Sellisest kommentaarist pole absoluutselt mingit abi kui ei kirjutata, missugust taustinfot siis täpsemalt saadi. Siin teemas on niipalju kasutuid üldsõnalisi kommentaare teemal “mina oma last sinna kindlasti ei pane!”, “õpetaja karjub” või “TIKis toimusid õudused” – no mida on selliste kommentaaridega pihta hakata? Kas see tõsi või kibestunud laim? Võimatu ju aru saada sellise jutu järgi. Kui on konkreetne kogemus, palun kirjutage sellest. Mitte sellest, mida naised saunas on rääkinud või mida kõik lehestki võivad lugeda.
Meenutage vast teemaalgatust ka, küsimus oli kas 21kk või TIK ja miks? Inimesed ongi põhjendanud miks nad ühe kooli valiks või välistaks. kas mul peab olema konkreetne ebameeldiv kogemus ühte kooli neis välistada või võin ma kirjutada, et ajakirjandusest loetud negatiivse emotsiooni põhjal välistasin?
Gümnaasiuminoored teevad oma otsuse ise, vanem võib vaid suunata, aga kas teemaalgatuses oli ikka gümnaasiumist juttu?
Ei maksa ikka kõiki kommentaare kibestumises ja laimus ka süüdistada, Eestis on teisigi häid koole, kus riigieksami tulemused on kõrgemad ja sisekliima tõenäoliselt parem, kui need koolid negatiivses valguses ajakirjandusse ei jõua. Ka konkreetne kogemus võib olla väga ühepoolselt nähtud, miks peaks see objektiivsem olema kui näiteks lehes kirjutatu?
Minu laste koolis oli üks õpetaja, keda õpilased väga hindasid ja kes oma ainet õpetas elusliste näidete kaudu, õpikut seal tunnis lahti ei tehtud ja gümnaasiumikatseteks pidi laps eraldi kursuse võtma. Ülikoolis valis ka eriala, kus seda ainet kavas pole.
Teine õpetaja keda pigem kardetakse, selle kohta ütles üks laps, kellele antud õpetaja tunde ei andnud “kiuslik”, teine laps kellele sama õpetaja tunde andis, nimetas teda lihtsalt nõudlikuks aga muidu väga heaks õpetajaks.
Mida ma sellest järeldama peaks? Et koolis on kiuslik õpetaja ja teist ainet praktiliselt ei õpetatagi? Või et üks õpetaja on nõudlik ja ei lase looderdada ja teine seob oma ainet eluliste näidetega pannes õpilased ise seoseid leidma ja järeldusi tegema?
Kooli valik ongi ühtpidi emotsionaalne (sinna kooli tahaks mingil põhjusel last väga panna või sinna lähevad sõbrad ja tahaks ise ka) kui ka pragmaatiline, kuhu üldse on võimalik saada.