniga, kui sel aastal kasutada ja siis loobuda.

Kodulehel on kirjas, et põhikooliõpilase ja õpetaja litsents on tasuta. Ja Päevaleht vähemalt väidab, et uuel aastal tehakse uus hange ja tõenäoliselt Opiq.ee selle taas võidab. Eks ta ebakindel muidugi ole sedasi aastakaupa elada. Punkt 2-5 taandub tõesti sellele noa ja kahvli probleemile.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 19.10 07:00; 20.10 19:29; 20.10 19:32; 20.10 20:30; 23.11 19:32; 23.11 20:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks on piirangud opiq poolt?
Kuilapsel tekkib küsimusi, ei saa
mõnest asjast aru ja küsib isalt
nõu siis peaks ka lapsevanematel
olema võimalus õpikuga tutvuda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 20.10 09:46; 20.10 19:59;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks on piirangud opiq poolt?

Kuilapsel tekkib küsimusi, ei saa

mõnest asjast aru ja küsib isalt

nõu siis peaks ka lapsevanematel

olema võimalus õpikuga tutvuda.

aga saad ju vaadata, kui laps sisse logib end. Mina näen praegugi oma lapse Opiqu kontot.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 19.10 07:00; 20.10 19:29; 20.10 19:32; 20.10 20:30; 23.11 19:32; 23.11 20:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Esmalt lapsevanemana tundub mulle, et minu arvates on see asi ikka väga poolik. Kui on tasuta kõikidele põhikooli õpilastele, siis peaks sinna ka lihtsamini ligi pääsema (nt läbi õpilase nime ja isikukoodi). Hetkel on nii, et meie laste kool tõenäoliselt ei ole seda kasutama hakanud ning seega ei saa ka selle kooli õpilased seda kasutada. See ei peaks käima läbi sellise pudelikaela. Ma ei pea ka õiglaseks õpetajalt või koolilt küsida, veel vähem nõuda, et miks nemad ei liidesta end opiquga. Miks? Sellest järgnevalt.

Nüüd õpetaja vaatenurgast. Jällegi, esmalt tegi kooli administraator kasutajad, siis õpetaja kandis päevikud üle, liidestas ja tegi sada imet. Ok, see ei olnud keeruline ja ei võtnud kaua aega (kui välja arvata see, et pidin oma arvutil leidma seadetest üles selle koha, kust ma hüpikaknad sain lubada, siis pidin restardi tegema, seda ma koolis teha ei saanudki, pidin kodus hiljem tegema), enamus aega kulus kirjus juhendis näpuga järge ajades, aga mis siis selgus- praegu on mul opiqus neli õpilast! Mitmetel on probleem üldse sisse saamisega. Ma ei oska neid kahjuks aidata. Mõni ei kasuta üldse arvutit ja seega ei hakka ka kunagi seda keskkonda kasutama. Kolmandaks saavad lapsed kasutada ainult neid ülesandeid, mida õpetaja on ülesandena üles andnud, lihtsalt iseseisvalt harjutamise mõttes neid vaadata ja teha ei saa. Lisaks ei saa ma teha päevikuks ja siis anda õpilastele ülesandeid neist õpikutest, mis meil koolis kasutusel ei ole, kuigi nad opiqu varamus on.

Lõppeks on see õpetajale ikkagi lisatöö, kuigi koolitusel tundub, et väike klikk siin ja teine seal. Võib-olla tõesti, kui terve tunni teed õpiku põhjal, mis seal olemas on, aga ei tee ju! Pelaegi kooli interneti ühendus või e-kool on vahel selline, et ei saa tundegi sisse kanda, saan teha seda alles õhtul kodus või järgmisel päeval. Või hakkab parajasti klassis arvuti ennast uuendama. Või on tund nii intensiivne, et ei jõua arvutit lahtigi teha. Tunnis teeme me ikkagi 80% tööst väljaspool raamatu sh ka seda opiqu materjali (isegi kui meie kasutatav õpik seal on). Ja minna siis eraldi opiqusse, et neljale õpilasele sealt ülesanne kirja panna, mida ma teistele e-koolis nii kui nii pean kirjutama, lisaks e-kooli ülesanded… milleks selline topelttöö?

Ühesõnaga idee on hea, aga see hetkel ei toimi. Nii oma kui ka klassi lastel oleks seal üks õpik, mis neil on kasutusel koolis (kuigi ainetunde on ju üle palju rohkem). Õpetajana ei ole ma sellele kuidagi vastu, sugugi mitte, ma lausa soovitasin lapsevanematel seda lastega proovida, aga kuna see “toode” ei ole valmis, siis ei saa pahaks panna, et õpetajad ise ka põrkuvad igasuguste takistuste taha ning mitte, et nad ei tahaks aidata, vaid nad ei oska, see ei ole ju paljudele õpetajatele tuttav või kasutusel olnud keskkond.

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 23.11 17:35; 23.11 19:52; 23.11 20:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Esmalt lapsevanemana tundub mulle, et minu arvates on see asi ikka väga poolik. Kui on tasuta kõikidele põhikooli õpilastele, siis peaks sinna ka lihtsamini ligi pääsema (nt läbi õpilase nime ja isikukoodi). Hetkel on nii, et meie laste kool tõenäoliselt ei ole seda kasutama hakanud ning seega ei saa ka selle kooli õpilased seda kasutada. See ei peaks käima läbi sellise pudelikaela. Ma ei pea ka õiglaseks õpetajalt või koolilt küsida, veel vähem nõuda, et miks nemad ei liidesta end opiquga. Miks? Sellest järgnevalt.

Nüüd õpetaja vaatenurgast. Jällegi, esmalt tegi kooli administraator kasutajad, siis õpetaja kandis päevikud üle, liidestas ja tegi sada imet. Ok, see ei olnud keeruline ja ei võtnud kaua aega (kui välja arvata see, et pidin oma arvutil leidma seadetest üles selle koha, kust ma hüpikaknad sain lubada, siis pidin restardi tegema, seda ma koolis teha ei saanudki, pidin kodus hiljem tegema), enamus aega kulus kirjus juhendis näpuga järge ajades, aga mis siis selgus- praegu on mul opiqus neli õpilast! Mitmetel on probleem üldse sisse saamisega. Ma ei oska neid kahjuks aidata. Mõni ei kasuta üldse arvutit ja seega ei hakka ka kunagi seda keskkonda kasutama. Kolmandaks saavad lapsed kasutada ainult neid ülesandeid, mida õpetaja on ülesandena üles andnud, lihtsalt iseseisvalt harjutamise mõttes neid vaadata ja teha ei saa. Lisaks ei saa ma teha päevikuks ja siis anda õpilastele ülesandeid neist õpikutest, mis meil koolis kasutusel ei ole, kuigi nad opiqu varamus on.

Lõppeks on see õpetajale ikkagi lisatöö, kuigi koolitusel tundub, et väike klikk siin ja teine seal. Võib-olla tõesti, kui terve tunni teed õpiku põhjal, mis seal olemas on, aga ei tee ju! Pelaegi kooli interneti ühendus või e-kool on vahel selline, et ei saa tundegi sisse kanda, saan teha seda alles õhtul kodus või järgmisel päeval. Või hakkab parajasti klassis arvuti ennast uuendama. Või on tund nii intensiivne, et ei jõua arvutit lahtigi teha. Tunnis teeme me ikkagi 80% tööst väljaspool raamatu sh ka seda opiqu materjali (isegi kui meie kasutatav õpik seal on). Ja minna siis eraldi opiqusse, et neljale õpilasele sealt ülesanne kirja panna, mida ma teistele e-koolis nii kui nii pean kirjutama, lisaks e-kooli ülesanded… milleks selline topelttöö?

Ühesõnaga idee on hea, aga see hetkel ei toimi. Nii oma kui ka klassi lastel oleks seal üks õpik, mis neil on kasutusel koolis (kuigi ainetunde on ju üle palju rohkem). Õpetajana ei ole ma sellele kuidagi vastu, sugugi mitte, ma lausa soovitasin lapsevanematel seda lastega proovida, aga kuna see “toode” ei ole valmis, siis ei saa pahaks panna, et õpetajad ise ka põrkuvad igasuguste takistuste taha ning mitte, et nad ei tahaks aidata, vaid nad ei oska, see ei ole ju paljudele õpetajatele tuttav või kasutusel olnud keskkond.

võimalik, et ka meie koolis oli probleem selles, kuigi siis oleks võinud mu kirjale ka niimoodi vastata:) Mina lahendasin olukorra nii, et laps sai Opiqu meeskonnalt aastaks tasuta litsentsi ja vaatab kodus ise, millised õpikud teda huvitavad. Koolitöös on jah vähe abi sellest, aga vähemalt on tal võimalus lugeda ka vanemate klasside õpikuid, kui huvi tekib.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 19.10 07:00; 20.10 19:29; 20.10 19:32; 20.10 20:30; 23.11 19:32; 23.11 20:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Esmalt lapsevanemana tundub mulle, et minu arvates on see asi ikka väga poolik. Kui on tasuta kõikidele põhikooli õpilastele, siis peaks sinna ka lihtsamini ligi pääsema (nt läbi õpilase nime ja isikukoodi). Hetkel on nii, et meie laste kool tõenäoliselt ei ole seda kasutama hakanud ning seega ei saa ka selle kooli õpilased seda kasutada. See ei peaks käima läbi sellise pudelikaela. Ma ei pea ka õiglaseks õpetajalt või koolilt küsida, veel vähem nõuda, et miks nemad ei liidesta end opiquga. Miks? Sellest järgnevalt.

Nüüd õpetaja vaatenurgast. Jällegi, esmalt tegi kooli administraator kasutajad, siis õpetaja kandis päevikud üle, liidestas ja tegi sada imet. Ok, see ei olnud keeruline ja ei võtnud kaua aega (kui välja arvata see, et pidin oma arvutil leidma seadetest üles selle koha, kust ma hüpikaknad sain lubada, siis pidin restardi tegema, seda ma koolis teha ei saanudki, pidin kodus hiljem tegema), enamus aega kulus kirjus juhendis näpuga järge ajades, aga mis siis selgus- praegu on mul opiqus neli õpilast! Mitmetel on probleem üldse sisse saamisega. Ma ei oska neid kahjuks aidata. Mõni ei kasuta üldse arvutit ja seega ei hakka ka kunagi seda keskkonda kasutama. Kolmandaks saavad lapsed kasutada ainult neid ülesandeid, mida õpetaja on ülesandena üles andnud, lihtsalt iseseisvalt harjutamise mõttes neid vaadata ja teha ei saa. Lisaks ei saa ma teha päevikuks ja siis anda õpilastele ülesandeid neist õpikutest, mis meil koolis kasutusel ei ole, kuigi nad opiqu varamus on.

Lõppeks on see õpetajale ikkagi lisatöö, kuigi koolitusel tundub, et väike klikk siin ja teine seal. Võib-olla tõesti, kui terve tunni teed õpiku põhjal, mis seal olemas on, aga ei tee ju! Pelaegi kooli interneti ühendus või e-kool on vahel selline, et ei saa tundegi sisse kanda, saan teha seda alles õhtul kodus või järgmisel päeval. Või hakkab parajasti klassis arvuti ennast uuendama. Või on tund nii intensiivne, et ei jõua arvutit lahtigi teha. Tunnis teeme me ikkagi 80% tööst väljaspool raamatu sh ka seda opiqu materjali (isegi kui meie kasutatav õpik seal on). Ja minna siis eraldi opiqusse, et neljale õpilasele sealt ülesanne kirja panna, mida ma teistele e-koolis nii kui nii pean kirjutama, lisaks e-kooli ülesanded… milleks selline topelttöö?

Ühesõnaga idee on hea, aga see hetkel ei toimi. Nii oma kui ka klassi lastel oleks seal üks õpik, mis neil on kasutusel koolis (kuigi ainetunde on ju üle palju rohkem). Õpetajana ei ole ma sellele kuidagi vastu, sugugi mitte, ma lausa soovitasin lapsevanematel seda lastega proovida, aga kuna see “toode” ei ole valmis, siis ei saa pahaks panna, et õpetajad ise ka põrkuvad igasuguste takistuste taha ning mitte, et nad ei tahaks aidata, vaid nad ei oska, see ei ole ju paljudele õpetajatele tuttav või kasutusel olnud keskkond.

võimalik, et ka meie koolis oli probleem selles, kuigi siis oleks võinud mu kirjale ka niimoodi vastata:) Mina lahendasin olukorra nii, et laps sai Opiqu meeskonnalt aastaks tasuta litsentsi ja vaatab kodus ise, millised õpikud teda huvitavad. Koolitöös on jah vähe abi sellest, aga vähemalt on tal võimalus lugeda ka vanemate klasside õpikuid, kui huvi tekib.

Igal pool räägitakse, et hakake aga ruttu kasutama, super asi, kõikidele tasuta, pea kõik asjad on olemas, koolikotid kergemaks, reklaami ning kiidulaulu tuli vahepeal uksest ja aknast… Vanemad ka ootavad, saadavad küsimusi, et kuidas ja millal, räägitakse ju siin foorumiski sellel teemal ja seetõttu olen ka siit lugenud umbes sellist lauset, et “see kõik on ikka puhtalt õpetaja viitsimises kinni”. Ja siis tunnevad õpetajad, nagu nad peaksid hakkama ennast õigustama, miks nad ei viitsi või miks ei tööta asjad nii nagu kõik on eeldanud, miks ei saa kasutaatunnuseid, miks seda ja teist. Teisalt õpetajad ongi surve all, sest nad just nagu peaksid selle kõik õle öö kasutusele võtma. Võib olla selle pärast..

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 23.11 17:35; 23.11 19:52; 23.11 20:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie koolis on ligipääs olemas aga opiq.ee-s olevatel õpikutel on üks suur viga. Ülesannete numbrid ei lähe tavalise õpikuga kokku ning lk nr-D puuduvad. Ma oleks eeldanud, et lapsed saavad seda iseseisvalt kasutada st õpetaja ei peaks midagi tegema aga laps saaks õpikuid koolis hoida. Praegu kahjuks see võimalik pole

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie koolis on ligipääs olemas aga opiq.ee-s olevatel õpikutel on üks suur viga. Ülesannete numbrid ei lähe tavalise õpikuga kokku ning lk nr-D puuduvad. Ma oleks eeldanud, et lapsed saavad seda iseseisvalt kasutada st õpetaja ei peaks midagi tegema aga laps saaks õpikuid koolis hoida. Praegu kahjuks see võimalik pole

minu lapse koolist öeldi, et kõigil meie kooli õpetajatel on valmisolek anda kodutöid ka lähtuvalt digiõpiku numeratsioonist. Nii et õpetajale ikkagi topelttöö.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 19.10 07:00; 20.10 19:29; 20.10 19:32; 20.10 20:30; 23.11 19:32; 23.11 20:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie koolis on ligipääs olemas aga opiq.ee-s olevatel õpikutel on üks suur viga. Ülesannete numbrid ei lähe tavalise õpikuga kokku ning lk nr-D puuduvad. Ma oleks eeldanud, et lapsed saavad seda iseseisvalt kasutada st õpetaja ei peaks midagi tegema aga laps saaks õpikuid koolis hoida. Praegu kahjuks see võimalik pole

Nad on ise vastanud sellele, et ei peagi minema kokku, õpetaja määrab õppejärje. Aga on tunde, kus ma ei tee arvutit lahtigi või siis ei kasuta opiqut, et jörge edasi lükata, Kuidas tunnist puuduv laps sellele siis ligi pääseb kui tahab näiteks kohe päeval ära õppida, ma ei tea. Teiseks võtame vahel mitmelt lehelt korraga, hüppame mõne lehe tagasi, mõne edasi, õppejärje saab panna vaid ühele leheküljele.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 23.11 17:35; 23.11 19:52; 23.11 20:33;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Arutasime just seda teemat kodus teismeliste sugulastega ja õpetajast emaga. Minule kui lapsevanemale ei meeldi see, et laps on nüüd ka tunnis ekraani küljes kinni – tahaks, et vähemalt koolis saaks oma nutiseadmed käest ära panna. Aga see selleks, see on teine teema.

Teismelised sugulased, kes on nutiseadmetega igati sina peal, ütlesid, et e-õpiku suur pluss on see, et tunni ajal saab rahulikult netis kolada, kui õpetaja ei vaata (tavalise raamatuga ju ei saaks), miinus on aga see, et kui päriselt kasutada tahad, siis on tüütu, kui tahad mitut allikat korraga lahti hoida (ehk siis mitme akna/tabi vahel klikkimine ajab närvi ja ei ole head ülevaadet). Õpetajast ema kinnitas, et neil on koolis kõik ettevalmistused tehtud, et e-õpikuid kasutada, aga lapsed hakkavat ise kooris hüüdma, et teeme ikka tavalisest õpikust ja töövihikust, sest see on palju mugavam. Mingit armastust lastel e-õpiku vastu ei ole, sest õpik on õpik ja seega vastik vaenlane ükskõik mis formaadis. 🙂

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )


Esileht Koolilaps Tasuta digiõpikud koolides

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.