Esileht Koolilaps Töövihik jäi maha – kuidas last aidata

Näitan 10 postitust - vahemik 1 kuni 10 (kokku 10 )

Teema: Töövihik jäi maha – kuidas last aidata

Postitas:
Kägu

Kolmas klass, esimene märkus. Saan lapsest aru, pole harjunud õpikuid kodu ja kooli vahet tassima, aga nüüd annab üks õpetaja tihti koduülesandeid, siiani jäi õpik- töövihikud kooli maha ja nuputasime välja, kuidas kodutööd tehtud saaks, kool lõpeb ju varem kui õpetaja koduse töö märgib. Kokkulepe, et iga kord võtad need töövihiku ja õpiku kotis kaasa, ei tööta. Kas oleks võimalik osta koju samasugune õpik- töövihik ja kus seda saab. Teine laps ka varsti koolilaps, siis saab tema ka kasutada.



Postitas:
Kägu

õpikuid ja töövihikuid saab Tallinnas nt Pärnu mnt Rahva Raamatust (Koolibri ja Avita), aga töövihiku topeldamine on ju küll keeruline: peab siis mõlemat paralleelselt täitma? Topeltõpikuid kasutavad paljud, et koolikott kergem oleks.
Pigem las saab senikaua märkusi, kuni harjub oma asjade eest hoolitsema, see ju puhas lohakus ja hajameelsus praegu tal.



Postitas:
Kägu

kuidas topelt töövihik probleemi lahendaks? see kodune tuleks ju järgmisel päeval ikka kooli kaasa võtta.



Postitas:
Kägu

Ma arvan, et kui 3. klassi laps sai esimese märkuse, siis probleemi pole ja ei pea absoluutselt mitte midagi ette võtma.

Minu viieline poiss sai alates esimestest koolinädalatest mitu korda nädalas märkusi, sest ei suutnud asju kaasas kanda – küll jäid asjad kooli, küll koju. Mingil ajal ta kandis kogu aeg kõiki asju kaasas, aga siis oli ikka vihik vale raamatu vahel või kustukumm nii sügaval koti põhjas, et ta lihtsalt ei leidnud asju õigel hetkel üles. On siiani viieline, tänaseks juba seitsmes klass, märkusi pannakse vähem, sest õpetajad on käega löönud, aga unustab täpselt sama palju. Iga inimene peab õppima ise endaga hakkama saama – olgu ta siis loomu poolest rohkem või vähem hajameelne. See, kui ma iga päev ise ta kotti pakiksin, ei teeks teda kuidagi vähem hajameelseks. Laps peab ajapikku ise mingid kontrollimehhanismid välja töötama, et oma eluga normaalselt hakkama saaks. Kontrollküsimusi (kas sul on õpitud, kas sul on asjad koos, kas sa mäletad, et homme on see või too üritus jne) muidugi esitan. Üldiselt on ka neist vähe kasu. 🙂



Postitas:
Kägu

Mis see siia puutub, et e-kool täidetakse peale tunde?
Laps on ju tunnis, kodune töö antakse ja päevik täidetakse tunni lõpus. Miks laps kohe peale tundi töövihikut koolikotti ei saa panna?



Postitas:
Kägu

Ka udupead peavad harjutama oma asjadega hakkama saamist. Vajaliku kaasa võtmine on üks osa sellest.
Minu udupea saab ka aega-ajalt märkuseid, sest midagi on koju jäänud ja ise olin samasugune. Suutsin kord isegi terve koolikoti koju unustada…
Aga saab märkuse, siis teinekord on pisut hoolsam, mina ka tuletan jälle meelde, et vaadaku õhtul oma asjad üle ja nii ta vaikselt areneb. Mina olen suisa sellisele tasemele arenenud, et reeglina asju maha ei unusta, kui kuskile minek. Eks udupäine laps peab ka ju kunagi täiskasvanuks saama, nii et sel teel tuleb last toetada, mitte takistada ega arengut edasi lükata.



Postitas:
Kägu

kuulge – laps peab hakkama ise vastutama, et asjad kaasas oleksid. Märkust ei maksa nii traagiliselt võtta, järgmine kord on lapsel meeles, et peab töövihiku koju tooma. mul jättis laps ise koolikoti koolimajja, õhtul alles avastasime. ega siis sellepärast topelt asju ostma ei hakanud.



Postitas:
Kägu

Mis see siia puutub, et e-kool täidetakse peale tunde?
Laps on ju tunnis, kodune töö antakse ja päevik täidetakse tunni lõpus. Miks laps kohe peale tundi töövihikut koolikotti ei saa panna?

Meil algkoolis päevikusse midagi ei kirjutatud, kogu info oli e-koolis. Ehk tunnis midagi räägitud oli, aga kes seda ikka mäletab. Nüüd on kontseptsioon muutunud, ülesanded pannakse päevikusse ja e-kooli kuidas juhtub. Meie oleme nüüd hädas: lapsel pole harjumust päevikut täita, üritab vanaviisi meelde jätta kogu aeg.



Postitas:
Kägu

Mul ka laps kippus töövihikuid kooli unustama. Või siis “unustama”. Õpikud olid nagunii juba kooli poolt topelt, et tassima ei peaks, aga need töövihikud… Võtsin lõpuks kätte ja skännisin töövihikud arvutisse. Selgitasin lapsele, et kui töövihiku kooli unustab, prindime kodus vastavad leheküljed välja ja ta saab ülesanded ikka ära teha. Aga pärast tuleb need töövihikusse ümber kirjutada – topelt töö, mis parata. Laps kuulas, mõtles, ja ime küll, aga enam ta töövihikuid kooli ei unustanud.



Postitas:
Kägu

Õhtul kontrolli, et lapsel koolikott oleks koos.



Näitan 10 postitust - vahemik 1 kuni 10 (kokku 10 )


Esileht Koolilaps Töövihik jäi maha – kuidas last aidata