Esileht Ajaviite- ja muud jutud Teenindaja lennujaamas

Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )

Teema: Teenindaja lennujaamas

Postitas:
maiekukk

Mure selles, et vanaema peab esimest korda sõitma lennukiga. Pole kunagi sõitnud ja nüüd siis üksinda. Kas lennujaamas on olemas keegi teenindaja, kes niisuguseid inimesi aitaks, kes esimene kord lendavad, kes ei tea mida teha, kuhu minna, kuidas õigele lennule saada? Arvan, et vanaema üksi hakkama ei saa.

+11
-1
Please wait...

Postitas:
kohalik

Üksi reisivatele alaealistele on võimalik sellist teenust saada küll,

vt

https://www.tallinn-airport.ee/reisijale/lastega-reisija/
Alates 12. eluaastast võib laps reisida üksi. Lennujaama ja lennufirma töötajad hoolitsevad vajadusel, et lapse reis kulgeks sujuvalt ja stressivabalt. Enne reisile asumist kontrolli siiski oma lennufirma reegleid, sest alati on erandeid (nt Ryanairi õhusõidukitel on vanusepiirang 16 eluaastat). Alati on soovitav alaealisele lapsele kaasa panna ka vanemaalaealisele lapsele kaasa panna ka vanema luba, et laps võib üksi reisida.
Lisaks on suuremal osal lennufirmadest nn UMNR-teenus, kus 5–11-aastase lapse pardale jõudmise ning sihtkohas üle andmise eest vastutab lennufirma. Selleks on vaja aegsasti teavitada lennufirmat.

äkki kui küsida, saab ka vanurile?

+7
-1
Please wait...

Postitas:
alexxx

Lisaks on lennujaamas olemas erivajadustega reisijate teenindamine, st iseenesest on võimalus olemas. Iseasi, kas vanaema selliseks reisijaks ka kvalifitseerub… Helista lennujaama ja küsi, mis võimalused neil antud juhul pakkuda on.

+13
0
Please wait...

Postitas:
Ragne

Lendab Tallinnast? Mine lennujaama saatma, check-inis palu kedagi, kes samale lennule läheb, vanaemal silm peal hoida. Meie oleme endale võtnud ühe paari sappa, ise küsisid, kas saaksime neid aidata, muidugi saime. Saime ka headeks sõpradeks nendega.

+8
-6
Please wait...

Postitas:
km70

Arvan, et see teenus on täiesti kohane – ei ole olemas mingit selget määratlust, mis on erivajadus, st. mingit dokumenti ei saa keegi küsida. Kui inimesel on eriline vajadus, siis ongi tegu erivajadusega – on see siis pagasiga toimetamine, segadusse sattumine, juhendamine. https://www.tallinn-airport.ee/reisijale/erivajadustega-reisija/erivajadustega-reisija/

“Lennujaama saabudes andke enda abivajadusest teada reisiterminali infolauas väljuvate lendude saalis või pöörduge oma lennu registreerimislauda. Meie spetsiaalse väljaõppega assistendid teenindavad teid vastavalt teie personaalsetele vajadustele esimesel võimalusel.

Kui soovite, et assistent tuleks teile vastu lennujaama parkimismajja või ühistranspordi peatusesse, teavitage meid palun eelnevalt ette telefonil..”

+19
0
Please wait...

Postitas:
Seliiina

Selline saatja teenus on täiesti olemas. Kui vanaema üldse keelt ei oska, siis võiksid talle ka kaasa anda nt inglisekeelse kirja, kes ta on, kuhu läheb, mis (jätku)lennuandmed on, sihtkoha hotelli/maja aadress (taksojuhile näidata vms) ja kõik, mis vähegi asjasse puutub. On minu umbeestikeelsed vanaema-vanaisa ilusti kohale jõudnud küll (ümberistumisega on keerulisem, seal ei saa ju igaühelt eesti keeles abi küsida, nagu Tallinna lennujaamas võimalik on).

Kui lend on Tallinnast otse, siis saab lennujaamas eestikeelse reisisaatja/paluda kedagi lennu pealt vanaema sihtkohas aidata/ anda vanaemale selgitused, et mingu noolte järgi exit ja baggage claim (et mis need siis tähendavad) 🙂 Loodetavasti keegi on ju tal sihtkohas ka vastas.

+15
0
Please wait...

Postitas:
kasutaja_87

Saatja teenus on Tallinnas olemas aga muudes Euroopa lennujaamades ei saa sellele loota. Olen ise oma sugulasega sedasi abitusse olukorda jäänud. Skandinaavias kusjuures kus ühe pealinna lennujaam pidas vaid vaegnägijaid saatja vääriliseks. Ja sellest teatati meile 2 tundi enne lendu (helistasime lennujaama ja lennufirmasse ka enne piletite ostmist ja siis lubati kõike organiseerida). Lihtsalt hoiatuseks.

Kõige lihtsam oleks ratastool tellida. Siis kärutatakse vanaema õigele lennule ja lennult maha. Ja keegi ei sunni teda pidevalt seal istuma. Ratastooli teenus on  tõesti igas lennujaamas ja selle tellid läbi lennufirma millega lendad. Tean mitut inimest kel midagi füüsiliselt viga pole kuid nii lendavad. Lihtsalt keet ei oska.

+22
0
Please wait...

Postitas:
saskia2

Lisaks on lennujaamas olemas erivajadustega reisijate teenindamine, st iseenesest on võimalus olemas. Iseasi, kas vanaema selliseks reisijaks ka kvalifitseerub… Helista lennujaama ja küsi, mis võimalused neil antud juhul pakkuda on.

Loomulikult saab saatja kes iganes, kes tunneb, et seda teenust vajab. Aga maksta tuleb loomulikult nagu iga teenuse eest.

Teine variant lennujaamas lihtsalt kaasinimeste poole pöorduda ja infot küsida

Miks siis keegi pereliige vanuriga kaasa ei lenda muidu?

+1
-14
Please wait...

Postitas:
Elga-Salme

Inimesed enamasti ongi head ja abivalmid, aga minu arvates ei ole OK suvaliselt kellegi varrukast haarata ja talle kohustus anda – nii teie nüüd vastutate, et minu vanaema lennule jõuab. Uuri ikka ametliku teenuse võimalust ja helista infonumbril.

Ma arvan, kui vanaema vähegi krabe ja õpivõimeline, siis saab talle eeltreeningu teha ja Tallinnas pole probleemi iseseisvalt hakkama saada. Vajadusel küsib lennujaama teenindajatelt, turvameestelt juhatust.

Prindi lennujaama lehelt välja terminali kaart ja selgitage vanaemale põhjalikult alade süsteemi, väravate põhimõtted ja numbreid, noolekeste süsteeme lae all. https://tarbija.postimees.ee/7076604/tallinna-lennujaama-reisijate-arv-langes-kuuga-ligi-poole-vorra

Googeldage Tallinna airport ja vaadake pilte või youtubis reisijate tehtud videosid.https://www.youtube.com/watch?v=rSshCeW7q38

Anna kaart kaasa, märgi vetsude asukohad. Kui värav enne teada, siis joonista teekonna nooled peale. Koosta vanaemale väike sõnastik olulisematest märgusõnadest inglise keeles a la flight, exit, gate, boarding, baggage claim, luggage, departure, arrivals, passenger, security, seat belt jne. Lase google translate hääldab talle neid sõnu ette. Selgitage lennule mineku ajakava, värava toiminguid, lennukis istme leidmist (piletit broneerides valige talle istekoht võimalikule ette), asjade ärapanekut. Vaadeke youtubist videosid, mis lendavates lennukites filmitud. Ühesõnaga kogu tema teekond tuleb üksipulgi läbi võtta. Siin üks reis, mis algab Tallinnast https://www.youtube.com/watch?v=rxvtBiwlNYo

Keerulisem lugu on sihtkohas väljumine. Tallinna lennujaamas ära ei eksi ja alati saab eesti keeles abi küsida, aga välismaal on juba keerulisem. Kindlasti leiab netist ka sihtkoha terminali kaardi.

Jah, vanaemale inglise keeles infoleht kaasa, et kes ta on, kuhu läheb, lähedaste kontakttelefonid ja mis keeltes suhtleb. Paar sedelit abi küsimiseks erinevates olukordades eesti ja inglise keeles, mida saab näidata.

+9
-1
Please wait...

Postitas:
Gruune

Tallinna lennujaam on nii väike, et seal ei ole küll muret. Aga kui ta kuskilt suurest sihtpunktist peab tagasi ka üksi tulema, siis ma pigem uuriks seda, kuidas tagasi saab.

Tallinna lennujaamas on väga raske ära eksida, väike ja lihtne. Sadam on suurem, isegi balti jaam on keerulisem.

+5
0
Please wait...

Postitas:
Elga-Salme

Tallinna lennujaam on nii väike, et seal ei ole küll muret. Aga kui ta kuskilt suurest sihtpunktist peab tagasi ka üksi tulema, siis ma pigem uuriks seda, kuidas tagasi saab.

Tallinna lennujaamas on väga raske ära eksida, väike ja lihtne. Sadam on suurem, isegi balti jaam on keerulisem.

Tallinna lennujaamas võib juhtuda see, et  vanaema jalutab teisest otsast välja tagasi 🙂

+5
0
Please wait...

Postitas:
Peggy_Bundy

Tallinna lennujaamas saab hakkama, küsib lennujaama töötajatelt kuhu minna ja näidatakse ilusti, kuhu lennukile minekut ootama jääda.

0
0
Please wait...

Postitas:
Loki

Kui vana vanaema muidu on? Tallinna Lennujaamas on selles suhtes kerge, et kõik on eesti keeles ja ükskõik kellelt saab asi küsida.

Kas on ka äraantavat pagasi? Ja kas keegi läheb teda lennujaama ka ära viima?

Check-in ja pagasi äraandmine käib veel üldkülastataval alal.

Aga muidu saate ka terminaliplaani jälgida, vajadusel välja printida ja näiteks teekonna ette teha https://www.tallinn-airport.ee/reisijale/terminali-kaart/

 

Juhul kui siis saatjat ei peaks saama vmt.

 

0
0
Please wait...

Postitas:
MaiMaiMai

Paljudel lennufirmadel on võimalik ka piletit ostes märkida, et inimene vajab abi lennujaamas. Tasub seda uurida ka nüüd, kui piletid ostetud. Olen enda vanaemale alati seda palunud ja lennufirmad on siis organiseerinud tema liikumise lennujaamades, mis on eriti suurtes lennujaamades olnud väga mugavad, kui saab selle väikese autolaadse asjaga ühest terminali otsast teisse või väljapääsu juurde. Üks lennufirma paigutas ta lausa vip-lounge’i pikutama ja sööma, kui kahe lennu vahe pikenes 2h võrra (vs lihtsalt toidukupong ja niisama lennujaamas tšillimine), seejuures lisatasu maksma ei pidanud. Igatahes väga kiidan lennufirmade abi vanematele inimestele, mu vanaema sõidab selle tõttu oma sugulstele külla alati hea meelega. Aga märgin juurde, et odavlennufirmad pole ükski neist olnud.

+11
0
Please wait...

Postitas:
maarjaline

ma muretseks ka rohkem sihtkoha lennujaama pärast

0
0
Please wait...

Postitas:
maiekukk

Aitäh, olen siit väga palju häid mõtteid saanud.

+4
0
Please wait...

Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Teenindaja lennujaamas