Lapsel oli koolis matemaatika üleminekueksam. Tegu 8 klassi omaga siis. Pool klassi sai selle kahe ja peavad uuesti tegema eksami. Aga mitte keegi ei õpeta last selleks korduseksamiks. Visati mingi paber näppu, et selleks päevaks olgu see ja too teema selge. Enne eksamit toimub 4 tunnikontrolli. Kui need on kõik vähemalt kolmele tehtud, siis saab korduseksamile. Kui ei tee kolmele, siis tuleb augustis minna korduseksamile. Aga keegi ei õpeta last. Pole ju normaalne nii? Mul lapsel on aastahinded kõik neljad ja viied peale matemaatika. See pandi viimane trimester 2 ja aastahinne tuli 3. Ei saa ju istuma jätta kui ka korduseksamit ei tee ära?
Teema: üleminekueksam 1
Lapsel oli koolis matemaatika üleminekueksam. Tegu 8 klassi omaga siis. Pool klassi sai selle kahe ja peavad uuesti tegema eksami. Aga mitte keegi ei õpeta last selleks korduseksamiks. Visati mingi paber näppu, et selleks päevaks olgu see ja too teema selge. Enne eksamit toimub 4 tunnikontrolli. Kui need on kõik vähemalt kolmele tehtud, siis saab korduseksamile. Kui ei tee kolmele, siis tuleb augustis minna korduseksamile. Aga keegi ei õpeta last. Pole ju normaalne nii? Mul lapsel on aastahinded kõik neljad ja viied peale matemaatika. See pandi viimane trimester 2 ja aastahinne tuli 3. Ei saa ju istuma jätta kui ka korduseksamit ei tee ära?
Kaua see kool teil siis kestab, et jõuab veel 4 tunnikontrolli teha ja eksami ka?
Kui pool klassi said kahed, siis on see tagasiside õpetajale, et ta on oma töös ebaõnnestunud. Perekool seda probleemi ei lahenda, aga kooli juhtkonnaga peaks suhtlema küll.
Meil on sama teema vene keelega. Paar last saavad neljad, paar kolmed, ülejäänudel on ainult kahed.
Lapsel oli koolis matemaatika üleminekueksam. Tegu 8 klassi omaga siis. Pool klassi sai selle kahe ja peavad uuesti tegema eksami. Aga mitte keegi ei õpeta last selleks korduseksamiks. Visati mingi paber näppu, et selleks päevaks olgu see ja too teema selge. Enne eksamit toimub 4 tunnikontrolli. Kui need on kõik vähemalt kolmele tehtud, siis saab korduseksamile. Kui ei tee kolmele, siis tuleb augustis minna korduseksamile. Aga keegi ei õpeta last. Pole ju normaalne nii? Mul lapsel on aastahinded kõik neljad ja viied peale matemaatika. See pandi viimane trimester 2 ja aastahinne tuli 3. Ei saa ju istuma jätta kui ka korduseksamit ei tee ära?
Kaua see kool teil siis kestab, et jõuab veel 4 tunnikontrolli teha ja eksami ka?
Kool lõppes täna. Täna anti paber tähtaegadega ja homme on esimene kontroll, kolmap teine, neljap kolmas ja reede neljas. Korduseksam neile kes said kõik tööd miinimum kolme, toimuks esmaspäeval.
Meil on sama teema vene keelega.
Kas endiselt leidub vanemaid, kes usuvad, et laps saab koolis vene keele selgeks? Pole viimase 20 aasta jooksul kooli lõpetanute seas mitte ühtegi sellist inimest näinud. Miks te sunnite oma lapsi õppima keelt, mida nad koolis selgeks ei saa? Vene keel pole isegi ELi keel.
Mul lapsel on aastahinded kõik neljad ja viied peale matemaatika.
See pole küll mingi põhjendus/vabandus/õigustus selle kohta, et matemaatikaga on koolis midagi halvasti. Erinevad õpetajad hindavad erinevalt, erinevad õpetajad võtavad õpetamist ja sellega seoses hindamist tõsiselt või mitte eriti tõsiselt, matemaatikal on teistest õppeainetest erinev roll ka, sest sellels aines peavad kõik tegema kohustusliku riikliku lõpueksami (on lootust, et see eksam ära kaob). Oma teadmistele ja oskustele on ikkagi hea saada õiget tagasisidet, mitte panna häid hindeid lihtsate tööde eest, justkui oleks kõik korras.
Terve kooliaasta, sügisest alates, on ju püütud Teie last õpetada.
Meie lapse klassis läks ka see eksam halvasti. Vanemad mures ja segaduses, et kuidas nii on. aasta jooksul olid enamusel head hinded matemaatikas.
Rahunege, see on kõigest üleminekueksam ja meelega raskem tehtud, et lapsed 9. klassis mata õppimisse tõsisemalt suhtuma panna. No et õppustel raske, lahingus kerge.
Ups, järgmisest aastast tõenäoliselt enam ei toimugi lahingut. 🙂
Oma teadmistele ja oskustele on ikkagi hea saada õiget tagasisidet, mitte panna häid hindeid lihtsate tööde eest, justkui oleks kõik korras.
Loomulikult on parem panna häid hindeid lihtsate tööde eest. Muidu peab õpetaja kirjutama igal trimestri lõpus individuaalseid õppekavasid ja parendamisprogramme, käima ehk juhtkonnale aru andmas ja seletama klassijuhatajatele, kuidas ja miks ikka sellel või tollel nii madalad tulemused, kuulama ahastavaid õpilasi, kes nutavad, et see ainus kolm või neli viib neilt kiituskirja, ja vanematelt, kuidas selline hindamine tapab õpilase õpihuvi ega arvesta tema individuaalsete eripäradega, korraldama konsultatsioone, passima järelvastamistes ja parandama järeltöid ja järeltööde järeltöid ehk istuma ühe osapoolena ka mõnel arenguvestlusel, kus arutatakse, kuidas lapse matemaatikahuvi ja õppetulemusi parandada. Lisaks veel vastama nõudlike või murelike vanemate e-kirjadele ja arupäringutele. Muidu jääb kõik see ära ju, hinded on head, elu nagu lill, lõpueksamil küll on palju põrujaid, aga see on ainult üks aruanne kolme aasta kohta versus kogu see eespool kirjeldatud aja- ja närvikulu ja triangel.
Terve kooliaasta, sügisest alates, on ju püütud Teie last õpetada.
Kes püüdis? Õpetaja ei suuda õpetada ju lapsi. Kui laps tahtis järelaitamissse minna, siis ei saanud ta seda teha. Küll polnud õpetajat ja küll oli muu häda. Kui klassis üle poolte saavad puuduliku hinde, siis on viga õpetajas ikka.
Miks sa ise ei püüa last aidata?
harjuge ära. õpetajatepõud läheb ainult hullemaks.
Kui teemad on teada, siis tulebki iseseisvalt või kodu abiga vastav osa õpikust endale selgeks teha. Võimalik, et koolis korratakse ka enne tunnikontrolli.
Kooli ja õpetaja süüdistamine (visati paber, pandi kaks, ei õpetata) ei aita paremat hinnet saada.
Kui laps tahtis järelaitamissse minna, siis ei saanud ta seda teha. Küll polnud õpetajat ja küll oli muu häda.
Äkki oligi muu häda, aga mitte õpetajas, vaid lapses, kes ei viitsinud minna ja luiskas, et õpetajat polnud.
Kui teemad on teada, siis tulebki iseseisvalt või kodu abiga vastav osa õpikust endale selgeks teha. Võimalik, et koolis korratakse ka enne tunnikontrolli.
Kooli ja õpetaja süüdistamine (visati paber, pandi kaks, ei õpetata) ei aita paremat hinnet saada.
Kui laps tahtis järelaitamissse minna, siis ei saanud ta seda teha. Küll polnud õpetajat ja küll oli muu häda.
Äkki oligi muu häda, aga mitte õpetajas, vaid lapses, kes ei viitsinud minna ja luiskas, et õpetajat polnud.
Kindlasti mitte. Laps oleks käinud iga nädal järelaitamises, aga polnud võimalik. Sama juttu rääkisid ka teised lapsed. Õpetaja on penskar, kes peaks juba kodus olema ammu. Väga vanamoeline suhtumine ja õpetusviis on tal.
jah, õpetajate puudus koolides on tõsine probleem. Meie koolis otsitakse korraga 3 matemaatikaõpetajat, sest kõik läksid dekreeti korraga. Järgmisel aastal seisab minu lapsel ees 9. klassi lõpetamine. Loodan, et leitakse õpetaja, kes suudab õpetada. Vastasel korral tuleb hakata kodus juurde õpetama. Õnneks on peres matemaatikuid.
Kui teemad on teada, siis tulebki iseseisvalt või kodu abiga vastav osa õpikust endale selgeks teha. Võimalik, et koolis korratakse ka enne tunnikontrolli.
Kooli ja õpetaja süüdistamine (visati paber, pandi kaks, ei õpetata) ei aita paremat hinnet saada.
Kui laps tahtis järelaitamissse minna, siis ei saanud ta seda teha. Küll polnud õpetajat ja küll oli muu häda.
Äkki oligi muu häda, aga mitte õpetajas, vaid lapses, kes ei viitsinud minna ja luiskas, et õpetajat polnud.
Kindlasti mitte. Laps oleks käinud iga nädal järelaitamises, aga polnud võimalik. Sama juttu rääkisid ka teised lapsed. Õpetaja on penskar, kes peaks juba kodus olema ammu. Väga vanamoeline suhtumine ja õpetusviis on tal.
No aga milles küsimus. Las aga penskar jääb koju ja direktor võtku järgmine mataõps tööle. Need ju massiliselt tunglevad kooli ukse taga, et saaks õpetama hakata…
See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.