Esileht Ilu ja tervis Üldine küsimus AD-’de kohta!

Näitan 8 postitust - vahemik 1 kuni 8 (kokku 8 )

Teema: Üldine küsimus AD-’de kohta!

Postitas:
Kägu

Tere

Selline küsimus, kas kõikide antidepressantide puhul on ravi alustamine ja lõpetamine meeletu piin (iiveldus, pearinglus, ärevus jne) või oli mulle lihtsalt määratud ravim mis ei sobinud. Nii palju kui lugenud ja uurinud on pea 90% olnud jubedad kõrvaltoimed nii alustamisel kui lõpetamisel. Kas üldse on vahet originaal tootel või analoogil. Toimeaine on neil ju sama aga kõrvalained erinevad, kas võib ka see mõjutada? Miks ma küsin on see ,et kunagi aastaid olin samuti sunnitud ad’si võtma kuna olukord läks väga hulluks. Kasutasin väga lühikest aega 2,5 kuud ja lõpetasin päeva pealt (kuna arvasin ,et nüüd on õige aeg)nädala jooksul olid ärajätu nähud aga mitte midagi hullu. Seejuures ravi alustamine oli kohutav piin, ei olnud kasu annuse järgjärgult suurendamisest ja organismi harjumises, 2-3 nädalat oli lihtsalt nii kohutav olla. Nüüd aastad hiljem tundub ,et ilmselt jäi ravi poolikuks, sest ärevus/paanikahood on päris tihedad (vahel kergemad vahel raskemad) väga harva olen kasutanud ärevus/paanikahoo korral rahustit aga üldjuhul ilma hakkama saanud. Mingil hetkel ma tunnen ,et sellega peaks tegelema, kuna normaalne elukorraldus on päris häiritud juba aga siiski tahaks sellest probleemist ilma AD’ta võitu saada. Oleks tore kui jagaksite oma kogemusi, kuidas ravi algas ja lõppes, kas olid kõrvalnähud jne ja kindlasti on oodatud kommentaarid neilt kes on AD kasutanud ja hilisemate probleemide taastekkimisel ilma selleta hakkama saanud. Kui peaks nii minema, et pean uuesti AD kuuri läbi tegema, siis tahaksin teada kas oleks normaalne senikaua ravimit vahetada kui kõrvalnähud oleks minimaalsed või ongi see paratamatus, mille peab läbi tegema.

Mees 36

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mul läks ADga harjumiseks kuskil 2 kuud.
Poole aasta pärast oli asi korras, aga pigem selle pärast, et ma lihtsalt muutsin enda elu ja kõrvaldasin ärevust tekitanud faktorid (leidsin uue töö ja lahkusin vaimselt vägivaldsest suhtest).
Ja siis kulus ADst võõrutamiseks 9 kuud. Sain doosi vähendada väga väikeste sammudega, sest tekkisid tohutud pearinglushood, iiveldus ja muud nähud.

Kui saaks ajas tagasi minna, siis soovitakski endal esmajärjekorras tegeleda reaalsete probleemidega ja mitte ravimeid võtta.

Ravimeid tasubki võtta siis, kui on selge, et asi on puhtalt füsioloogiline ehk siis, kui depressiooni/ärevuse põhjust ei ole võimalik tuvastada.

Please wait...
Postitas:
Kägu

2-3 nädalat kehva enesetunnet alguses on normaalne, ei tasu kohe vahetama hakata. Esimesed 2 nädalat võib julgelt rahustit AD kõrvale võtta, mina pidin ca 5-6 päeva xanaxit võtma, sest ärevus läks väga suureks. Iiveldus oli ka. Selle vastu aitas näksimine. Peale 2 nädalat hakkasid kõrvaltoimed vähenema, aga ad toime avaldus alles 2 kuu pärast. Lõpetamine oli üsna lihtne, aga kuur tuleb kindlasti lõpuni teha, vähemalt 6 kuud, muidu võib ärevus tagasi tulla. Mina võtsin lõpus 1 kuu poolt tabletti, siis üle päeva, siis üle 2 päeva (kokku võõrutasin siis 1,5 kuud). Väike pearinglus oli, aga ei midagi hullu.
Võtsin cipralexi (originaali).

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mulle kirjutas arst koos AD-ga mingi rahusti ka, ütles, et see neutraliseerib need kõrvaltoimed ja enesetunne on kohe hea. Diagnoosiks oli ärevushäire. Aga ma ei hakanud võtma (ei tunne end nii halvasti), nii et ei tea, kui vettpidav see on.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ei tea mis tervisega toimub aga juba üle nädala iiveldab ja seetõtu on ka toitumine häiritud. Arst ütles ,et see on ärevusest ja hetkel tundub ,et nii ongi ja mingil põhjusel ei taha see kuidagi vaibuda. Uuesti AD võtta ja seda meeletut piina läbi elada ei suuda, olengi hetkel nõutu mida teha?! Või katsetada mõnda muud AD’s millel nii hulle kõrvalmõjusi ei ole, pole võimalik sellises seisus tööle minna… Kahetsen juba, et esimese ravi pooleli jätsin kui end paremana tundma hakkasin, nüüd tuleb kõik see vb uuesti ja pikemalt läbi teha.. Äkki on kellelgi soovitusi või midagi sarnast läbi elanud ?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina soovitaks originaali. Olen võtnud analoogi ja siis oli küll tunne, et viimne päev on käes. Originaaliga esimesed 3 päeva peas pigistas, aga selle lihtsalt kannatab ära. Eks alguses on sellepärast halb, sest aju hakkab tagasi lükkama. Samamoodi rohuga maha minnes, aju on ju harjunud saama seda ainet.
Ärevushäire on raske ajuhaigus ja iga kord tagasi tulles tuleb raskemini. See tohtri öeldud lause väga hirmutas, sest mul on juba mitmeid kordi AD-kuur.
Kindlasti vaata üle toitumine, sest sellel on väga suur osa ärevusel ja paanikal.
Ise võtan juurde suure koguse B12 vitamiini, mis on närvisüsteemi jaoks oluline. Ka selle puudumisel organismis võib tekkida ärevushäire.
Väga hea on ka MagneB6.

Naine 36

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina soovitaks originaali. Olen võtnud analoogi ja siis oli küll tunne, et viimne päev on käes. Originaaliga esimesed 3 päeva peas pigistas, aga selle lihtsalt kannatab ära. Eks alguses on sellepärast halb, sest aju hakkab tagasi lükkama. Samamoodi rohuga maha minnes, aju on ju harjunud saama seda ainet.

Ärevushäire on raske ajuhaigus ja iga kord tagasi tulles tuleb raskemini. See tohtri öeldud lause väga hirmutas, sest mul on juba mitmeid kordi AD-kuur.

Kindlasti vaata üle toitumine, sest sellel on väga suur osa ärevusel ja paanikal.

Ise võtan juurde suure koguse B12 vitamiini, mis on närvisüsteemi jaoks oluline. Ka selle puudumisel organismis võib tekkida ärevushäire.

Väga hea on ka MagneB6.

Naine 36

Milline tohter ütles, et ärevushäire on raske ajuhaigus? Mulle öeldi just vastupidi, et ärevushäire on psühhiaatrias “nohu” ehk siis just kerge, mitte nagu skisofreenia jne.
Psühhoteraapiat on ka ad kõrvale vaja, muidu jah võib hullemini tagasi tulla.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina soovitaks originaali. Olen võtnud analoogi ja siis oli küll tunne, et viimne päev on käes. Originaaliga esimesed 3 päeva peas pigistas, aga selle lihtsalt kannatab ära. Eks alguses on sellepärast halb, sest aju hakkab tagasi lükkama. Samamoodi rohuga maha minnes, aju on ju harjunud saama seda ainet.

Ärevushäire on raske ajuhaigus ja iga kord tagasi tulles tuleb raskemini. See tohtri öeldud lause väga hirmutas, sest mul on juba mitmeid kordi AD-kuur.

Kindlasti vaata üle toitumine, sest sellel on väga suur osa ärevusel ja paanikal.

Ise võtan juurde suure koguse B12 vitamiini, mis on närvisüsteemi jaoks oluline. Ka selle puudumisel organismis võib tekkida ärevushäire.

Väga hea on ka MagneB6.

Naine 36

Milline tohter ütles, et ärevushäire on raske ajuhaigus? Mulle öeldi just vastupidi, et ärevushäire on psühhiaatrias “nohu” ehk siis just kerge, mitte nagu skisofreenia jne.

Psühhoteraapiat on ka ad kõrvale vaja, muidu jah võib hullemini tagasi tulla.

Tartus Raja tänava valvekabinetis.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Näitan 8 postitust - vahemik 1 kuni 8 (kokku 8 )


Esileht Ilu ja tervis Üldine küsimus AD-’de kohta!