Esileht Tööelu, raha ja seadused. Ukraina õpilased koos Eesti õpilastega ainetunnis. Küsimus vaid õpetajatele.

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 90 )

Teema: Ukraina õpilased koos Eesti õpilastega ainetunnis. Küsimus vaid õpetajatele.

Postitas:
Kägu

Sa oled veel piiratum, kui esialgu paistis.

Vanades puumajades aed võib ju olla, aga seal kuuleb, mida naabrid teevad. Privaatsus puudub.

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mis lisatasu? Sa ju ei tee midagi.

Mis unetundide arvelt? Tunnid lõppevad hiljemalt kell 2. Siis lähed magama?

Tundub, et pikk suvepuhkus on ikka saatanast. Tuleb sügis ja appi, tööd tuleb teha.

Tunnid ei lõpe kõigil õpetajatel ega muidugi ka õpilastel kell 2. 8. tunnist midagi oled kuulnud? Õpetaja teeb tööd ka tunnivälisel ajal, täidab e-päevikut, teeb individuaalsed töökavad ja materjalid erivajadusega lastele, keda ka tavaklassides õpib tänapäeval, parandab töid, planeerib järgmisi tunde. Õpikud vahetuvad, teemasid tuleb uuendada, ka olemasolevaid lisamaterjale korrastada, paljundada ja vahel muuta, ei saa minna ka vana rasva pealt õpetaja, kes aastaid on õpetanud. Lisaks peab juhendama põhikooli vanema astme loovtööd ja gümnaasiumi uurimistööd, mõnel on juhendatavaid kohe mitu. Lisaks korraldad järelaitamistunde või vähemalt järelvastamistunde mahajäänutele. Võimaslusel valmistad vahepeal veel kedagi olümpiaadiks või ainevõistluseks ette. Paljud on klassijuhatajad, siis peab neid tegevusi planeerima ja korraldama ja laste võimalike probleemide korral nt lastevanematega kontakteeruma. Sa arvad, et õpetajatel on vähe tööd ja nad töötavad ainult nende 45-minutiliste tundide ajal, mis nende tunniplaanis on? Tööta aasta koolis täiskoormusega, siis räägime edasi.

Iga päev on kaheksa tundi?

Mul elab koridoris 2 õpetajat. Mis kell nad koju tulevad, on kõigile teada. Ja et siis uuesti linna peale vms tehakse on ka teada. Halage, palju tahate, teie käigud ja harjumused on ju teada.

Jääb ainult üks küsimus: mis sellisele kergele ja hästitasustatud tööle pole tormijooksu?

+9
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mis lisatasu? Sa ju ei tee midagi.

Mis unetundide arvelt? Tunnid lõppevad hiljemalt kell 2. Siis lähed magama?

Tundub, et pikk suvepuhkus on ikka saatanast. Tuleb sügis ja appi, tööd tuleb teha.

Tunnid ei lõpe kõigil õpetajatel ega muidugi ka õpilastel kell 2. 8. tunnist midagi oled kuulnud? Õpetaja teeb tööd ka tunnivälisel ajal, täidab e-päevikut, teeb individuaalsed töökavad ja materjalid erivajadusega lastele, keda ka tavaklassides õpib tänapäeval, parandab töid, planeerib järgmisi tunde. Õpikud vahetuvad, teemasid tuleb uuendada, ka olemasolevaid lisamaterjale korrastada, paljundada ja vahel muuta, ei saa minna ka vana rasva pealt õpetaja, kes aastaid on õpetanud. Lisaks peab juhendama põhikooli vanema astme loovtööd ja gümnaasiumi uurimistööd, mõnel on juhendatavaid kohe mitu. Lisaks korraldad järelaitamistunde või vähemalt järelvastamistunde mahajäänutele. Võimaslusel valmistad vahepeal veel kedagi olümpiaadiks või ainevõistluseks ette. Paljud on klassijuhatajad, siis peab neid tegevusi planeerima ja korraldama ja laste võimalike probleemide korral nt lastevanematega kontakteeruma. Sa arvad, et õpetajatel on vähe tööd ja nad töötavad ainult nende 45-minutiliste tundide ajal, mis nende tunniplaanis on? Tööta aasta koolis täiskoormusega, siis räägime edasi.

Iga päev on kaheksa tundi?

Mul elab koridoris 2 õpetajat. Mis kell nad koju tulevad, on kõigile teada. Ja et siis uuesti linna peale vms tehakse on ka teada. Halage, palju tahate, teie käigud ja harjumused on ju teada.

Teemast mooda, aga ilged tyybid on sellised, kes teiste jargi nuhivad ja kellel oma elu puudub. Endal habi ei ole selline luuser olla voi? Isegi kui sa oled kodus, siis ikkagi peaks ju olema tegemist, et mitte teisi vahtida kogu aeg.

 

+12
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

See õpetaja töö vist toobki ootamatusi. Ei arvestanud ju ükski õpetaja ka seda et tuleb koroona. Tunnid arvuti teel nõudis neil ka lisatööd. Nt vanematel õpetajatel neile uut oskust arvutiga. Või kui on klassis vahetusõpilane välismaalt. Võib küll mõelda, et kui ma õpetajaks õppisin, siis ma ei arvestanud sellega. Aga vist  igas ametis tekib ajaga juurde uusi töövõtteid, kohustusi, mida tuleb täita, mis töötajat ei rõõmusta ja lisavad koormust ja vajab juurde õppimist. Mina tahaks ka et mu töö oleks samasugune nagu 10a tagasi. Koormus oli palju väiksem.

Mina olen aastaid tööd teinud teistel töökohtadel ja piisavalt tegelenud ootamatustega, paindlikult uusi tegevusi juurutanud, iseenesest ma naudingi muutuseid ja pingutust. Minu kogemuste järgi seisneb vahe kooli ja muude töökohtade vahel selles,  et koolis kokkuleppeliselt ületundide eest ei maksta, sest “sa oled ise nii vilets, et kahekat uut tööülesannet paindlikult tööaja sisse ära mahutada ei suuda”. Ja mingit karjääriredelit, et pingutad ja siis saad paremale palgale, ka koolis ei ole. Paremale palgale saad siis, kui võtad rohkem kontakttunde ja lased seetõttu õppe kvaliteedis alla.

+13
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mis lisatasu? Sa ju ei tee midagi.

Mis unetundide arvelt? Tunnid lõppevad hiljemalt kell 2. Siis lähed magama?

Tundub, et pikk suvepuhkus on ikka saatanast. Tuleb sügis ja appi, tööd tuleb teha.

Tunnid ei lõpe kõigil õpetajatel ega muidugi ka õpilastel kell 2. 8. tunnist midagi oled kuulnud? Õpetaja teeb tööd ka tunnivälisel ajal, täidab e-päevikut, teeb individuaalsed töökavad ja materjalid erivajadusega lastele, keda ka tavaklassides õpib tänapäeval, parandab töid, planeerib järgmisi tunde. Õpikud vahetuvad, teemasid tuleb uuendada, ka olemasolevaid lisamaterjale korrastada, paljundada ja vahel muuta, ei saa minna ka vana rasva pealt õpetaja, kes aastaid on õpetanud. Lisaks peab juhendama põhikooli vanema astme loovtööd ja gümnaasiumi uurimistööd, mõnel on juhendatavaid kohe mitu. Lisaks korraldad järelaitamistunde või vähemalt järelvastamistunde mahajäänutele. Võimaslusel valmistad vahepeal veel kedagi olümpiaadiks või ainevõistluseks ette. Paljud on klassijuhatajad, siis peab neid tegevusi planeerima ja korraldama ja laste võimalike probleemide korral nt lastevanematega kontakteeruma. Sa arvad, et õpetajatel on vähe tööd ja nad töötavad ainult nende 45-minutiliste tundide ajal, mis nende tunniplaanis on? Tööta aasta koolis täiskoormusega, siis räägime edasi.

Iga päev on kaheksa tundi?

Mul elab koridoris 2 õpetajat. Mis kell nad koju tulevad, on kõigile teada. Ja et siis uuesti linna peale vms tehakse on ka teada. Halage, palju tahate, teie käigud ja harjumused on ju teada.

Teemast mooda, aga ilged tyybid on sellised, kes teiste jargi nuhivad ja kellel oma elu puudub. Endal habi ei ole selline luuser olla voi? Isegi kui sa oled kodus, siis ikkagi peaks ju olema tegemist, et mitte teisi vahtida kogu aeg.

Et ma kuulen trepikojas samme ja uksepauke või pilku tõstes näen aknast välja, teeb minust luuseri. Jep. Luuser. Sa passid perekoolis, kah oleme luuserid.

+1
-9
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu kogemuste järgi seisneb vahe kooli ja muude töökohtade vahel selles,  et koolis kokkuleppeliselt ületundide eest ei maksta,

Mis õpetajal on üldse ületunnitöö? Kas tööde kontrollimine on ületunnitöö? Või tunni ettevalmistus?

+2
-12
Please wait...

Postitas:
Kägu

Söandan siiski teemasse kirjutada, kuigi ma ei ole õpetaja. Kaks ukraina poissi käivad minu juures niisama vestlemas, augusti viimasest nädalat iga päev tund. Räägin ka vene keelt, aga eesmärk on ikka eesti keele õpe. Ma ei ole pedagoog, lihtsalt eestlane. Mõlemad poisid pandi eesti kooli, üks viiendasse, teine neljandasse klassi. Mõlemad aasta tahapoole, kui kodus oleksid läinud. Kurtmist, et koolis on igav, pole olnud. Et lapsed ei sõbrustaks nendega, ka pole kuulnud, isegi sünnipäeva kutse on juba ühele. Nädala ajaga on tere, palun, aita, head aega, aitäh, õpik, vihik, kass, koer, ema, tualett, pastakas, isa, soe, külm, vihm, päike ja nädalapäevade nimed selged ja kasutatakse õiges kohas. Mäletan oma saksa keele õpetaja sõnu, et keeleoskus algab sealt, kui hakkad kuulmise järgi arusaamatust sõnamulinast aru saama, kus üks sõna otsa saab ja teine algab. Edasi alles tuleb sõnade ära tundmine ja siis rääkimine. Seega kuigi ma pole pedagoog, ma näen selles ainult head, et lapsed on tundide kaupa eestikeelses ruumis.

+17
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma elan Soomes ja mul siin töökaaslane just rääkis, et tema lapse klassi (2. klass) tuli viis uut õpilast Ukrainas. Aga neil on tõlk kaasas, kes siis tunni ajal neile vaikselt juhiseid annab ja seletab, mis teha on vaja. Muidu pidid juba natuke soome keelt oskama ja on teiste laste seast sõpru leidnud.

+8
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu kogemuste järgi seisneb vahe kooli ja muude töökohtade vahel selles, et koolis kokkuleppeliselt ületundide eest ei maksta,

Mis õpetajal on üldse ületunnitöö? Kas tööde kontrollimine on ületunnitöö? Või tunni ettevalmistus?

Kõik see töö, mis läheb üle 7 tunnise tööpäeva. Minul näiteks võtab peamise aja tunni ettevalmistus, eriti kui tunnis on vaja õpetada diferentseeritult erineva tasemega noori pluss veel lisaks võõrkeelseid noori. Valmistan kiirematele ette enesekontrolli lehti lahenduskäikudega, et saaksin nõrgemaid aeglasemas tempos ja rohkema isikliku toega edasi aidata. Valmistan nüüd ukraina lapsele eraldi töölehti. Ja kui arvata, et see tuleb lihtsalt niisama pühast vaimust, ei, ma vaagin vahel mitu tundi, kuidas lihtsustada üsnagi keerukat abstraktseid mõisteid sisaldavaid juhiseid. Kohustuslikud koolitamised, arengukava koosolekud, katsete ettevalmistused, poest mittestatsionaarse katsematerjali ostmised, aktuaalsete uudiste sidumine õpetatavaga jne. Pärast katset kogu kraami pesemine, tagasi riiulitesse sättimine, järgmise päeva katsete materjalide välja otsimine võtab juba tund aega vähemalt. Olümpiaadide ettevalmistus on veel täiesti eraldi ajakulukas teema ja minu hobina käsitletav. Konsultatsioonid,  hübriidtundide ettevalmistus haiguspuhangu ajal, asendused, e-kooli täitmine, tagasiside andmine hinnatavatele töödele, suhtlus lapsevanematega jne, liikumisnädalate teemadega õppetöö sidumine, õuesõppe nädalal õppetöö õue planeerimine, vastavate töölehtede koostamine, enne ise raja läbi käimine, õppesõidud jne. Nädalas on 22 kontakttundi. Kõige ülalkirjutatu jaoks jagub nädalas 13 tundi (2,6 tundi päevas). Reaalsuses ei ole kvaliteetselt seda kõike võimalik 2,6 tunniga päevas saavutada.

+13
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Söandan siiski teemasse kirjutada, kuigi ma ei ole õpetaja. Kaks ukraina poissi käivad minu juures niisama vestlemas, augusti viimasest nädalat iga päev tund. Räägin ka vene keelt, aga eesmärk on ikka eesti keele õpe. Ma ei ole pedagoog, lihtsalt eestlane. Mõlemad poisid pandi eesti kooli, üks viiendasse, teine neljandasse klassi. Mõlemad aasta tahapoole, kui kodus oleksid läinud. Kurtmist, et koolis on igav, pole olnud. Et lapsed ei sõbrustaks nendega, ka pole kuulnud, isegi sünnipäeva kutse on juba ühele. Nädala ajaga on tere, palun, aita, head aega, aitäh, õpik, vihik, kass, koer, ema, tualett, pastakas, isa, soe, külm, vihm, päike ja nädalapäevade nimed selged ja kasutatakse õiges kohas. Mäletan oma saksa keele õpetaja sõnu, et keeleoskus algab sealt, kui hakkad kuulmise järgi arusaamatust sõnamulinast aru saama, kus üks sõna otsa saab ja teine algab. Edasi alles tuleb sõnade ära tundmine ja siis rääkimine. Seega kuigi ma pole pedagoog, ma näen selles ainult head, et lapsed on tundide kaupa eestikeelses ruumis.

Täiesti võimalik, et kui õpilased olid teadlikud, mis neid ees ootab ja vanemad ka seda aktsepteerinud, siis ei võta nad seda kõike nii dramaatiliselt. Meile tunud Ukraina lapsed olid lihtsalt täielikus infosulus (samuti olime meie) ja sellest ka suur masendus. Tundus, et ka lapsevanemad aitasid kõvasti kaasa, sest ka nemad olid ehmunud ja arvasid, et nende lapsed saavad jätkata Ukraina distantsil.

 

+3
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas tõesti õpetaja paneb teema lõppu punkti?

Eks ilmselt see õpetaja, kes vene keeltki ei oska.

Olles ise ka õpetaja, ei tea ma ühtegi õpetajat, kes isegi vene keelt ei oska.

Tartus on neid piisavalt.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tulemus on see, et ukraina lapsed nutavad kodus ahastusest, keelduvad kooli minemast ja tahavad Ukrainasse tagasi, mis siis et pommid lõhkevad.

5. septembril juba lapsed koolist nii ahastuses või? Kõlab kuidagi uskumatuna. Selleks päevaks oli lastel heal juhul alles 1,5 koolipäeva olnud.

+5
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Lapsed passivad tunnis, igavlevad, tunnevad end kõrvalejäetuna ja see, et kogu õpe toimub Eesti keeles tuli neile täiesti ootamatult.

Nüüd on siis Eesti koolides asjad sealmaal, et õpetajad kirjutavad “eesti keel” suure algustähega.

Õudne. Kunagi nimetati õpetajaid maa soolaks…

Pole mõtet punnitada neile ukrainlastele hääbuvat keelt õpetada, mille väljasuretamisega “maa sool” ise igapäevaselt tegeleb.

+16
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul onnoeaaegu kahju, et su k8gemus ja liikumisvabadus on olematu.

Mis ime pärast sa vannud, et kortermajadel ei ole aedasid? Ja kujuta ette, mu töölaud on akna all. Seal, kus on valgus. Ennekuulmatu, onju.

Mis see kogemus ja liikumisvabadus siia puutub? Kortermajade juures on muruplatsid ja mänguväljakud, aga AEDA ei ole. Aias kasvavad massiliselt lilled, puud, põõsad.

Wiki: Aed on inimese piiritletud ja aianduslikult kasutatav maa-ala ja sellel kujundatud elukeskkond koos selle elustikuga.

Aiandus – Köögivilja kasvatamine koduaias

Aiandus ehk hortonoomia on taimede kasvatamine aia välimuse kujundamise eesmärgiga (iluaiandus) või köögivilja, puuvilja ja marjade kasvatamine toiduks.

Mida Sina sonid?
Päris paljude väiksemate kortermajade ümber on aed ja eriti veel väiksemates kohtades. Ega kõik Tln kesklinnas või mägedel ela ometi. Meil on 8 korteriga maja ja aed on täiesti olemas, naabermajal ka. Aiandusega tegeletakse ka. Ja ka meie majas elab 2 õpetajat, nende päevakava ma ei tea.

0
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mida Sina sonid?
Päris paljude väiksemate kortermajade ümber on aed ja eriti veel väiksemates kohtades. Ega kõik Tln kesklinnas või mägedel ela ometi. Meil on 8 korteriga maja ja aed on täiesti olemas, naabermajal ka. Aiandusega tegeletakse ka. Ja ka meie majas elab 2 õpetajat, nende päevakava ma ei tea.

Kas maa kuulub linnale või kuidas see planeering on?

0
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tegelikult saab ukraina keelsed matemaatika töövihikud kätte. https://koolibri.ee/et/ukraina-raamatud

Vene keelsed õpikud on opik keskkonnas saadaval. https://www.opiq.eu/Search/Kits

Need ukrainlased ei oska Ukraina keelt.

+1
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tulemus on see, et ukraina lapsed nutavad kodus ahastusest, keelduvad kooli minemast ja tahavad Ukrainasse tagasi, mis siis et pommid lõhkevad.

5. septembril juba lapsed koolist nii ahastuses või? Kõlab kuidagi uskumatuna. Selleks päevaks oli lastel heal juhul alles 1,5 koolipäeva olnud.

Tegelikult saab ukraina keelsed matemaatika töövihikud kätte. https://koolibri.ee/et/ukraina-raamatud

Vene keelsed õpikud on opik keskkonnas saadaval. https://www.opiq.eu/Search/Kits

Need ukrainlased ei oska Ukraina keelt.

siis neile võtategi need vene keelsed õpikud opiku keskkonnast.
Ja kas te õpetajad tõesti oma vene koolide kolleegidega ei suhtle? Minu arust oleks ju lihtne pöörduda vene koolis töötava mata õpsi poole, et kuule anna soovitusi.

0
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tegelikult saab ukraina keelsed matemaatika töövihikud kätte. https://koolibri.ee/et/ukraina-raamatud

Vene keelsed õpikud on opik keskkonnas saadaval. https://www.opiq.eu/Search/Kits

Sellest, et opiqu keskkond on tasuline, oled kuulnud? Mitte iga kool ei ole seda ostnud oma koolile.

+4
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tegelikult saab ukraina keelsed matemaatika töövihikud kätte. https://koolibri.ee/et/ukraina-raamatud

Vene keelsed õpikud on opik keskkonnas saadaval. https://www.opiq.eu/Search/Kits

Sellest, et opiqu keskkond on tasuline, oled kuulnud? Mitte iga kool ei ole seda ostnud oma koolile.

sellest, et osa vene keelset tasuta on, oled kuulnud?

+1
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Nüüd on see siis käes – ukrainlased on Eesti koolis. Õppima peavad nad Eesti koolis eesti keeles.

Saan aru, et kool saab iga vastuvõetud ukrainlase eest kopsakama pearaha kui Eesti oma lapse eest.

Meie koolis, Tallina ühes suures piirkonnakoolis, asus õppima 40 ukrainlast. Kõik nad paigutati tavaklassidesse. Jah, nad saavad oma viis eesti keele grupitundi nädalas, kuid muul ajal istuvad koos eestlastega klassis. Õpetajad visati n-ö fakti ette, et nii on ja teisiti ei saa.

Mina vene keelt ei valda, seega nendega suhelda ei saa. Kui klassis in vene keelt oskav õpilane (ja tavaliselt neid Tallinna koolides ikka on), siis nemad aitavad tõlkida. Aga no mida? Õppematerjal on ju eesti keeles. Nad niikuinii ei saa aru. Vähemalt pool aastat. Ja siis istuvadki niisama?

Direktor ütleb, et andke neile jõukohaseid töölehti. Keelt arendavaid. Et siis andke. Aga kust ma annan? Mul pole ju selliseid. Peaksin hakkama koostama? Millal? Millise töötunni arvelt?

Ja siit tulebki minu küsimus. Kas mujal koolides on ka nii? Kas ukraina laste õpetamise eest saab/on ette nähtud lisatasu? Sest meil seda pole. Ja mul on klassis neid neli.

Kui nad niisama mul klassis istuvad, siis tundub see küll suht aja raiskamisena nende puhul.

Ja las istuvadki nii paar kuud. Siis teevad suu lahti ja hakkavad rääkima. Täpselt sama toimub eesti lastega, kes lähevad võõrasse keeleruumi. Õpivad ruttu ja kergesti.

+8
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Käisin aastaid tagasi Soomes tasandusklassi tööd vaatamas. Seal olid umbkeelsed lapsed väikeses klassis, neid oli Aafrikast ja mujalt maailmast. Osad olid ka Eestist. Õpetaja rääkis nendega ainult soome keeles. Esimene poolaasta olid nad ühes klassis, siis hakkasid osalema koos Soome lastega kõigepealt kehalises, siis kunstitunnis jne. Öeldi, et teise aasta lõpuks on nad soomekeelsete lastega üheskoos ja mingeid probleeme pole.

+8
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Vahetusõpilased ju niimoodi välismaal kooli lendavadki, istuvad esialgu niisama mütsigi mõistmata, aga kolm kuud hiljem räägivad nagu kulda ja mõni isegi varem.

+8
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma ei tea miks meil nii hirmsasti punnitatakse välismaa keelt rääkida. Ei ole vajadust vene keeles rääkida. Arvate, et Rootsis õpetajad valdavad kõiki maailma keeli, sest neil on koolid täis värskelt saabunud mutlikultit.  Ei, lastega räägitakse ainult rootsi keeles ja neil puudub meie probleem  – koha peal sünnib mitu põlve umbkeelsed, keda hoitakse kiivalt “pärismaalastest” ja nende keelest eraldi.

+6
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kunagi põgenesid ka eestlased siit täiesti umbkeelsetena  paljudesse riikidesse ja kõik said lõpuks keele selgeks ja hariduse omandatud.

+8
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kõik kõvasti nõuavad vene koolide kaotamist, aga kui muukeelsed õpilased päriselt eesti koolidesse ilmuvad, siis on kisa lahti – kuidas me neid õpetame, me ei oska, me ei saa. Aga kulla õpetajad, see on meie tulevik, et tuleb üha rohkem muudest riikidest inimesi siia elama ja klassides ei ole ainult kodumaised Cevinid ja Cätlynid. Tasub selles teemas end arendada ja harida, kuidas umbkeelseid lapsi ruttu sulatada ja millised on muu maailma praktikad. Paljudes riikides juba pikaajaline ja sissetöötatud praktika ja elementaarne õpetaja koolituse osa.

+4
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Esialgu võib raske olla ja võtab rohkem panustamist, aga ma arvan, aga seda magusam on tulemus. Lapsed õpivad kiiresti ja kui see umbkeelne paar kuud hiljem sinuga juba eesti keeles vestlust peab, siis on see ju ka õpetajale suur rõõm. Mitte üheski muus aines ei arene lapsed selliste hüpetega ja silmnähtavalt.

+7
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Sorry, sooviti ainult õpetajate kommentaare, aga ma tunnen suisa hasarti, kui kujutlen end õpetajaks ja mulle tuleb klassi selline väljakutse – õpilane kes ei räägi eesti keelt. No hiiglama põnev. Midagi täiesti uut, vallutamata uudismaa. Hmm võib-olla saaks siin suisa karjääri teha, äkki arendaks end antud alal konsultandiks, teiste õpetajate koolitajaks, nõustajaks. Täiesti tühi nišš.

+3
-10
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina olen õpetaja, aga ise ukraina lastele tundi ei anna. Aga mu lapse klassis (teises koolis) on paar ukrainlast. Seni on ukraina lastel valdavalt tunnid ülejäänutest eraldi olnud ja neile on mingi eraldi programm. Kes seda korraldab või kust nad materjale saavad, ma kahjuks ei tea. Ei kujutaks küll ette, kui peaks nii tundi andma, et hulk keeleoskamatuid istub tunnis ja mina peaksin ise, lisaks oma tööle, neile kuskilt töölehti välja võluma. Ma ei oleks nõus sellise variandiga. Ka õpetajad saavad 30 päevase etteteatamisega töölt lahkuda…

+9
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tegelikult saab ukraina keelsed matemaatika töövihikud kätte. https://koolibri.ee/et/ukraina-raamatud

Vene keelsed õpikud on opik keskkonnas saadaval. https://www.opiq.eu/Search/Kits

Need ukrainlased ei oska Ukraina keelt.

Sellisel juhul, milline võiks olla see veider šovinistlik põhjus, et sa kutsud Ukrainast tulnud venelasi ukrainlasteks???

+5
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tegelikult saab ukraina keelsed matemaatika töövihikud kätte. https://koolibri.ee/et/ukraina-raamatud

Vene keelsed õpikud on opik keskkonnas saadaval. https://www.opiq.eu/Search/Kits

Need ukrainlased ei oska Ukraina keelt.

Sellisel juhul, milline võiks olla see veider šovinistlik põhjus, et sa kutsud Ukrainast tulnud venelasi ukrainlasteks???

Mujal maailmas on kombeks kodakondsuse järgi kutsuda. Ei öelda, et süürlane tegi seda või toda kui tal on rootsi pass.

+1
-1
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 90 )


Esileht Tööelu, raha ja seadused. Ukraina õpilased koos Eesti õpilastega ainetunnis. Küsimus vaid õpetajatele.