Esileht Koolilaps Ülekaaluline laps ja kehaline kasvatus

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 66 )

Teema: Ülekaaluline laps ja kehaline kasvatus

Postitas:

Olles nõus, et on muudes ainetes erinevused, aga norm intellektiga laps peaks suutma omandada ainekava positiivsetele hinnetele. Minul olid kõik n.ö. jutustavad ained viied, reaalained olid nõrgemad, 11 klassis otsustasin võtta ennast kätte ja hakkasin süvenenult õppima ning tulemused tulid kiiresti.
Kehalises kasvatuses ei ole aga võimalik, et kõik lapsed suudavad hüpata võrdselt kaugust, kõrgust, joosta ühe kiirusega, olla osavad akrobaatikas, pallimängudes jne.

Täpselt samuti nagu reaalaineid on ka kehalist, muusikat, kunsti võimalik õppida. See ei tähenda, et tulemuseks peaksid olema sportlased ja muusikud või matemaatikud. Aga millegipärast tihtipeale ei õpetata kehalise tunnis midagi. Antakse pall kätte ja kästakse mängida või pannakse ringe jooksma. Nagu matemaatikas on valemid nii on ka kehalises oma tehnika kuidas õigesti joosta ja hüpata ja täpselt samamoodi nagu mõni haarab matemaatikat lennult, oskab teine loomulikust intelligentsist kaugust hüpata. Teised peavad rohkem pingutama ja õppima, aga see ei tähenda, et nad poleks võimelised mingi tasemeni asja selgeks saama. Ainult millegipärast kehalise õpetajad enamasti ei näe selle õpetamisega vaeva. Võtame näiteks suusatamise. Sel aastal pole lund küll olnud, aga varasematel aastatel olen ma näinud neid suusarajal omaenese tarkusest kakerdavaid lapsi küllaga. Ja läheduses mitte ühtegi õpetajat, kes õpetaks neile veidigi tehnikat.
Ülekaalulisele lapsele kahtede ladumine on mõttetu tegevus. Kahed ei pane teda kiiremini jooksma ega sporti armastama. Ja polegi oluline, kas ülekaal on tervisest tingituna või mitte. Kehalise eesmärk ei ole lapse tervist veel rohkem rikkuda, vaid tutvustada teda erinevate spordialadega ning panna laps liikumist armastama.

+11
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Soovitus õpetajaga rääkida on omal kohal. Ise olen tervishoiutöötajana andnud ka lapsele kooli jaoks vabas vormis tõendi, kus kirjas piirangud, mida laps teha ei tohiks. Samas võimaluste piires kaasa teha on vägagi soovitatav.

Teisalt jälle ei maksa hindeid niiväga üle tähtsustada. On kolm, siis on. Mis siis sellest? Eriti kui lapse tase füüsilises mõttes ongi pigem rahuldav mitte hea või väga hea.

Täesti nõus. Kui füüsilised võimed ongi rahuldavad (või isegi kehvemad), miks siis hinne peaks parem olema? Kui võimed muudes valdkondades on kehvemad, siis millegipärast tohib neid objektiivselt hinnata. Kas düsgraafik peaks saama eesti keeles nelja või viie? Ilmselt mitte, eks.

Ja teisest küljest – mõne lapse ainus tugev külg on just füüsis, tema viied peaks olema ka väärtuslikud! Kui kõigil on kehalises vaid neljad viied, siis väärtus väheneb ja motivatsioon pingutada ka.

Saab düsgraafik ka ikka parema hinde. Minu lapsel kahtlustati 1. ja 2.klassis düsgraafiat. Käis koolis 2xnädalas logopeedi juures, lisaks 1xnädalas logopeedi eratunnid, mis ma ise kinni maksin. Õpetaja hindas tema eesti keele etteütluseid ja töid diferentseeritult, näiteks häälikupikkuste vead ei läinud arvesse, hinnati ainult õpitud reegleid.
Minu lapsel on koolis keh.kasv individuaalne õppekava, kuna tal on kaasasündinud lihaste alatoonus. Teeb tundides kaasa, hinded saabki enda arengust, pingutusest lähtuvalt, mitte ei võrrelda teda teistega või mingite normidega. Kui pingutab, teeb kaasa, saab viie, kui viilib ja lorutab, saab kehvema hinde.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kehaline kasvatus on küll selline aine, mida ei tohiks hinnata. Minul oli jooks kehv (astma), samas hüppasin mega hästi kaugust, n.ö. täiesti loomulik talent. Pinginaaber jooksis nagu sälg, aga igasugused rööbaspuud, poomid olid kehvad, ilmelt oli tasakaaluga probleem.

Kuna mõlemad olime nelja-viielised, siis käis alati mingi jama, et kehaline 3 ei tuleks. Klassi kuldmedali kandidaadile pandi kehalise 5 ikka puhtalt medali pärast (mõne oleks ka, kui sellepärast medalit ei oleks saanud).

Aga nn oskusainetes viielistel tohib matemaatika vms tunnistuse ära rikkuda, kui kolm tuleb? Miks? Miks kehalises tublid ei ole häid hindeid väärt?

Hinne ei ole preemia ega karistus, vaid info selle kohta, kuidas antud õppeaines läheb.

Olles nõus, et on muudes ainetes erinevused, aga norm intellektiga laps peaks suutma omandada ainekava positiivsetele hinnetele. Minul olid kõik n.ö. jutustavad ained viied, reaalained olid nõrgemad, 11 klassis otsustasin võtta ennast kätte ja hakkasin süvenenult õppima ning tulemused tulid kiiresti.

Kehalises kasvatuses ei ole aga võimalik, et kõik lapsed suudavad hüpata võrdselt kaugust, kõrgust, joosta ühe kiirusega, olla osavad akrobaatikas, pallimängudes jne.

Kolm on ju positiivne hinne? See pannakse kehalises küll kõigile. Aga millegipärast arvatakse, et kehaline peab kõigil neli või viis olema. Miks? Teistes ainetes võib võtta järeleaitamistunde ja jääda suvetööle, kehalises mitte. Miks? Kui kehalises samuti end kokku võtaks, tuleksid ka tulemused. Aga seda ei peeta millegipärast oluliseks…

+7
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 06.02 07:20; 06.02 07:22; 06.02 15:38; 06.02 15:43; 06.02 16:53; 06.02 20:55; 06.02 20:57; 07.02 07:01; 07.02 07:04; 08.02 22:35; 08.02 22:37; 08.02 22:39; 09.02 08:50; 09.02 14:09; 09.02 17:33; 09.02 21:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Soovitus õpetajaga rääkida on omal kohal. Ise olen tervishoiutöötajana andnud ka lapsele kooli jaoks vabas vormis tõendi, kus kirjas piirangud, mida laps teha ei tohiks. Samas võimaluste piires kaasa teha on vägagi soovitatav.

Teisalt jälle ei maksa hindeid niiväga üle tähtsustada. On kolm, siis on. Mis siis sellest? Eriti kui lapse tase füüsilises mõttes ongi pigem rahuldav mitte hea või väga hea.

Täesti nõus. Kui füüsilised võimed ongi rahuldavad (või isegi kehvemad), miks siis hinne peaks parem olema? Kui võimed muudes valdkondades on kehvemad, siis millegipärast tohib neid objektiivselt hinnata. Kas düsgraafik peaks saama eesti keeles nelja või viie? Ilmselt mitte, eks.

Ja teisest küljest – mõne lapse ainus tugev külg on just füüsis, tema viied peaks olema ka väärtuslikud! Kui kõigil on kehalises vaid neljad viied, siis väärtus väheneb ja motivatsioon pingutada ka.

Saab düsgraafik ka ikka parema hinde. Minu lapsel kahtlustati 1. ja 2.klassis düsgraafiat. Käis koolis 2xnädalas logopeedi juures, lisaks 1xnädalas logopeedi eratunnid, mis ma ise kinni maksin. Õpetaja hindas tema eesti keele etteütluseid ja töid diferentseeritult, näiteks häälikupikkuste vead ei läinud arvesse, hinnati ainult õpitud reegleid.

Minu lapsel on koolis keh.kasv individuaalne õppekava, kuna tal on kaasasündinud lihaste alatoonus. Teeb tundides kaasa, hinded saabki enda arengust, pingutusest lähtuvalt, mitte ei võrrelda teda teistega või mingite normidega. Kui pingutab, teeb kaasa, saab viie, kui viilib ja lorutab, saab kehvema hinde.

Kui kehalisega samuti vaeva nähtaks, oleks samuti tulemused head.

+2
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 06.02 07:20; 06.02 07:22; 06.02 15:38; 06.02 15:43; 06.02 16:53; 06.02 20:55; 06.02 20:57; 07.02 07:01; 07.02 07:04; 08.02 22:35; 08.02 22:37; 08.02 22:39; 09.02 08:50; 09.02 14:09; 09.02 17:33; 09.02 21:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina paranesin astmast kuskil 12-13 aastaselt, isegi mingi imenipiga ei oleks ma saanud teha järgi neid aastaid, kus ma olin veerandite kaupa kehalisest vabastatud , haiglas, sanatooriumis (seda küll õnneks algklassides). Kahjuks jättis see oma jälje, joosta ma ikka ei jõua.
Seega ükskõik, kui palju ma ka ei püüdnud, oli tulemus nõrk. Trenni võeti toona ainult eeldustega lapsi.
Muud ained olid enamuses viied, seega oli äärtetult ebaõiglane, et kehalises pandi 3. Arvestades veel seda, et minu ajal näiteks vabastati nelja-viielisi eksamitest, teatud koolidesse said sisse ilma eksameid tegemata jne.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 05.02 07:59; 06.02 08:03; 06.02 22:46; 07.02 07:58;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Täpselt samuti nagu reaalaineid on ka kehalist, muusikat, kunsti võimalik õppida. See ei tähenda, et tulemuseks peaksid olema sportlased ja muusikud või matemaatikud. Aga millegipärast tihtipeale ei õpetata kehalise tunnis midagi. Antakse pall kätte ja kästakse mängida või pannakse ringe jooksma. Nagu matemaatikas on valemid nii on ka kehalises oma tehnika kuidas õigesti joosta ja hüpata ja täpselt samamoodi nagu mõni haarab matemaatikat lennult, oskab teine loomulikust intelligentsist kaugust hüpata. Teised peavad rohkem pingutama ja õppima, aga see ei tähenda, et nad poleks võimelised mingi tasemeni asja selgeks saama. Ainult millegipärast kehalise õpetajad enamasti ei näe selle õpetamisega vaeva. Võtame näiteks suusatamise. Sel aastal pole lund küll olnud, aga varasematel aastatel olen ma näinud neid suusarajal omaenese tarkusest kakerdavaid lapsi küllaga. Ja läheduses mitte ühtegi õpetajat, kes õpetaks neile veidigi tehnikat.

Seda ma pean oma laste kooli kehalise õpetajate kiituseks küll ütlema, et nad õpetavad tehnikat ja kasvõi seda, mis korvpallis miski joon on (igatahes oli neil selle peale kontrolltöö). Sattusin hiljaaegu õpetajate tuppa just hetkel, kui üks kehalise õpetaja arutas, et võimlasse oleks ikka valget tahvlit ja markereid vaja, oleks palju kergem igasuguseid asju selgitada.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.02 08:15; 07.02 08:19;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Muud ained olid enamuses viied, seega oli äärtetult ebaõiglane, et kehalises pandi 3. Arvestades veel seda, et minu ajal näiteks vabastati nelja-viielisi eksamitest, teatud koolidesse said sisse ilma eksameid tegemata jne.

Ääretult ebaõiglane, et sa pidid koolilõpu- ja sisseastumiseksameid tegema?? Tundub tõesti, et su neljad-viied on sulle pähe hakanud, kui leiad, et see on ebaõiglane, et sulle igal pool soodustusi ei tehta sinu hea pea pärast.

Mul lõpetab noorem laps kohe põhikooli ja peab oma kooli keskkoolis jätkamiseks tegema sisseastumiseksami matemaatikas. Aastaid olümpiaadivõite ei loe sealjuures midagi, nagu vanema lapse pealt näha oli – kas pole “ääretult ebaõiglane”, et laps peab koolimatemaatikat ka oskama?

+1
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.02 08:15; 07.02 08:19;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Muud ained olid enamuses viied, seega oli äärtetult ebaõiglane, et kehalises pandi 3. Arvestades veel seda, et minu ajal näiteks vabastati nelja-viielisi eksamitest, teatud koolidesse said sisse ilma eksameid tegemata jne.

Ääretult ebaõiglane, et sa pidid koolilõpu- ja sisseastumiseksameid tegema?? Tundub tõesti, et su neljad-viied on sulle pähe hakanud, kui leiad, et see on ebaõiglane, et sulle igal pool soodustusi ei tehta sinu hea pea pärast.

Mul lõpetab noorem laps kohe põhikooli ja peab oma kooli keskkoolis jätkamiseks tegema sisseastumiseksami matemaatikas. Aastaid olümpiaadivõite ei loe sealjuures midagi, nagu vanema lapse pealt näha oli – kas pole “ääretult ebaõiglane”, et laps peab koolimatemaatikat ka oskama?

Mida sa lärmad? Kommenteerija räägib ajast, kus tõesti 4-5-lised said igasugu “soodustusi”. Lihtsalt reeglid olid teised, mis see tänane olukord ja sinu lapse matemaatikaeksam siia teemasse üldse puutub?

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 04.02 19:44; 07.02 08:30; 07.02 16:18; 07.02 18:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Ma küll ei kujuta ette, kuidas saaks järeleaitamistunde võtta nt kitsehüppes või kõrgushüppes. Ja ma ei tea, kuidas see teistes koolides on, aga minu lapse koolis on umbes nii, et kaks katset ja kolmas on hindele. Poleks mingitki võimalust kodus harjutada. Matemaatikas pole kohanud, et oleks olukordi, kus õpetaja kümme minutit räägib uuest teemast ja siis tuleks kontrolltöö. Kusjuures mul on lapsel kunagi algklassides selline õpetaja ka olnud, kes kõige puhul, mis võimalik, andis enne hindamist võimaluse kodus harjutada.

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt 04.02 16:23; 05.02 00:34; 06.02 08:07; 06.02 14:40; 06.02 15:52; 06.02 17:36; 07.02 12:02; 07.02 14:19; 09.02 02:34; 09.02 09:58; 09.02 13:59; 09.02 14:10; 09.02 17:55;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Selle pärast, et kehalise mõte, erinevalt teistest ainetest ei ole mitte spordiõpe, vaid soov panna lapsed liikuma.

No ma ei tea… matemaatika mõte võiks olla ka see, et lapsed õpiks arvutama ja seda armastama ning ka igapäeva elus kasutama, et meil ei oleks niipalju neid, kes võtavad kiirlaenu või on enne palgapäeva näpud põhjas, vms. Eesti keele mõte võiks olla see, et õpitakse lugema ja aru saama, mitte ei tehta mingeid järeldusi ainult pealkirja lugedes või ei saada üldse aru, millest jutt käib, vms. Jne, jne.

+4
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 06.02 14:26; 07.02 12:14;
To report this post you need to login first.
Postitas:

No ma ei tea… matemaatika mõte võiks olla ka see, et lapsed õpiks arvutama ja seda armastama ning ka igapäeva elus kasutama, et meil ei oleks niipalju neid, kes võtavad kiirlaenu või on enne palgapäeva näpud põhjas, vms. Eesti keele mõte võiks olla see, et õpitakse lugema ja aru saama, mitte ei tehta mingeid järeldusi ainult pealkirja lugedes või ei saada üldse aru, millest jutt käib, vms. Jne, jne.

Jahjah. Sel juhul peaks ainult koolikoormust ja nõudedid haridusele tugevalt alla laskma.
Kehalsie mõte on õpetada sproti armastama ning tervislikke eluviise, kes soovib võistlustasemel tegeleda, käib tasulistes trennides.
Matemaatika õppe mõte võiks olla liitma-lahutama ja protsentarvutst, seoseid igapäeva eluga. Kes tahavad teemaga tõsiselt tegeleda, need käivad tasulistes huvikoolides.

Jne.

Ning keskharituks nimetame siis neid, kes oskavad arvutada ja tekstist aru saada jne. Aga kõrgkooli saamiseks ei piisa keskharidusest, vaid on vaja ka huvikoolidest kõikide eeldusainete tunnistusi pluss riigeksami tulemusi, mis sisaldavad palju rohkem, kui tavaline kool.

Soovid nii? Ei?

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 06.02 19:20; 07.02 13:05; 09.02 16:43; 09.02 19:05; 09.02 21:32;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ka ei saa aru, et milles probleem. Kui lapse võimed, mis iganes põhjusel ei küüni hindele 5, siis ta seda ju ei saa. Hinde 5 saab see laps kelle võimed küündivad vastavale tasemele. Matemaatika õpetajaga ju ei lähe kauplema, et ma täna kehalises hüppasin nii kõrgele ja kaugele ka üle kitse said esimese katsega, nüüd pange mulle matemaatikas samuti 5, pole vahet et ma matat väga ei jaga, või võõrkeele sõnad hästi pähe ei jää, või emakeeles hääliku pikkusi ei kuule ja õigekirjas teen palju vigu. Inimesed ongi ju erinevad.

+4
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 07.02 13:25; 07.02 15:48; 07.02 17:25; 09.02 13:15;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Probleem on selles, et kehalise eesmärk ei ole mitte mingi parima väljaselgitamine. Vaid see, et lapsed liigutaksid ennast. Võimalikult paljud. Ülekaalulisele lapsele on kasulikum 2 ringi jalutada, kui et 1 ring normi täitmise peale joosta. Kui täiskasvanud mees kaaluks….no nt 100+ kilo, siis kõik arvaks, et ta on hull, kui ta hakkaks üleöö tippsportlaseks. Laste puhul peetakse eripäraga arvestamist aga massiliselt mingiks nõrkuse märgiks. Selle asemel, et kahtesid laduda ja liigutamise soov aegsasti läbi lõigata, kannataks äkki tasapisi tegutsedes laps spordiga järjele aidata. Parem jalutav laps, kui olude sunnil vabastatud laps.

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt 04.02 16:23; 05.02 00:34; 06.02 08:07; 06.02 14:40; 06.02 15:52; 06.02 17:36; 07.02 12:02; 07.02 14:19; 09.02 02:34; 09.02 09:58; 09.02 13:59; 09.02 14:10; 09.02 17:55;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Probleem on selles, et kehalise eesmärk ei ole mitte mingi parima väljaselgitamine. Vaid see, et lapsed liigutaksid ennast. Võimalikult paljud. Ülekaalulisele lapsele on kasulikum 2 ringi jalutada, kui et 1 ring normi täitmise peale joosta. Kui täiskasvanud mees kaaluks….no nt 100+ kilo, siis kõik arvaks, et ta on hull, kui ta hakkaks üleöö tippsportlaseks. Laste puhul peetakse eripäraga arvestamist aga massiliselt mingiks nõrkuse märgiks. Selle asemel, et kahtesid laduda ja liigutamise soov aegsasti läbi lõigata, kannataks äkki tasapisi tegutsedes laps spordiga järjele aidata. Parem jalutav laps, kui olude sunnil vabastatud laps.

Loodetavadti laps jalutabki, aga hinnet ju jalutamise eest ei saa. Kui laps häälikute pikkust ei kuule siis ta kirjutabki vigaselt ja ôpetaja talle kindlasti 5 ei pane. See ju ka lapse omapära ja laps ônnetu, aga parata pole midagi. Kehalises samuti.

0
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 07.02 13:25; 07.02 15:48; 07.02 17:25; 09.02 13:15;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks kehaline ja matemaatika pole võrreldavad?

Põhjuseid on mitu:
1. Kehalises esineb vigastusi, kuid matemaatikas mitte. Õpilane võib võrrandit palju tahes kordi proovida lahendada. Kui läheb sassi, ei juhtu ühtegi õnnetust ja saab lihtsalt uuesti alustada. Kui ta aga korvapalli valesti kinni püüab, võib olla tagajärjeks sõrme vigastus.
2. Matemaatikaõpetaja ei tee lambist kontrolltööd nt ruutvõrrandi peale, olemata enne üldse rääkinud, mis see on ja kuidas seda lahendatakse. Kehalise puhul seevastu on paljudes koolides probleemiks see, et hinnatakse ala, mida eelnevalt õpetatud ega harjutatud pole.
3. Matemaatika eesmärk on eelkõige kindlate oskuste omandamine, kuid kehalise põhieesmärk on liikumishuvi ja -harjumuse tekitamine. Kui inimene oma vabast ajast matemaatikaülesandeid lahendama ei hakka, ei juhtu sellest midagi, kuid kui inimene ei liigu, on see päris ränk hoop tervisele.
4. Kehaline on matemaatikast mahukam ja mitmekesisem aine. Tunniplaanis on aga seatud asjad vastupidi: matemaatikat on 5 korda nädalas, kuid kehalist vaid 2. Matemaatikaharud on tunduvalt rohkem omavahel seotud ja üksteisega sarnasemad kui erinevad spordialad.
Nagu ma juba ühe teise teema all kirjutasin, on üpris võimatu lühikese ajaga saada senisest palju paremaks nii hüppenööriga hüppamises, kaugushüppes, akrobaatikas, lühimaajooksus, pikamaajooksus kui ka mitmes pallimängus (paljudes koolides on see nimekiri veel pikem, panin kirja enda lõpetatud kooli peamised alad). Selleks peaks käima mitmes trennis ning igas ühes neist mitu korda nädalas.
5. Konkreetselt sellesse teemasse: lapsel on haigus. See on palju tõsisem lugu kui lihtsalt andetu olemine. Teemaalgataja peaks kindlasti õpetajat haigusest teavitama.

+6
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul on poeg. Umbes-täpselt sama teema. Keka õpetajaga rääkinud ei ole, aga jooksvates hinnetes on kahed ja kolmed. Tunnistusele tuleb millegipärast viis.

Isegi ei oska öelda, kas see on õige või vale.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Matemaatikat on võimalik õppida. Võtad eratunde lisaks, nagu minu laps (8.klass) ja saad pingutades ilusti 4. Naabrilaps düsgraafik, hinnatakse eesti keeles teisiti, kui nt minu last. Kehaline on hoopis midagi muud.

+3
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 04.02 19:44; 07.02 08:30; 07.02 16:18; 07.02 18:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vôimeid pole, aga hinne peab olema 5. Mine ja nôua siis.

0
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 07.02 13:25; 07.02 15:48; 07.02 17:25; 09.02 13:15;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vôimeid pole, aga hinne peab olema 5. Mine ja nôua siis.

Mida ma just lugesin? Miks sa niimoodi plärtsud? Teemaalgataja pole mingit “viite” nõudnud ju? Inimene tõi siia oma mure, et arutleda ja ehk mingile lahendusele jõuda.
Ja sa ütled terviseprobleemidega lapsele, et ‘võimeid pole”? Ahah.

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 04.02 19:44; 07.02 08:30; 07.02 16:18; 07.02 18:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Matemaatikat on võimalik õppida. Võtad eratunde lisaks, nagu minu laps (8.klass) ja saad pingutades ilusti 4. Naabrilaps düsgraafik, hinnatakse eesti keeles teisiti, kui nt minu last. Kehaline on hoopis midagi muud.

Miks seda lisaks õppida ei saa? Ja eratunde võtta?

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 06.02 07:20; 06.02 07:22; 06.02 15:38; 06.02 15:43; 06.02 16:53; 06.02 20:55; 06.02 20:57; 07.02 07:01; 07.02 07:04; 08.02 22:35; 08.02 22:37; 08.02 22:39; 09.02 08:50; 09.02 14:09; 09.02 17:33; 09.02 21:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma küll ei kujuta ette, kuidas saaks järeleaitamistunde võtta nt kitsehüppes või kõrgushüppes. Ja ma ei tea, kuidas see teistes koolides on, aga minu lapse koolis on umbes nii, et kaks katset ja kolmas on hindele. Poleks mingitki võimalust kodus harjutada. Matemaatikas pole kohanud, et oleks olukordi, kus õpetaja kümme minutit räägib uuest teemast ja siis tuleks kontrolltöö. Kusjuures mul on lapsel kunagi algklassides selline õpetaja ka olnud, kes kõige puhul, mis võimalik, andis enne hindamist võimaluse kodus harjutada.

Miks ei saa kitsehüppes järeleaitamistunde võtta?

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 06.02 07:20; 06.02 07:22; 06.02 15:38; 06.02 15:43; 06.02 16:53; 06.02 20:55; 06.02 20:57; 07.02 07:01; 07.02 07:04; 08.02 22:35; 08.02 22:37; 08.02 22:39; 09.02 08:50; 09.02 14:09; 09.02 17:33; 09.02 21:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina paranesin astmast kuskil 12-13 aastaselt, isegi mingi imenipiga ei oleks ma saanud teha järgi neid aastaid, kus ma olin veerandite kaupa kehalisest vabastatud , haiglas, sanatooriumis (seda küll õnneks algklassides). Kahjuks jättis see oma jälje, joosta ma ikka ei jõua.

Seega ükskõik, kui palju ma ka ei püüdnud, oli tulemus nõrk. Trenni võeti toona ainult eeldustega lapsi.

Muud ained olid enamuses viied, seega oli äärtetult ebaõiglane, et kehalises pandi 3. Arvestades veel seda, et minu ajal näiteks vabastati nelja-viielisi eksamitest, teatud koolidesse said sisse ilma eksameid tegemata jne.

Minu klassikaaslane paranes ajupõletikust. Hinded olidki seetõttu kehvad. Miks see ebaõiglane pole?

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 06.02 07:20; 06.02 07:22; 06.02 15:38; 06.02 15:43; 06.02 16:53; 06.02 20:55; 06.02 20:57; 07.02 07:01; 07.02 07:04; 08.02 22:35; 08.02 22:37; 08.02 22:39; 09.02 08:50; 09.02 14:09; 09.02 17:33; 09.02 21:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Ma ei oska sellise jauramise peale enam muud öelda, kui et – loodetavasti ei hakka sul kunagi olema last, kes kehalises vabastust vajaks tervislikel põhjustel. Ja ma ei mõtle mingit ühekordset nohu.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt 04.02 16:23; 05.02 00:34; 06.02 08:07; 06.02 14:40; 06.02 15:52; 06.02 17:36; 07.02 12:02; 07.02 14:19; 09.02 02:34; 09.02 09:58; 09.02 13:59; 09.02 14:10; 09.02 17:55;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ei oska sellise jauramise peale enam muud öelda, kui et – loodetavasti ei hakka sul kunagi olema last, kes kehalises vabastust vajaks tervislikel põhjustel. Ja ma ei mõtle mingit ühekordset nohu.

Asi pole vabastuses, vaid selles, miks ei tohi iga laps igas õppeaines saada võimetekohast hinnet. Inimesel on igas valdkonnas kaasasündinud võimed ja võimalikud häired-tervisekahjustused. Samuti on kõikide valdkondade võimed teatud piirides arendatavad. Seetõttu saab iga laps ka erinevaid hindeid erinevates ainetes. Siin võideldakse aga millegipärast selle eest, et just kehalises ei tohi panna võimetele vastavaid hindeid. Teistes ainetes võib võtta eraõpetaja, käia järeleaitamistundides, pingutada, aga kehalises millegipärast mitte. Kõik ained on võrdselt olulised ja kõiki tuleb ka objektiivselt hinnata. Kehalise kolm millegipärast “rikub” tunnistuse ära, aga matemaatika oma mitte, selles aines võib lausa suvetööle jääda.
Terviseprobleemiga laps suudab midagi ikka teha, kas või jalutada, ja on selle eest rahuldavat hinnet väärt. Miks ta ometi peaks nelja või viie saama? Matemaatikast või ajaloost pärast ajuoperatsiooni või peapõrutust ei vabastata, laps õpib, nagu suudab ja saab tõenäolisest kolme või jääb lausa suvetööle. Kas peaks millegipärast pingutuse või kaasategemise eest nelja saama?
Kõlavad ka soovid hinnata oskusaineid vaid arvestatatud/mittearvestatud. Sest muidu võiks hinne tunnistuse ära rikkuda… Aga miks me võtame füüsiliselt tublil, aga vaimselt nõrgemal lapsel ära võimaluse viisi saada? Temal “rikuvad” ju muude ainete hinded tunnistuse ära. Miks see OK on?

+3
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 06.02 07:20; 06.02 07:22; 06.02 15:38; 06.02 15:43; 06.02 16:53; 06.02 20:55; 06.02 20:57; 07.02 07:01; 07.02 07:04; 08.02 22:35; 08.02 22:37; 08.02 22:39; 09.02 08:50; 09.02 14:09; 09.02 17:33; 09.02 21:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Olgu, ilmselgelt sul sellist vabastatud last ei ole, siis ma võin seletada ka.
Nt selle pärast, et vigastuse, terviseprobleemi jms hädaga last ei tohiks iial panna seisu, kus ta ületab enda piire.
Mu lapsel kehalise õpetaja üritas ka nn võimetekohast hinnet panna. Seda siis teades, et probleemide jada oli selleks hetkeks väga pikk olnud. Sellises stiilis, et kui sa x normi ei ületa, saad kolme. Ületas, sai nelja ja ei käi nüüd kehalises ma ei teagi – mitu aastat?
Kogu kehaline/füüsiline liigutamine ei ole see, mis toimub tunnis. Kes näeb tegelikult rohkem vaeva – kas see, kes liigub terve päeva nt karkudel või see, kes teeb sporti 40 minutit päevas?

+5
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt 04.02 16:23; 05.02 00:34; 06.02 08:07; 06.02 14:40; 06.02 15:52; 06.02 17:36; 07.02 12:02; 07.02 14:19; 09.02 02:34; 09.02 09:58; 09.02 13:59; 09.02 14:10; 09.02 17:55;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Vôimeid pole, aga hinne peab olema 5. Mine ja nôua siis.

Mida ma just lugesin? Miks sa niimoodi plärtsud? Teemaalgataja pole mingit “viite” nõudnud ju? Inimene tõi siia oma mure, et arutleda ja ehk mingile lahendusele jõuda.

Ja sa ütled terviseprobleemidega lapsele, et ‘võimeid pole”? Ahah.

Ütlen küll. Terviseprobleemidega lapsele taotleb vanem pühi kehalisest vabastuse ja teda ei hinna üldse. Pole kuulnud, et terviseprobleeme hinnatakse.
Mis õppeaines veel tuleb kaastunde hindeid panna?

+1
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 07.02 13:25; 07.02 15:48; 07.02 17:25; 09.02 13:15;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina mäletan, et kehalise hinnet ei võetud vanasti arvesse ülikooli astumisel. St Sul võis see 3 olla, aga seda lihtsalt ei arvestatud.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Tegelikult ei ole uuemate suundade järgi täielik vabastamine võimalik. Vähemalt siis, kui uus õppekava kehtima hakkab. Ja tegelikult ka praegu mitte eriti. Selline on siis riiklik seisukoht. Ka üldse mitte hinnata on väga keeruline. Kui mitte päris võimatu.
Praegune stiil ja suund on sellele, et mitte ei ületata ühte ühist normi, vaid iga laps enda nö normi.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt 04.02 16:23; 05.02 00:34; 06.02 08:07; 06.02 14:40; 06.02 15:52; 06.02 17:36; 07.02 12:02; 07.02 14:19; 09.02 02:34; 09.02 09:58; 09.02 13:59; 09.02 14:10; 09.02 17:55;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tegelikult ei ole uuemate suundade järgi täielik vabastamine võimalik. Vähemalt siis, kui uus õppekava kehtima hakkab. Ja tegelikult ka praegu mitte eriti. Selline on siis riiklik seisukoht. Ka üldse mitte hinnata on väga keeruline. Kui mitte päris võimatu.

Praegune stiil ja suund on sellele, et mitte ei ületata ühte ühist normi, vaid iga laps enda nö normi.

Huvitav, miks see enda normi ületamine teiste ainete kohta ei kehti?

0
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 16 korda. Täpsemalt 06.02 07:20; 06.02 07:22; 06.02 15:38; 06.02 15:43; 06.02 16:53; 06.02 20:55; 06.02 20:57; 07.02 07:01; 07.02 07:04; 08.02 22:35; 08.02 22:37; 08.02 22:39; 09.02 08:50; 09.02 14:09; 09.02 17:33; 09.02 21:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Aga küsi nt haridusministri käest või haridusministeeriumist.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt 04.02 16:23; 05.02 00:34; 06.02 08:07; 06.02 14:40; 06.02 15:52; 06.02 17:36; 07.02 12:02; 07.02 14:19; 09.02 02:34; 09.02 09:58; 09.02 13:59; 09.02 14:10; 09.02 17:55;
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 66 )


Esileht Koolilaps Ülekaaluline laps ja kehaline kasvatus