Esileht Lapse ootamine Tervislik rasedus – materjali selle kohta?

Näitan 11 postitust - vahemik 1 kuni 11 (kokku 11 )

Teema: Tervislik rasedus – materjali selle kohta?

Postitas:
Kägu

Olen esmakordselt lapseootel ning tahaks elada võimalikult tervislikult. Olen siiani toitunud tervislikult ja liikunud päris palju, aga tahaks spetsiifilisemalt lugeda, mis just nüüd kõige tähtsam on. Internetis on tuhandeid lehekülgi, mis annavad kohati erinevat infot ja tekib info üleküllus. Kust teie kõige adekvaatsemat infot leiate?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kui juba menüü enam-vähem tervislik ja jätkad füüsiliselt aktiivset eluviisi, siis sellest täiesti piisab. Miks peab nüüd tuhandeid lehekülgi lugema- rasedus pole haigus. Lisaks rasedus ja mingi range dieet küll kokku ei käi.
Üldjoontes ju ainult toidulisanditest soovitatakse foolhapet ja D-vitamiini võtta. Ja tooreid loomseid saadusi ei ole soovitav tarbida (pastöriseeritud, soolatud ja sügavkülmutatud toidud on juba okeid).
Kui sööksid pool kilo maksapasteeti päevas, siis võibolla oleks probleem…

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kui juba menüü enam-vähem tervislik ja jätkad füüsiliselt aktiivset eluviisi, siis sellest täiesti piisab. Miks peab nüüd tuhandeid lehekülgi lugema- rasedus pole haigus. Lisaks rasedus ja mingi range dieet küll kokku ei käi.

Üldjoontes ju ainult toidulisanditest soovitatakse foolhapet ja D-vitamiini võtta. Ja tooreid loomseid saadusi ei ole soovitav tarbida (pastöriseeritud, soolatud ja sügavkülmutatud toidud on juba okeid).

Kui sööksid pool kilo maksapasteeti päevas, siis võibolla oleks probleem…

Jah, foolhapet ja D-d võtan ainsana lisaks praegu. Aga palju peaks näiteks liikuma? Ma enne rasedust püüdsin ikka iga päev pulsikella järgi üle 10 000 sammu ära käia, nüüd kuskilt lehelt leidsin info, et rase peaks kõndima vähemalt 10 km päevas, mis on kõvasti üle minu raseduseelse 10 000 sammuga. Praegu näiteks ma ei suudagi nii palju kõndida, sest pea käib pidevalt ringi ja kõhus ka õrnad valud. Aga saan aru, et liikumine on rasedatele väga tähtis.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Nagu ei saa last raamatu järgi kasvatada, ei saa ka raseduse aeg raamatute järgi elada. Liigudki vastavalt enesetundele, raseduse aeg su enesetunne muutub palju, on perioode, kus oled särtsu täis ja jaksu palju, on perioode, kus ühest toast teise kõndimine on juba paras ettevõtmine.
Naudi oma rasedust, ära stressa selle üle kuidas, kui palju, mida tohib ja mida mitte.
Tegutse vastavalt enesetundele.
Toitumist peaks tõesti hoidma võimalikult tervislikuna, kuid ei juhtu ka midagi hullu ei sinu ega rasedusega, kui vahel annad isudele järgi ja sööd burgerit, šokolaadi või jäätist.

Please wait...
Postitas:
Kägu

10km päevas iga päev?? Kust sa seda lugesid. Enamikul pole sellist aegagi

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mida imet see 10 km päeva kõndimist peaks andma? Villid? Kopsumahtu?
Ka see 10 000 sammu on ju ammu äraselgitatud reklaamlause.
Ehk kui sulle sobib selline jalutamine, lase käia. Aga sel pole midagi pistmist rasedusega. Loode on su kõhus ja tarbib sealt saavaid asju. Tal on ükskõik, palju sa kõnnid.

Please wait...
Postitas:
Kägu

10km päevas iga päev?? Kust sa seda lugesid. Enamikul pole sellist aegagi

http://www.okobeebi.ee/?p=4226

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina olen jälle lugenud, et mõistlik on jätkata sama elustiili, mida oled seni elanud (alkohol ja suits muidugi välja arvata). Kui toitumine on niigi normis ja liigud ka, siis tempot pole vaja tõsta.
Minu tuttav (väga sportlik) naisterahvas oli ühe rasedusega säilitamisel ja lamas pool raseduse ajast. Laps on terve ja tubli. Mis sest, et ema iga päev 10 km?! ei kõndinud, vaid ainult lebas. Nii et üle ei tasu mõelda. Ega pingutada.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kui sa toitud tervislikult ja käid jalutamas, siis ongi ju kõik hästi 🙂 Nagu keegi juba ûtles siis mõnel päeval kindlasti kuskilt valutab või on ebamugav ega siis ei pea ninast veri väljas 10 km kappama 😀 füüsiline aktiivsus ikka enesetunde järgi, kui täna käid 5 km, siis pole hullu kui homme nt 2 km käid. Ise jalutasin raseduse ajal 8-10 km tõesti, ei teadnud normidest midagi, lihtsalt ma olingi harjunud kãima nii palju. Vahel hakkas kõht toonusesse kiskuma ja läksin nt 5 km pealt koju. Enda keha tuleb ikka kuulata, muidugi see ei tähenda, et peaks põhjuseta diivanikaunistus olema, aga seda sa vaevalt oled, sest 10000 sammu juba 6-7 km niigi 🙂

Please wait...
Postitas:
Kägu

Tuleks võtta rahulikult, aga siiski mõistusega. Mina olen olnud imestunud, kui kergekäeliselt värvitakse juukseid, lakitakse küüsi, kreemitatakse ennast õudse solgiga, süüakse maitsetugevdajatega toitu ja siis imestatakse, miks lastel on allergiad ja muud hädad. Mõni isegi väidab, et joomine raseduse alguses ei tee midagi. Parem karta kui kahetseda!

Please wait...
Postitas:
Kägu

Muidugi, suured järsud muutused on organismile stress, mis on aga hullem kui see, et 10km asemel kõnnid vaid 5km 😀
Tegelikult olen lugenud teooriat, et väga palju suitsetavatel emadel soovitatakse mitte ära jätta suits, vaid viia miinimumini, olevat olnud uuring, kus võrreldi kahte gruppi naisi ja nende lapsi ning selgus, et need kes täitsa ära jätsid, neil oli suurema tõenäosusega probleeme raseduse/lapsega. Need, kes jätkasid, kuid väga-väga miinimumil, neil oli märksa vähem jamasid 🙂

Mina arvan ka, et jätka oma elustiili. Toitude puhul ole ka ratsionaalne, maksa praktiliselt ei tohi (väga väga vähe), tooreid asju ei tohi, suure elavhõbeda sisaldusega kala ei tohi (nt tuunikala; sushisid sõin, neid võib, aga ainult lõhe/krabi/kreveti omasid)

Please wait...
Näitan 11 postitust - vahemik 1 kuni 11 (kokku 11 )


Esileht Lapse ootamine Tervislik rasedus – materjali selle kohta?