Esileht Koolilaps teismeline ei õpi ja kõik

Näitan 29 postitust - vahemik 1 kuni 29 (kokku 29 )

Teema: teismeline ei õpi ja kõik

Postitas:
Kägu

mure pojaga kes keeldub e-õppimast. e- koolis on hüüumärgid ja õpetajad kirjutavad mulle. pojaga rääkides, ütleb ta jajah, ja kui mitu korda meelde tuletan, hakkab karjuma, aga ikka ära ei tee.
taskurahalt võtsin maha, aga näib et tal pole vajagi. arvutist võtsin netiühenduse ära, aga no telefonis saab ju ikka surfata ja mängida, mängib hommikuni, silmad punased peas.
mis edasi, ei jõua temaga iga päev kembelda, nüüd me ei räägi üldse. aga see on ka kohutavalt kurnav.

+6
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

No siis anna nuputelefon ja vii psühholoogi, võibolla ka psühhiaatri juurde. Ilmselgelt on tal nutisõltuvus.

+7
-4
Please wait...

Postitas:
LauraPalmer

Väga kurb kuulda aga ära heida meelt!

Kas võin küsida, kui vana poeg on ja kuidas olid asjalood enne e-õpet (st statsionaarõppes)?

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Esmaspäevast saavad ju kooli, kel probleeme. Eks õpibki siis üks-ühele, kui e-õpe ei sobi.

+11
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Meil tuli teade, kellel on asjad korrast ära- need peavad hakkama koolis käima. Õpetajad on hädas – töid ei esitata – seega otsustati, et need lapsed tulevad kooli.
Kuidas lapse koolis on, äkki see motiveerib.

+14
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mis ta seletuseks ütleb, et miks ta ei õpi?

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul sama seis, poiss 14 ja e-koolis nullirida juba kuu aega. Alguses oli kõk ilus. Nüüd vahib öösiti üleval, päeval magab ja kõik on tegemata. Samas õpetaja olevat öelnud, et kooli minema ei pea. Mina võtan seisukoha, et laps ise teab, millega riskib, ta pole enam esimeses klassis, et emme peab kõrval seisma.

+3
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Väga kurb kuulda aga ära heida meelt!

Kas võin küsida, kui vana poeg on ja kuidas olid asjalood enne e-õpet (st statsionaarõppes)?

poeg on 15. koolis käies oli olukord rahuldav, kui õpetaja on ikka klassi ees on, silma peal hoiab ja juhendab, siis jääb poisil midagi külge ka. pealegi oli ta koolis kogu aeg heas tujus kuna sõbrad ümberringi. nüüd on kodus, depressis ja kogu maailma peale vihane.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ma soovitan pakkuda lapsele välja, et oled tema kõrval ja aitad tal õppida. Siis saab kiiremini ja lapsel Vbl vähem stressi üksinda kõigega toimetulekuks. Samuti võid motiveerida, et peale õppimist annad näiteks 5€ või interneti kasutamise luba. Küsi lapselt mis teda motiveeriks ja kuidas tal oleks lihtsam õppida.

+7
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul sama seis, poiss 14 ja e-koolis nullirida juba kuu aega. Alguses oli kõk ilus. Nüüd vahib öösiti üleval, päeval magab ja kõik on tegemata.

Mina ei luba oma pojale sellist anarhiat, ajan hommikul üles, õhtul magama.
Internetiühendust ei saa distantsõppel kinni keerata, aga mul on lapsel kaks Microsofti kontot, üks mängimiseks ja teine õppimiseks. Õppimise kontol on kinni keeratud kõik need programmid ja leheküljed, mida õppimiseks vaja ei ole, mängimise kontol on ajalimiit. Kui laps saab õppimisega varem valmis, annan mängimiseks lisaaega. Õues jalutamas peab ta ka käima. Kõik toimib, kui lapsevanem ise ennast kehtestada oskab.

+10
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ma soovitan pakkuda lapsele välja, et oled tema kõrval ja aitad tal õppida.

Jah, tõesti võib mõni laps sellist tuge vajada, kui mõelda, siis on nad ju harjunud õppima kambas koos õpetaja juuresolekul ja toetusel. Minu oma palub mul toast lahkuda, kui ta õpib, aga ka temal on abi sellest, kui me mõnikord stuudiumis oleva ülesannete nimekirja koos läbi vaatame ja arutame. Et tal ei tekiks tunnet, et ta on selles maailmas täiesti üksi.

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

pealegi oli ta koolis kogu aeg heas tujus kuna sõbrad ümberringi. nüüd on kodus, depressis ja kogu maailma peale vihane.

See on muidugi oluline sotsiaalsemat sorti lapse puhul. Kas nad sõpradega netis ei suhelnud? Aga seda osa on muidugi raske lapsevanemal kompenseerida.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

mure pojaga kes keeldub e-õppimast. e- koolis on hüüumärgid ja õpetajad kirjutavad mulle. pojaga rääkides, ütleb ta jajah, ja kui mitu korda meelde tuletan, hakkab karjuma, aga ikka ära ei tee.

taskurahalt võtsin maha, aga näib et tal pole vajagi. arvutist võtsin netiühenduse ära, aga no telefonis saab ju ikka surfata ja mängida, mängib hommikuni, silmad punased peas.

mis edasi, ei jõua temaga iga päev kembelda, nüüd me ei räägi üldse. aga see on ka kohutavalt kurnav.

Mängib HOMMIKUNI? Kas poisil papsi ei ole? Mina oleksin oma lapsepõlves sellise asja eest vist küll kolki saanud papsilt.

+4
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

arvutist võtsin netiühenduse ära, aga no telefonis saab ju ikka surfata ja mängida, mängib hommikuni,

Kui telefonileping on sinu nimel, saad ka telefonis neti kinni keerata.

+4
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Tee nagu mina-õpi ise ära ta eest ja saada õpetajale. Vähemalt on kõik tehtud.

+4
-9
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tee nagu mina-õpi ise ära ta eest ja saada õpetajale. Vähemalt on kõik tehtud.

sa oled nii armas!

+7
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Meil siiski ei oleks mõeldav, et asi niikaugele läheb vähemalt sellises vanuses (poiss ja ka 15-aastane). Eks see tasakaalu otsimine käib nö vabaduse ja nõudmiste vahepeal.
Õppimine on lapse kohustus. Mängimised aga lõbu ja privileeg ning kui kohustused täitmata, siis võib olla ühenduseks olemiseks ka nuputelfon ja vajadusel arvutid/telefonid “konfiskeeritud” tema haardeulatusest kaugemale (kasvõi minu/mehe töö juures, kui kokkulepped ei kehti ja salaja käiks öösiti kasutamas).
Mis lapse tulevikuplaanid? Kas plaanib peale põhikooli lõppu minna kuskil tööle raha teenima oma mängimisega või praeguse tasemega. Meil on 15-aastane täiesti arukas ning saab aru, et tal on vaatamata praegusele õppeviisile vaja tulevikus mingeid teadmisi ning seetõttu juba ka koostööaldis ajade ära tegemisel, isegi kui pole lihtne ja vajab abi. Ega ta 15-aastselt ja praeguse tasemega endale hoobilt ja tasuvat tööd (nagu tahaks tulevikus) ei leiaks.
Ära lapse eest ei tee. Sellega harjutaksin teda ju sellega, et ka tulevikus eeldab, et kui venitada, siis küll teised ära teevad. Aga kuidas palgaga tulevikus on, kas saabki aru, et siis ise ka tasu ei saa (polegi teda vaja) või eeldaks ka siis, et palka saab ikka. Küll olen õhtuti valmis vajadusel abistama, üle seletama (millest ise aru saan) ja nö kahe peale arutelus selgub viis, kuidas teha jne. Tuleb tunnistada, et vahel on vaja ka lihtsalt toetavat sõna ja mõistmist (et tõesti ongi maht suur ning loomulik, et väsinud ja ei jõua ja õhtuti pea enam ei jaga nii hästi kui hommikupoole).

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kommentaar eemaldatud
4.5 foorumis tuleb vältida valetamist, laimu, vulgaarsust, inimväärikuse alandamist;
Perekooli Moderaator

0
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Lapsel puudub õpiharjumus. Karantiinitingimustega on see nüüd välja tulnud.

+7
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mismoodi need lapsed teil üldse õppida saavad, kui nutivahendid käest võetakse ja wifi kinni keeratakse? Minu lastel on küll õppetööks vaja pidevalt internetist mingeid materjale otsida ja enamus asju tulebki arvutis trükkida ja õpetajale meilile saata. Samal ajal toimub telefoni messengeri klassigrupis tunniteema arutelu ja õpetaja osaleb ka tihti nendes vestlustes. Kui nö koolipäev läbi, siis edasi jääb veel osa asju iseseisvalt teha ja seegi vajab interneti ja arvuti olemasolu.

+10
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mismoodi need lapsed teil üldse õppida saavad, kui nutivahendid käest võetakse ja wifi kinni keeratakse? Minu lastel on küll õppetööks vaja pidevalt internetist mingeid materjale otsida ja enamus asju tulebki arvutis trükkida ja õpetajale meilile saata. Samal ajal toimub telefoni messengeri klassigrupis tunniteema arutelu ja õpetaja osaleb ka tihti nendes vestlustes. Kui nö koolipäev läbi, siis edasi jääb veel osa asju iseseisvalt teha ja seegi vajab interneti ja arvuti olemasolu.

Järgmiseks tunniteemaks siis soovitan: mis asi on abakus!

+1
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

aga no telefonis saab ju ikka surfata ja mängida, mängib hommikuni, silmad punased peas.

Mismoodi need lapsed teil üldse õppida saavad, kui nutivahendid käest võetakse ja wifi kinni keeratakse?.

Siin ei ole ju tegemist ainult päevase õppimise ajaga , vaid laps kohustusi päevasel (õhtusel) ajal ka ei täida ja öösel lisaks mängib. Kui ikka kohustusi ei täida, siis ei pea olema lisaks veel õhtul ja öösel iga ajahetk telefon käes ja inernetiühedus sel hetkel võimaldatud. Öösel vaevalt õpetaja veebitundi läbi viib ja lapselt tööd ootab. Kui laps aga lisaks ka öösel mängib, siis polegi ta suurteline hommikul õppima. Surnud ring. Kuskil tuleks alustada muutmist.

Ma pole pidanud ka ajalisi piiranguid panema (ei mängude mängimisele ega ka internetikasutusele, kuigi on olnud jutt), sest saame siiski rääkimisega ja lapse koostööga asjad aetud ning lapsel on tohutu alusbaas väikelapseeast (kus telefonis ja arvutis aega ei veetnudki) muude tegevustega tegelemisest ja ka kohusetundest. Kuigi vahepeal oli faas, et lihtsam (lapsele ja mulle nö meenutuste pärast) oli teist tegevust alustada, kui nutitelefon jõudis teise tuppa riiulile, mitte ei oleks tema toas laua peal ja käeulatuses.

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

mure pojaga kes keeldub e-õppimast. e- koolis on hüüumärgid ja õpetajad kirjutavad mulle. pojaga rääkides, ütleb ta jajah, ja kui mitu korda meelde tuletan, hakkab karjuma, aga ikka ära ei tee.

taskurahalt võtsin maha, aga näib et tal pole vajagi. arvutist võtsin netiühenduse ära, aga no telefonis saab ju ikka surfata ja mängida, mängib hommikuni, silmad punased peas.

mis edasi, ei jõua temaga iga päev kembelda, nüüd me ei räägi üldse. aga see on ka kohutavalt kurnav.

Mind ilgelt häirib kusjuures, et kirjutatakse mulle.. Emale aga isa elab õndsas teadmatuses. Krt kirjutage isadele ja äkki siis miskit asja ka saab.
Ma ei viitsi enam väga pingutada oma töö kõrvalt ja minu pärast võivad need asjad venida septembrini. Kunagi ikka kuidagi tehtud saab.

+1
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meil sarnane olukord. Erinevus vaid see, et oma asjad teeb ära, aga hilinemisega ja väga lohakalt. Mina pean juures olema, vene keelt ja osasid teisi aineid õpime koos ehk siis tegelikult teen mina need asjad ära. Vene keel on tema jaoks nagu hiina keel. Absoluutselt ükski sõna pole pähe õpitud ja tema enda jutu järgi talle ei jää midagi meelde. No seda ma tean, et tal meeletult halb mälu. Ja seda tean ka, et ta just kõige teravam pliiats pole ja pole seda kunagi olnudki. Täitsa totu ikka.
Aga uskumatu on see, mis jama suudab 13-aastane poiss suust välja ajada. Mul tõesti tunne, et tema ajus pole kõik korras. Mina räägin talle, et õppida on vaja, sellest sõltub tulevik jne. Ah-ah tuleb selle peale. Kui ma ütlen, et järgmisest aastast lähed klassi, kus inglise keelt üks tund rohkem, siis selle peale pisteti röökima, kuidas me kõik talle halba tahame. Tema ei taha õppida, tema vihkab õppimist ja kooli jne. Ja üleüldse oskab ta inglise keelt suurepäraselt. Ta ju muud sealt arvutist ei vaatagi. Aga grammatikast ei tea ta tuhkagi.
Arvutis istub hommikust õhtuni. Ma ei teagi, mis kell magama läheb. Enda jutu järgi kell 12 öösel. Hommikul magab hambad laiali. Videotunnid magab maha jne. Pesemas ei käi, hambaid peseb vist paar korda kuus. Tuba haiseb. Mina käin tuba tuulutamas. Tuba pole koristatud juba paar kuud. Nagu pomps elab ja selline tema saatus tõenäoliselt ongi. Me oleme vist kõik juba käed üles tõstnud ja alla andnud. Õde tal noorem ja viieline. Omavahel läbi ei saa absoluutselt. Nad ju nii erinevad. Minuga hakkavad ka suhted allamäge minema. Ma lihtsalt ei jõua teda enam aidata. Abikaasa on väga karm, aga ka kahjuks see ei aita. Ta läheb poisi peale nii endast välja, et vaat et lähevad üksteisele kallale. Ma tean ka ühte pere, kus pereisa sõna otseses mõttes võttis pükstelt rihma ja andis logardist teismelisele korraliku keretäie. See võis koomiline välja näha, aga ma tean juba ette, et ka see ei aita. Ükski asi ei aita.
Ja kui poisile öelda, et sa oled ju sõltlane, siis solvutakse, sest ta ei ole ju mingi sõltlane. Siis on ju kõik sõltlased. Ainus erinevus on see, et tema osad sõbrad on targad poisid ja hinded koolis head või on nad mingil muul alal andekad. Meie poiss ei ole mitte üheski asjas andekas. Ei mängi pilli, ei laula, ei joonista, ei meisterda. Kui midagi teeb, teeb lohakalt. Tema peaks õppima, et üldse elus kuskile jõuda.
Nii et teemaalgataja, sa pole üksi. Selliseid on palju ja mis neist saab, ma ei tea. Ma tean ainult seda, et kui ta täiskasvanuks saab ja edasi kuskil ei õpi, siis jalaga tagumikku ja majast välja. Logardeid me ülal ei pea. Kui mõistus pähe tuleb ja kasvõi kutsekasse läheb, siis toetame igati. Ülikoolist ma ei hakka unistamagi.

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mismoodi need lapsed teil üldse õppida saavad, kui nutivahendid käest võetakse ja wifi kinni keeratakse? Minu lastel on küll õppetööks vaja pidevalt internetist mingeid materjale otsida ja enamus asju tulebki arvutis trükkida ja õpetajale meilile saata. Samal ajal toimub telefoni messengeri klassigrupis tunniteema arutelu ja õpetaja osaleb ka tihti nendes vestlustes. Kui nö koolipäev läbi, siis edasi jääb veel osa asju iseseisvalt teha ja seegi vajab interneti ja arvuti olemasolu.

Nagu ma enne juba kirjutasin – lapsele saab teha kaks Microsofti kontot arvutisse, ühega mängib ja sellele saab panna ajalimiidi, teisega õpib ja sellel saab kõik õppimiseks mittevajalikud programmid ja lehed kinni keerata.
Apple-i maailmas on veel lihtsam, seal saab panna ajalimiidi ja sinna juurde lubada ilma limiidita lahti need programmid, rakendused ja leheküljed, mis on õppimiseks vajalikud. EI ole kahte kontot vajagi.
Küll aga on vaja, et lapsel üldse oleks oma kontod, mis on õige vanusega ja andmetega ja vanemate kontrolli all. Parental control on märksõna.

Microsofti vanemliku kontrolli juhised: https://support.microsoft.com/en-us/help/4028244/microsoft-account-set-up-screen-time-limits-for-your-child
Apple-i parental control: https://support.apple.com/en-us/HT201304
Midagi on isegi androididel: https://support.google.com/families/answer/1075738?hl=en

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Meil sarnane olukord. Erinevus vaid see, et oma asjad teeb ära, aga hilinemisega ja väga lohakalt. Mina pean juures olema, vene keelt ja osasid teisi aineid õpime koos ehk siis tegelikult teen mina need asjad ära. Vene keel on tema jaoks nagu hiina keel. Absoluutselt ükski sõna pole pähe õpitud ja tema enda jutu järgi talle ei jää midagi meelde. No seda ma tean, et tal meeletult halb mälu. Ja seda tean ka, et ta just kõige teravam pliiats pole ja pole seda kunagi olnudki. Täitsa totu ikka.

Aga uskumatu on see, mis jama suudab 13-aastane poiss suust välja ajada. Mul tõesti tunne, et tema ajus pole kõik korras. Mina räägin talle, et õppida on vaja, sellest sõltub tulevik jne. Ah-ah tuleb selle peale. Kui ma ütlen, et järgmisest aastast lähed klassi, kus inglise keelt üks tund rohkem, siis selle peale pisteti röökima, kuidas me kõik talle halba tahame. Tema ei taha õppida, tema vihkab õppimist ja kooli jne. Ja üleüldse oskab ta inglise keelt suurepäraselt. Ta ju muud sealt arvutist ei vaatagi. Aga grammatikast ei tea ta tuhkagi.

Arvutis istub hommikust õhtuni. Ma ei teagi, mis kell magama läheb. Enda jutu järgi kell 12 öösel. Hommikul magab hambad laiali. Videotunnid magab maha jne. Pesemas ei käi, hambaid peseb vist paar korda kuus. Tuba haiseb. Mina käin tuba tuulutamas. Tuba pole koristatud juba paar kuud. Nagu pomps elab ja selline tema saatus tõenäoliselt ongi. Me oleme vist kõik juba käed üles tõstnud ja alla andnud. Õde tal noorem ja viieline. Omavahel läbi ei saa absoluutselt. Nad ju nii erinevad. Minuga hakkavad ka suhted allamäge minema. Ma lihtsalt ei jõua teda enam aidata. Abikaasa on väga karm, aga ka kahjuks see ei aita. Ta läheb poisi peale nii endast välja, et vaat et lähevad üksteisele kallale. Ma tean ka ühte pere, kus pereisa sõna otseses mõttes võttis pükstelt rihma ja andis logardist teismelisele korraliku keretäie. See võis koomiline välja näha, aga ma tean juba ette, et ka see ei aita. Ükski asi ei aita.

Ja kui poisile öelda, et sa oled ju sõltlane, siis solvutakse, sest ta ei ole ju mingi sõltlane. Siis on ju kõik sõltlased. Ainus erinevus on see, et tema osad sõbrad on targad poisid ja hinded koolis head või on nad mingil muul alal andekad. Meie poiss ei ole mitte üheski asjas andekas. Ei mängi pilli, ei laula, ei joonista, ei meisterda. Kui midagi teeb, teeb lohakalt. Tema peaks õppima, et üldse elus kuskile jõuda.

Nii et teemaalgataja, sa pole üksi. Selliseid on palju ja mis neist saab, ma ei tea. Ma tean ainult seda, et kui ta täiskasvanuks saab ja edasi kuskil ei õpi, siis jalaga tagumikku ja majast välja. Logardeid me ülal ei pea. Kui mõistus pähe tuleb ja kasvõi kutsekasse läheb, siis toetame igati. Ülikoolist ma ei hakka unistamagi.

Ah, ära pabista. Paar aastat veel ja kõik muutub.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mind ilgelt häirib kusjuures, et kirjutatakse mulle.. Emale aga isa elab õndsas teadmatuses. Krt kirjutage isadele ja äkki siis miskit asja ka saab.

Eks info tuleb esmalt sinna, kes on teil vanemate kontaktide listi pandud (lisaks üld ema ja isa andmetele). Pange siis isa kontaktid sinna. Meil ongi mõnel juhul seal isa andmed (enamasti küll emade omad). Meil näiteks lapse trenniteemad tulevad mõlemile, sest mina olen küll arve saaja, aga isa on koosolekutel käija ja sealtkaudu nö esmaste kontaktivõtmiste listis.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mina panin laste telefonidesse, tahvlitesse ja arvutisse Family link rakenduse peale. Kui algul keeldusid, siis teatasin, et sel juhul läheb telefonivahetuseks ja telefoniks saab nuputelefon. Kui näen, et laps jätab kohustused täitmata, on plaks kogu telefoni sisu blokeeritud. Igapäevast ekraanis istumise aega ka reguleerin nüüd mina, mitte lapsed. Kui maha häkivad programmi, siis jälle see nuputelefoni teema. Vahepeal siis üks laps hakkas selle asemel hoopis, et netis istuda, niisama mängima, koolitööd ikka tegemata. Seepeale sai ta kodused kohustused enda peale, nõud, koristamised, põrandapesemised, sest enda ülalpidamine tuleb välja teenida. Kui ei täida õpilase kohust – ei õpi, siis saad topeltkohustused kodustes majapidamistöödes. Kui keeldud, ei ole asja ka söögilauda ja huviringi ka keegi siis nädalavahetusel ei sõiduta. Mingid oskused iseseisvumiseks ju laps omandama peab. See ei ole tema vaba valik, kas üldse laiskleb või õpib. Lapsevanem on seadusega kohustatud tagama, et laps hariduse omandab. Nüüd digikooli ajastul hindasin umbkaudu, kui palju läheb aega koolitööde jaoks ja panin täpselt nii palju netiaega. Vaba mänguaeg sõltub sellest, kas eelmisel päeval on korralikult õpitud. Kui õhtul koju saabun, siis kontrollin ja kui tegemata, siis järgmisel päeval on netiaega piisavalt napilt. Paar korda on laps saanud halva hinde, sest ma olen keeldunud netiaega juurde panemast, kuna ta leidis, et enne on vaja kõik aeg ära mängida ja siis alles hakata mõtlema, mis ajast ma mingit kontrolltööd teen. Järgmise päeva vaba mänguaega see tegemata töö jällegi vähendab kuni viib nulli. Tegemata koolitööd nädala sees, viivad nädalavahetuse netiaja nulli. Kui mitu päeva on teatatud, et ei saanud ju koolitöid teha, sets nii vähe netiaega oli, siis näitab ette, mida kõike ta nende mitme tunni jooksul netis tegi koolitöödest ja kui see mind ei veena, saab õhtul koduseid majapidamistöid kaela. Piire nad kompavad igast suunast, et kuidas saaks ikka võimalikult kaugele lükata kohustuste täitmiust ja kuidas neid üldse täitmata jätta. Meil paraku nende piiranguteta elu üldse ei toimi ja kõik tööd oleks tegemata. Mingi ilus jutt, kuidas tulevikus sul seda kõike vaja on, ei mõju.

+4
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meil sarnane olukord. Erinevus vaid see, et oma asjad teeb ära, aga hilinemisega ja väga lohakalt. Mina pean juures olema, vene keelt ja osasid teisi aineid õpime koos ehk siis tegelikult teen mina need asjad ära. Vene keel on tema jaoks nagu hiina keel. Absoluutselt ükski sõna pole pähe õpitud ja tema enda jutu järgi talle ei jää midagi meelde. No seda ma tean, et tal meeletult halb mälu. Ja seda tean ka, et ta just kõige teravam pliiats pole ja pole seda kunagi olnudki. Täitsa totu ikka.

Aga uskumatu on see, mis jama suudab 13-aastane poiss suust välja ajada. Mul tõesti tunne, et tema ajus pole kõik korras. Mina räägin talle, et õppida on vaja, sellest sõltub tulevik jne. Ah-ah tuleb selle peale. Kui ma ütlen, et järgmisest aastast lähed klassi, kus inglise keelt üks tund rohkem, siis selle peale pisteti röökima, kuidas me kõik talle halba tahame. Tema ei taha õppida, tema vihkab õppimist ja kooli jne. Ja üleüldse oskab ta inglise keelt suurepäraselt. Ta ju muud sealt arvutist ei vaatagi. Aga grammatikast ei tea ta tuhkagi.

Arvutis istub hommikust õhtuni. Ma ei teagi, mis kell magama läheb. Enda jutu järgi kell 12 öösel. Hommikul magab hambad laiali. Videotunnid magab maha jne. Pesemas ei käi, hambaid peseb vist paar korda kuus. Tuba haiseb. Mina käin tuba tuulutamas. Tuba pole koristatud juba paar kuud. Nagu pomps elab ja selline tema saatus tõenäoliselt ongi. Me oleme vist kõik juba käed üles tõstnud ja alla andnud. Õde tal noorem ja viieline. Omavahel läbi ei saa absoluutselt. Nad ju nii erinevad. Minuga hakkavad ka suhted allamäge minema. Ma lihtsalt ei jõua teda enam aidata. Abikaasa on väga karm, aga ka kahjuks see ei aita. Ta läheb poisi peale nii endast välja, et vaat et lähevad üksteisele kallale. Ma tean ka ühte pere, kus pereisa sõna otseses mõttes võttis pükstelt rihma ja andis logardist teismelisele korraliku keretäie. See võis koomiline välja näha, aga ma tean juba ette, et ka see ei aita. Ükski asi ei aita.

Ja kui poisile öelda, et sa oled ju sõltlane, siis solvutakse, sest ta ei ole ju mingi sõltlane. Siis on ju kõik sõltlased. Ainus erinevus on see, et tema osad sõbrad on targad poisid ja hinded koolis head või on nad mingil muul alal andekad. Meie poiss ei ole mitte üheski asjas andekas. Ei mängi pilli, ei laula, ei joonista, ei meisterda. Kui midagi teeb, teeb lohakalt. Tema peaks õppima, et üldse elus kuskile jõuda.

Nii et teemaalgataja, sa pole üksi. Selliseid on palju ja mis neist saab, ma ei tea. Ma tean ainult seda, et kui ta täiskasvanuks saab ja edasi kuskil ei õpi, siis jalaga tagumikku ja majast välja. Logardeid me ülal ei pea. Kui mõistus pähe tuleb ja kasvõi kutsekasse läheb, siis toetame igati. Ülikoolist ma ei hakka unistamagi.

Ah, ära pabista. Paar aastat veel ja kõik muutub.

muutub või? lohuta mind palun ja too mõni edulugu, tõsiselt.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Näitan 29 postitust - vahemik 1 kuni 29 (kokku 29 )


Esileht Koolilaps teismeline ei õpi ja kõik